Oud 07-04-2009, 13:56
Viickie
Viickie is offline
heey!
ik heb NG gekozn en daar heb ik echt heel erg veel spijt van. ik haal alleen maar onvoldoendes en nu gaan ook de gewone vakken zoals nederlands engels en duits heel erg achteruit, ik kan ook niet meer overstappen naar Cm want dat kon alleen voor de kerstvakantie ofzo... wat moet ik nu doen?! ik zou echt wel me zomervakantie op willen geven om geschiedenis helemaal in te halen ofzo.. want ik heb er echt zo'n spijt van, en om nou het jaar over te gaan doen daar zit ik nou ook niet echt op te wachten, al me vrienden die wel doorgaan enzo. en het is niet dat ik er helemaal niks voor doe, want ik werk echt hard voor scheikunde en biologie maar ik snap het gewoon niet.... ik heb gewoon het kwartje niet wat hoort te vallen kunnen jullie me please helpen? ik weet echt niet wat te doen, me moeder zit gewoon zo van; ja jammer dan dan doe je het maar over, of je zorgt gewoon dat je het haalt. ik ben echt niet vrolijk meer. als ik terug in de tijd kon, nou dan had ik het wel geweten! iemand een goed advies?

Laatst gewijzigd op 07-04-2009 om 16:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2009, 15:46
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
ik weet niet of ze dat in deze tijd ook nog hebben. maar mijn oom heeft in zijn tijd wel een x in de zomervakantie extra school gedaan om over te kunnen. je profielkeuze verranderen wordt denk ik alleen een stukkie moeilijker.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 16:24
Viickie
Viickie is offline
dankje voor je reactie
ik weet niet of dit helpt maar ik had in de eerste periode van dit jaar deze vakken gewisseld: wiskunde B naar wiskunde A, natuurkunde naar aardrijkskunde en economie had ik laten vallen voor informatica,
dus opzich het enige wat ik zou moeten inhalen als ik CM zou willen doen is geschiedenis, en dan misschien het wiskunde als ik echt per se wiskunde C moet doen, maar dat is bij ons nu gewoon nog precies hetzelfde als wiskunde A alleen iets langzamer tempo.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 19:47
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Jammer genoeg zul je denk ik gewoon moeten blijven zitten. En dan kun je misschien wisselen van N&G => C&M. Maar bereid je dan alvast voor in de zomervakantie op de vierde van C&M want je mag uiteraard niet blijven zitten Ik denk dat het hartstikke zal meevallen. Natuurlijk is het erg dat je het vierde jaar opnieuw moet doen maar hoe sneller je het accepteert hoe meer je zelf gaat inzien dat het een goede beslissing is.
__________________
Haters gonn' hate
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Jammer genoeg zul je denk ik gewoon moeten blijven zitten. En dan kun je misschien wisselen van N&G => C&M. Maar bereid je dan alvast voor in de zomervakantie op de vierde van C&M want je mag uiteraard niet blijven zitten Ik denk dat het hartstikke zal meevallen. Natuurlijk is het erg dat je het vierde jaar opnieuw moet doen maar hoe sneller je het accepteert hoe meer je zelf gaat inzien dat het een goede beslissing is.
Inderdaad, als je het echt zeker weet dan zou ik jezelf lekker voorbereiden op je komende vierde jaar en nog genieten van de lessen die volgen. Of je moet uitgebreid in gesprek gaan met je school en nu overswitchen ofzo. Wat zegt je school hierover?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 20:32
Viickie
Viickie is offline
Het is gewoon, ik vind het echt heel erg zonde om het jaar over te doen..zoals ik al zei, het is niet alsof ik gewoon nonstop uit het raam zit te staren ofzo, ik doe wel veel voor biologie en scheikunde. dat zijn eigenlijk de enige 2 vakken waar ik slecht in sta ( een 3 en een 4). Ik zou niet weten wat me school hierover zegt, want ik heb nog niet met de decaan enzo gesproken hierover, omdat me moeder zegt van; je geeft altijd zo snel op blabla en dan doe je het maar over, je doet ook niks blabla.. terwijl ik wel wat doe! en me vader weet volgens mij niet eens dat ik zo slecht sta aangezien hij altijd laat is en ik niet echt geweldig met hem kan communiceren..De reden dat het niet lukt is omdat ik in de eerste toetsweek ziek ben geweest waardoor ik me 2 herkansingen niet heb kunnen doen,, als ik die wel gewoon had gehad dan was er nu geen probleem geweest want dan stond ik overal veel beter voor en dan hoefde ik ook niet helemaal te stressen voor elk vak waar ik slecht sta.
Bedankt voor alle reacties!!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 20:57
blablatje
blablatje is offline
Als je echt alleen geschiedenis nog in moet halen lijkt mij dat je best een zomertaak voor geschiedenis kunt krijgen, misschien kun je nu ook al geschiedenislessen meevolgen met de c&m klas. Overleg eens met mensen die weten hoe dat op jouw school geregeld is: je mentor, de decaan, de geschiedenisleraar. Als je laat merken dat je serieus bent en je wil inzetten kun je vaak een hoop geregeld krijgen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 21:38
Viickie
Viickie is offline
Dankje Blablatje!!
ik ga het hier volgende week met me ouders overhebben! ze zijn nu net een paar daagjes weg ;p maar ik moet eerst hun overtuigen en dan pas kan ik naar me decaan enzovoort.
echt heel erg bedankt allemaal!!!!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2009, 22:19
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Wil je wel C&M doen? Je hebt vorig jaar gekozen voor N&G, dus lijkt het mij dat je dat liever doet. C&M is iets heel anders. Misschien is bijles een optie om dat kwartje wel te laten vallen? Of misschien toch nog een jaartje over doen...
Dit moet je natuurlijk niet doen als je C&M (ongeveer) even leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 06:54
Viickie
Viickie is offline
Citaat:
Wil je wel C&M doen? Je hebt vorig jaar gekozen voor N&G, dus lijkt het mij dat je dat liever doet. C&M is iets heel anders. Misschien is bijles een optie om dat kwartje wel te laten vallen? Of misschien toch nog een jaartje over doen...
Dit moet je natuurlijk niet doen als je C&M (ongeveer) even leuk vindt.

