Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Bekijk resultaten poll: Ga jij bij een studentenvereniging?
Ja, ik zit op een universiteit in één van de studentensteden van NL en ga wel bij een vereniging 45 22.06%
Nee, ik zit op een universiteit in één van de studentensteden van NL en ga niet bij een vereniging 84 41.18%
Ik volg een HBO opleiding in een studentenstad en ga bij een vereniging 6 2.94%
Ik volg een HBO opleiding in een studentenstad en ga niet bij een vereniging 41 20.10%
Ik volg een HBO opleiding in een niet studentenstad maar ik wel bij een vereniging in die stad 4 1.96%
Ik volg een HBO opleiding in een niet studentenstad en ik ga niet bij een vereniging in die stad 9 4.41%
Anders.................... 15 7.35%
Aantal stemmers: 204. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2005, 22:02
Jamie Oliver
Avatar van Jamie Oliver
Jamie Oliver is offline
Dat is opzich wel raar; ik denk helemaal niet negatief over mijn 'ontgroeners'. Het zijn wel chille gasten, maar dat komt misschien ook omdat je weet dat ontgroening een spel is...
__________________
Dûsss...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-10-2005, 11:03
Bravo
Bravo is offline
Citaat:
Ieke schreef op 11-10-2005 @ 20:40 :
Imo hou je als je die mensen die je ontgroent hebben een negatief gevoel bij ze.
Ik heb dat helemaal niet. Ik kan me het wel voorstellen dat mensen dat hebben maar je moet wel bedenken dat die mensen het niet persoonlijk op jou gemunt hebben. Ze doen iets in het belang van de vereniging. En ze kunnen echt niet van alle feuten onthouden wie wie is enz.

Ik heb laatst iemand van de bijstand (= mensen die je ontgroenen) gesproken en dat was hartstikke leuk! Zij vertelde over de dingen die gebeurden waar wij niets van meekregen en wat zij van de week vond. Ze wist wel m'n naam (maar dat komt omdat we een kleine vereniging zijn) maar ze wist totaal niet meer wat ik tijdens de ontgroening heb gedaan.
__________________
There are nine million bicycles in Beijing
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 12:35
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Ieke schreef op 11-10-2005 @ 20:40 :
Maakt het werkelijk uit of je die mensen wel of niet kent? Juist omdat je ze niet kent is het slechter. Imo hou je als je die mensen die je ontgroent hebben een negatief gevoel bij ze.
Absoluut niet, dat dacht ik eerst ook, maar toen het voorbij was en ze werden voorgesteld wie ze echtw aren en mee gingen feesten vond ik ze (op 1 na, maar die mag ik gewoon niet) allemaal wel tof
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 12:43
Verwijderd
Citaat:
Roze Lila schreef op 12-10-2005 @ 11:03 :
Ze doen iets in het belang van de vereniging.
Whahahaha.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2005, 17:20
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-10-2005 @ 12:43 :
Whahahaha.
Wat lach je knor?


Maar on-topic, ze doen het in het belang van de vereniging. Dat jij dat, door gebrek aan ervaring, niet weet is een andere zaak.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 17:35
Verwijderd
Citaat:
FuSe schreef op 12-10-2005 @ 17:20 :
Wat lach je knor?


Maar on-topic, ze doen het in het belang van de vereniging. Dat jij dat, door gebrek aan ervaring, niet weet is een andere zaak.
Dit klinkt een b'tje als een uitspraak van de Lonsdale jongeren die in het belang van het vaderland een paar turken neer knuppelen.
Wel belang heeft de vereniging erbij om mensen te verneuken? Dus ik bedoel een belang dat een meerwaarde heeft dan die mensen op een normale manier kennis te laten maken met die vereniging?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 17:45
Bravo
Bravo is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 13-10-2005 @ 17:35 :
Dit klinkt een b'tje als een uitspraak van de Lonsdale jongeren die in het belang van het vaderland een paar turken neer knuppelen.
Wel belang heeft de vereniging erbij om mensen te verneuken? Dus ik bedoel een belang dat een meerwaarde heeft dan die mensen op een normale manier kennis te laten maken met die vereniging?
Je bent pas verneukt als je je verneukt voelt.

