Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2005, 16:23
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Ik wil zelf ook geen gelatine eten, maar dan blijven er nog genoeg dingen over die ongezond zijn, de meeste chocola bijvoorbeeld. Ik kom aan van die dingen tussendoor.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 07-02-2005, 16:28
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 07-02-2005 @ 17:23 :
Ik wil zelf ook geen gelatine eten, maar dan blijven er nog genoeg dingen over die ongezond zijn, de meeste chocola bijvoorbeeld. Ik kom aan van die dingen tussendoor.
Proberen ze zo min mogelijk te eten, maar als je ze eet, dan wel er van te genieten en je niet schuldig te voelen. Haal geen hele grote hoeveelheden in huis, maar af en toe iets kleins, dan heb je ook niet zoveel om op te eten, scheelt bij mij altijd. Of idd koetjes repen, je maakt vaak minder snel een nieuw reepje open dan dat je een al open reep op eet.
Oud 07-02-2005, 16:31
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Thanx voor de tips

Als ik op mijn kamer ben dan haal ik al nooit slechte dingen in huis, maar nu heb ik een week vakantie en ben bij mijn ouders... Da's een stuk lastiger. En ik heb momenteel ook niet zoveel te doen en zit dus vrij veel thuis, wat ook niet echt helpt. Maar volgende week zit ik weer in m'n gewone ritme, dat zal al wel helpen.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 07-02-2005, 17:08
-(L)-
Citaat:
Miracle schreef op 07-02-2005 @ 15:13 :
Klopt. Het is niet mijn verjaardag.
(18 februari wordt ik 18, als je dat zo graag wilt weten.)[/SIZE]
Nee hoor, als ik je leeftijd wilde weten kon ik dat ook wel ongeveer opmaken uit je opleiding. Ik vond het gewoon raar, maar ik nu snap ik 't
Oud 07-02-2005, 17:10
-(L)-
Citaat:
blurred schreef op 07-02-2005 @ 16:21 :
Net ben ik grandioos de fout ingegaan; 2 bonbons en 2 koetjesrepen gegeten. Ik snap niet waarom ik dat gedaan heb, ik heb nu echt spijt daarvan. Of eigenlijk snap ik wel waarom ik dat gedaan heb: het is gewoon lekker. Maar evengoed voel ik me nu vrij stom.
Stel je niet aan, zoveel is dat nou ook weer niet.
Oud 07-02-2005, 17:11
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 07-02-2005 @ 18:08 :
Nee hoor, als ik je leeftijd wilde weten kon ik dat ook wel ongeveer opmaken uit je opleiding. Ik vond het gewoon raar, maar ik nu snap ik 't
Ik zie niet in wat dat ermee te maken heeft. In mijn leerjaar zitten mensen tussen de 15 en 19.
__________________
Oud 07-02-2005, 17:13
-(L)-
Citaat:
blurred schreef op 07-02-2005 @ 16:59 :
Het waren vrij grote bonbons... maar goed.

Hoe lang doet jouw zusje er dan over om die zakken leeg te eten? In haar eentje?
Als ik mijn maandelijke 'eetdag' heb dan eet ik ook ongeveer op die manier. In een half uur eet ik zo een grote bak ijs en een paar pakken (chocolade)koekjes op. (En nee, ik overdrijf 't echt niet). En daarna naar de friture
Maarja, dat is dan 1x per maand.
Oud 07-02-2005, 17:14
-(L)-
Citaat:
Miracle schreef op 07-02-2005 @ 18:11 :
Ik zie niet in wat dat ermee te maken heeft. In mijn leerjaar zitten mensen tussen de 15 en 19.
Je hebt natuurlijk altijd mensen die 2x blijven zitten, of die een klas overslaan, maar normaal gesproken zijn mensen in 5HAVO 17 of 18.
Oud 07-02-2005, 17:21
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 07-02-2005 @ 18:14 :
Je hebt natuurlijk altijd mensen die 2x blijven zitten, of die een klas overslaan, maar normaal gesproken zijn mensen in 5HAVO 17 of 18.
In het midden van het jaar over het algemeen 16,17,18. Zoo en nu weer ontopic.
__________________
Oud 07-02-2005, 17:44
-(L)-
Citaat:
Miracle schreef op 07-02-2005 @ 18:21 :
In het midden van het jaar over het algemeen 16,17,18. Zoo en nu weer ontopic.
Daar zit ook wel weer wat in

