Oud 19-03-2014, 16:57
chocolategirl95
chocolategirl95 is offline
Citaat:
Gefeliciteerd!
Wanneer mag je op gesprek komen?

Ik wacht nog steeds op de reactie van Amsterdam, die uiterlijk vandaag zou komen ...
De datum krijg ik nog te horen. Ik verwacht dat het over 2 of 3 weken is.

Ik wacht nog steeds op bericht van UCU en UCR, dus dat zal nu ook wel binnen een paar weken komen. Hopen dat ik daar ook op gesprek mag.

Dat wachten duurt zo lang! Ik check m´n mail wel 100x per dag!

@NsassySweet ik hoop dat je goed nieuws krijgt vandaag! Spannend!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2014, 17:17
NickjeB
NickjeB is offline
Ik check m'n mail nu ook 100x op een dag. Laten we hopen dat AUC het vandaag laat horen, anders jammer, kan je niks aan doen.

Iemand al wat van AUC gehoord of niet? En van UCU?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2014, 17:18
dippedinice
dippedinice is offline
@chocolategirl95 Gefeliciteerd!!!

Aaaah het wachten vandaag duurt echt heel lang AUC zou uiterlijk vandaag de beslissing laten horen, maar ik weet nog niets.. Hopelijk komt het zo!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2014, 17:19
dippedinice
dippedinice is offline
Citaat:
Ik check m'n mail nu ook 100x op een dag. Laten we hopen dat AUC het vandaag laat horen, anders jammer, kan je niks aan doen.

Iemand al wat van AUC gehoord of niet? En van UCU?
Ik heb m'n mail vandaag ook al iets te vaak gecheckt
Met citaat reageren
Oud 19-03-2014, 17:41
NickjeB
NickjeB is offline
Ja je hebt ook kans dat het morgen komt, was vandaag niet de 2e Admissions Day?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2014, 17:42
dippedinice
dippedinice is offline
Citaat:
Ja je hebt ook kans dat het morgen komt, was vandaag niet de 2e Admissions Day?
Ja vandaag was inderdaad de 2e! Ach we zien het wel Misschien sturen ze ook wel een brief.. Dat kan ook nog.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2014, 17:44
NickjeB
NickjeB is offline
DAMN, elke keer al reload ik en er komt een email bij, is het of de NS met een of andere (...) actie of iets wat totaal niet interessant is
Met citaat reageren
Oud 19-03-2014, 17:48
dippedinice
dippedinice is offline
Citaat:
DAMN, elke keer al reload ik en er komt een email bij, is het of de NS met een of andere (...) actie of iets wat totaal niet interessant is
Dat komt heel bekend voor!
Met citaat reageren
Oud 19-03-2014, 22:16
NsassySweet
NsassySweet is offline
Ik heb ook nog geen mailtje gekregen over toelating. Ik had daarom om even gebeld (een uurtje waren ze vandaag telefonisch bereikbaar). Die meneer die ik aan de telefoon had gekregen had mijn naam opgezocht op een lijst en zei dat ik was aangenomen en dat ik in de komende dagen de bevestiging zou ontvangen.
Toen hij dat zei kon ik het eigenlijk niet echt geloven!

Ik weet zodoende dat ik dus ben aangenomen, maar heb daar nog geen bevestiging van gekregen. Zo lang ik die niet heb gekregen, ben ik nog steeds zenuwachtig, ondanks dat ik eigenlijk echt super goed nieuws gekregen heb
Met citaat reageren
Oud 19-03-2014, 22:55
chocolategirl95
chocolategirl95 is offline
Citaat:
Ik heb ook nog geen mailtje gekregen over toelating. Ik had daarom om even gebeld (een uurtje waren ze vandaag telefonisch bereikbaar). Die meneer die ik aan de telefoon had gekregen had mijn naam opgezocht op een lijst en zei dat ik was aangenomen en dat ik in de komende dagen de bevestiging zou ontvangen.
Toen hij dat zei kon ik het eigenlijk niet echt geloven!

Ik weet zodoende dat ik dus ben aangenomen, maar heb daar nog geen bevestiging van gekregen. Zo lang ik die niet heb gekregen, ben ik nog steeds zenuwachtig, ondanks dat ik eigenlijk echt super goed nieuws gekregen heb
GEFELICITEERD!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 09:35
NickjeB
NickjeB is offline
Citaat:
Ik heb ook nog geen mailtje gekregen over toelating. Ik had daarom om even gebeld (een uurtje waren ze vandaag telefonisch bereikbaar). Die meneer die ik aan de telefoon had gekregen had mijn naam opgezocht op een lijst en zei dat ik was aangenomen en dat ik in de komende dagen de bevestiging zou ontvangen.
Toen hij dat zei kon ik het eigenlijk niet echt geloven!

