Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2004, 13:06
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
We zijn wat we denken.
Ons hele bestaan is het produkt van gedachten.
Met onze gedachten scheppen we de wereld.
Wie vanuit een onzuivere geest spreekt of handelt,
roept onheil over zichzelf af.
Zoals het wiel de os volgt die de kar trekt.

We zijn wat we denken.
Ons hele bestaan is het produkt van gedachten.
Met onze gedachten scheppen we de wereld.
Wie vanuit een zuivere geest spreekt of handelt,
roept voorspoed over zichzelf af.
Zoals uw schaduw u altijd vergezelt.


Wat is de betekenis van deze regels?
Wat willen zij zeggen?

Gaat het over karma, illusie? Of gaat het misschien ergens anders over?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2004, 13:13
Verwijderd
Meer zoiets van: 'wees braaf en je zult een leuk leven hebben'.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 13:18
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-06-2004 @ 14:13 :
Meer zoiets van: 'wees braaf en je zult een leuk leven hebben'.
Braaf? Je bedoelt; wie goed doet, goed ontmoet? Karma dus in feite?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 13:26
Verwijderd
Citaat:
Mu schreef op 12-06-2004 @ 14:18 :
Braaf? Je bedoelt; wie goed doet, goed ontmoet? Karma dus in feite?
Guess so, ik ben niet zo'n fan van termen als 'karma'.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 14:49
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Doe lief tegen je medemens en u zult lief worden behandeld

Zoiets kinderachtigs dat makkelijk werkt bij kinderen, maar als je echt nadenkt, is dit gewoon totaal onzin.

Want al ben je nog zo positief ingesteld, doe je nog zoveel moeite voor iemand, dan kun je evengoed nog teleurgesteld worden en worden misbruikt etca.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 14:52
Verwijderd
Sowieso onzin aangezien de meeste vrouwen geilen op macht, geld, status, en niet op karakter.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 14:57
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-06-2004 @ 15:52 :
Sowieso onzin aangezien de meeste vrouwen geilen op macht, geld, status, en niet op karakter.
Tja, de meeste "breezer sletten", "make up dozen" en "barbiepoppen" geilen daar inderdaad op. En ze vallen op de meest domste personen op deze hele aardkloot. Soort zoekt soort.

Maar waarom begin je trouwens over vrouwen...daar gaat dit topic niet over.
Bespeur ik hier enige haat tegenover vrouwen ? ^_^
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 12-06-2004 @ 15:57 :
Tja, de meeste "breezer sletten", "make up dozen" en "barbiepoppen" geilen daar inderdaad op. En ze vallen op de meest domste personen op deze hele aardkloot. Soort zoekt soort.
Dat zijn toch ook de meeste vrouwen...
Citaat:
Maar waarom begin je trouwens over vrouwen...daar gaat dit topic niet over.
Bespeur ik hier enige haat tegenover vrouwen ? ^_^
Inderdaad, Sherlock.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 15:07
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-06-2004 @ 15:52 :
Sowieso onzin aangezien de meeste vrouwen geilen op macht, geld, status, en niet op karakter.
Frustratie?
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 15:09
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 12-06-2004 @ 15:49 :
Doe lief tegen je medemens en u zult lief worden behandeld

Zoiets kinderachtigs dat makkelijk werkt bij kinderen, maar als je echt nadenkt, is dit gewoon totaal onzin.

Want al ben je nog zo positief ingesteld, doe je nog zoveel moeite voor iemand, dan kun je evengoed nog teleurgesteld worden en worden misbruikt etca.
We zien hem (Boeddha ) echter zeggen:
Wie vanuit een onzuivere geest spreekt of handelt,
roept onheil over zichzelf af.


Spreken of handelen definieert hij niet op zich als zuiver of onzuiver, maar hij heeft het over spreken of handelen vanuit zuiver of onzuiver denken.

Daarvoor zagen we hem zeggen:
We zijn wat we denken.
Ons hele bestaan is het produkt van gedachten.
Met onze gedachten scheppen we de wereld.


We zíjn wat we denken, het hele bestaan is het product van onze gedachten, met onze gedachten scheppen we de wereld.

Wat betekent dat, denken jullie?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 15:42
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-06-2004 @ 16:06 :
[B]Dat zijn toch ook de meeste vrouwen...


