Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2004, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 08-06-2004 @ 12:01 :
Nou dood ben je niet. Als je dood 'bent' dan besta je immers niet meer. Je kunt enkel doodgaan, en niet dood zijn.
dood is het lichamelijke overlijden.

De geest/ziel blijft leven.

De ziel kan niet "dood". Loos begrip.

Dood is alleen voor het stoffelijke.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2004, 12:16
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 08-06-2004 @ 12:17 :
dood is het lichamelijke overlijden.

De geest/ziel blijft leven.

De ziel kan niet "dood". Loos begrip.

Dood is alleen voor het stoffelijke.
zweverig gezwam, waar baseer je op dat de ziel zou blijven leven?
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 16:09
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 08-06-2004 @ 11:27 :
Hmm ja, volgens mij is dat ook zo'n puberachtig-breezer woord
eh, dat is geen breezah. breezah was toch van dat alles op -uh eindigt, en dat die lui de shift key niet kunnen hanteren?

1337 komt iig uit leet-speak. iets met hackers.

waar terug naar het onderwerp.
daevrem maakt een scherpzinnige opmerking.

dr zoidberg:
je beseft toch wel dat er nooit zat materiaal is om ons allemaal een perfect lichaam terug te geven he?
maar als dood het niet functioneren van het lichaam is, dan zijn dus JUIST alle zielen dood. immers, iedereen die nog slechts een ziel is, heeft een niet functionerend lichaam. het klinkt wel niet zo prettig, maar ze zijn dood
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 16:39
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
JaJ schreef op 08-06-2004 @ 17:09 :
eh, dat is geen breezah. breezah was toch van dat alles op -uh eindigt, en dat die lui de shift key niet kunnen hanteren?

1337 komt iig uit leet-speak. iets met hackers.

Dank u voor de info

Verder: volgens mij is er nog niet bewezen dat de "ziel" blijft voortbestaan als het lichaam eenmaal is gestorven. Dus ik geloof niet dat de ziel op aarde of waar dan ook "blijft hangen".
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 16:52
Satrapold
Avatar van Satrapold
Satrapold is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 07-06-2004 @ 16:33 :
Als we nu collectief zelfmoord plegen, waar uhm stopt de cirkel dan?
Alles telt, inc insecten, bomen etc etc.

Zolang mijn gedachtegang uit pulsen bestaat geloof ik niet in die onzin.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 16:58
wie?
Avatar van wie?
wie? is offline
"Helaas, wij zijn, dom genoeg, bang voor 1 dood, terwijl we al zoveel keer gestorven zijn en nog sterven"
(Plutarchus)

Het ligt er maar net aan wat je dood noemt, je kan net zoals Plutarchus het worden van bijvoorbeel puber tot volwassene als dood zien.

Ik vind dat je dood bent als je lichaamsfunctie's stoppen... Maarja weetje eigenlijk snap ik de hele vraag niet helemaal.
__________________
"The first decree is to legalize marijuana. The tyrany and bullshit's gone on too long. You old fuckin' shrivs who blocked it's legalization..."
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 17:40
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Satrapold schreef op 08-06-2004 @ 17:52 :
Alles telt, inc insecten, bomen etc etc.

Zolang mijn gedachtegang uit pulsen bestaat geloof ik niet in die onzin.
Sorry, uhm...wat?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 18:18
Halogeen
Avatar van Halogeen
Halogeen is offline
Citaat:
JaJ schreef op 08-06-2004 @ 17:09 :
eh, dat is geen breezah. breezah was toch van dat alles op -uh eindigt, en dat die lui de shift key niet kunnen hanteren?

1337 komt iig uit leet-speak. iets met hackers.
Volgens mij was het de beste quake 3 clan ooit... maargoed, dat soort dingen hoor ik niet te weten

Als je 1337 op een rare manier leest, zie je er leet in.
__________________
I know a ghost can walk through a wall, yet, I'm just a man, still learning how to fall
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 20:22
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 08-06-2004 @ 17:39 :
Dank u voor de info

Verder: volgens mij is er nog niet bewezen dat de "ziel" blijft voortbestaan als het lichaam eenmaal is gestorven. Dus ik geloof niet dat de ziel op aarde of waar dan ook "blijft hangen".
Hoe wou je dat dan ooit bewijzen? Het zal altijd een kwestie van geloven blijven. En dus ook wat voor waarde je er zelf aan hecht.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Halogeen schreef op 08-06-2004 @ 19:18 :
Volgens mij was het de beste quake 3 clan ooit... maargoed, dat soort dingen hoor ik niet te weten

Als je 1337 op een rare manier leest, zie je er leet in.
13375p34k is gewoon de taal van de 1337 h4x0rz.