Ik weet zodoende dat ik dus ben aangenomen, maar heb daar nog geen bevestiging van gekregen. Zo lang ik die niet heb gekregen, ben ik nog steeds zenuwachtig, ondanks dat ik eigenlijk echt super goed nieuws gekregen heb
Gefeliciteerd!!!! Ik ben benieuwd, ik denk dat ik ook maar even ga bellen, of misschien toch maar op een mailtje wacht.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 12:09
Nico25
Nico25 is offline
Ik help iedereen hopen op goed nieuws! En Nsassy alvast gefeliciteerd, lijkt me heel sterk dat je schriftelijk alsnog een afwijzing krijgt!

Ondertussen blijft het hier wachten op bericht van UCU.....
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 15:50
Thomyorke
Thomyorke is offline
Ik volg dit topic nu al een tijdje. Zelf heb ik mij begin januari voor UCM en UCR ingeschreven. Hebben volgens mij niet veel mensen hier gedaan. Half januari gehoord dat ik bij beide uni's op interview mocht komen. UCM was eind februari en UCR begin maart. Ben zelf nu op reis in Azie dus interviews moesten via Skype. UCM ging echt heel slecht, vond het ook totaal geen fijn interview en het voelde echt aan als een verhoor ipv een gesprek. Een half uur voor mijn gesprek met UCR hoorde ik dan ook dat ik niet was aangenomen bij UCM. Ik ging daardoor eigenlijk onverwachts heel relaxed het interview met UCR in en die ging dan ook heel goed. Hij zei dat de beoordeling heel positief was en dat ik het uiterlijk volgende week te horen zou krijgen ivm vakantie nu. Dus ik zit nu rustig te wachten en ik twijfel of ik mij misschien ook voor Groningen nog in ga schrijven.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 18:34
NsassySweet
NsassySweet is offline
Jaaaaaah! Ik heb de mail ontvangen dat ik definitief ben aangenomen
Nu weet ik het zeker

Pfoeh, dat is een hele opluchting zeg, zeker na mijn afwijzing voor Utrecht. Ben ik toch blij dat ik me die laatste dag nog voor Amsterdam heb aangemeld.

Zijn jullie aangenomen? Ik heb in ieder geval al van meerdere mensen gehoord dat ze zijn aangenomen ..
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 18:45
NsassySweet
NsassySweet is offline
Citaat:
Ik volg dit topic nu al een tijdje. Zelf heb ik mij begin januari voor UCM en UCR ingeschreven. Hebben volgens mij niet veel mensen hier gedaan. Half januari gehoord dat ik bij beide uni's op interview mocht komen. UCM was eind februari en UCR begin maart. Ben zelf nu op reis in Azie dus interviews moesten via Skype. UCM ging echt heel slecht, vond het ook totaal geen fijn interview en het voelde echt aan als een verhoor ipv een gesprek. Een half uur voor mijn gesprek met UCR hoorde ik dan ook dat ik niet was aangenomen bij UCM. Ik ging daardoor eigenlijk onverwachts heel relaxed het interview met UCR in en die ging dan ook heel goed. Hij zei dat de beoordeling heel positief was en dat ik het uiterlijk volgende week te horen zou krijgen ivm vakantie nu. Dus ik zit nu rustig te wachten en ik twijfel of ik mij misschien ook voor Groningen nog in ga schrijven.
Jammer dat je interview in Maastricht niet gegaan is zoals je wilde, maar wel fijn dat je dan over UCR wel een goed gevoel had. Wat trekt je trouwens aan in Middelburg?

Ben heel benieuwd naar de uitslag!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2014, 22:06
008063
008063 is offline
Citaat:
Jaaaaaah! Ik heb de mail ontvangen dat ik definitief ben aangenomen
Nu weet ik het zeker

Pfoeh, dat is een hele opluchting zeg, zeker na mijn afwijzing voor Utrecht. Ben ik toch blij dat ik me die laatste dag nog voor Amsterdam heb aangemeld.

Zijn jullie aangenomen? Ik heb in ieder geval al van meerdere mensen gehoord dat ze zijn aangenomen ..
Goed om te horen! Gefeliciteerd!!!!

Citaat:

Gefeliciteerd!!!
Citaat:
Wow, Gefeliciteerd! Wanneer had jij je ingeschreven? Ik heb me eind januari ingeschreven bij LUC en UCU, maar ik heb nog niks gehoord, behalve dat ze mn inschrijving binnen hebben... maarja, dat is ook al een paar weken geleden..
Thanksssss guyssss en ik had mij voor zowel LUC als UCU ingeschreven op de 28e januari! Maar je mag dus op gesprek, nice!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2014, 05:34
Thomyorke
Thomyorke is offline
Citaat:
Jammer dat je interview in Maastricht niet gegaan is zoals je wilde, maar wel fijn dat je dan over UCR wel een goed gevoel had. Wat trekt je trouwens aan in Middelburg?

