Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2003, 17:35
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Morgen (zondag 3 augustus 2003) wordt de 6e wedstrijd in de race om de Coupe du Monde verreden. Deze wereldbekerwedstrijd in de Duitse havenstad vindt sinds enige jaren plaats direct na de Tour. Eerder was deze eer aan San Sebastian, maar die 2 wedstrijden zijn op de wielerkalender verwisseld.

De wedstrijd van 253,2 km lengte wordt beslist in de 2 rondjes op het eind van elk 41,4 km. Met slechts een enkele (stijle) beklimming heeft 'Hamburg' de naam een vrij simpele wedstrijd te zijn.

Wie verwacht jij in deze wedstrijd? Is Peter van Petegem dit jaar ook buiten de wedstrijd in zijn eigen land in goede doen, om zo zijn regenboogtrui te verdedigen? En wie worden hierbij zijn grootste tegenstanders?


Het parcours:



bron: www.cyclingnews.com
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2003, 17:48
Irina
Avatar van Irina
Irina is offline
Misschien kan van Bon in de finale wat betekenen maar ik denk dat van petegem in deze wedstrijd uit zal lopen op boogerd..
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 19:58
Bobby James
Avatar van Bobby James
Bobby James is offline
van bon heeft em in 2000 ook al es gewonnen toch? kan ook 99 zijn.. ik hoop echt op een top 5je voor boogerd.. zowiezo wat puntjes pakken op van petegem, heeft iemand de wereldbekerstand?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 20:04
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Van Boogerd gaan we niet veel mogen verwachten, denk ik. Hij was zelf afgelopen week niet zo gelaten over zijn eigen, en de wedstrijd van morgen.
Van Petegem vertelt dat hij rijdt om te winnen, maar of hij daarvoor in staat is weet ik niet. Ik denk eerder dat het zand in de ogen van zijn tegenstanders gooien is.
Hopelijk kan Museeuw zijn staaltje werk van vorig jaar opnieuw doen.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2003, 20:08
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Teunster schreef op 02-08-2003 @ 20:58:
wereldbekerstand?

1 VAN PETEGEM Peter LOT 200
2 BOOGERD Michael RAB 140
3 PIERI Dario SAE 117
4 HAMILTON Tyler CSC 100
5 VINOKOUROV Alexandre TEL 100
6 BETTINI Paolo QSD 100
7 VANDENBROUCKE Frank QSD 92
8 CELESTINO Mirko SAE 91
9 IVANOV Serguei FAS 79
10 DI LUCA Danilo SAE 74
11 EKIMOV Viatcheslav USP 74
12 MAYO DIEZ Iban EUS 70
13 SCARPONI Michele DVE 68
14 CASAGRANDE Francesco LAM 68
15 O'GRADY Stuart C.A 63
16 PAOLINI Luca QSD 59
17 BALDATO Fabio ALS 55
18 ZABEL Erik TEL 54
19 REBELLIN Davide GST 53
20 GUESDON Frédéric FDJ 46
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 10:15
Grygera
Avatar van Grygera
Grygera is offline
Loopt het uit op een sprint, dan zal Van Petegem zeker mee gaan sprinten, maar verder verwacht ik niet veel van hem. De Peet heeft weinig wedstrijden gereden.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 11:10
houn
Avatar van houn
houn is offline
de peet zal zeker mee gaan doen..ook verwacht ik de boog, la broche, de bart, de bet, de paol, de zaab, en de hinca
__________________
Kein Geloel
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 12:51
De Skaaf
Avatar van De Skaaf
De Skaaf is offline
de di loek is ook een gevaalrijke man in het wereldbeker klassement, en de rus van het fassa-bolwerk zal ook goed aan willen komen.
__________________
haha! AZ! lachertje hoor...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 13:28
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
een tussensprint
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 13:31
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
houn schreef op 03-08-2003 @ 12:10:
de peet (...) de boog, la broche, de bart, de bet, de paol, de zaab, en de hinca