Zo erg is het allemaal niet maar feit is dat alles wat achter ´gesloten deuren´ overdreven naar buiten wordt gebracht. Ik ga ook geen poging doen om het uit te leggen of wat dan ook. Heeft geen zin.
__________________
There are nine million bicycles in Beijing
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Roze Lila schreef op 13-10-2005 @ 17:45 :
Je bent pas verneukt als je je verneukt voelt.

Zo erg is het allemaal niet maar feit is dat alles wat achter ´gesloten deuren´ overdreven naar buiten wordt gebracht. Ik ga ook geen poging doen om het uit te leggen of wat dan ook. Heeft geen zin.
Ja dat kunnen jullie je misschien voor jezelf voorhouden, ik weet wat er zich achter 'die gesloten deuren' afspeelt en kan als elk objectief en weldenkend mens alleen maar tot de conclusie komen dat het doel is om mensen te verneuken. Ik zal hier niet in de voorbeelden treden, aangezien ik begrepen heb dat die niet openbaard mogen worden, maar ik neem aan dat jij net zo goed weet dat sommige dingen niets met kennismaken met de vereniging te maken hebben en alleen als doel hebben mensen te vernederen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 18:20
Bravo
Bravo is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 13-10-2005 @ 17:50 :
Ja dat kunnen jullie je misschien voor jezelf voorhouden, ik weet wat er zich achter 'die gesloten deuren' afspeelt en kan als elk objectief en weldenkend mens alleen maar tot de conclusie komen dat het doel is om mensen te verneuken. Ik zal hier niet in de voorbeelden treden, aangezien ik begrepen heb dat die niet openbaard mogen worden, maar ik neem aan dat jij net zo goed weet dat sommige dingen niets met kennismaken met de vereniging te maken hebben en alleen als doel hebben mensen te vernederen.
Hmm, ik krijg de indruk dat jij ook een ontgroening hebt gedaan, klopt dat?

Ik heb de ontgroening niet als vernedering ervaren maar er zullen vast mensen zijn die dat wel doen. Ik zal ook niet zeggen dat ik het leuk vond maar ik vind echt dat het overdreven wordt.
Dit is een discussie zonder einde, denk ik.
__________________
There are nine million bicycles in Beijing
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 18:48
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 13-10-2005 @ 17:35 :
Dit klinkt een b'tje als een uitspraak van de Lonsdale jongeren die in het belang van het vaderland een paar turken neer knuppelen.
Wel belang heeft de vereniging erbij om mensen te verneuken? Dus ik bedoel een belang dat een meerwaarde heeft dan die mensen op een normale manier kennis te laten maken met die vereniging?
De individuele 'vernederingen' zoals het tijgeren omdat je iets verkeerds doet zijn natuurlijk niet in het belang van de vereniging. Maar het geheel van individuele 'vernederingen,' het leren van de geschiedenis van de vereniging en haar mores, het kennen van je plek en, het meest belangrijke, de jaarband die tijdens een ontgroening gevormd wordt zijn zeker in het belang van de vereniging.
Je vergelijking raakt kant noch wal aangezien het hier een gekozen commissie betreft die een 'mandaat' krijgt van de leden, de hoogste macht binnen een vereniging, om de novieten, die zich vrijwillig hebben opgegeven en weten wat ze ongeveer te wachten staat, te ontgroenen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Roze Lila schreef op 13-10-2005 @ 18:20 :
Hmm, ik krijg de indruk dat jij ook een ontgroening hebt gedaan, klopt dat?