Ben heel benieuwd naar de uitslag!
Ja zeker jammer. Ik ging vol voor maastricht. Maar ik wil sowieso university college doen en Middelburg was eerst een soort van back-up eigenlijk. Ik vertrouwde er echt op dat ik zou worden aangenomen bij Maastricht om eerlijk te zijn. Al lijkt Middelburg mij ook gewoon erg leuk. Natuurlijk niet de ideale studentenstad, maar je kan je weekenden ook ergens anders besteden mocht je dat willen. Daarnaast hou ik heel erg van reizen en de vakanties daar zijn wel echt ideaal. 3,5 maand zomer en 6 weken winter, haha.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2014, 10:18
dippedinice
dippedinice is offline
Citaat:
Jaaaaaah! Ik heb de mail ontvangen dat ik definitief ben aangenomen
Nu weet ik het zeker

Pfoeh, dat is een hele opluchting zeg, zeker na mijn afwijzing voor Utrecht. Ben ik toch blij dat ik me die laatste dag nog voor Amsterdam heb aangemeld.

Zijn jullie aangenomen? Ik heb in ieder geval al van meerdere mensen gehoord dat ze zijn aangenomen ..
Gefeliciteerd!!

Ik ben ook aangenomen!!!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2014, 12:33
chocolategirl95
chocolategirl95 is offline
Afgewezen bij UCU... ondanks dat ik me ook bij LUC en UCR heb aangemeld, en Utrecht 3e keus was, vind ik het toch wel heel erg jammer...
Met citaat reageren
Oud 21-03-2014, 13:09
NsassySweet
NsassySweet is offline
Citaat:
Gefeliciteerd!!

Ik ben ook aangenomen!!!
Aaaah GEFELICITEERD! Super leuk!!

AUC was je eerste keus toch? Ik ga de offer accepteren, als het via de post binnenkomt
Met citaat reageren
Oud 21-03-2014, 13:10
NsassySweet
NsassySweet is offline
Citaat:
Afgewezen bij UCU... ondanks dat ik me ook bij LUC en UCR heb aangemeld, en Utrecht 3e keus was, vind ik het toch wel heel erg jammer...
Ik ken het gevoel ...
Wel fijn dat het dan maar je 3e keus was
Hopen dat het bij die anderen beter gaat!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2014, 13:41
Nico25
Nico25 is offline
Ik las ChocolateGirl's post, en besloot toch maar even weer op de mail te kijken.

En ik mag volgende week donderdag op gesprek! Yes, yes, yes, yes! Woorden kunnen deze eerste doch belangrijke stap richting studeren aan het UCU nauwelijks omschrijven, maar het is ietwat ongepast om hier nu alinea's vol te schrijven.

Ben iig heel blij! UCU is mijn eerste en enige keus.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2014, 13:50
chocolategirl95
chocolategirl95 is offline
Citaat:
Ik las ChocolateGirl's post, en besloot toch maar even weer op de mail te kijken.

En ik mag volgende week donderdag op gesprek! Yes, yes, yes, yes! Woorden kunnen deze eerste doch belangrijke stap richting studeren aan het UCU nauwelijks omschrijven, maar het is ietwat ongepast om hier nu alinea's vol te schrijven.

Ben iig heel blij! UCU is mijn eerste en enige keus.
Gefeliciteerd! Fijn dat je bij je eerste keus op gesprek mag. Ik hoop dat het gesprek goed gaat!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2014, 13:55
charlotteeee
charlotteeee is offline
Citaat:
Ik volg dit topic nu al een tijdje. Zelf heb ik mij begin januari voor UCM en UCR ingeschreven. Hebben volgens mij niet veel mensen hier gedaan. Half januari gehoord dat ik bij beide uni's op interview mocht komen. UCM was eind februari en UCR begin maart. Ben zelf nu op reis in Azie dus interviews moesten via Skype. UCM ging echt heel slecht, vond het ook totaal geen fijn interview en het voelde echt aan als een verhoor ipv een gesprek. Een half uur voor mijn gesprek met UCR hoorde ik dan ook dat ik niet was aangenomen bij UCM. Ik ging daardoor eigenlijk onverwachts heel relaxed het interview met UCR in en die ging dan ook heel goed. Hij zei dat de beoordeling heel positief was en dat ik het uiterlijk volgende week te horen zou krijgen ivm vakantie nu. Dus ik zit nu rustig te wachten en ik twijfel of ik mij misschien ook voor Groningen nog in ga schrijven.