van petegem
boogerd
?
bartoli?
?/bettini
?/salvodelli/bettini
zabel
hincapie
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 13:36
Bobby James
Avatar van Bobby James
Bobby James is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 03-08-2003 @ 14:31:

van petegem
boogerd
?
bartoli?
?/bettini
?/salvodelli/bettini
zabel
hincapie
wat een wielerkennis
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 13:38
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Teunster schreef op 03-08-2003 @ 14:36:
wat een wielerkennis

wat een belachelijke bijnamen.
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 13:49
houn
Avatar van houn
houn is offline
de paol = paolini, dudeluk
__________________
Kein Geloel
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 14:05
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Citaat:
houn schreef op 03-08-2003 @ 12:10:
de peet zal zeker mee gaan doen..ook verwacht ik de boog, la broche, de bart, de bet, de paol, de zaab, en de hinca


Zulke afkortingen horen gewoon bij de wielersport.
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 14:58
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
houn schreef op 03-08-2003 @ 12:10:
de peet zal zeker mee gaan doen..ook verwacht ik de boog, la broche, de bart, de bet, de paol, de zaab, en de hinca
van petergem, boogerd, brochard, bartoli, bettini, paolini, zabel en hincapie

oja

de uitzending is eindelijk begonnen, heb net ingeschakeld
volgens mij is er nu nog een compleet peleton
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 16:28
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Grootse Bettini wint in Hamburg !!!

Paolo Bettini heeft de HEW Cyclassics op zijn naam geschreven. De Italiaan versloeg zijn vier medevluchters in de sprint.

Van Petegem neemt nog 3 punten, en behoudt zo 3 punten de trui.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 17:05
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Aan het begin van de finale reed er een groep van een man of 15 weg, met oa Van Petegem, Bettini en Bram de Groot. Bettini en Hincapie reden hiervan weg maar zagen het zinloze van hun poging in en lieten zich terugzakken tot het peloton. Met een grote groep begonnen ze aan de laatste beklimming van de Waseberg, de scherprechter van de finale met maximaal 15 % stijging. Jan Ullrich reed op volle kracht naar boven en enkel Paolo Bettini, Davide Rebellin en de Saeco's Igor Astarloa en Mirko Celestino kunnen volgen. Deze 5 reden door tot de finish. De achtervolging kwam niet op gang omdat de ploegen van de spurters uitgeteld zijn. Bettini won de sprint eenvoudig vóór Rebellin, Ullrich en de Saeco's. Zabel won de pelotonsprint. Steven de Jongh werd 14e en daarmee beste Nederlander. Peter van Petegem nog welgeteld 3 punten wist te sprokkelen, behoudt hij zijn leiderstrui in de strijd om de wereldbeker, maar met de Clasica San Sebastian en het Kampioenschap van Zürich voor de boeg, lijkt dit een hopeloze zaak tegen de Bettini in deze topvorm.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 17:06
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Uitslag:

1.P.Bettini (Ita) 253,2 km in 5u58'20"

2.D.Rebellin (Ita) z.t.
3.J.Ullrich (Dui)
4.I.Astarloa (Ita)
5.M.Celestino (Ita)

6.E.Zabel (Dui) op 3"
7.F.Baldato (Ita)
8.G.Lombardi (Ita)
9.S.Zanini (Ita)
10.A.Ferrigato (Ita)

23.P.VAN PETEGEM
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 03-08-2003, 19:17
peaceflower
Avatar van peaceflower
peaceflower is offline
Mooi gedaan van Bettini!!
Als de Wereldbeker nu nog aan hem voorbij gaat... hij is geweldig in vorm en de komende wedstrijden moeten hem wel liggen.

Van Petegem houdt weliswaar nog voorsprong, maar ik vrees dat 3 punten dan niet genoeg is...

