Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-08-2005, 21:20
moon
Avatar van moon
moon is offline
Allereerst excuses dat ik dit niet in het topic heb gezet waar het thuis hoort, maar ik heb een best wel dringende vraag over mijn medicatie. Misschien dat iemand er een antwoord op weet.

Ik ben sinds een week gestopt met de remeron en begonnen aan de depakine. De depakine moet ik langzaam opbouwen. Ik heb de hele week 1 tablet geslikt en ik moet er vanavond eigenlijk voor het eerst 2 slikken. Nou gaat het echt heel slecht met me. Het is de afgelopen week steeds slechter met me gegaan en vandaag had ik echt een zware crisis en had ik veel last van dissociatie e.d. Ik weet niet of dat komt omdat ik gestopt ben met de remeron of omdat de depakine een verkeeerde werking op me heeft.
Nu twijfel ik heel erg of ik er vanavond wel 2 zal nemen. De medicatie luister niet alleen heel nauw, (ik kan het waarschijnlijk geen dag uit stellen) het is ook zo dat ik nu wil beslissen. Ik wil besluiten om definitief met dit medicijn te stoppen of erop te gokken dat het wel een goed medicijn is en de dosis vanavond gewoon te verhogen. Maar volgensmij hou ik het echt niet lang vol als ik op 1 blijf zitten. Ik weet al amper hoe ik dit weekend door moet komen, het gaat echt helemaal niet goed. Alhoewel ik tussendoor ook wee vlagen heb waarin het beter gaat. Ik weet niet wat ik moet doen.

Iemand een advies?
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2005, 21:52
Thee Muts
Avatar van Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik zou je gewoon houden aan de voorgeschreven dosering. Juist omdat het met een medicijn als depakine inderdaad erg nauw steekt met de dosering, zou ik daar niet zomaar op eigen houtje veranderingen in aan brengen.

Verder zou ik contact opnemen met je arts/psychiater of iig iemand waarbij je terecht kunt. Als het zo slecht met je gaat, moet je daar hulp bij zoeken, ookal kan diegene je alleen maar even geruststellen. Als je nu bij niemand terecht kunt, ga daar dan gelijk maandag achteraan en neem tot die tijd gewoon de voorgeschreven dosis depakine.

Stel dat de depakine inderdaad een verkeerde uitwerking op jou heeft, dan kun je dat hoogstwaarschijnlijk wel terug vinden in de bijsluiter. Daar staat altijd in wat de mogelijke bijwerkingen kunnen zijn en in welke gevallen je een arts moet waarschuwen. Als je je zorgen maakt, kun je de bijsluiter dus nog eens goed nalezen.

Succes!
__________________
Alles gaat fout, maar het is goed zolang ik het beleef. Want ik leef.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #162
darkfairy
478 12-04-2011 00:47
Psychologie Medicatie....
Verwijderd
51 16-07-2009 00:41
Psychologie Hebben meer mensen hier last van psychoses???
Eend
20 01-07-2009 15:57
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Psychologie Dringende vraag...
Anno 1986
9 18-01-2005 17:37
Psychologie Algemeen anti-depressiva (en andere medicijnen) topic.
Quiana
499 16-01-2005 12:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:01.