Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2002, 20:17
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Als ik verliefd ben wil ik meestal niets liever dan een relatie met het meisje in kwestie beginnen. Ik zoek contact, probeer vrienden te worden, enz. Toch tot nu toe heb ik het nog maar één keer durven te vertellen. En dan ook nog eens veel te vroeg, want we kenden elkaar nog niet goed genoeg. Maar dit terzijde, want bij élke meid waarop ik verliefd ben geweest en heb geprobeerd contact te leggen wist ik van tevoren al bijna zeker dat ik afgewezen werd of tenminste dat het me niet zou lukken.

Maar nu ben ik verliefd geworden... op een meisje dat mij óók heel leuk vindt! Ze weet nog niet dat het wederzijds is, ze weet überhaupt nog niet dat ik weet dat zíj mij leuk vindt. Maar dat gaat binnenkort duidelijk worden en... en dan?! Dan zou ik een relatie krijgen. Maar daar ben ik hardstikke bang voor! Ik heb nog nooit een relatie gehad en ik ben bang dat ik een heel ander persoon ga worden, of dat we ineens heel anders tegen elkaar gaan/moeten doen.

Wat is jullie commentaar hierop?
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-07-2002, 20:21
_koetje_
_koetje_ is offline
ik begrijp je volkomen!!!
je droomt van al dat soort dingen....maar als het zover is deins je achteruit omdat je dit nooit echt overkomde!
ga gewoon op je gevoel af........het lukt je wel!!!

just try...

*beu* -xxx-
__________________
er zijn mensen, die denken dat ze denken.maar dat denken ze maar.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 20:22
20marianne12
20marianne12 is offline
Ik snap je probleem... alleen ik denk niet echt dat het een probleem hoeft te zijn. Ten eerste waarom zou je bang zijn voor een relatie? Dat gaat allemaal wel vanzelf. En echt een andere persoon zal je denk ik ook niet worden hoor. Ik zou je er niet te druk over maken en gewoon doen wat je gevoel wil. Suc6
__________________
Als geduld een schone zaak is, heb je voor msn smetvrees nodig
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 20:26
Verwijderd
Let love rule
Laat het gewoon allemaal gebeuren, gewoon jezelf blijven, want ze vindt je leuk zoals je bént.
Jullie hoeven helemaal niet anders tegen elkaar te doen, tuurlijk word je van sommige situaties misschien een beetje zenuwachtig of verlegen, maar dat gaat allemaal vanzelf wel goed
suc6
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 21:21
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
ja, dat zegt altijd iedereen! Laat het over je heen komen!

Sorry, ik begrijp je probleem, ik voel me net zo alleen zit ik nog in het eerste deel van je verhaal en is er nog niet iemand waarbij het wederzijds is. Ik kan je dan ook geen raad geven, ik heb die zelf ook nodig dus daarom was ik in dit topic.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 18-07-2002, 23:01
Verwijderd
Citaat:
_koetje_ schreef:
overkomde!
OMFG

"Vliegde ik?"
- "Nee, je valde!"

(Leuke quote uit Platvoet )

Maargoed, anyway..

Ik begrijp het wel, maar je moet maar denken dat als je verandert, dat dit zo had moeten zijn. Natuurlijk verander je in een relatie, omdat je ook opeens rekening moet houden met een ander, en omdat het nou eenmaal een groot deel gaat worden van je leven. Maar dit betekent echt niet meteen dat je je dan ook anders voordoet! Tuurlijk is het spannend, maar als het goed voelt moet je het niet tegenhouden omdat je zenuwachtig bent. Want ik heb het idee dat dát het probleem is.
Ga niet teveel nadenken over wat je doet en zegt, want ze vindt je leuk om wie je bent, tenminste daar ga ik van uit. Ga niet dingen binnenhouden die je anders wel had gezegd en blijf lekker spontaan, en niet te terughoudend. Wees niet bang dat je op je bek gaat, want ik verzeker je: dat gebeurt toch wel

Ik ben daar ook een hele tijd bang voor geweest en ben er sinds een paar dagen achter dat dit heel veel kan verpesten. Ga dingen niet laten omdat je bang bent dat je voor gek staat ofzow. Ga dingen niet niet zeggen, omdat je bang bent dat het raar klinkt. En ook al vindt ze het raar wat je zegt of doet, je hebt het dan in ieder geval wel gezegd en je bent jezelf gebleven!!

