Oud 25-09-2006, 19:29
Verwijderd
Het tweede seizoen van de A1 GP begint dit weekend, met een openingsrace op Zandvoort. Is iemand van plan het dit jaar te gaan volgen/een race te bezoeken? Wat vinden jullie van de A1 in vergelijking met de F1, wat is beter?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-09-2006, 20:28
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Een groot aantal voordelen vergeleken met de Formule 1.

-Powerboost
-Gelijkwaardige auto's (het komt helemaal aan op de coureur)
-Landenteams
-A1 heeft wél Zandvoort.
-Onze eigen Jos Verstappen.

Als het even kan, ga ik zeker A1GP kijken, maar F1 gaat de komende drie races nog altijd voor.
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 20:33
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
Formule 1 gaat altijd voor, hoe dan ook, maar ik heb zeker wel in om A1GP te gaan volgen. Vorig jaar was het best wel leuk om te zien. Ook was het duidelijk dat Verstappen aan het einde van het seizoen nog hele mooie dingen kon laten zien. Dus als hij dit jaar goed begint hebben we best wel een kans.
Ik heb er zin in
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 20:51
Verwijderd
Ik ga het ook volgen, maar F1 gaat ook weer voor. Op dit weekend na trouwens, want ik ga naar de openingsrace toe.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 21:27
Fides
Fides is offline
Citaat:
Biertank 52 schreef op 25-09-2006 @ 21:28 :
[B]-Gelijkwaardige auto's (het komt helemaal aan op de coureur)
-Landenteams
/B]
Leuk
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 23:13
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Zolang Verstappen meedoet zal het me interesseren (en dat geldt voor het grootste gedeelte van de kijkers uit NL).
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 21:38
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Vorig seizoen heb ik het niet super gevolgd, vooral omdat F1 voor ging. Maar het blijft wel interessant om het een beetje te volgen, landenteams in plaats van "gewone" teams met 2 coureurs, en onze Jos die Nederland vertegenwoordigt... plus er wordt ook nog eens in Nederland gereden.

Voor de mensen die het kijken van F1 de voorkeur geven boven het kijken van A1, komend weekend kunnen ze beiden live meepikken aangezien de F1 toch in China is en al om 8.00 uur live begint.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 21:42
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Och ja, natuurlijk, F1 vroeg.

Het is weer zo laat, vroeg opstaan om een van de beslissingsraces te kijken.
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 21:46
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 26-09-2006 @ 22:38 :
Vorig seizoen heb ik het niet super gevolgd, vooral omdat F1 voor ging.
Wat een rotsmoes... Het grootste gedeelte van de A1 races zijn buiten het F1 seizoen... Vorig seizoen was dat al helemaal het geval.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 21:50
Biertank 52
Avatar van Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 26-09-2006 @ 22:46 :
Wat een rotsmoes... Het grootste gedeelte van de A1 races zijn buiten het F1 seizoen... Vorig seizoen was dat al helemaal het geval.
Waarschijnlijk bedoelt hij de eerste paar races en de laatste paar races.
__________________
Ik zou je lachend doen terwijl mijn vriendin er huilend naast staat.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 22:35
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Biertank 52 schreef op 26-09-2006 @ 22:50 :
Waarschijnlijk bedoelt hij de eerste paar races en de laatste paar races.
Dat bedoelde ik inderdaad. En er tussendoor heb ik het zo nu en dan gevolgd, maar niet zo vast als bij de F1.
En ik was trouwens niet de enige die die reden gaf.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 08:12
Verwijderd
Volgde het ook niet zo, weet niet waarom ik wilde het wel volgen maar geen zin ofzo.
Dit jaar wil ik het wel gaan volgen, meteen al een goeie openingsrace hopen dat Jos iets moois kan laten zien voor eigen publiek het is natuurlijk alweer een hele tijd geleden dat Jos geracet heeft op Zandvoort.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 08:16
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Jos Verstappen in problemen met de A1

(27/9/2006) Er is een grote kans dat aanstaande zondag in Zandvoort bij de A1 seizoenstart publiekstrekker nummer één Jos Verstappen niet aanwezig zal zijn. De directe aanleiding van deze kwestie moet worden gezocht in de contractsfeer. Nu blijkt dat de A1 Nederland organisatie als eerste de publiciteit heeft gezocht, is ook het Verstappen kamp bereid om op de late dinsdagavond opening van zaken te geven. We vroegen de manager van Verstappen, Huub Rothengatter, om commentaar.

