Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2005, 11:53
Rj11
Avatar van Rj11
Rj11 is offline
Veel van jullie zullen er weleens aan gedacht hebben, denk ik.
Anders ikzelf wel. Ik zit al jaren met een bepaald idee in mn hoofd, dat voor mijn gevoel een geweldig boek kan opleveren.
Maar ja... dan moet het "alleen nog even opgeschreven worden"
en tja.. daar gaat het mis. Ik heb wel aardig wat kleine verhalen gemaakt, maar dit is toch wel wat anders. Ook heb ik weleens een begin gemaakt, mijn ideeën opgeschreven en dergelijke...maar mede door drukte van schoolexamens en dergelijke is het lastig er met een vast tempo mee door te gaan, en verder dan 2 hoofdstukken ben ik nooit gekomen, plus het feit dat ik mijn verhaal om de maand anders wil laten beginnen, wat ook niet echt bevordelijk is.
De vraag die ik wil stellen is dus eigenlijk:
Hoe te beginnen met een relatief groot verhaal?
Ik hoop dat er wat mensen zijn die hier ook problemen mee hebben, en nog liever dat er mensen zijn die hier ervaring en verstand van hebben

alvast bedankt
__________________
The sound must seem an echo to the sense - Alexander Pope.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2005, 12:16
Verwijderd
Ik denk dat je het beste eerst een soort van lijstjes voor jezelf kunt maken, dus.

Personages
- Joep [hoofdpersoon]
- Anne [zus van hoofdpersoon]
- Tirza [vriendin van Anne]
- Margot & Jaap [ouders van hoofdpersoon]
etc.

Hoofdstukken
1 --> gebeurt dit, dit en dit.
2 --> gebeurt er zus en zo.
3 --> gebeurt er bladiebla
etc.

En dat je zo het verhaal een beetje in grote lijnen voor jezelf uitschrijft en dan pas begint met de werkelijke hoofdstukken en alles.

(die namen en dergelijke waren maar even een voorbeeld natuurlijk)
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 12:28
Verwijderd
Oefen eerst wat.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 12:35
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Grimm schreef op 23-06-2005 @ 13:28 :
Oefen eerst wat.
Heeft ze al gedaan.

Ik schrijf zelf ook grote verhalen, maar niet zo gestructureerd als Mijns aangeeft. Als ik een idee heb, begin ik gewoon met schrijven en zie wel waar ik uitkom. Ik weet dat het niet helemaal de juiste manier is, maar ergens vind ik het wel prettig. Het verhaal zijn eigen leven laten leiden, door niet van te voren te plannen wat er precies waar en wanneer gaat gebeuren.

Ennuh...met telkens opnieuw schrijven is niets mis hoor. Tenslotte moet het verhaal ook naar jouw zin geschreven worden.

Succes! Kus soapsie
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!

Laatst gewijzigd op 23-06-2005 om 12:37.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Soapsie schreef op 23-06-2005 @ 13:35 :
Heeft ze al gedaan.
Er staat een M?

Anyway, oefen nogmaals. Je moet zelf zien wat het fijnste is.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 12:40
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Grimm schreef op 23-06-2005 @ 13:36 :
Er staat een M?
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 13:18
welle
Avatar van welle
welle is offline
Man.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 13:51
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
welle schreef op 23-06-2005 @ 14:18 :
Man.
Ooooooooooooh! Ja, ben niet zo gevat!

Oeps Mijn nederige excuses!
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 14:24
Rj11
Avatar van Rj11
Rj11 is offline
ja ik ben een man ja^_^ maar geeft niet hoor
Wie van jullie heeft er ervaring met het schrijven van boeken dan?
__________________
The sound must seem an echo to the sense - Alexander Pope.