Ik heb de ontgroening niet als vernedering ervaren maar er zullen vast mensen zijn die dat wel doen. Ik zal ook niet zeggen dat ik het leuk vond maar ik vind echt dat het overdreven wordt.
Dit is een discussie zonder einde, denk ik.
Ik ken genoeg leden waarop ik mijn oordeel kan stellen en die waren het met me eens dat er een betrekkelijk grote groep is die tijdens de KMT zoveel mogelijk veuten probeert te verneuken. En sommige dingen zijn gewoon echt bedoeld als vernedering en hebben niets te maken met enig leerproces.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 19:09
Verwijderd
Citaat:
FuSe schreef op 13-10-2005 @ 18:48 :
De individuele 'vernederingen' zoals het tijgeren omdat je iets verkeerds doet zijn natuurlijk niet in het belang van de vereniging. Maar het geheel van individuele 'vernederingen,' het leren van de geschiedenis van de vereniging en haar mores, het kennen van je plek en, het meest belangrijke, de jaarband die tijdens een ontgroening gevormd wordt zijn zeker in het belang van de vereniging.
En dat kan niet zonder ontgroening?
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 13-10-2005 @ 19:09 :
En dat kan niet zonder ontgroening?
Ik denk niet in die mate, maar wie ben ik. Het ging erom, dat wat ze deden, in het belang van de vereniging was. Dat het eventueel ook op een andere manier kan, doet er niet toe.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 19:30
Verwijderd
Citaat:
FuSe schreef op 13-10-2005 @ 19:19 :
Ik denk niet in die mate, maar wie ben ik. Het ging erom, dat wat ze deden, in het belang van de vereniging was. Dat het eventueel ook op een andere manier kan, doet er niet toe.
Goed maar er gebeuren ook dingen die niet in het belang van de vereniging gebeuren en die gewoon schandalig zijn. En dan heb ik het niet eens over die dingen die wel in de krant komen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 19:46
Verwijderd
Citaat:
FuSe schreef op 12-10-2005 @ 17:20 :
Wat lach je knor?


Maar on-topic, ze doen het in het belang van de vereniging. Dat jij dat, door gebrek aan ervaring, niet weet is een andere zaak.
Tsja, als jij het "in het belang van de vereniging" vindt als luie ouderejaars die alleen maar bier drinken en zich kennelijk erg vervelen zich uitleven op eerstejaars dan is dat natuurlijk prima.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 20:57
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Bwoah, het is een geintje, even afzien, beetje traditie erin stampen en er gewoon om lachen, achteraf al helemaal. Iedereen doet het zo en de mensen die dat "belachelijk" vinden, doen toch niet mee? Ikzelf heb er ook erg weinig behoefte aan, maar snap best wel wat er leuk aan kan zijn. Zo'n KMT is verplichte kost, voornamelijk om de vereniging een beetje hecht te houden.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 13-10-2005, 23:11
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 13-10-2005 @ 20:57 :
Bwoah, het is een geintje, even afzien, beetje traditie erin stampen en er gewoon om lachen, achteraf al helemaal. Iedereen doet het zo en de mensen die dat "belachelijk" vinden, doen toch niet mee? Ikzelf heb er ook erg weinig behoefte aan, maar snap best wel wat er leuk aan kan zijn. Zo'n KMT is verplichte kost, voornamelijk om de vereniging een beetje hecht te houden.
Van mij mogen ze, zo lang ze maar eerlijk zijn naar de nieuwe eerstejaars.
Ik vind het belachelijk en onnonodig dus doe het niet. Maar goed, de discussie is ook meer of het nodig is en wat het nu ervan is. Samen met wat erop tegen is. (en dat is toch een eindeloze discussie)
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 00:12
teddybeer1983
Avatar van teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Ieke schreef op 13-10-2005 @ 23:11 :
(en dat is toch een eindeloze discussie)
Dat was het inmiddels al, er wordt al heel lang niks nieuws gezegd, deze discussie is al veel vaker gevoerd (met hetzelfde resultaat, nl geen) en verder is de vraag aan het begin van het topic al lang niet meer aan de orde (als in, het wordt niet meer beantwoord).
__________________
Vrouwen gaan uit om te vergeten................ en mannen om bij de vrouwen te zijn
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 00:35
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Ieke schreef op 13-10-2005 @ 23:11 :
Van mij mogen ze, zo lang ze maar eerlijk zijn naar de nieuwe eerstejaars.
Ik vind het belachelijk en onnonodig dus doe het niet. Maar goed, de discussie is ook meer of het nodig is en wat het nu ervan is. Samen met wat erop tegen is. (en dat is toch een eindeloze discussie)
Eerlijk zijn naar de eerstejaars? Elke eerstejaars kan stoppen op welk moment hij of zij ook wil. Natuurlijk stel je je de vereniging mooier voor dan het is na zo'n introductieweek, maar elke vereniging wil zich profileren. Zelfs de bridgeclub van m'n oma.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 10:16
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 14-10-2005 @ 00:35 :
Eerlijk zijn naar de eerstejaars? Elke eerstejaars kan stoppen op welk moment hij of zij ook wil. Natuurlijk stel je je de vereniging mooier voor dan het is na zo'n introductieweek, maar elke vereniging wil zich profileren. Zelfs de bridgeclub van m'n oma.
Er is ook niet echt wat mis met het beter voorstellen dan je bent, maar keihard beweren dat er geen ontgroening is terwijl die er wel is vind ik echt te ver gaan. Een ontgroening is iets wat bij mensen heel erg mee kan wegen.
Verder ben ik zelf ook eerlijk geweest over de wat mindere kanten van mijn vereniging in de introweek. Elke vereniging heeft die en om een goede keuze te maken is het imo belangrijk toch wel te weten wat voor vereniging het is.
Dat is ook wel in het belang van je vereniging. Je krijgt dan mensen die het ergens leuk vinden en het ontzettent naar hun zin. Een gemotiveerde groep die vaak komt heb je meer aan als een grotere groep waar de meerderheid nooit meer komt en er dus niet veel aan vind.
Ik ben enorm voorstander van de eigen keuze. Ook die om niet lid te worden. Om een goede keuze te maken moet je toch een eerlijk en goed beeld hebben.

