Oud 22-01-2005, 19:58
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Welkom op het grote lijntopic

Zoals de titel al doet vermoeden zitten hier mensen die bezig zijn met hun lijn, de meesten om af te vallen, sommigen omdat ze aan willen komen. Je kan dit topic gebruiken om (voor jezelf) bij te houden hoe het gaat of om raad te vragen.

Enkele tips:
- Als je nieuw bent post dan je lengte, je gewicht en je BMI. Je BMI uitrekenen doe je door je gewicht te delen door je lengte in het kwadraat. Dus voor iemand van 1,70m en 80kg wordt dat:
80/1,70^2=27,7. Een gezond BMI ligt tussen de 20 en de 25. Zo is het voor duidelijker óf je eigenlijk wel moet afvallen en zo ja, hoeveel. We kunnen je dan betere adviezen geven.

- Vaak komt de vraag langs: Hoeveel kcal heb ik nou eigenlijk nodig op een dag? Knoop ten eerste dit in je oren: Minstens 1200! Dan moet je nog letten op je lengte en gewicht.
Wil je het wat precieser weten dan zal je je vetpercentage moeten llaten meten. Weetje dat, dan kan je het HIERMEE (met dank aan MightyDuck) uitrekenen.

- Als je wilt weten of je op dit moment gezond eet post dan wat je eet op een dag. Handig is ook als je de tijdstippen erbij vermeld waarop je het (ongeveer) eet. Vergeet niet de kleine dingen zoals boter die je op je brood doet! Ook in sausjes e.d. zitten veel calorieën.

- Als je een vraag hebt, kijk dan eerst of je het in één van de vorige lijntopics kan vinden. Vaak staat het antwoord daar al in. Natuurlijk hoef je niet tm. het éérste lijntopic door te bladeren, maar vaak staat het al in hetzelfde topic een paar pagina's terug.

- Wanneer je met je dieet begonnen bent let dan niet teveel op de weegschaal. Je gewicht is ongelofelijk variabel. Bedenk maar: In de ochtend weeg jij bijv. 70 kg. Op die dag drink jij 3 liter water. Een deel plas je natuurlijk uit, maar een deel blijft ook in je lichaam achter. 1 liter water staat gelijk aan 1 kg, dus reken maar uit Plus, dat is alleen nog maar water dat je binnenkrijgt, daar kom je voedsel nog bij.

- Als je je wekelijks weegt, doe het dan altijd op hetzelfde tijdstip. Dan hebben factoren zoals hierboven beschreven geen invloed. En ja, wekelijks wegen is beter dan dagelijks. Ten eerste wordt het dan niet zo'n enorme obsessie en ten tweede zie je per dag nauwelijks verschil, per week wegen is veel duidelijker

Tips m.b.t. het lijnen zelf:
- Probeer veel kleine porties te eten i.p.v. slechts drie maaltijden. Je metabolisme versnelt zo, en nog belangrijker: je hebt niet zo'n erg hongergevoel.

- Ga niet alleen lijnen, ga ook sporten! Behalve dat je vet verliest verbeter je je conditie en je algehele gezondheid.

- Iets wat ik zelf erg fijn vind is dat ik het aan mijn ouders en vrienden heb verteld dat ik af wil vallen. Mijn ouders houden er deels rekening mee en mijn vrienden ook. Ze begrijpen het als ik liever geen patat wil. Ook bieden ze mij geen snoep meer aan, puur om mij te helpen. Natuurlijk hoef je het niet elke vage bekende te vertellen, maar je goede vrienden kunnen je vaak helpen.

- Als je een 'vreetbui' op voelt komen ga dan iets anders doen. Heb je een hond? Ga met hem/haar wandelen! Op die manier verbrand je calorieën i.p.v. dat je ze binnenkrijgt. Zo zijn er nog tal van andere dingen die je kan gaan doen.

- Zorg dat je niet te dicht in de buurt bent van al dat lekkers. Als je eerst helemaal van boven naar beneden moet zal je minder snel iets eten dan wanneer er een zakje chips voor je neus ligt.

- Drink water, veel water! Vocht is sowieso goed voor je, water is het beste. Thee mag ook, of koffie zonder melk en suiker. Water zorgt ervoor dat je een vol gevoel krijgt en het voert de afvalstoffen in je lichaam af.

Enkele nuttige links:
Het voedingscentrum . Hier kan je informatie vinden over voedingsmiddelen.

Overgewicht.nl . Een site over overgewicht. Heel veel info, tips, en ook een mogelijkheid om bij te houden wat je eet en hoeveel calorieën erin zitten.

Calorietabel . Voor wanneer je zelf calorieën wilt tellen.

Healthy Weight Forum Een Amerikaans forum over diëten. Je kan je wekelijkse gewicht invullen die in een grafiek wordt weergegeven. Ook zijn er fora over bijv. sporten, bepaalde diëten e.d.

