Oud 09-04-2004, 20:50
Supremacy
Supremacy is offline
Het is erg plezant om alle ervaringen van mensen te lezen die met psychedelische paddestoelen leuke kleurtjes zien en objecten die er in werkelijkheid niet zijn.

(Het zijn geen hallucinaties, want psychedelische paddestoelen zijn geen halluciogeen. Onder de halluciogenen vallen bijvoorbeeld cocaïne, morfine, lsd etc.)

Maar..............
zijn er hier ook mensen onder de psychedelicagebruikers die de psychedelica's aanwenden om een vooraf gesteld doel te verwezenlijken?

Er zijn namelijk 2 manieren:

+ Je laat de drugs jou gebruiken (Door het te laten gaan)
+ Of jij gebruikt de drugs......

Met dat laatste doel ik op het feit dat je de vrijheid en extra hersenactiviteit die psychedelica's je bieden zou kunnen aanwenden om serieus jezelf te ontdekken en misschien tot ontdekkingen komen die je misschien zelfs als geoefend gebruiker nog nooit ervaren hebt.

Hierbij doel ik op levitatie en algehele verlichting, d.w.z. de openbaring van de 'supreme being' in jezelf, om die te aanvaarden.... er naar te handelen, aan te wenden en zelfs na uitwerking van de psychedelica PRAKTISCH toepasbaar te maken.

Kortom, hoe in het normale leven, superieur te kunnen zijn in alle hoedanigheden en vooral naar wijsheid daarmee te kunnen handelen en andere minder bedeelden hiervan te kunnen laten profiteren.... Knowledge is power.......

En dan nog de vraag waarom de één de kwaliteiten in zich verborgen heeft om een rechtschapen heerser te zijn terwijl anderen veroordeeld zijn slechts als makke schapen te volgen. M.a.w. waarom zijn er onder ons enkele uitverkorenen en het meerendeel niet. Wie is waarom uitverkoren en wat is de reden dat dit alles zich aan deze personen openbaart terwijl het anderen voorbij gaat. Dit omdat de kennis voor ieder universeel aanwezig is, maar klaarblijkelijk niet voor iedereen tastbaar.

Ik zou graag mensen zien die zich ook serieus bezig houden met de optimale werking van psychedelica en hetgeen deze stoffen voor je kunnen betekenen.
__________________
~*~ You can open the door for 'THE ANSWER' but should you? ~*~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2004, 21:08
De Dood
De Dood is offline
uhm..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 21:16
Supremacy
Supremacy is offline
Citaat:
De Dood schreef op 09-04-2004 @ 22:08 :
uhm..
Daar is vast lang en diep over nagedacht We zijn heel blij me je reactie en de diepere gedachte hierachter en zullen er extra aandacht aan besteden.

(Supremacy bestaat trouwens uit 2 personen, we zijn bezig met het maken van een site waar we dieper op dit onderwerp in willen gaan. Het forumaccount staat op naam van J. 19 jr.)

Mvg

J.
__________________
~*~ You can open the door for 'THE ANSWER' but should you? ~*~
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 22:03
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
ik vind het onderzoek interessant, wel moeilijk, je moet er goed helder voor kunnen nadenken

ik had een soortgelijke vraag gepost in dit forum, ik heb maar 1 keer getript, en licht ook, op mexicaanse, maar vond het wel erg indrukwekkend

en ik had dusook zon soort vraag zie deze post : HIEÂH

maar niemand gaf echt een goed antwoord waarop ik zat te wachten

ik denk dat het een soort droom is.... net als je snachs in je slaap droomt, maar dan veel intenser enzo. en bewust bovendien.