Je kan wel stoppen, maar dan nog. Meestal is er maar 1 KMT en dan kan je dus dat jaar nergens anders meer lid worden. Dat is toch wel een beetje jammer.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2005, 13:10
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Ieke schreef op 14-10-2005 @ 10:16 :
Er is ook niet echt wat mis met het beter voorstellen dan je bent, maar keihard beweren dat er geen ontgroening is terwijl die er wel is vind ik echt te ver gaan. Een ontgroening is iets wat bij mensen heel erg mee kan wegen.
Er zijn hier in Delft maar weinig verenigingen die dat zullen ontkennen. Van Proteus Eretes (roeivereniging) weet ik dat het verplicht was terwijl ze zeiden van niet, maar dat is dan ook een kutvereniging. Bij de andere vereniging zeiden ze vooral "ach joh, da's leuk" en dat vind ik eigenlijk wel prima.

Citaat:
Je kan wel stoppen, maar dan nog. Meestal is er maar 1 KMT en dan kan je dus dat jaar nergens anders meer lid worden. Dat is toch wel een beetje jammer.
Als je je hier inschrijft bij Virgiel (Allerheiligenconvent in Delft) bijvoorbeeld, kies je toch heel bewust voor een grote vereniging, dan is het echt niet zo dat als die KMT je tegenstaat, dat niet zo zou zijn bij een andere vereniging. Dat je een KMT krijgt, weet je, anders wordt dat je bij de inschrijving wel duidelijk gemaakt (immers, je moet de volgende dag komen opdraven). Een KMT is gewoon een ontgroening, je hebt een paar verenigingen met een lol-KMT, maar deze verenigingen herken je echt wel.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 16:29
Supreme Dutch
Men legt teveel nadruk op die ontgroening.. Ik was zelf behoorlijk zenuwachtig voor de ontgroening, omdat je niet weet wat er gaat gebeuren en omdat er allemaal indianenverhalen zijn.. maar je moet je er niet door laten weerhouden als je denkt dat je bij een vereniging past/wilt..
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 17:55
Madeleine1985
Madeleine1985 is offline
Een ontgroening duurt in het ergste geval een paar weken, dat is echt zo weinig vergeleken met hoelang je lid bent (helemaal voor corpsleden ). En ja er zitten hele zure momenten bij, maar achteraf op teruggekeken viel het best mee. Op dat moment word je zo geleefd dat alles in een roes aan je voorbij gaat en het erger lijkt dan het is (omdat je moe bent, er niet meer uitziet, er geschreeuwd wordt enz), maar ik ben van mening dat een ontgroening in de meeste gevallen een sterke band creeërt onderling.
Iedereen zit in hetzelfde schuitje, je zoekt steun bij elkaar als je het even niet zit zitten of als iemand een of andere naam van bijv. een lid van de kc niet weet staat er wel een medejaargenoot op die het wel weet (jaaaarband) en kijk je elkaar even aan zo van bedankt he
Je gaat in zo'n korte periode zo ontzettend intensief met je jaargenoten om en vormt met z'n allen een offensief tegen de ontgroeners en dat maakt je hecht (al moet je die ontgroeners ook niet té serieus nemen). Daarom kan een KMT prima bij een vereniging horen.