Ontopic: ben vanmorgen op de weegschaal gaan staan: 71 kg. Kzit nu dus weer 1 kg boven m'n streefgewicht. Komt door de carnaval, heb me op gisteren en vandaag na niet zo netjes gedragen. Morgen probeer ik me ook te beheersen als ik uitga (geen patat eten en niet teveel alcohol ) en dan maar zorgen dat die kilo er weer afgaat
Oud 07-02-2005, 18:57
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Oke ik heb dus vandaag gegeten :
11.30 : 1 pompelmoes

12.30 : iets va een 60 gram venkel in een half kippenbouillonblokje en een grote eetlepel parmezaanse kaas en 100 gram gekooktke kip , een boterham

13.00 : 125 ml vitalinea yoghurt

16.00 : een peer

17.30 : 150 gram biefstuk in een koffielepel margarine , 130 gram princesseboontjes en een boterham

19.00 : 125 ml vitalinea yoghurt

tussendoor ongeveer anderhalve liter cola-light en thee met in totaal 6 canderel zoetjes
Oud 07-02-2005, 20:12
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 07-02-2005 @ 18:13 :
Als ik mijn maandelijke 'eetdag' heb dan eet ik ook ongeveer op die manier. In een half uur eet ik zo een grote bak ijs en een paar pakken (chocolade)koekjes op. (En nee, ik overdrijf 't echt niet). En daarna naar de friture
Maarja, dat is dan 1x per maand.
Ik kan er zelf ook wat van hoor.... En als ik mezelf dan zo heb laten gaan dan heb ik echt een schijthekel aan mezelf. Daarom wil ik dat dus niet meer doen.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 07-02-2005, 20:20
Verwijderd
Danoontje is vanaf zonder toegevoegde suikers... Zou reclame dan toch nog nut hebben? Als ik boodschappen ga doen, ga ik iig ff kijken hoe het zit.
Oud 07-02-2005, 20:34
Mara
Mara is offline
Vandaag goed gegeten eerst, en gesport. Jammer genoeg na sport 5 dunne plakken suikerbrood, waarvan 3 met becel en ook nog een pakje sultana. Stom van me.
Oud 07-02-2005, 20:35
-(L)-
Citaat:
blurred schreef op 07-02-2005 @ 21:12 :
Ik kan er zelf ook wat van hoor.... En als ik mezelf dan zo heb laten gaan dan heb ik echt een schijthekel aan mezelf. Daarom wil ik dat dus niet meer doen.
Ik plan gewoon 1 dag in de maand dat ik alles mag eten wat ik wil, en ik heb dan ook geen schuldgevoel. De rest van de maand heb ik genoeg disciplne om me in te houden, waarschijnlijk omdat ik iets heb waar ik naar kan uitkijken. Verder eet ik op verjaardagen gewoon een stukje taart ofzo, en met carnaval drink ik wel eens een glas bier, maar daar blijft 't dan ook bij.
Oud 07-02-2005, 20:37
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-02-2005 @ 21:34 :
Vandaag goed gegeten eerst, en gesport. Jammer genoeg na sport 5 dunne plakken suikerbrood, waarvan 3 met becel en ook nog een pakje sultana. Stom van me.
Och, het was na het sporten dus het is niet slecht. Je moest je reserves toch weer aanvullen.
Oud 07-02-2005, 20:38
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-02-2005 @ 21:34 :
Vandaag goed gegeten eerst, en gesport. Jammer genoeg na sport 5 dunne plakken suikerbrood, waarvan 3 met becel en ook nog een pakje sultana. Stom van me.
Die sultana is niet heel slecht. Misschien kun je voortaan ook iets gezonds plannen om na 't sporten te eten? Bijvoorbeeld nog een boterham of fruit, als je dat plant is de kans kleiner dat je toch nog de fout in gaat door iets anders te pakken (denk ik).
Oud 07-02-2005, 20:40
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 07-02-2005 @ 21:38 :
Die sultana is niet heel slecht. Misschien kun je voortaan ook iets gezonds plannen om na 't sporten te eten? Bijvoorbeeld nog een boterham of fruit, als je dat plant is de kans kleiner dat je toch nog de fout in gaat door iets anders te pakken (denk ik).
Ja normaal neem ik wortelen, wat kip of wat vis. Maar we hadden suikerbrood, en suikerbrood is zeg maar mijn chocola Net als drop trouwens. Die 2 dingen moet ik echt ontwijken.
Oud 07-02-2005, 20:47
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-02-2005 @ 21:40 :
Ja normaal neem ik wortelen, wat kip of wat vis. Maar we hadden suikerbrood, en suikerbrood is zeg maar mijn chocola Net als drop trouwens. Die 2 dingen moet ik echt ontwijken.
Ik vind suikerbrood ook lekkerder dan chocolade, maar gelukkig hebben we beiden niet (meer) in huis. Sinds bij m'n vader een te hoog cholesterolgehalte is geconstateerd zijn hier alleen nog maar gezonde dingen in huis, gelukkig ook maar. Wat betreft die drop, een paar dropjes kunnen ook niet zo'n kwaad hoor, maar dan moet je wel zeker weten dat je niet doorslaat als je een zak in huis neemt.
Oud 07-02-2005, 20:49
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 07-02-2005 @ 21:47 :
Ik vind suikerbrood ook lekkerder dan chocolade, maar gelukkig hebben we beiden niet (meer) in huis. Sinds bij m'n vader een te hoog cholesterolgehalte is geconstateerd zijn hier alleen nog maar gezonde dingen in huis, gelukkig ook maar. Wat betreft die drop, een paar dropjes kunnen ook niet zo'n kwaad hoor, maar dan moet je wel zeker weten dat je niet doorslaat als je een zak in huis neemt.
Mijn vader heeft ook een te hoog cholesterol, maar die eet gewoon voor 't leven weg met z'n domme hoofd.

