Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2004, 16:52
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-03-2004 @ 17:46 :
*knip*
De CITO klopt voor geen meter.


Als ze niet in staat is om het mavo in drie jaar af te ronden, is ze volgens mij toch niet gymnasium-materiaal.

Voor de rest ben ik het wel met je eens.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-03-2004, 16:52
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-03-2004 @ 17:50 :
Ik zie het probleem ook niet. Ik zie sowieso het nut niet in van het koppelen van de kwalificatie dom/slim of intelligent aan schoolniveau. *
Ik snap het nut wél, maar niet met die banale definities (dom/slim)

Citaat:
nare man schreef op 31-03-2004 @ 17:50 :
* Heb je lekker veel aan je doctorandustitel.
Pfff, iedereen is drs. zegt ene zak
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 16:52
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik ben het tot nu toe erg met aniki eens.

Ik denk dat 'slim' en 'intelligent' twee verschillende dingen zijn. Intelligentie is (vind ik dus) het vermogen dingen te begrijpen. Slim zijn is eerder het vermogen dingen op bijv. sociaal gebied te kunnen. En wat opleidingen betreft, maakt vooral intelligentie uit. Je kunt zeggen wat je wilt en met 101 uitzonderingen komen, mensen die vmbo doen, zijn in principe gewoon minder intelligent. Feit.
En natuurlijk zijn er de paar mensen die wel intelligent genoeg waren om havo te doen, maar te lui en de paar mensen die door problemen thuis steeds lager zijn gezakt en noem maar op. Die zitten er altijd tussen. En ook wel een paar ongelooflijk harde werkers die zich helemaal kapot werken maar dan uiteindelijk met een havo/vwo diploma van school gaan. Tja.. uitzonderingen..
Ik denk overigens niet dat iedereen op vwo echt intelligent is (van het vmbo weet ik het niet precies, maar daar zitten was wel een paar slimmertjes tussen..). Ze zijn natuurlijk tot op zekere hoogte wel intelligent, anders zaten ze niet op het vwo, maar tjesis.. zo af en toe vraag ik me echt af wat sommige mensen daar doen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 16:54
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 31-03-2004 @ 17:51 :
En ik sluit me hierbij aan.
En ook ik ben het 99% van de tijd met nare man eens.
(wat een man!)

ik heb alleen bewondering voor nare man, dus niet 'verkeerd' opvatten.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 16:55
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-03-2004 @ 17:50 :
Ik zie het probleem ook niet. Ik zie sowieso het nut niet in van het koppelen van de kwalificatie dom/slim of intelligent aan schoolniveau. Je hebt gymnasiasten die zo dom zijn als het achtereind van een koe, tot hun veertigste infantiel blijven en hun hele leven een kutbaantje ergens op een kantoor doen. Heb je lekker veel aan je doctorandustitel.

Anderzijds zijn er mensen die alleen MBO hebben gedaan en hartstikke goed op de hoogte zijn van wat er in de wereld gebeurt, boeiend kunnen vertellen en een leuk leven hebben.

Deze hele discussie is gewoon een beetje een moot point.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 16:56
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Machiavelli schreef op 31-03-2004 @ 17:51 :
En ik sluit me hierbij aan.

Jij hebt echt altijd zoveel inbreng op forums...ongelovelijk, zeg dan niks
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 16:59
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 31-03-2004 @ 17:56 :
Jij hebt echt altijd zoveel inbreng op forums...ongelovelijk, zeg dan niks
Mag zeggen dat je het ergens mee eens bent (en daarmee dus je mening geven) nou ook al niet meer? Waarom is er dan nog een forum?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 16:59
Verwijderd
Citaat:
MarKel schreef op 31-03-2004 @ 17:52 :
Pfff, iedereen is drs. zegt ene zak
Nee, de titel op zich niet nee. Ik ben zelf ook bijna afgestudeerd en ik merk gewoon dat nu, in het vierde jaar van een academische opleiding, nog steeds kneuzen zitten en mensen die er wat meer van snappen.