Laatst gewijzigd op 23-06-2005 om 14:28.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 15:28
Verwijderd
Citaat:
rjnirvana schreef op 23-06-2005 @ 15:24 :
ja ik ben een man ja^_^ maar geeft niet hoor
Wie van jullie heeft er ervaring met het schrijven van boeken dan?
Je zou kunnen zoeken naar Raakvlak, daar hij de enige is hier die een boek heeft geschreven. Geloof ik. Waarom wil je juist een boek?

edit: Ik begin gewoon. Van te voren bepalen wat ik wil doen, werkt zaaddodend.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 15:30
Verwijderd
Ik schrijf zelf ook langere verhalen cq boeken, maar bij mij werkt het het beste om te beginnen en dan zie ik wel waar het verhaal heenleidt. Als je al een idee in je hoofd hebt kun je echter beter een schema maken denk ik.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2005, 20:39
Maria86
Maria86 is offline
Ik ga dit jaar meedoen aan NaNoWriMo, National Novel Writing Month. Begint in november, je hebt een maand de tijd om 50.000 woorden te schrijven, een novelle dus. Het lijkt mij leuk om mee te doen, ook omdat er dan druk achter zit, je leest (op het forum) de dagelijkse dingen van anderen die meedoen en het geheel stimuleert je (hoop ik) om verder te schrijven.
Ik ben zelf ook nooit verder gekomen dan wat beginnetjes en ideeen, dus hoop eind november iets te hebben!

De site is http://www.nanowrimo.org/

Veel succes verder!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 08:22
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Maria86 schreef op 23-06-2005 @ 21:39 :
Ik ga dit jaar meedoen aan NaNoWriMo, National Novel Writing Month. Begint in november, je hebt een maand de tijd om 50.000 woorden te schrijven, een novelle dus. Het lijkt mij leuk om mee te doen, ook omdat er dan druk achter zit, je leest (op het forum) de dagelijkse dingen van anderen die meedoen en het geheel stimuleert je (hoop ik) om verder te schrijven.
Ik ben zelf ook nooit verder gekomen dan wat beginnetjes en ideeen, dus hoop eind november iets te hebben!

De site is http://www.nanowrimo.org/

Veel succes verder!
Zo! Dat is écht gaaf! Alleen zou het niets voor mij zijn. Het typen van 50.000 woorden is geen probleem, maar dat in één maand lukt me nooit. Heb jij dan geen school, dat je zoveel tijd hebt?
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 08:35
Verwijderd
Citaat:
Soapsie schreef op 24-06-2005 @ 09:22 :
Zo! Dat is écht gaaf! Alleen zou het niets voor mij zijn. Het typen van 50.000 woorden is geen probleem, maar dat in één maand lukt me nooit. Heb jij dan geen school, dat je zoveel tijd hebt?
Je nacht opofferen, mietje .

NaNoWriMo is niets voor mij, tenzij ik iets wil schrijven met erg veel herhaling.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 08:43
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
hoe schrijf je een boek : woord voor woord. niet zo moeilijk over doen, gewoon beginnen. door dingen op een forum te posten krijg je niet een of andere magische tip zodat je een boek kan schrijven. gewoon schrijven, schrijven schrijven en dan nog een keertje schrijven. probeer eerst eens elke dag een bladzijde, of 1000 woorden of zo te schrijven. na een tijdje schrijf je die 50.000 woorden in een week.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 10:07
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Soapsie schreef op 24-06-2005 @ 09:22 :
Zo! Dat is écht gaaf! Alleen zou het niets voor mij zijn. Het typen van 50.000 woorden is geen probleem, maar dat in één maand lukt me nooit. Heb jij dan geen school, dat je zoveel tijd hebt?
Ik heb afgelopen november ook meegedaan. En het is inderdaad veel werk, zeker als je eigenlijk ook nog je profielwerkstuk moet doen Maar het is wel leuk, ook dat forum en de spanning en zo...