Jaa ik zou wel CM willen doen. Toen we moesten kiezen had ik gekozen voor NG omdat ik daar later het meeste mee kon, maar toen natuurkunde en scheikunde totaal niet lukte, had het eigenljk al geen zin meer. Bijles.. jaa ik wil het best proberen hoor, maar denk niet dat het veel zin heeft aangezien ik er echt heel weinig van snap en weet :$ dan geef ik alleen maar domme antwoorden
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 07:26
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Jaa ik zou wel CM willen doen. Toen we moesten kiezen had ik gekozen voor NG omdat ik daar later het meeste mee kon, maar toen natuurkunde en scheikunde totaal niet lukte, had het eigenljk al geen zin meer. Bijles.. jaa ik wil het best proberen hoor, maar denk niet dat het veel zin heeft aangezien ik er echt heel weinig van snap en weet :$ dan geef ik alleen maar domme antwoorden
van domme antwoorden leer je hoe meer domme antwoorden je geeft voor de toets en gecorrigeerd wordt hoe minder fouten je maakt op de toets
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 10:41
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
De reden dat het niet lukt is omdat ik in de eerste toetsweek ziek ben geweest waardoor ik me 2 herkansingen niet heb kunnen doen,, als ik die wel gewoon had gehad dan was er nu geen probleem geweest want dan stond ik overal veel beter voor en dan hoefde ik ook niet helemaal te stressen voor elk vak waar ik slecht sta.
Dan weet je zelf wat er niet pluis is en nu dien je gewoon goed je best te doen. Anders gewoon blijven zitten en/of niveau lager.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 13:38
Verwijderd
Bij ons kan elk moment gewisseld worden, zolang de betrokken docenten het ermee eens zijn. Ikzelf ben begin dit jaar gewisseld naar EM (voor mij was het makkelijkerwant ik had NG met economie en geschiedenis erbij) Maarr, begin van onze 3de periode zijn er ook nog 2 mensen gewisseld van NG naar EM. Niet dat ze overgaan, maar dat is hun eigen schuld omdat ze niks uitvoeren. Volgens mij, mag een school je niet verbieden om te wisselen, bij ons in ieder geval niet. Maar ik waarschuw je wel: Geschiedenis inhalen is ontzettend veel, bijna onmogelijk. Ik zou aanraden om nu alvast te beginnen met geschiedenis, en het jaar alsnog een keer te doen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 15:42
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Bij ons kan elk moment gewisseld worden, zolang de betrokken docenten het ermee eens zijn. Ikzelf ben begin dit jaar gewisseld naar EM (voor mij was het makkelijkerwant ik had NG met economie en geschiedenis erbij) Maarr, begin van onze 3de periode zijn er ook nog 2 mensen gewisseld van NG naar EM. Niet dat ze overgaan, maar dat is hun eigen schuld omdat ze niks uitvoeren. Volgens mij, mag een school je niet verbieden om te wisselen, bij ons in ieder geval niet. Maar ik waarschuw je wel: Geschiedenis inhalen is ontzettend veel, bijna onmogelijk. Ik zou aanraden om nu alvast te beginnen met geschiedenis, en het jaar alsnog een keer te doen.
ach de zomervakantie is lang hoor
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 16:27
Viickie
Viickie is offline
Echt heel erg bedankt voor jullie reacties!! Ik heb veel dingen gelezen en ik denk dat dit is wat ik ga doen:
- ik ga nog proberen dit jaar te halen en dan in de zomervakantie geschiedenis in te halen en dan het begin van de 5e starten als CM'er
Moet ik natuurlijk wel eerst dit jaar halen, als dat niet lukt dan doe ik gewoon de 4e nog een keer maar dan geen NG! haha
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 18:14
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Ik wil niet vervelend zijn, maar heb je er bij nagedacht dat het misschien bij C&M geen haar beter is? Je zegt immers dat je slecht bent in talen en die zijn volgens mij wel verplicht in een CM profiel. Engels en Nederlands krijg je sowieso.

