Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2004, 07:08
Verwijderd
Citaat:
Kapee schreef op 12-12-2004 @ 23:56 :
Als onze hond alleen thuis is en moet schijten of zo, doet ze zelf de deur open.
De meeste mensen doen de deur op slot als ze niet thuis zijn en je gaat me niet vertellen dat jullie hond de deur dan van het slot zou halen, naar buiten zou gaan, haar behoefte zou doen (terwijl ze natuurlijk ook de deur in het oog houdt of er niemand naar binnen glipt), weer naar binnen zou gaan en de deur weer op slot zou doen. Dat ze zo slim is geloof ik toch echt niet.

Citaat:
Verder is het gewoon een kwestie van smaak.
Ik denk dat het eerder vrijwel volledig een kwestie van smaak is. Al is het alleen maar omdat jij enkel de voor jou positieve dingen van de hond opnoemt en de voor jou negatieve dingen (iig in relatie tot de hond) van katten opnoemt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2004, 09:03
duifeltje
Avatar van duifeltje
duifeltje is offline
Ik vind honden leuker want:
-je kunt er mee ravotten
-ze rennen achter je aan
-ze kunnen commando's leren
-ze hebben niet van de ontzettend scherpe nagels en tanden
-ze zijn niet zo geheimzinnig (ik vind sommige katten zo geheimzinnig, kan er ook niks aan doen)
-ze zijn steviger, als je ze optilt hangen ze tenminste niet als een slappe zak aan je arm.


sorry kattenmensen, maar ik heb dus meer op honden. Niet dat ik katten stom vind hoor want het zijn best leuke dieren, ook wel knufelig enzo .
__________________
*aangenaam......*
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 12:03
Verwijderd
Citaat:
Kapee schreef op 12-12-2004 @ 23:56 :
Hoezo kunnen honden niet voor zichzelf zorgen? Als onze hond alleen thuis is en moet schijten of zo, doet ze zelf de deur open. Ze kan heel goed voor zichzelf zorgen. Ook in haar eentje zou ze echt wel aan haar voedsel komen (wat menig kat al heeft ondervonden, ondanks hun arrogantie en 'intelligentie')... Het zijn misschien wel roedeldieren maar dat betekent niet dat ze het in hun eentje niet redden.
Ze zijn daar gewoon niet geschikt voor. Als je een hond bijvoorbeeld een bak vreten voorzet, zal hij alles naar binnen schrokken tot hij barst. Een kat doet dat niet. Verder zal een kat bijvoorbeeld, als hij een bepaalde pil niet wil slikken, er mooi omheen eten als je hem in het eten verstopt. Een hond propt zich gewoon vol en laat zich zo voor het lapje houden.

Verder is het bekend dat mensen met (jonge) katten meestal de deurklinken omhoog moeten zetten omdat die katten zichzelf er anders uitlaten. Dat moet ik bij een gezin met een hond nog zien.

Citaat:
Qua intelligentie staan katten zeker niet hoger op de evolutionaire ladder aangezien honden beter zijn in problemen oplossen, communicatief en sociaal sterker zijn (ook een vorm van intelligentie) en gewoon beter kunnen leren. Qua fysieke evolutie kan je het niet zeggen omdat het om twee roofdieren gaat die een evolutionair totaal verschillende weg zijn ingeslagen.
Het slaafs nabootsen van dingen vind ik nou niet bepaald getuigen van intelligentie. Honden zijn gewoon onbeschreven bladen die door de roedelleider in goede banen moeten worden gestuurd, anders gaan ze flippen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 12:13
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Solero schreef op 08-12-2004 @ 22:38 :
Honden.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 16:40
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 13-12-2004 @ 08:08 :
De meeste mensen doen de deur op slot als ze niet thuis zijn en je gaat me niet vertellen dat jullie hond de deur dan van het slot zou halen, naar buiten zou gaan, haar behoefte zou doen (terwijl ze natuurlijk ook de deur in het oog houdt of er niemand naar binnen glipt), weer naar binnen zou gaan en de deur weer op slot zou doen. Dat ze zo slim is geloof ik toch echt niet.
In sommige uithoeken van Nederland kan je je voor en achterdeur nog van het slot laten, fietsen niet op slot zetten en autosleutels zelfs in het contact laten zitten
Maar goed, ik zeg niet dat onze hond het slot openmaakt, ik bedoel dat ze gewoon even omhoog springt, de deurkruk naar beneden doet met haar voorpoten en dan naar buiten gaat. (de grote dan, de tekkel moet wel heeeeel erg slim zijn als ze het wil redden ) Het omhoogzetten van deurkrukken heeft geen nut trouwens, dat had ze na een paar keer al door hoe ze dat op moest lossen... (ging stuntelig maar het lukte wel)