Als je zo'n titeltje voor je naam mag zetten, zegt dat niets over je algemene ontwikkeling, over je feitenkennis, over je manier van discussiëren en denken. Je hebt echt de grootst mogelijke kneuzen rondlopen op de uni, mensen die werkelijk totaal clueless zijn.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 16:59
Snuitermans
Snuitermans is offline
Allereerst vind ik je stelling nogal vreemd. Aangezien Vwo’ers in het algemeen intelligenter zijn dan Vmbo'ers. Dat is een feit en daar kan je niet omheen. Uitzonderingen in de regel zijn er uiteraard, alleen lijkt het mij sterk dat een Vmbo'ers (VBO niveau) in staat is om VWO te doen. Dat er domme Vwo’ers, in vorm van IQ, lijkt me sterk. (hierbij zie ik 1ste en 2de klassen even over het hoofd)

Zoals nare man al schreef, is de opleiding niet bedoeld om je slim te maken. Je vergaart kennis voor een degelijk vervolg.
Citaat:
Ik kan me niet voorstellen dat iemand die VWO heeft gedaan specifiek een Mbo-opleiding zou willen volgen. Je hebt namelijk van vrijwel alle MBO's wel een hogere variant.
En dat klopt uiteraard ook.

Daarentegen willen sommige Vwo’ers wel eens wat tekort schieten op het sociale vlak, wat indirect ook met intellect te maken kan hebben. Maar dat was niet geheel het onderwerp
__________________
Fingerspitzengefühl.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 16:59
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
[QUOTE]Leonoor schreef op 31-03-2004 @ 17:46 :
[B]Ik ken een meisje, dat had gymnasium advies, maar ze wilde per se één of andere opleiding op mbo-niveau doen, ze had geen zin om nog 6 jaar te wachten en dan een opleiding te mogen doen die ze eigenlijk niet echt wilde. Dus ging ze de 3-jarige mavo-opleiding doen, die dat jaar net startte op de school waar ik zat. Alleen wel jammer dat ze het eerste jaar amper haalde en dus naar de 4-jarige stroom moest. Ze heeft dus uiteindelijk mavo gedaan, terwijl ze waarschijnlijk prima gymnasium had kunnen doen...maar goed, dat was haar keuze (en die van haar ouders, neem ik aan). Dit is slechts een voorbeeld, zo zullen er vast geen honderden meisjes rondlopen.



goed voorbeeld

Die bestaan dus ook nog. M'n topic gaat dus ook om die uitzonderingen...

En door die uitzonderingen ook m'n stelling, opleiding zegt niks over je "intelligentie" of hoe je het ook noemen wilt, zolang die uitzonderingen bestaan.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:01
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 31-03-2004 @ 17:59 :

goed voorbeeld

Die bestaan dus ook nog. M'n topic gaat dus ook om die uitzonderingen...

En door die uitzonderingen ook m'n stelling, opleiding zegt niks over je "intelligentie" of hoe je het ook noemen wilt, zolang die uitzonderingen bestaan.
Gefeliciteerd. Natuurlijk zijn er uitzondering. Die zijn er altijd. En nu?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:02
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
En door die uitzonderingen ook m'n stelling, opleiding zegt niks over je "intelligentie" of hoe je het ook noemen wilt, zolang die uitzonderingen bestaan. [/B]
uit·zon·de·ring (de ~ (v.), ~en)
1 buitensluiting, uitsluiting
2 geval van uitgezonderd zijn => uitzonderingsgeval

uit·zon·de·rings·ge·val (het ~)
1 op zichzelf staand geval => uitzondering

aldus aniki
en nu ga ik de twee toetsen voor morgen leren
doei
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:02
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
grl schreef op 31-03-2004 @ 17:59 :
Mag zeggen dat je het ergens mee eens bent (en daarmee dus je mening geven) nou ook al niet meer? Waarom is er dan nog een forum?

