Oud 11-12-2006, 18:59
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Omdat ik net zag dat ik de laatste heb gesloten.

De vorige is hier te vinden.

En vergeet voor je een vraag stelt niet te kijken op www.pilvergeten.nl
__________________
Keep on rockin'
Oud 11-12-2006, 21:46
roosjemarijn
Avatar van roosjemarijn
roosjemarijn is offline
Ik heb even een vraag, ik hoop dat iemand mij hierop een antwoord kan geven.
Ik ben vorige week mijn pil vergeten in week 1, stom natuurlijk, maar goed ik ben naar de huisarts gegaan voor een morning afterpil, dat kon nog net maar het was al redelijk laat.
Maar toen zij ze doktersassistent tegen mij dat ik mijn pil strip af moest maken, en dan wachten tot ik ongesteld zou worden, mocht ik dat dus niet worden dan zou ik een zwangerschapstest moeten doen. Maar nu mijn vraag; ik dacht namelijk dat de pil niet een 'echte' menstruatie 'opwekte', dus ik dacht dat ook als je zwanger zou zijn je even goed nog ongesteld kon worden.
Weet iemand hoe dit zit?
Oud 11-12-2006, 22:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je de pil slikt kán je ongesteld blijven worden ook als je zwanger bent omdat het idd geen 'echte' menstruatie is. De kans is echter groot dat als je zwanger bent je hormonen zo door elkaar gegooid worden (ook dwars door de pil heen dus) en je alsnog niet zwanger wordt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 11-12-2006, 22:11
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Dat komt wel eens voor, maar dat is echt maar héél erg weinig. In principe stopt ook de 'onttrekkingsbloeding' die je van de pil hebt als je zwanger bent.
__________________
Keep on rockin'
Oud 12-12-2006, 17:41
mrsjones
Avatar van mrsjones
mrsjones is offline
Citaat:
roosjemarijn schreef op 11-12-2006 @ 21:46 :
Ik heb even een vraag, ik hoop dat iemand mij hierop een antwoord kan geven.
Ik ben vorige week mijn pil vergeten in week 1, stom natuurlijk, maar goed ik ben naar de huisarts gegaan voor een morning afterpil, dat kon nog net maar het was al redelijk laat.
Maar toen zij ze doktersassistent tegen mij dat ik mijn pil strip af moest maken, en dan wachten tot ik ongesteld zou worden, mocht ik dat dus niet worden dan zou ik een zwangerschapstest moeten doen. Maar nu mijn vraag; ik dacht namelijk dat de pil niet een 'echte' menstruatie 'opwekte', dus ik dacht dat ook als je zwanger zou zijn je even goed nog ongesteld kon worden.
Weet iemand hoe dit zit?

