Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2011, 00:19
sanni
Avatar van sanni
sanni is offline
Ik heb nooit last van een piep, ik gebruik dan wel otoplastieken als ik naar concerten ga. En de enkele keer dat ik stappen ga dan doe ik ze meestal na een tijdje in omdat het geluid me dan beter bevalt en ik de rest beter versta.
__________________
Met citaat reageren
Oud 30-11-2011, 00:27
thomasvandeberg
thomasvandeberg is offline
@ Apate: Ik heb het ook niet over uit-winkelen-gaan(A)

@ Sanni: Super Jij bent preventief bezig & dat lees ik graag..!!

Laatst gewijzigd op 30-11-2011 om 11:13.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2011, 23:13
thomasvandeberg
thomasvandeberg is offline
Kijk morgen allemaal naar Vandaag de dag, ('s ochtends op NED1) Hart van Nederland, Het NOS Journaal of lees de Telegraaf, Eindelijk; De Doorbrekende Landelijke Campagne in de Preventie van Gehoorschade onder Jongeren.
Love Music, F#ck Piep..!! Kijken & lezen dus..!!

Laatst gewijzigd op 05-12-2011 om 19:43.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2011, 15:36
Verwijderd
Citaat:
@ Apate: Ik heb het ook niet over uit-winkelen-gaan(A)

@ Sanni: Super Jij bent preventief bezig & dat lees ik graag..!!
Met alle respect hoor, maar waar haal je dat vandaan ? Alsof ik het wel daarover heb.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2011, 23:25
thomasvandeberg
thomasvandeberg is offline
Ik vond je opmerking als "forumbaas" erg zwakzinnig en sarcastisch overkomen. Dit is een zeer erg probleem aan het worden en i.p.v. dat je de topic aanspoort haal je 'm keihard onderuit. Althans das mijn mening..!! Kan het verkeerd hebben natuurlijk.

Heb je je gehoor al eens gratis laten testen?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2011, 16:32
Verwijderd
Nee, want ik hoor prima.

En overigens vind ik jou reactie onbegrijpelijker. Ik denk dat iedereen dat wel begrijpt dat ik het niet over winkelen maar over uitgaan heb, en dat jij het nodig vindt om zo'n reactie te geven vind ik eerder zwakzinnig overkomen.

Ik vind het heel prima dat je mensen bewust probeert te maken, het kan uiteraard geen kwaad om je gehoor eens te laten testen, al helemaal niet als je langdurig zo'n piep hoort. Maar ik vind dat dat niet precies van toepassing is op mij.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2011, 20:29
thomasvandeberg
thomasvandeberg is offline
Laten we het er maar op houden dat jij voldoende hoort om een gehoortest te doen.
Gehoorverlies door uitgaan komt bij 90% voor & merk jezelf ook niet op. Dit gaat namelijk heel langzaam & je brein past zich 's nachts weer aan. Ik weet zeker dat als je een gehoortest laat afnemen, dat je al gehoorverlies hebt. En ik begreep het ook wel hoor. Ik reageerde gewoon met sarcasme. Cynisme beantwoord ik namelijk weer met sarcasme. Ik heb deze topic geopend om de jongeren te waarschuwen dat dit een zwaar toenemend probleem is en jaarlijks 20.000 jongeren hiermee te maken krijgt. Met de opmerking: "Ik heb nooit een piep na het uitgaan. En ik gebruik geen gehoorbescherming " (als forumbaas) haal je deze boodschap keihard neer. Vandaar dat ik het zwakzinnig vind.

Als je langdurig zo'n piep hoort is een test niet zo heel erg belangrijk meer, je weet immers (elke seconden van de dag) dat je schade aan het gehoor hebt. Zoeken naar een "onder controle houdende behandeling" heeft dan meer prioriteit.

Zoals de campagne luidt die we gisteren zijn gestart in Amsterdam (Club AIR), (met de Nationale Hoorstichting, innov.bedr. Bloei, Club Judge & de Vriendeloterij) gekoppeld aan het nieuwe keurmerk OORVEILIG:
Love Music, F#ck Piep.

