Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2004, 12:55
niempje..
niempje.. is offline
ik heb het forum al doorzocht maar hierover heb ik nog niets gevonden. ik moet tegen woensdag een redevoering houden.
ik zou voor het rookverbod moeten zijn!
alleen heb ik niet echt een idee hoe ik hieraan moet beginnen, is het niet ongeveer hetzelfde als een betogende tekst?
ik zou dus drie minuten voor de klas moeten praten.
kan er iemand mij soms wat helpen?goede argumenten heb ik hier wel al gevonden! thx
Advertentie
Oud 28-11-2004, 10:42
Flit
Avatar van Flit
Flit is offline
Een redevoering is volgens mij een betoog, en dus heeft het dezelfde structuur als een betoog. Ik zou het zo schrijven, maar let op dat je niet een tekst uit je hoofd gaat leren, want er is wel een verschil tussen schrijf- en spreektaal.
__________________
Maar dat ben ik maar...
Oud 28-11-2004, 12:44
vedetje
vedetje is offline
ken je argumenten en zorg dat je daar gewoon genoeg kan over 'zeveren'. Zorg dat het natuurlijk overkomt (dus niet vanbuiten geleerd), weet enkele voorbeelden te geven...
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Oud 28-11-2004, 12:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
3 minuten is erg weinig zelfs.

begin met argumenten voor jouw stelling, haal daarna de tegenargumenten (die je uiteraard ook voorbereid hebt) onderuit, en besluit met een afweging tussen alle genoemde argumenten en trek daaruit de conclusie dat jouw stelling de juiste is.

met een goede voorbereiding is een goed cijfer bijna gegarandeerd..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 28-11-2004, 13:11
Liesjeuh
Avatar van Liesjeuh
Liesjeuh is offline
ik heb net een opstel over 'rookverbod: ja of nee?' moeten schrijven, maar het is te lang om hier te posten denk ik. ik kan het wel via msn of zo sturen als je wil
__________________
*Nee heb je, ja kun je krijgen*
Oud 28-11-2004, 13:33
niempje..
niempje.. is offline
is heel lief maar doe het liever zelf ik heb mijn argumenten al en het is dan makkelijker uit te leggen als ze van mijzelf komen! maar toch thx verder ga ik me idd goed voorbereiden en ga ik het op dezelfde manier doen als een betoog..
en 3 minuten vind ik al lang genoeg hoor
Oud 08-05-2006, 18:36
JinxieBj
euh..
een redevoering. heeft een bepaalde opbouw..
dus ik zou het toch eens opzoeken..
in een redevoering worden ook veel herhalingen en stijlfiguren gebruikt.. en zeer belangrijk.. de argumenten!!
( ik moet zelf een redevoering doen.. over een boek.. en ik heb de theorie gehad.. niet gemakkelijk..)



xxx
Oud 08-05-2006, 19:00
Verwijderd
Citaat:
JinxieBj schreef op 08-05-2006 @ 19:36 :
euh..
een redevoering. heeft een bepaalde opbouw..
dus ik zou het toch eens opzoeken..
in een redevoering worden ook veel herhalingen en stijlfiguren gebruikt.. en zeer belangrijk.. de argumenten!!
( ik moet zelf een redevoering doen.. over een boek.. en ik heb de theorie gehad.. niet gemakkelijk..)



xxx
Geen topics uit 2004 uppen alsjeblieft
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Pws retorica
Sanctus
10 07-11-2006 12:25
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Redevoering schrijven
Jane says
5 25-10-2005 14:51
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Catilinarische redevoeringen
WJAG
5 09-04-2005 13:46
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Cicero+Catalina (wie weet een overwinning oid van cicero te noemen?)
Verwijderd
3 23-05-2004 17:46
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen cicero
h'it
4 14-12-2003 15:25
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Informatie gezocht over MARCUS TULLIUS CICERO ...
- Praga Khan -
2 15-11-2001 19:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.