Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-05-2003, 20:33
Verwijderd
Oke; ik vind het een beetje vaag, maar een vriendin vindt een jongen echt onwijs leuk, en dat is ook wederzijds, en ze hebben zelfs al gezoend Poeh lijkt bijna een perfect verhaal over 2 verliefde mensen he
Maar dat is het toch niet. Die jongen doet namelijk MBO, en dat is te min ofzo opzich niet eens zozeer voor mijn vriendin, alhoewel ook wel een beetje volgens mij, maar zij vindt het een groot probleem voor haar moeder, met zo'n jongen durft ze echt niet thuis te komen Ik vind dit echt belachelijk hoor! En dat heb ik haar ook wel latern weten, een leuke jongen ga je toch niet laten schieten omdat je bang bent dat je moeder misschien over zijn opleiding klaagt tenminste dat denkt ze, ze is overigens nooit in de situatie gekomen dat ze met een jongen die mbo deed thuis kwam hoor! Maar ze vermoed gewoon dat haar moeder dat niet echt cool vindt, en dat heeft natuurlijk ook invloed op haar, en daarom houdt ze die jongen nu maar een beetje van zich af.
Nog meer mensen die ''afknappen'' als die jongen die je zo onwijs leuk vindt MBO doet? Of eigenlijk ouders die daarop af zouden knappen??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2003, 20:38
Verwijderd
neuh.. ik heb 2 exen gehad die MBO deden, dus..
Nee, dat is echt het laatste dat me zou boeien.

Maar je vriendin is dan ook niet écht verliefd op hem denk ik. Wanneer je echt verliefd op iemand bent ga je echt geen afstand nemen om zoiets.. lijkt mij..
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 20:39
~Black Rose264~
~Black Rose264~ is offline
Ik vindt het onzin om iemand alleen maar door zijn opleiding op een afstand van je te houden. Mijn vriend heeft net zijn mavo examen gedaan en ik doe vwo. Heb daar nooit last van gehad. Maar op hetzelfde niveau zitten is wel belangrijk, anders kan je over het algemeen niet zo fijn met elkaar praten.
Maar ja, als die vriendin van je en die jongen wel ongeveer op hetzelfde niveau zitten lijkt me dat er geen probleem is
En dan zal die moeder waarschijnlijk ook geen problemen hebben, lijkt me zowiezo stug maarja, ken haar ouders niet he
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 20:41
MoHaMeDJaLaL
Avatar van MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Ja dom is dat he...
Ik volg opleiding:MB0 ondernemer groothandel
En mijn ex deed Vwo en had het ook uit gemaakt.

1)omdat ik buitenlands ben
2)omdat ik mbo doe


mamaaaaa heb ook altijd pech
__________________
HIIIGH FIVE babehhh
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 20:43
Verwijderd
Om het kort te houden: iets waarvan jij je niet kunt voorstellen dat het een afknapper is, kan voor iemand anders wel een afknapper zijn. Het is nogal hypocriet om te zeggen dat je op bepaalde dingen niet mág of kúnt afknappen, want dat bepaalt iedereen (onbewust) voor zichzelf.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 20:47
Verwijderd
Als ze hem eigenlijk wel leuk vindt, dan is het idd vreemd als ze hem op een afstand houdt omdat hij MBO doet. Ook is het vreemd dat ze hem op een afstand houdt omdat ze bang voor haar moeder's mening is.
Mijn ex-vriend deed MAVO en later MBO, ik deed (doe, eigenlijk, heb m'n diploma nog niet) VWO. Dat was wel eens lastig, maar nooit onoverkomelijk.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 20:48
Verwijderd
Hmm ik heb er nog eens over nagedacht en wanneer je écht gek op iemand bent, durf je er altijd wel mee thuis te komen. Ookal schaam je je eerst een beetje voor hem of weetikveel, als je echt verliefd bent dan zet je je daar wel overheen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 21:11
faith666
faith666 is offline
Okeej, misschien snappen jullie dis niet maar bij mij thuis was dat dus wel echt ene probleem. MIjn vriend doet nu ook MBO en ikke VWO maar mijn ex deed ook MAVO.
Mijn moeder had daar echt problemen mee, ze dacht dat dat nooit zo kunnen werken en vond hem idd niet slim genoeg voor mij. Ik heb toen bst wat problemen daarmee gehad, ook met of mijn meoder gelijk had en ik denk ik sommige opzichten wel. het schijnt zo te zijn dat een groot verschil in relaties niet werkt en misschien wilde ze met dat besparen.
Ik zou als ik jullie was niet te snel oordelen en ik snap heel goed dat je vriendin dat een probleem vind. Overtuig haar eer alleen van dat het ook WEL kan, mijn vriend en ik zijn inmiddels een half jaar samen.
__________________
Such a shame, my defenses have become my own restrictions....
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 21:21
Lene
Lene is offline
en euuuhm wat is MBO???
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 28-05-2003 @ 21:38:
Maar je vriendin is dan ook niet écht verliefd op hem denk ik. Wanneer je echt verliefd op iemand bent ga je echt geen afstand nemen om zoiets.. lijkt mij..
Nee dat lijkt me ook hoor! Liefde maakt blind; echt niks maakt dan meer uit. Maar goed, zij zegt dat ze hem super leuk vindt dus tsjaa daar kan ik niet omheen he
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 21:39
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 28-05-2003 @ 21:43:
Om het kort te houden: iets waarvan jij je niet kunt voorstellen dat het een afknapper is, kan voor iemand anders wel een afknapper zijn. Het is nogal hypocriet om te zeggen dat je op bepaalde dingen niet mág of kúnt afknappen, want dat bepaalt iedereen (onbewust) voor zichzelf.
Ik kan me zelf nog voorstellen dat het een afknapper is, alleen als je erover na gaat denken, zelfs als je verliefd bent, dan kom je tot de conclusie dat het eigenlijk nergens op slaat. En natuurlijk mag zij daarop afknappen, alleen het is dus vooral die moeder die erop afknapt! Ik bedoel haar moeder heeft zelf ook verder geen opleiding hoor!
En daarnaast niet alle mensen die MBO doen zijn hetzelfde! Alleen als ik erover begin dat ik het eigenlijk onzin vind krijg ik alleen een opmerking van; ''ja jij hebt makkelijk praten met een vriendje die universiteit doet''.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 21:39
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
faith666 schreef op 28-05-2003 @ 22:11:
Okeej, misschien snappen jullie dis niet maar bij mij thuis was dat dus wel echt ene probleem. MIjn vriend doet nu ook MBO en ikke VWO maar mijn ex deed ook MAVO.
Mijn moeder had daar echt problemen mee, ze dacht dat dat nooit zo kunnen werken en vond hem idd niet slim genoeg voor mij. Ik heb toen bst wat problemen daarmee gehad, ook met of mijn meoder gelijk had en ik denk ik sommige opzichten wel. het schijnt zo te zijn dat een groot verschil in relaties niet werkt en misschien wilde ze met dat besparen.
Ik zou als ik jullie was niet te snel oordelen en ik snap heel goed dat je vriendin dat een probleem vind. Overtuig haar eer alleen van dat het ook WEL kan, mijn vriend en ik zijn inmiddels een half jaar samen.
... euhm... jij doet vwo?... wil je dan iets beter typen, het is zo onduidelijk met al die vergeten en verkeerd gezette letters.