Mag ik vragen wat er mis ging bij je gesprekje van UCM en wat ze ongeveer vroegen?
Ik heb 1 april mijn gesprekje op UCM!
Met citaat reageren
Oud 21-03-2014, 15:04
Thomyorke
Thomyorke is offline
Citaat:
Mag ik vragen wat er mis ging bij je gesprekje van UCM en wat ze ongeveer vroegen?
Ik heb 1 april mijn gesprekje op UCM!
Vragen die ik zo 1,2,3 nog weet, niet op volgorde van het interview:

1. Waarom UCM en niet andere UC?
2. Kan je nog een boek aanraden die je leuk vindt of recentelijk gelezen hebt?
3. Vertel eens over essays die je ooit hebt geschreven, bijvoorbeeld school
4. Als je onbeperkte hoeveelheid bronnen hebt, een half jaar de tijd en 5000 woorden, waar zou jij dan een essay over schrijven?
5. Motiveer eens waarom jij geschikt bent voor UCM
6. Als je in een groep bent van ongeveer 12 mensen, zie jij jezelf dan als een leider?
7. De vakken die jij zou willen doen, waarom wil jij die doen en waarom denk je dat die goed samen gaan?

Dit zijn een aantal vragen die ik kreeg. Bijvoorbeeld de essay vraag van 5000 woorden. Ik begon een beetje te filosoferen over dingen in de wereld die ik wel zou willen uitzoeken. Toen wilde hij, de Dean trouwens, per se een onderzoeksvraag hebben. Ik antwoordde van 'dat weet ik niet meteen, daar zou ik even over na moeten denken'. Dus ik verwachtte van 'oke dan gaan we door' maar hij zei 'neem maar je tijd', en ik kon echt even niks bedenken en viel echt stil.

Verder bijvoorbeeld waarom ik geschikt ben begon ik een beetje een stom verhaal over waarom mijn cijfers niet zo super zijn, zijn ze ook niet, maar dat ik wel een heel goed cv heb verder. Toen zei hij dat hij nooit mijn cijferlijst had gezien. Stond ik ook even van te kijken.

En ik had echt het gevoel dat hij mijn brief amper gelezen had. Vroeg niks over mij persoonlijk, dus had niet het gevoel dat hij zich voor mij interesseerde. Ik heb pas bijvoorbeeld vrijwilligerswerk gedaan in Nepal en ben nu aan het reizen. Maar daar vroeg hij amper iets over. Misschien verkeerde verwachtingen, maar UCR was wel veel warmer en deed veel meer een combinatie in de vorm van een gesprek.

Dus succes haha. Lijkt me wel echt een leuke school.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2014, 15:50
charlotteeee
charlotteeee is offline
Citaat:
Vragen die ik zo 1,2,3 nog weet, niet op volgorde van het interview:

1. Waarom UCM en niet andere UC?
2. Kan je nog een boek aanraden die je leuk vindt of recentelijk gelezen hebt?
3. Vertel eens over essays die je ooit hebt geschreven, bijvoorbeeld school
4. Als je onbeperkte hoeveelheid bronnen hebt, een half jaar de tijd en 5000 woorden, waar zou jij dan een essay over schrijven?
5. Motiveer eens waarom jij geschikt bent voor UCM
6. Als je in een groep bent van ongeveer 12 mensen, zie jij jezelf dan als een leider?
7. De vakken die jij zou willen doen, waarom wil jij die doen en waarom denk je dat die goed samen gaan?

Dit zijn een aantal vragen die ik kreeg. Bijvoorbeeld de essay vraag van 5000 woorden. Ik begon een beetje te filosoferen over dingen in de wereld die ik wel zou willen uitzoeken. Toen wilde hij, de Dean trouwens, per se een onderzoeksvraag hebben. Ik antwoordde van 'dat weet ik niet meteen, daar zou ik even over na moeten denken'. Dus ik verwachtte van 'oke dan gaan we door' maar hij zei 'neem maar je tijd', en ik kon echt even niks bedenken en viel echt stil.

Verder bijvoorbeeld waarom ik geschikt ben begon ik een beetje een stom verhaal over waarom mijn cijfers niet zo super zijn, zijn ze ook niet, maar dat ik wel een heel goed cv heb verder. Toen zei hij dat hij nooit mijn cijferlijst had gezien. Stond ik ook even van te kijken.

En ik had echt het gevoel dat hij mijn brief amper gelezen had. Vroeg niks over mij persoonlijk, dus had niet het gevoel dat hij zich voor mij interesseerde. Ik heb pas bijvoorbeeld vrijwilligerswerk gedaan in Nepal en ben nu aan het reizen. Maar daar vroeg hij amper iets over. Misschien verkeerde verwachtingen, maar UCR was wel veel warmer en deed veel meer een combinatie in de vorm van een gesprek.

Dus succes haha. Lijkt me wel echt een leuke school.

Wow thanks! Hier heb ik heel veel aan! Kan ik me toch een beetje voorbereiden. Ik ben echt heel erg benieuwd. Ik hoop ZO dat ik word aangenomen want UCM lijkt me echt ontzettend tof. Ik ben wel een beetje bang voor het gesprek in het engels, want ik heb nu een gapyear en praat echt met niemand/nooit in het dagelijkse leven engels..!