Dat mag wel, vrijheid van meningsuiting, maar als iedereen steeds zou antwoorden :

"hier ben ik het mee eens, hier ben ik het niet mee eens, hier sluit ik me bij aan" en nooit argumenten zou geven, waarom is er dan nog een forum?
Een forum is voor discussie en geen meerkeuze vragen eens of oneens...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:03
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
aniki schreef op 31-03-2004 @ 18:02 :
*cut*
Succes
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:03
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
grl schreef op 31-03-2004 @ 18:01 :
Gefeliciteerd. Natuurlijk zijn er uitzondering. Die zijn er altijd. En nu?

Nu mag je weer je nutteloze mond houden
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:04
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
aniki schreef op 31-03-2004 @ 18:02 :
uit·zon·de·ring (de ~ (v.), ~en)
1 buitensluiting, uitsluiting
2 geval van uitgezonderd zijn => uitzonderingsgeval

uit·zon·de·rings·ge·val (het ~)
1 op zichzelf staand geval => uitzondering

aldus aniki
en nu ga ik de twee toetsen voor morgen leren
doei

Zo kun je elk woord wel gaan opzoeken in het woordenboek
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:04
Machiavelli
Avatar van Machiavelli
Machiavelli is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 31-03-2004 @ 17:56 :
Jij hebt echt altijd zoveel inbreng op forums...ongelovelijk, zeg dan niks
Ik ben blij dat jij precies bijhoud hoeveel inbreng mijn posts hebben. Dat ik hier het met NM eens ben en dat kort en krachtig zeg wil nog niet zeggen dat ik ergens anders geen grotere inbreng heb.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:05
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 31-03-2004 @ 18:02 :
Dat mag wel, vrijheid van meningsuiting, maar als iedereen steeds zou antwoorden :

"hier ben ik het mee eens, hier ben ik het niet mee eens, hier sluit ik me bij aan" en nooit argumenten zou geven, waarom is er dan nog een forum?
Een forum is voor discussie en geen meerkeuze vragen eens of oneens...
Kan wel zijn maar jij opent een topic en wilt meningen van anderen. Nare man geeft in principe altijd de argumenten voor zijn mening, als Machiavelli het daar nou mee eens is dan is het toch makkelijker om te zeggen "ik ben het met je eens" dan om precies hetzelfde, in andere woorden, over te typen? Niet?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:05
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 31-03-2004 @ 18:03 :
Nu mag je weer je nutteloze mond houden
Dames, dames
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:06
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 31-03-2004 @ 18:03 :
Nu mag je weer je nutteloze mond houden
Ik luisterde niet naar je...


Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:07
Snuitermans
Snuitermans is offline
Maar met die enkele uitzondering zal iedereen het ook wel eens zijn. Aangezien de meeste Vmbo'ers geen uitzondering in de regel zijn, generaliseerd men (wat ik logisch vind).
__________________
Fingerspitzengefühl.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:11
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 31-03-2004 @ 18:02 :
vrijheid van meningsuiting
Haha, blijft mooi


Maar even serieus, waar gáát dit over? Natuurlijk zijn er uitzonderingen en natuurlijk zijn over het algemeen gezien vwo leerlingen slimmer dan vmbo leerlingen.

Verbazingwekkend hoeveel reacties een "stating the obvious" post als deze krijgt in zo'n korte tijd :-S.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:11
Snuitermans
Snuitermans is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 31-03-2004 @ 18:04 :
Zo kun je elk woord wel gaan opzoeken in het woordenboek
Of je moet je stelling wat duidelijker definiëren
__________________
Fingerspitzengefühl.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:15
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 31-03-2004 @ 18:11 :
Haha, blijft mooi


Maar even serieus, waar gáát dit over? Natuurlijk zijn er uitzonderingen en natuurlijk zijn over het algemeen gezien vwo leerlingen slimmer dan vmbo leerlingen.