Citaat:
Alicia Silverstone schreef op 28-05-2003 @ 21:48:
Hmm ik heb er nog eens over nagedacht en wanneer je écht gek op iemand bent, durf je er altijd wel mee thuis te komen. Ookal schaam je je eerst een beetje voor hem of weetikveel, als je echt verliefd bent dan zet je je daar wel overheen.
Euhm... en wat nou, als je hem niet durft thuis te tonen, omdat je bang bent juist voor de reactie van je ouders?

Overigens kan ik me er wel iets bij voorstellen, dat de ouders er iets op tegen zouden hebben, dat zouden de mijnen ook hebben. (is ook flink te merken bij mijn zusjes en hun vriendjes )
En eigenlijk... kan ik ze daar niet geheel ongelijk in geven... een beter opgeleid iemand biedt nu eenmaal meer zekerheid voor de toekomst... en als je nagaat, waar in het dierenrijk (waar de mens ook deel van uitmaakt) op wordt geselecteerd bij het vinden van een partner, dan is dat gebaseert op sterkte en pracht, zodat de jongen van hen wellicht ook sterk en mooi worden en daardoor zich dus ook makkelijker voort kunnen planten.

In het mensenrijk, is het alleen meer van belang, om kans te maken op een goede baan... een goede baan gaat vaak samen met een goede opleiding vooraf... hiermee bedoelende een hoge opleiding... vandaar...
__________________
Uiteindelijk stammen we toch allemaal af van een en hetzelfde speldenknoppie

Laatst gewijzigd op 28-05-2003 om 21:42.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 21:50
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Mijn moeder heeft MAVO gedaan, en mijn vader gestudeerd, dus nee, ik denk niet dat ze daar problemen mee zouden hebben
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 22:52
Verwijderd
Nah, de mentaliteit heerst hier thuis wel een beetje, dat MBO te min zou zijn. Vooral omdat mijn zus VWO heeft gedaan. Maar het is dan niet echt ten opzichte van mijn vriendje, maar ook tegenover mij, want ik ben van 't VWO afgezwakt naar het MBO. Ik denk dat wanneer ze er iets op tegen zouden hebben, ze het nog niet uit zouden spreken. [Vriendje doet ook MBO trouwens.]
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 22:52
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
mm... nou, ik denk dat mijn ouders me toch liever zien met een vwo'er... iniedergeval een beetje een intelligent iemand, beide gymnasium... beide intelligent, gaan beide om met intelligente mensen.... Ze zijn niet anders gewend. Ze zouden er dus minder gelukkig van worden als ik een vmbo'er/mbo'er aan de haak had geslagen.
Hoewel ze dit natuurlijk zouden ontkennen hoor
__________________
*engeltjuh* fliefd!

Laatst gewijzigd op 28-05-2003 om 22:58.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 22:56
Jean-Paul
Avatar van Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Citaat:
bijde gymnasium


Bijde

Flauw he
__________________
The only thing I fear, is running out of beer!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 22:58
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Citaat:
Jean-Paul schreef op 28-05-2003 @ 23:56:
Bijde

Flauw he
nogal
tja er is iets fout gegaan met de genen daar
(hoe kom ik ign in 5vwo terecht )
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2003, 23:05
Verwijderd
Citaat:
never mind schreef op 28-05-2003 @ 23:58:
nogal
tja er is iets fout gegaan met de genen daar
(hoe kom ik ign in 5vwo terecht )
Ik vraag me ook zo vaak af waarom ik bijna en hopelijk het vwo heb kunnen halen
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-05-2003, 23:08
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 29-05-2003 @ 00:05:
Ik vraag me ook zo vaak af waarom ik bijna en hopelijk het vwo heb kunnen halen
haha mooi ben dus niet de enige (en je haalt het vast wel )

ok lekker nutteloze replay maar wens je vriendin succes met r vriend
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 10:22
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Deze topic is walgelijk. Ik hoop echt dat de voorbeelden in deze topic niet op de werkelijkheid berusten..
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 29-05-2003 @ 11:22:
Deze topic is walgelijk. Ik hoop echt dat de voorbeelden in deze topic niet op de werkelijkheid berusten..
Waar slaat dit in godsnaam op? Doe niet zo kortzichtig. Dat haar ouders dit vervelend vinden is niet helemaal belachelijk. Natuurlijk hebben zij het niet voor het zeggen en beslist dat meisje het uiteindelijk zelf. Maar de ouders zien misschien in dat er een grote kans is dat het niet lang gaat duren. Zij willen het beste voor hun kind. En dat meisje doet VWO, dus het niveau van haar vriendje moet ook een beetje op haar lijn liggen. En het klinkt heel lullig, maar heel vaak halen mensen van de MAVO dat bepaalde niveau niet. Die ouders zien dit in en willen ook hun dochter behoeden voor teleurstellingen. Ook al moet ze er natuurlijk zelf achter komen of het werkt of niet. Maar je moet niet meteen denken dat alles fout is.

