Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2004, 16:45
Verwijderd
Copy Paste van nieuwsbericht van Perfectbody.nl:

Afslankproducten met Ephedra binnenkort verboden!
Over iets minder dan twee maanden mogen alle producten met Ephedra niet meer als voedingssupplement verkocht worden. De ministerraad heeft zich hiermee aangesloten bij de Europese wetgeving omtrent Ephedra in voedingssupplementen. Op de website van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport kunt u het persbericht inzien. De Stackers, Stack II, Lipotrex Xtreme en vele andere producten met Ephedra zijn jarenlang door zeer veel personen gebruikt en ervaren als perfecte energizers en/of afslankmiddelen.

Is nu inslaan noodzakelijk?
Iedereen die de komende tijd nog zijn favoriete product met Ephedra wil blijven gebruiken zal binnen twee maanden zijn product moeten bestellen. Wij hebben een grote voorraad van alle afslankproducten en verwachten zeker aan de vraag van de komende weken te kunnen voldoen. Wees er echter op tijd bij want op=op! Kijk bij aanbiedingen voor de speciale Ephedra-actie.

Alternatieven?
Zoals het ernaar uit ziet komen alle leveranciers, die producten met Ephedra leveren, met een alternatief. Of deze net zo effectief zullen zijn zal voor ieder persoon verschillend zijn. Naar alle waarschijnlijkheid zullen de meeste leveranciers met een Ephedra-vrije versie komen van hun veelverkochte afslankproduct.



Persbericht (http://www.minvws.nl/persberichten/g...nsmiddelen.asp)
Ephedra-alkaloïden verboden in levensmiddelen
De ministerraad heeft op voorstel van minister Hoogervorst van Volksgezondheid, Welzijn en Sport ingestemd met intrekking van een ontwerpbesluit over de verhandeling van levensmiddelen met ephedra-alkaloïden. Minister Hoogervorst volgt hiermee het advies van de Raad van State.
Het gevolg hiervan is dat producten met ephedra-alkaloïden nog uitsluitend als geneesmiddel verhandeld mogen worden. Tegen de verhandeling zal na een overgangstermijn van twee maanden worden opgetreden.

Kruidenpreparaten met ephedra-alkaloïden kunnen schadelijk zijn voor de volksgezondheid.
Dergelijke producten worden op de markt gebracht als afslankmiddel, als plantaardig pepmiddel of als smart-drug. Ephedra-alkaloïden hebben effect op het centrale zenuwstelsel. Zelfs geringe hoeveelheden geven een verhoogde kans op een hoge bloeddruk, een beroerte, een hartinfarct en psychosen. Bij gebruik samen met andere stoffen met een stimulerend effect - zoals caffeïne - kan een ongewenst gevaarlijke combinatie ontstaan. Het besluit zal op korte termijn op een aparte bijeenkomst van het Regulier Overleg Warenwet (ROW) worden toegelicht en besproken met alle betrokkenen.

Het ontwerpbesluit verbood de verhandeling als levensmiddel van kruidenpreparaten met ephedra-alkaloïden, na een overgangsperiode van drie jaar. Tijdens de tussenperiode zouden ter informatie van de gebruiker waarschuwingen op het etiket moeten worden geplaatst. Na de overgangsperiode zouden deze preparaten alleen nog als geregistreerd geneesmiddel verhandeld mogen worden. De Raad van State had op grond van de Europese geneesmiddelenwetgeving bezwaar tegen het ontwerpbesluit. Een preparaat kan volgens de Raad niet eerst als levensmiddel, en daarna als geneesmiddel worden beschouwd. Uit het advies van de Raad van State volgt dat deze kruidenpreparaten met onmiddellijke ingang uitsluitend als geregistreerd geneesmiddel verhandeld mogen worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2004, 16:56
Verwijderd
Ja echt zwaar kut, want ik vind ephedra's echt wel zeer relaxed.

Hm ik ga echt veeeel inslaan.
Maaruh vorig jaar kocht ik op lowlands ephedra's en toen kreeg je er een briefje waarop stond, dat ephedra's over 3 jaar verboden zou worden.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 17:50
Verwijderd
toch maar even een potje inslaan dan
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 18:08
Verwijderd
goh dat ze koffie nog niet verboden hebben
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 18:11
Vlooienband
Avatar van Vlooienband
Vlooienband is offline
Ephedra als afslankproduct wordt verboden, maar niet de gewone ephedra of pure ephedrine, me dunkt.
__________________
Cry 'Havoc' and let slip the dogs of War.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 18:16
Verwijderd
ooow dus die stackershit wel (want dat is toch voor afvallen enzo).