Fitday. Hier kan je bijhouden wat je op een dag gegeten hebt. Engelstalig.

Ik hoop dat de (vooral nieuwe) diëters hier iets aan hebben! Toevoegingen zijn altijd welkom!

Door Meelfriek


Het vorige lijntopic
__________________
Oud 22-01-2005, 20:02
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
nou het gezond eten werkt niet echt... ik heb door de vakantie totaal geen regelmaat, m'n moeder is ook nog jarig dus eet allerlei taart en patat, volgende week weer uit eten. En ik moet ook ophouden met vette broodjes of appelflappen of ijsjes te kopen op het station als ik honger heb . Nog 3 weken en dan heb ik weer normaal schoolritme, misschien dat het dan beter gaat, ik wil van de zomer wel toonbaar zijn/blijven in bikini...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 22-01-2005, 20:49
Verwijderd
Gister:
10:30 bakje melk met raisin bran
12:00 Chef's salad met light-french dressing (met tomaat, ui, kaas, ham, kip en blaadjes enzo ) 2 plakjes cake, 1 flesje v8
15:00 1/2 grapefruit, bakje ananas
17:00 2 wb w. tonijn, water
19:00 -21:00 2 bb m. jam (als er geen klanten waren gauw hapje nemen op werk) water
22:30 1.2 kopje pistachio's, 1/2 kopje studenthaver spul, 1/2 kopje gedroogd fruit, water

En ben daarna uitgeweest, heb ongeveer 3 glazen diet-sprite met vodkatwist gehad en nog twee gin&tonic zeg maar. (geen geweldig idee ik voelde het behoorlijk maar goed, ik ga dan ook maar 1 keer in de zoveel maand uit... en het was m'n junkdag eigenlijk du sdacht het kan wel) M'n arme lichaam
Ik was trouwens laat opgestaan.
Oud 22-01-2005, 21:00
Mara
Mara is offline
Vandaag niet heel super, maar ik moest werken

Ontbijt: 2 bruine boterhammen, 1x appelstroop, 1x rookworst
Tussendoor: Sultana
Lunch: Plakjes oerbrood (geen idee hoeveel, grootte verschilde ook, maar wel meer dan normaal) met zalmslaatje.
Tussendoor: Sultana en stukje oranjekoek
Avondeten: Chinees. 2 borden nasi met daardoorheen kip met taugé.
Avond: Tot nu to 200gram kwark

We zullen zien
Oud 22-01-2005, 21:04
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Vandaag gegeten:
2 bruine boterhammen met boter en vlokken
1 glas halfvolle melk
2 glazen water
1 medium bak zoute popcorn (ik heb mijn lunch omgeruild voor de popcorn)
een halve liter cola light
2 glazen halfvolle melk
1 avondmaaltijd, 2 keer opscheppen, kip tandoori.
2 glazen witte wijn

Ik weeg 74.7 (net gewogen). Ik weet het, ik heb niet echt een goed meetmoment gekozen maar nu weet ik het tenminste. En het is minder erg dan ik verwacht had.
Oud 22-01-2005, 21:07
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
(Het topic is nu weer sticky).
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 22-01-2005, 21:07
Mara
Mara is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 22-01-2005 @ 21:04 :
Vandaag gegeten:
2 bruine boterhammen met boter en vlokken
1 glas halfvolle melk
2 glazen water
1 medium bak zoute popcorn (ik heb mijn lunch omgeruild voor de popcorn)
een halve liter cola light
2 glazen halfvolle melk
1 avondmaaltijd, 2 keer opscheppen, kip tandoori.
2 glazen witte wijn

Ik weeg 74.7 (net gewogen). Ik weet het, ik heb niet echt een goed meetmoment gekozen maar nu weet ik het tenminste. En het is minder erg dan ik verwacht had.
Waarom heb je je lunch omgeruild?
Oud 22-01-2005, 21:24
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
ekki schreef op 22-01-2005 @ 21:07 :
(Het topic is nu weer sticky).


Meelfriek: tevreden met je tekstje? Het leek me handig om het gewoon maar over te nemen enzo...
__________________
Oud 22-01-2005, 21:32
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 22-01-2005 @ 21:07 :
Waarom heb je je lunch omgeruild?
Omdat ik popcorn heel erg lekker vind. En ik bijna nooit naar de film ga en ik van mezelf lunch mag omruilen als ik naar de film ga.
Oud 22-01-2005, 21:34
Mara
Mara is offline
Citaat:
Miracle schreef op 22-01-2005 @ 21:24 :