En iemand zei net dat mensen vinden dat MAVO/MBO te min is, maar daar gaat het hier helemaal niet om.
Voor sommige mensen is het een must dat de partner een hoog opleidingsniveau heeft. Dit is vrij logisch, want een zeer groot verschil in niveau tussen twee mensen kan vrij lastig zijn en er ontstaan ook veel ergernissen uit.

Mensen willen met elkaar kunnen praten. Natuurlijk zijn er uitzonderingen en ik geloof echt wel dat het kan. Maar het lijkt me voor iemand met een hoog niveau vrij lastig als hij/zij alles wat hij/zij zegt moet gaan uitleggen omdat de ander het niet begrijpt. Of dat je helemaal niet met elkaar kunt praten omdat er zoveel verschillende interesses zijn.
Andersom werkt het trouwens precies hetzelfde. Het zou namelijk ook niet fijn zijn als je elke discussie zou verliezen van je partner, of heel vaak niet eens weet waar hij/zij het over heeft.
Het moet gewoon een beetje in elkaars verlengde liggen.

Er zijn honderden redenen om iemand af te wijzen en dit is er één van. De ene reden is niet slechter dan de andere reden, iedereen moet dit voor zichzelf uit maken.
De één wijst iemand af vanwege een puist op zijn neus, de ander wijst iemand af omdat een bepaald niveau niet aanwezig is.

Tell me, welke reden vind jij nou belachelijker?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 11:42
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Exaria schreef op 29-05-2003 @ 12:18:
[B]Waar slaat dit in godsnaam op? Doe niet zo kortzichtig. Dat haar ouders dit vervelend vinden is niet helemaal belachelijk. En het klinkt heel lullig, maar heel vaak halen mensen van de MAVO dat bepaalde niveau niet.
Ik kortzichtig?? Omgekeerde wereld.. Jij vind het lullig klinken, maar het klinkt gewoon als onzin.

Citaat:
En iemand zei net dat mensen vinden dat MAVO/MBO te min is, maar daar gaat het hier helemaal niet om.
Voor sommige mensen is het een must dat de partner een hoog opleidingsniveau heeft. Dit is vrij logisch, want een zeer groot verschil in niveau tussen twee mensen kan vrij lastig zijn en er ontstaan ook veel ergernissen uit.
Waarover gaat het dan wel?

Citaat:
Er zijn honderden redenen om iemand af te wijzen en dit is er één van. De ene reden is niet slechter dan de andere reden, iedereen moet dit voor zichzelf uit maken.
De één wijst iemand af vanwege een puist op zijn neus, de ander wijst iemand af omdat een bepaald niveau niet aanwezig is.

Tell me, welke reden vind jij nou belachelijker?
Moet ik kiezen? Wat heeft het eigenlijk met me post te maken..
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 11:47
Verwijderd
Punt 1: Als ik van iemand hou boeit het me geen reet wat mijn familie van haar vindt.

Punt 2: Er zijn zat mensen op het MBO die helemaal niet zo dom zijn. Dus ik vind het nergens op slaan. Voor een relatie wil ik gewoon met haar kunnen praten en leuke dingen kunnen doen. Dat ze mijn humor begrijpt enzo. Daar hoef je echt geen Einstein voor te zijn

[edit]
Mijn ouders zouden er trouwens ook niet moeilijk over doen. Mijn moeder heeft net zoiets als MAVO gedaan in Duitsland. Mijn pa zit inmiddels wel op HBO niveau, maar begon ooit in de werkplaats als lasser en slotenmaker. Mijn zusje heeft HAVO.

Laatst gewijzigd op 29-05-2003 om 11:57.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 14:02
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
Zaina schreef op 29-05-2003 @ 12:42:
opmerkingen over wat Exaria zei
Mag ik zeggen dat je overkomt als een dom mannetje... sorry hoor, maar jouw reply's zijn echt belachelijk.

Je moet weten dat dat wel degelijk voorkomt, dat er geselecteerd wordt op opleidingsniveau, dat is geen onzin, hoe je het ook draait of keert. Het is zuivere realiteit.

En waarom vragen waar het dan wel over gaat, als je het antwoord al eigenlijk gequote hebt... beter lezen, dan zie je het wel.

En... de reden dat er werd gevraagd, wat een belachelijkere reden was om iemand op af te wijzen, was om duidelijk te maken, dat er wel degelijk logica achter schuilt. Om het jou duidelijk te maken.

Ik weet niet waarom je dit niet in wilt zien... misschien dat je het wel weet maar gewoon een beetje domme reply's wilt geven, misschien dat je het gewoon echt niet snapt, maar hoe dan ook... zie dit bericht als een verduidelijking op de redenen waarom opleidingsniveau er toe zou kunnen doen... besides, heb al in een ander bericht binnen dit topic aangegeven, waarom opleiding belangrijk kan zijn.
__________________
Uiteindelijk stammen we toch allemaal af van een en hetzelfde speldenknoppie
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 14:09
Pletterprater
Pletterprater is offline
Citaat:
******** schreef op 29-05-2003 @ 12:47:
Punt 1: Als ik van iemand hou boeit het me geen reet wat mijn familie van haar vindt.


daar gaat het niet persee om. In het eerste bericht is te zien, dat die meid de vriend niet durft te tonen aan de ouders... het is dus al wel haar vriend. Ze durft hem wellicht niet te tonen, omdat ze bang is voor de opmerkingen van haar ouders kant... wellicht dat deze pijnigent zijn voor haar lover... meestal probeer je je lover pijn te vermijden en dit is dan een manier om deze pijn te vermijden... gewoonweg niet tonen... reden overigens ook, om als ouder altijd open te staan voor wat dan ook van je kinderen omdat ze het anders achter je rug om doen.