Beetje offtopic...
Met citaat reageren
Oud 08-06-2004, 21:58
beuk
Avatar van beuk
beuk is offline
[offtopic]31337 etc stamt gewoon nog tijd van de bulletin boards en heeft met hackers weinig van doen; hooguit dat er wellicht mensen zijn die zich in beide wereldjes begeven hebben. pubertjes die de "taal" zich nu eigen gemaakt hebben staan er al helemaal buiten: zij waren veelal niet eens geboren in de tijden van de bbs.
__________________
when i rock..
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 09:00
Verwijderd
Citaat:
beuk schreef op 08-06-2004 @ 13:16 :
zweverig gezwam, waar baseer je op dat de ziel zou blijven leven?
Als je dit al zweverig vind dan mag je best wel even oprotten van dit forum.
Laat mij mijn mening hebben...en als jij feiten wil ga je maar naar het Wetenschap forum.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 09:06
Verwijderd
Citaat:
JaJ schreef op 08-06-2004 @ 17:09 :

dr zoidberg:
je beseft toch wel dat er nooit zat materiaal is om ons allemaal een perfect lichaam terug te geven he?
maar als dood het niet functioneren van het lichaam is, dan zijn dus JUIST alle zielen dood. immers, iedereen die nog slechts een ziel is, heeft een niet functionerend lichaam. het klinkt wel niet zo prettig, maar ze zijn dood
Hoe weet jij nou of er "niet genoeg materiaal" is? En welk matriaal heb je het over? "Het stoffelijke"? God is de schepper, die kan alles maken uit niets. (En niet blaten over mijn geloof graag, want die staat zo vast als een rots.)

Nog een keertje dan :

De dood is maar een fase, de ziel is onze kern. Het lichaam is maar een vat waar wij in mogen "wonen". Het lichaam is uiteraard een fantastisch iets, we hebben zintuigen en kunnen lichaamelijk lief mee kunnen hebben. Ect.

Als ons lichaam afstreft dan blijft de ziel over. Dan ervaren we alles anders, lijkt mij. Op de nieuwe hemel en aarde zullen we een nieuw lichaam krijgen...
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 09:59
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 09-06-2004 @ 10:06 :


Als ons lichaam afstreft dan blijft de ziel over. Dan ervaren we alles anders, lijkt mij. Op de nieuwe hemel en aarde zullen we een nieuw lichaam krijgen... [/B]
Dit klinkt alsof het een "feit" is. De ziel blijft over. Dat denk/geloof je maar, dus is maar een veronderstelling.
Nieuwe hemel en aarde.....

Echt, ik vind het helemaal dolletjes dat jij hierin gelooft. Maar op de manier hoe jij het verteld, lijkt het wel alsof het gewoon zo is en niet meer jouw geloof.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 10:01
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Daboman schreef op 08-06-2004 @ 21:22 :
Hoe wou je dat dan ooit bewijzen? Het zal altijd een kwestie van geloven blijven. En dus ook wat voor waarde je er zelf aan hecht.
Ik zeg ook meestal : "volgens mij" of "ik geloof dat ..."
Dus dan lijkt het me duidelijk hoeveel waarde ik eraan hecht.
De ziel die wegvliegt uit het lichaam valt niet te bewijzen. Dus zal ik er nooit in kunnen geloven. ( en zoiets is dan mijn waarde)
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 10:30
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 09-06-2004 @ 10:59 :
Dit klinkt alsof het een "feit" is. De ziel blijft over. Dat denk/geloof je maar, dus is maar een veronderstelling.
Nieuwe hemel en aarde.....

Echt, ik vind het helemaal dolletjes dat jij hierin gelooft. Maar op de manier hoe jij het verteld, lijkt het wel alsof het gewoon zo is en niet meer jouw geloof.
Mijn geloof is de waarheid, voor mij. Dus dan kan het weleens als feit klinken.

Mare, als we zo gaan redeneren, dan weet niemand wat dood is. Als je bewijs wil hebben.

Laat ik het er maar op houden dat dood het begin van het einde is. De rest van mijn verhaal blijkt verwarring op te roepen. Excuses daarvoor.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 10:50
Verwijderd
Dood is het einde van het leven.

De eenvoudige conclusie is dus dat een mens dood is wanneer hij (irreversibel) stopt met respireren.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 10:56
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 09-06-2004 @ 11:30 :
Mijn geloof is de waarheid, voor mij. Dus dan kan het weleens als feit klinken.

Mare, als we zo gaan redeneren, dan weet niemand wat dood is. Als je bewijs wil hebben.

Laat ik het er maar op houden dat dood het begin van het einde is. De rest van mijn verhaal blijkt verwarring op te roepen. Excuses daarvoor.
hehe ^_^ dacht ik al, dat eerste heb ik ook wel eens, maar heb ik al een tijdje afgeleerd
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 12:00
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 09-06-2004 @ 11:50 :
Dood is het einde van het leven.

