Ik vind dat de BTW op vlees naar de 21% moet omdat het natuurlijk zielig is voor de beesten maar ook erg slecht is voor de natuur om vlees te produceren. De veeteelt is verantwoordelijk voor 51% van de uitstoot. Als je de BTW op vlees verhoogt wordt vlees minder aantrekkelijk (vooral biologisch vlees wat het slechtst is voor het milieu).
ik ben het hier helemaal mee eens. Ik vind dat wij allemaal minder vlees moeten gaan eten. Mensen in de derde wereldlanden gaan dood van de dorst, en wij gebruiken gewoon 360 liter voor een stukje biefstuk. Ik vind het dus goed dat de btw omhoog gaat en dat er dus minder mensen vlees gaan kopen. Ik vind vlees ook helemaal niet zo lekker dus zou het niet missen
ik ben het wel eens met deze stelling, want voor vlees zijn veel grondstoffen nodig als veel water en productie vervuiling van fabrieken en daardoor slecht voor het milieu
Dat kun je wel zeggen, maar dat is gewoon onwaar. Zowel juridisch als in het taalgebruik betekent moord iets in de geest van "met voorbedachten rade en opzettelijk het leven van een ander mens beëindigen". Dus niet van een dier.