En tsja, met drop sla ik 9 vd 10x door. Vooral als in de kast iets open ligt. Daarom heb ik een koektrommel en beschuittrommel gekocht. In de koektrommel doe ik alle koeken, in de beschuittrommel alle dingen zoals drop, snoepjes e.d. Als 't niet zo 'open' ligt pak ik 't ook minder snel
Oud 07-02-2005, 20:53
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-02-2005 @ 21:49 :
Mijn vader heeft ook een te hoog cholesterol, maar die eet gewoon voor 't leven weg met z'n domme hoofd.

En tsja, met drop sla ik 9 vd 10x door. Vooral als in de kast iets open ligt. Daarom heb ik een koektrommel en beschuittrommel gekocht. In de koektrommel doe ik alle koeken, in de beschuittrommel alle dingen zoals drop, snoepjes e.d. Als 't niet zo 'open' ligt pak ik 't ook minder snel
O dat is wel verstandig ja. Je kunt dropjes trouwens ook los kopen (bv in een snoepwinkeltje ofzo), misschien is dat een idee voor als je je echt niet kan inhouden, maarja ook dan kan je doorslaan door er meerdere te kopen natuurlijk...
Vind je zoethout niet lekker? Ik weet niet hoe 't met calorieen zit, maar mijn moeder at dat wel eens ipv drop.
Oud 07-02-2005, 20:58
saturday
saturday is offline
Okee
Ik doe een beetje een poging tot lijnen, maar het gaat moeilijk want ik blijf honger houden

Dit heb ik vandaag ongeveer gegeten:
9:00: 1 broodje met kaas
10:30: 1 broodje met kaas
11:00: kitkat mini
12:00: 1 broodje met kaas + soep (in tussenuur)
13:30: mars delight ofzoo
15:00: broodje + gebakken ei
15:15: koek
17:00: banaan
18:00: soep
19:00: stampot andijvie + rookworst + vruchtenyoghurt
21:00: kroepoek, klein handje

verder heb ik nog thee en water gedronken
en 1 koffie.
en ik eet bruin brood

Ik heb van die onmogelijke pauze's op school, half 11 en half 2.
Hoe zouden jullie dit indelen
Wat wel en wat niet? Op welk tijdstip. Want volgens mij is dit best ongezond..

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.
Oud 07-02-2005, 20:58
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 07-02-2005 @ 21:53 :
O dat is wel verstandig ja. Je kunt dropjes trouwens ook los kopen (bv in een snoepwinkeltje ofzo), misschien is dat een idee voor als je je echt niet kan inhouden, maarja ook dan kan je doorslaan door er meerdere te kopen natuurlijk...
Vind je zoethout niet lekker? Ik weet niet hoe 't met calorieen zit, maar mijn moeder at dat wel eens ipv drop.
Ik koop gewoon geen drop
Met mezelf inhouden dingen te kopen heb ik geen probleem. Het probleem is er alleen als m'n ouders 't meenemen en 't dan dus in huis is. En zij nemen altijd grote zakken mee, tsja, daar kan ik weinig aan veranderen he
Oud 07-02-2005, 21:02
Mara
Mara is offline
Citaat:
saturday schreef op 07-02-2005 @ 21:58 :
Okee
Ik doe een beetje een poging tot lijnen, maar het gaat moeilijk want ik blijf honger houden