Maar je moet het niet doen als je echt een goed verhaal/ boek wilt schrijven, denk niet dat dat echt werkt. Op het begin zit er nog wel een goede lijn in je verhaal, maar later wordt het meestal erg saai en nogal chaotisch

Verder is het niet aan te raden om, zoals ik, eerst alles in een schrift te willen schrijven


En ik heb voor de ts niet echt goede tips, een boek schrijven is moeilijk, daar moet je gewoon de tijd voor nemen?
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 10:25
Maria86
Maria86 is offline
Citaat:
Soapsie schreef op 24-06-2005 @ 09:22 :
Zo! Dat is écht gaaf! Alleen zou het niets voor mij zijn. Het typen van 50.000 woorden is geen probleem, maar dat in één maand lukt me nooit. Heb jij dan geen school, dat je zoveel tijd hebt?
Jawel, maar ondanks dat lijkt het me een geweldige uitdaging het te proberen.. Dan inderdaad maar wat minder slaap, maar ik heb er wel zin in!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 10:40
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-06-2005 @ 09:43 :
hoe schrijf je een boek : woord voor woord. niet zo moeilijk over doen, gewoon beginnen. door dingen op een forum te posten krijg je niet een of andere magische tip zodat je een boek kan schrijven. gewoon schrijven, schrijven schrijven en dan nog een keertje schrijven. probeer eerst eens elke dag een bladzijde, of 1000 woorden of zo te schrijven. na een tijdje schrijf je die 50.000 woorden in een week.
Als je geen leven hebt, dan misschien.

Schrijven kost heel veel tijd en is echt niet zo simpel als jij het hier doet lijken. En als je al een compleet verhaal in je hoofd hebt, doe je er het verstandigste aan om die structuur eerst op te schrijven. En dan beginnen met schrijven. Als je het dan eindelijk af hebt, kun je beginnen met herschrijven, schrappen, herschrijven, schrappen, totdat je tevreden bent. Dat tweede deel van het schrijfproces kost minstens zoveel tijd als het eerste.

Ik schrijf het liefste grote verhalen met de hand, zodat ik, omdat het toch graag getypt wil hebben, gedwongen word het te typen en dus ga herschrijven. Dat werkt voor mij wel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-06-2005, 11:54
Soapsie
Avatar van Soapsie
Soapsie is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 24-06-2005 @ 11:40 :
Als je geen leven hebt, dan misschien.

Schrijven kost heel veel tijd en is echt niet zo simpel als jij het hier doet lijken. En als je al een compleet verhaal in je hoofd hebt, doe je er het verstandigste aan om die structuur eerst op te schrijven. En dan beginnen met schrijven. Als je het dan eindelijk af hebt, kun je beginnen met herschrijven, schrappen, herschrijven, schrappen, totdat je tevreden bent. Dat tweede deel van het schrijfproces kost minstens zoveel tijd als het eerste.

Ik schrijf het liefste grote verhalen met de hand, zodat ik, omdat het toch graag getypt wil hebben, gedwongen word het te typen en dus ga herschrijven. Dat werkt voor mij wel.
Oh, met de hand schrijven lijkt me vreselijk!
__________________
Schrijven is georganiseerde spontaniteit!
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 15:21
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Het is inderdaad goed om een lijstje te maken, maar vooral discipline is erg belangrijk, ook hoef je niet gelijk voor de kwaliteit te gaan als het er maar staat, herschrijven kan altijd nog, maar de basis is dan in ieder geval gelegd.
Ook is het sterk aan te raden al van tevoren te weten hoe het afloopt, alles wat daar tussen zit kan nog wijzigen al zou ik daar ook een redelijke lijn in aanbrengen, omdat je anders straks met 20 ideeen zit waar je niet uit kan kiezen of je raakt het spoor bijster.

Als je over plaatsen verteld veel vooronderzoek doen er mag redelijk wat tijd en deskundigheid in je boek zitten.

Verder moet je ook bij de eerste opzet niet constant aan andere laten lezen, want dat kost tijd en je schiet er niets mee op, want het is pas een proefje. Dan ben je meer tijd met het nadenken over ieders suggesties dan daadwerkelijk wat op papier te zetten, adviezen kunnen later ook wel .