Boogerd stelde teleur vandaag! Jammer!
__________________
LANCE! | 1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005 | 7 Tours! | Floyd Landis <3
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 20:09
PV
PV is offline
zo'n 25 km voor de finish viel ik in slaap werd net wakker toen ze al klaar waren.. dit kan mij blijkbaar toch niet zoveel boeien als de Tour.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 20:27
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
PV schreef op 03-08-2003 @ 21:09:
zo'n 25 km voor de finish viel ik in slaap werd net wakker toen ze al klaar waren.. dit kan mij blijkbaar toch niet zoveel boeien als de Tour.
Of eerder naar bed gaan in het vervolg Het was nochtans best een spannende finale hoor.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 21:00
PV
PV is offline
Citaat:
Boogie schreef op 03-08-2003 @ 21:27:
Of eerder naar bed gaan in het vervolg Het was nochtans best een spannende finale hoor.
het bed lag zo lekker
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 14:35
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Shit hey, was van het weekend helemaal vergeten dat die werd gereden. te kijken heb gister maar de herhaling. Overigens vind ik het niet supererg, want samen met Parijs-Tours vind ik dit de minst boeiende wereldbekerwedstrijd
Bettini gewonnen, terechte winnaar vind ik, was in de finale echt heel sterk en altijd van voren te zien. Wat is Boogerd nu eigenlijk geworden? Zag hem niet echt super van voren bij de sprint. Hopelijk heeft-ie nog een paar puntjes gepakt.
Ja wie gaat hem winnen... Bettini maakt weer een goede kans, maar Boogerd heeft ook zijn zinnen erop gezet. Van Petergem denk ik niet, ik weet ook niet of-ie in wedstrijden als Lombardijen en Zürich gaat rijden. Zijn ook niet wedstrijden waar hij het van moet hebben. Celestino, Rebellin en Di Luca beschouw ik na deze wedstrijd nog als outsiders voor de wereldbekeroverwinning.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 19:52
PV
PV is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 05-08-2003 @ 15:35:
Wat is Boogerd nu eigenlijk geworden? Zag hem niet echt super van voren bij de sprint. Hopelijk heeft-ie nog een paar puntjes gepakt.
geloof dat ze 66e zeiden..
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 21:02
de communiceerbeer
Avatar van de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
Ik was toen in Hamburg en wist helemaal niet dat er een wereldbekerwedstrijd was ofzo, zie ik ineens dat de weg afgesloten is en een paar renners voorbij komen.
We gingen ze ook nog proberen bij te houden, maar dat lukte net niet.
__________________
jdfjdxjkdsk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-08-2003, 21:49
PV
PV is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 05-08-2003 @ 22:02:
Ik was toen in Hamburg en wist helemaal niet dat er een wereldbekerwedstrijd was ofzo, zie ik ineens dat de weg afgesloten is en een paar renners voorbij komen.
We gingen ze ook nog proberen bij te houden, maar dat lukte net niet.
lol
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 12:51
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
de communiceerbeer schreef op 05-08-2003 @ 22:02:
Ik was toen in Hamburg en wist helemaal niet dat er een wereldbekerwedstrijd was ofzo, zie ik ineens dat de weg afgesloten is en een paar renners voorbij komen.
Haha
Ja, zo ontzettend boeiend is deze wedstrijd ook niet. Heb je ook nog al die Duitsers die met ratels staan te zwaaien aan de kant van de weg volgens mij als je daar tussen staat word je echt knettergek van dat geluid.
En de cameramensen mogen een grote groep / peleton bijna alleen maar van voren filmen. Tenminste, zo waren de regels, en toen ik het ook maandag keek vond ik al dat alles over het algemeen slecht in beeld werd gebracht.
Sjit Boogerd 66e ...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Wielerseizoen 2006
geen punt :|
360 30-06-2006 10:40
Vrije tijd Het Nederlandse wielrennen?
vreselijke fout
7 19-04-2002 09:23


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:24.