Laatst gewijzigd op 02-12-2011 om 20:41.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2011, 22:26
Verwijderd
Dan heb je dat toch heel erg verkeerd begrepen. Maar het is echt wel mogelijk, ik ga gewoonweg weinig uit. Dan lijkt het me dat je er ook minder snel last van hebt?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2011, 23:21
thomasvandeberg
thomasvandeberg is offline
Daar heb je helemaal gelijk in,, als je niet veel uitgaat en het bij een uurtje of 4 houdt dan is er niks aan de hand.. Mijn excuses overigens.. Was een beetje vermoeid van de media-hectiek van gisteren
Met citaat reageren
Oud 05-12-2011, 07:53
DAH
Avatar van DAH
DAH is offline
Zeg, was je laatst op het nieuws?

Anyway, op het North Sea JAzz festival, van de zomer, had ik oortjes gekocht en die werken echt heel goed! Ik kon de muziek en mijn moeder nog geweldig goed horen, maar alles was gewoon gedempter. Ik ga sowieso niet naar de disco, maar als ik er eens heen ga, neem ik de oortjes mee.
__________________
Badger badger badger badger badger badger badger, badger badger badger, badger, badger, mushroom mushroom!
Met citaat reageren
Oud 05-12-2011, 15:28
thomasvandeberg
thomasvandeberg is offline
Hartstikke goed van je DAH. Dit lees ik graag. Ik was inderdaad op het nieuws. RTL Nieuws, Hart van Nederland, NOS Journaal, Vandaag de Dag & in de Telegraaf. Dit allemaal vanwege het nieuwe keurmerk voor clubs dat donderdag 1dec. voor het eerst in Club AIR A'dam gelanceerd werd. Idd, de oordoppen reduceren het geluid alleen. De kwaliteit blijft echter behouden & communiceren wordt er alleen maar beter op.

Hartstikke bedankt voor je reactie.
Thomas van de berg
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 11:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
@T_ID: Dat jij opgegroeid bent als werkmier van de maatschappij, wil nog niet zeggen dat iedereen deze weg moet volgen. En ga alsjeblieft even ergens anders je beklag doen.
Oftewel, je kwam inderdaad bullshit verkopen en hebt geen antwoord?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 12:07
thomasvandeberg
thomasvandeberg is offline
Wat heeft mijn lieve sponsor te maken met het feit of ik wel of geen kennis over gehoorsaandoeningen heb. Gedraag u eens naar uw leeftijd en hou u bij het onderwerp.. (A) Dank U..!! Best sneu dat zulke figuren als u nog rondlopen in deze samenleving(A) En dat is dan 26 jaar.. Knap werk meneer..!!

Laatst gewijzigd op 07-12-2011 om 12:15.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 15:32
thomasvandeberg
thomasvandeberg is offline
Zou iemand mij dan misschien willen helpen. Iemand die niet gesponsord wordt door zijn of haar moeder. Dat gehoorschade (tinnitus & hyperacusis) onder de feestgaande jongeren een zeer groot probleem begint te worden.. Alvast Bedankt.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2011, 17:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat heeft mijn lieve sponsor te maken met het feit of ik wel of geen kennis over gehoorsaandoeningen heb
De ervaring leert dat je gemiddelde paranormale oplichter evenveel medische kennis bezit als mijn kat, maar zelf wel geloven dat ze beter weten.

En ik vind het veelzeggend dat je niet gewoon antwoord geeft waarom jouw informatie tegen de verwachtingen dan wel correct zou zijn, maar in plaats daarvan op mij gaat hakken. Is dat om te verbergen dat het verzonnen onzin is? Daarom ben ik iets concreter gaan kijken.


Jij beweert bijvoorbeeld dat Tinnitus 'door duizenden redenen kan ontstaan'. Bullshit. Wikipedia geeft een net lijstje waar je veel meer aan hebt, en benoemt zelfs al dat de oorzaak in de hersenen ligt.