Als je puur geïnteresseerd bent in geschiedenis is EM misschien ook wel een goede optie.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 18:30
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Bij mij op school in ieder geval, zijn talen sowieso verplicht, maakt niet uit welk profiel. Je hebt altijd Nederlands, Engels, Frans of Duits en als je gymnasium doet Grieks en/of Latijn.
Ze is dan wel niet zo goed in talen, wat dus niks scheelt met C&M, maar ze is ook niet erg goed in de exacte vakken zegt ze; die krijg je niet met C&M. Het is dus wel beter, als ze vakken als geschiedenis enzo goed/beter kan.

Maar wat Interglot zegt, is niet waar(vind ik dan), want geschiedenis is niet zoiets als wiskunde: je hoeft niks te oefenen, je hoeft eigenlijk geen lessen te volgen. Het zijn gewoon een heleboel (saaie) feiten, die je gewoon uit je hoofd moet leren. Ik zou in principe wel gewoon elke week bijvoorbeeld een toets willen maken(als ik die overstap zou maken), zodat je in waarschijnlijk 4 weken alles hebt ingehaald.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 18:45
Viickie
Viickie is offline
Citaat:
Ik wil niet vervelend zijn, maar heb je er bij nagedacht dat het misschien bij C&M geen haar beter is? Je zegt immers dat je slecht bent in talen en die zijn volgens mij wel verplicht in een CM profiel. Engels en Nederlands krijg je sowieso.

Als je puur geïnteresseerd bent in geschiedenis is EM misschien ook wel een goede optie.
Ik heb nergens gezegd dat ik niet goed ben in talen hoor.. Ik heb gezegd dat nu me andere vakken er ook wat onder leiden(dus ook wiskunde etc, in het begin was maar gewoon even een voorbeeldje), maar dat betekent niet dat ik slecht ben in talen. Bij CM profiel hoef je niet per se 2 talen te hebben bij ons, je mag ook tekenen hebben (dat is dan in de 5e) in plaats van Frans.
EM kan alleen als ik ook economie heb, en dat heb ik laten vallen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 08-04-2009, 18:49
Viickie
Viickie is offline
Citaat:
Bij mij op school in ieder geval, zijn talen sowieso verplicht, maakt niet uit welk profiel. Je hebt altijd Nederlands, Engels, Frans of Duits en als je gymnasium doet Grieks en/of Latijn.
Ze is dan wel niet zo goed in talen, wat dus niks scheelt met C&M, maar ze is ook niet erg goed in de exacte vakken zegt ze; die krijg je niet met C&M. Het is dus wel beter, als ze vakken als geschiedenis enzo goed/beter kan.