Citaat:
Ze zijn daar gewoon niet geschikt voor. Als je een hond bijvoorbeeld een bak vreten voorzet, zal hij alles naar binnen schrokken tot hij barst. Een kat doet dat niet. Verder zal een kat bijvoorbeeld, als hij een bepaalde pil niet wil slikken, er mooi omheen eten als je hem in het eten verstopt. Een hond propt zich gewoon vol en laat zich zo voor het lapje houden.


Waarom denk jij dat het feit dat honden roedeldieren zijn gelijk betekent dat ze niet voor zichzelf kunnen zorgen. Mijn vaders hond heeft al zo vaak een konijn of eend of kat gevangen. Het enige wat haar ervan belet om het op te eten (en dus voor zichzelf te zorgen), is de sociale aard van honden. Ze komt haar prooi brengen en wacht af wat haar deel is, zoals het in de natuur bij bijvoorbeeld wolven ook gaat.
Als je gaat ontkennen dat het sterke sociale gedrag en de sterke communicatieve vaardigheden van honden geen teken van intelligentie zijn moet je je biologie-boeken er nog maar eens op naslaan. Ik zou eerder zeggen dat het niet kunnen of weigeren van katten om iets aan te leren duidt op een lagere intelligentie.
Slaafs nabootsen doen alle dieren in meer of mindere mate. Bij honden gaat het echter meer om gehoorzamen en samenwerken. Het gehoorzamen geeft aan dat ze mekaar goed begrijpen, en samenwerken geeft zelfs aan dat er een vorm van invoelend en vooruitziend vermogen is. De dag dat katten mekaar goed begrijpen en kunnen samenwerken moet nog komen...

O ja, zowel de hond van mijn moeder als die van mijn vader eten heel netjes om een pil heen als ie tussen het voer zit... Je moet m in een paar plakjes ham of zo wikkelen als je die pil bij ze naar binnen wil krijgen. En elke kat die weet hoe die voor zichzelf moet zorgen zal een plakje ham of weet ik veel wat niet weigeren, zelfs niet als er een pil in zit... De enige reden waarom een kat nog weer moeilijk kan gaan doen is omdat een kat kleiner is als een hond en het dus eerder merkt als er iets hards in het eten zit...
Maar goed, ik zie de link met het wel of niet voor zichzelf kunnen zorgen hier niet echt.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2004, 18:29
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-12-2004 @ 13:03 :
Ze zijn daar gewoon niet geschikt voor. Als je een hond bijvoorbeeld een bak vreten voorzet, zal hij alles naar binnen schrokken tot hij barst. Een kat doet dat niet. Verder zal een kat bijvoorbeeld, als hij een bepaalde pil niet wil slikken, er mooi omheen eten als je hem in het eten verstopt. Een hond propt zich gewoon vol en laat zich zo voor het lapje houden.

