Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2014, 20:48
Verwijderd
Ik hou van verkleden, maar niet op de carnavalsmanier.
Advertentie
Oud 25-02-2014, 20:50
Verwijderd
Alleen de afgelopen jaren heb ik geen zin meer om te schminken. De rotzooi blijft dagen later alsnog in mijn kussen hangen
Oud 25-02-2014, 20:55
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
ik krijg uitslag van die schmink, rotspul. Op de basisschool, in de kleuterklas, smeerden de juffen mijn toet alsnog vol en dan begon ik te huilen. Vieze troep!
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 25-02-2014, 20:57
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
En met muziekles moest ik verplicht alle carnavalsliedjes meezingen, wat al weken, zo niet maanden, van tevoren begon. Ik sprak het dialect niet en ik had ook geen idee wat ik zong.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 25-02-2014, 20:58
Verwijderd
Op basisschool hebben ze 5 jaar nodig gehad, om mijn broertje te overtuigen dat schmink leuk was. Hij deed het nooit op, gelijk heeft die Ik had vroeger ook dat glitterspul voor in de haren. Dat ging er nooit meer uit
Oud 25-02-2014, 20:58
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Trauma's zijn het. Trauma's!
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 25-02-2014, 21:00
Verwijderd
Maar de optochten zijn altijd leuk.
Oud 25-02-2014, 21:02
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Ja, de optocht is leuk.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 25-02-2014, 21:04
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Is t nou cárnaval, of carnavál? Ik zeg het allebei wel eens. En om één van de twee word ik wel eens uitgelachen, maar ik weet niet meer welke. Ik heb ook geen idee hoe ik aan een foute versie kom.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 25-02-2014, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Is t nou cárnaval, of carnavál? Ik zeg het allebei wel eens. En om één van de twee word ik wel eens uitgelachen, maar ik weet niet meer welke. Ik heb ook geen idee hoe ik aan een foute versie kom.
Waarschijnlijk word je uitgelachen om carnavál. Gewone Nederlanders zeggen cárnaval.
Oud 25-02-2014, 21:18
Verwijderd
Het boeot me vrij weinig, want het is vasteloavend als je het Zo schrijft
Oud 25-02-2014, 21:18
Verwijderd
carnaval klinkt Fries
Oud 25-02-2014, 21:20
Verwijderd
Mijn moeder zegt carnevaal
Oud 25-02-2014, 21:22
Maaike.sann
Maaike.sann is offline
Wanneer begint die ellende uberhaupt?
Oud 25-02-2014, 21:26
Verwijderd
Dit weekend
Oud 25-02-2014, 22:03
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Waarschijnlijk word je uitgelachen om carnavál. Gewone Nederlanders zeggen cárnaval.
Ok

Citaat:
carnaval klinkt Fries
Fries? Misschien zegt mijn moeder dan carnavál. Haar vader was een Fries geloof ik.