Succes ermee, mij is het nog niet gelukt
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 15:25
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Grimm schreef op 23-06-2005 @ 16:28 :
Je zou kunnen zoeken naar Raakvlak, daar hij de enige is hier die een boek heeft geschreven. Geloof ik. Waarom wil je juist een boek?

edit: Ik begin gewoon. Van te voren bepalen wat ik wil doen, werkt zaaddodend.
Hm, alweer iemand die Raakvlak wil raadplegen, ik weet niet of roman daar zo blij mee is
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 15:42
ikkebenikke
Avatar van ikkebenikke
ikkebenikke is offline
Ik heb vorig jaar meegedaan aan nanowrimo, het is best doenbaar qua tijd maar mijn verhaal was niet echt geweldig om het met een eufemisme uit te drukken
Maar de uitdaging en het forum enzo maakt het wel leuk.
__________________
Nobody is completly useless, they can always serve as a bad example.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 18:27
Flosdraad
Flosdraad is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 24-06-2005 @ 11:40 :
Als je geen leven hebt, dan misschien.

Schrijven kost heel veel tijd en is echt niet zo simpel als jij het hier doet lijken. En als je al een compleet verhaal in je hoofd hebt, doe je er het verstandigste aan om die structuur eerst op te schrijven. En dan beginnen met schrijven. Als je het dan eindelijk af hebt, kun je beginnen met herschrijven, schrappen, herschrijven, schrappen, totdat je tevreden bent. Dat tweede deel van het schrijfproces kost minstens zoveel tijd als het eerste.

Ik schrijf het liefste grote verhalen met de hand, zodat ik, omdat het toch graag getypt wil hebben, gedwongen word het te typen en dus ga herschrijven. Dat werkt voor mij wel.
ze heeft gelijk.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 21:36
Choking Duck
Avatar van Choking Duck
Choking Duck is offline
Het komt voor mij neer op niet meer dan (ja ik schrijf ook, al ziet niemand dat hier ) een idee wat ik uit ga werken in kleine stukjes.
De ene keer ben ik gedreven en schrijf ik 3 bladzijden per dag, de andere keer kom ik uit op niet meer als 2 regeltjes in een maand.
Misschien wel wat onoverzichtelijk maar ik kan het aanvullen op het moment dat ik een idee heb.
Gewoon zo nu en dan als ik er weer eens aan denk een stukje typen.
Hoe het verdergaat en afloopt dat weet ik niet, dat bedenk ik op het moment dat ik er mee bezig ben.

Succes!

P.S. Het heeft me intussen iets van 30 bladzijden opgeleverd, ik zeg alleen niet dat ze goed zijn want ik ben er al een jaar of 2 á 3 mee bezig.
__________________
Of gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2005, 21:39
Horus
Avatar van Horus
Horus is offline
Citaat:
Grimm schreef op 23-06-2005 @ 16:28 :
Je zou kunnen zoeken naar Raakvlak, daar hij de enige is hier die een boek heeft geschreven. Geloof ik. Waarom wil je juist een boek?

edit: Ik begin gewoon. Van te voren bepalen wat ik wil doen, werkt zaaddodend.
Of kristoph...
die doet ook zn best... zit op 100 pagina's geloof ik...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-06-2005, 22:05
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 24-06-2005 @ 11:40 :
Als je geen leven hebt, dan misschien.

Schrijven kost heel veel tijd en is echt niet zo simpel als jij het hier doet lijken. En als je al een compleet verhaal in je hoofd hebt, doe je er het verstandigste aan om die structuur eerst op te schrijven. En dan beginnen met schrijven. Als je het dan eindelijk af hebt, kun je beginnen met herschrijven, schrappen, herschrijven, schrappen, totdat je tevreden bent. Dat tweede deel van het schrijfproces kost minstens zoveel tijd als het eerste.