Maar wat Interglot zegt, is niet waar(vind ik dan), want geschiedenis is niet zoiets als wiskunde: je hoeft niks te oefenen, je hoeft eigenlijk geen lessen te volgen. Het zijn gewoon een heleboel (saaie) feiten, die je gewoon uit je hoofd moet leren. Ik zou in principe wel gewoon elke week bijvoorbeeld een toets willen maken(als ik die overstap zou maken), zodat je in waarschijnlijk 4 weken alles hebt ingehaald.
Dankje dat je me steunt
Ik ben wel altijd goed geweest in Geschiedenis en Aardrijkskunde, Ak heb ik nu ook al, en dat hou ik ook als ik CM ga doen. Het is inderdaad gewoon stampwerk, en er zijn nu pas 3 toetsen geweest, dus ik kan nog inhalen en dan gelijk lopen voor de 4e en laatste toets dit jaar (a)
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 19:17
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Ik heb nergens gezegd dat ik niet goed ben in talen hoor.. Ik heb gezegd dat nu me andere vakken er ook wat onder leiden(dus ook wiskunde etc, in het begin was maar gewoon even een voorbeeldje), maar dat betekent niet dat ik slecht ben in talen. Bij CM profiel hoef je niet per se 2 talen te hebben bij ons, je mag ook tekenen hebben (dat is dan in de 5e) in plaats van Frans.
EM kan alleen als ik ook economie heb, en dat heb ik laten vallen
Dacht al dat je nooit had gezegd dat je slecht was in talen, maar ik was te lui om ff te kijken of dat waar was

Je moet trouwens ook nog voor je je keuze maakt, nadenken over wat je voor beroep wilt doen later(heb je vast al wel aan gedacht, maar ik zeg het ff voor de zekerheid). Zoals ik al heb gezegd, is N&G veel anders dan C&M. Ook de beroepen die je later wilt gaan doen, verschillen erg. Met C&M kan je denk ik later minder dan met N&G, want N&G lijkt erg op N&T, waar je alles mee kan doen, zelfs economie.(sorry, dat ik je onbewust/bewust aanspoor nog ff goed na te denken... Ik vind zelf C&M niks Dus luister maar niet naar mij)
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 19:21
Viickie
Viickie is offline
Hahah, jaa i kweet al heel lang wat ik later wil doen. Ik wil rechten doen, dus ik snap ook niet dat niemand tegen me gezegd heeft van; je kan ook gewoon CM doen, ipv NG als je toch zeker weet dat je rechten wil gaan doen. En ik weet heel zeker dat ik dat wil doen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 19:34
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
je kan ook gewoon CM doen, ipv NG als je toch zeker weet dat je rechten wil gaan doen. En ik weet heel zeker dat ik dat wil doen

Asjeblieft

MAar waarom had je dan eigenlijk N&G gekozen? Voor verbreding?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 20:18
Viickie
Viickie is offline
Echt wil je ook rechten doen? ooh vet Ik had NG gekozen omdat ik goed in scheikunde en biologie was, en ik had dan meer keus later.. Maar dat was dus scheikunde in de 3e (dan leer je een boekje en krijg je gewoon precies wat er in het boekje staat. nu in de 4e krijg je allemaal moeilijk dingen en dan zit je echt zo van; waaaar heeft die man het over ;o) en biologie van de 2e (dezelfde manier van scheikunde) Dus dat was wel even slikken in de 4e, maar ik dacht dat het wel beter zou worden.. dus niet.. en nou zit ik soort van vast..ik heb nu8 tekorten, en als ik dan biologie en scheikunde wissel voor geschiedenis, heb ik nog maar 2 tekorten.. dat scheelt wel ;p
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 20:25
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Hahaha, ik wil dus niet rechten gaan studeren Lijkt me veel te saai. Ik ben meer scheikunde en natuurkunde achtig(sorry)
Die vakken zijn idd wel moeilijker nu. Dat het niet alleen maar gaat over dingen die in het boek staan, heb je denk ik ook bij andere vakken(AK misschien?). Wel irrittant in principe, maar als je goed kijkt, zie je wel overeenkomsten tussen wat in het boek staat en wat je krijgt...

Dat scheelt zeker wel... Als je zeker weet dat je scheikunde en bio niet meer bij kunt benen, moet je misschien maar C&M doen ja(dat ik zoiets zeg)
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 20:32
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ik wil niet vervelend zijn, maar heb je er bij nagedacht dat het misschien bij C&M geen haar beter is? Je zegt immers dat je slecht bent in talen en die zijn volgens mij wel verplicht in een CM profiel. Engels en Nederlands krijg je sowieso.

