Advertentie | |
|
13-09-2004, 15:55 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
13-09-2004, 21:02 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens is de vertaling heel behoorlijk gedaan, vind ik. Alle lof daarvoor. |
13-09-2004, 21:23 | ||
Citaat:
|
13-09-2004, 22:08 | ||
Citaat:
Mijn algemene standpunt tegenover Harry Potter is overigens: vanaf boek 2 fantastisch geschreven en zeer boeiend, de films zijn zeker niet slecht, al worden er wel wat belangrijkere dingen in weggelaten. Ook leuk is dat sommige dingen helemaal niet zo voorspelbaar zijn: er lopen verschillende lijnen in de serie, Rowling heeft er zelfs voor het beginnnen der schrijven speciaal een enorm schema aan de wand voor gemaakt om maar niks over het hoofd te zien als ze al bij bijv. boek 4 was...
14-09-2004, 06:16 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Grim |
14-09-2004, 16:58 | ||
Citaat:
14-09-2004, 18:45 | |||||
Citaat:
Daarbij, misschien lijkt het wel vreemt dat ze rijk wordt met 'zoiets doms'. Ga dan zelf zoiets schrijven. Ofwel, het is dus niet dom, maar het zit goed in elkaar en de meeste mensen vinden het boeient. Dat jij het niet boeient vind betekent niet dat iets dom is. Citaat:
Citaat:
Ik vind de verhalen erg fantasievol en toch ook wel orgineel op deze manier. Natuurlijk gebruikt ze stukken uit myten, volksverhalen ect, maar dat heb je met fantasy (ik reken Potter tot fantasy) altijd wel omdat er bepaalde regels aan zijn. De eerste 2 boeken zijn vind ik voorspelbaarder. Dit ook omdat het afgesloten verhalen zijn terwijl de andere boeken (3, 4 en 5) meer om een groter geheel geschreven zijn. Tot hoever heb je gelezen? Als je alleen 1 en 2 hebt gelezen is het niet echt goed om daar je mening op te baseren gezien de verandering in boek 3 en de rest. Ik vind dat je interresant wil doen. Harry Potter afkraken (eigenlijk omdat je het kinderachig vind) en dan zeggen dat je liever LotR leest. Vrij standard Beide serie's hebben hun zwakke en sterke kanten en je kan iets niet leuk vinden, maar je redenatie en argumentatie hier klopt niet helemaal. Verder zou ik het op prijs stellen als je wat beter Nederlands gebruikt. (Geen overdaat aan punten, hoofdletters en betere structuur) Citaat:
Wat wel super vervelend is is die meganisering van Potter en dat vind ik heel erg zonde. Het doet zo af aan het boek en om het boek zou het in principe moeten draaien. Ik vind die scheiding van goed en kwaat juist enorm meevallen. Alleen het verhaal van de duffelingen is echt zwart wit, maar andere dingen liggen toch wat gecompliceerder. (Een beetje zwart wit is het wel, maar niet zo erg als hier gestelt wordt) Als je naar de engelse boeken gaat kijken zie ik zeker punten die niet heel erg goed zijn qua schrijfstijl. Ze zegt wel 10 keer op een bladzijde dat hij iets boos zegt, terwijl een of 2 keer voldoende is. Ik vind het ergelijk als het er zo vaak staar. Dat is er gelukkig met de nederlandse vertaling wel uitgehaald. Het punt is dat het verhaal zo enorm goed in elkaar zit en het loopt lekker. Dat pakt je als lezer en de manier waarop ze dat gedaan heeft is meesterlijk. Kijk maar naar de hoeveelheden mensen het een heerlijk boek vinden. Ik vind het niet gek dat Zweinstein het engelse kostschoolsysteem heeft. Ze komt uit Engeland en dat systeem zal ze het beste kennen en is dus ook het makkelijkste om mee te nemen. Een kostschool ziet er volgens haar gewoon zo uit. Maar is dat erg dat je dat ziet? Imo niet, in andere boeken van engelse schrijvers zie je dat ook terug. Ik hoop dat deel 6 en 7 snel uitkomen, ik ben nieuwsgierig naar hoe het verder gaat en afloopt.
15-09-2004, 10:06 | ||
Citaat:
Verder is het verhaal gewoon heel knap geschreven. Met name de opbouw, aanwijzingen voor latere gebeurtenissen en de manier waarop steeds meer achtergrondinformatie wordt gegeven zijn geniaal. Daar is vooraf heel goed over nagedacht
15-09-2004, 15:25 | ||
Citaat:
ik weet ook wel dat die lieve schattige vogel zo heet.. Laatst gewijzigd op 15-09-2004 om 16:00. |
Advertentie |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Harry Potter Fan-club Mitchiee | 19 | 18-07-2010 04:15 | |
Verhalen & Gedichten |
Harry Potter 8 Racing Dutch | 23 | 18-01-2008 13:55 | |
Films, TV & Radio |
Harry Potter algemeen #5 Severus | 500 | 13-10-2005 16:48 | |
Films, TV & Radio |
AJMouse's Premières - Week 22: Harry Potter, The Cooler en Open Range. AJMouse | 21 | 02-07-2004 17:18 | |
Films, TV & Radio |
Harry Potter: and the Prisoner of Azkaban! Apomes | 497 | 06-06-2004 18:22 | |
Games |
harry potter probleem voor de gbc I jostie | 1 | 24-02-2002 19:09 |