Ik schrijf het liefste grote verhalen met de hand, zodat ik, omdat het toch graag getypt wil hebben, gedwongen word het te typen en dus ga herschrijven. Dat werkt voor mij wel.
jij klinkt alsof je denkt dat ik en geen leven heb en niet weet hoe je een boek schrijft. geloof me, schrijven is puur een kwestie van oefenen. Als je een boek wil schrijven, ga je gang, maar zet je er dan ook echt voor in. En dan is schrijven inderdaad zo simpel als ik het voor doe komen. Als jij een structuurschema of -god verhoede- een plot nodig hebt, best. Ik vind het tijdverspilling en een onnodige afbakening van creativiteit.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 07:01
Verwijderd
Citaat:
Soapsie schreef op 24-06-2005 @ 12:54 :
Oh, met de hand schrijven lijkt me vreselijk!
Uiteindelijk (tijdens lessen) is het heel ontspannend.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 07:02
Verwijderd
Citaat:
Simoen schreef op 24-06-2005 @ 16:25 :
Hm, alweer iemand die Raakvlak wil raadplegen, ik weet niet of roman daar zo blij mee is
Hey, hij zette hier een beeld neer van 'Ik weet het meeste van het schrijversgebeuren', dan mag hij het van mij ook krijgen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 07:03
Verwijderd
Citaat:
Horus schreef op 24-06-2005 @ 22:39 :
Of kristoph...
die doet ook zn best... zit op 100 pagina's geloof ik...
Mja, als het aan pagecount ligt, kun je mij ook best raadplegen. Maar het gaat er vooral om of je dan uitgeverijen gezien hebt, van die dingen. Ik denk dat Roman daar veel meer ervaring mee heeft.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 10:14
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-06-2005 @ 23:05 :
jij klinkt alsof je denkt dat ik en geen leven heb en niet weet hoe je een boek schrijft.
Ik doelde met die uitspraak over geen leven hebben dat het ondoenbaar is om met die wedstrijd mee te doen. Ik zou het echt niet kunnen, alleen als ik bijvoorbeeld een hele maand geen school of werk had.
En ik had inderdaad de indruk dat jijzelf niet schrijft. Maar blijkbaar doe je dat wel, laat eens wat zien op Letteren?

Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-06-2005 @ 23:05 :
geloof me, schrijven is puur een kwestie van oefenen.
Waarom voer je nou zo'n drogreden aan? 'Geloof me': ik heb niet echt veel om me op te baseren dat jij zo'n geweldige schrijver bent.
Bovendien is schrijven niet alleen een kwestie van oefenen. Schrijven is oefenen, dat zeker, maar vlak daarbij herschrijven, talent en discipline niet uit.

Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-06-2005 @ 23:05 :
En dan is schrijven inderdaad zo simpel als ik het voor doe komen.
Wat het dus niet is.

Citaat:
MightyMarcel schreef op 24-06-2005 @ 23:05 :
Als jij een structuurschema of -god verhoede- een plot nodig hebt, best. Ik vind het tijdverspilling en een onnodige afbakening van creativiteit.
Aha, jij vindt... wat dus kan beteken dat anderen, 'God verhoede', best heel goed met een plot kunnen werken. En als je al een perfect verhaal in je hoofd hebt, waarom zou je dan niet?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 10:25
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 24-06-2005 @ 11:40 :

Ik schrijf het liefste grote verhalen met de hand, zodat ik, omdat het toch graag getypt wil hebben, gedwongen word het te typen en dus ga herschrijven. Dat werkt voor mij wel.
Om die reden schrijf ik dus ook met de hand. En ik kan sowieso niet schrijven op de computer, dan gaat de kwaliteit schrikbarend snel omlaag

Ow ja, nanowrimo lijkt heel veel, maar als je het niet erg vind om pulp te schrijven, is het makkelijk te halen. Ik was vijf dagen te vroeg ermee klaar
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 10:52
Rj11
Avatar van Rj11
Rj11 is offline
ach ja... alsje een goed groot verhaal wil schrijven moet je er denk ik gewoon de tijd voor nemen.
Net als Roald Dahl dat deed, bij zijn korte verhalenbundels.
Hij schreef per dag slechts een paar regels tot een halve bladzijde (met een potloot, nota bene), omdat hij zijn werk perfect gestructureerd wilde hebben en de zinnen goed moesten lopen.
__________________
The sound must seem an echo to the sense - Alexander Pope.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 13:53
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Horus schreef op 24-06-2005 @ 22:39 :
Of kristoph...
die doet ook zn best... zit op 100 pagina's geloof ik...
Schat, ik heb misschien ook twee jaar geleden rond de 100 pagina's geschreven en ik had er zo de tweede carry slee/francine oomen koningin mee kunnen worden.

