Oud 19-12-2004, 16:20
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
ja ik vroeg het me dus af. want op de een of andere manier is seks altijd wel een issue toch? tenminste als je beide seksueel actief bent.

zijn er hier mensen die zeggen: "ja ik heb alleen puur platonische relaties met mensen van het andere geslacht. seks is nooit een probleem geweeest"

ik ben bevriend met heel veel jongens (ja ik weet ook niet waarom, meisjes kunnen soms zo moeiljk zijn ) en op de 1 of andere manier is sex een soort drempel... ik weet het niet...

zijn jullie wel eens verliefd geweest op een goede vriend?
hebben jullie wel eens seks gehad met een goede vriend?

hoever zouden jullie gaan?

__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 16:27
essepessie
Avatar van essepessie
essepessie is offline
of ik weleens verliefd ben geweest op een goeie vriend?
Ik ga in de zomer met hem trouwen!

esther
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 16:30
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
essepessie schreef op 19-12-2004 @ 16:27 :
of ik weleens verliefd ben geweest op een goeie vriend?
Ik ga in de zomer met hem trouwen!

esther
feli !!!!


het valt me dus op dat er altijd wel enige seksuele spanningen zijn. maak ik ook weleens mee met mijn vrienden
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 16:35
Kaneelstok
Avatar van Kaneelstok
Kaneelstok is offline
Het kan
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 16:47
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Ja, dat kan.
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 17:00
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 19-12-2004 @ 16:47 :
Ja, dat kan.
Zijn we geen schoolboekvoorbeeld ?
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 17:03
Briseïs
Avatar van Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
EggeD schreef op 19-12-2004 @ 17:00 :
Zijn we geen schoolboekvoorbeeld ?
Precies
__________________
Hela världen är så underbar
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 17:06
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Ja, dat kan! Mijn vriendengroep bestaan alleen uit mannen, ik heb geen vriendinnen. Het gaat prima, alleen sinds een half jaar dan wel een relatie gekregen met mijn beste vriend. Maar voor rest heb ik de afgelopen jaren met de andere 8 niks gedaan!
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 17:23
clubje
Avatar van clubje
clubje is offline
Als je elkaar niet aantrekkelijk vind is het sowieso geen probleem.
__________________
Beminde Christen 't is beter of gistn| Under the sea, I'm not the only one who wonders what life would mean if we hadn't been disappointed in the sun.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 17:32
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
clubje schreef op 19-12-2004 @ 17:23 :
Als je elkaar niet aantrekkelijk vind is het sowieso geen probleem.
nee maar die spanningen kunnen we toch wel zijn?
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 18:00
Verwijderd
Nee, ik wil met al mijn vrienden neuken. Allemaal.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 18:04
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Dat kan wel. Hoeft overigens niet altijd van "lelijkheid" af te hangen. Oke, met échte lelijkerds om het zo maar te noemen weet je wel zeker dat er niks gebeurt.

Maar deze zomer heb ik op vakantie wel een hotelkamer gedeelt met een goede vriendin. Sterker nog, een 2 persoonsbed gedeelt.

Op zich vind ik haar best wel aantrekkelijk, in de zin van.. dat ik het er wel mee zou doen als ze zou willen. Maar dat gebeurt niet en verder heb ik er geen enkele moeite mee, geen gevoelens of avances richting haar oid.

Imo soort knopje dat je om zet, aantrekkelijk? ja. aardig/leuk? ja. knuffel? ja. sex? nee... platonisch houden.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 18:20
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Rogue schreef op 19-12-2004 @ 17:00 :
Nee, ik wil met al mijn vrienden neuken. Allemaal.
natuurlijk
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 18:26
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
met sommige vrienden heb ik wel een speciale klik
en met andere weet ik gewoon dat het niks zou worden mocht het op een relatie aankomen

maar ik vind wel irritant dat sex soms een issue wordt.
ik heb niks tegen sex hoor
maar bij juist de jongens waar ik het niet mee zou willen doen, word ik er mee geconfronteerd
en dat vind ik niet cool
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 20:24
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik kan me in ieder geval één jongen bedenken waar ik wel een soort van vriendschap mee heb, maar zeker geen seksuele spanning bij voel (en ik kan me ook niet voorstellen dat dit ooit gaat gebeuren). Komt niet doordat hij lelijk, vreemd of vies is, maar het is er gewoon niet.
E ja, ik heb weleens seks gehad met gewoon een vriend. Ik heb ook weleens een relatie gekregen met wat toen mijn beste vriend was, maar dat is inmiddels alweer anderhalf jaar over.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 20:30
evanescence
Avatar van evanescence
evanescence is offline
als ie homo is, is de vriendschap platonisch...dus ja ik heb wel wat mannelijke vrienden (alleen die zijn homo)....verder heb ik wel veel contact met jongens op school, maar dat stelt niks voor....dat zijn meer school vriendschappen en niet buitenschool....en dat heeft helemaal niks sexueels...na mijn idee...