Meelfriek: tevreden met je tekstje? Het leek me handig om het gewoon maar over te nemen enzo...
Uitermate
Oud 22-01-2005, 21:35
Mara
Mara is offline
Citaat:
dyfusica schreef op 22-01-2005 @ 21:32 :
Omdat ik popcorn heel erg lekker vind. En ik bijna nooit naar de film ga en ik van mezelf lunch mag omruilen als ik naar de film ga.
Nouja, je weet dat 't niet goed is. Want zo kan je wel excuses blijven verzinnen. "Dit doe ik bijna nooit, dus mag ik dat" zo blijf je natuurlijk bezig.
Oud 22-01-2005, 21:56
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 22-01-2005 @ 21:35 :
Nouja, je weet dat 't niet goed is. Want zo kan je wel excuses blijven verzinnen. "Dit doe ik bijna nooit, dus mag ik dat" zo blijf je natuurlijk bezig.
Yup, en dan wordt het zo'n vicious circle, en het is erg moeilijk om daar weer uit te komen.
Oud 22-01-2005, 22:30
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Een paar zwaar verotte dagen achter der rug, dus ik begin maar weer van voor af aan (zou niet weten wat ik allemaal naar binnen heb gepropt)

Morgen 'begin' ik weer.
Dus.
Oud 22-01-2005, 22:39
dyfusica
Avatar van dyfusica
dyfusica is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 22-01-2005 @ 21:35 :
Nouja, je weet dat 't niet goed is. Want zo kan je wel excuses blijven verzinnen. "Dit doe ik bijna nooit, dus mag ik dat" zo blijf je natuurlijk bezig.
Ja ik weet het. Maar ach dan kom ik weer iets aan. Voor die ene keer per 2 maanden dat ik naar de film toe ga vind ik het niet zo erg. (maar je hebt wel gelijk dat ik moet oppassen dat ik het niet tevaak zeg. maar daar let ik wel op)
En ik kan nu wel proberen dat ik helemaal niet meer snoep maar dat werkt al helemaal niet ben ik bang. Ik denk dat ik dan juist veel eerder doorschiet in vreetbuien.
Oud 22-01-2005, 22:41
-(L)-
Zo, na mijn grote eetdag van gisteren ben ik vandaag weer normaal gaan eten. Ik heb me vannacht superslecht gevoeld, want ik heb vanaf kerst niks (erg) ongezonds meer gegeten. Het is behoorlijk uit de hand gelopen gisteren, heb geleefd op boterhammen met kaas, chocoladekoekjes, patat, frisdrank, twix, chunky's, nootjes, pinda's, gebak etc. Behoorlijk slecht dus. Ik had een verjaardag van een vriendin, maar dat is natuurlijk geen excuus. Volgende maand wil ik het toch wat gezonder aanpakken.

Vandaag: (stond pas laat op)

12.00: 6 sneeen brood met boter + appel

14.00: 2 snack-a- jacks en 1 banaan

16.00: 2 glazen magere melk + 400 gram fruityoghurt (vifit)

17.30: bord aardappelen met sla en bloemkool (zonder sausjes)

19.00: 400 gram vifit vla

21.30: glas magere melk


De rest van de dag heb ik alleen maar thee gedronken.
Oud 22-01-2005, 22:46
-(L)-
Citaat:
dyfusica schreef op 22-01-2005 @ 22:39 :
Ja ik weet het. Maar ach dan kom ik weer iets aan. Voor die ene keer per 2 maanden dat ik naar de film toe ga vind ik het niet zo erg. (maar je hebt wel gelijk dat ik moet oppassen dat ik het niet tevaak zeg. maar daar let ik wel op)
En ik kan nu wel proberen dat ik helemaal niet meer snoep maar dat werkt al helemaal niet ben ik bang. Ik denk dat ik dan juist veel eerder doorschiet in vreetbuien.
Ik vind het juist makkelijker om helemaal niet te snoepen als ik ben 't lijnen. Want als ik me zelf iets toesta van snoep, wil ik meer en eindigt 't in een eetbui. De laatste tijd gaat het bij mij prima (zonder te snoepen), en ik heb ook helemaal geen behoefte aan snoep. Tja, op uitzondering van gisteren dat ik niet gesnoept heb, maar zo'n dag plan ik me nu eenmaal 1x per maand.
Oud 23-01-2005, 03:14
Verwijderd
Hmmm mijn dag niet geweldig

12:00 3 bb met boter, 2 flesjes water
15:00 1/2 grapefruit, 1 bb met komkommer en tomaat, thee
17:30 Bord groenten met rijst en annanas, water
19:00 1 oatmeal-to-go banaan, water
21:30 2 kleine stukken pizza, water
22:30 1/2 cup pistache nootjes, thee, bouilion