Wel raar dat ze je brief amper gelezen hadden. Naar mijn mening word je daar toch in eerste instantie op uitgenodigd voor je gesprek? Begin nu redelijk aan mezelf te twijfelen, want ik had een sterke brief en dacht dat die me misschien wel ging redden, maar nu
Met citaat reageren
Oud 21-03-2014, 16:03
Thomyorke
Thomyorke is offline
Citaat:
Wow thanks! Hier heb ik heel veel aan! Kan ik me toch een beetje voorbereiden. Ik ben echt heel erg benieuwd. Ik hoop ZO dat ik word aangenomen want UCM lijkt me echt ontzettend tof. Ik ben wel een beetje bang voor het gesprek in het engels, want ik heb nu een gapyear en praat echt met niemand/nooit in het dagelijkse leven engels..!

Wel raar dat ze je brief amper gelezen hadden. Naar mijn mening word je daar toch in eerste instantie op uitgenodigd voor je gesprek? Begin nu redelijk aan mezelf te twijfelen, want ik had een sterke brief en dacht dat die me misschien wel ging redden, maar nu
Heb je je ook nog voor andere UC aangemeld? Misschien iets om de komende tijd even alleen maar Engels te praten? Anders denk ik alsnog niet dat dat echt een probleem gaat worden, er vanuit gaande dat je gewoon een redelijk niveau hebt.

De brief was vast wel gelezen, maar er werd gewoon amper naar gekeken terwijl dat toch het beginpunt van het interview zou moeten zijn dacht ik. Mijn brief was ook mijn beste punt, en ik vond dat ik er heel goed uit kwam. Maar niet bij het interview helaas.

Ze hebben nu trouwens 105 mensen oid aangenomen. Een vriend van mij is aangenomen en er is een Facebook groep die nu 105 leden heeft. Dus wel nog aardig wat plaatsen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2014, 16:14
charlotteeee
charlotteeee is offline
Citaat:
Heb je je ook nog voor andere UC aangemeld? Misschien iets om de komende tijd even alleen maar Engels te praten? Anders denk ik alsnog niet dat dat echt een probleem gaat worden, er vanuit gaande dat je gewoon een redelijk niveau hebt.

De brief was vast wel gelezen, maar er werd gewoon amper naar gekeken terwijl dat toch het beginpunt van het interview zou moeten zijn dacht ik. Mijn brief was ook mijn beste punt, en ik vond dat ik er heel goed uit kwam. Maar niet bij het interview helaas.

Ze hebben nu trouwens 105 mensen oid aangenomen. Een vriend van mij is aangenomen en er is een Facebook groep die nu 105 leden heeft. Dus wel nog aardig wat plaatsen.
Ik heb me niet voor een andere UC aangemeld, omdat ik het liefst in Maastricht wil blijven en ook niet zoveel heb met een campus.

Weet jij hoeveel mensen er in totaal aangenomen worden?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2014, 17:20
dippedinice
dippedinice is offline
Citaat:
Aaaah GEFELICITEERD! Super leuk!!

AUC was je eerste keus toch? Ik ga de offer accepteren, als het via de post binnenkomt
Ja AUC is mijn eerste en enige keus Maar dat wordt gezellig!! Zie je volgend jaar dan wel denk ik!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2014, 12:48
Suus_Carolien
Suus_Carolien is offline
Aah super voor iedereen die is aangenomen!
Ik heb nog niks gehoord van Utrecht, maar verwacht er ook niet heel veel meer van. Voor AUC heb ik op 9 april een admission day.. Deze is extra ingevoerd voor mensen die op de andere momenten niet konden dus ik hoop wel dat er nog wat mensen zijn dan haha Van UCM zou ik binnen twee weken moeten horen of ik een gesprek krijg, dus het is nog spannend allemaal!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2014, 09:30
NickjeB
NickjeB is offline
Iedereen die is aangenomen, gefeliciteerd. Iedereen die op gesprek mag komen bij een UC, blijf relaxed en succes.

Ik ben zelf aangenomen voor AUC, ben er echt heel erg blij mee. Daarnaast mag ik 8 april bij groningen op gesprek komen, ben ik afgewezen voor een gesprek en dan automatisch een plek bij UCU op basis van het feit dat ik gezakt ben vorig jaar (ondanks dat mijn cijfers en motivatie 5,5x vergroot zijn), van UCM heb ik nog niks gehoord. Het is wel fijn om te weten hoe vervelend het gesprek bij UCM, dan kunnen mensen, waaronder ik zelf, zich daarop voorbereiden.