Echt niet. Wij hebben 2 hondjes, ze hebben dus 2 etensbakken, 1tje is er nu nog halfvol. Ze schrokken dus echt wel niet alles naar binnen totdat ze barsten

En zoals Kapee zegt: het is zeker niet makkelijk hen een pil mee te laten opeten!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2004, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Kapee schreef op 13-12-2004 @ 17:40 :
En elke kat die weet hoe die voor zichzelf moet zorgen zal een plakje ham of weet ik veel wat niet weigeren, zelfs niet als er een pil in zit...
Reken maar dat de meeste katten gewoon de pil (en eventueel de ham) laten liggen of gewoon weer uitspugen, ook katten die weten hoe ze voor zichzelf moeten zorgen.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 21:15
Denn-Mann
Avatar van Denn-Mann
Denn-Mann is offline
honden

ik heb een best wel grote mechelse herder..

heel lief beest..

hij heeft altijd zin om te stoeien, komt lekker naast je liggen op de bank..

honden zijn veel gezelliger
__________________
One luV
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 22:16
Verwijderd
Ik ben het met je eens Bart! Poezen zijn veel leuker Omdat ze gewoon zo eigenwijs kunnen zijn en heel aanhankelijk en ze gaan gewoon hun eigen gang.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 22:17
Verwijderd
poesjes
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 03:18
0fd1ba6bef258b3
Avatar van 0fd1ba6bef258b3
0fd1ba6bef258b3 is offline
Ik vraag me af of je uberhaupt appels met peren moet vergelijken?
Verder vind ik het nogal arrogant om te oordelen over een bepaalde mate bewustzijn en daarmee samenhangende intelligentie. Daar kun je mijns inziens niet achter komen met wat testjes.
__________________
Je suis une calamité.

Laatst gewijzigd op 18-12-2004 om 14:38.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 20:22
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
ik vind ze alle 2 leuk ..
alleen een kat heeft een mens als "huisdier"

vandaar ook dat ze je wel eens een muis ofzo komt brengen ..

katten hebben van houdsher zelf voor de mens gekozen.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2004, 20:28
Raven
Avatar van Raven
Raven is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-12-2004 @ 11:41 :
Een hond 'leert' iets en kan het dan vervolgens in die (of een soortgelijke) situatie toepassen, hij onthoudt het niet echt en echt toepassen vind ik het ook niet.


Verwijt katten dan ook niet dat ze zomaar uithalen. "Een normale (niet valse) kat geeft altijd een waarschuwingssignaal af voordat ie krabt. Katten geven altijd een waarschuwingssignaal af, als jij dat dan niet opmerkt, dan heb je pech."

Raven, varkens en dolfijnen zijn ook slimmer dan honden, maar heb jij ooit een politievarken, een blindegeleideraaf of een speurdolfijn gezien? Volgens mij ligt dat er niet zo veel aan of een beest slimmer is dan een ander beest of wat dan ook, een hond is gewoon praktisch, je kunt zo'n beest wat leren, hij loopt aan riempje en doet over het algemeen wat er van hem gevraagd/verlangd wordt. Dat 'voordeel' hebben andere dieren minder en dus is een hond voor dergelijke functies meer geschikt. Dat heeft met meer (en andere dingen) te maken dan alleen dat ze "zo goed kunnen leren" ed.

speurdolfijn wel ..

zijn ideeen opgegaan op (wilde!)dolfijnen toegang te geven tot reddings materialen en een paar getrainde in een groep te zetten ( weet niet wat daar van terecht gekomen is)

leuk verhaal:

De amerikaanse marine heeft ooit geprobeert om dolfijnen mijnen te laten leggen.. maar daar zijn ze mee gestopt omdat ze die dingen steenvast in de diepste afgrond dropten
(miss iets om over na te denken )
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 14:47
Verwijderd
Honden hebben een baas, een kat heeft personeel. Dat is het geniaalste aan een kat.
Honden stinken
Honden zijn vervelend
Honden maken herrie
Honden moeten uitgelaten
Honden kotsen veeeel meer
Honden stinken!