Volgens mij kan je gewoon overtijd zijn ook als je de pil slikt.
__________________
Laat de honden maar blaffen de karavaan trekt verder
Oud 13-12-2006, 17:43
Nyawa
Ik ben een dag te laat weer met de pil begonnen na mijn stopweek, de eerste pil van week 1 dus. Normaal had dat betekend dat ik 7 dagen niet beschermd was, maar nu ben ik ziek geweest en moest ik ook overgeven, op dag 2 van week 1. Betekent dat dat ik nu 21 pillen moet slikken voordat ik weer beschermd ben, of geldt dag 2 niet als pil vergeten en ben ik 7 dagen niet beschermd?
Oud 13-12-2006, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Nyawa schreef op 13-12-2006 @ 17:43 :
Ik ben een dag te laat weer met de pil begonnen na mijn stopweek, de eerste pil van week 1 dus. Normaal had dat betekend dat ik 7 dagen niet beschermd was, maar nu ben ik ziek geweest en moest ik ook overgeven, op dag 2 van week 1. Betekent dat dat ik nu 21 pillen moet slikken voordat ik weer beschermd ben, of geldt dag 2 niet als pil vergeten en ben ik 7 dagen niet beschermd?
Heb je overgegeven binnen 4 uur nadat je de pil geslikt had? In dat geval telt de pil van dag 2 wel als vergeten, anders niet.
Oud 13-12-2006, 17:46
Tesca
Avatar van Tesca
Tesca is offline
Citaat:
Sarah schreef op 13-12-2006 @ 17:44 :
Heb je overgegeven binnen 4 uur nadat je de pil geslikt had? In dat geval telt de pil van dag 2 wel als vergeten, anders niet.
dat is toch 12 uur na het innemen van de pil?
Oud 13-12-2006, 17:48
Verwijderd
Citaat:
Tesca schreef op 13-12-2006 @ 17:46 :
dat is toch 12 uur na het innemen van de pil?
Als je de pil te laat slikt, mag je 12 uur te laat zijn om veilig te blijven.
Als je overgeeft na het slikken, moet daar minstens 4 uur tussen zitten om veilig te blijven.
Zijn twee verschillende dingen
Na 4 uur zijn de werkzame stoffen van de pil je maag gepasseerd, dus als je dan overgeeft blijven die stoffen gewoon zitten waar ze zitten.
Oud 13-12-2006, 18:05
Nyawa
Citaat:
Sarah schreef op 13-12-2006 @ 17:48 :
Als je de pil te laat slikt, mag je 12 uur te laat zijn om veilig te blijven.
Als je overgeeft na het slikken, moet daar minstens 4 uur tussen zitten om veilig te blijven.
Zijn twee verschillende dingen
Na 4 uur zijn de werkzame stoffen van de pil je maag gepasseerd, dus als je dan overgeeft blijven die stoffen gewoon zitten waar ze zitten.
Oké, het was vijf uur na het slikken, dus dan is er verder niets aan de hand .
Oud 13-12-2006, 18:13
theedoos
theedoos is offline
een poosje terug had ik al een vraag over het verkorten van mijn stopweek om de dag dat ik ongesteld word, te verplaatsen.
Weet iemand of je de stopweek ook met 2 dagen mag/kunt verkorten?
Oud 13-12-2006, 18:29
fallingstar
Avatar van fallingstar
fallingstar is offline
Ja, volgens mij wel. Zolang je 'em maar niet verlengt.
Oud 13-12-2006, 19:28
Tesca
Avatar van Tesca
Tesca is offline
Citaat:
Sarah schreef op 13-12-2006 @ 17:48 :
Als je de pil te laat slikt, mag je 12 uur te laat zijn om veilig te blijven.
Als je overgeeft na het slikken, moet daar minstens 4 uur tussen zitten om veilig te blijven.
Zijn twee verschillende dingen
Na 4 uur zijn de werkzame stoffen van de pil je maag gepasseerd, dus als je dan overgeeft blijven die stoffen gewoon zitten waar ze zitten.
Ok dankje
Oud 13-12-2006, 22:13
theedoos
theedoos is offline
Citaat:
fallingstar schreef op 13-12-2006 @ 18:29 :
Ja, volgens mij wel. Zolang je 'em maar niet verlengt.
dat idee had ik zelf idd ook al. Kon ook al niet bedenken wat voor kwaad het zou kunnen.
Thanks voor je antwoord!
Oud 13-12-2006, 22:16
Niempie
Niempie is offline
Ik heb een probleem. 2 weken geleden, op 29 november, ben ik ziek geweest. Ik moest overgeven en had diarree. De pil die ik op dat moment moest slikken was er een van week 3 (die van dinsdag, vrijdag (1 december) zou ik de laatste pil van de strip moeten slikken).

Op dat moment maakte ik me vooral zorgen of ik van de keer seks daarvoor (22 november) zwanger zou zijn geworden.

Ik weet dat je maximaal 12 uur te laat mag zijn met een pil en dat je een pil minimaal 4 uur binnen moet hebben gehouden om te zorgen dat de werkzame stoffen hun werk doen. Dat is toen met de oorspronkelijke pil niet gelukt.