Rothengatter: "De bottomline is dat de A1 onze inkomsten zijnde salaris en eventueel prijzengeld voor komend seizoen niet keihard wil garanderen. Omdat we vorig seizoen veel problemen hebben gehad met het ontvangen van salaris wilden we dat voor komend seizoen beter geregeld hebben. Dat is ruim vantevoren medegedeeld en uitvoerig besproken tussen de partijen. Deze week bleek dat die garantie, ondanks allerlei vage beloften, er niet kwam, ook niet na herhaaldelijk aandringen van onze kant. Ik vind het vervelend voor al diegenen die de Nederlandse autosport een warm hart toedragen, maar we zijn net zo teleurgesteld in de gang van zaken als alle fans."

Jos Verstappen is op zijn zachtst gezegd zwaar teleurgesteld. "Je moet weten dat we niet een herhaling willen van vorig seizoen: rijden, de hele wereld over reizen en wachten op je salaris. Ik heb echt maandenlang moeten wachten op mijn centen. Terwijl ik er alles voor doe om de A1 goed te promoten. Ga maar na, óók de laatste tijd. Ik was op de Masters in Zandvoort, in Assen, in Rotterdam. Allemaal promotie voor de A1, terwijl er nooit op tijd betaald werd. Pas vanmiddag zijn de laatste financiële zaken geregeld die nog met vorig seizoen te maken hadden! Het enige dat we geregeld wilden zien is dat we een garantie kregen voor de tijdige uitbetaling van mijn salaris. En dat wilden ze niet geven. Nou, dan weet ik wel hoe laat het is. Kan ik weer altijd voor ze klaar staan en tegelijkertijd weer maandenlang op mijn centen wachten. De A1 verdient veel geld met de race op Zandvoort, kijk maar naar kaartverkoop aanstaand weekend, en ik krijg mijn salaris niet. Hoe zou jij je voelen als je maandenlang voor je baas werkt en je krijgt je loon niet op tijd uitbetaald? En dat maand na maand? Dan houdt het toch een keer op? Ik ben een man van 'afspraak is afspraak'. Maar zo heb ik er geen enkel vertrouwen meer in."

Jos benadrukt dat hij het heel erg vindt voor zijn fans. "Ik vind het vreselijk dat het zo afloopt. Ik weet ook dat er veel fans naar Zandvoort komen om mij te zien. Ik besef dat ze zwaar teleurgesteld zijn. Daarom vind ik het belangrijk dat ze de ware reden achter mijn besluit nu kennen. Ik hoop dat er nog een oplossing komt."
Als ik dit zo lees is de kans echt heel erg groot dat onze Jos niet meedoet in Zandvoort, en misschien wel het hele seizoen...

Hier nog een intervieuw dat Jos aan Veronica heeft gegeven:
http://home.aim.avans.nl/jmsteren/jo...w_veronica.mp3
Dat is duidelijke taal natuurlijk. Ik zie het niet meer goed komen tussen Jos en Team Holland. En ik geef Jos groot gelijk. Ik zou ook strontziek en zonder motivatie 'naar mijn werk gaan' als mijn je niet de garantie zou krijgen dat je je salaris krijgt of niet.
Lullig voor de fans, maar juist op dit moment moet je je punt maken, anders heeft ie idd zichzelf ermee.
__________________
Zuur...

Laatst gewijzigd op 27-09-2006 om 08:28.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 10:09
McDuck
Avatar van McDuck
McDuck is offline
Damn dat is behoorlijk klote om te lezen..
Ik hoop dat er nog snel een oplossing komt ofzo.. Maar dat zit er waarschijnlijk niet echt in.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 14:10
Verwijderd
Erg jammer dit, maar ik geef hem ook groot gelijk.

Tussen Jos en Team Ned komt het niet meer goed denk ik, Jos is klaar met racen ik denk dat ie gaat stoppen.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 15:25
Verwijderd
Huh lekker is dat, ga je naar de race, is Verstappen er niet.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 16:35
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Bossen schreef op 27-09-2006 @ 16:25 :
Huh lekker is dat, ga je naar de race, is Verstappen er niet.
Jip, erg zonde, maar daarvoor moet je bij de heer Lammers zijn... Die vertikt het om zwart op wit te zetten dat Jos zijn centen krijgt.
En nu gaat Lammers naar Verstappen toe verwijten maken, terwijl hij zelf heel goed weet dat hij de verantwoordelijke is voor deze situatie.