Maar toch is die van mijn ma wel lief .

Geef mij maar een lekkere narcisistische kat! Zo een die de hele dag Nix doet met een hoofdletter N, en afkeurend kijkt als je zat thuiskomt.
Poezen.... Poëzie. Toeval? Ik denk het niet
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 15:28
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
deadlock schreef op 19-12-2004 @ 15:47 :
Honden hebben een baas, een kat heeft personeel. Dat is het geniaalste aan een kat.
Honden stinken
Honden zijn vervelend
Honden maken herrie
Honden moeten uitgelaten
Honden kotsen veeeel meer
Honden stinken!

Maar toch is die van mijn ma wel lief .

Geef mij maar een lekkere narcisistische kat! Zo een die de hele dag Nix doet met een hoofdletter N, en afkeurend kijkt als je zat thuiskomt.
Poezen.... Poëzie. Toeval? Ik denk het niet
hier moet ik toch even tegenin gaan, ook al vind ik katten en honden net zo leuk.

1. Honden stinken niet, tenzij ze zich niet schoon houden maar dat geldt ook voor een kat. Als ze nat zijn stinken ze wel, toegegeven.
2. Honden zijn niet vervelend, alleen als je ze niet goed opvoedt. Wat dat betreft zijn katten net zo vervelend.
3. Geldt hetzelfde als bij 2, onze hond maakt minder herrie dan de katten, eerlijk gezegd.
4. Yep, ze moeten uitgelaten. Maar kattenbakken moet je ook verschonen, dat is dan een stuk viezer.
5. Onze hond kotst nooit, als 'ie wel kotst is 'ie gewoon ziek, maar als katten ziek zijn kotsen ze ook.
6. Zie 1.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 15:54
Verwijderd
Citaat:
AlopiA schreef op 19-12-2004 @ 16:28 :
1. Honden stinken niet, tenzij ze zich niet schoon houden maar dat geldt ook voor een kat. Als ze nat zijn stinken ze wel, toegegeven.
Honden stinken dus wel. Als je geen hond hebt merk je dat pas. Je loopt at random binnen bij iemand met een middelgrote hond en je ruikt het onmiddelijk.

Citaat:
2. Honden zijn niet vervelend, alleen als je ze niet goed opvoedt. Wat dat betreft zijn katten net zo vervelend.
Katten worden opgevoed door mams. Honden door de mens. Als een moeder zich goed gedraagt hoef je er alleen maar voor te zorgen dat ze niet in de gordijnen klimmen. Bijna alle pups eten schoenen en die fase duurt lang.

Citaat:
3. Geldt hetzelfde als bij 2, onze hond maakt minder herrie dan de katten, eerlijk gezegd.
Dan heb je een rare hond of rare katten.

Citaat:
4. Yep, ze moeten uitgelaten. Maar kattenbakken moet je ook verschonen, dat is dan een stuk viezer.
Kattenbak oppakken en leegkieperen in de container en klaar. Hondenpoep moet je opruimen, OOK als je ze uitlaat, want loslopende hondepoep is het ranzigste dat er bestaat.
En trouwens, je moet je kat leren zijn behoefte buiten te doen. Je verplaatst de kattenbak in de zomer naar buiten (iedere dag stukje dichter bij de deur) en vanaf het moment dat ie buitenstaat verschoon je hem gewoon niet meer, maar verplaats je hem naar een plekje dat je niet goed ruikt. Dan houd het vanzelf op.

Citaat:
5. Onze hond kotst nooit, als 'ie wel kotst is 'ie gewoon ziek, maar als katten ziek zijn kotsen ze ook.
Honden kotsen veel vaker en altijd op het tapijt, ook al heb je laminaat met een klein vloerkleed. Of het liefst op een mat.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2004, 21:04
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
deadlock schreef op 19-12-2004 @ 16:54 :
Honden stinken dus wel. Als je geen hond hebt merk je dat pas. Je loopt at random binnen bij iemand met een middelgrote hond en je ruikt het onmiddelijk.
Je moet je huis natuurlijk wel schoon houden. Jij mag van mij een keer bij mij thuis komen rondsnuffelen, want je ruikt het echt niet.