Inderdaad, Sherlock.
Hmm ben vandaag al psychiater genoemd, dus Sherlock kan er dan ook nog wel bij ^_^

Maar kun je in dit topic je haat tegenover vrouwen misschien buiten houden, wel zo aardig voor meneer Mu.

on topic: mu: ze bedoelen gewoon iets van: je kunt denken, door te denken kun je je leven bepalen. Door te denken kun je keuzes maken, mening vormen. Blablabla

Boedhisme....zucht
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 15:46
Verwijderd
Het was on-topic, namelijk een reactie op de stelling 'doe lief tegen uw medemens en u zult lief worden behandeld'.

Ik toonde de onwaarheid van de stelling aan.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 17:18
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-06-2004 @ 16:46 :
Het was on-topic, namelijk een reactie op de stelling 'doe lief tegen uw medemens en u zult lief worden behandeld'.

Ik toonde de onwaarheid van de stelling aan.
Het is off-topic. Ik bracht namelijk geen stelling in, ik had een vraag, namelijk wat jullie dachten dat de door mij gedeelde tekst betekent.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 17:19
Daevrem
Daevrem is offline
Dat is juist. Maar dat vind ik geen excuus om niet lief tegen je medemens te doen. Je doet lief om lief te zijn, niet voor eigen gewin.

Ik denk niet dat Buddha bedoeld dat mensen ook werkelijk aardig tegen je gaan doen als je aardig bent. Ik denk dat hij bedoelde dat als je aardig tegen anderen bent je ook aardig tegen jezelf bent. We zijn immers wat we denken.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 17:24
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 12-06-2004 @ 16:42 :
on topic: mu: ze bedoelen gewoon iets van: je kunt denken, door te denken kun je je leven bepalen. Door te denken kun je keuzes maken, mening vormen. Blablabla

Boedhisme....zucht
Er wordt echter gezegd:

Ons hele bestaan is het produkt van gedachten.
Met onze gedachten scheppen we de wereld.


Dat lijkt verder te gaan dan wat je beweert. Je kunt natuurlijk beweren dat we met onze gedachten, en dan daarmee daden, onze levensloop creëren, echter de tekst lijkt te zeggen dat we de hele wereld en ons hele eigen bestaan maken door onze gedachten. Hoe zit dat?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 17:26
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 12-06-2004 @ 18:19 :
Dat is juist. Maar dat vind ik geen excuus om niet lief tegen je medemens te doen. Je doet lief om lief te zijn, niet voor eigen gewin.

Ik denk niet dat Buddha bedoeld dat mensen ook werkelijk aardig tegen je gaan doen als je aardig bent. Ik denk dat hij bedoelde dat als je aardig tegen anderen bent je ook aardig tegen jezelf bent. We zijn immers wat we denken.
Ik denk dat je een heel goed punt aanhaalt. Je doet lief om lief te zijn. Dat lijkt terug te slaan op de uitspraak over het spreken of handelen vanuit een zuivere of onzuivere geest; je kunt dat opvatten als karma, namelijk wat je doet komt bij je terug, of je kunt het zo opvatten, namelijk dat de daad zelf al reeds ís wat bij je terugkomt.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 18:25
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Je moet de kracht van je uitstraling niet onderschatten, lijkt me. Iemand die constant goed doet, heeft een positieve invloed op zijn omgeving. Diegene zal het de mensen die hem belachelijk maken ook niet kwalijk nemen, die leren het wel ofzo.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2004, 20:34
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Als je kijkt naar de uitspraak.. wat je zaait zul je oogsten.. zit boedah wel goed..

en het kan ook nog es heel aanstekelijk zijn voor mensen als je goed leeft.. lief hebt etc..

dus als ik iemand uitscheld, en hij kent de liefde niet.. of weinig er van. dan zal ik ook oogsten wat ik zaai..
en zo word er een soort wereld geschappen.. of een cultuur..

mensen zaaien en zaaien en zullen dus ook weer in een later stadium oogsten
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-06-2004, 23:20
Nanaki
Avatar van Nanaki
Nanaki is offline
Citaat:
Mu schreef op 12-06-2004 @ 18:24 :
Er wordt echter gezegd:

Ons hele bestaan is het produkt van gedachten.
Met onze gedachten scheppen we de wereld.