Verbazingwekkend hoeveel reacties een "stating the obvious" post als deze krijgt in zo'n korte tijd :-S.
Mja, we kregen pas net te horen dat haar topic erover ging dat er uitzonderingen zijn (goh).. Ik denk dat iedereen dat al wist en daar ook niets tegenin te brengen heeft dus wat dat betreft kunnen we ophouden.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:17
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
aniki schreef op 31-03-2004 @ 17:04 :
wat ik dus wou zeggen is:
Iemand die een mager zesje haalt en eigenlijk veel beter kan is pas dóm. Veel dómmer dan iemand die keihard werkt voor een vijf.

Het gaat er niet om waar je bent, maar hóe je er bent gekomen.
onzin, met allemaal magere zesjes haal je toch wel mooi je diploma en met allemaal vijven niet. Als jij keihard werkt en je haalt niet hoger dan een vijf, ja dan schat je jezelf kennelijk te hoog in, want je kan de opleiding dus niet aan.

ps.. en ik had allang gezegd dat de stelling zwak was
__________________
I love dr Phil :D
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:19
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
ImeZ schreef op 31-03-2004 @ 18:17 :
onzin, met allemaal magere zesjes haal je toch wel mooi je diploma en met allemaal vijven niet. Als jij keihard werkt en je haalt niet hoger dan een vijf, ja dan schat je jezelf kennelijk te hoog in, want je kan de opleiding dus niet aan.

ps.. en ik had allang gezegd dat de stelling zwak was
Hij bedoelt niet qua intelligentie en jij wel.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:24
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Mijn broertje is niet dom en moest toch VMBO doen... Waarom? Omdat hij geen fuck deed...

Waarom doe ik dan VWO? Ik ben begonnen op het stedelijk gymnasium, dus ik kon geen lager advies krijgen. Ik heb het uitgehouden totdat ik naar de 4e zou gaan en toen moest ik verder zonder latijn en grieks. Ik ben naar een andere school gegaan, daar blijven zitten en nu hou ik elke keer netjes m'n hakken over de sloot.

Als ik op een scholengemeenschap was begonnen, had ik nu de mavo al 2 jaar afgerond.

En nu denk ik zelfs aan studeren
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:35
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 31-03-2004 @ 18:04 :
Zo kun je elk woord wel gaan opzoeken in het woordenboek
ik had uitzondering opgezocht, omdat een uitzondering een uitzondering is omdat het bijna nooit voorkomt.

Het is verwaarloosbaar klein. Je kan het buiten beschouwing laten. Je hoeft er geen rekening mee te houden. enz enz.
Duidelijker kan ik het niet zeggen.

wat dus betekent dat je stelling waardeloos is.

Maar nu ga ik écht.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:36
aniki
Avatar van aniki
aniki is offline
Citaat:
grl schreef op 31-03-2004 @ 18:19 :
Hij bedoelt niet qua intelligentie en jij wel.
Tot zover mijn advokaat.

Kan ik op je rekenen als ik weg ben?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:37
Verwijderd
Citaat:
aniki schreef op 31-03-2004 @ 17:52 :

Als ze niet in staat is om het mavo in drie jaar af te ronden, is ze volgens mij toch niet gymnasium-materiaal.
Of ze deed er geen flikker aan, omdat ze dacht van 'dat doe ik wel even, ik kan gymnasium, dus voor mavo hoef ik dan niks te doen'.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:40
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 31-03-2004 @ 18:03 :
Nu mag je weer je nutteloze mond houden
En dat is vriendelijk ed bedoeld? Dan kom ik toch van een andere wereld, waar woorden andere betekenissen hebben, denk ik.

Zou je dit soort opmerkingen ajb achterwege willen laten? Als je niet weet waarom, lees de forumregels dan nog eens door.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:41
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
grl schreef op 31-03-2004 @ 18:05 :
Kan wel zijn maar jij opent een topic en wilt meningen van anderen. Nare man geeft in principe altijd de argumenten voor zijn mening, als Machiavelli het daar nou mee eens is dan is het toch makkelijker om te zeggen "ik ben het met je eens" dan om precies hetzelfde, in andere woorden, over te typen? Niet?