De pil van maandag heb ik 's nachts (eigenlijk dinsdag dus) ergens tussen 12 en 1 's nachts ingenomen. De pil waarmee het mis ging de nacht daarop (van dinsdag op woensdag dus) rond half 2. Om 4 uur heb ik toen overgegeven maar niet direct een nieuwe pil ingenomen, want die hield ik toch niet binnen. Om 10 over 11 leek het goed te gaan, dus toen heb ik een reservepil ingenomen uit de reservestrip. Ergens tussen toen en 12 uur heb ik weer last gehad van diarree dus toen heb ik nog maar een reservepil ingenomen. Na 12 uur was ik vrijwel weer beter, ik heb tenminste geen last meer gehad van diarree of overgeven.

Hoewel ik 3 pillen heb gehad binnen die 36 uur (beter te veel hormonen binnen dan te weinig, dacht ik op dat moment) heb ik het scenario gevolgd in de bijsluiter bij pil vergeten in week 3; geen stopweek houden en doorslikken. Ik heb een hekel aan ongesteld worden dus ik slik altijd 1 strip van de pil door. Leek me nu ook wel verstandig, aangezien ik er dus 1 'vergeten' was.

Toen ik deze week mijn bijsluiter nog eens doorbladerde zag ik tot mijn schrik dat er wel een scenario was voor overgeven, terwijl ik dacht dat je er dan gewoon vanuit moest gaan dat je de pil 'vergeten' was. Daarin stond dat je gedurende 7 dagen extra bescherming moest gebruiken. Daar heb ik dus noooooit weer aan gedacht, ik dacht dat het veilig genoeg was dat ik binnen die 36 uur tenminste 1 pil binnen had gehouden en dat ik het pil vergeten in week 3 scenario had gevolgd. De keer seks daarna was op 6 december. Er hebben wel 7 pillen tussen gezeten, en iets tussen de 6,5 en 7 dagen.

Volgende week vrijdag moet ik de laatste pil van mijn strip slikken. Ergens in mijn achterhoofd weet ik wel dat het bijna niet mis kan zijn gegaan, maar ik maak me toch nog wel een beetje zorgen omdat alles net op het randje was....wel aan de goede kant nog net, maar goed...mocht het mis gaan dan zit ik de hele kerst in spanning en dan kan ik ook geen test kopen.

Kan ik nu toch nog zwanger zijn geworden en wanneer zou ik dan een test moeten doen?

En dan nog maar een vraag: ik kan nog zo goed opletten of ik wel goed slik, maar ziek worden van virusjes heb je niet altijd onder controle. Dus ik heb eens zitten denken aan de prikpil. Wie heeft hier ervaring mee? Ik wil de komende 5 jaar toch nog geen kinderen en helemaal niet meer ongesteld worden lijkt me fantastisch En is de kans dat je zwanger wordt dan helemaal 0%?

Bedankt voor het lezen, het is een erg lang verhaal geworden zie ik
Oud 13-12-2006, 22:55
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Niempie schreef op 13-12-2006 @ 22:16 :
*verhaal*
Na het hele verhaal te hebben gelezen...
Kom ik tot de conclusie dat er niks aan de hand is. Je kunt inderdaad een pil waarna je binnen 4 uur moet overgeven / diarree hebt, gewoon beschouwen als vergeten pil.
Dat je nu dus een complete strip erachteraan hebt geslikt, maakt de seks (wanneer dan ook de afgelopen strippen) echt veilig.

Bovendien was het eigenlijk sowieso al veilig, aangezien de laaste pil die je nam, rond 12 uur 's middags, waarna je niet meer hebt overgegeven / diarree hebt gehad, dus nog binnen 36 uur van de vorige was (namelijk tussen 12 en 1 's nachts van maandag op dinsdag).