Dit heb ik vandaag ongeveer gegeten:
9:00: 1 broodje met kaas
10:30: 1 broodje met kaas
11:00: kitkat mini
12:00: 1 broodje met kaas + soep (in tussenuur)
13:30: mars delight ofzoo
15:00: broodje + gebakken ei
15:15: koek
17:00: banaan
18:00: soep
19:00: stampot andijvie + rookworst + vruchtenyoghurt
21:00: kroepoek, klein handje

verder heb ik nog thee en water gedronken
en 1 koffie.
en ik eet bruin brood

Ik heb van die onmogelijke pauze's op school, half 11 en half 2.
Hoe zouden jullie dit indelen
Wat wel en wat niet? Op welk tijdstip. Want volgens mij is dit best ongezond..

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen.
Mijn schoolpauzes zijn ook ongeveer op die tijdstippen, valt best mee te werken hoor
Ok, ik zal 't in punten zeggen, is makkelijker voor jou om weer op te reageren
1) Al met al niet veel brood. 4 boterhammen? Maak er 6 van. Dan heb je al veel minder honger.
2) De kaas, is die 20+?
3) De kitkat, mars en koek zijn slecht. Neem dan wat fruit.
4) Rookworst is vrij vet
5) Kroepoek is ook vet
6) Probeer wat meer vleeswaren te eten, dan vooral magere soorten (kipfilet bijv.)
7) Je verdeelt 't verder wel goed
8) Drink je helemaal geen melk ofzo?
Oud 07-02-2005, 21:18
saturday
saturday is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-02-2005 @ 22:02 :
Mijn schoolpauzes zijn ook ongeveer op die tijdstippen, valt best mee te werken hoor
Ok, ik zal 't in punten zeggen, is makkelijker voor jou om weer op te reageren
1) Al met al niet veel brood. 4 boterhammen? Maak er 6 van. Dan heb je al veel minder honger.
2) De kaas, is die 20+?
3) De kitkat, mars en koek zijn slecht. Neem dan wat fruit.
4) Rookworst is vrij vet
5) Kroepoek is ook vet
6) Probeer wat meer vleeswaren te eten, dan vooral magere soorten (kipfilet bijv.)
7) Je verdeelt 't verder wel goed
8) Drink je helemaal geen melk ofzo?
1. Ja, daar heb je wel gelijk in.
2. Nee, 30 ofzo
3. Ik kan die verleiding niet weerstaan, eerst kon ik dat altijd wel, maar ineens lukt dat niet meer, ik ben dáárdoor denk ik wel 5 kg aangekomen. Bah
4. Het was magere rookworst geloof ik..
5.
6. Ik hou niet zo van vlees eigenlijk, ik moet het eten, van de dokter *lang verhaal*
7. O, is het niet beter om meer in 1x te eten?
8. Soms smorgens. Hoeveel melk drink jij dan?
Oja! ik heb nog een yakult gedronken vandaag

bedankt voor je reactie
Oud 07-02-2005, 21:34
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
saturday schreef op 07-02-2005 @ 22:18 :

Oja! ik heb nog een yakult gedronken vandaag
yakult light?
Oud 07-02-2005, 21:36
Mara
Mara is offline
Citaat:
saturday schreef op 07-02-2005 @ 22:18 :
1. Ja, daar heb je wel gelijk in.
2. Nee, 30 ofzo
3. Ik kan die verleiding niet weerstaan, eerst kon ik dat altijd wel, maar ineens lukt dat niet meer, ik ben dáárdoor denk ik wel 5 kg aangekomen. Bah
4. Het was magere rookworst geloof ik..
5.
6. Ik hou niet zo van vlees eigenlijk, ik moet het eten, van de dokter *lang verhaal*
7. O, is het niet beter om meer in 1x te eten?
8. Soms smorgens. Hoeveel melk drink jij dan?
Oja! ik heb nog een yakult gedronken vandaag

bedankt voor je reactie
2) Is ook wel goed
3) Tsja, dat is puur wilskracht. Tip: zorg dat je er niet bij in de buurt en dus in de verleiding kan komen.
4) Ok
6) Helemaal geen vlees? Vis dan? Gevogelte?
7) Nee, dan is je bloedsuikerspiegel vrij onregelmatig. Ook is 't niet best voor je metabolisme, waardor je minder snel verbrandt. Ook heb je als je verdeeld over de dag eet minder honger
8) Ik drink meestal 1 mok per dag. Je hoeft niet heel veel, maar een glas per dag is toch wel 't beste