Maar ja, ik kan me ook goed indenken dat sommige mensen dit helemaal niet zien zitten, who cares, als je maar iets doet wat je leuk vindt
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 20:21
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Madeleine1985 schreef op 15-10-2005 @ 17:55 :
Een ontgroening duurt in het ergste geval een paar maanden, blabla knip
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 20:24
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 13-10-2005 @ 19:08 :
Ik ken genoeg leden waarop ik mijn oordeel kan stellen en die waren het met me eens dat er een betrekkelijk grote groep is die tijdens de KMT zoveel mogelijk veuten probeert te verneuken. En sommige dingen zijn gewoon echt bedoeld als vernedering en hebben niets te maken met enig leerproces.
Dan ligt dat aan die individuen, dat is echt lang niet overal (eerder bijna nergens heb ik het idee)
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 20:53
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 08-10-2005 @ 21:18 :

Nadelen: (...) Ontgroening, mag ik officieel niet echt veel over zeggen
Tsss, dit suggereert gelijk dat er misse dingen gebeuren. Ik durf best te vertellen dat ik bijvoorbeeld met een schavot door mayonaise heb gekropen. Dit is vernederend en je kan beter ook niet vallen met zo'n apparaat om je nek. Toch hebben de ouderejaars me niet in gevaarlijke situaties gebracht, situaties die geen enkele uitweg boden. Het is juist dat gebrek aan transparantie waardoor er situaties ontstaan die echt totaal niet door de beugel kunnen en eindigen in een ziekenhuis. Dat wordt alleen maar in stand gehouden door de instelling van zo'n zwijgplicht.
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 23:34
Supreme Dutch
Citaat:
Madeleine1985 schreef op 15-10-2005 @ 17:55 :
*knip*
Maar ja, ik kan me ook goed indenken dat sommige mensen dit helemaal niet zien zitten, who cares, als je maar iets doet wat je leuk vindt
Ik ben het met het hele verhaal volledig eens.. (behalve die paar weken dan, dispuutsontgroening kan maanden duren en is (bij ons) wat zwaarder dan de verenigingsontgroening..)

Ik ben het echter ook wel met de argumenten van de posters indenken.. Waarom zou je je laten vernederen? Wij beide zijn van mening dat het bijdraagt aan de sfeer, groepsgevoel.. maar als je zoiets nog nooit ervaren hebt dan lijkt het allemaal overdreven gedoe.. Ik kan soms behoorlijk uit de hoogte doen (meestal gespeeld om mensen te sarren/testen) dat ik wel bij het koor zit en zij niet.. Dat gedrag word ook veroorzaakt door een ontgroening.. Je bent trots op wat je bereikt hebt omdat je weet dat anderen dat niet willen/durven.. Dat klinkt heel arrogant.. maar als "jou" club kampioen word wil je dat ook even aan anderen laten weten..

Ik ben blij dat de mensen die bij het koor zitten, bij het koor zitten.. En ik ben blij dat de mensen die niet bij het koor zitten, niet bij het koor zitten.. Als je die 2 groepen gaat mixen doordat men er een verkeerd beeld van heeft is dat heel spijtig..
Met citaat reageren
Oud 15-10-2005, 23:41
Supreme Dutch
Citaat:
REIE schreef op 15-10-2005 @ 20:53 :
Tsss, dit suggereert gelijk dat er misse dingen gebeuren. Ik durf best te vertellen dat ik bijvoorbeeld met een schavot door mayonaise heb gekropen. Dit is vernederend en je kan beter ook niet vallen met zo'n apparaat om je nek. Toch hebben de ouderejaars me niet in gevaarlijke situaties gebracht, situaties die geen enkele uitweg boden. Het is juist dat gebrek aan transparantie waardoor er situaties ontstaan die echt totaal niet door de beugel kunnen en eindigen in een ziekenhuis. Dat wordt alleen maar in stand gehouden door de instelling van zo'n zwijgplicht.
Als je weet wat er gaat komen is het hele effect weg.. De eerste dagen zijn het engst omdat je niet weet wat er gaat gebeuren.. Wie komen er nog langs? Wat moeten we doen? Op een gegeven moment was er bij ons het gerucht dat we ons op een kroegavond een voor een door de menigte moesten worstelen en dat we dan volledig gestript (tot onderbroek toe) op straat zouden komen.. Je had die gezichten moeten zien voordat we daadwerkelijk de zaal betraden.. Dat moment was 100x erger dan uitgescholden worden.. We praten er nu nog over hoe gek we ons hebben laten maken.. Andere kant: Toen we s'middags wisten dat het diezelfde avond afgelopen zou zijn (hoewel er geruchten waren dat het nog dagen zou duren) had iedereen zoiets van.. "fuck it, mij sturen ze me toch niet meer weg.." en was de dreiging gebroken..