Waarom er in de bijsluiter staat dat je bij overgeven 7 dagen een condoom moet gebruiken weet ik niet, waarschijnlijk is dat als ze er van uit gaan dat je daarna er niks meer aan doet (dus niet nog een pil nemen binnen 12 uur, of zoals jij hebt gedaan de 'pil-vergeten-opties' gebruiken).
__________________
Keep on rockin'
Oud 14-12-2006, 18:41
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Ik weet niet of deze vraag al vaak is gesteld, dus ik stel hem maar gewoon:

Ik heb het idee dat ik door de Diane-pil behoorlijk ben aangekomen. Ook heb ik vaak een hongergevoel sinds ik die pil slik. Nu zit ik eraan te denken om een andere pil te gaan slikken, of misschien wel de prikpil te gaan halen.

Wie heeft ook de prikpil? Werkt dat goed? Wat zijn de voor- en nadelen voor jou? (liever geen internetinformatie, want die heb ik al doorgelezen de laatste tijd) Word je van de prikpil niet dikker?
Oud 15-12-2006, 15:33
Niempie
Niempie is offline
Ik heb nog een vraagje: wordt de pil er minder betrouwbaar door als je meerdere strippen achter elkaar slikt? Zoals ik in mijn vorige post al heb gezegd heb ik er een hekel aan om ongesteld te worden dus slik ik er altijd 2 achter elkaar. Meer dan 2 gaat niet, dan krijg ik doorbraakbloedingen.

Behalve dat ik dus niet weet of mijn meerdere strippen achter elkaar slikken de werking van de pil beinvloed ben ik altijd erg precies in het slikken van de pil. Hoe groot is dan de kans dat je alsnog er doorheen zwanger wordt (ik dacht dat bij de 0,3 procent dat het fout gaat het komt doordat ze de pil zelf niet goed slikken?)?

Ik ben namelijk erg dik en vooral mijn buik is de laatste tijd erg dik (al zie je het ook duidelijk in mijn gezicht, op mijn kont en mijn benen). Het lijkt wel alsof ik 4 maanden zwanger ben. Ik ben dus ook als de dood dat dat ook het geval blijkt te zijn en ik er te laat achter kom

Ik speel dus met de gedachte om maar een zwangerschapstest te kopen, want dit is niet bevorderlijk voor mijn nachtrust. Aan de andere kant vind ik het ook weer belachelijk om 15 euro (?) uit te geven terwijl ik het beter kan gebruiken en terwijl het eigenlijk niet kan

Wat is wijsheid?
Oud 15-12-2006, 16:19
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Doorslikken heeft geen invloed op de betrouwbaarheid van de pil dus als je gewoon altijd op tijd je pil hebt ingenomen en niet gebraakt hebt of antibiotica hebt gebruikt oid is je pil net zo veilig als normaal.
Oud 15-12-2006, 16:48
Niempie
Niempie is offline
Citaat:
Bloem schreef op 15-12-2006 @ 16:19 :
Doorslikken heeft geen invloed op de betrouwbaarheid van de pil dus als je gewoon altijd op tijd je pil hebt ingenomen en niet gebraakt hebt of antibiotica hebt gebruikt oid is je pil net zo veilig als normaal.
Nee ik zit niet aan de antibiotica, wel overgegeven (daar heb ik hierboven nog een leuk verhaaltje over getypt, en Konijn heeft me verzekerd dat het veilig was).

Ik mag dus concluderen dat de kans dat ik zwanger ben geworden 0,0 is, het een kwestie is van minder eten en ik weer rustig kan slapen?
Oud 15-12-2006, 17:19
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 14-12-2006 @ 18:41 :
Ik weet niet of deze vraag al vaak is gesteld, dus ik stel hem maar gewoon:

Ik heb het idee dat ik door de Diane-pil behoorlijk ben aangekomen. Ook heb ik vaak een hongergevoel sinds ik die pil slik. Nu zit ik eraan te denken om een andere pil te gaan slikken, of misschien wel de prikpil te gaan halen.