p.s. Ik zou best wel een 'beste' vriend willen hebben....lijkt me wel heel erg leuk...en dan ook niet seksueel..maar gewoon vriendschappelijk en goed kunnen praten etc...
__________________
Broken......
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 20:42
Dith
Avatar van Dith
Dith is offline
Ik heb zo'n (beste) vriend. Onze vriendschap is al jaren ontzettend hecht en we weten alles van elkaar maar zelfs knuffelen doen we amper. Gewoon omdat we daar geen behoefte aan hebben met elkaar. Ik moet er ook niet aan denken om hem te zoenen want dat vind ik op de een of andere manier smerig terwijl hij echt niet walgelijk lelijk ofzo is.
__________________
wat een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 21:05
Sartre
Sartre is offline
Ik heb wel wat vriendinnen en ook wel wat vriendschappen met meisjes die min of meer zijn stukgelopen omdat de een meer wilde dan de ander. Maar ik heb dus ook vriendschappen die (weer) gewoon goed gaan. Het kan dus wel.
__________________
Единый, могучий Советски
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 21:11
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
mja ik kan eigenlijk niet van 1 van m'n vrienden zeggen: ja die is lelijk ofzo

want ze zien er wel goed uit
maar ik denk dat er niet echt een puur platonische relatie bestaat
op een 1 of andere manier is seks wel aanwezig
in wat voor vorm dan ook
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 21:22
Verwijderd
Dat kan. Ik heb genoeg meisjes om me heen die ik ontzettend aardig vind, maar ik zou er niet aan moeten denken om met ze te zoenen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 21:24
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 19-12-2004 @ 16:47 :
Ja, dat kan.
Al ligt dat wel aan de persoon, en hoe jij je bij diegene voelt.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 21:31
Verwijderd
Jahoor, waarom niet? Ik weet van de jongens waarmee ik bevriend ben natuurlijk niet of ze mij seksueel aantrekkelijk vinden, maar ook als ze dat vinden, dan ben ik van mening dat onze vriendschap zelf nog wel puur platonisch is.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:46
Mara
Mara is offline
Ja. Ik ga vooral met jongens om, en ik weet dat 't aantrekkelijke jongens zijn, maar ik ben niet tot ze aangetrokken.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 22:53
PiMpJuiCe
Avatar van PiMpJuiCe
PiMpJuiCe is offline
Citaat:
Rogue schreef op 19-12-2004 @ 18:00 :
Nee, ik wil met al mijn vrienden neuken. Allemaal.
mag ik je vriend zijn?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 19-12-2004 @ 21:31 :
Jahoor, waarom niet? Ik weet van de jongens waarmee ik bevriend ben natuurlijk niet of ze mij seksueel aantrekkelijk vinden, maar ook als ze dat vinden, dan ben ik van mening dat onze vriendschap zelf nog wel puur platonisch is.
Idd.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 23:00
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
evanescene schreef op 19-12-2004 @ 20:30 :
als ie homo is, is de vriendschap platonisch
niet noodzakelijkerwijs, jij kan je toch tot hen aangetrokken voelen?

Anyway, ik denk dat het afhangt van je definitie van platonisch. Bedoel je dat er niets gebeurt dat met seks te maken heeft dan kan het vrij goed. Maar als er totaal geen aantrekkingskracht zou mogen bestaan, dan is het denk ik allemaal een stuk moeilijker.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 23:07
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
ik denk wel dat je puur vrienden kan zijn. omdat je je bijvoorbeeld totaal niet aangetrokken voelt door de ander. maar als een vriendschap erg sterk is, is dat al genoeg denk ik.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 08:36
Earendil
Earendil is offline
Citaat:
Sarah schreef op 19-12-2004 @ 21:31 :
Jahoor, waarom niet? Ik weet van de jongens waarmee ik bevriend ben natuurlijk niet of ze mij seksueel aantrekkelijk vinden, maar ook als ze dat vinden, dan ben ik van mening dat onze vriendschap zelf nog wel puur platonisch is.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 08:38
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
evanescene schreef op 19-12-2004 @ 20:30 :
als ze lelijk is, is de vriendschap platonisch
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 08:48
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
ik denk het wel. nou heb ik nooit jongens als echt beste vriend, en ik weet niet of ik dan niet toch dat door de war zou halen zeg maar, maar ik neem aan dat het wel kan.
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 09:32
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Toch is het op een gegeven moment altijd een rol gaan spelen in mijn vriendschappen met (hetero)jongens.
Ik vind die aantrekkingskracht juist ook wel leuk, maar je moet er wel mee oppassen.
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 11:34
Viporizer
Avatar van Viporizer
Viporizer is offline
Ja, ik heb een hele goede vriendin waar ik echt alles mee kan bespreken en zij met mij. We gaan gewoon met elkaar om, en alles wat je met een vriendschap kan verwachten van hetzelfde geslacht. Ik heb er ook nog nooit over na gedacht om iets met haar te gaan ondernemen. Dus puur platonisch.
__________________
De meest zinloze opmerking van de dag. Gefeliciteerd!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 12:59
Verwijderd
Als de grens bij platonisch of niet ligt bij het wel of niet hebben van seks dan kan het.