En trouwens, Bleekemolen vervangt Jos, en dat hoeft niet eens een nadeel te zijn. Als er iemand is die die baan als zijn broekzak kent, is het Jeroen Bleekemolen wel.
Al snap ik natuurlijk dat veel mensen speciaal voor Jos komt.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Brain-Damage schreef op 27-09-2006 @ 17:35 :
Jip, erg zonde, maar daarvoor moet je bij de heer Lammers zijn... Die vertikt het om zwart op wit te zetten dat Jos zijn centen krijgt.
En nu gaat Lammers naar Verstappen toe verwijten maken, terwijl hij zelf heel goed weet dat hij de verantwoordelijke is voor deze situatie.

En trouwens, Bleekemolen vervangt Jos, en dat hoeft niet eens een nadeel te zijn. Als er iemand is die die baan als zijn broekzak kent, is het Jeroen Bleekemolen wel.
Al snap ik natuurlijk dat veel mensen speciaal voor Jos komt.
Die Jeroen vind ik maar een kneusje, en Jos is beter. Maargoed, ik snap het wel van Verstappen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-09-2006, 18:26
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Echt klote voor Jos. Hij gaf al eerder aan dat-ie zo'n zin in de A1 had en dat-ie de sport in Nederland de laatste tijd al zo veel mogelijk heeft gepromoot. Als je daarvoor niets terugkrijgt dan ben je natuurlijk op zijn minst teleurgesteld. Echt jammer dat het zo moet aflopen, maar ik geef Jos wel gelijk en hem is echt niets te verwijten wat betreft het salaris.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 21:45
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Bossen schreef op 27-09-2006 @ 17:41 :
Die Jeroen vind ik maar een kneusje, en Jos is beter. Maargoed, ik snap het wel van Verstappen.
Je kan je geld trouwens terug krijgen als je vanwege Verstappen een kaartje had gekocht.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen hiervan gebruik gaan maken... Ineens gedeeltelijk lege tribunes? Terwijl er eigenlijk amper meer kaarten te krijgen waren...
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 11:05
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Welke Nederlander er ook in de oranje wagen zit, ik support hem toch wel
Ik verheug me er wel weer op, vind A1GP een leuke raceklasse
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Brain-Damage schreef op 27-09-2006 @ 22:45 :
Je kan je geld trouwens terug krijgen als je vanwege Verstappen een kaartje had gekocht.
Ik ben benieuwd hoeveel mensen hiervan gebruik gaan maken... Ineens gedeeltelijk lege tribunes? Terwijl er eigenlijk amper meer kaarten te krijgen waren...
Ik denk niet dat daar veel gebruik van gemaakt gaat worden, als team Nederland maar gewoon rijd zullen de meeste mensen toch nog wel gaan.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 19:44
Verwijderd
Wát een prachtrace, sommige teams klunsden wel een beetje toen het begon te regenen (er zijn minstens 5 auto's recht voor mn neus de grindbak in gereden) maar Nederland deed het goed. Jammer dat ze achteraf maar 4e werden.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 08:04
Verwijderd
Sprintrace was saai, de lange race was erg vet
Bleekemolen reed erg goed, was wel blij dat ie vooraan reed maar WTF, wat is Allard toch een klote verslaggever zeg, hij kan niet eens rekenen.
"Ja maar als het straks weer droog wordt dan komt Amerika wel dichtbij, maar dat gaat nog niet gebeuren, ik denk dat Bleekemolen het net gaat halen, of niet"
3 bochten later heeft Amerika em al ingehaald

Ik vind het echt zwaar teleurstellend dat ie 4e is geworden, de hele tijd aan de leiding gereden en dan 4e worden.
Als ze em nou binnenhadden gehaald op het juiste moment dan had het misschien nog wel een overwinning kunnen zijn, maar ze lieten em in het droog gewoon op die regenbanden rijden

Hopelijk dat Bleekemolen snel went aan de wagen en dat ie het hele seizoen op het podium kan eindigen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 10:16
gaming champion
Avatar van gaming champion
gaming champion is offline
Ikzou naar zandvoort gaan,maar uitverkocht
__________________
Whatever you say, I'll keep going on
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-10-2006, 11:26
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck1 schreef op 02-10-2006 @ 09:04 :
Sprintrace was saai, de lange race was erg vet
Bleekemolen reed erg goed, was wel blij dat ie vooraan reed maar WTF, wat is Allard toch een klote verslaggever zeg, hij kan niet eens rekenen.
"Ja maar als het straks weer droog wordt dan komt Amerika wel dichtbij, maar dat gaat nog niet gebeuren, ik denk dat Bleekemolen het net gaat halen, of niet"
3 bochten later heeft Amerika em al ingehaald