Nog grotere onzin is dat je het op één hoop gooit met fysieke oorbeschadigingen. Jij claimt dat Tinnitus komt door beschadiging van de trilhaartjes in het oor, je het met het toedienen van zuurstof ongedaan kunt maken. Dat is to-ta-le onzin. Een tijdelijke piep in het oor is iets anders dan fantoomgeluiden, en eenmaal afgestorven trilhaartjes komen niet tot leven met een hap zuurstof.

Ik heb geen medische opleiding, en die fouten kon ik er met een beetje googlen al uit halen. Moet je nagaan.


Dus, waarom zou wat verder op je site staat, tegen alle verwachtingen en voorbeelden van onzin die je beweert in, opeens wel kloppen? Dat lijkt me een legitieme vraag onderhand.

Of nog veel beter: Laat het beschrijven en behandelen van weinig begrepen aandoeningen en 'containeraandoeningen' over aan mensen die verstand van zaken hebben.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 07-12-2011 om 17:11.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2011, 19:38
thomasvandeberg
thomasvandeberg is offline
Oke,, ingaande op uw slowchat. Het meeste van mijn info komt van de NVVS. nederlandse vereniging voor slechthorenden. Daar waar ik bij aangesloten sta. Ook komt mijn informatie weg bij de Nationale Hoorstichting. Daar waar ik komende periode mee ga samenwerken in de preventie van gehoorschade onder jongeren. Ik haal mijn informatie van het internet NADAT ik enigzins gechecked hebt of dit waar is. Daarom staat er ook nog niks over behandelingen op mijn site. Ik weet niet of ze werken dus als ik ze zelf niet ondergaan ben post ik hier niks over op mijn site.

WIKIPEDIA - op wikipedia, beste meneer kan iedereen zijn stukje kwijt. Zo kan ik er bijvoorbeeld neerzetten dat als T_ID zijn kont niet goed veegt dat zijn buurman hiervan gehoorschade op kan lopen. Jij kan dit vervolgens ook nog wijzigen of aanvullen en jou mening daarover online zetten. http://nl.wikipedia.org/w/index.php?...edit&section=1 WIKIPEDIA MOCHTEN WIJ OP SCHOOL NOOIT GEBRUIKEN. Het bevatte informatie wat niet 100% juist hoefde te zijn.

Ik zit al een jaar thuis, verdiep mij in webdesign & in dit jaar heb ik veel research over mijn gekmakende levensbelemmerende rot kwaal gedaan. Ik heb nauw contact met Mevr. *** van het TINNITUS-TEAM Nederland UMCG waar ik sinds een half jaar mijn info eerst check. Ook bevat mijn site meningen van mij, dat is correct.

DUIZENDEN REDENEN - In dat mooie lijstje van wikipedia staat bijv. stress. Stress kan zelfs al op duizenden manieren ontstaan.. taraa mijn antwoord is bevestigd. Het ging er namelijk om of de oorzaak te achterhalen was ja of nee. Meestal niet dus. En ik zie maar een klein deel van oorzaken staan. zo goed is wikipedia dus niet. Ga eens naar de NVVS en stel die vraag daar eens Ga bijv. eens naar Even voorstellen en lees de 10.000 verhalen van de mensen die zich daar registreerden. geen 1 is hetzelfde en er staan dus echt wel 1000verschillende oorzaken tussen.

ZUURSTOFTHERAPIE - Beschadigde haarcellen (kort na de blootstelling aan teveel geluid) valt in sommige gevallen te behandelen, danwel te reduceren met een cortisone (medrol)-kuur of zuurstoftherapie. Het gaat hier wel over enkele uren na de blootstelling.

Ik heb niet gezegd dat je tinnitus ongedaan kan maken door zuurstof therapie. Quote van m'n site: Er zijn wel vormen van bijv. zuurstof therapie waarbij de cellen worden gestimuleerd tot enigzins herstel, maar dat is meestal alleen werkzaam bij vroege constatering & behandeling.
hierbij bedoel ik natuurlijk wel dat ze niet afgebroken/afgestorven zijnLijkt me duidelijk!