Nu ik erover nadenk, ik geloof dat ik wel cárnaval zeg, maar in een samenstelling carnavál. Dus carnaválsliedje. Nee... Nee toch niet. Ik weet niet zo goed wanneer ik het een of het ander gebruik. Maar ik zal nu voor eens en voor altijd in mijn oren knopen dat het cárnaval is.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 25-02-2014, 22:04
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
carnavál?
Die variant heb ik nog nooit gehoord
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 25-02-2014, 22:06
Verwijderd
Ik loop maandag mee in de optocht bij ons in dorp, en er zijn mutsen geregeld voor de hele groep. Ik heb zojuist gevraagd of ze degrootste voor mij apart willen houden. Met mijn dikke kop.
Oud 25-02-2014, 22:15
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik hoor ook wel eens carnavál, maar ik weet alleen niet meer door wie. Niet door mijn familie iig. En ik ken ook geen Friezen. Hmm.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 25-02-2014, 22:15
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik loop maandag mee in de optocht bij ons in dorp, en er zijn mutsen geregeld voor de hele groep. Ik heb zojuist gevraagd of ze degrootste voor mij apart willen houden. Met mijn dikke kop.
*dikkekopboks*
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 25-02-2014, 22:15
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
Ik hoor ook wel eens carnavál, maar ik weet alleen niet meer door wie. Niet door mijn familie iig. En ik ken ook geen Friezen. Hmm.
Limburgers misschien?
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 25-02-2014, 22:27
Verwijderd
Citaat:
*dikkekopboks*
*dikkekopkopstoot*
Oud 25-02-2014, 22:37
Snebbeltje
Avatar van Snebbeltje
Snebbeltje is offline
Citaat:
*dikkekopkopstoot*
Daar moest ik ook aan denken toen ik het opschreef.
__________________
Lariekoek en apekool!
Oud 25-02-2014, 23:34
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Ik ben bij een vriendin in Breda, en heel haar vriendengroep heeft het over carnavál.
__________________
Ik weet niet beter.
Oud 26-02-2014, 01:01
Verwijderd
Ik vind die broodjes van Subway ook erg vies. Ze doen niet eens hun best, met dat kleffe brood van ze.
Oud 26-02-2014, 06:51
Verwijderd
Ik zeg carnavál.
Oud 26-02-2014, 06:57
Verwijderd
Ik vind Subway niet vies (je moet het wel laten toasten, het is Amerikaans brood dus in feite meer "rauwe toast" maar ook niet geweldig. En ik vind het overpriced en ik vind ze misleidend omdat ze doen alsof ze gezond zijn door bijvoorbeeld te zeggen dat hun broodje sla "maar zes gram vet!" heeft, wat best veel is voor een broodje sla.
Oud 26-02-2014, 07:00
Verwijderd
Niet dat er iets mis mee is om zes gram vet binnen te krijgen bij je lunch, twintig gram vet mag ook van mij. Maar het is wel misleidend om er zo de aandacht op te vestigen.
Oud 26-02-2014, 07:02
Verwijderd
Zo zie ik dat ze op hun website ook spreken van "vetvrije specerijen". Euh ja duh, het zijn specerijen. Dat is net zoiets als "vetvrije komkommer".
Oud 26-02-2014, 07:38
Verwijderd
Citaat:
Zo zie ik dat ze op hun website ook spreken van "vetvrije specerijen". Euh ja duh, het zijn specerijen. Dat is net zoiets als "vetvrije komkommer".
Oud 26-02-2014, 07:48
Verwijderd
http://panos.be/nl/

Ik weet dat ik flink schrok van de prijs toen ik voor de eerste keer zo'n half broodje Bij de Subway samen stelde. Iets van over de 5 euro en het was een half broodje+kip+saus+tomaat+kaas.