Heb hiernaast 50 minuten gefietst in mn kamer, en ga zo nog 10 lunges doen, abs en nog met gewichtjes bezig.
Pizza was heel erg slecht, ik moest werken, en omdat er voor morgen weer een sneeuwstorm voorspeld is was het gi-gan-tisch druk op werk. (Werk in videozaak) dus het pizzabedrijf aan de andere kant van de weg heeft ons gratis pizza bezorgd, en ik kreeg omdat ik net wegmoest mijn eigen kleine... ik heb mn vriend dus 2/3 gevoerd en heb zelf ook twee stukken gehad. Ik had geowon hartstikke trek na 3.5 nonstop rond te hebben gelopen... mjah....
Het is niet geweldig, maar nou heb ik al m'n junkfood en alcohol wel weer gehad voor de komende twee week dus op zich voel ik me er niet zo schuldig over. Ik ga morgenvroeg ook sporten voor 't ontbijt dus ik hoop dat ik niet te veel schade heb gedaan.
Oud 23-01-2005, 10:28
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Serieus... ik moet mijn zaterdagen onder controle krijgen. Gister meer dan 2500 kcal. En dan wel aan gezond eten. Maar way too veel. Als ik volgende week weer zoveel vreet ga ik eens drastische maatregelen nemen. Maar ja ik ga nu sporten voor het ontbijten. Dus ik hoop wat ik er gister aan heb gegeten er nu afgaat. xx
Oud 23-01-2005, 10:48
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ok, mijn nieuwe dieet, van de dietiste.

's ochtends:
3 boterhammen met zoet beleg (ik kan niet tegen hartig), glas vruchtensap en melk(drank)
tussendoor:
liga, sultana e.d of een boterham
middag:
3 boterhammen met hartig beleg (dus in mijn geval kaas)
tussendoor:
eierkoek, krentenbol, boterham, kop gewone soep
's avonds
ten minste 3 aardappelen of 100 g rijst/couscous/pasta, 1 portie vlees(vervanger) of vis, 200 gram groenten
schaaltje toetje naar keuze
tussendoor:'
nootjes, gedroogd fruit

Fruit/Groente is geen tussendoortje!
Oud 23-01-2005, 11:23
Verwijderd
Ik heb mijn energiebehoefte eens uitgerekend met dat bestandje van MightyDuck, en de uitkomst is in mijn geval erg laag. Betrouwbaar, of niet?

58 kg, 20% vet

0,58 x 20 = 11,6 = 12 (VM)

58 – 12 = 46 kg (VVM)

GS > 46 kg x 24 kc = 1104
SDW > 0,1 x 1104 = 11,04
ST > 0,1 x 1104 = 11,04
AT > 0,3 x 1104 = 331,2 of AT > 0,4 x 1104 = 441,6

1104 + 11,04 + 11,04 + 331,2 =
EB = 1457,28
of
1104 + 11,04 + 11,04 + 441,6 =
EB = 1567,68

EB = 1450-1550 kcal/dag

Note: Mijn gewicht zit meestal tussen de 57/58 kg, maar ik heb even 58 kg gekozen voor het gemak. Ik weet mijn vetpercentage niet precies, maar een slank persoon van het vrouwelijke geslacht heeft een vetpercentage tussen de 15-20%. Mij lijkt dat ik wel rond de 20% zit. Voor de arbeidstoeslag heb ik gekozen voor 30-40%, dus kantoorwerk tot lichte arbeid. Waarom? Omdat ik scholiere ben, en 5 min. fietsen van school woon. Het enige wat ik op school doe is achter een tafeltje zitten en huiswerk maken.
Oud 23-01-2005, 11:31
kleinmeisje
Avatar van kleinmeisje
kleinmeisje is offline
Ik heb soms van die buien dat ik de hele dag zin heb om te eten terwijl ik eigenlijk geen honger heb.
Iemand een goed idee wat je daar tegen kan doen?
__________________
wie zwijgt stemt toe
Oud 23-01-2005, 11:32
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 23-01-2005 @ 11:23 :
Ik heb mijn energiebehoefte eens uitgerekend met dat bestandje van MightyDuck, en de uitkomst is in mijn geval erg laag. Betrouwbaar, of niet?

58 kg, 20% vet

0,58 x 20 = 11,6 = 12 (VM)

58 – 12 = 46 kg (VVM)

GS > 46 kg x 24 kc = 1104
SDW > 0,1 x 1104 = 11,04
ST > 0,1 x 1104 = 11,04
AT > 0,3 x 1104 = 331,2 of AT > 0,4 x 1104 = 441,6

1104 + 11,04 + 11,04 + 331,2 =
EB = 1457,28
of
1104 + 11,04 + 11,04 + 441,6 =
EB = 1567,68