Wie heeft ook de prikpil? Werkt dat goed? Wat zijn de voor- en nadelen voor jou? (liever geen internetinformatie, want die heb ik al doorgelezen de laatste tijd) Word je van de prikpil niet dikker?
Volgens n gyneacoloog kwamen mensen max 1kg aan vd pil, en was de rest niet aan de pil toe te schrijven
En de oestrogenen in de pil zorgen voor dat effect, en prikpil heeft alleen progesteron.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 16-12-2006, 13:05
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ik ben vorige week vrijdag begonnen met mn stopweek, dus ik ben nu inmiddels weer begonnen met een nieuwe strip, alleen ben ik eigenlijk nog steeds ongesteld, terwijl ik normaal daar maar 4 dagen last van heb.... Is dat erg of weet iemand waardoor het kan komen.. ik heb er namelijk nogal veel last van
Oud 16-12-2006, 16:18
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 16-12-2006 @ 13:05 :
Ik ben vorige week vrijdag begonnen met mn stopweek, dus ik ben nu inmiddels weer begonnen met een nieuwe strip, alleen ben ik eigenlijk nog steeds ongesteld, terwijl ik normaal daar maar 4 dagen last van heb.... Is dat erg of weet iemand waardoor het kan komen.. ik heb er namelijk nogal veel last van
Dat je nog ongesteld bent wanneer je aan je pil begint, maakt niet uit (of naja, ik heb dat zelf ook).
Hoe het komt dat je er nu langer last van heb, dat weet ik niet, dat heb ik dan weer niet (ik ben sinds kort een dagje minder ongesteld).

Even een vraag;
Ik heb gister tegen 11uur mijn pil ingenomen (gewoon op tijd) en vannacht rond half 4 kreeg ik last van mijn maag. Het was niet echt diarree, maar het zat er tegen aan. Is mijn pil nu wel of niet opgenomen in mijn lichaam? Het was overigens de eerste van een nieuwe strip, maar ik ben mijn bijsluiter kwijt.
Oud 16-12-2006, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 15-12-2006 @ 17:19 :
Volgens n gyneacoloog kwamen mensen max 1kg aan vd pil, en was de rest niet aan de pil toe te schrijven
En de oestrogenen in de pil zorgen voor dat effect, en prikpil heeft alleen progesteron.
volgens mij klopt dat niet helemaal hoor. je komt vaak sowieso iets aan doordat je vocht vasthoudt en vaak krijgen vrouwen inderdaad meer eetlust waardoor ze nog meer aankomen.

Maximaal 1kg lijkt me niet logisch, zeker niet gezien het feit dat zoveel vrouwen aankomen sinds ze de pil slikken en afvallen wanneer ze weer stoppen.
Oud 16-12-2006, 17:28
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Ave schreef op 16-12-2006 @ 16:41 :
volgens mij klopt dat niet helemaal hoor. je komt vaak sowieso iets aan doordat je vocht vasthoudt en vaak krijgen vrouwen inderdaad meer eetlust waardoor ze nog meer aankomen.

Maximaal 1kg lijkt me niet logisch, zeker niet gezien het feit dat zoveel vrouwen aankomen sinds ze de pil slikken en afvallen wanneer ze weer stoppen.
naja kijk, die gyneacoloog kwam dus een training geven aan ons. En ze vertelde daar dus over, oke t was wel 1-2 kg max, vanwege vocht datje vasthield. Ze haalde wat onderzoeken aan etc, en dat het aankomen n andere oorzaak was die op de pil werd afgeschreven.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 16-12-2006, 18:00
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Als je meer eetlust krijgt en dus meer gaat eten kom je niet aan door de pil opzich, maar doordat je meer kcal binnenkrijgt dan je voorheen deed. Dat is misschien allemaal wel te herleiden naar de pil maar je kunt de pil daar dus niet als directe boosdoener de schuld van geven.
Oud 16-12-2006, 18:10
DDM
Avatar van DDM
DDM is offline
Citaat:
Rachel schreef op 16-12-2006 @ 16:18 :
Even een vraag;
Ik heb gister tegen 11uur mijn pil ingenomen (gewoon op tijd) en vannacht rond half 4 kreeg ik last van mijn maag. Het was niet echt diarree, maar het zat er tegen aan. Is mijn pil nu wel of niet opgenomen in mijn lichaam? Het was overigens de eerste van een nieuwe strip, maar ik ben mijn bijsluiter kwijt.