Dat lijkt verder te gaan dan wat je beweert. Je kunt natuurlijk beweren dat we met onze gedachten, en dan daarmee daden, onze levensloop creëren, echter de tekst lijkt te zeggen dat we de hele wereld en ons hele eigen bestaan maken door onze gedachten. Hoe zit dat?
Je gedachten bepalen niet alleen hoe je handelt, maar ook hoe je dingen waarneemt. Je perceptie van de gebeurtenissen om je heen. De handeling komt daaruit voort. Als twee verschillende personen naar dezelfde gebeurtenis kijken, is de kans groot dat ze die gebeurtenis anders interpreteren. Hun wereld (zoals zij die beleven) is dus allebei verschillend.

Of je met reine gedachten ook daadwerkelijk voorspoed over jezelf kan afroepen betwijfel ik.
__________________
I am the pill they use to fill your suicide machine
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 09:32
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
Nanaki schreef op 13-06-2004 @ 00:20 :
Je gedachten bepalen niet alleen hoe je handelt, maar ook hoe je dingen waarneemt. Je perceptie van de gebeurtenissen om je heen. De handeling komt daaruit voort. Als twee verschillende personen naar dezelfde gebeurtenis kijken, is de kans groot dat ze die gebeurtenis anders interpreteren. Hun wereld (zoals zij die beleven) is dus allebei verschillend.

Of je met reine gedachten ook daadwerkelijk voorspoed over jezelf kan afroepen betwijfel ik.
Ik vind dat beide beweringen die je doet elkaar tegenspreken.

Eerst zeg je dat gedachten bepalen hoe je dingen waarneemt, de interpretatie van de gebeurtenissen. Ook de interpretatie voorspoed/onheil berust dan toch op dergelijke gedachten? De reine gedacht brengt dan geen voorspoed voort, maar ís voorspoed.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 13:09
Nanaki
Avatar van Nanaki
Nanaki is offline
Ik denk van niet, omdat er naar mijn idee ook altijd dingen zijn die buiten je wil om gebeuren. Ik zie niet in hoe je met de meest reine gedachte bijvoorbeeld de holocaust als voorspoed zou kunnen bestempelen, om maar een extreem voorbeeld te noemen.
__________________
I am the pill they use to fill your suicide machine
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 13:21
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
Nanaki schreef op 13-06-2004 @ 14:09 :
Ik denk van niet, omdat er naar mijn idee ook altijd dingen zijn die buiten je wil om gebeuren. Ik zie niet in hoe je met de meest reine gedachte bijvoorbeeld de holocaust als voorspoed zou kunnen bestempelen, om maar een extreem voorbeeld te noemen.
Je bent dus een voorstander van aan de ene kant het geven van de klankkleur aan de dingen door de interpretatie van de waarneming (dat wil zeggen, de dingen zijn zoals we denken) en aan de andere kant ben je daar niet geheel voorstander van, dat wil zeggen, het is onmogelijk om helemaal los te zijn van enige voeling met de buitenwereld?

Ik vraag me af waarom je vindt dat dat onmogelijk zou zijn.

Is het niet zo dat de gedachte dat de holocaust slecht zou zijn al afkomstig is van de buitenwereld? Wie heeft ooit bepaald dat dergelijke dingen slecht zijn? Je kunt toch niet ontkennen dat wie denkt over de holocaust, niet als "wat vreeeeeselijk", niet als "wat geweeeeldig", maar als "ok", volledig in het reine is met zichzelf?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 23:33
Nanaki
Avatar van Nanaki
Nanaki is offline
Wat ik bedoelde met die laatste zin is dat je niet in de hand hebt wat er allemaal met je gebeurt. Als je aan alles wat je overkomt een positieve draai kunt geven en dat dan voorspoed noemt, dan vind ik dat wat vreemd. Als je je 'loskoppelt' van de wereld en alles wat er met je gebeurt negeert, zou ik dat ook geen vorspoed willen noemen.

Voorspoed over jezelf afroepen staat in mijn ogen niet gelijk aan in het reine zijn met jezelf. Zolang je een referentiekader hebt waarmee je naar de dingen kijkt, denk ik dat er bijna altijd wel enigszins negatieve en positieve gebeurtenissen zijn.

