Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2003, 20:59
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Daijiro Kato is zeer ernstig gewond geraakt in de MotoGP race in Japan op Suzuka.
Na een val is Kato in een coma geraakt en heeft zware verwondingen aan nek, hoofd en borst. Artsen schatten zijn overlevingskans op 15%...



Bronnen:
Racesport.nl
Motogp.com
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-04-2003, 21:57
B@RTOLI
Avatar van B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Damn dat is een triest bericht over een zeer goed rijder.
__________________
http://www.cyclingfx.nl/MarcoPinotti en http://www.wop2008.nl, http://www.cyclingfx.nl check it out
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 08:42
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
B@RTOLI schreef op 06-04-2003 @ 22:57:
Damn dat is een triest bericht over een zeer goed rijder.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 13:38
angel4
Avatar van angel4
angel4 is offline
had je gezien hoe ze heb op die brancare kwakte niet normaal gewoon daarmee hadden ze wel zijn nek kunnen breken

het is echt jammer ik hoop dat hij ontwaakt uit zijn coma
__________________
free tibet
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 14:24
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
angel4 schreef op 07-04-2003 @ 14:38:
had je gezien hoe ze heb op die brancare kwakte niet normaal gewoon daarmee hadden ze wel zijn nek kunnen breken

het is echt jammer ik hoop dat hij ontwaakt uit zijn coma
Toch hebben de stewards langs de baan goed werk gedaan, als ze hem langer hadden laten liggen had hij het misschien al helemaal niet overleefd... Ik eb toch zeer veel respect voor die mensen die dit werk toch vrijwillig doen.

Update over zijn toestand:

Zelfs als Kato weer uit zijn coma komt, gelooft Dr Costa dat de voormalig 250 cc wereldkampoen verlamd zal zijn vanaf zijn neus en zal zonder beademingsaparatuur niet kunnen leven.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 14:48
angel4
Avatar van angel4
angel4 is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 07-04-2003 @ 15:24:
Toch hebben de stewards langs de baan goed werk gedaan, als ze hem langer hadden laten liggen had hij het misschien al helemaal niet overleefd... Ik eb toch zeer veel respect voor die mensen die dit werk toch vrijwillig doen.

Update over zijn toestand:

Zelfs als Kato weer uit zijn coma komt, gelooft Dr Costa dat de voormalig 250 cc wereldkampoen verlamd zal zijn vanaf zijn neus en zal zonder beademingsaparatuur niet kunnen leven.

ze hebben best wel goed werk gedaan maar je hoeft niet iemand zo op een brancare te kwakken je moet er voor zorgen dat ze hoofd + nek niet beweegt. Ze hadden misschien beter de race stil moeten leggen
__________________
free tibet
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 15:34
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
echt kut
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 07-04-2003, 15:39
Verwijderd
Claudio Macchiagodena: `The first news we received from the medical team on the track was that Kato´s heart had stopped, and he was unconscious. Only fast action in the ambulance to resuscitate his heart gave him the chance to fight for his life, and when he arrived at the hospital he was in a slightly improved condition. There is no diagnosis in this situation, only the intention to save Kato´s life. The hospital scans confirmed serious injuries to his head, chest and neck. He is now in intensive care fighting for his life.´
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 17:10
Ilsuh
Avatar van Ilsuh
Ilsuh is offline
Man, dit is egt k*t, weet iemand hoe het nou met um gaat, leeft ie nog, of zal ie ooit nog kunnen lopen??? Ik denk in ieder geval dat hij niet meer zal kunnen motorracen. Dit is egt niet leuk... Maar ja, wat kan je eraan doen???
__________________
Villeneuve.... hij is en blijft mijn FAVORIET!!!! Go Nico Rosberg!!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 17:16
B@RTOLI
Avatar van B@RTOLI
B@RTOLI is offline
Ja hij leeft nog, maar ligt nog steeds in coma.
__________________
http://www.cyclingfx.nl/MarcoPinotti en http://www.wop2008.nl, http://www.cyclingfx.nl check it out
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 22:37
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Als hij het overleeft zal hij oneveer in dezelfde toestand verkeren als oud acteur Christopher Reeves, volledig verlamd in een rolstoel met beademingsapparatuur. Bizar hoe snel iemands leven om kan slaan.
Overigens was hij gister jarig en hij is 11 dagen geleden vader geworden, dat maakt de situatie nog vreselijker.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 15:47
Ilsuh
Avatar van Ilsuh
Ilsuh is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 08-04-2003 @ 23:37:
Als hij het overleeft zal hij oneveer in dezelfde toestand verkeren als oud acteur Christopher Reeves, volledig verlamd in een rolstoel met beademingsapparatuur. Bizar hoe snel iemands leven om kan slaan.
Overigens was hij gister jarig en hij is 11 dagen geleden vader geworden, dat maakt de situatie nog vreselijker.
mohw.. das egt erg... 11 dagen geleden vader geworden .. dan zou je toch denk dat zo-iemand een beetje rustiger aan zou doen???
Maar ja ik heb dat ongeluk niet gezien... weet iemand of dat ooit nog eens op tv komt ofzow???
__________________
Villeneuve.... hij is en blijft mijn FAVORIET!!!! Go Nico Rosberg!!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 22:23
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Ilsuh schreef op 09-04-2003 @ 16:47:
Maar ja ik heb dat ongeluk niet gezien... weet iemand of dat ooit nog eens op tv komt ofzow???
Wet niet, die beelden zullen eerst wel grondig worden bekeken door deskundigen om de oorzaak van het ongeluk te kunnen achterhalen...
En ik heb er niet zo'n behoefte aan om het ongeluk te gaan bekijken.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 10-04-2003, 12:41
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 07-04-2003 @ 15:24:
Zelfs als Kato weer uit zijn coma komt, gelooft Dr Costa dat de voormalig 250 cc wereldkampoen verlamd zal zijn vanaf zijn neus en zal zonder beademingsaparatuur niet kunnen leven.
Dan is het voor zowel Katoh als voor zijn familie te hopen dat hij nooit meer wakker wordt.