Aangenomen worden bij een UC maakt echt je hele dag of misschien wel week compleet, super lekker!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2014, 09:55
AardbeiKers
AardbeiKers is offline
Terwijl ik eigenlijk zou moeten leren werd mijn aandacht getrokken door dit topic, dus voordat ik verder ga met leren ga ik hier even op reageren xD

Ik ben al best een tijd bezig met de UC procedures etc. en ik ben nu dan ook aangenomen bij UCU en UCM
UCU is echter mijn eerste keus, dus daar ga ik dan ook heen.
Voor de mensen die hun interview nog hebben: Op UCU ging het heel relaxt, ik had het interview met een mevrouw en het voelde meer als een kennismakingsgesprek dan een sollicitatie gesprek. Ze was oprecht geïnteresseerd en enthousaist. Op UCM heb ik het heel anders ervaren, (zoals ook al bij andere mensen heb gelezen), het voelde daar meer als een kruisverhoor en toen ik klaar was mocht ik zelf de weg naar de uitgang vinden, en het is al zo'n doolhof daar! Maar ik ben daar toch aangenomen, dus als je interview niet zo lekker liep, don't worry!!

Zijn er hier nog meer mensen die zeker weten komend jaar naar UCU gaan?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2014, 10:49
charlotteeee
charlotteeee is offline
Citaat:
Terwijl ik eigenlijk zou moeten leren werd mijn aandacht getrokken door dit topic, dus voordat ik verder ga met leren ga ik hier even op reageren xD

Ik ben al best een tijd bezig met de UC procedures etc. en ik ben nu dan ook aangenomen bij UCU en UCM
UCU is echter mijn eerste keus, dus daar ga ik dan ook heen.
Voor de mensen die hun interview nog hebben: Op UCU ging het heel relaxt, ik had het interview met een mevrouw en het voelde meer als een kennismakingsgesprek dan een sollicitatie gesprek. Ze was oprecht geïnteresseerd en enthousaist. Op UCM heb ik het heel anders ervaren, (zoals ook al bij andere mensen heb gelezen), het voelde daar meer als een kruisverhoor en toen ik klaar was mocht ik zelf de weg naar de uitgang vinden, en het is al zo'n doolhof daar! Maar ik ben daar toch aangenomen, dus als je interview niet zo lekker liep, don't worry!!

Zijn er hier nog meer mensen die zeker weten komend jaar naar UCU gaan?

Hoe was jou interview nog bij UCM? Kreeg je ook die vragen wat hiervoor zijn gepost?
Proficiat trouwens dat je op UCU en UCM bent aangenomen!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2014, 11:30
AardbeiKers
AardbeiKers is offline
Citaat:
Hoe was jou interview nog bij UCM? Kreeg je ook die vragen wat hiervoor zijn gepost?
Proficiat trouwens dat je op UCU en UCM bent aangenomen!
Mijn interview bij UCM ging niet zo heel goed voor mijn gevoel. Ik kon niet precies verwoorden wat ik allemaal wilde zeggen en ik had het idee dat ik overkwam als iemand die niet weet wat ze wil. Dit kwam omdat telkens als ze vakgerelateerde vragen stelden, (als in, wat is je favoriete vak op school, waar zou je onderzoek naar willen doen etc.) ik telkens hele andere vakken noemde. Ook vroegen ze of ik buiten mijn bètavakken nog andere vakken had. Ik vertelde dat ik muziek had maar dat ik muziektheorie geen klap aan vond. Toen zeiden zij; "je moet je wel beseffen dat hier heel veel vakken ook heel theoretisch zijn" ik had echt zoiets van: Ja dûh, ik vind alleen MUZIEKtheorie niet heel interessant. Maar goed, verdere vragen die ze hadden waren:
-Welk boek kun je ons aanraden?
-als je nu een onderzoek moest doen, waar zou je onderzoek over gaan en wat zou je onderzoeksvraag zijn?
-wat voor soort persoon ben jij in een groep (leider/volger etc.)
-wat voor vakken zou je willen volgen hier? (kijk dus goed welke vakken ze hebben!)
-heb je wel eens engelse wetenschappelijke teksten gelezen (als je dat wel gedaan hebt staat dat geloof ik wel goed )
-Heb je je nog voor een andere opleiding opgegeven?

meer weet ik eigenlijk niet meer. Gewoon rustig blijven als het gesprek niet zo goed loopt in ieder geval! Bij mij kwam het ook goed, haha. Succes!
Met citaat reageren
Oud 25-03-2014, 20:05
charlotteeee
charlotteeee is offline
Citaat:
Mijn interview bij UCM ging niet zo heel goed voor mijn gevoel. Ik kon niet precies verwoorden wat ik allemaal wilde zeggen en ik had het idee dat ik overkwam als iemand die niet weet wat ze wil. Dit kwam omdat telkens als ze vakgerelateerde vragen stelden, (als in, wat is je favoriete vak op school, waar zou je onderzoek naar willen doen etc.) ik telkens hele andere vakken noemde. Ook vroegen ze of ik buiten mijn bètavakken nog andere vakken had. Ik vertelde dat ik muziek had maar dat ik muziektheorie geen klap aan vond. Toen zeiden zij; "je moet je wel beseffen dat hier heel veel vakken ook heel theoretisch zijn" ik had echt zoiets van: Ja dûh, ik vind alleen MUZIEKtheorie niet heel interessant. Maar goed, verdere vragen die ze hadden waren:
-Welk boek kun je ons aanraden?
-als je nu een onderzoek moest doen, waar zou je onderzoek over gaan en wat zou je onderzoeksvraag zijn?
-wat voor soort persoon ben jij in een groep (leider/volger etc.)
-wat voor vakken zou je willen volgen hier? (kijk dus goed welke vakken ze hebben!)
-heb je wel eens engelse wetenschappelijke teksten gelezen (als je dat wel gedaan hebt staat dat geloof ik wel goed )
-Heb je je nog voor een andere opleiding opgegeven?