Dat ligt aan welk merk pil je gebruikt.
__________________
"Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%"
Oud 16-12-2006, 20:23
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
DDM schreef op 16-12-2006 @ 18:10 :
Dat ligt aan welk merk pil je gebruikt.
Micro 30
Oud 16-12-2006, 21:24
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Rachel schreef op 16-12-2006 @ 20:23 :
Micro 30
Staat zelfs nog op deze pagina: als de pil vier uur binnen was, dan is hij opgenomen. Niks aan de hand dus.
__________________
Keep on rockin'
Oud 16-12-2006, 22:39
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Konijn schreef op 16-12-2006 @ 21:24 :
Staat zelfs nog op deze pagina: als de pil vier uur binnen was, dan is hij opgenomen. Niks aan de hand dus.
Ik zie het, mijn excuses, maar toch bedankt
Oud 17-12-2006, 13:26
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Gebruikt niemand hier de prikpil verder?
Oud 17-12-2006, 22:41
Meija_meis
Meija_meis is offline
beetje irritante situatie:

In begin van de derde week van de pil ziek geweest, en dus een pil uitgespuugd en deze toen 's avonds dubbel ingenomen met de pil van die dag. 2 dagen later woensdag de pil vergeten, donderdagavond er 2 ingenomen. Toen gestopt.

Nu komt het: vrijdag onbeschermde seks gehad, dinsdag ook. Hij is niet klaargekomen in mij.

Is er een kans dat ik zwanger ben?
Oud 18-12-2006, 10:53
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Nee, twee keer achter elkaar de pil vergeten en na 36 uur innemen mag nooit!

Je had nog beter geen stopweek kunnen houden en nog een strip kunnen slikken, hoewel twee keer vergeten sowieso met zich meebrengt dat je voorzichtig moet zijn.

Als hij niet in je is gekomen, is de kans niet zo groot dat je zwanger bent, maar het zou eventueel wel kunnen.

Voor je eigen geruststelling kun je dus eventueel een test doen.
Ben je wel ongesteld geworden?

Denk de volgende keer na voor je dat soort dingen doet!
Waarom ga je in godsnaam aan onbeschermde seks doen als je twee keer de pil te laat hebt gehad?!
__________________
Keep on rockin'
Oud 18-12-2006, 11:02
Meija_meis
Meija_meis is offline
Het is gewoon heel dom geweest ja.
Gelukkig is de eerste keer vergeten wel binnen 12 uur ingenomen, maar toen wel een uur of 2 later overgegeven.

Ik moet atm ongesteld worden, nog niet geworden, wel het gevoel dat het zometeen komt.

maar goed ik ga dus echt nooit meer zo dom doen. Het gaat echt nooit fout, maar ineens loop ik maar wat te kloten.
Oud 18-12-2006, 11:09
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Nou ja, het gebeurt mij na 8 jaar de pil slikken ook nog steeds heel af en toe dat ik hem gewoon vergeet..

Maar dan heb ik geen onbeschermde seks meer daarna..
__________________
Keep on rockin'
Oud 18-12-2006, 11:14
Meija_meis
Meija_meis is offline
Hmhm vergeten is ook niet gek, zelfs na 7 jaar pil zoals in mijn geval.
Maar gelukkig is hij niet in me klaargekomen.

