Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2016, 19:06
charlottekaas
charlottekaas is offline
Hallo!
Binnenkort (eind januari) moet ik mijn voorlopige profielkeuze inleveren. Ik zit op een gymnasium. Van mijn profiel ben ik al zeker, ik wil E&M gaan doen. Nu zit ik alleen nog te twijfelen tussen wis a of b. In de 1e en 2e heb ik altijd een ruime 6 gestaan voor wiskunde, maar nu het over formules(o.a abc-formule) gaat sta ik een ruime 8 na 2 proefwerken en een aantal so's. Ik was niet van plan om iets met wiskunde te gaan doen, eerder iets in de richting van een economische studie.

Wiskunde is dus niet mijn sterkste kant, maar ook zeker niet mijn slechtste. Er is mij verteld dat wiskunde a vooral draait om statistieken en kansberekeningen, hier heb ik nog niks over gehad. Ook is mij verteld dat wiskunde b dus het meeste gaat over de formules.

Ik zit nu dus hevig te twijfelen of ik wis a of b moet gaan doen. Ik ben niet van plan verder nog beta vakken te kiezen, dus dat houdt mij eigenlijk een beetje tegen om wis b te kiezen. Ook zeggen vriendinnen in de 4e dat wis a op dit moment een stuk makkelijker is dan wis b.

Wat raden jullie mij aan?

Groetjes Charlotte
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-01-2016, 19:36
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Kies wiskunde b als je het (met een beetje moeite) kunt. Als je economie zou gaan studeren, heb je met wiskunde b toch een iets betere voorbereiding. Als je econometrie zou willen gaan studeren, is wiskunde b verplicht.

Overleg eens met je docent wiskunde over je keuze.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2016, 07:23
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Wat Axel11 zegt ja. Als economie student is WisB een fijne basis. Met hard werken, veel oefenen en misschien wat bijles kom je daar vast wel doorheen!
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren E&M: Wiskunde A of B (+ M&O)?
ricey
5 08-03-2013 18:18
Studeren Wiskunde A of B voor accountancy?
hidotcom
5 13-09-2011 06:25
Studeren Wiskunde A of wiskunde B
sander26
16 06-04-2011 06:24
Studeren Geneeskunde, Wiskunde A of B
Madelon1412
4 30-01-2011 21:34
Studeren wis. A of B?? Please advies..
112958
10 20-03-2010 21:16
Studeren WISKUNDE A of WISKUNDE B?
EmilyDing
12 30-06-2009 09:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:10.