Tuurlijk is het wel een beetje eng, en je moet ook echt niet verwachten dat alles meteen gaat zoals je ervan hebt gedroomd. Je moet nog veel ontdekken, maar het komt echt vanzelf En denk eraan: Je staat er dan niet meer alleen voor, ze wil je vast wel helpen!

Ga het niet kapot laten gaan, want eens moet de eerste keer zijn Zolang het goed voelt, moet je ervoor gaan!!

Heel veel succes en heel veel plezier
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 07:28
Verwijderd
Inderdaad wat hierboven al geopperd wordt: blijf gewoon jezelf en eens moet de eerste keer zijn
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 08:23
miro
Avatar van miro
miro is offline
Ik ken het bang zijn voor een relatie wel. Maar om andere redenen die jij zegt en voor andere dingen. Ik begin nu te merken dat als je bang bent voor een relatie dat dat je hartstikke onzeker maakt. Als je onzeker bent is dat zeker niet leuk voor de ander. Daarom moet je het van je afschuiven, ben gewoon verliefd en kijk hoe het loopt, dat probeer ik nu ook te doen. Het is alleen maar irritant voor de ander als je bang bent.

Laatst gewijzigd op 19-07-2002 om 08:43.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 11:01
Verwijderd
Citaat:
Dminor schreef:
Als ik verliefd ben wil ik meestal niets liever dan een relatie met het meisje in kwestie beginnen. Ik zoek contact, probeer vrienden te worden, enz. Toch tot nu toe heb ik het nog maar één keer durven te vertellen. En dan ook nog eens veel te vroeg, want we kenden elkaar nog niet goed genoeg. Maar dit terzijde, want bij élke meid waarop ik verliefd ben geweest en heb geprobeerd contact te leggen wist ik van tevoren al bijna zeker dat ik afgewezen werd of tenminste dat het me niet zou lukken.

Maar nu ben ik verliefd geworden... op een meisje dat mij óók heel leuk vindt! Ze weet nog niet dat het wederzijds is, ze weet überhaupt nog niet dat ik weet dat zíj mij leuk vindt. Maar dat gaat binnenkort duidelijk worden en... en dan?! Dan zou ik een relatie krijgen. Maar daar ben ik hardstikke bang voor! Ik heb nog nooit een relatie gehad en ik ben bang dat ik een heel ander persoon ga worden, of dat we ineens heel anders tegen elkaar gaan/moeten doen.

Wat is jullie commentaar hierop?
Hardstikke logisch dat je het eng vind, maar hier kun je dan gewoon met haar over praten.. Er verandert echt niet zoveel hoor, behalve het feit dat je een relatie hebt.. Maar jij blijft jij, en daar komt geen verandering in..

Ik vind het hardstikke logisch dat je het eng vind, maar laat het maar gewoon allemaal over je heen komen, dan zul je zien dat het best mee valt../
Met citaat reageren
Oud 19-07-2002, 11:11
Verwijderd
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:


OMFG

"Vliegde ik?"
- "Nee, je valde!"

(Leuke quote uit Platvoet )

wou net hetzelfde te zeggen OMFG
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 10:29
*Legolas*
Avatar van *Legolas*
*Legolas* is offline
Ik ken het gevoel alleen is het bij mij hetzelfde liedje bij iedere relatie, flieft of vriendschap
__________________
* Ik kan het niet hebben als iemand me zegt dat ik niet tegen kritiek kan *
Met citaat reageren
Oud 21-07-2002, 22:45
Verwijderd
Citaat:
*blue angel* schreef:


wou net hetzelfde te zeggen OMFG
Ook dat van Platvoet??