EB = 1450-1550 kcal/dag

Note: Mijn gewicht zit meestal tussen de 57/58 kg, maar ik heb even 58 kg gekozen voor het gemak. Ik weet mijn vetpercentage niet precies, maar een slank persoon van het vrouwelijke geslacht heeft een vetpercentage tussen de 15-20%. Mij lijkt dat ik wel rond de 20% zit. Voor de arbeidstoeslag heb ik gekozen voor 30-40%, dus kantoorwerk tot lichte arbeid. Waarom? Omdat ik scholiere ben, en 5 min. fietsen van school woon. Het enige wat ik op school doe is achter een tafeltje zitten en huiswerk maken.
hoe kom je aan dat bestandje.. wil ik ook even uitrekenen!
Oud 23-01-2005, 11:34
Verwijderd
Kijk in de welkomspost van dit topic, daar staat een link.
Oud 23-01-2005, 11:35
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 23-01-2005 @ 11:34 :
Kijk in de welkomspost van dit topic, daar staat een link.
oh sorry hoor
Oud 23-01-2005, 11:50
kliwie
kliwie is offline
maar sneeuwvolkje, jij bent toch niet te zwaar??
Oud 23-01-2005, 11:52
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Ik vraag me af hoe erg het is om 2 dagen 'refeed' te houden?
Doordeweeks als ik naar school ga hou ik me namelijk keurig aan mijn lijstje maar in het weekend ben ik wat losser en neem ik waar ik zin in heb.
Kan dit kwaad of is het beter maar 1 dag refeed te doen?
Oud 23-01-2005, 11:54
kliwie
kliwie is offline
sneeuwvlokje, jij hebt een bmi van 19, het lijkt mij niet dat jij af moet vallen. of heb ik het verkeerd, kloppen de cijfers die je in je fotoboek hebt niet meer?
Oud 23-01-2005, 11:55
kliwie
kliwie is offline
Citaat:
Phlox schreef op 23-01-2005 @ 11:52 :
Ik vraag me af hoe erg het is om 2 dagen 'refeed' te houden?
Doordeweeks als ik naar school ga hou ik me namelijk keurig aan mijn lijstje maar in het weekend ben ik wat losser en neem ik waar ik zin in heb.
Kan dit kwaad of is het beter maar 1 dag refeed te doen?
wat houdt refeed eigenlijk precies in? ik bedoel waarom is het en wat mag je dan wel en niet eten? kan iemand dat vertellen of anders een link geven oid?
Oud 23-01-2005, 12:03
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 23-01-2005 @ 11:23 :
Ik heb mijn energiebehoefte eens uitgerekend met dat bestandje van MightyDuck, en de uitkomst is in mijn geval erg laag. Betrouwbaar, of niet?

58 kg, 20% vet

0,58 x 20 = 11,6 = 12 (VM)

58 – 12 = 46 kg (VVM)

GS > 46 kg x 24 kc = 1104
SDW > 0,1 x 1104 = 11,04

ST > 0,1 x 1104 = 11,04
AT > 0,3 x 1104 = 331,2 of AT > 0,4 x 1104 = 441,6

1104 + 11,04 + 11,04 + 331,2 =
EB = 1457,28
of
1104 + 11,04 + 11,04 + 441,6 =
EB = 1567,68

EB = 1450-1550 kcal/dag

Note: Mijn gewicht zit meestal tussen de 57/58 kg, maar ik heb even 58 kg gekozen voor het gemak. Ik weet mijn vetpercentage niet precies, maar een slank persoon van het vrouwelijke geslacht heeft een vetpercentage tussen de 15-20%. Mij lijkt dat ik wel rond de 20% zit. Voor de arbeidstoeslag heb ik gekozen voor 30-40%, dus kantoorwerk tot lichte arbeid. Waarom? Omdat ik scholiere ben, en 5 min. fietsen van school woon. Het enige wat ik op school doe is achter een tafeltje zitten en huiswerk maken.
Ik heb eventjes rood gemaakt waar je een rekenfoutje hebt gemaakt, ik denk dat wanneer je 10% doet ipv 1%, je wat meer in de goede richting zit

Heb het mijne ook even uitgerekend: 2112kcal, en dan om af te vallen maak ik er 1900 van.. Toch nog redelijk wat volgens mij.
__________________
Oud 23-01-2005, 12:36
Verwijderd
Na mijn eerste week proberen netjes te eten ben ik nu een halve kilo afgevallen. het is niet veel, wel een beginnetje.

Vrijdag avond had ik een beetje een vreetbui, maar ik had wel de hele dag verder netjes gegeten, en gister heb ik het een beetje goed gemaakt.

1000
1 melkbiscuit + een boterham met boterhamworst + twee bekers melk

1100-1200
een uur pilates gedaan

1400
2 boterhammen met smeerworst

1830
friet. er was niks anders maar geen vlees erbij.