Citaat:

Katten worden opgevoed door mams. Honden door de mens. Als een moeder zich goed gedraagt hoef je er alleen maar voor te zorgen dat ze niet in de gordijnen klimmen. Bijna alle pups eten schoenen en die fase duurt lang.
Katten zijn veel ondeugender, die blijven iets proberen. Zoals je zelf al zei, een kat heeft onderdanen, daar luistert hij dus niet echt naar. Een hond heeft een baas, daar moet je naar luisteren.

Citaat:

Dan heb je een rare hond of rare katten.
Daar moet ik je gelijk in geven

Citaat:

Kattenbak oppakken en leegkieperen in de container en klaar. Hondenpoep moet je opruimen, OOK als je ze uitlaat, want loslopende hondepoep is het ranzigste dat er bestaat.
En trouwens, je moet je kat leren zijn behoefte buiten te doen. Je verplaatst de kattenbak in de zomer naar buiten (iedere dag stukje dichter bij de deur) en vanaf het moment dat ie buitenstaat verschoon je hem gewoon niet meer, maar verplaats je hem naar een plekje dat je niet goed ruikt. Dan houd het vanzelf op.
Onze katten lopen niet buiten, dus de kattenbak buitenzetten kan al niet. En zo zijn er wel meer mensen. Maar soms zul je die kattenbak toch eens schoon moeten poetsen hoor.
En er zijn hondenuitlaatplaatsen, waar je dus de hondenpoep niet op hoeft te ruimen. Gewoon grasveldjes.
Ik ben het met je eens dat hondenpoep op de stoep goor is, maar je moet je hond daar dan ook niet laten poepen.

Citaat:

Honden kotsen veel vaker en altijd op het tapijt, ook al heb je laminaat met een klein vloerkleed. Of het liefst op een mat.
Als katten kotsen, kotsen ze ook altijd op het tapijt of op een mat, dat zit gewoon in het beest. Maar ik zeg je, honden kotsen niet vaker dan katten. Zeker niet in de lente, want dan kotst je kat haarballen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 02:05
Jeuk
Avatar van Jeuk
Jeuk is offline
Citaat:
Kapee schreef op 08-12-2004 @ 23:29 :
Honden...

En voor de duidelijkheid: honden zijn intelligenter als katten. (http://www.1st-in-pets.com/22456-pet-intelligence.html) Honden zijn sowieso veeel beter in staat om te communiceren met andere honden en ook met andere dieren. Katten denken van nature egoistischer en zijn evolutionair op dat gebied duidelijk minder ver als honden. Verder kunnen honden gewoon beter leren als katten. Ooit een blindegeleidekat of speurkat of politiekat of zo gezien?
Je reinste propgande! Je reinste Noord-Koreaans-Stalinistische-Leugenachtige-Hondse-Kut-Propaganda!!!

Katjes, .
__________________
Krabben helpt niet.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 07:01
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
0fd1ba6bef258b3 schreef op 18-12-2004 @ 04:18 :
Ik vraag me af of je uberhaupt appels met peren moet vergelijken?
Verder vind ik het nogal arrogant om te oordelen over een bepaalde mate bewustzijn en daarmee samenhangende intelligentie. Daar kun je mijns inziens niet achter komen met wat testjes.
Idd, honden zijn gewoon heel anders dan katten. En als je zelf nog nooit een van die dieren als huisdier hebt gehad vraag ik me af of je dan wel zo goed over een dier kan oordelen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 15:43
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
Jeuk schreef op 20-12-2004 @ 03:05 :
Je reinste propgande! Je reinste Noord-Koreaans-Stalinistische-Leugenachtige-Hondse-Kut-Propaganda!!!