Na hoeveel dagen is het eigenlijk normaal gezien, normaal dat je ongesteld wordt nadat je met de pil gestopt bent? Zit nu namelijk in de 4e pilvrije dag, en normaal wordt ik dan in de loop van de dag ongesteld. Maar hoe zit dat bij anderen?
Oud 18-12-2006, 11:31
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Kijk even in het vorige topic (zie de link in de eerste post).
Daar gaan de laatste twee pagina's ofzo daarover.
__________________
Keep on rockin'
Oud 18-12-2006, 17:41
Meija_meis
Meija_meis is offline
Ik ben gelukkig ongesteld geworden. Dus zwanger ben ik niet. Ga echt nooit meer zo dom doen, en als het nog een keertje gebeurd de MAP halen.

bedankt
Oud 18-12-2006, 19:04
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
hoi menschen!

Ik weet niet of deze vraag al ter sprake is gekomen (ik neem aan van wel, maar de zoekfunctie helpt me niet en 17 topics is wat veel om door te spitten)

Maar het volgende: de Pil zit in het basispakket, maar op het basispakket geldt no-claim. Punt 1:

Is de Pil dus in feite niet vergoedt van je 18e tot je 21ste??

In het aanvullende pakket kun je de Pil vanaf je 21ste ook vergoedt krijgen. Daar gaat géén no-claim vanaf. Maar als je dus 18 bent, en aanvullend verzekerd, gaat het via je basispakket, of niet?

Zijn hier dames tussen de 18 en 21 die weten of je no-claim eraan gaat?
__________________
Recht voor je raapje!
Oud 18-12-2006, 22:36
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Ik hoef niks te betalen voor mijn pil. Eerlijk gezegd geen idee hoe het zit met de no-claim...
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Oud 18-12-2006, 22:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tot je 21e komt je pil uit de basisverzekering en gaat ie dus van je noclaim af (net als alle andere medicijnen die vergoed worden).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-12-2006, 12:11
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 18-12-2006 @ 22:49 :
Tot je 21e komt je pil uit de basisverzekering en gaat ie dus van je noclaim af (net als alle andere medicijnen die vergoed worden).
De pil gaat niet van de no-claim af hoor. Die wordt gewoon vergoed tot je 21ste.
Oud 19-12-2006, 15:00
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Om eerlijk te zijn weet ik het niet. Ik kreeg vorig jaar mijn no-claim terug (dat was dan van 3 maanden, omdat ik in september 2005 18 geworden ben) en toen was mijn pil er wél afgehaald.

Dus op basis daarvan zou ik zeggen dat het wél van je no-claim afgaat. Maar goed, krijg je binnenkort je no-claim niet terug? Dan kan ik het met zekerheid zeggen

Edit; Ik ben trouwens extra verzekerd voor de pil, dus ook na mijn 21e. Misschien dat dat toen nog niet goldt (toen ik 18 werd, moest ik nog even in het ziekenfonds) en dat dat nu niet meer van je no-claim gaat?