Maar ik checkte net ff dat briefje wat ik van lowlands had. Ik citeer:
Het minesterie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft tijdens de ministerraad van 3 juli 2003 ingestemd met een wijziging van het Warenwetsbesluit Kruidenpreparaten.
In het ontwerpbesluit worden kruidenpreparaten met Ephedra (Ma Huang) bestanddlen verboden! Maar het verbod kent echter een overgangsperiode van drie jaar!

Mogelijke consequenties van middelen waarin Efedrine en Ephedra als werkzaam bestanddeel zit:
- kan leiden tot rillerigheid en slapeloosheid
- een verhoogde kans op een hoge bloeddruk en beroerte
- hartinfarct of een psychose
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 18:59
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
Over iets minder dan twee maanden mogen alle producten met Ephedra niet meer als voedingssupplement verkocht worden.
alle ephedr* producten bij de smartshops worden als voedingssupplementen verkocht.


en weer worden mensen de illigaliteit in gedreven...
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 19:14
notbonefish
notbonefish is offline
even ter samenvatting:

er was een overganstermijn van 3 jaar voordat ephedr* producten niet meer als voedingsmiddel verkocht mochten worden, maar dat is ingetrokken onder advies van de Raad van State.

het gevolg is dus dat over 2 maanden nog alleen geneesmiddelen ephedr* mogen bevatten. (denk asthma medicijnen)



eerst kava, nu ephedra. je zou haast denken dat ze straks inderdaad koffie gingen verbieden...


Offtopic: mischien tijd om met zijn allen rationele anarchisten te worden?
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 19:26
Verwijderd
Citaat:
bonefish schreef op 10-02-2004 @ 20:14:
even ter samenvatting:

er was een overganstermijn van 3 jaar voordat ephedr* producten niet meer als voedingsmiddel verkocht mochten worden, maar dat is ingetrokken onder advies van de Raad van State.

het gevolg is dus dat over 2 maanden nog alleen geneesmiddelen ephedr* mogen bevatten. (denk asthma medicijnen)



eerst kava, nu ephedra. je zou haast denken dat ze straks inderdaad koffie gingen verbieden...


Offtopic: mischien tijd om met zijn allen rationele anarchisten te worden?
Op erowid stond zoiets als: onderdrukking is niet in 1 nacht tot stand gekomen, dat gebeurt sdtapje voor stapje.
Onze keel word langzaam maar zeker dichtgeknepen
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 19:30
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
...Increasing rates of violent crime, family breakdown, homelessness, and drug abuse are cited as evidence that Western individualism (particularly the American variety) has failed.

I'm shocked
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 20:03
Prudentulo
Prudentulo is offline
Citaat:
sjek schreef op 10-02-2004 @ 20:26:
Op erowid stond zoiets als: onderdrukking is niet in 1 nacht tot stand gekomen, dat gebeurt sdtapje voor stapje.
Onze keel word langzaam maar zeker dichtgeknepen
Misschien omdat het drugsmilieu voornamelijk individualistisch en destructief bezig is.. Als we nou eens hard gingen studeren, uitbuiters van cokeboeren gingen boycotten, machtig worden zodat het systeem van binnenuit veranderd kan worden, etc?
Rationeel anarchist spelen heb je niets aan, hoewel ik er opzich wel wat voor voel om naar haiti te vliegen om die motherf*cker van aristide een lesje te leren

Klote van dit verder, een verbod om het als afslankmiddel te verkopen was genoeg geweest imho..

Laatst gewijzigd op 10-02-2004 om 20:10.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 21:32
ESCO
Avatar van ESCO
ESCO is offline
Zal wel te maken hebben met de v.s waar een paar overleden zijn aan ephe, in n.l nul, maar de CDA is nou dikken maatjes met de V.S.
Dus alles wat de v.s zegt is goed ,naar hun idee dan.
__________________
110% ANTI Pharell Williams & Kayne West
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 22:29
Prudentulo
Prudentulo is offline
Citaat:
bonefish schreef op 10-02-2004 @ 20:14:
eerst kava, nu ephedra. je zou haast denken dat ze straks inderdaad koffie gingen verbieden...
De eerste stap is gezet ;