meer weet ik eigenlijk niet meer. Gewoon rustig blijven als het gesprek niet zo goed loopt in ieder geval! Bij mij kwam het ook goed, haha. Succes!

Ah oke fijn om te horen! Ik vraag me alleen af wat ze bedoelen met wetenschappelijke engelse teksten? Teksten uit hoogstaande engelse kranten?
Met citaat reageren
Oud 25-03-2014, 20:06
charlotteeee
charlotteeee is offline
En ik vraag me ook af op de vraag of je meer een leider/volger in de groep bent wat ze prefereren. Ik bedoel, ik zou best een leider kunnen zijn maar ben van nature toch een volger! Maar ik heb het idee dat leider zijn altijd het beste is, maar waarom? Wat willen ze precies?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 07:42
AardbeiKers
AardbeiKers is offline
Citaat:
En ik vraag me ook af op de vraag of je meer een leider/volger in de groep bent wat ze prefereren. Ik bedoel, ik zou best een leider kunnen zijn maar ben van nature toch een volger! Maar ik heb het idee dat leider zijn altijd het beste is, maar waarom? Wat willen ze precies?

Je moet gewoon eerlijk zijn tijdens zo'n gesprek. Toen ik vertelde dat ik meer een leidertype ben, zeiden ze dat er natuurlijk heel veel leidertypes op een UC zaten en dat je niet te veel leiders kunt hebben. Toen gingen ze ook nog vragen wat er gebeurde als je mij in een groep zou zetten waar nog iemand in zou zitten die van nature de leiding neemt. Dus het is helemaal niet erg om te zeggen dat je van nature een volger bent. Ik zou echt eerlijk zijn.
Die Engelse teksten, ja ik denk dat ze bedoelen of je wel eens Engelse kranten leest of zo? Eigenlijk geen idee.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 10:16
charlotteeee
charlotteeee is offline
Citaat:
Je moet gewoon eerlijk zijn tijdens zo'n gesprek. Toen ik vertelde dat ik meer een leidertype ben, zeiden ze dat er natuurlijk heel veel leidertypes op een UC zaten en dat je niet te veel leiders kunt hebben. Toen gingen ze ook nog vragen wat er gebeurde als je mij in een groep zou zetten waar nog iemand in zou zitten die van nature de leiding neemt. Dus het is helemaal niet erg om te zeggen dat je van nature een volger bent. Ik zou echt eerlijk zijn.
Die Engelse teksten, ja ik denk dat ze bedoelen of je wel eens Engelse kranten leest of zo? Eigenlijk geen idee.
Dankjewel voor je antwoorden!

Hoelang duurt het gemiddeld voor ze iets laten weten na het gesprek (ucm) dat je bent aangenomen of afgewezen?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 13:57
Thomyorke
Thomyorke is offline
Citaat:
Dankjewel voor je antwoorden!

Hoelang duurt het gemiddeld voor ze iets laten weten na het gesprek (ucm) dat je bent aangenomen of afgewezen?
Bij mij en mijn vriend duurde het beide keren 2 weken en 1 dag.

Ik had trouwens ook gezegd dat ik een leider ben, dat ben ik ook dus vandaar. In ieder geval vroegen ze toen hoe ik een goede leider zag.

Mijn vriend antwoordde dat hij meestal het eerst even aankeek en dan wel zag welke rol hij zou krijgen. Toen zeiden zij dat 'een goed leider weet niet dat hij een leider is'. Ben ik het persoonlijk totaal niet mee eens, maar in ieder geval is het dus zeker niet slecht om te zeggen van niet. Misschien zelfs wel beter als je zo kijkt?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 15:29
AardbeiKers
AardbeiKers is offline
Citaat:
Dankjewel voor je antwoorden!

Hoelang duurt het gemiddeld voor ze iets laten weten na het gesprek (ucm) dat je bent aangenomen of afgewezen?
Volgens mij was het bij mij ook iets meer dat twee weken. Wanneer heb jij het gesprek trouwens?
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 18:03
charlotteeee
charlotteeee is offline
Citaat:
Volgens mij was het bij mij ook iets meer dat twee weken. Wanneer heb jij het gesprek trouwens?
Dinsdag 1 april!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 19:50
Nico25
Nico25 is offline
Morgen om 12 uur intake gesprek op UCU. Ik moet en zal het perfect gaan doen!

