Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-07-2002, 07:56
nok
nok is offline
Ik hou ontzettend veel van mijn vriend, zoveel als ik nog nooit van iemand gehouden heb. Maar gister na een ruzie (op msn) zei ie tegen mij dat ik waarschijnlijk veeeel meer van hem hou dan hij van mij, en dat bij mij de liefde veel dieper zit. Hij wil wel met me verder maar hij heeft zoiets "ik zie wel hoe het loopt". Hij vindt dat ik teveel van hem vraag. (ik wil hem regelmatig zien en ook dat hij eens contact met mij opneemt). Ik weet niet wat ik moet doen. Kan het zo verder gaan? T maakt mij kapot om te weten dat hij lang niet zo veel om mij geeft als ik om hem. Dat ik zeg maar een "gewoon"vriendinnetje voor hem ben terwijl veel meer voor mij is. Maar ik kan ook niet zo goed zonder hem, ik durf het niet uit te maken. Hij zegt dat hij verder met me wil, maar wil ik dat nog wel? Ik kan aan niks anders meer denken dan aan de dingen die hij gister tegen mij zei. Het brengt mij echt verdriet om dit allemaal te weten.


Zouden jullie met iemand kunnen gaan waarvan je weet dat hij/zij niet zoveel van jou houdt als jij van hem/haar?

Laatst gewijzigd op 05-07-2002 om 09:13.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-07-2002, 08:34
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Ik zou dat niet kunnen.
Als ik in deze situatie zat zou ik hem proberen los te laten. Dat doet op dit moment ontzettend veel pijn omdat je zoveel van hem houdt, maar uiteindelijk doet het denk ik meer pijn om een relatie met iemand te hebben die minder om jou geeft. Die onzekerheid, kwetsbaarheid... ik zou me ook ontzettend minderwaardig gaan voelen (hij is in jouw ogen meer waard dan jij in zijn ogen). Nee, ik zou dat niet kunnen.
Maar of jij het kan? Ik denk het niet, ik denk niet dat iemand het kan, maar dat moet je zelf besluiten. Iig veel succes
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 08:36
Verwijderd
ik denk t niet, als mijn vriend mij zoiets laat weten dan ga ik er denk ik wel kapot aan.

Ik zou wel gaan praten met hem en kijken wat er fout zit aan zijn kant, als ie t eerlijk zegt kun je er misschien nog aan werken
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 09:23
nok
nok is offline
Ik weet wat ik eigenlijk zou moeten doen, maar ik kan t niet.

Het erge is ook nog dat hij het probleem niet zo ziet. Hij gooide het gewoon ijskoud in mijn gezicht. "ik ben niet zo belangrijk voor hem als hij voor mij". Vandaag zie ik hem, en dan moet ik zeker net alsof doen dat er niks aan de hand is. Ik heb echt alles voor hem over. Maar hoe kan ik nou normaal doen als hij me van binnen kapot maakt?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 09:28
pluizeb33stje
Avatar van pluizeb33stje
pluizeb33stje is offline
Citaat:
nok schreef:
Vandaag zie ik hem, en dan moet ik zeker net alsof doen dat er niks aan de hand is.
Meid, je moet erover praten met hem.. doen alsof er nix aan de hand is, is niet de oplossing.. jij blijft ermee zitten, en je blijft erover piekeren, en zo wordt het alleen maar pijnlijker voor jou..

Praat erover.. ik kan niet meer zeggen
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 10:11
nok
nok is offline
Ik heb hem net gesproken. Hij ziet het probleem niet en daarom wil hij er ook niet over praten. Hij vindt eigenlijk maar dat ik er maar over doorzeur. Ik durf er ook niet meer over te beginnen tegen hem. Ik denk dat ik het in mn eentje op moet lossen en een keuze moet maken. Maar ik weet dat ik dat niet kan. Eigenlijk is het gewoon afwachten tot hij mij pijn gaat doen.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 10:31
stout!
Avatar van stout!
stout! is offline
Je moet niet afwachten tot hij je pijn gaat doen, en door dit tegen je te zeggen heeft hij je al pijn gedaan.
Dat hij het probleem niet ziet en vind dat je zeurt, zegt veel. Het doet pijn en het gaat nog meer pijn doen.
Je losmaken doet ook pijn, maar ik denk dat je er uiteindelijk sterker uit zult komen. In ieder geval neem je dan je leven in eigen hand, in plaats van te gaan zitten afwachten tot hij je pijn gaat doen. De zekerheid dat hij je onvermijdelijk veel pijn gaat doen, doet toch al pijn?

Je kunt het wel. Sterker nog, ik denk dat je wel moet. Het doet pijn, maar het is echt beter. Door te zeggen dat je je niet van hem kunt losmaken, maak je je alleen maar afhankelijker van hem en dat moet je niet doen, dat zal alles alleen maar erger maken.
Als je jezelf de kans geeft om over hem heen te komen (ook al duurt het lang en doet het pijn), erken je dat je het waard bent om evenveel van gehouden te worden en zul je uiteindelijk een jongen tegenkomen die dat wel doet.
Veel succes
__________________
All that is solid melts into air.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 10:41
miss_sunshinegirl
miss_sunshinegirl is offline
Liefde moet van 2 kanten komen. Het is duidelijk dat het bij jou meer is dan van hem. En in mijn ogen kan het dan niet werken. Dat kan alleen als jullie er beiden voor de volle 100% voor gaan!