Voor iets van 3.30 (geen idee wat het nu is is, ooit was het 3.10, het zal nog wel meer opgeslagen zijn, ik kan het zo niet op de site vinden) heb ik bij de Panos een Serrano, heel broodje+serrano+pesto+mozzarella+tomaat+ de vraag of ik iets ter vervanging van de sla wil.
Oud 26-02-2014, 08:55
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik vind de Subway ook niet lekker. En duur, idd. Voor twee euro heb je bij de Hema een hele baguette met heerlijk bieslookroomkaas en sla, dus wat zou je moeilijk doen.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 26-02-2014, 09:25
Verwijderd
Broodje rosbief van de Hema
Oud 26-02-2014, 09:36
Verwijderd
Zelfs het kantine voedsel ops school is lekkerder
Oud 26-02-2014, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Een omvangrijke storing bij de ING heeft er gisteren toe geleid dat veel mensen dubbele overboekingen hebben gedaan. ING vindt nu dat klanten dit zelf maar moeten terugdraaien. "Het is de verantwoordelijkheid van de gebruiker, ook tijdens een storing", aldus een woordvoerder van de ING.
Oud 26-02-2014, 09:53
Verwijderd
Mensen met verstand van anonieme ov-chip kaarten? Als ik die wil opladen, kan dat dan online met een niet-Nederlandse rekening (en niet via Paypal) of moet ik dat ergens in een winkel doen en kan dat dan wel met een Belgische kaart?
Oud 26-02-2014, 09:54
Verwijderd
Im de jumbo hier is oplaadpunt, maar hoe het verder werkt weet ik niet. Ik heb geen ov
Oud 26-02-2014, 10:20
Verwijderd
Supermarkten met een geldautomaat hebben meestal ook een ov-oplaadpunt en daar kun je gewoon pinnen.
En treinstations hebben een oplaadpunt natuurlijk
Oud 26-02-2014, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Ik vind de Subway ook niet lekker. En duur, idd. Voor twee euro heb je bij de Hema een hele baguette met heerlijk bieslookroomkaas en sla, dus wat zou je moeilijk doen.
Citaat:
Broodje rosbief van de Hema
Hema <3 Echt lekker en geen bizarre prijzen. Subway hier in de stad ziet er niet uitnodigend uit, donkere boel, ik zie er ook nooit klanten.
Oud 26-02-2014, 10:46
Verwijderd
Ik ben heel erg goed bezig - ik heb alle financiele shit geregeld en normaal ben ik daar heel slecht en uitstellerig en stom en negerend in en vandaag niet, ik ben vet trots nu En ik heb gemaild over mijn zwakzinnige stagedocente, en ik heb mijn jasje afgemaakt. Ik ben vet trots op mezelf nu
Oud 26-02-2014, 10:47
Verwijderd
Is het 'Toon Téllegen' of 'Toon Tellégen'?
Oud 26-02-2014, 10:50
Verwijderd
Ik zeg dat eerste, geloof ik.
Oud 26-02-2014, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Is het 'Toon Téllegen' of 'Toon Tellégen'?
ik zeg het eerste!
Oud 26-02-2014, 11:14
Verwijderd
Grapje
Oud 26-02-2014, 11:20
Verwijderd
Hij zegt zelf ook het eerste, ik heb een luisterboek van hem
Oud 26-02-2014, 12:34
Verwijderd
Ik heb echt heeel veel zin in carnaval. Ik ga als kip

En ik vind gewoon al het eten lekker, dus dan maakt het niet uit of het van de Subway is of van de HEMA. En zovaak eet ik daar ook niet, ik neem veel liever zelf iets te eten mee. Ook goedkoop
Oud 26-02-2014, 12:39
Verwijderd
Ik vind Subwaybroodjes ook wel lekker als ze eenmaal getoast zijn. Maar om er te komen moet ik langs een LaPlace, een Hema en een Bakker Bart, dus ik kom er nooit.
Oud 26-02-2014, 12:42
Verwijderd
Ik eet dan frikandellen tegen de kou. En drinken in een babyflesje
Oud 26-02-2014, 12:46
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik eet ook zelden bij de Subway, want die hier in Leiden ziet er best wel pauper uit. De broodjes zijn ''mwah'. Ik hou wel van de chipotle-saus en de honing-mosterd, maar het is niet dat ik er laaiend enthousiast van word.

Dan ga ik liever naar een kleine bageltent hier. De eigenaar heeft zoveel hart voor de zaak en is zo vriendelijk en enthousiast dat ik er graag langskom. Hij heeft z'n eigen bagelbakkerij achterin de zaak en verzint ook elke keer nieuwe dingen en je mag altijd vanalles proeven. Z'n bierbagel met iets erop heeft zelfs een prijs gewonnen voor beste broodje, dus ja, daar ga ik graag langs.
Maar niet al te vaak, want de brownies en muffins en cakejes zijn niet al te gezond voor me.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 26-02-2014, 13:28
Verwijderd
Kleine tentjes zijn sowieso gisteren gegeten in een pizzeria en het was echt lekker. Een echte Italiaan stond er ook en wij namen het halve restaurant in beslag. (maar er was ook niemand dus dat maakt niet uit)
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.