Als je puur geïnteresseerd bent in geschiedenis is EM misschien ook wel een goede optie.
ja maar je moet die talen met elke profiel volgen dus maakt niet zoveel uit he
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2009, 20:35
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Dacht al dat je nooit had gezegd dat je slecht was in talen, maar ik was te lui om ff te kijken of dat waar was

Je moet trouwens ook nog voor je je keuze maakt, nadenken over wat je voor beroep wilt doen later(heb je vast al wel aan gedacht, maar ik zeg het ff voor de zekerheid). Zoals ik al heb gezegd, is N&G veel anders dan C&M. Ook de beroepen die je later wilt gaan doen, verschillen erg. Met C&M kan je denk ik later minder dan met N&G, want N&G lijkt erg op N&T, waar je alles mee kan doen, zelfs economie.(sorry, dat ik je onbewust/bewust aanspoor nog ff goed na te denken... Ik vind zelf C&M niks Dus luister maar niet naar mij)
met NT kan je inderdaad economie gaan studeren maar als jij nu bijvoorbeeld duits volgt kan je later ook nog frans gaan studeren dus dat valt allemaal nog wel redelijk mee
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 20:37
Viickie
Viickie is offline
Citaat:
Hahaha, ik wil dus niet rechten gaan studeren Lijkt me veel te saai. Ik ben meer scheikunde en natuurkunde achtig(sorry)
Die vakken zijn idd wel moeilijker nu. Dat het niet alleen maar gaat over dingen die in het boek staan, heb je denk ik ook bij andere vakken(AK misschien?). Wel irrittant in principe, maar als je goed kijkt, zie je wel overeenkomsten tussen wat in het boek staat en wat je krijgt...

Dat scheelt zeker wel... Als je zeker weet dat je scheikunde en bio niet meer bij kunt benen, moet je misschien maar C&M doen ja(dat ik zoiets zeg)
Oooh haha sorry,, ik begrijp sarcastische dingen alleen als iemand het zegt, hahaha (A)
Jaa okee maar ik had vndg een AK toets, en ze vroegen echt heel veel dingen die je moest leren, dus dat was wel makkelijk. Maar bij scheikunde en biologie krijg je allemaal van die dingen en dan zit je (ik iig) echt zo van; wat moet ik hiermee.. Jaa dat klopt wel, dat er wel overeenkomsten zijn tussen wat in het boek staat en wat je krijgt. Haha je geeft echt goede adviezen hoor! ik ben blij dat iemand zoiets zegt Ik ga het er volgende week
met me ouders over hebben.. ik hoop dat school dan ook niet zo stom gaat doen en dat ze me begrijpen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 20:38
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Hahaha, ik wil dus niet rechten gaan studeren Lijkt me veel te saai. Ik ben meer scheikunde en natuurkunde achtig(sorry)
Die vakken zijn idd wel moeilijker nu. Dat het niet alleen maar gaat over dingen die in het boek staan, heb je denk ik ook bij andere vakken(AK misschien?). Wel irrittant in principe, maar als je goed kijkt, zie je wel overeenkomsten tussen wat in het boek staat en wat je krijgt...

Dat scheelt zeker wel... Als je zeker weet dat je scheikunde en bio niet meer bij kunt benen, moet je misschien maar C&M doen ja(dat ik zoiets zeg)
wow een wijze uitspraak van DBZ

als ik jouw was viickie zou ik gewoon CM gaan doen dat NG kan je dan lekker laten wegrotten
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 20:39
Viickie
Viickie is offline
Citaat:
wow een wijze uitspraak van DBZ