Mja, het is gewoonweg een risico dat je neemt als je hardrijder op de motor wilt worden. Je zit dan wel beschermd tegen een hoop problemen (brand, asfaltglijden, etc.), maar als er een echte harde klap komt, ben je zowat kansloos. Helaas.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 23:28
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Er is bekendgemaakt dat Daijiro Kato is overleden.

Bericht:
Daijro Kato overleden.

De Japanner (27) lag al twee weken in coma in een ziekenhuis bij Suzuka,nadat hij tijdens de GP van Japan zwaar ten val was gekomen.

De Japanner liep ernstige verwondingen aan hoofd en luchtwegen op.Bij aankomst van het ambulancepersoneel bleek zijn hart niet meer te kloppen.

Katoh werd gereanimeerd,waarna hij in bewusteloze toestand per helikopter overgebracht werd naar het ziekenhuis. Katoh,die dit seizoen in de klasse van de MotoGP uitkwam,werd in 2001 bij de 250 CC wereldkampioen.

Katoh is helaas het eerste dodelijke race slachtoffer sinds zeker tien jaar .


De Japanner gold als een groot talent en had het Valentino Rossi moeilijk moeten maken. Kato, die zijn eerste GP optreden al op zijn naam wist te schrijven, moets een volledig seizoen vanwege een verkeersongeluk uitstellen. In zijn eerste volledige GP seizoen nam hij de tijd om de diverse circuits te leren kennen om in het seizoen daarop met grote overmacht de titel 250 cc te pakken. Zijn debuut in de MotoGP klasse was niet echt ondanks een goed voorseizoen niet echt overweldigend. Nadat hij de 500cc NSR tweetakt Honda verwisselde voor een RC211V viertakt Honda, wist hij zich nadrukkelijk van voren te melden.

Daijiro Kato laat een vrouw en 2 kinderen na.


Naar mijn mening het beste voor hem en zijn gezin dat hij nu is overleden. Hij had zijn kinderen door zijn fysieke gesteldheid geen 'normale' opvoeding kunnen geven. Misschien had hij ook nog geestelijke beschadigingen aan het ongeluk over gehouden en zou hij op dat gebied ook nooit meer hetzelfde zijn geweest... Als je deze punten bekijkt moet je wel zeggen dat het het beste is dat hij is overleden.
Toch blijft het een vreselijke gebeurtenis waar nog vaak over zal worden gedacht en gesproken.
__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2003, 23:32
Onze Zoon
Avatar van Onze Zoon
Onze Zoon is offline
rust in vrede
__________________
Gebanned
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 12:33
Thomas
Thomas is offline
Helaas.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 17:52
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Echt erg voor die jongen. Hoorde het gisteravond bij Langs de Lijn.
Bij deze teken ik het condoleance-register.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 20-04-2003, 19:50
Keyser Saus
Avatar van Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 20-04-2003 @ 18:52:
Echt erg voor die jongen. Hoorde het gisteravond bij Langs de Lijn.
Bij deze teken ik het condoleance-register.
idem dito
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 20:01
Currahee
Avatar van Currahee
Currahee is offline
echt jammer voor zo'n grote motor-racer dat zo zijn carriere heeft moeten eindigen. hij heeft het nog veel verder kunnen schoppen.
R.I.P. Daijiro Kato
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 15:32
Ilsuh
Avatar van Ilsuh
Ilsuh is offline
Hij had zeker weten van zich laten horen in zijn race-carrière, vooral in de MotoGP.....
Ik wens z'n familie echt het allerbeste ..... en ook ik teken nu het condoleance register....
__________________
Villeneuve.... hij is en blijft mijn FAVORIET!!!! Go Nico Rosberg!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.