Citaat:
******** schreef op 29-05-2003 @ 12:47:

Punt 2: Er zijn zat mensen op het MBO die helemaal niet zo dom zijn. Dus ik vind het nergens op slaan. Voor een relatie wil ik gewoon met haar kunnen praten en leuke dingen kunnen doen. Dat ze mijn humor begrijpt enzo. Daar hoef je echt geen Einstein voor te zijn


Nee. Voor jou maakt het niets uit nee, maar voor anderen wel. En als je als opleiding MBO hebt, heb je grotendeels wel kans op een minder goede baan. Al ben je nog zo slim als Einstein. (die overigens gezien de huidige intelligentie van de mensen eigenlijk niet zo super slim is... maar voor zijn tijd was hij wel erg slim )
__________________
Uiteindelijk stammen we toch allemaal af van een en hetzelfde speldenknoppie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-05-2003, 14:14
LilDushi
LilDushi is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 28-05-2003 @ 21:33:
Oke; ik vind het een beetje vaag, maar een vriendin vindt een jongen echt onwijs leuk, en dat is ook wederzijds, en ze hebben zelfs al gezoend Poeh lijkt bijna een perfect verhaal over 2 verliefde mensen he
Maar dat is het toch niet. Die jongen doet namelijk MBO, en dat is te min ofzo opzich niet eens zozeer voor mijn vriendin, alhoewel ook wel een beetje volgens mij, maar zij vindt het een groot probleem voor haar moeder, met zo'n jongen durft ze echt niet thuis te komen Ik vind dit echt belachelijk hoor! En dat heb ik haar ook wel latern weten, een leuke jongen ga je toch niet laten schieten omdat je bang bent dat je moeder misschien over zijn opleiding klaagt tenminste dat denkt ze, ze is overigens nooit in de situatie gekomen dat ze met een jongen die mbo deed thuis kwam hoor! Maar ze vermoed gewoon dat haar moeder dat niet echt cool vindt, en dat heeft natuurlijk ook invloed op haar, en daarom houdt ze die jongen nu maar een beetje van zich af.
Nog meer mensen die ''afknappen'' als die jongen die je zo onwijs leuk vindt MBO doet? Of eigenlijk ouders die daarop af zouden knappen??

Sorry maar hoor ik vind t egt nep!! Ik bedoel je gaat tog niet die jongen verbergen omdat je denkt dat je ma hem misskien te down vind?!
Ik bedoel het isz jouw keuze!! En ik bedoel ze zou heusz wel oud en wijsz genoeg zijn om zelf te weten of ze met m wilt, als je maar gelukkig bent tog?! Die moeder moet dat dang kunnen aannemen. ik bedoel die meisje (jouw vriendin) heeft altijd allesz moeten aannemen van dr ma! nu kan die moeder dat tog ook doeng? of niet?!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Pletterprater schreef op 29-05-2003 @ 15:09:
Ze durft hem wellicht niet te tonen, omdat ze bang is voor de opmerkingen van haar ouders kant... wellicht dat deze pijnigent zijn voor haar lover... meestal probeer je je lover pijn te vermijden en dit is dan een manier om deze pijn te vermijden... gewoonweg niet tonen.
Ik zou gewoon zeggen dat mijn ouders lomp zijn. En dat zou ik menen ook als ze er een probleem van zouden maken.

Gewoon eerlijk.

Citaat:
En als je als opleiding MBO hebt, heb je grotendeels wel kans op een minder goede baan.
Dat valt best mee. MBO'ers zijn goedkoper dan HBO'ers en voor het uitvoerende werk wat veelal op kantoren klaarligt, zijn MBO'ers vaak zat voldoende.

Voor die 'goede baan' heb je namelijk vaak werkervaring nodig en die krijg je niet in de schoot geworpen. De realiteit is dat je als HBO'er of student eigenlijk alleen kans hebt bij grote bedrijven en dan vooral als stageair, dan ben je namelijk nog lekker goedkoop.

Het gaat allemaal om geld. Het is altijd de vraag "wie kan het werk zo goed en goedkoop mogelijk uitvoeren". Als een MBO'er dat kan en minder kost, krijgt hij de baan.

En niemand zit te wachten op studentjes en HBO'ers die van school komen en denken een leidinggevende functie te krijgen of veel geld te verdienen. Dat doen wel de mensen die al 10 a 20 jaar in hun beroep zitten, en die hebben ook geen behoefte aan zo'n wijsneus die denkt dat ie alles weet (maar echt nul komma nul praktijkervaring en kennis heeft).

Sorry, dat moest er ff uit
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 14:58
vixen
Avatar van vixen
vixen is offline
mijn moeder heeft ook zoiets, dat mensen met mbo 'minder zijn', ze heeft al n paar keer tegen me gezegd dat ik met 'mijn eigen soort mensen om moet gaan'. Ik trek me dr niks van aan, want het slaat ook helemaal nergens op. Maar als die vriendin van jou zo goed naar dr moeder luistert en die jongen dan niet meer hoeft dan kan jij daar ook weinig aan veranderen en geeft ze indeed niet zo huge veel om die jongen blijkbaar. Raar blijft het wel.
__________________
you spread like peanut butter
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 16:12
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Jewel schreef op 28-05-2003 @ 23:52:
Nah, de mentaliteit heerst hier thuis wel een beetje, dat MBO te min zou zijn.
Hier ook. Mijn ex deed MBO en dat vonden ze in de eerste instantie niet echt super. Waren ze bang dat ie een slechte invloed op me zou hebben Maar toen ze 'm beter leerden kennen was ie goedgekeurd
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 16:23
Verwijderd
He ********, of een MBO'er meer of minder kans heeft op een goedbetalende baan dan een HBO'er of een academicus zou ik zo niet durven zeggen, er zijn waardeloze MBO's, echt lachertjes, maar er zijn ook academische studies waar geen droog brood in te verdienen valt. Dus op zich is dat het punt niet.