Je moet je gewoon niet gek laten maken.. Het is allemaal een spel (al lijkt het er totaal niet op tijdens de ontgroening) maar veel vereniging zijn maar wat blij dat ze je er als lid bij krijgen.. Ze zullen je dan ook nooit wegsturen van een ontgroening (tenzij je de boel loopt te saboteren en het "gezag" ondermijnt)
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 02:06
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
REIE schreef op 15-10-2005 @ 20:53 :
Tsss, dit suggereert gelijk dat er misse dingen gebeuren. Ik durf best te vertellen dat ik bijvoorbeeld met een schavot door mayonaise heb gekropen. Dit is vernederend en je kan beter ook niet vallen met zo'n apparaat om je nek. Toch hebben de ouderejaars me niet in gevaarlijke situaties gebracht, situaties die geen enkele uitweg boden. Het is juist dat gebrek aan transparantie waardoor er situaties ontstaan die echt totaal niet door de beugel kunnen en eindigen in een ziekenhuis. Dat wordt alleen maar in stand gehouden door de instelling van zo'n zwijgplicht.
Als je het zo vreselijk en gevaarlijk vond dan had je moeten stoppen, niet achteraf zeuren dat het levensgevaarlijk was en veel te zwaar. Je hebt het allemaal 100% zelf in de hand, want als je echt wilt stoppen dan is er niemand die je tegenhoudt.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 02:09
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
MB schreef op 16-10-2005 @ 02:06 :
Als je het zo vreselijk en gevaarlijk vond dan had je moeten stoppen, niet achteraf zeuren dat het levensgevaarlijk was en veel te zwaar. Je hebt het allemaal 100% zelf in de hand, want als je echt wilt stoppen dan is er niemand die je tegenhoudt.
Een beetje raar dat je een ontgroening hebt en dat je achteraf alleen maar positief mag zijn.. Als iemand het gevaarlijk of zwaar vond dat mag ie dat toch gewoon zeggen? Ook als ie de ontgroening wél afgemaakt heeft?
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 11:03
Madeleine1985
Madeleine1985 is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 15-10-2005 @ 23:34 :
Ik ben het met het hele verhaal volledig eens.. (behalve die paar weken dan, dispuutsontgroening kan maanden duren en is (bij ons) wat zwaarder dan de verenigingsontgroening..)

Ik ben het echter ook wel met de argumenten van de posters indenken.. Waarom zou je je laten vernederen? Wij beide zijn van mening dat het bijdraagt aan de sfeer, groepsgevoel.. maar als je zoiets nog nooit ervaren hebt dan lijkt het allemaal overdreven gedoe.. Ik kan soms behoorlijk uit de hoogte doen (meestal gespeeld om mensen te sarren/testen) dat ik wel bij het koor zit en zij niet.. Dat gedrag word ook veroorzaakt door een ontgroening.. Je bent trots op wat je bereikt hebt omdat je weet dat anderen dat niet willen/durven.. Dat klinkt heel arrogant.. maar als "jou" club kampioen word wil je dat ook even aan anderen laten weten..

Ik ben blij dat de mensen die bij het koor zitten, bij het koor zitten.. En ik ben blij dat de mensen die niet bij het koor zitten, niet bij het koor zitten.. Als je die 2 groepen gaat mixen doordat men er een verkeerd beeld van heeft is dat heel spijtig..
Dispuutsontgroeningen zijn ook zwaarder, maar ik nam die ontgroening van een paar weken even als uitgangspunt Bij disputen is het altijd weer verschillend, sommigen zijn zwaar, andere hechten er minder waarde aan, enz..