De eenvoudige conclusie is dus dat een mens dood is wanneer hij (irreversibel) stopt met respireren.
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 09-06-2004, 15:01
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 09-06-2004 @ 11:30 :
Mijn geloof is de waarheid, voor mij. Dus dan kan het weleens als feit klinken.

Mare, als we zo gaan redeneren, dan weet niemand wat dood is. Als je bewijs wil hebben.

Laat ik het er maar op houden dat dood het begin van het einde is. De rest van mijn verhaal blijkt verwarring op te roepen. Excuses daarvoor.
natuurlijk weten we dat wel, er is gewoon ooit eens een woord bedacht voor de situatie waarin alle mensen verzijld raken, die er voor zorgd dat het lichaam niet meer werkt. dat is DOOD.

maar omdat mensen niet graag dood gaan, geloven ze dat ze een ziel hebben, die verder leeft. zelfs als we een ziel hebben, is dat dus onzin. uiteindelijk is iedereen begraven, ontbonden, DOOD.
kun je fijn roepen dat je ziel onsterfelijk is, maar de term dood is van toepassing op lichaam, niet op iets als een ziel.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 11-06-2004, 08:28
Verwijderd
Citaat:
JaJ schreef op 09-06-2004 @ 16:01 :
natuurlijk weten we dat wel, er is gewoon ooit eens een woord bedacht voor de situatie waarin alle mensen verzijld raken, die er voor zorgd dat het lichaam niet meer werkt. dat is DOOD.

maar omdat mensen niet graag dood gaan, geloven ze dat ze een ziel hebben, die verder leeft. zelfs als we een ziel hebben, is dat dus onzin. uiteindelijk is iedereen begraven, ontbonden, DOOD.
kun je fijn roepen dat je ziel onsterfelijk is, maar de term dood is van toepassing op lichaam, niet op iets als een ziel.
Ik zat eigenlijk meer een beetje te praten over NA de dood.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 20:59
DvoorA
Avatar van DvoorA
DvoorA is offline
de mens is een goddelijk wezen. We zijn hier altijd al geweest en we zullen altijd zijn. Ons lichaam vergaat en word opgenomen in de kringloop der stoffen, onze geest vaart verder op het schip dat dood heet over de mystieke rivier van reincarnatie. (Amen).
__________________
There is nothing real outside our perception of reality, is there?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 21:11
Verwijderd
Citaat:
DNMB schreef op 14-06-2004 @ 21:59 :
de mens is een goddelijk wezen.onzin We zijn hier altijd al geweestonzin en we zullen altijd zijnonzin. Ons lichaam vergaat en word opgenomen in de kringloop der stoffen, onze geest vaart verder op het schip dat dood heet over de mystieke rivier van reincarnatie. (Amen).onzin
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 21:45
Verwijderd
Citaat:
DNMB schreef op 14-06-2004 @ 21:59 :
de mens is een goddelijk wezen. We zijn hier altijd al geweest en we zullen altijd zijn.
huh..waarom zijn we goddelijk? We kunnen toch ook uitsterven of niet?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 21:49
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
we zijn er helemaal niet altijd geweets en we zullen er niet altijd zijn denk ik,lijkt me sterk iigeval
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 01:13
AXE
AXE is offline
Citaat:
JaJ schreef op 08-06-2004 @ 17:09 :
eh, dat is geen breezah. breezah was toch van dat alles op -uh eindigt, en dat die lui de shift key niet kunnen hanteren?

1337 komt iig uit leet-speak. iets met hackers.


Citaat:
Shitonya schreef op 08-06-2004 @ 11:08 :
Dat met cijfers gemengd in woorden, is een vorm van "breezertaal" als ik het goed heb. De cijfers zijn eigenlijk letters. Meestal is de e een 3, omdat die onder elkaar staan geloof ik.
Citaat:
Shitonya schreef op 08-06-2004 @ 11:27 :
Hmm ja, volgens mij is dat ook zo'n puberachtig-breezer woord
Shitonya je kunt beter je excuses aanbieden aan de 13373 mensjes op dit forum anders wordt je misschien geh4x0rt.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 12:37
AXE
AXE is offline
Als je hersenen stoppen met werken dan is je bewustzijn weg, en dan ben je als persoonlijkheid zijnde dood. En bij mensen gaat je lichaam daarna ook snel dood omdat je hersenen je organen niet meer kunnen regelen.
Kippen kunnen bijv. wel langer zonder hun hersenen leven, sommige andere dieren ook.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 12:48
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 08-06-2004 @ 11:08 :
Dat met cijfers gemengd in woorden, is een vorm van "breezertaal" als ik het goed heb. De cijfers zijn eigenlijk letters. Meestal is de e een 3, omdat die onder elkaar staan geloof ik.
Het is l33t sp34k.