Ik heb een hele goede vriend, en we hebben geen seks, en we zoenen niet. Dat zal ook nooit komen.
We hebben op dit moment allebei een relatie. Het gaat prima, we hebben wel een redelijke hechte band samen. Sommige docenten denken wel dat wij echt een stel zijn, maar dat is dus NIET zo

Mwah er zijn ook niet echt seksuele verlangens naar elkaar toe. Tenminste niet van mijn kant, van zijn kant soms wel eens heb ik het idee. Of het zijn echt 100% grapjes die hij erover maakt. Ik bedoel hij heeft zelf een leuke vriendin .

Toch is hij er wel van overtuigd dat wanneer wij beide geen relatie zouden hebben, we al vaak seks gehad zouden hebben, en als dat niet het geval zou zijn geweest iig een keer gezoend zouden hebben met elkaar.
Goed ik weet het niet. Ik vind hem niet echt aantrekkelijk, maar tsjaa dat zou waarschijnlijk wel keertje gebeurd zijn ja.

Nu hebben we iig wel echt een vriendschap alleen, niks meer en niks minder
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 15:08
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 20-12-2004 @ 12:59 :


Toch is hij er wel van overtuigd dat wanneer wij beide geen relatie zouden hebben, we al vaak seks gehad zouden hebben, en als dat niet het geval zou zijn geweest iig een keer gezoend zouden hebben met elkaar.

mja zo'n opmerking kreeg ik een paar jaar terug van een jongen waar ik redelijk bevriend mee was. om de 1 of andere manier werd ik onwijs boos op hem en heb ik een half jaar niet met hem gesproken.

terwijl een andere jongen ongeveer hetzelfde zei en.... naja je begrijpt me wel

puur platonisch voor mij is geen seksuele spanning tussen de personen
en ik heb gewoon het idee... (althans de laatste tijd word ik er mee geconfronteerd) dat seks altijd wel zich in een vriendschap kan zitten... verheuld of zichtbaar
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 15:24
Verwijderd
Ik snap eigenlijk niet hoe je verliefd kan worden op iemand die géén goede vriend is.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 18:04
enema abortion
Avatar van enema abortion
enema abortion is offline
Citaat:
Rogue schreef op 19-12-2004 @ 18:00 :
Nee, ik wil met al mijn vrienden neuken. Allemaal.
1 ding:

Zijn wij vrienden? Wanneer zie ik je weer? Bel me!
__________________
Born to Lose schreef: 'Maar goed helaas kunnen we niet allemaal zo geweldig zijn als kudel... wat zou het leven dan toch mooi zijn.'
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 18:53
Mindfields
Mindfields is offline
Kan prima. Makkelijkste is als je elkaar niet aantrekkelijk vindt. Voor een vriend van me doe ik gerust open in een korte broek, wijd shirt en mijn haar ongekamd, prima.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 18:56
testement
Avatar van testement
testement is offline
Citaat:
Eresh'kigål schreef op 20-12-2004 @ 08:38 :
als ze lelijk is, is de vriendschap platonisch
haha
__________________
Ageless as time, change is revealed. We will rock for you!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 21:17
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Rogue schreef op 19-12-2004 @ 18:00 :
Nee, ik wil met al mijn vrienden neuken. Allemaal.
(jouw sig herken ik uit de comedy factory... en dat moest ik dan zeggen. maar dit terzijde)

Tuurlijk is het mogelijk. Niet iedereen oefent seksuele aantrekkingskracht op de ander uit.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 22:21
Verwijderd
Dat hangt af van de vraag wat je nog als platonisch beschouwt. Als je platonisch beschouwt als de totale afwezigheid van zelfs de geringste seksuele interesse in de ander, dan is de kans groot dat maar heel weinig vriendschappen aan de noemer platonisch voldoen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 23:06
VirginVampiress
VirginVampiress is offline
Ik denk dat de helft van mijn mannelijke vriendschappen platonisch is ofzo..
Dat wil zeggen, ik vind ze wel shaggable maar ik zou uit mezelf niet op het idee komen, behalve bij 1 of 2 van m'n vrienden.
Oh, en mijn huidige vriend was eerst ook een gewone vriend, dus.