Het punt is gewoon dat sommige mensen hier niet willen accepteren dat andere mensen gewoon andere criteria hebben om op iemand af te knappen. Zoals Exaria treffend zegt aan het einde van haar post: wat is het verschil tussen afknappen op opleiding en afknappen op blond haar? Beide heb je vanaf je geboorte meegekregen, je kunt je eigen intelligentie niet kiezen en je kunt je eigen uiterlijk niet kiezen. Als iemand zegt dat ze jongens met blond haar niet aantrekkelijk vindt dan hoor je daar niemand over, dan is het een kwestie van smaak, maar als iemand zegt dat ze jongens met een lage opleiding een afknapper vindt dan is het ineens hypocriet en kortzichtig.

N.m.m. is het enige kortzichtige hier, het niet inzien dat mensen op andere dingen af kunnen knappen dan andere. Het lijkt verdomme wel alsof er hier een soort inquisitie is, die bepaalt waar je wel en waar je geen waarde aan mag hechten bij het kiezen van een partner.

Ik heb ooit verkering gehad met een meisje wat ook MAVO deed, en natuurlijk is één geval niet representatief voor iedereen, maar ik vond het echt wel een grote afknapper. Het is gewoon een feit dat iemand die MBO doet, een andere manier van werken en leren heeft dan iemand die studeert, dat kun je moeilijk ontkennen. Er speelt ook nog veel meer mee: als ik bij haar thuis op de bank zat en die ouders vroegen hoe het met mijn opleiding ging, vond ik het gewoon lullig om te vertellen dat m'n broertje en ik allebei VWO en universiteit doen zonder ook maar íets uit te voeren, terwijl hun kinderen met grote moeite net de MAVO kunnen afronden. Ook dat speelt mee. Je voelt je gewoon schuldig op zo'n moment en dat is niet fijn.

Dus samenvattend: bij mijn beste weten heeft iedereen het recht op vrije partnerkeuze. Als ik MAVO/MBO een afknapper vind, dan is dat mijn goed recht, net zoals ik door meisjes word afgewezen omdat ik vrij blond ben. Niemand kan voor mij bepalen waar ik wel en waar ik niet op mag afknappen!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 16:30
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-05-2003 @ 17:23:
He ********, of een MBO'er meer of minder kans heeft op een goedbetalende baan dan een HBO'er of een academicus zou ik zo niet durven zeggen, er zijn waardeloze MBO's, echt lachertjes, maar er zijn ook academische studies waar geen droog brood in te verdienen valt. Dus op zich is dat het punt niet.
Daarin heb je natuurlijk gelijk Maar ik kon het ff niet laten

Citaat:
Het is gewoon een feit dat iemand die MBO doet, een andere manier van werken en leren heeft dan iemand die studeert, dat kun je moeilijk ontkennen.
Maar is dat belangrijk bij een relatie?

Citaat:
Er speelt ook nog veel meer mee: als ik bij haar thuis op de bank zat en die ouders vroegen hoe het met mijn opleiding ging, vond ik het gewoon lullig om te vertellen dat m'n broertje en ik allebei VWO en universiteit doen zonder ook maar íets uit te voeren, terwijl hun kinderen met grote moeite net de MAVO kunnen afronden. Ook dat speelt mee. Je voelt je gewoon schuldig op zo'n moment en dat is niet fijn.
Pfff, waarom zou je? Ik heb op de HAVO en het HBO ook geen fuck uitgevoerd, maar waarom zou ik dat zeggen tegen iemand die met moeite MAVO of MBO doet? Ik zeg er dan gewoon niks over. Ik zeg dat ik de opleiding doe en als ze vragen of het moeilijk is, zeg ik gewoon dat het wel te doen is. Zonder te zeggen dat het makkelijk is ofzo, waarom zou je? :/

Citaat:
Als ik MAVO/MBO een afknapper vind, dan is dat mijn goed recht, net zoals ik door meisjes word afgewezen omdat ik vrij blond ben. Niemand kan voor mij bepalen waar ik wel en waar ik niet op mag afknappen!
Als ik vind dat het nergens op slaat, is dat ook mijn goed recht
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 16:38
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Pletterprater schreef op 29-05-2003 @ 15:02:
Mag ik zeggen dat je overkomt als een dom mannetje... sorry hoor, maar jouw reply's zijn echt belachelijk.

Je moet weten dat dat wel degelijk voorkomt, dat er geselecteerd wordt op opleidingsniveau, dat is geen onzin, hoe je het ook draait of keert. Het is zuivere realiteit.

En waarom vragen waar het dan wel over gaat, als je het antwoord al eigenlijk gequote hebt... beter lezen, dan zie je het wel.

En... de reden dat er werd gevraagd, wat een belachelijkere reden was om iemand op af te wijzen, was om duidelijk te maken, dat er wel degelijk logica achter schuilt. Om het jou duidelijk te maken.

Ik weet niet waarom je dit niet in wilt zien... misschien dat je het wel weet maar gewoon een beetje domme reply's wilt geven, misschien dat je het gewoon echt niet snapt, maar hoe dan ook... zie dit bericht als een verduidelijking op de redenen waarom opleidingsniveau er toe zou kunnen doen... besides, heb al in een ander bericht binnen dit topic aangegeven, waarom opleiding belangrijk kan zijn.
Natuurlijk mag je dat zeggen, daarvoor is het tenslotte een openbaar forum.