Geef dan een aanvulling ofzo, als iedereen dat steeds zou doen, mee eens mee eens mee eens mee eens mee eens mee eens, o f oneens op dezelfde manier, dan werd forummen wel erg slaapverwekkend...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 31-03-2004 @ 18:41 :
Geef dan een aanvulling ofzo, als iedereen dat steeds zou doen, mee eens mee eens mee eens mee eens mee eens mee eens, o f oneens op dezelfde manier, dan werd forummen wel erg slaapverwekkend...
Is iedereen het nu dan totaal met elkaar eens? Voor zo ver ik kan zien niet. Het kan best dat één iemand het toevallig precies met een ander eens is, ik denk dat het overbodig is wanneer je dan exact dezelfde argumenten gaat posten.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:44
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
aniki schreef op 31-03-2004 @ 18:35 :
ik had uitzondering opgezocht, omdat een uitzondering een uitzondering is omdat het bijna nooit voorkomt.

Het is verwaarloosbaar klein. Je kan het buiten beschouwing laten. Je hoeft er geen rekening mee te houden. enz enz.
Duidelijker kan ik het niet zeggen.

wat dus betekent dat je stelling waardeloos is.

Maar nu ga ik écht.

sure, wat je wilt joh, als je zo met alles zou zeggen "nah dat zijn maar uitzonderingen die zijn verwaarloosbaar, besteed er maar geen tijd aan" tja....
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:47
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-03-2004 @ 18:42 :
Is iedereen het nu dan totaal met elkaar eens? Voor zo ver ik kan zien niet. Het kan best dat één iemand het toevallig precies met een ander eens is, ik denk dat het overbodig is wanneer je dan exact dezelfde argumenten gaat posten.
nee, niet iedereen, iemand begon over "mee eens" en ik zei toen "jah ALS iedereen zo blijft zeggen mee eensof niet mee eens enz enz" dus ik zei niet iedereen ik zei ALS....
begrijpend lezen is ook zo moeilijk voorsommige....
En nee niet exacte dezelfde dingen posten, dat hoor je mij niet zeggen, ik bedoel andere argumenten of een aanvulling
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:50
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-03-2004 @ 18:40 :
En dat is vriendelijk ed bedoeld? Dan kom ik toch van een andere wereld, waar woorden andere betekenissen hebben, denk ik.

Zou je dit soort opmerkingen ajb achterwege willen laten? Als je niet weet waarom, lees de forumregels dan nog eens door.

Nee, dat was niet vriendelijk bedoeld, zei ik dat dan?

dit soort opmerkingen? Er worden vaak genoeg nog meer van dat "soort" opmerkingen gemaakt op forums, dus waar maak je je nou zo druk om?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:51
Sadistik_Fukk
Avatar van Sadistik_Fukk
Sadistik_Fukk is offline
Ikzelf ben vrij slim (heb 2 jaar vwo gedaan), ik werdt alleen erg lui en lax, waardoor ik mbo moest doen. Ik ben dit jaar van het ROC geschopt ivm bedreiging van een mentrix, en nu zit ik zonder school..

zucht.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:52
Sadistik_Fukk
Avatar van Sadistik_Fukk
Sadistik_Fukk is offline
Kortom, ik ben slim en enorm dom.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:54
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Sadistik_Fukk schreef op 31-03-2004 @ 18:51 :
Ikzelf ben vrij slim (heb 2 jaar vwo gedaan), ik werdt alleen erg lui en lax, waardoor ik mbo moest doen. Ik ben dit jaar van het ROC geschopt ivm bedreiging van een mentrix, en nu zit ik zonder school..

zucht.

kijk kijk, forumbazin hij zucht
Als ik dat doe eet je me op


ohja: deze post van meneer heeft ook weinig inbreng op het onderwerp/topic, dus gaat mevrouw forumbaas hier niets van zeggen