2200
boterham.

vandaag

brunch met 4 pitabroodjes met een beetje filet american erop. er was geen bruin brood, en verder niks dat op brood lijkt in huis, dus daarom pitabroodjes.

en verder zie ik het wel vandaag
Oud 23-01-2005, 12:39
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 23-01-2005 @ 12:03 :
Ik heb eventjes rood gemaakt waar je een rekenfoutje hebt gemaakt, ik denk dat wanneer je 10% doet ipv 1%, je wat meer in de goede richting zit

Heb het mijne ook even uitgerekend: 2112kcal, en dan om af te vallen maak ik er 1900 van.. Toch nog redelijk wat volgens mij.
@Qwuartz: Volgensmij voelde je je een beetje 'aangevallen' door mijn post, maar dat was niet de bedoeling. Ik bedoelde het niet op een 'lullige' manier ofzo. Dus negeer de rolleyes maar.

@Kliwie: Mijn stats kloppen, 57/58 kg bij 1.72 m en een BMI van ong. 19. Nee, ik wil ook niet meer afvallen, maar op gewicht blijven. En daarom wilde ik ook mijn EB uitrekenen, om te kijken hoeveel ik op een dag moet eten zonder af te vallen/aan te komen. Snap je?

@Dreamzy: Lol, wat een stomme fout van mij! Ik zie het nu ook, bedankt! Dat zijn dus 2x (voor mijn SDW en ST) 110,4 kcal ipv 11,04. Dat scheelt alweer 200 kcal op een dag. Dus mijn EB is tussen de 1650-1750 kcal/dag. Dat is al wat meer!
Oud 23-01-2005, 12:45
kliwie
kliwie is offline
@Kliwie: Mijn stats kloppen, 57/58 kg bij 1.72 m en een BMI van ong. 19. Nee, ik wil ook niet meer afvallen, maar op gewicht blijven. En daarom wilde ik ook mijn EB uitrekenen, om te kijken hoeveel ik op een dag moet eten zonder af te vallen/aan te komen. Snap je?

okidokie, dat is het goed
at je eerder te veel voor je gevoel? of juist te weinig? vind je het lastig om te kijken hoeveel je per dag moet eten?
Oud 23-01-2005, 12:52
Verwijderd
Citaat:
kliwie schreef op 23-01-2005 @ 12:45 :
@Kliwie: Mijn stats kloppen, 57/58 kg bij 1.72 m en een BMI van ong. 19. Nee, ik wil ook niet meer afvallen, maar op gewicht blijven. En daarom wilde ik ook mijn EB uitrekenen, om te kijken hoeveel ik op een dag moet eten zonder af te vallen/aan te komen. Snap je?

okidokie, dat is het goed
at je eerder te veel voor je gevoel? of juist te weinig? vind je het lastig om te kijken hoeveel je per dag moet eten?
Ik at eerst 'te weinig', zo'n 1000-1500 per dag. Maar dat is omdat ik toen aan het lijnen was. Ik heb niet altijd 57/58 kg gewogen hoor, 3/4 jaar geleden woog ik nog 71 kg, met dezelfde lengte.

Maar nu ben ik 'op gewicht', en dat wil ik ook zo houden. En ik vind het niet echt lastig om te kijken hoeveel ik per dag moet eten, tenminste niet in de zin van kcal. Ik weet van de meeste producten de voedingswaarden/kcal wel uit mijn hoofd.
Oud 23-01-2005, 13:34
-(L)-
Citaat:
kleinmeisje schreef op 23-01-2005 @ 11:31 :
Ik heb soms van die buien dat ik de hele dag zin heb om te eten terwijl ik eigenlijk geen honger heb.
Iemand een goed idee wat je daar tegen kan doen?
Je proberen in te houden, en als het echt niet gaat, voor iets gezonds kiezen (met weinig kcal).
Oud 23-01-2005, 13:36
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Phlox schreef op 23-01-2005 @ 11:52 :
Ik vraag me af hoe erg het is om 2 dagen 'refeed' te houden?
Doordeweeks als ik naar school ga hou ik me namelijk keurig aan mijn lijstje maar in het weekend ben ik wat losser en neem ik waar ik zin in heb.
Kan dit kwaad of is het beter maar 1 dag refeed te doen?
Doe maar 1 dag...en sowieso als je 2 dagen doet moet het verspreid zijn.
Oud 23-01-2005, 13:36
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 23-01-2005 @ 12:52 :
Ik at eerst 'te weinig', zo'n 1000-1500 per dag. Maar dat is omdat ik toen aan het lijnen was. Ik heb niet altijd 57/58 kg gewogen hoor, 3/4 jaar geleden woog ik nog 71 kg, met dezelfde lengte.