Verder, hoe is het gegaan? Heb je het al verteld? Ik ben beniewd hoe het ermee gaat namelijk, ben wel beniewd of het echt zo eng is als je van tevoren dacht?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 14:52
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:

Verder, hoe is het gegaan? Heb je het al verteld? Ik ben beniewd hoe het ermee gaat namelijk, ben wel beniewd of het echt zo eng is als je van tevoren dacht?
Ik wil het wel, maar ze is op vakantie voor een week of 3!!
Pff.. ik mis haar.
En ik vind het nog steeds eng, dus... geen vooruitgang, vooralsnog.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 17:17
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Het is trouwens ook tot nu toe altijd zo geweest dat ik in de persoon op wie ik heel erg verliefd was zag als de 'ware', iig de persoon met wie ik oud wilde worden. En omdat ik dat zo zag deed ik heel voorzichtig aan en durfde ik niet veel. En nu precies hetzelfde..

Mede daarom ben ik ook zo bang voor een relatie, ik hoor dat het om de meest lullige redenen uitgemaakt kan worden.

Wat is onbeantwoorde liefde toch een kwelling.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 17:30
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Dminor schreef:

Wat is onbeantwoorde liefde toch een kwelling.
I know
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 22-07-2002, 22:10
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Hoewel het natuurlijk niet onbeantwoord is, ik durf het zelf gewoon niet op te zoeken... En dat is het hele probleem.
Nog meer dingen die me ervan weerhouden op haar af te stappen en haar te vragen:

Hoe zeg je het je ouders? Die hebben dan zoiets van: 'Oh, hij zit in die levensfase.' en dat zou me mateloos irriteren.

En wat is het verschil tussen een relatie en een gewone hechte vriendschap? Alleen dat je mekaar mag zoenen? En wanneer doe je dat?

*Stikt in de wanhoop*
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 08:02
Verwijderd
Ik kan me prima voorstellen dat je het eng vindt, maar hoe moeilijk het ook is: je zult het risico moeten nemen.

Je bent verliefd en zij vindt je schijnbaar ook leuk, dus blijft er nog maar 1 ding over: go for it

Het probleem is dat wanneer je niets onderneemt, ze waarschijnlijk vroeg of laat het interesse verliest. Meisjes vinden zo vaak iemand leuk; ze zijn relatief gezien vaak heel gevoelig en impulsief, wat resulteert in tijdelijke idealisering van personen. Ik spreek hier dus over het 'leuk vinden' en nog geen echte verliefdheid.

Mijns inziens is dat laatste namelijk iets wat groeit, maar je moet het wel de kans geven om te groeien.

Toon je liefde.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 10:19
Heelduh
Heelduh is offline
Heeeel erg herkenbaar verhaal!!
Ik word er ook altijd doodzenuwachtig van als een jongen die ik leuk vindt, ook wel wat in mij lijkt te zien. Ben dan ook bang voor een relatie. Hoe moet dat dan, hoe voelt dat enz...

Eigenlijk wil ik het dolgraag als ik verliefd ben, maar toch niet... vaag...

Ik heb geen tips voor je, maar je bent iig niet de enige...
__________________
Als je een vinger in je oor steekt en je teen in je mond en je draait op één been 20 rondjes, val je dan om?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-07-2002, 20:12
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik kan me prima voorstellen dat je het eng vindt, maar hoe moeilijk het ook is: je zult het risico moeten nemen.

Je bent verliefd en zij vindt je schijnbaar ook leuk, dus blijft er nog maar 1 ding over: go for it

Het probleem is dat wanneer je niets onderneemt, ze waarschijnlijk vroeg of laat het interesse verliest. Meisjes vinden zo vaak iemand leuk; ze zijn relatief gezien vaak heel gevoelig en impulsief, wat resulteert in tijdelijke idealisering van personen. Ik spreek hier dus over het 'leuk vinden' en nog geen echte verliefdheid.

Mijns inziens is dat laatste namelijk iets wat groeit, maar je moet het wel de kans geven om te groeien.

Toon je liefde.
Hoe doe je dat op een subtiele manier, ook iets wat me ervan weerhoudt. En wat gebeurt er gelijk daarna, of de volgende dagen..?
Ze heeft zelf best wat ervaring, maar ik weet er eigenlijk helemaal níets vanaf!
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 20:22
Hippielove
Hippielove is offline
Dat heb ik juist tegenovergesteld. Ik ben bang nooit meer een relatie te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Dminor schreef:

Hoe zeg je het je ouders? Die hebben dan zoiets van: 'Oh, hij zit in die levensfase.' en dat zou me mateloos irriteren.
Geen reden om je te laten tegenhouden.