En volgens mij ben je als organisme inderdaad onlosmakelijk aan de wereld verbonden.
__________________
I am the pill they use to fill your suicide machine
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 08:01
ranonkel
ranonkel is offline
Citaat:
Mu schreef op 12-06-2004 @ 14:06 :
We zijn wat we denken.
Ons hele bestaan is het produkt van gedachten.
Met onze gedachten scheppen we de wereld.
Wie vanuit een onzuivere geest spreekt of handelt,
roept onheil over zichzelf af.
Zoals het wiel de os volgt die de kar trekt.

We zijn wat we denken.
Ons hele bestaan is het produkt van gedachten.
Met onze gedachten scheppen we de wereld.
Wie vanuit een zuivere geest spreekt of handelt,
roept voorspoed over zichzelf af.
Zoals uw schaduw u altijd vergezelt.


Wat is de betekenis van deze regels?
Wat willen zij zeggen?

Gaat het over karma, illusie? Of gaat het misschien ergens anders over?
Denken versluiert zijn.. het is dus de illusie van zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 01:01
AXE
AXE is offline
We zijn wat we denken.
We zijn wat we denken dat we zijn. Zelfs al vinden anderen dat misschien niet, voor jezelf ben je het wel.

Ons hele bestaan is het produkt van gedachten.
Het bestaan van alles wat we beseffen is een produkt van onze gedachten. Onze gedachten worden opgewekt in onze hersenen.

Met onze gedachten scheppen we de wereld.
De wereld die we kennen is een gevolg van de werkelijkheid. Doordat onze hersenen hetgene verwerken dat wat ze als input van ons lichaam krijgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-06-2004, 11:39
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Mijn eigen gedachten over deze uitspraken zijn:
De wereld is zoals ze is.

Lijden en niet-lijden, zijn en niet-zijn, polareit komt voort uit onze gedachten. Als we de wereld zien als een tweedeling tussen lijden en niet-lijden, goed en slecht, scheppen we de wereld met onze gedachten.

Dit maakt ook dat wij voor onszelf lijken te zijn, aangezien we enkel onderdeel van de kosmos zijn. Met onze gedachten scheppen wij onszelf. We zijn wat we denken.

Natuurlijk bestaat de wereld fysiek, bestaan wij (als onderdeel van die wereld) fysiek, maar dat wij haar kunnen bevatten ligt ten grondslag aan onze gedachten. Ons hele bestaan is het produkt van bewustzijn. Bewustzijn van gedachten.

Wie spreekt of handelt met bepaalde intenties, is de intentie die hij over de ander afroept met zijn woorden en handelingen. Er is een daad, maar geen dader.

Leven in het nu is belangrijk: als je lijdt, lijd dan, als je niet lijdt, lijd dan niet, als je denkt, denk dan en als je niet denkt, denk dan niet. De wereld is zoals ze is.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 13:23
MickeyV
MickeyV is offline
De wereld is, zoals zij is? Allicht, hoe kan de wereld nu iets anders zijn, dan hetgeen zij is? A is A, niet B!

In al die mistige zweverigheid ontwaren wij Mu toch als nuchtere realist.
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 21:19
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Er is geen A...
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 22:33
Uziel
Avatar van Uziel
Uziel is offline
Citaat:
Mu schreef op 12-06-2004 @ 14:06 :
We zijn wat we denken.
Ons hele bestaan is het produkt van gedachten.
Met onze gedachten scheppen we de wereld.
Wie vanuit een onzuivere geest spreekt of handelt,
roept onheil over zichzelf af.
Zoals het wiel de os volgt die de kar trekt.

We zijn wat we denken.
Ons hele bestaan is het produkt van gedachten.
Met onze gedachten scheppen we de wereld.
Wie vanuit een zuivere geest spreekt of handelt,
roept voorspoed over zichzelf af.
Zoals uw schaduw u altijd vergezelt.


Wat is de betekenis van deze regels?
Wat willen zij zeggen?

Gaat het over karma, illusie? Of gaat het misschien ergens anders over?
Leuk ik ga er ook even op in.. Tevens vanuit Boeddhistisch/filosofisch/psychologisch oogpunt...

Ons hele bestaan is het produkt van gedachten.
Met onze gedachten scheppen we de wereld.