maareh interessant onderzoekie hoor
Met citaat reageren
Oud 09-04-2004, 23:28
gna
Avatar van gna
gna is offline
ik heb t 1x gebruikt, en ik had niet vrolijke kleurtjes e.d., maar een intense 'geestelijke' trip. Eerst bad (vastzitten in de tijd e.d.), daarna een gevoel van ontwaken, het ervaren van het Godsbewustzijn
Ik ben wel van plan nog eens te nemen om mijn geestelijke wereld verder te ontdekken
*arg stoned *
__________________
Het leven is een banaan
Met citaat reageren
Oud 10-04-2004, 19:44
cactus metro
Avatar van cactus metro
cactus metro is offline
Citaat:
gna schreef op 10-04-2004 @ 00:28 :
een gevoel van ontwaken, het ervaren van het Godsbewustzijn
Dat!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 20:15
Verwijderd
De tijd dat ik tripmiddelen gebruikte, stond ik er echt niet bij stil wat het voor mij zou kunnen betekenen en wat ik eraan zou hebben. Voor mij hield het maar een ding in: niet in deze wereld aanwezig te zijn. De rest interesseerde mij niet.

Nu zou ik het wel weer eens willen ervaren om de ervaring zelf. Het zijn toch aparte momenten geweest en ben benieuwd wat ze me nu zouden kunnen bieden.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 11:44
Supremacy
Supremacy is offline
Citaat:
Mutant schreef op 11-04-2004 @ 21:15 :
De tijd dat ik tripmiddelen gebruikte, stond ik er echt niet bij stil wat het voor mij zou kunnen betekenen en wat ik eraan zou hebben. Voor mij hield het maar een ding in: niet in deze wereld aanwezig te zijn. De rest interesseerde mij niet.

Nu zou ik het wel weer eens willen ervaren om de ervaring zelf. Het zijn toch aparte momenten geweest en ben benieuwd wat ze me nu zouden kunnen bieden.

Mijn vermoeden is in ieder geval méér dan het zien van bijvoorbeeld een kudde trekkende trollen met enorme piemels.
__________________
~*~ You can open the door for 'THE ANSWER' but should you? ~*~
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Supremacy schreef op 12-04-2004 @ 12:44 :
Mijn vermoeden is in ieder geval méér dan het zien van bijvoorbeeld een kudde trekkende trollen met enorme piemels.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 14:31
Mafheid
Avatar van Mafheid
Mafheid is offline
Citaat:
Supremacy schreef op 09-04-2004 @ 21:50 :
Het is erg plezant om alle ervaringen van mensen te lezen die met psychedelische paddestoelen leuke kleurtjes zien en objecten die er in werkelijkheid niet zijn.

(Het zijn geen hallucinaties, want psychedelische paddestoelen zijn geen halluciogeen. Onder de halluciogenen vallen bijvoorbeeld cocaïne, morfine, lsd etc.)
Ehm..
cocaine een hallucinogeen? en Morphine? coke is een pepmiddel, morphine een verdovingsmiddel. Als je er teveel van neemt ga je misschien wel hallucineren, maar das meer vergelijkbaar met ijlen denk ik.
En LSD is net zo goed een psychedelica als paddestoelen (in mijn ogen tenminste, en die van vele andere ook denk ik).



Citaat:
Maar..............
zijn er hier ook mensen onder de psychedelicagebruikers die de psychedelica's aanwenden om een vooraf gesteld doel te verwezenlijken?

Er zijn namelijk 2 manieren:

+ Je laat de drugs jou gebruiken (Door het te laten gaan)
+ Of jij gebruikt de drugs......

Met dat laatste doel ik op het feit dat je de vrijheid en extra hersenactiviteit die psychedelica's je bieden zou kunnen aanwenden om serieus jezelf te ontdekken en misschien tot ontdekkingen komen die je misschien zelfs als geoefend gebruiker nog nooit ervaren hebt.

Hierbij doel ik op levitatie en algehele verlichting, d.w.z. de openbaring van de 'supreme being' in jezelf, om die te aanvaarden.... er naar te handelen, aan te wenden en zelfs na uitwerking van de psychedelica PRAKTISCH toepasbaar te maken.

Kortom, hoe in het normale leven, superieur te kunnen zijn in alle hoedanigheden en vooral naar wijsheid daarmee te kunnen handelen en andere minder bedeelden hiervan te kunnen laten profiteren.... Knowledge is power.......


Kortom, een cursus doortrippen.