Ik vind het echt zwaar teleurstellend dat ie 4e is geworden, de hele tijd aan de leiding gereden en dan 4e worden.
Als ze em nou binnenhadden gehaald op het juiste moment dan had het misschien nog wel een overwinning kunnen zijn, maar ze lieten em in het droog gewoon op die regenbanden rijden

Hopelijk dat Bleekemolen snel went aan de wagen en dat ie het hele seizoen op het podium kan eindigen.
Op het circuit was het een of andere engelsman die commentaar leverde, maar daar hoorde je niks van als die auto's langs kwamen. Maar naast ons hadden ze zelf al de tijd bijgehouden die hij verloor per rondje toen het begon op te drogen.... Duitsland haalde 'm ook nog recht voor onze neus in, was wel 'leuk' om al die reacties te zien.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 11:43
Verwijderd


Hier zat ie er nog voor, wat ook te zien is aan de juigende mensen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 22:36
Mavie©2004
Avatar van Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Geweldig!
100x zo spannend als F1!
__________________
\ooo/ MetallicA \ooo/ Love Is Rockin´In The Air Tonight
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 10:08
gaming champion
Avatar van gaming champion
gaming champion is offline
donut aan einde was leuk van bleekemolen
__________________
Whatever you say, I'll keep going on
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Mavie©2004 schreef op 02-10-2006 @ 23:36 :
Geweldig!
100x zo spannend als F1!
Het was inderdaad een spannende race, maar dat heeft er ook wel wat mee te maken dat de coureurs niet zo goed zijn als de coureurs in de F1, en dus meer foutjes maken en wat lomper rijden.

En die donut heb ik niet gezien, we moesten een beetje voor de drukte weg zijn.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 12:57
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 13:12
Verwijderd
Citaat:
Bossen schreef op 03-10-2006 @ 13:55 :
Het was inderdaad een spannende race, maar dat heeft er ook wel wat mee te maken dat de coureurs niet zo goed zijn als de coureurs in de F1, en dus meer foutjes maken en wat lomper rijden.

En die donut heb ik niet gezien, we moesten een beetje voor de drukte weg zijn.
Ja de drukte daar als alles afgelopen is, is echt niet normaal.
In 98 en 99 ben ik naar de Masters geweest, in 98 gingen we weg toen het afgelopen was en toen moesten we 1,5 uur wachten totdat we eindelijk in het station waren en toen nog eens wachten tot we de trein inkonden.
In 99 was het bagger, ze waren heel het circuit aan het verbouwen enzo dus we konden haast niks van de races zien en we waren nogal laat (best dom) dus alles was al helemaal vol dus toen waren we maar wat vroeger weg gegaan omdat we toch niks konden zien, toen was het meteen al een stuk rustiger.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 18:39
Blaf
Avatar van Blaf
Blaf is offline
paar minuten voor tijd... kanker spannend was het serieus het was nog spannender dan f1 of moto gp of rally
__________________
All Hail to the Ale!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2006, 19:11
Verwijderd
Citaat:
Woef schreef op 03-10-2006 @ 19:39 :
paar minuten voor tijd... kanker spannend was het serieus het was nog spannender dan f1 of moto gp of rally
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 13:25
DusterBoy
Avatar van DusterBoy
DusterBoy is offline
Ik vind A1 veel leuker om te kijken dan de formule 1 (waar eigenlijk nog steeds weinig in gebeurd, afgezien van een enkele crash of inhaalmanoeuvre). Formule 1 is technologisch echter wel erg interessant.

Verder ben ik blij dat Jos eindelijk weg is. Ik vind dat ie wel goed kan rijden, maar hij behandelt z'n fans als poep. En ondertussen wel geld trekken van z'n fanclublidmaatschappen. Heb sowieso nooit gesnapt dat die fanclub zolang zo groot is gebleven. Hij kreeg voor afgelopen A1 seizoen ongeveer de helft(!) van de begroting, 1 miljoen dollar. En dat voor 16 weekendjes doen wat je zogenaamde passie is. Dat gezeik over geld altijd.

Jeroen heeft echt een vette race gereden in Zandvoort, en ik weet zeker dat Jos het niet beter had gedaan. En je zag dat Jeroen wel echt het publiek kon waarderen, in tegenstelling tot meneer Verstappen die zich te goed voelde blijkbaar.