Word waarschijnlijk iig gedoeld op hoe een individu het leven en de wereld ZELF ziet...
Klopt helemaal. Door je negatieve emoties onder de hand te hebben, en door bijvoorbeeld positief te kijken naar de toekomst, maak je je eigen toekomst en je eigen beeld van de wereld..
Als iemand kwaad doet, kun je hem een klootzak vinden, maar je kunt ook medelij hebben, omdat hij handelt doordat hij onder invloed is van destructieve emoties...


Wie vanuit een onzuivere geest spreekt of handelt,
roept onheil over zichzelf af.
Zoals het wiel de os volgt die de kar trekt.


Onzuivere geest inpliceert in mijn ogen Destructieve emoties. Omdat er in mijn ogen geen feitelijk onzuivere geest is, behalve eentje gecreeerd door destructieve emoties...
Dus inderdaad zorgt dat voor negativiteit om de persoon heen.


We zijn wat we denken.
Ons hele bestaan is het produkt van gedachten.
Met onze gedachten scheppen we de wereld.


Slaat ook weer op hetzelfde. Je kunt jezelf vanuit zoveel standpunten bekijken... Vaak heerst onzekerheid omdat we zijn wat anderen willen dat we zijn, of bang zijn voor wat anderen van ons vinden. En dus degraderen we ons zelf.

Wie vanuit een zuivere geest spreekt of handelt,
roept voorspoed over zichzelf af.
Zoals uw schaduw u altijd vergezelt.


Kijk, waar vooral op gelet moet worden is dat in mijn ogen VOORSPOED hier niet bedoeld is als voorspoed dat persee uit externe elementen hoeft te komen.
Vanuit een zuivere geest, creeer je zelf voor jezelf een fijn leven, omdat je niet afhankelijk bent van dingen die negatieve emoties voeden.
Tuurlijk is het wel zo dat als je zelf een fijn persoon bent, anderen je vaak ook meer mogen, maar dat vind ik niet bedoeld hier.
__________________
Sterk als een boom... Verlies nooit je gevoel van eigenwaarde...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 22:39
Uziel
Avatar van Uziel
Uziel is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 12-06-2004 @ 15:49 :
Doe lief tegen je medemens en u zult lief worden behandeld

Zoiets kinderachtigs dat makkelijk werkt bij kinderen, maar als je echt nadenkt, is dit gewoon totaal onzin.

Want al ben je nog zo positief ingesteld, doe je nog zoveel moeite voor iemand, dan kun je evengoed nog teleurgesteld worden en worden misbruikt etca.
Mja maar dan wordt je weer gestuurd door negatieve emoties.

Als jij in een staat bent van complete emotionele verlichting, ga jij moeite doen voor mensen om HUN een plezier te doen, zonder er iets voor terug te verwachten.. En uit het feit dat je ziet dat ZIJ het beter hebben, wordt jij ook blij/gelukkig...
Zonder verwachtingen zelf te hebben voor dingen terug krijgen ofzo.
Works for me..
__________________
Sterk als een boom... Verlies nooit je gevoel van eigenwaarde...
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 22:45
Uziel
Avatar van Uziel
Uziel is offline
Citaat:
Mu schreef op 12-06-2004 @ 18:26 :
Ik denk dat je een heel goed punt aanhaalt. Je doet lief om lief te zijn. Dat lijkt terug te slaan op de uitspraak over het spreken of handelen vanuit een zuivere of onzuivere geest; je kunt dat opvatten als karma, namelijk wat je doet komt bij je terug, of je kunt het zo opvatten, namelijk dat de daad zelf al reeds ís wat bij je terugkomt.
Geweldig geformuleerd Mu...!

Het feit is dat je helpt om het helpen in plaats van het helpen om iets terug te verwachten van de ander. zoals ik hierboven zei
__________________
Sterk als een boom... Verlies nooit je gevoel van eigenwaarde...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 12:30
Marie Elize
Avatar van Marie Elize
Marie Elize is offline
wil je letterlijk weten wat er staad of wil je de achterliggende gedachte hebben?

ik denk dat er in dat stukje tekst word gezegt dat alles een verzinsel is van iets of misschien wel van jezelf je ziel ofzo.
en dat je alles dus zelf verzint en het eigenlijk er niet echt is.