Maar het is dus wel mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 09:53
NemesisDivina
NemesisDivina is offline
Ik heb hetzelfde als Pyres; er is altijd wel iets van seksuele spanning wanneer ik met mannelijke vrienden omga. Daarom waarschijnlijk heb ik ook niet veel mannelijke vrienden.
Ik ben echter nog nooit op een mannelijke vriend verliefd geweest, wel eens andersom.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 17:27
JanDeVries
Avatar van JanDeVries
JanDeVries is offline
Citaat:
NemesisDivina schreef op 21-12-2004 @ 09:53 :
Ik heb hetzelfde als Pyres; er is altijd wel iets van seksuele spanning wanneer ik met mannelijke vrienden omga. Daarom waarschijnlijk heb ik ook niet veel mannelijke vrienden.
Ik ben echter nog nooit op een mannelijke vriend verliefd geweest, wel eens andersom.
jep. ook ik kan helaas niet 'normaal' met mijn mannelijke vrienden omgaan.
__________________
De huidarts vond het allemaal dermate logisch.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 17:31
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
NemesisDivina schreef op 21-12-2004 @ 09:53 :
Ik heb hetzelfde als Pyres; er is altijd wel iets van seksuele spanning wanneer ik met mannelijke vrienden omga. Daarom waarschijnlijk heb ik ook niet veel mannelijke vrienden.
nou dat heb ik dus niet
ik heb bijna alleen maar vrienden ipv vriendinnen
maar dat is ook vooral omdat vrouwen soms zo moeilijk kunnen doen
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 18:04
NemesisDivina
NemesisDivina is offline
Citaat:
pyres schreef op 21-12-2004 @ 17:31 :
nou dat heb ik dus niet
ik heb bijna alleen maar vrienden ipv vriendinnen
maar dat is ook vooral omdat vrouwen soms zo moeilijk kunnen doen
Nee ok, dat snap ik. Ik bedoel dat er bij de mannelijke vrienden een seksuele spanning is, ook al voel je je niet tot ze aangetrokken.
Misschien kun jij (of die vrienden) er beter mee om gaan dan ik en heb jij daarom veel mannelijke vrienden en ik niet..
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 18:51
lipglossnblack
Avatar van lipglossnblack
lipglossnblack is offline
Citaat:
RabidRabbit schreef op 21-12-2004 @ 17:27 :
jep. ook ik kan helaas niet 'normaal' met mijn mannelijke vrienden omgaan.
ik ook niet
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 18:51
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
NemesisDivina schreef op 21-12-2004 @ 18:04 :
Nee ok, dat snap ik. Ik bedoel dat er bij de mannelijke vrienden een seksuele spanning is, ook al voel je je niet tot ze aangetrokken.
Misschien kun jij (of die vrienden) er beter mee om gaan dan ik en heb jij daarom veel mannelijke vrienden en ik niet..
nou ik heb gewoon de tik om pas na een lange tijd echt verliefd te worden op een jongen
dus

maar misschien heb je gelijk
ik weet het eigenlijk niet
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 19:14
Morgan le Fay
Avatar van Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Heb ik, maar die vriend is homo....
__________________
Bavi-Jezus en Paddo-Jezus heerschen!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 19:44
Type
Avatar van Type
Type is offline
Citaat:
pyres schreef op 19-12-2004 @ 16:20 :
zijn er hier mensen die zeggen: "ja ik heb alleen puur platonische relaties met mensen van het andere geslacht. seks is nooit een probleem geweeest"

zijn jullie wel eens verliefd geweest op een goede vriend?
Ik zeg niet dat ik ALLEEN puur platonische relaties heb met mensen van het andere geslacht. Ik heb namelijk een vriendin, en wij doen beide niet aan geheelonthouding

Maar k heb wel genoeg vriendschappen met meisjes waarbij ik nog niet eens ooit aan sex heb gedacht, puur omdat de vriendschap op een hele anderem anier in elkaar zat en dat het er gewoon niet bij zou 'passen'.
Gewoon vrienden zijn kan altijd, toch?

Ik ben wel eens verliefd geweest op een goede vriendin, dat werd later mijn vriendin. (ging ook weer uit, en ik ben dus van mening dat die vriendschap naar de knoppen is gegaan doordat we het juist niet platonisch hebben gehouden. Als goede vrienden was onze band veel beter dan toen we vriendje-vriendinnetje waren)
__________________
I'd like to meet the man who invented SEX and see what he's working on now
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 19:48
Hakkie
Avatar van Hakkie
Hakkie is offline
Ja, die bestaan. Ik heb zat mannelijke vrienden waar ik nog nooit wat mee heb gewild en waar ik geen lichamelijke aantrekkingskracht mee heb.
__________________
But store up for yourself treasures in heaven...
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:59.