Over yakult heb ik trouwens tegenstrijdige dingen gehoord.
Oud 08-02-2005, 07:12
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
Citaat:

Over yakult heb ik trouwens tegenstrijdige dingen gehoord. [/B]
daar doe ik mn profielwerkstuk over
en het komt erop neer dat het vooral gunstig is als je al problemen hebt, en dan met name bij Crohn, prikkelbare darmsyndroom (ook wel spastische dikke darm) en een aan crohn gerelateerde ziekte
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Oud 08-02-2005, 09:47
Verwijderd
Wie gebruiken er allemaal www.overgewicht.nl om hun eten bij te houden? Ik heb me eindelijk geregistreerd maar uit mijn ingevoerde gegevens komt dat ik maar 1205 cal. per dag mag en dat lijkt me wel erg weinig

Gegevens:
Begingewicht: 60 kg
Streefgewicht: 58 kg
Tijd: 3 maanden

Veelal lopend of staand werk. Bijvoorbeeld verpleegkundige, fysiotherapeut, verkoper, huishoudelijk werk (ik heb school hier maar even onder gerekend omdat het wel iets activer is dan de hele dag zitten)

Ik wandel of fiets minder dan 3 maal per week 1 uur of dagelijks minder dan een half uur. (ik fiets in totaal maar 10 minuten naar school (heen en terug ;p)

Ik sport minder dan 3 uur in de week (2 uur spinning)


Om je doel te bereiken mag je per dag gebruiken:
Kilocalorieën KCal 1205
Vet gram 40


Ligt dat nou aan mij of is dat erg weinig?

Laatst gewijzigd op 08-02-2005 om 09:49.
Oud 08-02-2005, 09:51
Verwijderd
Citaat:
Moenbloem schreef op 08-02-2005 @ 10:47 :

Ligt dat nou aan mij of is dat erg weinig?
Ik vind het ook erg weinig...ik mag bij die site volgens mij ook meer kcal eten terwijl ik in 6 maanden net wat meer dan het dubbele af wil vallen (als ik het in drie maanden wilde mocht ik volgens die site ook maar heel weinig eten en dat leek me niet gezond - maar om wat hierna volgt houd ik me toch niet aan wat zij "adviseren"). Ik vraag me ook af hoe zo'n site op basis van die paar vraagjes zo iets kan berekenen, volledig juist zal het iig niet zijn.
Oud 08-02-2005, 09:55
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 08-02-2005 @ 10:51 :
Ik vind het ook erg weinig...ik mag bij die site volgens mij ook meer kcal eten terwijl ik in 6 maanden net wat meer dan het dubbele af wil vallen (als ik het in drie maanden wilde mocht ik volgens die site ook maar heel weinig eten en dat leek me niet gezond - maar om wat hierna volgt houd ik me toch niet aan wat zij "adviseren"). Ik vraag me ook af hoe zo'n site op basis van die paar vraagjes zo iets kan berekenen, volledig juist zal het iig niet zijn.

Dat vraag ik me ook af ja. 2 kilo in 3 maanden lijkt me niet héél erg veel dus 1600 cal. zou realistischer zijn imo. Ik ga maar even met dat ding van MD berekenen hoeveel ik nodig heb, alleen ik weet mijn vetpercentage niet... Ik denk dat ik op het gemiddelde, zit, maar wat is dat voor iemand van mijn leeftijd?
Oud 08-02-2005, 10:21
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
@ Moenbloem:

Ik gebruik zelf ook overgewicht en ik vind het echt een hele handige site. Dat je maar zo weinig calorieën mag komt omdat je waarschijnlijk te snel af wilt vallen. Ik wilde ook in 3 maanden op mijn streefgewicht zitten, dan kwam ik daar ook uit op iets van ruim 1200 per dag. Dat is inderdaad te weinig, daarom heb ik van die 3 maanden 6 maanden gemaakt. Het moet wel realistisch en te doen blijven. Als je te snel af wilt vallen is het logisch dat je bijna geen calorieën "mag" hebben.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 08-02-2005, 11:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben vanmorgen weer eens op de weegschaal gaan staan en had het beter niet kunnen doen. Ik vind dat ik er de laatste tijd wel goed uitzie en ben eindelijk tevreden met mijn buikje en mijn vriend is ook heel tevreden. Ik voelde me ook echt wel goed ondanks dat ik bijna ongesteld moet worden en dan voel ik me meestal gewoon lelijk. Stond ik op de weegschaal: 68 kilo Ik ben 1.72 m dus een BMI van 23,0. Best wel veel vind ik eigenlijk. Tuurlijk is het nog wel gezond maar als ik me nu goed voel en dan nog zoveel weeg. Ik snap mezelf niet meer Kan het zijn dat bij sommige mensen gewoon een wat hoger BMI 'hoort'? Ik ben best wel stevig gebouwd maar verder niet echt dik ofzo, okee ik heb brede heupen en een kont maar dat zit hem denk ik meer in mijn bouw dan in mijn gewicht. Dit is frustrerend.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 08-02-2005, 11:11
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Daantje... je hebt waarschijnlijk gewoon best veel spiermassa, en een goede vetverdeling waardoor je er dunner uitziet.
Oud 08-02-2005, 13:33
Verwijderd
8.30
1 schaaltje magere yoghurt + 4 el muesli
2 cracottes kaas
2 cracottes jam

11.00
260g druiven

13.00
150g wortelen

14.00
1 beker cup a soup
1 cracotte pindakaas
1 cracotte sandwichspread
1 geroosterde boterham + dieetmargarine


Verwachting:

Tegen 16 uur nog een tussendoortje -> cracker, fruit
Tegen 18 uur aardappels, vlees en groente
Tegen 20 uur vla of yoghurt
Oud 08-02-2005, 13:40
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 08-02-2005 @ 11:21 :
@ Moenbloem:

Ik gebruik zelf ook overgewicht en ik vind het echt een hele handige site. Dat je maar zo weinig calorieën mag komt omdat je waarschijnlijk te snel af wilt vallen. Ik wilde ook in 3 maanden op mijn streefgewicht zitten, dan kwam ik daar ook uit op iets van ruim 1200 per dag. Dat is inderdaad te weinig, daarom heb ik van die 3 maanden 6 maanden gemaakt. Het moet wel realistisch en te doen blijven. Als je te snel af wilt vallen is het logisch dat je bijna geen calorieën "mag" hebben.
Ik weet niet meer hoeveel jij wil afvallen, maar bij mij gaat het om maar 2 kilo en dat lijkt me, ook met 1500 cal. per dag binnen 3 maanden te doen?

Ik heb trouwens uitgerekend (met dat ding van MD) dat ik 1728 cal per dag nodig heb. Ik heb als vetpercentage 25 % genomen, geen idee of dat klopt maar...
Oud 08-02-2005, 14:04
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
Koel schreef op 08-02-2005 @ 14:33 :

1 geroosterde boterham + dieetmargarine
Waarom margarine? Doe dan becel boter ofzo... margarine is hartstikke slecht voor je en daardoor ook niet goed voor je stofwisseling.
Oud 08-02-2005, 15:03
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Wat ik vandaag heb gegeten/nog ga eten

10:00
1 lichtgewicht knäckebrod met smeerkaas
1 lichtgewicht knäckebrod met een 1/2 plak kaas
plakje ontbijtkoek

11:15
1 appel

13:00
1 sneetje bruinbrood met kaas
1 sneetje bruinbrood met kaas-bieslooksalade
1 kop cup-a-soup

15:30
1 bakje activia yoghurt-müsli

18:15
2 opscheplepels boerenkoolstamppot
hierdoorheen blokjes mosterdkaas
bakje 1/2 yoghurt 1/2 vla + roosvicee


Klinkt wel goed toch?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 08-02-2005, 15:21
Mara
Mara is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 08-02-2005 @ 15:04 :
Waarom margarine? Doe dan becel boter ofzo... margarine is hartstikke slecht voor je en daardoor ook niet goed voor je stofwisseling.
Je kan 't ook van c1000 huismerk halen. Weet niet of er verder nog van andere huismerken is, maar dit weet ik toevallig. Scheelt aardig, kuip c1000 huismerk is 0,65 becel is 1,68. Idee is exact 'tzelfde.
Oud 08-02-2005, 15:46
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Net een superlekker dessert/tussendoortje gegeten
125 ml magere yoghurt , een halve banaan en een mespunt kaneel
vandaag :
10.45 : 30 gram musli en 125 ml magere melk en een appel