Citaat:
En dan nog de vraag waarom de één de kwaliteiten in zich verborgen heeft om een rechtschapen heerser te zijn terwijl anderen veroordeeld zijn slechts als makke schapen te volgen. M.a.w. waarom zijn er onder ons enkele uitverkorenen en het meerendeel niet. Wie is waarom uitverkoren en wat is de reden dat dit alles zich aan deze personen openbaart terwijl het anderen voorbij gaat. Dit omdat de kennis voor ieder universeel aanwezig is, maar klaarblijkelijk niet voor iedereen tastbaar.


Zonder een kudde schapen ben je als herder werkeloos.

Citaat:
Ik zou graag mensen zien die zich ook serieus bezig houden met de optimale werking van psychedelica en hetgeen deze stoffen voor je kunnen betekenen.
Uit je Bol al gelezen? Dat vind je vast wel leuk.
Verder hebben Timothy Leary, Shulgin (ofzo) en aanverwanten zicht heel erg verdiept in psychedelica..

En verder heb ik t inmiddels zo'n beetje opgegeven om de optimale werking uit psychedelica te halen, want volgens mij heb je die na je eerste paar sterke trips wel zo'n beetje uitgehaald.
Daarna wordt je langzaam maar zeker steeds meer gebruikt door de drugs, in plaats van andersom.

Overigens ben ik het er niet mee eens dat het 'laten gaan' neer komt op je laten gebruiken door de drugs. Het is eerder andersom. Als je t laat gaan dan laat je de psychedica toe om alles te laten zien wat t kan laten zien. Als je t gaat sturen om naar dingen in jezelf te zoeken, kun je je laten misleiden met de psychedelica, door te geloven dat wat je waarneemt op een werkelijkheid is gebaseert die boven die van ons staat, terwijl t op niet meer gebaseert is dan wat jij kan ervaren, jezelf voor kan stellen, in de wereld van de psychedica.
__________________
you don't know, dreamer
Met citaat reageren
Oud 12-04-2004, 16:49
Risce
Avatar van Risce
Risce is offline
Citaat:
Wie is waarom uitverkoren en wat is de reden dat dit alles zich aan deze personen openbaart terwijl het anderen voorbij gaat. Dit omdat de kennis voor ieder universeel aanwezig is, maar klaarblijkelijk niet voor iedereen tastbaar.
Dat vind ik onzin. Nazis dachten ook zo, follow the leader.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 22:20
gna
Avatar van gna
gna is offline
ik hoop in de meivakantie weer eens paddo's te nemen. Ik zorg dat ik een voicerecorder paraat heb en ik ga alles wat ik ervaar, denk en beredeneer eruit gooien, zodat ik mn trip later opnieuw kan beleven en er 'helder' over na kan denken
__________________
Het leven is een banaan
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 09:49
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Supremacy schreef op 09-04-2004 @ 21:50 :
(Het zijn geen hallucinaties, want psychedelische paddestoelen zijn geen halluciogeen. Onder de halluciogenen vallen bijvoorbeeld cocaïne, morfine, lsd etc.)
Alvorens ik je betoog verder lees, wil ik een kleine correctie aanbrengen; je spreekt namelijk wèl van hallucinaties! Wanneer je een koortsdelier hebt, spreekt men eveneens van hallucinaties...
Je bent kortstondig in een andere realiteit, je voelt, ruikt, hoort (akoestische), ziet (visuele) en of proeft andere dingen... Ofwel; je hallucineert.
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 11:30
Supremacy
Supremacy is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 26-04-2004 @ 10:49 :
Alvorens ik je betoog verder lees, wil ik een kleine correctie aanbrengen; je spreekt namelijk wèl van hallucinaties! Wanneer je een koortsdelier hebt, spreekt men eveneens van hallucinaties...
Je bent kortstondig in een andere realiteit, je voelt, ruikt, hoort (akoestische), ziet (visuele) en of proeft andere dingen... Ofwel; je hallucineert.
Je hebt inderdaad gelijk, gebruik gemaakt van een verkeerde bron denk ik Ik heb er aardig wat over gelezen. Wat wel zo is dat veel wetenschappers het er nog niet over eens zijn....
__________________
~*~ You can open the door for 'THE ANSWER' but should you? ~*~
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.