Citaat:
Frankrijk mag Red Bull verbieden
Het Europese hof van Justitie heeft Frankrijk toestemming gegeven de verkoop van de energiedrank Red Bull per onmiddellijk te verbieden.
Een verbod kan verstrekkende gevolgen hebben voor sommige door Red Bull gesponsorde sporten, zoals Formule 1, golf en enkele Xtreme sporten, meldt de nieuwsbrief van Frank van den Wall Bake.
Ook in Denemarken is de energiedrank verboden. In Nederland is Red Bull actief in diverse supply-overeenkomsten met zowel teams als individuele sporters. De drank wordt door sommigen als ‘gevaarlijk’ beschouwd, vanwege het hoge percentage cafeïne en andere stimulerende bestanddelen.
Red Bull zegt dat haar product helemaal veilig is. ‘Red Bull blijft verkocht worden in 100 landen’, aldus een woordvoerster. ‘Er is nog geen enkele deskundige geweest die een negatief effect op de gezondheid heeft ontdekt door het drinken van Red Bull.’ (Sponsor Magazine Online)
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 23:58
Verwijderd
best kut allemaal
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 00:19
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
was allang bekend. die datum is ver vantevoren aangegeven. werden op lowlands al pamfletten uitgedeeld met die info bij de ephedra barretjes. dat het verboden ging worden binnen nu en 2 jaar.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 00:20
cha0s
Avatar van cha0s
cha0s is offline
toch kut idd.
__________________
He died shortly after, intriguingly, while standing up and leaning against a mantlepiece, purely in order to prove that it could be done.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 09:59
Verwijderd
ze gaan caffeïne niet verbieden. Het wordt al 100'en jaren gebruikt en het heeft nagenoeg geen schadelijke effecten, mits je natuurlijk geen 10liter koffie per dag zuipt. Maar hetzelfde geldt voor zo'n beetje alle andere instigeerbare substanties.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 11:39
Verwijderd
Owh, maar over een tijd gaan ze volgens mij zelfs de nicotine, caffeïne en alcohol aanpakken. Uiteindelijk zal er nix overblijven denk ik en gaan we allemaal netjes in rijtjes naar het werk en diegene die rechtsom ipv linksom durft te gaan, wordt neergeknald...
Bah, sorry, ben beetje pessimistisch momenteel.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-02-2004, 12:48
antigone
Avatar van antigone
antigone is offline
hm, jammer, maar dat spul werkte toch niet goed bij mij.
__________________
dónde está la playa?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 12:51
Verwijderd
bwuh ik word gewoon gedwongen om aan de pep/xtc te gaan al wil ik wat energie
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:16
Verwijderd
Citaat:
antigone schreef op 11-02-2004 @ 13:48:
hm, jammer, maar dat spul werkte toch niet goed bij mij.
je krijgt er ook een kleine pik van
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:20
Verwijderd
Citaat:
henri de penri schreef op 11-02-2004 @ 14:16:
je krijgt er ook een kleine pik van
klopt. Ook verlies je er al je vrienden door en het zuigt al je geld van de bank
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:31
Verwijderd
Citaat:
klopt. Ook verlies je er al je vrienden door en het zuigt al je geld van de bank
nee dat is coke
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:44
Verwijderd
Ik heb het geloof ik niet helemaal begrepen. Wordt het nu alleen uit de schappen bij de drogist gehaald of ook bij de smartshops?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 13:49
Verwijderd
beide
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2004, 13:55
Verwijderd
Crap
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 14:29
Verwijderd
Citaat:
eXo schreef op 11-02-2004 @ 14:44:
Ik heb het geloof ik niet helemaal begrepen. Wordt het nu alleen uit de schappen bij de drogist gehaald of ook bij de smartshops?
Alleen nog op recept te verkrijgen bij de apotheek. Net als codeïne.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 14:54
Verwijderd
wat moet je doen om het recept te krijgen ?
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 15:24
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
henri de penri schreef op 11-02-2004 @ 15:54:
wat moet je doen om het recept te krijgen ?
astmatische aanval opwekken
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 17:42
Verwijderd
Citaat:
coopergirl schreef op 11-02-2004 @ 16:24:
astmatische aanval opwekken
ik heb astma
Ik ga ephedra dealer worden
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 18:11
Verwijderd
juh goed idee dude


alleen waar mot een dealer ze vandaan halen? toch niet zelf maken...
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 18:21
Verwijderd
Citaat:
omajunk schreef op 11-02-2004 @ 19:11:
juh goed idee dude