Heb van iemand die nu in het tweede jaar zit begrepen dat je een week na je gesprek uitslag krijgt, dus dat wordt 7 dagen met angstzweet in de nek zitten (voor iedereen die bij UCU op gesprek komt). Beter dan moeten wachten tot net voor de deadline van 1 Mei, maar toch.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 20:13
AardbeiKers
AardbeiKers is offline
Citaat:
Morgen om 12 uur intake gesprek op UCU. Ik moet en zal het perfect gaan doen!

Heb van iemand die nu in het tweede jaar zit begrepen dat je een week na je gesprek uitslag krijgt, dus dat wordt 7 dagen met angstzweet in de nek zitten (voor iedereen die bij UCU op gesprek komt). Beter dan moeten wachten tot net voor de deadline van 1 Mei, maar toch.
Leuk dat je op gesprek mag komen! Bij mij duurde het echt wel wat langer voordat ik de uitslag kreeg, bij mij duurde het ongeveer een maand. Maar ik had wel een early application, dus ik weet niet of dat misschien anders is.
Heel veel succes morgen in ieder geval!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Ah oke fijn om te horen! Ik vraag me alleen af wat ze bedoelen met wetenschappelijke engelse teksten? Teksten uit hoogstaande engelse kranten?
Nee, een wetenschappelijke tekst is een beschrijving van een onderzoek en wordt gepubliceerd in een journal. Meestal wordt het opgebouwd met een introductie (theorie over het onderwerp, en toewerkend naar de onderzoeksvraag), methoden (beschrijving van hoe het onderzoek aangepakt is), resultaten van het onderzoek (bijvoorbeeld de uitkomst van statistische analyses) en een discussie (waarin beschreven wordt hoe de onderzoeksvraag beantwoord wordt, wat beperkingen van het onderzoek waren en aanbevelingen voor toekomstig onderzoek).
Zoek bijvoorbeeld maar eens op scholar.google.nl op een willekeurig onderwerp, dan vind je allerlei teksten.
Verder ben ik helemaal niet bezig met UC of wat dan ook, maar heel veel succes allemaal
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 20:59
charlotteeee
charlotteeee is offline
Citaat:
Nee, een wetenschappelijke tekst is een beschrijving van een onderzoek en wordt gepubliceerd in een journal. Meestal wordt het opgebouwd met een introductie (theorie over het onderwerp, en toewerkend naar de onderzoeksvraag), methoden (beschrijving van hoe het onderzoek aangepakt is), resultaten van het onderzoek (bijvoorbeeld de uitkomst van statistische analyses) en een discussie (waarin beschreven wordt hoe de onderzoeksvraag beantwoord wordt, wat beperkingen van het onderzoek waren en aanbevelingen voor toekomstig onderzoek).
Zoek bijvoorbeeld maar eens op scholar.google.nl op een willekeurig onderwerp, dan vind je allerlei teksten.
Verder ben ik helemaal niet bezig met UC of wat dan ook, maar heel veel succes allemaal


Hm oke, ik ga gewoon eerlijk zeggen dat ik weleens engelse kranten als The Guardian en The daily telegraph lees en dat ik weleens research heb gedaan naar the international law system of countries in Europe maar ik dat ik (nog) niet echt bekend ben met wetenschappelijke teksten.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2014, 21:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In Engelse kranten staan doorgaans geen wetenschappelijke artikelen. Die staan in tijdschriften zoals Nature.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 03:03
Thomyorke
Thomyorke is offline
Ik ben aangenomen bij UCR. Jammer dat het geen UCM is, maar ben hier ook blij mee.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 07:53
NsassySweet
NsassySweet is offline
Citaat:
Ik ben aangenomen bij UCR. Jammer dat het geen UCM is, maar ben hier ook blij mee.
Alsnog gefeliciteerd!
Het is altijd vervelend als je niet je eerste keus van studie kunt doen, maar ik ken een aantal mensen op UCR van de middelbare school en die hebben het allemaal super erg naar hun zin daar .

Weet je al zeker dat je naar UCR gaat?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 09:27
charlotteeee
charlotteeee is offline
Citaat:
In Engelse kranten staan doorgaans geen wetenschappelijke artikelen. Die staan in tijdschriften zoals Nature.
Dat zeg ik toch ook niet in mijn laatste comment?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2014, 15:04
AardbeiKers
AardbeiKers is offline
Citaat:
Ik ben aangenomen bij UCR. Jammer dat het geen UCM is, maar ben hier ook blij mee.
Gefeliciteerd!!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren University College #10
Diamera
500 30-11-2013 10:00
Studeren University College #11
dippedinice
1 27-09-2013 16:01
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Journalistiek op z'n slechtst
Gatara
9 16-05-2009 13:22
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 20:17
Studeren University College #3
kiss_the_sky
493 15-01-2007 16:57
Studeren University College
ds
75 26-04-2005 12:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.