En okay het kan een reden zijn, alles kan een reden zijn ja..

Maar ik kan nog wel tegen die reden zijn, wat heeft dat met kortzichtigheid te maken. En check eens mijn signature, staat er ook niet voor niks
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 16:39
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 29-05-2003 @ 17:30:
Maar is dat belangrijk bij een relatie?
Er kunnen best situaties en mensen zijn waarbij het meespeelt. Voor mezelf zou het niet bijzonder veel uitmaken trouwens. Ik zeg niet dat ik afknap op iemand die MBO doet, laat daar geen misverstand over bestaan.

[quote]Pfff, waarom zou je? Ik heb op de HAVO en het HBO ook geen fuck uitgevoerd, maar waarom zou ik dat zeggen tegen iemand die met moeite MAVO of MBO doet? Ik zeg er dan gewoon niks over. Ik zeg dat ik de opleiding doe en als ze vragen of het moeilijk is, zeg ik gewoon dat het wel te doen is. Zonder te zeggen dat het makkelijk is ofzo, waarom zou je? :/[/quote[

Als ze er letterlijk naar vragen is het wel een beetje lullig om het dan niet te zeggen.

Citaat:
Als ik vind dat het nergens op slaat, is dat ook mijn goed recht
Dat ontken ik ook niet
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 16:42
Punkygirl
Avatar van Punkygirl
Punkygirl is offline
Heey jij bent wel leuk..
wat voor opleiding doe je?/
MBO!! nee sorry wordt niks tussen ons

Ik vind het nergens op slaan.. wat boeit mij het nou whahah ga je zeker tijdens je eerste afspraakje vragen wat voor opleding hij heeft..
__________________
Je bent alles, nog zoveel meer. Daar zijn woorden tekort voor. Zelfs na de grootste ruzies gaat onze liefde toch door!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 16:45
Verwijderd
Als je het topic nou even doorleest kom je tot de conclusie dat het helemaal niet zo gek is om dat te vragen, althans dat het je 'recht' is.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 17:28
Just-Rian
Avatar van Just-Rian
Just-Rian is offline
Ik zal niet snel op het niveau afknappen..
Ik doe zelf ook mavo dus..
toen ik iets met m'n vriend kreeg studeerde hij op de universiteit en deed ik mavo... Ik vind dat ut best kan..

Misschien kan (!!!!) het wel zo zijn dat als je iets met iemand hebt die een aantal niveaus lager zit, dat jullie dan niet op 1 lijn zitten. Dan kan ik me dan nog wel voorstellen dat het dan uit gaat.. maar dat is dan meer omdat je op een andere lijn zit dan het feit dat je een paar niveaus lager zit..

Mijn opa en oma hebben wel weer een afkeer tegen mavo enz.
Ze vonden ook eigenlijk dat ik minimaal havo of vwo moest doen.. mavo was voor hun dus eigenlijk ook wel een teleurstelling, geloof ik.
Maar ik trek me niet zoveel van hun aan..

misschien is het een ouderwetse gedachte?
dat vmbo/mbo slecht is??
__________________
dat was het
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-05-2003, 17:42
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
mijn ouders moeten niet zeiken.
want ze hebben zelf ook maar mavo gedaan en mn ma dan nog meao ofzoiets.

mn opa en oma hebben wel een keer geklaagd toen ik met een jongen van de havo had terwijl ik toendertijd nog op gymnasium zat. achjah.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 18:07
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ik doe universiteit en een ex-vrieninnetje van me zat achter de kassa bij de Etos... wat maakt dat nou uit??
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 18:24
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
hm mijn moeder zou er absoluut geen punt van maken. ze zou wel dr bedenkingen hebben denk ik als hij ivbo heeft gedaan... maar bij mbo niet.

ik zelf val eerder op wat hoger opgeleide mensen, gewoon omdat ik met zulke mensen beter kan communiceren.

(neemt niet weg dat ik echt wel eens met iemand heb gehad die mavo/mbo deed)
Met citaat reageren
Oud 29-05-2003, 18:47
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Citaat:
Esmée schreef op 29-05-2003 @ 17:12:
Hier ook. Mijn ex deed MBO en dat vonden ze in de eerste instantie niet echt super. Waren ze bang dat ie een slechte invloed op me zou hebben Maar toen ze 'm beter leerden kennen was ie goedgekeurd
Overigens, diezelfde ex had mij toen we elkaar voor het eerst spraken verteld dat hij HBO deed. Toen we echt closer begonnen te worden biechtte hij op dat hij maar MBO deed, hij zei dat hij bang was dat ik hem anders niet 'slim' genoeg vond, omdat ik gymnasium deed... vond ik heel erg, niet zozeer dat ie het had verzwegen, maar dat hij zich er blijkbaar voor schaamde bij mij
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 03:42
Verwijderd
Ik denk dat mensen in dit topic eens moeten nagaan of ze de reden wel begrijpen van het feit dat iemand deze eis legt. Dit is niet enkel omdat de letters MBO niet mooi klinken of zo.

Bij mij gaat het namelijk om communicatie en begrip. Ik moet met iemand kunnen praten en mijn ervaring vertelt mij dat ik dat gewoon het beste kan met iemand die een hoog opleidingsniveau heeft. Meestal kunnen deze mensen logischer nadenken en kunnen zij zich veel beter inleven dan anderen.
Ik moet gewoon met iemand over alles (BIJNA letterlijk) kunnen praten en ik moest bijvoorbeeld bij mijn ex niet komen aanzetten met filosofie, want dan wist ie daar niets van en derhalve kon het hem ook niet schelen. Ik vind dat gewoon niet leuk. Iemand moet mij begrijpen, een partij voor me zijn in discussies en zich kunnen inleven in mijn leefsituatie. Iemand moet kunnen relativeren en niet meteen denken dat ik ruzie zoek als ik een felle discussie aanga met hem (zoals ook mijn ex). Ik moet van iemand kunnen leren en ik leer meestal meer van mensen met een hoog opleidingsniveau dan van iemand met een laag opleidingsniveau.
(********: Nu snap je misschien waarom dat belangrijk is in een relatie? Iig voor mij.)

