Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2003, 21:15
h'it
h'it is offline
ik moet een werkstuk maken over cicero, en daar moet ik ook een bibliografie en een beschrijving van zijn oeuvre bij doen.
wat is het verschil tussen die twee?
en als ik dat weet:
hoe en waar vind ik die?

alvast heel erg bedankt. ciao
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2003, 10:26
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
h'it schreef op 13-12-2003 @ 22:15:
ik moet een werkstuk maken over cicero, en daar moet ik ook een bibliografie en een beschrijving van zijn oeuvre bij doen.
wat is het verschil tussen die twee?
en als ik dat weet:
hoe en waar vind ik die?

alvast heel erg bedankt. ciao
Een bibliografie van Cicero is een doodgewone opsomming van alle geschreven werken van Cicero, evt voorzien van jaartallen enzo....
Als je de beschrijving gaat doen, dan ga je dus aangeven wat voor werken hij heeft geschreven (redevoering, brief etc....).Evt kun je t ook gedetailleerder doen en zelfs per redevoering aangeven waar tin dat geval om gaat....
Ik denk dat je via internet en misschien wat boeken over Cicero een heel eind moet kunnen komen...

De nuttige links moeten je toch al aardig op weg kunnen helpen
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 11:56
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
misschien kan je aan je lera(a)r(es) om het examen boek vragen, gaat dit jaar voor altijn nl. over Cicer's politieke werken. Hij heeft echter ook nog filosofische werken geschreven. Biografie is gewoon geboorte, woonplaats, waar hij allemaal heen is gegaan (waarom?: verbannen, wederom: waarom?). Bij het beschrijven van zijn oevre moet je iig duidelijk maken dat sommige werken politiek en anderen filosofisch zijn. Ook zou ik zeggen wat de algehele boodschap was van zijn werken. Misschien als conculise kijken of je hem in een stroming (stoa, epicurisme e.d.) kan plaatsen.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 12:32
Chaucus
Avatar van Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Keith schreef op 14-12-2003 @ 12:56:
Biografie is gewoon geboorte, woonplaats, waar hij allemaal heen is gegaan (waarom?: verbannen, wederom: waarom?).
Ehm....ik dacht dat t over n bibliografie ging, niet een biografie....
Het examenonderwerp van dit jaar is trouwens juist de filosofische werken, juist geen politieke werken van Cicero...maar die zijn al zo vaak aan de orde geweest dat daar ook wel informatie over te halen is....

Verder heb je gelijk....zo'n conclusie is leuk...maar doe het dan ook eens voor zn politieke denkbeelden...dat geeft je samen misschien een beetje inzicht in Cicero's gedachten...
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 15:25
Keith
Avatar van Keith
Keith is offline
het is dit jaar jusit de politieke werken (ja ik zit in 6Gym). De filosofische werken kwamen een paar jaar trug (1999 denk ik) aan bod.

sorry fout gelezen. Een bibliografie is toch gewoon een lange lijst van al zijn werken met jaartallen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen teksten cicero
Astuanax
2 12-09-2004 15:52
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Cicero+Catalina (wie weet een overwinning oid van cicero te noemen?)
Verwijderd
3 23-05-2004 17:46
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Cicero en Tacitus
Gonzalez
0 19-03-2003 21:35
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen cicero
katje_vd
0 16-09-2002 16:58
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Cicero
hey
1 22-10-2001 15:48
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Cicero In Catilinam I : k7-10 vertaling gezocht
stavke
0 02-12-2000 12:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:52.