*jajaja, ik stop al*
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 31-03-2004 @ 18:54

*jajaja, ik stop al* [/B]
Dat zou ik idd doen. En dat is geen dreigement of wat dan ook, voordat daar weer over begonnen wordt. Lees de forumregels nog eens door en houd je daar aan ajb. Op deze manier een discussie voeren heeft geen zin, voegt niks toe aan het forum en kan uiteindelijk sluiting tot gevolg hebben. Laat mensen in hun waarde en laat ze reageren op de manier zoals zij dat willen, zolang het ontopic en binnen de regels is.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 18:07
Snuitermans
Snuitermans is offline
Als je weldegelijk VWO kan, maar te lui bent om het te doen vind ik dat dom.
__________________
Fingerspitzengefühl.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 18:33
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Klopt wel. Ik heb een tijdje MBO gedaan (twee opleidingen: MTS Zeevaart en MBO-Verpleegkunde), en ben daar mensen tegengekomen die heel wat intelligenter waren dan anderen die ik ken en HAVO of VWO doen.

De verhoudingen slim-dom liggen anders, maar inderdaad, op het MBO vind je ook intelligente mensen en op het VWO vind je ook halve mongolen.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 18:56
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 31-03-2004 @ 18:44 :
sure, wat je wilt joh, als je zo met alles zou zeggen "nah dat zijn maar uitzonderingen die zijn verwaarloosbaar, besteed er maar geen tijd aan" tja....
Nu kan je wel sarcastisch gaan lopen doen, maar dat er enkele uitzonderingen zijn betekent nog helemaal niets. Zoals al eerder gezegd zijn die verwaarloosbaar. Je blind staren op uitzonderingen is doorgaans niet zinvol, het grote plaatje is van belang. En dat grote plaatje laat duidelijk zien dat de doorsnee vwo leerling "slimmer" is dan de doorsnee vmbo leerling.

Nu kan je urenlang gaan zagen over de definitie van slimmer maar verandert dat werkelijk wat? Op het VWO krijg je meer stof te verwerken op een hoger niveau. Ongeacht je invulliing van "slim" lijkt me dat wanneer iemand op een hoger niveau meer stof tot zich kan nemen gewoon slimmer is dan iemand die dat niet kan. Het lijkt haast wel alsof mensen bang zijn dit te onderkennen (alsof het een belediging is voor vmbo'ers)...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 19:02
Go
Avatar van Go
Go is offline
Elk wilwellend mens kan in ieder geval in de richting van VWO komen, in ieder geval van havo. Vaak is het domweg dingen uit je hoofd leren. Wel moet ik opmerken dat het daardoor vaak moeilijk, dan niet zeer moeilijk is voor mensen met dyslexie.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 19:03
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 31-03-2004 @ 19:56 :
Nu kan je wel sarcastisch gaan lopen doen, maar dat er enkele uitzonderingen zijn betekent nog helemaal niets. Zoals al eerder gezegd zijn die verwaarloosbaar. Je blind staren op uitzonderingen is doorgaans niet zinvol, het grote plaatje is van belang. En dat grote plaatje laat duidelijk zien dat de doorsnee vwo leerling "slimmer" is dan de doorsnee vmbo leerling.

Nu kan je urenlang gaan zagen over de definitie van slimmer maar verandert dat werkelijk wat? Op het VWO krijg je meer stof te verwerken op een hoger niveau. Ongeacht je invulliing van "slim" lijkt me dat wanneer iemand op een hoger niveau meer stof tot zich kan nemen gewoon slimmer is dan iemand die dat niet kan. Het lijkt haast wel alsof mensen bang zijn dit te onderkennen (alsof het een belediging is voor vmbo'ers)...
Dat is dus niet zo.