Natuurlijk ligt dit niet allemaal aan een opleidingsniveau, maar het speelt voor een hele grote rol mee. Ook omdat je wordt beinvloed door de mensen met wie je omgaat. Mijn broertje gaat zakken naar het VMBO omdat ie geen flikker doet op het VWO, maar ik weet nu al dat hij helemaal niet tussen die mensen past, ook al klinkt dit heel lullig. Hij is heel intelligent, hij moet gestimuleerd blijven. Die interesses enzo liggen zo anders. Ik ben zo bang dat ie beinvloed wordt en daarna gewoon overal met de pet naar gooit. Ik weet dus bij hem dat ik wel met hem kan praten, maar ik ben gewoon bang dat zijn hele houding gaat veranderen en zo.

Misschien ben ik er heel overdreven in, omdat ik al kan afknappen op iemand als hij geen ABN kan spreken, en daarmee bedoel ik dat hij een goede zinsopbouw moet hebben, alle werkwoorden goed moet spellen, uitdrukkingen goed moet gebruiken ed.
Maar nouja, ik weet gewoon niet hoe ik het moet uitleggen.
Ik zou het lullig vinden als ik steeds alles aan iemand moet uitleggen, omdat hij het niet snapt. Ik zou het ook lullig vinden als ik steeds discussies win, of als ik me steeds dooderger aan iemand vanwege zijn taalgebruik.

Ik heb één keer zo'n relatie gehad en werkelijk NOOIT meer. Ik weet niet wat ik moet doen als ik weer verliefd word op zo iemand, maar ook al is het heel moeilijk: zeker weten niet!

Nouja, ik krijg vast boze opmerkingen, maar dit is mijn mening. Dit is hoe ik het wil. In tegenstelling tot andere mensen boeit het mij niet of iemand blond is of bruin, of iemand lang is of kort, maar of ik op alle vlakken en over alle onderwerpen goed met iemand kan communiceren en discussieren. Is dat zo fout?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 03:46
Verwijderd
Citaat:
duyvel schreef op 29-05-2003 @ 19:07:
Ik doe universiteit en een ex-vrieninnetje van me zat achter de kassa bij de Etos... wat maakt dat nou uit??
Dat maakt op zich niets uit, zo lang je maar heel erg goed met haar kunt praten enzo.

Mensen maken de fout wanneer ze alleen maar kijken naar opleiding en dan meteen weglopen. Natuurlijk zijn er mensen van het MBO die goed kunnen discussieren en veel kennis hebben, waar ik het echt goed mee kan vinden. Die ga ik dan natuurlijk niet 'afwijzen' omdat ze een papiertje hebben waarop MBO staat. Dat zou gewoon kortzichtig zijn.

Waar het om gaat is dat intelligentie en sociaal niveau vaak samengaat met een opleidingsniveau. En daarom is het dus wel zo dat ik liever een relatie aanga met iemand met een hoger opleidingsniveau.

Maar dit neemt niet weg dat er ook hele 'domme' mensen op het Gymnasium zitten hoor. Ik ben ze vaak genoeg tegen gekomen..
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 07:15
de goeie fee
de goeie fee is offline
K zou je wel willen helpen, maar ik begrijp geen knijt van al die afkortingen..
als ik het goed snap is het in volgorde van 'slimheid' zeg maar:
gymnasium
havo
mavo
mbo
heb ik het goed?
in belgie is alles veel simpeler
__________________
Het is goed, kgeef je een zoe-oen & een knuffel heb ik vandoe-oen (8) FLAGRANTIOR IN DIES AMORE P.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 08:16
Kadaver
Kadaver is offline
Ik doe zelf uni en ook ik zou problemen krijgen als ik met een MBO meisje thuis zou komen...of nou ja problemen...ik zou me er in ieder geval voor schamen (ook voor mijn vrienden). Maar het punt is dat ik nooit op een meisje zou vallen die MBO doet. En ik verwijs naar Nare Man die terecht opmerkt dat selecteren op intelligentie van dezelfde orde is als selecteren op blond haar, lang en dik etc...ook zaken die je met je geboorte mee hebt gekregen.

Waarom geen MBO?

Andere manier van leven en denken....ze kan in een vriendengroep zitten waar je compleet niks mee hebt...idem dito haar ouders.....de ergenissen die ontstaan als gevolg van het intelligentieverschil. Bovendien ben ik iemand die veel wil leren van mijn partner.... ik hou van diepe discussies en filosofische gesprekken....en dit laatste kan gewoon niet met een MBO meisje...hoe lief en aardig ze ook kan zijn. Ik ben iemand die op lange termijn denkt. Op korte termijn lijkt het verschil in opleiding niks uit te maken...(je bent te verliefd om op de verschillen te letten) Op de lange termijn zal het echter steeds meer een probleem te worden. En om dit specifieke probleem te voorkomen kun je gelijk al aan de poort selecteren , net zoals een gothic in den beginne een kakker uitfiltert en net zoals een blonde meid een blonde jongen uitfiltert omdat ze nu eenmaal valt op negoride mensen.