Ik zou er dus mee stoppen hoe moeilijk dat ook zal zijn... Je komt er echt wel over heen (spreek uit ervaring) en je vindt echt wel weer een jongen die wel net zo veel om jou geeft als jij om hem!

Heel veel succes!
__________________
a.k.a. Roze Lila
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 10:47
ally mcbeal
ally mcbeal is offline
Ik zou het niet kunnen. Hoeveel pijn het me ook zou doen, ik denk dat ik het dan toch uit zou maken.
__________________
Liberté - Égalité - Fraternité
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 10:51
pluizeb33stje
Avatar van pluizeb33stje
pluizeb33stje is offline
'k ben volledig akkoord met de reply van miss_sunshinegirl..

Die jongen is jou gewoon niet waard!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2002, 10:57
Verwijderd
Hey, wat is dit ongelooflijk pijnlijk
Ik heb 2x een relatie gehad waar ik veel meer van hem hield dan hij van mij. Maar dat was iets waar ik pas ná de relatie achterkwam. Tijdens de relaties waren die jongens juist degenen die liepen te beweren dat alles zo diep zat, etc.
Zodat ik, bij m'n laatste ex, juist het idee kreeg dat HIJ meer voor MIJ voelde!
Achteraf bleek dat juist helemaal niet zo te zijn en ik wou toen zo graag dat hij gewoon gezégd had: "jah sorry maar ik kan er idd elk moment genoeg van krijgen en dan kap ik er ineens mee."

Nu zit jij dus in die situatie, aan de ene kant is het misschien beter om geen verwachtingen te hebben die toch nooit uit kunnen komen....aan de andere kant lijkt het nu net alsof hij het uitmaakt ofzo, alsof hij zegt "ik hou niet meer van je", maar dan in een verzwakte vorm.

Ik zou er niet tegenkunnen......maarjah, het punt is juist dat je het niet uit kán maken als je zoveel van hem houdt....
Dat je het dan net zolang aan laat totdat je er vanbinnen helemaal kapot aan gaat en hij het uit zichzelf een keer uitmaakt omdat hij een keertje iets leukers ziet rondlopen.
Want zo gaat dat meestal wel
Hoe kun je je ooit nog vertrouwd bij hem voelen, samen knuffelen, dingen doen, sex hebben, weetikveel, als je wéét dat hij er niet dezelfde gevoelens bij heeft als jij...?

1 ding is duidelijk...als hij zo'n uitspraak doet moet hij er wel met jou over praten, ookal heeft hij er geen zin in. Dat is dan maar lekker jammer voor hem.
Ik zou aan hem vragen waarom hij dan iets met je heeft, als het toch allemaal niet zo diep zit...

Ik weet verder ook niet zo goed wat ik moet zeggen erop, maar ik weet dat dit ontzettend veel pijn doet....
Heel veel sterkte
kuzzies
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 17:20
Piccola
Piccola is offline
Citaat:
nok schreef:
Zouden jullie met iemand kunnen gaan waarvan je weet dat hij/zij niet zoveel van jou houdt als jij van hem/haar?
Ik dacht vaak dat ik meer van mijn vriend hou dan hij van mij. Ik zei hem dit ook gewoon. Dan werd ie soms best wel pissig. Hij zei dan altijd dat hij zielsveel van mij houdt en dat ik heus niet meer van hem hou dan hij van mij. Hij baalde dat ik dat niet geloofde. Dit was trouwens meer in het begin. Nu heb ik daar niet zo'n last meer van. Nu is het eindelijk tot me doorgedrongen dat we evenveel van elkaar houden en dat we allebei erg veel van elkaar houden!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2002, 17:22
Piccola
Piccola is offline
Bij mijn vorige relatie wist/weet ik dat mijn vriend van toen veel meer van mij hield dan ik van hem. Die jongen houdt nu, na 4 jaar, nog steeds van mij! Hij ziet mij echt als zijn ware.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Mijn leraar en ik
missyleeuwarden
253 26-09-2006 09:55
Liefde & Relatie Ik en mijn ex komen later niet bij Memories. Hoe moet ik hier mee omgaan?
jansepansekever
43 01-04-2006 23:46
Liefde & Relatie "ik hou meer van jou dan jij van mij", hoe zou jij reageren?
miss kittie
46 22-09-2003 15:11
Liefde & Relatie Ik krijg geen waardering voor alles wat ik voor hem heb gedaan..
Kńorr
35 27-04-2003 20:35
Liefde & Relatie ik hou meer van hem dan hij van mij?? wat nu?!
niem
16 08-10-2002 23:43
Liefde & Relatie ik hou teveel van hem om het uit te maken
*mystery*
20 16-09-2002 18:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.