Katjes, .
waarom? Het staat op een algemene huisdierensite, 25000 deelnemende huisderen en de eigenaar moet de test doen. Elke eigenaar vindt zijn huisdier het beste en het slimste, dus ik zie het probleem niet. Het enigste wat er loos is, is dat de conclusie jou niet aanstaat.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2004, 15:45
Flærynn
Avatar van Flærynn
Flærynn is offline
Mrrauwww

(katten dus)
__________________
-vul zelf maar in-
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 21:39
M-Leentje
Avatar van M-Leentje
M-Leentje is offline
Poezen!! Ik hou van die beesten!!

Ze zijn veel eigenwijzer en wat zelfstandiger.. daar hou ik wel van.. Onze katten hoef je bv. niet uit te laten, die doen dat zelf wel.. Lui, ik weet het..
__________________
...gone with the wind...
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 21:40
M-Leentje
Avatar van M-Leentje
M-Leentje is offline
En dat bedoel ik dan in vergelijking met honden hè..
__________________
...gone with the wind...
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 13:00
Mexx_M
Avatar van Mexx_M
Mexx_M is offline
Ik vind ze allebei leuk.. maaar dan moet je wel een hele aanhankelijke kat hebben (net als ik )

Ik heb 2 honden en een kat...
Met citaat reageren
Oud 24-12-2004, 15:49
Kapee
Kapee is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-12-2004 @ 13:03 :
Het slaafs nabootsen van dingen vind ik nou niet bepaald getuigen van intelligentie. Honden zijn gewoon onbeschreven bladen die door de roedelleider in goede banen moeten worden gestuurd, anders gaan ze flippen.
Laten we katten en honden eens vergelijken met leerlingen op een basisschool. Leerlingen zijn in feit ook onbeschreven bladeren die door de leraar in goede banen geleid moeten worden, anders gaan ze flippen.

Bij leerlingen wordt het (snel) kunnen reproduceren/ na kunnen doen van iets (bijvoorbeeld een som of een spellingsregel) over het algemeen gezien als intelligentie.
Een leerling die weigert om te leren (al dan niet door onmacht) en een beetje zit te niksen wordt over het algemeen als een probleemgeval beschouwd. Waarom zijn katten-eigenaren er dan zo van overtuigd dat katten slimmer zijn???

Katten zijn en blijven probleemgevallen.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 21:14
Jeuk
Avatar van Jeuk
Jeuk is offline
Citaat:
Kapee schreef op 20-12-2004 @ 16:43 :
waarom? Het staat op een algemene huisdierensite, 25000 deelnemende huisderen en de eigenaar moet de test doen. Elke eigenaar vindt zijn huisdier het beste en het slimste, dus ik zie het probleem niet. Het enigste wat er loos is, is dat de conclusie jou niet aanstaat.
Ja, inderdaad. .

Katjes, .
__________________
Krabben helpt niet.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2004, 21:19
Morrigan
Avatar van Morrigan
Morrigan is offline
Ik hou meer van katten
Ze vinden je dan misschien alleen lief omdat je ze eten geeft maar dat maakt mij niet uit
Met citaat reageren
Oud 27-12-2004, 11:46
sans plomb
Avatar van sans plomb
sans plomb is offline
ik hou meer van honden, poezen zijn kut!
__________________
Love is like a pictionary
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 11:40
?OWAN!
Avatar van ?OWAN!
?OWAN! is offline
Ik ben dol op katten
mijn kat had zichzelf geleerd om de deur open te maken.
ze sprong simpelweg op de deurklink.
het enige nadeel was dat naderhand geen enkele kamer
(zelfs niet die van de buren) veilig voor haar was.
katten zijn onafhankelijk en arrogant.
ik vind dat prachtig. het snorgeluid dat een tevreden kat maakt.