als ik jouw was viickie zou ik gewoon CM gaan doen dat NG kan je dan lekker laten wegrotten
Hihi okee, dankje!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 20:39
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Oooh haha sorry,, ik begrijp sarcastische dingen alleen als iemand het zegt, hahaha (A)
Jaa okee maar ik had vndg een AK toets, en ze vroegen echt heel veel dingen die je moest leren, dus dat was wel makkelijk. Maar bij scheikunde en biologie krijg je allemaal van die dingen en dan zit je (ik iig) echt zo van; wat moet ik hiermee.. Jaa dat klopt wel, dat er wel overeenkomsten zijn tussen wat in het boek staat en wat je krijgt. Haha je geeft echt goede adviezen hoor! ik ben blij dat iemand zoiets zegt Ik ga het er volgende week
met me ouders over hebben.. ik hoop dat school dan ook niet zo stom gaat doen en dat ze me begrijpen
ik zou het er wel eerst met je ouders over hebben voordat je het op school wilt vertellen. beetje flauw als ze je op school gaan vragen of je ouders het goed vinden terwijl je het nog niet eens hebt gevraagd
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 20:46
Viickie
Viickie is offline
Citaat:
ik zou het er wel eerst met je ouders over hebben voordat je het op school wilt vertellen. beetje flauw als ze je op school gaan vragen of je ouders het goed vinden terwijl je het nog niet eens hebt gevraagd
Hahahaha dat zou wel heel stom zijn, om het zonder het er met me ouders over gehad te hebben het te gaan regelen. Maar daarom ga ik ook volgende week met ze praten, ze zijn nu een paar dagen weg, maar komen zaterdag weer terug en omdat ik ze niet meteen wil overvallen met een best wel groot iets, heb ik het er maandag ofzo wel over
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 21:00
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Haha je geeft echt goede adviezen hoor! ik ben blij dat iemand zoiets zegt
Het was vrij sarcastisch bedoeld ja

Hahaha, ik weet het, ik ben geweldig
Sorry, dat moest ik gewoon even zeggen hhaha

Maar het is idd wel een goed idee om het ff tegen je ouders te zeggen. Moet je ook wel een paar dagen doen, voordat je echt naar school toe gaat om dat te zeggen, want het moet ff tot hun doordringen heb ik wel gemerkt. In het topic ''Speciale school'' heb ik mijn probleem naar voren gebracht en ik was met dat probleem ook naar school gegaan om erover te praten. Toen ik dat tegen me ouders zei, vonden ze het helemaal erg dat ik het niet tegen hun had gezegd(had ik al 80 keer gedaan, niet dat ik mee school ging praten, maar wel over mijn probleem). Ouders zijn altijd lastig
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 21:04
Viickie
Viickie is offline
Hahaha jaa idd, ouders af en toe Toen ik in het begin van de 4e wiskunde en natuurkunde enzo wilde wisselen heb ik ook 2 weken tegen me ouders moeten zeggen van; jaa ik ga naar me decaan vanmiddag om het te regelen. en dat was het antwoord; wat ga je regelen dan? dus k; dat van me profiel.. ouders; oohja dat,, daar hebben we het vanavond nog wel even over ga overmorgen maar naar je decaan.. en zo ging het echt een tijdje hahahha.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 21:09
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Hahaha, ik vind echt dat ze zich er buiten moeten houden joh. Het is jouw keuze en zij kunnen niks veranderen. Of zij zich ermee bemoeien of niet, hetgeen dat je wilt dat gebeurt, gebeurt toch wel. Bijvoorbeeld met profielkeuze. Als je met je ouders erover gaat praten, terwijl je zeker weet dat je bijv. N&T wilt doen, verandert er toch niks...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 21:33
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Citaat:
ik hoop dat school dan ook niet zo stom gaat doen en dat ze me begrijpen
Ga er maar vanuit dat ze moeilijk gaan doen Ze moeten hier werk van gaan maken, dus dat willen ze niet Zo zijn ze wel
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 11:08
Verwijderd
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik wilde even meedelen dat ik van de vierde naar de vijfde van N&G naar C&M gegaan ben. Moest inderdaad in de zomervakantie vakken inhalen (bij ons waren wel alle talen verplicht dus ik moest Duits 2, Frans 2 en geschiedenis inhalen. Muziek had ik al als keuzevak bij N&G en biologie werd een keuzevak bij C&M), maar dat was prima te doen. Hoefde natuurkunde en scheikunde toen ook helemaal niet meer af te sluiten om het jaar te halen, trouwens! Liet in feite gewoon scheikunde en natuurkunde en wiskunde B vallen om dan in de zomervakantie de 'eindcijfers' van vierdejaars Duits, Frans en geschiedenis te krijgen.