Maar nu ben ik 'op gewicht', en dat wil ik ook zo houden. En ik vind het niet echt lastig om te kijken hoeveel ik per dag moet eten, tenminste niet in de zin van kcal. Ik weet van de meeste producten de voedingswaarden/kcal wel uit mijn hoofd.
op een dag moet je geloof ik minstens 1200 binnenkrijgen, dus nu is het voor jou wel helemaal prima.

k vind het heel knap van je hoe je op je gewicht bent gekomen. je bent toch wel zo'n 14kg afgevallen. ik weeg nu 63 en ik wil terug naar 58, ik hoop dat het me lukt, ik vind het wel moeilijk . maar als ik dat zo zie in deze topic, geeft wel veel hoop
Oud 23-01-2005, 13:59
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
11.00 : 1 appel en een bruine boterham

12.00 : 1 roerei met gebakken champignons onder en een bruine boterham +125 gram fruitsla

(verwacht)
15.00 : 125 ml magere yoghurt
17.30 : varkensgoulash , een halve pompelmoes (hier stond nog een groot glas bier bij maar ik denk dat ik maar gewoon om 18.30 nog een boterham eet)
19.30 : 250 ml magere melk
Oud 23-01-2005, 14:02
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 23-01-2005 @ 13:59 :
11.00 : 1 appel en een bruine boterham

12.00 : 1 roerei met gebakken champignons onder en een bruine boterham +125 gram fruitsla

(verwacht)
15.00 : 125 ml magere yoghurt
17.30 : varkensgoulash , een halve pompelmoes (hier stond nog een groot glas bier bij maar ik denk dat ik maar gewoon om 18.30 nog een boterham eet)
19.30 : 250 ml magere melk
Doe je helemaal niks op je brood? Of alleen boter ofzo?
En die varkensgoulash, is dat alleen vlees of zit er nog meer in? (Sorry, ben niet echt thuis in de vleeswereld ).
Oud 23-01-2005, 14:07
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Normaal moest er margarine op maar die was er dus niet, dus ik denk een beetje confituur.
DIe varkensgoulash is :
- 150gram varkensfilet
-uiringen
-tomatenpuree (1 eetlepel)
-125gram zuurkool
-30 ml volle yoghurt
-en beetje maïsmeel
Oud 23-01-2005, 15:34
kliwie
kliwie is offline
vandaag gegeten:

9 uur- 6 lepels muesli met yoghurt
11.30- sinaasappel en 2 rijdtewafels met 30+kaas ertussen
13.00- stuk kaas en beetje gegeten van vis-salade met tonijn
13.45- 1/2 boterham rosbief, 1/2 boterham rookvlees, roggebrood met lightjam, knackebrod met vis-salade

straks ga ik nog een appel eten, we gaan op tijd eten anders had ik nog volkoren beschuitje genomen.

we eten witlof uit oven met aardappelpuree, (of aardappels) met ham en kaas erover en kipfilet.

's avond 200/250 gram kwark en beker warme magere melk met theelepeltje honing.

ik ben tevreden! maar als er iets niet goed is dan moet je het even zeggen. en oja ik had dieetboter ofzo op mijn boterham op de rest niet.
Oud 23-01-2005, 15:40
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
10:30
volkoren broodje 30+ kaas
wit broodje 30+ kaas
kop thee

14:30
2 volkoren boterhammen 30+ kaas met achterham
2 volkoren boterhammen met laagje monchou + rookvlees
plakje ontbijtkoek
2 manderijntjes

Verwacht

18:00
3 aardappels (zónder jus)
4 scheppen verse slabonen
(geen vlees/vis)

20:00
schaaltje yoghurt + musli

Okidokie, het gaat gelukkig weer de goede kant op. Die hardloopweddenschap kwam dan ook nét op tijd

Vandaag was wel redelijk, beetje ongelijk verdeeld, maar who cares. Ook uurtje gesport.
Oud 23-01-2005, 15:43
Delicate
Avatar van Delicate
Delicate is offline
Citaat:
kliwie schreef op 23-01-2005 @ 15:34 :
vandaag gegeten:

9 uur- 6 lepels muesli met yoghurt
11.30- sinaasappel en 2 rijdtewafels met 30+kaas ertussen
13.00- stuk kaas en beetje gegeten van vis-salade met tonijn
13.45- 1/2 boterham rosbief, 1/2 boterham rookvlees, roggebrood met lightjam, knackebrod met vis-salade

straks ga ik nog een appel eten, we gaan op tijd eten anders had ik nog volkoren beschuitje genomen.

we eten witlof uit oven met aardappelpuree, (of aardappels) met ham en kaas erover en kipfilet.

's avond 200/250 gram kwark en beker warme magere melk met theelepeltje honing.

ik ben tevreden! maar als er iets niet goed is dan moet je het even zeggen. en oja ik had dieetboter ofzo op mijn boterham op de rest niet.
De producten zijn wel verantwoord, toch vind ik het wel een beetje aan de magere kant. Je ontbijt is zeker echt behoorlijk weinig. Je kunt er makkelijk nog wat fruit naast nemen of een beschuitje, of zelfs allebei.