Zegt genoeg, niet ?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 13:54
Verwijderd
NaNoWriMo: niet te moeilijk doen over makkelijke tekst.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Simoen schreef op 25-06-2005 @ 14:53 :
Schat, ik heb misschien ook twee jaar geleden rond de 100 pagina's geschreven en ik had er zo de tweede carry slee/francine oomen koningin mee kunnen worden.

Zegt genoeg, niet ?
Zegt genoeg over wat?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2005, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 25-06-2005 @ 15:07 :
Zegt genoeg over wat?
Ik denk dat ze probeert te zeggen dat pagecount niets zegt over kwaliteit.

Duizend pagina's vullen met 'Piemel' brengt ons immers geen 'Oorlog en Vrede'.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-06-2005, 16:05
Choking Duck
Avatar van Choking Duck
Choking Duck is offline
Dat geldt dan zeker voor zowel weinig als veel bladzijden?
Want een ADHD verhaal dat in 10 zinnen verteld over 100 gebeurtenissen verspreid over vijftig jaar zal ook niet echt aanslaan.

Maar je kunt niemand een manier voorschrijven om een boek te 'maken' lijkt het zo.
Ieder heeft zijn eigen manier en die kun je niet aan een ander opdringen.
Door meerdere 'strategieen' toe te passen kom je misschien wel een eind als je weinig ideen hebt.
__________________
Of gewoon niet.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2005, 22:22
Verwijderd
Citaat:
Grimm schreef op 25-06-2005 @ 15:20 :
Ik denk dat ze probeert te zeggen dat pagecount niets zegt over kwaliteit.

Duizend pagina's vullen met 'Piemel' brengt ons immers geen 'Oorlog en Vrede'.


(Ik moet dat boek nog steeds lezen, maar ik durf niet.)
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 16:51
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 26-06-2005 @ 23:22 :


(Ik moet dat boek nog steeds lezen, maar ik durf niet.)
Ahhh
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 19:41
Graph
Avatar van Graph
Graph is offline
ik ben al een jaar geleden begonnen aan een boek te schrijven .. heb het beginstuk al 2x over moeten schrijven i.v.m. problemen pc .. maybe begin ik weer als ik in Zuid-Frankrijk zit .. alleen het enige probleem: Heb daar geen pc (geen zin in zoveel schrijven)
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 20:22
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Simoen schreef op 25-06-2005 @ 14:53 :
Schat, ik heb misschien ook twee jaar geleden rond de 100 pagina's geschreven en ik had er zo de tweede carry slee/francine oomen koningin mee kunnen worden.

Zegt genoeg, niet ?
'Schat', het lijkt me geen goed idee om Kristophs grotere verhaal met een boek van Carry Slee te vergelijken... 'geloof me', die gast is écht goed bezig, en heeft het begin, waar hij natuurlijk al zo'n twee à drie jaar geleden mee begonnen is, al meerdere keren herschreven/herzien.

Dus Horus' mening dat je ook Christof/Kristoph om hulp/raad zou kunnen vragen, is in deze niet geheel ongegrond.

En oh ja, ik weet niet precies of het gezien hebben van uitgeverijen, zoals Grimm zegt, zoveel extra helpt om raad te kunnen geven. Verstand van de structuur van een verhaal en de manier waarop je kunt oefenen is toch het belangrijkst.
('schrijf een verhaal van 1000 woorden over een glazen muur middenin de stad', één van de opdrachtjes die Raakvlak en Kristoph aan mensen geven die hen om raad/oefening vragen)
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 20:30
Horus
Avatar van Horus
Horus is offline
wat chang zegt!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Changshan schreef op 27-06-2005 @ 21:22 :

('schrijf een verhaal van 1000 woorden over een glazen muur middenin de stad', één van de opdrachtjes die Raakvlak en Kristoph aan mensen geven die hen om raad/oefening vragen)
Commerciele instelling van bakken? Kunnen we schrijfcursussen gaan geven
Met citaat reageren
Oud 27-06-2005, 21:09
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Grimm schreef op 27-06-2005 @ 21:59 :
Commerciele instelling van bakken? Kunnen we schrijfcursussen gaan geven
Geen slecht idee. Praten we verder over op de meeting.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 16:16
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Neem een ander pseudoniem dan rjnirvana
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 18:33
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Changshan schreef op 27-06-2005 @ 21:22 :
geblaaT
Zeikerd . Je weet best wat ik bedoelde .