IDD, goed geresearched. Het probleem ligt 'm in de hersenen, de oorzaak zit echter (bijna altijd) in het gehoorsorgaan. Er zijn vele vormen waardoor tinnitus ontstaat, Mijn website gaat echter over gehoorschade bij feestgaande jongeren. Dus jah Het komt door beschadigde of afgestorven haarcellen. Deze breken of sterven af bij een teveel en/of een te lange blootstelling aan te harde geluiden. Je haarcellen zitten verbonden aan hersencellen. Die hersencellen krijgen vervolgens geen of onvoldoende geluidsignalen binnen waardoor deze hersencellen "uit verveling" (wordt er in de literatuur beschreven) zelf deze frequentie aan gaan maken.

Vermoeiend dit.. Een tijdelijk piep of permanente tinnitus? Beide zijn een vorm van tinnitus en beide zijn dus fantoomgeluid.. GELUID DAT ER NIET IS, MAAR DAT JE TOCH WAARNEEMT.? Die tijdelijke piep die we allemaal wel eens hebben is ook een vorm van tinnitus. Tijdelijke tinnitus.

Je bent gewoon een koppig ventje die niks anders te doen heeft dan mensen de grond in te boren. Want dit gaat al veel verder dan "bekritiseren" Kijk maar op mijn website onder OORVEILIG. Of hou het nieuws in de gaten.. Want je gaat nog veel meer HOREN van deze oplichter (zo als jij het benoemd)

Ik heb contact met de mensen die er verstand van hebben. Of kraakt u nu de verenigingen en stichtingen waar het meeste van mijn info vandaan komt af. (Wat ik al helemaal niet zo slim van u vindt.)


En please wat kleinere posts.. Ik verdoe hier namelijk mijn kostbare tijd mee, die ik beter kan besteden aan het researchen. Of aan het feit dat ik suïcidale/depressieve mensen bij kan staan bij hun psychische problematiek zodat ze hun tinnitus en hyperacusis kunnen trainen van zeer angstig tot irritant op de achtergrond.. Of anders info@tinnitus-hyperacusis.nl

Ik betreur uw reactie ten zeerste.
Uit emotie op typfouten voor behouden.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2011, 06:12
gothboy
Avatar van gothboy
gothboy is offline
ik heb gewoon een slecht gehoor sinds ik mijn nieuwe versterker heb...
ik hoor nu echt nie veel meer
__________________
XXX
greets
Met citaat reageren
Oud 28-12-2011, 14:10
thomasvandeberg
thomasvandeberg is offline
Aaii,, dat is niet zo best. Je moet hier nog je hele leven mee. Heb je al eens nagedacht over het feit dat er oordopjes (bijna ontzichtbaar in het oor) te koop zijn die je bijna. Die het geluid ook niet vervormen & alleen schadelijke tonen dempen. Mocht je een kinderwens hebben voor later dan kan ik je zeggen dat het zeer onaangenaam communiceert. En dat je kinderen je vaak zullen uitlachen om het feit hoe doof (papa) al is. + het feit dat je tussen je 30ste & 40ste al met gehoortoestellen rond loopt.
Ik raad je aan eens een gehoortest te laten doen, kost 10 minuutjes van je tijd. Maar dan heb je wel een overzicht van hoe slecht het NU al met je gehoor gesteld is.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Waar moest jij vandaag om lachen? #duisent +1
Verwijderd
500 09-01-2012 10:45
Lichaam & Gezondheid Gehoorschade door vuurwerk.
thomasvandeberg
9 04-01-2012 16:59
Wegwijzen & Voorstellen Thomas van de Berg
thomasvandeberg
20 07-12-2011 12:02
Muziek Tinnitus (en gehoorverlies) is KUT, draag oordopjes!
Verwijderd
91 01-06-2007 23:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13.