Kortom; ik weet het niet en om eerlijk te zijn maakt het mij ook weinig uit
Oud 19-12-2006, 17:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 19-12-2006 @ 12:11 :
De pil gaat niet van de no-claim af hoor. Die wordt gewoon vergoed tot je 21ste.
En ómdat ie vergoed wordt gaat ie van je noclaim af... Alleen huisartsconsulten en dingen uit je aanvullende verzekeringen gaan niet van de noclaim af.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-12-2006, 23:55
Meija_meis
Meija_meis is offline
Ik heb nog een vraagje:
Maandag ongesteld geworden, dus gelukkig niet zwanger. Maar ik moet donderdag weer beginnen met het slikken van de pil. Is het vanaf dan weer veilig seks hebben (zonder condoom) of moet ik nog een paar weken beschermde middelen gebruiken?
(zie paar reacties hierboven voor case)
Oud 20-12-2006, 11:19
misssleepy
misssleepy is offline
Ik heb ook even een vraagje; ik las ergens dat je als je aan de pil bent een soort van 'kunstmatig' ongesteld wordt. Ik ben benieuwd of ik nog ongesteld word, aangezien ik de afgelopen tijd veel lichaamsgewicht heb verloren. Moet ik dan stoppen met de pil om zeker te weten dat ik nog menstrueer?
Oud 20-12-2006, 11:22
Verwijderd
Citaat:
misssleepy schreef op 20-12-2006 @ 11:19 :
Ik heb ook even een vraagje; ik las ergens dat je als je aan de pil bent een soort van 'kunstmatig' ongesteld wordt. Ik ben benieuwd of ik nog ongesteld word, aangezien ik de afgelopen tijd veel lichaamsgewicht heb verloren. Moet ik dan stoppen met de pil om zeker te weten dat ik nog menstrueer?
Vaak is het zo dat als mensen door snel afvallen niet meet menstrueren, ook de onttrekkingsbloeding van de pil stopt, maar inderdaad niet altijd, dus om het zeker te weten zou je met de pil moeten stoppen.
Oud 20-12-2006, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Meija_meis schreef op 19-12-2006 @ 23:55 :
Ik heb nog een vraagje:
Maandag ongesteld geworden, dus gelukkig niet zwanger. Maar ik moet donderdag weer beginnen met het slikken van de pil. Is het vanaf dan weer veilig seks hebben (zonder condoom) of moet ik nog een paar weken beschermde middelen gebruiken?
(zie paar reacties hierboven voor case)
Ik denk dat je dan het beste nog 7 dagen een extra voorbehoedsmiddel kan gebruiken. Of het strikt noodzakelijk is weet ik niet, maar als je dit doet zit je in elk geval goed.
Oud 20-12-2006, 11:49
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-12-2006 @ 11:22 :
Vaak is het zo dat als mensen door snel afvallen niet meet menstrueren, ook de onttrekkingsbloeding van de pil stopt, maar inderdaad niet altijd, dus om het zeker te weten zou je met de pil moeten stoppen.
Ik heb eigenlijk een soortgelijke vraag... Ik ben ongeveer een jaar geleden met de pil begonnen terwijl ik toen nog redelijk wat ondergewicht had en niet meer menstrueerde... Nu heb ik al lang geen ondergewicht meer maar ik eet nog niet normaal.. Ik weet dus eigenlijk niet of als ik de pil niet zou slikken ik wel nog zou menstrueren, kan dat eigelijk kwaad? ik bedoel moet ik nu stoppen om dat te controleren ?
Oud 20-12-2006, 21:39
misssleepy
misssleepy is offline
Ja daar was ik ook zo benieuwd naar. Als je t antwoord op mijn post leest zouje inderdaad denken dat t nodig is. Ik ben nu maar gestopt, ik weet over 3 weekjes of ik nog menstrueer. T kan volgensmij geen kwaad om een keertje te stoppen. Ik ben erg benieuwd, ik schrok me kapot toen ik las dat de pil zoveel invloed heeft. Ik dacht altijd: ik heb geen anorexia want ik word nog gewoon ongesteld, dat is namelijk de enige van de 'checklist' die nog niet op anorexia wees..
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het Grote Piltopic #23
Martiño
500 17-11-2014 21:46
De Kantine Nieuwsaaiers #1787
Verwijderd
500 25-02-2013 00:39
Lichaam & Gezondheid de pil en overgeven
anoniem888
4 01-03-2006 18:16
Lichaam & Gezondheid prikpil
seer of visions
2 25-09-2005 20:12
Lichaam & Gezondheid waar nieuwe strip halen?
Ireentje
3 17-05-2003 11:59
Lichaam & Gezondheid de pil
Cheetara
5 03-04-2003 20:39


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.