Laatst gewijzigd op 28-06-2005 om 19:49.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 18:38
Verwijderd
Citaat:
Simoen schreef op 28-06-2005 @ 19:33 :
Zeikerd . Je weet best wat ik bedoelde .
geblaat?
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 19:17
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Simoen schreef op 28-06-2005 @ 19:33 :
Zeikerd . Je weet best wat ik bedoelde .
Naast geblaaTTTT, ik weet nog steeds niet helemaal wat je bedoelde, maar volgens mij weet je het dan zelf ook niet helemaal meer. Lees je post nog maar eens na, want zoals jij het schreef, kun je het alleen maar opvatten als dat jhe Kristophs verhaal met een boek van Carry Slee vergeleek. En dat alleen omdat Horus het aantal pagina's van zijn verhaal noemde...

Sorry, als er iets is waar ik respect voor heb, dan is het Kristophs manier en dicipline bij het schrijven. Dat kan ik zelf waarschijnlijk lang zo gemakkelijk niet.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 19:48
SiemdeCyper
Avatar van SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Changshan schreef op 28-06-2005 @ 20:17 :
Naast geblaaTTTT, ik weet nog steeds niet helemaal wat je bedoelde, maar volgens mij weet je het dan zelf ook niet helemaal meer. Lees je post nog maar eens na, want zoals jij het schreef, kun je het alleen maar opvatten als dat jhe Kristophs verhaal met een boek van Carry Slee vergeleek. En dat alleen omdat Horus het aantal pagina's van zijn verhaal noemde...

Sorry, als er iets is waar ik respect voor heb, dan is het Kristophs manier en dicipline bij het schrijven. Dat kan ik zelf waarschijnlijk lang zo gemakkelijk niet.
Schat, ik heb misschien ook twee jaar geleden rond de 100 pagina's geschreven en ik had er zo de tweede carry slee/francine oomen koningin mee kunnen worden.


Lees het eens goed na. Er staat: IK heb misschien ook twee jaar geleden bla bla, waarmee ik er dus op doel dat de hoeveelheid blz die je schrijft niets met de kwaliteit te maken hoeft te hebben. Daarbij ga ik niet op Kristophs stijl e.d. in, want dat is natuurlijk in één woord gewéldig!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2005, 20:24
Changshan
Avatar van Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Simoen schreef op 28-06-2005 @ 20:48 :
Schat, ik heb misschien ook twee jaar geleden rond de 100 pagina's geschreven en ik had er zo de tweede carry slee/francine oomen koningin mee kunnen worden.


Lees het eens goed na. Er staat: IK heb misschien ook twee jaar geleden bla bla, waarmee ik er dus op doel dat de hoeveelheid blz die je schrijft niets met de kwaliteit te maken hoeft te hebben. Daarbij ga ik niet op Kristophs stijl e.d. in, want dat is natuurlijk in één woord gewéldig!
De hoeveelheid blz. toont alleen aan dat Kristophs vanzelfsprekend geweldige verhaal ook lang is, zodat hij idd raad kan geven aan de TS. DAT was Horus' intentie.

Je verhaal slaat dus alsnog als een kut op Dirk, sorry.
__________________
"DAS WAR EIN BEFEHL!"

Laatst gewijzigd op 28-06-2005 om 20:39.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Help! Eigen boek schrijven.
xMia.!
5 21-03-2016 19:03
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Essay Nederlands over een boek
Hailey-x
1 22-10-2015 11:52
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Beschouwing schrijven over een boek?!
Meloooody
2 11-10-2013 01:46
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen boek schrijven..
Evyyyy
6 03-04-2012 15:34
Psychologie Een boek schrijven over wat je meegemaakt hebt
Eend
43 30-07-2004 20:21
Verhalen & Gedichten Help, moet zelf boek schrijven!!!
muurbloem
9 09-03-2003 16:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:34.