Dus het kan best, en dan moet je maar een beetje doorduwen bij je school als ze moeilijk doen, want de leraren kunnen zo even een pakketje samenstellen van vakken die je sowieso moet hebben.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-04-2009, 11:30
Viickie
Viickie is offline
Citaat:
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik wilde even meedelen dat ik van de vierde naar de vijfde van N&G naar C&M gegaan ben. Moest inderdaad in de zomervakantie vakken inhalen (bij ons waren wel alle talen verplicht dus ik moest Duits 2, Frans 2 en geschiedenis inhalen. Muziek had ik al als keuzevak bij N&G en biologie werd een keuzevak bij C&M), maar dat was prima te doen. Hoefde natuurkunde en scheikunde toen ook helemaal niet meer af te sluiten om het jaar te halen, trouwens! Liet in feite gewoon scheikunde en natuurkunde en wiskunde B vallen om dan in de zomervakantie de 'eindcijfers' van vierdejaars Duits, Frans en geschiedenis te krijgen.

Dus het kan best, en dan moet je maar een beetje doorduwen bij je school als ze moeilijk doen, want de leraren kunnen zo even een pakketje samenstellen van vakken die je sowieso moet hebben.
Ooh! Jaa dankje! hier heb ik heel veel aan! echt heel erg bedankt!! Vond je het moeilijk om geschiedenis in te halen? want je mist af en toe toch wel een paar aantekeningen om het iets beter te begrijpen? of was het echt gewoon stamp werk?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 11:32
Viickie
Viickie is offline
Citaat:
Ga er maar vanuit dat ze moeilijk gaan doen Ze moeten hier werk van gaan maken, dus dat willen ze niet Zo zijn ze wel
Haha school is ook zo vervelend af en toe Bij mijn broer waren er ook 2 mensen in het begin van de 5e overgestapt van NG naar EM,, dus als ze het bij hun hebben gedaan, waarom dan niet bij mij? haha toch
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 19:14
Viickie
Viickie is offline
Ooh jongens!! ik ben zo blij! Me moeder kwam vandaag al thuis en ik heb met haar gepraat erover, en ze vond het helemaal niet erg! ze was juist blij dat ik het meteen zei en niet later had gezegd, ik moet het alleen nog even met me vader erover hebben, maar dat gaat wel goed komen. Dan moet ik dinsdag (eerder kan niet) naar me Decaan en Teamleider.. ik heb er al zin in !! Nog steeds bedankt voor al jullie reacties enzo, ze hebben me erg geholpen !
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 16:32
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ooh jongens!! ik ben zo blij! Me moeder kwam vandaag al thuis en ik heb met haar gepraat erover, en ze vond het helemaal niet erg! ze was juist blij dat ik het meteen zei en niet later had gezegd, ik moet het alleen nog even met me vader erover hebben, maar dat gaat wel goed komen. Dan moet ik dinsdag (eerder kan niet) naar me Decaan en Teamleider.. ik heb er al zin in !! Nog steeds bedankt voor al jullie reacties enzo, ze hebben me erg geholpen !
goed dat je ma het snapt
Met citaat reageren
Oud 10-04-2009, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Ooh jongens!! ik ben zo blij! Me moeder kwam vandaag al thuis en ik heb met haar gepraat erover, en ze vond het helemaal niet erg! ze was juist blij dat ik het meteen zei en niet later had gezegd, ik moet het alleen nog even met me vader erover hebben, maar dat gaat wel goed komen. Dan moet ik dinsdag (eerder kan niet) naar me Decaan en Teamleider.. ik heb er al zin in !! Nog steeds bedankt voor al jullie reacties enzo, ze hebben me erg geholpen !
Wat fijn dat je ouders het begrijpen! Laat je nog even weten hoe je school er over denkt en wat je nu uiteindelijk gaat doen ?
Met citaat reageren
Oud 11-04-2009, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Ooh! Jaa dankje! hier heb ik heel veel aan! echt heel erg bedankt!! Vond je het moeilijk om geschiedenis in te halen? want je mist af en toe toch wel een paar aantekeningen om het iets beter te begrijpen? of was het echt gewoon stamp werk?
Ik geloof dat ik gekopieerde aantekeningen had van jaargenoten die wel geschiedenis hadden gehad, dat scheelt. Maar heel moeilijk was het niet, het moeilijkste was om alles te gaan zitten leren in de zomervakantie als je eigenlijk suf in de zon wilt liggen niksen
Met citaat reageren
Oud 11-04-2009, 16:30
Viickie
Viickie is offline
Citaat:
Ik geloof dat ik gekopieerde aantekeningen had van jaargenoten die wel geschiedenis hadden gehad, dat scheelt. Maar heel moeilijk was het niet, het moeilijkste was om alles te gaan zitten leren in de zomervakantie als je eigenlijk suf in de zon wilt liggen niksen
Jaa dat is wel handig, aantekeningen kopiëren..Hahaha jaa dat lijkt me ook moeilijk, maar je hebt niet echt een keus denk ik dan, en ik denk wel dat de gedachte; als je niks doet dan heb je de zomerverkantie ook voor niks verkloot en moet je alsnog het jaar overdoen, me er wel doorheen trekken
Met citaat reageren
Oud 11-04-2009, 16:31
Viickie
Viickie is offline
Citaat:
Wat fijn dat je ouders het begrijpen! Laat je nog even weten hoe je school er over denkt en wat je nu uiteindelijk gaat doen ?
Jaa tuurlijk, ik zal alles zo snel mogelijk aan jullie laten weten
Met citaat reageren
Oud 12-04-2009, 22:53
DBZ
Avatar van DBZ
DBZ is offline
Fijn voor je dat je moeder het begrijpt En je kan trouwens ook met een boek in de zon gaan liggen
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 12:25
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Fijn voor je dat je moeder het begrijpt En je kan trouwens ook met een boek in de zon gaan liggen
zonder boek in de zon liggen is altijd lekkerder