12.30 : 4 fishsticks (180 caloriën) en 200 gram broccoli

14.30 : thee met 2 suikerklontjes en een handje zoute koekjes

16.30 : yoghurt met banaan en kaneel
(verwacht)

17.45 : 100 gram kip , sla met mais en een stuk fruit

19.30 : glas magere melk

21.00 : beschuit met jam
Oud 08-02-2005, 16:02
Nolita
Avatar van Nolita
Nolita is offline
7:30 2 bruine boterhammen bosbessenjam , 300 ml yoghurtdrank 0%
10:30 appel + een halve cup a soup kip
13:00 1 tomaat, 1 bruine boterham, 50 g veldsla, 190 gram augurken (zuur)
16:00 mandarijn + kiwi
verwacht
19:30 150 of meer gram gebakken tilapia met koriander en mango, veel spinazie, beetje notenrijst
toetje 250 gram volle bosbessenyoghurt

voor slapen misschien beker warme melk + honing, misschien voor het eten een cracotte met bosbessenjam of een kiwi.

morgen weegdag, als ik nu net ben afgevallen stop ik.
__________________
GET OUT! GET OUT! GET OUT!
Oud 08-02-2005, 16:14
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 08-02-2005 @ 15:04 :
Waarom margarine? Doe dan becel boter ofzo... margarine is hartstikke slecht voor je en daardoor ook niet goed voor je stofwisseling.
Omdat we geen andere in huis hebben en ik geen zin heb om speciaal voor mij iets anders te kopen..
af een toe een laagje margarine is echt geen probleem
Oud 08-02-2005, 16:16
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Op overgewicht.nl staat dat er in een rijstwafel 26 calorieën en 2 gram vet zit. Die 26 calorieën kloppen vast wel, maar 2 gram vet? Is dat niet wat veel voor een rijstwafel?

En hoe (on)gezond is pindakaas volgens jullie?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 08-02-2005, 16:36
kliwie
kliwie is offline
heel veel van jullie eten 's middags, hoe doen jullie dat? ik bedoel wat doen jullie door de weeks voor beroep/school. ben ik gewoon benieuwd naar hoor =) ik ga namelijk gewoon naar school en kan dan geen warm eten, zou ook liever warm eten 's middags, misschien als ik op hbo zit, ik hoop dat het dan kan.

vandaag gegeten:

9 uur: heel veel musli (8/9 eetlepels) met yoghurt. kiwi

12 uur: boterham met rookvlees en linera (boter 25%vet, misschien ideetje voor de rest?)

half 3: 1 boterham met niets, 1 boterham met komkommer en linera en warme tomatensap.

5 uur: halve reep van slim fast, had ik besteld via internet gratis, vond hem helemaal niet echt lekker...

6 uur avondeten, groene kool met aardappels en een gehaktbal (runder gelukkig) en een kommetje ananas.

en dan 's avonds nog wat kwark als ik trek heb
Oud 08-02-2005, 16:45
droppiej
Avatar van droppiej
droppiej is offline
Citaat:
blurred schreef op 08-02-2005 @ 09:16 :
Op overgewicht.nl staat dat er in een rijstwafel 26 calorieën en 2 gram vet zit. Die 26 calorieën kloppen vast wel, maar 2 gram vet? Is dat niet wat veel voor een rijstwafel?

En hoe (on)gezond is pindakaas volgens jullie?
PIndakaas bevat veel calorie"en... mijn dietiste had gezged van -het liefst geen pindakaas op je brood doen..

--------------------------------------------------------------

Ik ga trouwens morgen een groentefruitdag houden..dat is goed voor me om watergewicht te verliezen ofzo ,,.,ik weet niet hoor...ik zal ff opschrijven wat het inhoudt..met de tips erbij ...voor mensen die er ook geinteresseert zijn.


Je gebruikt in elk geval-> 5x fruit( max. 1 banaan)
2x flinke portie groente
1x ongezoet vruchtesap
1x kop soep
Dit is ong. 550 cal.

BV.
ontbijt...1 grapefruit + water
tussendoor 1 x fruit en water
lunch kop soep..en fruit
tussendoor vruchtesap+ 2 kleine mango's of 1 grote..en water
avondeten...1 flinke portie groente + rauwkost en 1 banaan..

Ik heb hier ook een recept gekregen voor de groentesoep...als je dat wilt moet je het maar ffkes melden..