zeg het me maar als ik het fou heb of als ik iets heel doms heb gezegt maar dat dacht ik toen ik het stukje las.
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 14:50
MickeyV
MickeyV is offline
staad? gezegt?
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 14:50
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Kazanka schreef op 17-06-2004 @ 22:19 :
Er is geen A...
Ja, hallo, straks ga je nog zeggen: er is geen God!
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 18-06-2004, 18:05
Marie Elize
Avatar van Marie Elize
Marie Elize is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 18-06-2004 @ 15:50 :
staad? gezegt?
dyslectisch
__________________
...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 21:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mu schreef op 12-06-2004 @ 14:06 :
We zijn wat we denken.
Ons hele bestaan is het produkt van gedachten.
Met onze gedachten scheppen we de wereld.
Wie vanuit een onzuivere geest spreekt of handelt,
roept onheil over zichzelf af.
Zoals het wiel de os volgt die de kar trekt.

We zijn wat we denken.
Ons hele bestaan is het produkt van gedachten.
Met onze gedachten scheppen we de wereld.
Wie vanuit een zuivere geest spreekt of handelt,
roept voorspoed over zichzelf af.
Zoals uw schaduw u altijd vergezelt.


Wat is de betekenis van deze regels?
Wat willen zij zeggen?

Gaat het over karma, illusie? Of gaat het misschien ergens anders over?

wat er volgens mij staat: (ongeveer per punt van de tekst)


als je nadenkt schep je de kans om dingen te veranderen en invloed uit te oefenen op de dingen om je heen.
wie dom is maakt fouten.
wie niet nadenkt zal geen invloed hebben.

jouw situatie is wat jij ervan maakt.
met nadenken kun je de wereld veranderen.
wie goed nadenkt zal gelukkiger worden.
wat je fout doet blijft je achtervolgen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-06-2004, 23:05
Upke
Upke is offline
Citaat:
Mu schreef op 12-06-2004 @ 14:06 :
We zijn wat we denken.
Ons hele bestaan is het produkt van gedachten.
Met onze gedachten scheppen we de wereld.
Wie vanuit een onzuivere geest spreekt of handelt,
roept onheil over zichzelf af.
Zoals het wiel de os volgt die de kar trekt.

We zijn wat we denken.
Ons hele bestaan is het produkt van gedachten.
Met onze gedachten scheppen we de wereld.
Wie vanuit een zuivere geest spreekt of handelt,
roept voorspoed over zichzelf af.
Zoals uw schaduw u altijd vergezelt.


Wat is de betekenis van deze regels?
Wat willen zij zeggen?

Gaat het over karma, illusie? Of gaat het misschien ergens anders over?
De wereld om je heen creeer je zelf door gedachtenrimpels. Dat betekend dus: Als je een onzuivere geest hebt en je spreekt of handelt krijg je onheil op je af, tenminste als je hier in gelooft. Denk je van, ow het maakt niet uit dat mijn geest onzuiver is maar ik krijg toch alleen voorspoed op me af dan gebeurt dat. Het ligt er maar net aan waar je aan denkt. Er bestaan geen regels (tenminste als je dat denkt )
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 23:07
Upke
Upke is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 12-06-2004 @ 14:26 :
Guess so, ik ben niet zo'n fan van termen als 'karma'.
Het is ook niet de bedoeling dat je "fan" bent van karma. Maar meer een volgeling of zoiets.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 23:10
Verwijderd
Citaat:
Upke schreef op 26-06-2004 @ 00:07 :
Het is ook niet de bedoeling dat je "fan" bent van karma. Maar meer een volgeling of zoiets.
Ik bedoelde ermee te zeggen dat ik liever zaken concreet beschrijf dan met termen die vaak ambigu en zweverig zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Waaraan denk jij zoal?
Verwijderd
37 24-03-2010 10:07
Verhalen & Gedichten denken!!
C'est moi
2 13-11-2004 22:48
Verhalen & Gedichten Don't like it but...: Denk aan mij
Secreet
2 02-09-2002 13:14
Levensbeschouwing & Filosofie Dit kreeg ik per mail: Om over na te denken
Doc
19 18-01-2002 11:21
Verhalen & Gedichten Denk je wel eens aan me....
aquafemme
1 06-11-2001 15:53
Verhalen & Gedichten Even aan je denken...
Secreet
2 29-10-2001 06:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.