alleen waar mot een dealer ze vandaan halen? toch niet zelf maken...
ephedra sinica = een plant
in het nederlands heet het zeedruif, het valt zelf te maken. en er zijn zoveel planten waar ephdrine uit kan worden geëxtraheerd
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 18:27
Verwijderd
oke das waar, maar ken je dat dan ook zelf in een capsule stoppen?
of je mot die poeder opsnuiven of in je drinken gooien ofzo.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 18:36
Verwijderd
Citaat:
omajunk schreef op 11-02-2004 @ 19:27:
oke das waar, maar ken je dat dan ook zelf in een capsule stoppen?
of je mot die poeder opsnuiven of in je drinken gooien ofzo.
oplossen in je drinken kan altijd, of nou ja, iig in je bek pleuren en veel water en hup doorslikken ofzo, capsules kne je wel zelf kopen maar dan gaan ze hele rare vragen stellen bij de apotheek en moet je ook wel een hele goeie reden hebben om ze te krijgen
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 18:39
Verwijderd
juh idd, maar door je drinken is teringranzig man, die smaak blijft maar hangen

hm fuck it, ik ga echt veeeel potjes inslaan
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 18:42
Verwijderd
Citaat:
omajunk schreef op 11-02-2004 @ 19:39:
juh idd, maar door je drinken is teringranzig man, die smaak blijft maar hangen

hm fuck it, ik ga echt veeeel potjes inslaan
ja die smaak is idd niet te harden!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-02-2004, 19:35
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
EINDELIJK!
Ik zal er echt niet van wakker liggen, stomme zooi!
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 20:58
Verwijderd
dat jij nou bloed er van spuugt

echt nog noooooooit van gehoort


maarja dat betekent niet dat ut troep is ouwe
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:17
Verwijderd
ik ben dus niet de enige diehet niet zal missen, volgens mij heb ik het toevallig 1 keer gedaan op een BBQ, nou je kan nou ookniet spreken van een drug doen, ik heb t niet nodig, nooit echt gebruikt dus ik mis hetniet, jammer voor de gene die het wel moeten missen
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:19
Verwijderd
Zo volgens mij zijn er weinig mensen die er zo'n sterk effect ophebben als ik. Ik vond ut zelfs vergelijkbaar met xtc, alleen dan een stuk minder het euforische gevoel erbij..
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 21:31
Griller
Griller is offline
Ik vind ephedra ook behoorlijk heftig.... Ik vind het ook een beetje in de buurt komen van XTC ik ga daar dus ook een potje of 2 van kopen denk ik.
__________________
Ik sta alleen!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2004, 22:02
Verwijderd
Vooral de afslankproducten zal klote zijn, als er iets werkte, was het dat wel.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 07:55
Verwijderd
ik vind het ook jammer, potjes zijn maar 10 euro dus dat wordt inslaan, net als bij de sigaretten
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 14:44
Verwijderd
Je wordt wel bijna gedwongen om xtc te gebruiken zo
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 17:29
Verwijderd
hahaha idd.. dan maar aan de pillen
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 17:53
Verwijderd
iemand trouwens ooit ephedra gesnoven?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 19:50
notbonefish
notbonefish is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 12-02-2004 @ 18:53:
iemand trouwens ooit ephedra gesnoven?
de vraag is, heeft iemand het meer dan eens gedaan.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 11:59
Verwijderd
ik vond het iig niet geweldig, ik had echt maar een puntje
Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 01:11
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 11-02-2004 @ 12:39:
Owh, maar over een tijd gaan ze volgens mij zelfs de nicotine, caffeïne en alcohol aanpakken. Uiteindelijk zal er nix overblijven denk ik en gaan we allemaal netjes in rijtjes naar het werk en diegene die rechtsom ipv linksom durft te gaan, wordt neergeknald...
Bah, sorry, ben beetje pessimistisch momenteel.
Bluh ze zijn goed op weg.
Nederland overweegt net als Frankrijk nu ook Red Bull te verbieden.
Vanwege het caffeïne gehalte (hoge bloeddruk, blablabla) en de synthetische taurine.

Met citaat reageren
Oud 14-02-2004, 01:25
Verwijderd
baggerrrrr niet dat ik nou aleeen ephedra op hbe,,,,,hehehe
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Paddoverbod
Lenny K
150 17-07-2007 14:20
Drugs & Alcohol Legalize! op Keer t Tij demonstratie
Mafheid
52 09-10-2004 12:59
Drugs & Alcohol De serie Drugs en Drank in De gelderlander
Isa
3 20-03-2003 21:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07.