Citaat:
En wat is het verschil tussen een relatie en een gewone hechte vriendschap? Alleen dat je mekaar mag zoenen? En wanneer doe je dat?
Wat is het verschil? Nou het gevoel dat je nu hebt, heb je dat ook bij je vrienden? Wil je perse elke dag bij je vrienden zijn? Denk je elke dag heel veel en vaak aan je vrienden?

Nee, het gaat om een gevoel dat je deelt, en dat je alles met elkaar deelt; ervaringen, gesprekken, geheimen, verlangens..

Hmm..
Met citaat reageren
Oud 23-07-2002, 20:49
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Citaat:
~Dark Voice~ schreef:
Wat is het verschil? Nou het gevoel dat je nu hebt, heb je dat ook bij je vrienden? Wil je perse elke dag bij je vrienden zijn? Denk je elke dag heel veel en vaak aan je vrienden?
Ik weet het verschil tussen vriendschap en een relatie qua gevoelens wel, maar qua acties, wat je samen anders onderneemt dan bij gewone vriendschap, niet.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 07:59
Verwijderd
Citaat:
Dminor schreef:
Ik weet het verschil tussen vriendschap en een relatie qua gevoelens wel, maar qua acties, wat je samen anders onderneemt dan bij gewone vriendschap, niet.
Nou, voor mij is het zo: met vrienden ga je ergens heen, omdat je dat leuk vindt wat je wilt gaan doen .. met een leuk meisje ga je ergens heen, omdat je tijd met haar wilt verbrengen; waar je heen gaat, boeit je dan maar weinig
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 08:09
Verwijderd
Citaat:
Dminor schreef:
Hoe doe je dat op een subtiele manier, ook iets wat me ervan weerhoudt. En wat gebeurt er gelijk daarna, of de volgende dagen..?
Ze heeft zelf best wat ervaring, maar ik weet er eigenlijk helemaal níets vanaf!
Nou en? Ik weet er ook niet zoveel vanaf, maar dat is ergens ook wel leuk; het zelf ontdekken.

Je kunt niet van tevoren weten wat er gebeurt.

Subtiel zijn is niet mijn sterkste punt, eigenlijk vaag wat ik heb. Als ik samen met een meisje ben wat ik leuk vind, dan verdwijnen al mijn angsten. Ik durf gewoon bijna alles te zeggen

Echt een rare gewaarwording, want als ik dat durf, zou ik het net zo goed bij iedereen kunnen :/
Met citaat reageren
Oud 25-07-2002, 16:54
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Citaat:
******** schreef:
Nou en? Ik weet er ook niet zoveel vanaf, maar dat is ergens ook wel leuk; het zelf ontdekken.
Ja, idd, het enige verschil tussen zelf ontdekken en voorkennis is dat het eerste alleen maar mis kan gaan...
Citaat:
Je kunt niet van tevoren weten wat er gebeurt.
Dat is geloof ik het hele punt... Het mág niet fout gaan, en daar ben ik juist bang voor. Ach, wist ik alles maar van tevoren, dan kon ik met een euro de wereld rond.
Citaat:
Als ik samen met een meisje ben wat ik leuk vind, dan verdwijnen al mijn angsten. Ik durf gewoon bijna alles te zeggen
Dat ken ik wel, alleen ik heb het me afgeleerd door een... foutje, zeg maar. Ach, verder nix mis mee, heb je tenminste geen last van onzekerheid.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie bang voor een relatie?
love-in-the-air
1 02-01-2016 16:15
Liefde & Relatie Een relatie van anderhalf jaar plotseling voorbij
Ratrom
2 15-01-2013 16:06
Liefde & Relatie Weer een relatie met haar? Onzeker en een geschiedenis
Tadaada
8 02-05-2005 15:43
Liefde & Relatie Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar)....
Verwijderd
31 20-03-2003 14:19
Liefde & Relatie Bang voor afhankelijkheid/angst.
Phileine
22 14-01-2003 12:41
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 16:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:45.