Voordelen hiervan..1 dag met weinig calorien...en een voeding met weinig zout, dus extra gewichtsverlies dmv waterverlies...

vrij te gebruiken...water..sodawater..bouillon, tomaat, wortel, komkommer, sla, radijs, bleomkool, augurk, zilveruitje,

Dit niet te gebruiken als je het druk hebt en je goed moet kunnen concentreren,
Oud 08-02-2005, 16:47
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Misschien een tip: bij www.slimfast.nl kun je gratis een "Low cal low carb" reep bestellen. Misschien leuk of grappig om eens te proberen?
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 08-02-2005, 16:53
Verwijderd
Gister:

08:00 150 g magere yoghurt m. raisin bran& 2 el bosbessen, 1 mok capuccino
10:00 1xbb M L-jam
11:00 1xbb m l-jam
12:00 2xbb m l-jam, stuk komkommer
14:00 1xbb m l-jam
17:30 1 bord Stirfry met kip&1/2 kopje wilde rijst, groot glas grapefruit sap
20:00 5 middelgrote garnalen met 1 el rode saus, appel
22:00 Bouilion, 6 kleine vetarme crackertjes

Gesport: in totaal 60 min aan cardio gedaan en 10 min abs, van 16:00-17:15.
Van half 8 aan heb ik eigenlijk alleen tv gekeken, en net na tienen in slaap gevallen... dus wou eigenlijk niet meer eten dan die crackertjes en ik had ook geen trek meer... Volgens overgewicht.nl zat ik op 1350 ongeveer, alleen m'n ontbijt en m'n lunch waren te weinig volgens dat ding (alleen die houdt geen rekening met tijden van tussendoortjes dus dat klopt niet echt)
Ik vond het wel een geslaagde dag al had ik dus wel iets meer kunnen eten...

Laatst gewijzigd op 08-02-2005 om 17:38.
Oud 08-02-2005, 17:20
Freestyler*
Freestyler* is offline
zo ik ging dat eens invullen op streefgewicht.nl
wat ik zou willen afvallen moet ik volgens dat ding langer dan een jaar over doen
zit ie steeds te piepen dat kcal onder de 1200 zit
maar dat zegt ie al super snel
als ik 1 kg wil afvallen, moet ik daar minstens 3 maanden over doen!
Dan gaat ie uit van 1219 kcal

klopt helemaal niet weet ik uit ervaring
in een paar weken krijg ik er wel een kg af, en dan eet ik 1500 op een dag ofzo

maar niet dat ik nu nog probeer af te vallen hoor
word ik ongelukkig van
en het is niet nodig

maar wat ik me wel nog afvroeg
je geet je buikomvang op, is dat als je je buik inhoudt of als je gewoon alles laat hangen zegmaar
en op welke hoogte meet je dat?
want ik zit rond de 80 bij mijn navel en dat is al bijna te veel

trouwens, stress is zo goede motivator om niet te eten
vandaag tussen 8 en 5 niet de tijd gehad om te drinken of te eten
stond half 7 op, even hardlopen, 1 beschuit met hagelslag gegeten en water gedronken, toen niks meer tot 5 uur
raar dat je lichaam dat zo goed verdraagt
__________________
I love dr Phil :D

Laatst gewijzigd op 08-02-2005 om 17:26.
Oud 08-02-2005, 17:23
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 08-02-2005 @ 18:20 :

maar wat ik me wel nog afvroeg
je geeft je buikomvang op, is dat als je je buik inhoudt of als je gewoon alles laat hangen zegmaar
en op welke hoogte meet je dat?
want ik zit rond de 80 bij mijn navel en dat is al bijna te veel
Ontspannen lol dus niet je buik uitblazen of inhouden, gewoon rustig gaan staan en je ontspannen, dan meten. Je meet het waar je het smalst bent... bij de meeste mensen zit dat net wat boven de navel.
Oud 08-02-2005, 17:28
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
sweetsterretje schreef op 08-02-2005 @ 18:23 :
Ontspannen lol dus niet je buik uitblazen of inhouden, gewoon rustig gaan staan en je ontspannen, dan meten. Je meet het waar je het smalst bent... bij de meeste mensen zit dat net wat boven de navel.
ik kan dat niet zo goed
gewoon ontspannen
maar dat waar je het smalst bent, zit bij mij een cm of 7 boven navel, telt het dan nog ?
scheelt wel 10 cm nl
__________________
I love dr Phil :D
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Wie zit er nu....
Verwijderd
28 25-05-2003 14:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39.