of honden slimmer zijn katten weet ik niet, het hangt volgens mij echt van het ras en opvoeding af.
__________________
Watching the red sky surrounded by clouds a salute to a begin of my forgetfulness of my latest sin
Met citaat reageren
Oud 28-12-2004, 18:56
=zwart wit=
Avatar van =zwart wit=
=zwart wit= is offline
poll was niet overbodig geweest, mss .

hond! zeker. katten zijn afstandelijker, eigenwijzer. honden zijn trouwer en aanhankelijker. honden doen meer voor je, eisen meer van je.

maar niet dat ik iets tegen katten heb, uiteraard. hartstikke lieve beesten . maar een bijkomend nadeel is ook dat ze niet zo stevig zijn. ik hou van stevige knuffels, van een beest waar je je armen om heen kan slaan en op z'n buik kan rossen. en niet van een teer kattekopje .
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 18:57
hotrid
Avatar van hotrid
hotrid is offline
Ik heb toch liever een poes in me handen, alhoewel op zijn hondjes ook wel lekker is.
Met citaat reageren
Oud 29-12-2004, 19:45
Flowerless
Flowerless is offline
poesjes!!
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 00:27
nps
Avatar van nps
nps is offline
kat rrr honden zijn saai
__________________
__________________
Met citaat reageren
Oud 04-01-2005, 00:36
tsip
Avatar van tsip
tsip is offline
pusjes
Met citaat reageren
Oud 09-01-2005, 21:27
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
Katten natuurlijk.
Honden zijn meer afhankelijk dan een kat een kat lijd een eigen leven en is heel zelfstandig een hond lijkt geen leven te hebben. dat houd dus in dat juist katten meer karakter hebben dan honden.
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Met citaat reageren
Oud 10-01-2005, 21:19
iedje
iedje is offline
was eerst meer een hondenmens, omdat de kat van mn vriend een hekel had aan mij
nu die kat niet meer is weg te slaan bij me ben ik volledig omgeslagen
ik hou van allebei...
ben gek op honden, al hoeft dat voorlopig niet meer voor mij omdat ik pas mn hond weg heb moeten doen. honden zijn koel, omdat ze vaak heel slim zijn en je kan er veel mee doen

katten zijn wat meer om te knuffelen en wat minder afhankelijk

ik ben dus een beidenmens hoop uiteindelijk mn eigen teckeltje en een rood main coon katje te hebben
Met citaat reageren
Oud 11-01-2005, 19:42
samoth
samoth is offline
katten hebben een veel interessanter karakter en hebben een heel hoog aaibaarheids gehalte.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 12:44
HybridTheory
HybridTheory is offline
Over het algemeen hou ik meer van honden, omdat die gewoon trouwer zijn en liever.
Maar ik heb geen hond, wel een kat, en dat is niet zo'n beest die krauwt enzo, meer een kat met een hondenkarakter, hij is ook heel aanhankelijk.
Eigenlijk maakt het me dus niet zoo veel uit.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2005, 22:48
Verwijderd
Honden!
Honden stinken dan wel, en je moet ze uitlaten, maar ze zijn veel liever dan poezen.

Poezen zijn eng & gemeen... poezen zetten nagels is mij, poezen zijn onvoorspelbaar en onbetrouwbaar. Poezen BAH... die kattenbak kan trouwens ook behoorlijk stinken hoor, daar zou ik liever 10 honden voor ruiken... (moest keertje hele vieze kattenbak verschonen bij iemand in de thuiszorg).

Honden zijn lief en betrouwbaar, lopen de hele dag achter je aan, willen maar 1 ding, mee altijd en overal ... maar ja dat kan niet he...

Mijn hond, nou ja hond van mijn moeder is de aller aller liefste ... (allebei de honden, maar 1 tje ietsjes meer). Het is wel een domme stinkhond, maar erg schattig... Yeeh! Heb hem wel gemist toen ik net op kamers zat...
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 14:35
DrunkenMagician
Avatar van DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Katten.