Zomaar een stuk kaas, was het groot? Je lunch mag ook wel wat meer, een boterham meer zou geen kwaad kunnen!

Verder ziet het er goed uit!
Oud 23-01-2005, 15:47
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Weet iemand soms de link naar die site waar je kon ingeven wat je gegeten had en die berekende dan hoeveel je van alle voedingsstoffen opgenomen had en of dat voldoende was.
Sorry als hij al vermeld staat maar ik vind het effe niet.
Oud 23-01-2005, 15:48
kliwie
kliwie is offline
ja dat stukje kaas was beetje stom had er opeens zo een zin in toe ik die vis-salade aan het klaarmaken was, ik weet het, slecht idee maarja nu zit het er al in he ja ik was van plan meer te ontbijten, maar ik zat echt vol zeg! echt helemaal maar waren ook wel echt 6 grote scheppen muesli he, geen theelepeltjes ofzo

maar wel bedankt voor de tips
Oud 23-01-2005, 15:50
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
kliwie schreef op 23-01-2005 @ 15:48 :
ja dat stukje kaas was beetje stom had er opeens zo een zin in toe ik die vis-salade aan het klaarmaken was, ik weet het, slecht idee maarja nu zit het er al in he ja ik was van plan meer te ontbijten, maar ik zat echt vol zeg! echt helemaal maar waren ook wel echt 6 grote scheppen muesli he, geen theelepeltjes ofzo

maar wel bedankt voor de tips
Hoeveel gram muesli was dat dan? Is best calorie-rijk hoor. Als je er veel van genomen hebt heb je wel genoeg gehad. 100 gram muesli is meer dan 400 kcal. Ik denk dat je iets van 40 gram hebt gehad dan.
Oud 23-01-2005, 16:06
kliwie
kliwie is offline
ja idd, dat denk ik ook, dan is het toch goed? als ontbijt, met yoghurt dan he.
Oud 23-01-2005, 16:07
-(L)-
Citaat:
Qwuartz schreef op 23-01-2005 @ 15:40 :
10:30
volkoren broodje 30+ kaas
wit broodje 30+ kaas
kop thee

14:30
2 volkoren boterhammen 30+ kaas met achterham
2 volkoren boterhammen met laagje monchou + rookvlees
plakje ontbijtkoek
2 manderijntjes

Verwacht

18:00
3 aardappels (zónder jus)
4 scheppen verse slabonen
(geen vlees/vis)

20:00
schaaltje yoghurt + musli

Okidokie, het gaat gelukkig weer de goede kant op. Die hardloopweddenschap kwam dan ook nét op tijd

Vandaag was wel redelijk, beetje ongelijk verdeeld, maar who cares. Ook uurtje gesport.
Ondanks de verdeling vind ik het niet slecht
Oud 23-01-2005, 16:10
-(L)-
Citaat:
Qwuartz schreef op 23-01-2005 @ 15:43 :
De producten zijn wel verantwoord, toch vind ik het wel een beetje aan de magere kant. Je ontbijt is zeker echt behoorlijk weinig. Je kunt er makkelijk nog wat fruit naast nemen of een beschuitje, of zelfs allebei.

Zomaar een stuk kaas, was het groot? Je lunch mag ook wel wat meer, een boterham meer zou geen kwaad kunnen!

Verder ziet het er goed uit!
@Kliwie: Ik zou inderdaad wat meer eten. Je kan ook bijvoorbeeld (een gedeelte van) je beleg weglaten en voor de calorieen die je daarmee opspaart bijvoorbeeld een snee brood (of iets anders dat goed vult) extra nemen. Maarja, tis maar een idee.
Oud 23-01-2005, 20:29
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Ik wil nog even hierop reageren:

Citaat:
En niet alleen boven de 1300kcal, echt rond de 2000kcal moet je zitten. Je verband al meer dan 2000 kcl per dag als je niks doet, dus alleen maar in bed ligt bijvoorbeeld.
Een gemiddeld meisje verbrandt echt niet 2000 kcal als die de hele dag in bed ligt hoor. Ik denk eerder iets van 1400-1500.
Tenzij ze een bodybuilder is en mega-gespierd is, of super obees is no way dat ze zoveel verbrandt door niest te doen.
Oud 23-01-2005, 20:39
-(L)-
Ik heb vandaag gegeten: (stond half 12 op)

12.00: 4 sneeen brood met boter en glas melk

13.30: appel en mok bouillon

15.00: banaan, 2 snack a jacks, glas magere melk

17.00: gekookt ei, 2 sneeen brood, sinaasappel

18.00: 400 gram vifit fruityoghurt

19.30: pakje sultana naturel

Dadelijk:

21.00: glas melk, appel

Tussendoor heb ik thee gedronken, en een paar glazen cola light.
Heeft iemand misschien nog bruikbare tips?
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.