Wat ik ook erg leuk vind om te zien zijn die landen als Pakistan, die hun auto voor de pitsingang parkeren A1 moet zeker blijven. Volgend jaar komen er misschien motoren van 700 pk trouwens.

Toch blijft MotoGP het mooist

Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 14:08
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
DusterBoy schreef op 05-10-2006 @ 14:25 :
Verder ben ik blij dat Jos eindelijk weg is. Ik vind dat ie wel goed kan rijden, maar hij behandelt z'n fans als poep. En ondertussen wel geld trekken van z'n fanclublidmaatschappen. Heb sowieso nooit gesnapt dat die fanclub zolang zo groot is gebleven. Hij kreeg voor afgelopen A1 seizoen ongeveer de helft(!) van de begroting, 1 miljoen dollar. En dat voor 16 weekendjes doen wat je zogenaamde passie is. Dat gezeik over geld altijd.
Je moet niet vergeten dat zonder Jos de inkomsten van team Holland een stuk lager uit waren gevallen. Geloof me, dat geld is Jos echt wel waard, en als Jan hem zijn garantie had kunnen geven dat hij zijn salaris op tijd zou krijgen zou hij dat zeker gedaan hebben, want uiteindelijk is Jos markttechnisch gezien natuurlijk 100x aantrekkelijker dan iemand als Bleekemolen.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-10-2006, 15:43
Verwijderd
Citaat:
DusterBoy schreef op 05-10-2006 @ 14:25 :
Ik vind A1 veel leuker om te kijken dan de formule 1 (waar eigenlijk nog steeds weinig in gebeurd, afgezien van een enkele crash of inhaalmanoeuvre). Formule 1 is technologisch echter wel erg interessant.

Verder ben ik blij dat Jos eindelijk weg is. Ik vind dat ie wel goed kan rijden, maar hij behandelt z'n fans als poep. En ondertussen wel geld trekken van z'n fanclublidmaatschappen. Heb sowieso nooit gesnapt dat die fanclub zolang zo groot is gebleven. Hij kreeg voor afgelopen A1 seizoen ongeveer de helft(!) van de begroting, 1 miljoen dollar. En dat voor 16 weekendjes doen wat je zogenaamde passie is. Dat gezeik over geld altijd.

Jeroen heeft echt een vette race gereden in Zandvoort, en ik weet zeker dat Jos het niet beter had gedaan. En je zag dat Jeroen wel echt het publiek kon waarderen, in tegenstelling tot meneer Verstappen die zich te goed voelde blijkbaar.

Wat ik ook erg leuk vind om te zien zijn die landen als Pakistan, die hun auto voor de pitsingang parkeren A1 moet zeker blijven. Volgend jaar komen er misschien motoren van 700 pk trouwens.

Toch blijft MotoGP het mooist

De enige reden dat A1 spectaculairder zou zijn is dat de meeste coureurs niet op het zelfde niveau zitten als F1 coureurs. Dat Pakistan 15 sec slomer was per rondje en zijn auto de pits niet eens in kan rijden vind ik gewoon belachelijk.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 17:18
DusterBoy
Avatar van DusterBoy
DusterBoy is offline
Citaat:
Bossen schreef op 05-10-2006 @ 16:43 :
De enige reden dat A1 spectaculairder zou zijn is dat de meeste coureurs niet op het zelfde niveau zitten als F1 coureurs. Dat Pakistan 15 sec slomer was per rondje en zijn auto de pits niet eens in kan rijden vind ik gewoon belachelijk.
Je hebt gelijk als je zegt dat er slechte coureurs bij zitten. Maar je kan tenminste wel zien dat het een slechte coureur is, omdat je weet dat de auto's gelijkwaardig zijn. Maar er zitten toch ook een hoop competente coureurs bij, het is niet alleen maar bagger. Dat het spectaculair is heeft met name te maken met het feit dat de auto's niet voor elkaar onder doen.

Dit in tegenstelling tot de formule 1. Kijk bijvoorbeeld naar Spijker. Hartstikke leuk dat het nu een 'Nederlands' team is. Maar het is toch sneu dat Albers al blij moet zijn als ie binnen 2 ronden van de 'rest' finished. De f1-auto (en banden vooral) heeft zoveel invloed met al die electronische shit erop. Dan gaat het uiteindelijk gewoon om de grootste begroting (net als bij voetbal). Dat heb je gewoon bij een sport die volledig op commercie gebaseerd is. Kijk bijvoorbeeld naar Schumacher (die 1 van, zo niet, de beste coureurs is) die in het begin van het seizoen niet mee kon komen met de Renaults.