Ik weet ook nog wel dat wij elkaar helemaal gek maakten met geruchten inderdaad. We gingen altijd maar van het ergste uit

Heb trouwens ook veel vriendinnetjes buiten m'n vereniging hoor, ik maak daar verder niet zo'n onderscheid in. Sommigen vinden het vanwege de tijd die erin gaat zitten niet waard, anderen passen er helemaal niet, na ja prima toch.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 11:47
Sparkle.
Avatar van Sparkle.
Sparkle. is offline
Citaat:
Madeleine1985 schreef op 16-10-2005 @ 11:03 :
Dispuutsontgroeningen zijn ook zwaarder, maar ik nam die ontgroening van een paar weken even als uitgangspunt Bij disputen is het altijd weer verschillend, sommigen zijn zwaar, andere hechten er minder waarde aan, enz..
En toch zul je een dispuut vrijwel nooit "ontgroeningstijd" horen zeggen.. Meestal noemen ze het A-tijd/Adspirantaatschap.
Ook weer een on(t)/derkenning?
Een normale A-tijd varieert van 4mnd tot collegejaar.
__________________
No Limits. No Compromises. She is an original.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 13:25
Supreme Dutch
Citaat:
Balance schreef op 16-10-2005 @ 02:09 :
Een beetje raar dat je een ontgroening hebt en dat je achteraf alleen maar positief mag zijn.. Als iemand het gevaarlijk of zwaar vond dat mag ie dat toch gewoon zeggen? Ook als ie de ontgroening wél afgemaakt heeft?
Je bent inderdaad een beetje "verblind" door dat je graag lid wilt worden.. Even laten zien dat je niet onder doet voor de rest..
En je wilt zeker niet als eerste van 100 mensen afvallen.. Zij doen het ook, waarom zou ik het dan niet doen?

Op zo'n moment is het wel : Als hij in de sloot springt, dan doe ik het ook..

Je steunt elkaar ook als iemand het moeilijk heeft.. Ik heb een keer achter iemand gezeten met een zure sessie die op wilde geven.. Toen heb ik die persoon gewoon even zn verhaal laten doen en gezegd dat ie er het nut van in moest zien en dat hij door moest gaan.. anders was hij diezelfde avond nog vertrokken.. nu is hij me super dankbaar omdat hij een supertijd heeft..
Met citaat reageren
Oud 16-10-2005, 15:14
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Balance schreef op 16-10-2005 @ 02:09 :
Een beetje raar dat je een ontgroening hebt en dat je achteraf alleen maar positief mag zijn.. Als iemand het gevaarlijk of zwaar vond dat mag ie dat toch gewoon zeggen? Ook als ie de ontgroening wél afgemaakt heeft?
Tuurlijk mag je zeggen dat het zwaar is, maar het moet wel duidelijk zijn dat alles wat je daar doet je jezelf aandoet, want je kan op elk moment stoppen.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 11:38
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
wie kan mij wat vertelllen over conventus comus in amersfoort?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2005, 12:21
Supreme Dutch
Citaat:
MB schreef op 16-10-2005 @ 15:14 :
Tuurlijk mag je zeggen dat het zwaar is, maar het moet wel duidelijk zijn dat alles wat je daar doet je jezelf aandoet, want je kan op elk moment stoppen.
Het kán.. maar mijn grenzen lagen ook 300% verder dan dat ze normaal liggen.. In een normale situatie laat ik me niet uitschelden maar omdat ik weet dat het bij de traditie hoort en dat meneer de Praeses 4 jaar geleden hetzelfde behandeld is hoor je mij niet klagen. En je wilt natuurlijk niet onderdoen voor je vrienden die het wel halen..

Het is een paar weken afzien voor (bijna altijd) 4 jaar intensief en de rest van je leven iets minder intensief plezier.. Als je op vakantie wilt naar een mooi land moet je daar toch ook voor werken om je geld te verdienen (de meesten van ons dan)
Loon naar werken..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Studentenvereniging kiezen?
ah1508
1 20-05-2014 08:22
Studeren Spijt van aanmelding studentenvereniging
tenEleven
8 29-08-2011 17:42
De Kantine Studentenvereniging
Mr.Mark
37 25-04-2011 21:58
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
Weed
229 08-11-2007 20:07
Algemene schoolzaken Studentenverenigingen
Ozzy A
157 22-06-2006 04:00
Lifestyle studentenverenigingen: levensstijl?
Optima
49 10-06-2003 11:50


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.