Honden..
.. stinken.
.. kwijlen.
.. blaffen.
.. kan je niet alleen laten.
.. moet je elke dag uitlaten.
.. vreten ontzettend veel. (Ja, ok, de kleine niet. Maar als je een hond neemt, dan moet je wel een grote nemen. Zo'n kleintje vind ik zo nichterig. )

Betekent niet dat ik een hekel heb aan honden. Als ik een groter huis (denk aan een villa of een boerderij) zou hebben, dan zou ik een mooie herder aanschaffen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2005, 15:15
Verwijderd
Ik ben een echte kattenfan
Met citaat reageren
Oud 28-01-2005, 14:03
Verwijderd
Maakt mij niet zoveel uit, hebben 8 jaar een kat gehad en nu 5 jaar een hond. Die hond is veel speelser en das wel leuk
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 18:26
Buffy-Girl
Buffy-Girl is offline
Poes! Ook al vind ik sommige honden ook erg lief, kzou er alleen niet zelf 1 willen hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2005, 18:35
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
Ik erger me aan mensen die 'slimmer als' schrijven. Verder vind ik honden leuker, daar heb je meer een kameraad aan. Een kat die doet maar wat.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2005, 17:53
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
underthabridge schreef op 31-01-2005 @ 19:35 :
Ik erger me aan mensen die 'slimmer als' schrijven. Verder vind ik honden leuker, daar heb je meer een kameraad aan. Een kat die doet maar wat.
Inderdaad

Maar het ligt er ook wel aan waar je mee "opgegroeid bent" wij hebben voornamelijk honden gehad, ook 1 poes maar dat beest was altijd weg daar had je niks aan.
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 15:47
Rippin Kittin
Avatar van Rippin Kittin
Rippin Kittin is offline
Honden zijn over het algemeen aanhankelijker en dankbaarder... katten zijn vaak eigenwijzer... Heel persoonlijk wat je verkiest.

Ben zelf altijd wel blij als me hondebeestje weer helemaal door t dolle heen is omdat ik thuis kom en op me schoot jumpt wanneer ik ga zitten. *dat lief beest ligt nu ook op me schoot *
__________________
I'm insane, what's YOUR excuse?!
Met citaat reageren
Oud 15-02-2005, 16:46
Poor twisted me
Avatar van Poor twisted me
Poor twisted me is offline
Citaat:
Rippin Kittin schreef op 15-02-2005 @ 16:47 :
Honden zijn over het algemeen aanhankelijker en dankbaarder... katten zijn vaak eigenwijzer... Heel persoonlijk wat je verkiest.

Ben zelf altijd wel blij als me hondebeestje weer helemaal door t dolle heen is omdat ik thuis kom en op me schoot jumpt wanneer ik ga zitten. *dat lief beest ligt nu ook op me schoot *
Idd, zelfs onze golden retriever doet dat Denkt ie dat ie een schoothondje is Honden zijn echt geweldig
__________________
It's all fun and games, until someone looses an eye...than it's fun and games you can't see
Met citaat reageren
Oud 18-02-2005, 19:23
MRND
MRND is offline
Hond!
Schijnt nog gezond te zijn ook, namelijk door het aaien ofzo krijg je een lagere bloeddruk/minder stress! (of klopt dat niet...?) En natuurlijk het wandelen (alleen iets minder als het regent...). ff lekker buiten uitwaaien...en dat kan niet met een kat.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2005, 22:03
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Ik ben een kattenmens.
Ik heb nooit een hond gehad, wel altijd katten, dus op zich is dat wel logisch... ik kan me niet voorstellen ooit zonder een kat te leven... maar honden zijn ook lief hoor
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle je eigen steil
de dikke poes
13 22-11-2010 14:26
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53.