En laten we ook niet vergeten dat Jeroen Bleekemolen bij het WK-carten 4e is geworden toen Alonso 1e werd. Dat kan je moeilijk geluk noemen. Ook is geld zo belangrijk in de F1, dat het voor een coureur misschien nog wel belangrijker is om een grote sponsor mee te nemen dan rijtalent. Als je geen geld in het laatje brengt hoef je echt niet te rekenen op dat ene stoeltje.

Laatst gewijzigd op 05-10-2006 om 17:20.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 17:25
Verwijderd
Citaat:
DusterBoy schreef op 05-10-2006 @ 18:18 :
Je hebt gelijk als je zegt dat er slechte coureurs bij zitten. Maar er zitten toch ook een hoop competente coureurs bij, het is niet alleen maar bagger. Dat het spectaculair is heeft met name te maken met het feit dat de auto's niet voor elkaar onder doen.

Dit in tegenstelling tot de formule 1. Kijk bijvoorbeeld naar Spijker. Hartstikke leuk dat het nu een 'Nederlands' team is. Maar het is toch sneu dat Albers al blij moet zijn als ie binnen 2 ronden van de 'rest' finished. De f1-auto (en banden vooral) heeft zoveel invloed met al die electronische shit erop. Dan gaat het uiteindelijk gewoon om de grootste begroting (net als bij voetbal). Dat heb je gewoon bij een sport die volledig op commercie gebaseerd is. Kijk bijvoorbeeld naar Schumacher (die 1 van, zo niet, de beste coureurs is) die in het begin van het seizoen niet mee kon komen met de Renaults.

En laten we ook niet vergeten dat Jeroen Bleekemolen bij het WK-carten 4e is geworden toen Alonso 1e werd. Dat kan je moeilijk geluk noemen. Ook is geld zo belangrijk in de F1, dat het voor een coureur misschien nog wel belangrijker is om een grote sponsor mee te nemen dan rijtalent. Als je geen geld in het laatje brengt hoef je echt niet te rekenen op dat ene stoeltje.
Er zitten inderdaad ook goede coureurs bij, maar de hardere crashes die het voornamelijk spectaculair maken zijn vaak toch klappers die makkelijk voorkomen hadden kunnen worden. Vorig seizoen was in bepaalde races 25% van de race de Safety Car uit.

Het is inderdaad ook zo dat het veld wat dichter bij elkaar zit vanwege auto's die gelijker zijn, en dat is bij de F1 niet zo. Dat kan ook als een pluspunt gezien worden, zo blijft de technologie gepushed worden. En er is vaak toch ook geen gebrek aan gevechten op de baan.

Ik ben het ook met je eens dat geld een grote rol speelt, maar het zegt toch ook niet alles. Toyota heeft een gigantisch budget, maar dat was toch zeker niet een van de toppers afgelopen seizoen.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 17:38
DusterBoy
Avatar van DusterBoy
DusterBoy is offline
Citaat:
Bossen schreef op 05-10-2006 @ 18:25 :
Ik ben het ook met je eens dat geld een grote rol speelt, maar het zegt toch ook niet alles. Toyota heeft een gigantisch budget, maar dat was toch zeker niet een van de toppers afgelopen seizoen.
Ik voelde die reactie al aankomen En je hebt ook wel gelijk. Je moet alleen niet vergeten dat Toyota een compleet nieuw team is. En dat bijvoorbeeld Ferrari en Renault al aardig wat jaren ervaring hebben. Toch verbaasd het mij ook dat Toyota nauwelijks of niet vooruitgang heeft geboekt, na wat toch een redelijk debuutsseizoen was. Ik heb Toyota toch ook te boek staan als een groot gerenommeerd bedrijf. Had er wel meer van verwacht. Ben wel benieuwd wat ze volgens seizoen gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 10:13
gaming champion
Avatar van gaming champion
gaming champion is offline
zwaar fuck in peking,nog 10 minuten toen boem
iemand idee wat er gebeurde ook van canada vs frankrijk
__________________
Whatever you say, I'll keep going on
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Het grote A1 Grand Prix topic
Verwijderd
50 31-01-2006 18:44
Vrije tijd Opmerkelijke sportberichten
USPalermo
500 01-01-2005 23:01
Vrije tijd Transfers en geruchten deel III
Verwijderd
500 30-06-2004 19:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:38.