En verder, natuurlijk bestaat dood. "dood" is de term die wij verzonnen hebben voor "niet meer levend". Ik vind dit soort topics echt vaag geklets, kan iemand misschien eens een echt goede filosofische discussie starten? Dit hele forum word vervuild door wat is dit/dat, jezus, god, allah en die domme onzin.
__________________
Politiek is interessant, want het gaat over het bestuur van het land :D | Voorheen bekend als 'S@nder'.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 16:48
m'ke
m'ke is offline
ik geloof niet in God, niet in Allah,....ik geloof enkel in de wetenschap...al zijn er een aantal onverklaarbare dingen die de wetenschap niet kan bewijzen waarom ze gebeuren, dit is iets dat niemand kan ontkennen...volgens mij gelooft dus iedereen, maar niet persé in Godtoestanden....
__________________
m'ke
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 17:25
Verwijderd
Citaat:
m'ke schreef op 15-06-2004 @ 17:48 :
ik geloof niet in God, niet in Allah,....ik geloof enkel in de wetenschap...al zijn er een aantal onverklaarbare dingen die de wetenschap niet kan bewijzen waarom ze gebeuren, dit is iets dat niemand kan ontkennen...volgens mij gelooft dus iedereen, maar niet persé in Godtoestanden....
Er is een verschil tussen iets niet kunnen bewijzen en het nog niet begrijpen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2004, 10:32
llosh
llosh is offline
EPICURUS OVER DE DOOD
Gewen je er voorts aan te denken dat de dood niet iets is dat ons aangaat. Elk goed en kwaad is immers gelegen in de waarneming en de dood is een verstoken raken van waarneming. Daarom maakt het inzicht dat de dood niet iets is dat ons aangaat, het sterfelijke karakter van het leven tot iets waarvan men kan genieten - niet door aan dat leven een oneindige tijdsspanne toe te voegen, maar door ons verlangen naar onsterfelijkheid weg te nemen. Er is immers niets vreeswekkends in het leven voor diegene die goed heeft begrepen dat er niets vreeswekkends aan is om niet te leven. Dwaas is dan ook degene die zegt dat hij niet zozeer angst heeft voor de dood omdat deze verdriet zal geven wanneer hij er is, maar omdat deze verdriet geeft zolang hij verwacht wordt. Wat geen last bezorgt terwijl het aanwezig is, dat kan ons slechts ongegrond kwellen wanneer het nog in de toekomst ligt. Het meest huiveringwekkende van alle kwaden, de dood, is dan ook niet iets dat ons aangaat, want wanneer wij er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. De dood, kortom, is iets dat noch de levenden noch de gestorvenen aangaat. Op de eersten heeft hij geen betrekking, en de laatsten zijn er zelf niet meer.
Brief aan Menoikeus, 124-125
Beide fragmenten zijn afkomstig uit Epicurus, Brief over het geluk, vertaald, ingeleid en van aantekeningen voorzien door Keimpe Algra, Historische Uitgeverij, Groningen 1998


*en hier ben ik het wel mee eens...*
__________________
I'm saving my last breath for someone who deserves it
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 18:48
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
de dood is het stoppen van je bewustzijn, waardoor je persoonlijkheid eindigt te bestaan.

hoe klinkt die?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2004, 19:13
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
T_ID schreef op 26-06-2004 @ 19:48 :
de dood is het stoppen van je bewustzijn, waardoor je persoonlijkheid eindigt te bestaan.

hoe klinkt die?
erg D66-achtig, wel een definitie waarin alle partijen zich kunnen vinden dus
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 00:37
Asklepios
Avatar van Asklepios
Asklepios is offline
dood...en daar houdt het op...blijft niets meer van je over-->

je sterft...je rot weg tot stof (in oven gaat het wat sneller)...je atomen komen mss weer in ander organisme...
__________________
If you haven't got anything nice to say about anybody, come sit next to me.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 09:15
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 26-06-2004 @ 19:48 :
de dood is het stoppen van je bewustzijn, waardoor je persoonlijkheid eindigt te bestaan.

hoe klinkt die?
Prachtig!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Het grote Stellingen topic
Balance
44 29-09-2005 18:38
Levensbeschouwing & Filosofie Jezus... wel zoon van God of niet?
JediJoel
119 18-09-2003 10:42
Verhalen & Gedichten wat ik zie, bestaat niet
Anne
2 24-08-2003 20:42
Levensbeschouwing & Filosofie Bang voor de dood?
Trebbor
56 12-03-2002 14:17
Levensbeschouwing & Filosofie Bewijzen tegen de kruisiging (doden) van Jezus.
Mujahideen
56 29-01-2002 14:34
Levensbeschouwing & Filosofie Werkelijkheid vs. Echtheid
legatus
17 07-01-2002 12:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.