Let op, ik spreek namens mezelf. Ik ken academici die iets met een MBO meisje hebben dus het kan wel. Maar ik zie het bij mezelf niet gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 08:21
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
wallflower schreef op 29-05-2003 @ 18:42:
mijn ouders moeten niet zeiken.
want ze hebben zelf ook maar mavo gedaan en mn ma dan nog meao ofzoiets.

mn opa en oma hebben wel een keer geklaagd toen ik met een jongen van de havo had terwijl ik toendertijd nog op gymnasium zat. achjah.
Voor de meeste scholieren van rond de 14 is opleiding-en intellgentieverschil nog geen issue...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 10:42
Verwijderd
Kadaver: goed gezegd, het is vooral een verschil in instelling. Het klinkt misschien arrogant, maar academici hebben gewoon een bepaalde instelling (als het goed is ): wetenschappelijk, dieper op zaken ingaan, misschien over het algemeen wel iets minder praktisch ingesteld zoals ******** terecht opmerkt, maar dat is niet noodzakelijkerwijs slechter. MBO'ers zijn vaker 'streetwise' omdat ze eerder geconfronteerd worden met allerlei keuzes met betrekking tot je latere leven (de gemiddelde student kan tot z'n 23e het vrije leven leiden, terwijl een MBO'er dan al lang en breed een aantal jaar een baan hoort te hebben en waarschijnlijk al aan samenwonen en misschien zelfs trouwen+kinderen denkt).

Verder verwijs ik naar de stukken van Exaria, die geven precies aan waar het om gaat. Ik word soms zo ziek van het gezeur dat iedereen maar gelijk is. Dat ís namelijk gewoon niet zo. Als MBO'ers en academici gelijk waren, als je opleiding niets over 'slimheid' zou zeggen, dan zou er maar één soort opleiding in Nederland zijn en hadden we allemaal de vrije keus of we vuilnisman of wetenschapper zouden worden. Maar dat is nu eenmaal niet zo.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 11:09
never mind
Avatar van never mind
never mind is offline
Citaat:
de goeie fee schreef op 30-05-2003 @ 08:15:
K zou je wel willen helpen, maar ik begrijp geen knijt van al die afkortingen..
als ik het goed snap is het in volgorde van 'slimheid' zeg maar:
gymnasium
havo
mavo
mbo
heb ik het goed?
in belgie is alles veel simpeler
Nee
slimst:
gymnasium
VWO (= gym zonder grieks en latijn)
daarna:
HAVO
daarna:
MVBO

De vervolg opleiding van het MVBO is het MBO
De vervolg opleiding van de HAVO is het HBO
De vervolgopleiding van gymn./VWO is de universiteit.
__________________
*engeltjuh* fliefd!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 11:34
Verwijderd
Citaat:
never mind schreef op 30-05-2003 @ 12:09:
Nee
slimst:
gymnasium
VWO (= gym zonder grieks en latijn)
daarna:
HAVO
daarna:
MVBO

De vervolg opleiding van het MVBO is het MBO
De vervolg opleiding van de HAVO is het HBO
De vervolgopleiding van gymn./VWO is de universiteit.
klopt ook niet
middelbare school van slim naar minder slim:
- VWO (Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs), onderverdeeld in Gymasium en Atheneum
- HAVO (Hoger Algemeen Voorbereidend Onderwijs
- VMBO-t (Theoretisch Voorbereidend Middelbaar Beroeps Onderwijs)/ MAVO (Middelbaar Algemeen Voorbereidend Onderwijs)
- VMBO-p (Praktijkgericht Voorbereidend Middelbaar Beroeps Onderwijs)/ VBO (Voorbereidend Beroeps Onderwijs)
- VMBO-i (Individueel Voorbereidend Middelbaar Beroeps Onderwijs)/ IVBO (Individueel Voorbereidend Beroeps Onderwijs)

vervolgopleiding van slim naar minder slim:
- WO (Wetenschappelijk Onderwijs) zijnde de universiteit, voor na het VWO
- HBO (Hoger Beroeps Onderwijs), voor na het HAVO
- MBO (Middelbaar Beroeps Onderwijs) niveau 1 en niveau 2, voor na het VMBO-t, MAVO, VMBO-p of VBO
- LBO (Lager Beroeps Onderwijs), voor na het VMBO-i of IVBO
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 12:25
de goeie fee
de goeie fee is offline
woehoe ik snap het!

hmm, ikzelf doe Latijn-Moderne Talen (eh...vwo-gymnasium denkik (maar dan zonder grieks) en heb wel al vriendjes gehad die bso (eh mbo) hebben gedaan...
mam vindt het niet zo leuk, omdat ze weet dat na een tijdje de gesprekken zullen doodbloeden, omdat ik nu eenmaal graag weet en kennis uitwissel, en die persoon dat niet zo graag doet, meer op andere dingen gericht dan op leren...
Maar ze zegt er niets van, maar nu heb ik een vriend die unief doet, en ze heeft wel eens laten vallen dat ze dat beter bij me vindt passen dan iemand die mbo of bso of whatever volgt.
Maar het hangt van de mama af denkik, misschien heeft de jouwe er totaal geen problemen mee.
amen.
__________________
Het is goed, kgeef je een zoe-oen & een knuffel heb ik vandoe-oen (8) FLAGRANTIOR IN DIES AMORE P.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2003, 13:40
TheOneWhoLeft
Avatar van TheOneWhoLeft
TheOneWhoLeft is offline
waarom te min?

mbo is op de praktijk gericht, bovendien kunnen havo en mavo-ers daar ook instromen. vwo-ers ook wel..uiteraard.
dus nee, vakken als grieks, latijn en anw zul je daar niet hebben en dergelijke, maar maakt dat iemand "te min" ofzo?


Sommigen die vwo of havo doen zijn nog kinderachtiger dan iemand die mbo doet, mja, het is maar net wat je graag in de toekomst wilt doen...blablabla
__________________
Waar is de Abt? En waar is Waar?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Geen referendum EU-verdrag
Verwijderd
151 27-09-2007 16:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.