had je het ook al aan je pa verteld?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 13:07
Viickie
Viickie is offline
Citaat:
Fijn voor je dat je moeder het begrijpt En je kan trouwens ook met een boek in de zon gaan liggen
Jaa ik ben ook blij dat ze het begrijpt, want ik zat er echt heel erg mee (aa)
hahaha jaa idd, maar ik denk toch dat als ik echt met vakantie ben, dat ik dan me boeken thuis laat hoor, dan ga ik gewoon lekker zwemmen en van de zon genieten
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 13:12
Viickie
Viickie is offline
Citaat:
zonder boek in de zon liggen is altijd lekkerder

had je het ook al aan je pa verteld?
Jaa daar heb je ook gelijk in, maar je kan ook bijv een uurtje leren en dan een half uurtje zonnen, weer een uurtje leren en weer half uurtje zonnen. gewoon afwisselen
jaa me moeder had het aan me vader verteld, maar hij kwam niet naar mij toe van i khoorde dat je cm wilde doen blablabla en ook als ik aanleiding naar het onderwerp zocht, zei hij er helemaal niks over. en pas gisteren kwam die naar me toe van;ik hoorde dat je een probleempje had? ;p dus ik uitleggen en toen ging die eerst moeilijk doen.. hij ging allemaal dingen vragen die ik niet meer wist, zoals wat kwam er in de toets van de toetsweek voor? jaa nou sorry hoor maar ik heb 8 toetsen ofzo gehad ik kan dan toch niet onthouden wat er in elke toets voorkwam? toen ging die heel lullig zeggen van; jaa dat ligt dan toch eerder aan jou dan aan het vak.. (dit ging trouwens over biologie) maar toen zei die van; jaa scheikunde dat is gewoon een vak wat je echt moet snappen.. dus dan zit je nog steeds aan Ng vast.. nee okee dan wordt het CM, maar dan moet je een extra taal hebben toch? en toen gingen we naar dat blaadje kijken wat je moet kiezen voor welk profiel en toen kwam het erop neer dat ik als enige vak geschiedenis zou moeten inhalen omdat ik dan in de 5e pas tekenen en maatschappijwetenschappen heb.. dus hij wil me wel helpen, maar ik dacht echt heel even dat hij me niet wilde helpen enzoo.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 14:48
honkballertje
Avatar van honkballertje
honkballertje is offline
mooi dat ze het toch allebei snappen

(op school moest je het nog gaan vertellen toch?)
Met citaat reageren
Oud 13-04-2009, 14:54
Viickie
Viickie is offline
Jaa klopt, dat wilde ik morgen gaan doen, maar morgen zijn de teamleiders en mijn mentrix met een dagtrip mee ofzo, dus dat wordt dan woensdag..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Twijfels over de studiekeuze
weetniks
1 10-11-2012 10:08
Algemene schoolzaken Lijkt dit jullie een verstandige profielkeuze?
Ritual
27 17-07-2011 20:54
Algemene schoolzaken Hoe extreem is dat? Twee keer blijven zitten? :p
RedWarrior
70 27-06-2006 18:54
Algemene schoolzaken Industrieel Product Ontwerpen
*lieve_steph*
2 13-11-2003 20:19


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.