En, ik kan er even aan toevoegen, ik heb ervaring met zowel gymnasium/atheneum als MBO.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 19:05
Verwijderd
Citaat:
gerwin schreef op 31-03-2004 @ 20:02 :
Elk wilwellend mens kan in ieder geval in de richting van VWO komen, in ieder geval van havo. Vaak is het domweg dingen uit je hoofd leren. Wel moet ik opmerken dat het daardoor vaak moeilijk, dan niet zeer moeilijk is voor mensen met dyslexie.
En ook voor mensen met een iq onder de 100...wat toch aardig wat mensen hebben. Er zijn genoeg mensen met een iq van beneden de 80 en die mensen kunnen nog niet eens de volledige reguliere basisschool doen, dus ook geen havo, laat staan vwo. Niet iedereen kan uit zijn/haar hoofd leren, idd bv. mensen met dyslexie, maar zo zijn er nog tig andere redenen te noemen waarom mensen dat niet kunnen.

Zeker niet elk welwillend mens kan iig havo.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 31-03-2004 @ 20:03 :
En, ik kan er even aan toevoegen, ik heb ervaring met zowel gymnasium/atheneum als MBO.
Het gaat om vwo en vmbo en tussen vmbo en mbo zit, voor zo ver ik weet, een behoorlijk groot verschil.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 19:07
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-03-2004 @ 20:06 :
Het gaat om vwo en vmbo en tussen vmbo en mbo zit, voor zo ver ik weet, een behoorlijk groot verschil.
De meesten op het MBO komen van het VMBO.

En qua leeftijd zit er tussen de eerste twee leerjaren van het MBO en de laatste twee/drie leerjaren van HAVO/VWO ook geen verschil (allemaal 16/17/18).

VWO 6 vergelijken met VMBO 4 slaat natuurlijk nergens op, maar MBO (jaar) 1/2 vergelijken met HAVO/VWO 4/5/6 wel degelijk.
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 31-03-2004 @ 20:07 :
De meesten op het MBO komen van het VMBO.

En qua leeftijd zit er tussen de eerste twee leerjaren van het MBO en de laatste twee/drie leerjaren van HAVO/VWO ook geen verschil (allemaal 16/17/18).

VWO 6 vergelijken met VMBO 4 slaat natuurlijk nergens op, maar MBO (jaar) 1/2 vergelijken met HAVO/VWO 4/5/6 wel degelijk.
Ik weer niet welke opleiding van het mbo hebt gedaan (welk niveau bv.), maar dat maakt een wezenlijk verschil.

Waar de rest van je post op slaat weet ik niet, niemand heeft het daar toch over? Het komt nogal uit de lucht vallen. En mbo vergelijken met HAVO/VWO 4/5/6 slaat ergens op...? Waar op dan?
Met citaat reageren
Oud 31-03-2004, 19:47
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-03-2004 @ 20:16 :
Ik weer niet welke opleiding van het mbo hebt gedaan (welk niveau bv.), maar dat maakt een wezenlijk verschil.

Waar de rest van je post op slaat weet ik niet, niemand heeft het daar toch over? Het komt nogal uit de lucht vallen. En mbo vergelijken met HAVO/VWO 4/5/6 slaat ergens op...? Waar op dan?
Maritiem Officier (Zeevaart) (MTS), niveau 4, 4-jarig
Verpleegkunde, niveau 4, 4-jarig

En waar het op slaat: de leeftijd.

Bij Maritiem Officier waren de meesten ongeveer 17-18 met wat uitschieters. Ik was een van de jongsten (16 toen). En 17-18 is de leeftijd waarop men op HAVO/VWO in de 4/5/6e klas zit.

Als je bv. VMBO-1 gaat vergelijken met Gymnasium-1 zie je wel een duidelijk verschil, denk ik. Maar ook daar zijn er uitschieters.
Ik ken bv. een paar behoorlijk intelligente VMBO'ers, o.a. van het forum.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken "ik doe echt niks op school"
Young Grow Old
73 05-05-2004 17:40
De Kantine Erkenning (misschien geheel fout geformuleert)
slisje
11 26-05-2002 23:49


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.