Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-02-2005, 19:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
kellytje schreef op 23-02-2005 @ 20:00 :
Frambozen mmm... Jammer dat die dingen nu zowat onbetaaltbaar zijn ...*verlangt naar zomerfruit*
Ik verlang altijd zo naar fruit waar ik niet tegen kan
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-02-2005, 19:08
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ik denk dat ik wat moet minderen met appels en rauwe groenten om *bepaalde redenen* . Ik hou gewoon van zomerfruit watermeloennnn Nu eet ik eigelijk alleen appel, sinaasappel, kiwi en ananas
Oud 23-02-2005, 19:09
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 23-02-2005 @ 17:57 :
Allereerst een vraagje, waarom eet je yogurt met musli ipv brood?
Ik dacht dat jij niet drastisch hoefde af te vallen, qua cal is het toch net iets te weinig vind ik... je kunt best nog een boterham erbij eten als je honger krijgt om 3 of 4 uur. Ook zou je evt. een boterham bij het ontbijt kunnen nemen, maar ik misschien krijg je dat niet weg en neem je daarom sojamelk met havermout?

Al met al is het zeker niet slecht. Je neemt gewoon ijs of een koekje, dat is goed, ook is je avondeten mijns inziens ook prima. Maar tussendoor kun je evt nog iets meer eten vind ik...

Ik eet geen vlees en vis en ook niet altijd een vleesvervanger, dus het lijkt mij beter om yoghurt te nemen in plaats van brood vanwege de eiwitten. Muesli doe ik er doorheen omdat ik het zonder niet te eten vind en vanwege de vezels/koolhydraten.
Havermout vind ik lekkerder dan brood en, zoals je zelf zegt, vind ik dat makkelijker weg te krijgen 's ochtends.
Ik denk dat je brood best kunt vervangen door andere vezelrijke producten, zolang je maar wel wát brood binnenkrijgt ivm. met vitamine B (toch?)

@Leonoor: In 'mijn' muesli zit geloof ik geen suiker, maar op zich doet dat er ook niet echt toe. Er zitten wel gedroogde vruchten en stukjes noot in .
Oud 23-02-2005, 20:11
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
ik had echt een slechte dag vandaag..
maar ik ben vorige week maandag begonnen en tot vandaag ging het heel goed!
dus ik kan het ook als een bijna-refeed dag zien

hoe vaak 'moet' je zo'n refeeddag doen?
__________________
I'm in the forest
Oud 23-02-2005, 20:33
Mara
Mara is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 23-02-2005 @ 20:09 :
Ik eet geen vlees en vis en ook niet altijd een vleesvervanger, dus het lijkt mij beter om yoghurt te nemen in plaats van brood vanwege de eiwitten. Muesli doe ik er doorheen omdat ik het zonder niet te eten vind en vanwege de vezels/koolhydraten.
Havermout vind ik lekkerder dan brood en, zoals je zelf zegt, vind ik dat makkelijker weg te krijgen 's ochtends.
Ik denk dat je brood best kunt vervangen door andere vezelrijke producten, zolang je maar wel wát brood binnenkrijgt ivm. met vitamine B (toch?)

@Leonoor: In 'mijn' muesli zit geloof ik geen suiker, maar op zich doet dat er ook niet echt toe. Er zitten wel gedroogde vruchten en stukjes noot in .
Als je het voor de eiwitten doet kan je beter magere naturel kwark eten dan yoghurt
Oud 23-02-2005, 21:16
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 23-02-2005 @ 21:33 :
Als je het voor de eiwitten doet kan je beter magere naturel kwark eten dan yoghurt
Ik lust geen kwark
Oud 23-02-2005, 21:19
Mara
Mara is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 23-02-2005 @ 22:16 :
Ik lust geen kwark
Zoveel verschil zit er niet tussen yoghurt en kwark
Vooral niet als je er wat zoetstof doorheen doet, smaakt 't zelfde als yoghurt met suiker/zoetstof.

Je kan er anders ook jam doorheen doen

Oh, en dan wil ik je trouwens de magere naturel kwark van de boer (merk konings) aanraden. Die is niet zo zuur Die de c1000 verkoopt is zo ongelofelijk vies
Oud 23-02-2005, 22:27
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Beetje laat, maar alsnog:
Vandaag gegeten:
8.30 2 meergranenboterhammen, 1 met halvarine en runderrookvlees, 1 met 20+ smeerkaas
10.30 kiwi en een beschuit zonder iets
12.30 2 mgb met halvarine, 1 met 20+ smeerkaas, 1 met dun pindakaas
15.00 2 koffie met suiker (waren geen zoetjes)
16.00 tomaat in plakjes met peper en zout
19.30 burrito's zonder kaas (dus burrito met kip, mais, paprika, verse tomaat en pittige tomatensaus) en een theelepel creme fraiche light (ze waren iets te pittig geworden...)
21.30 schaaltje magere yoghurt met theelepel jam
Tussendoor 2 liter water en een glas cola light gedronken.
Ik ga zo denk ik nog een boterham eten, I'm starving.
Weet trouwens dat ik 's middags weinig heb gegeten, maar had geen tijd, vloog van kastje naar muur en andersom en wederom en weer andersom (maar dat is een hele andere discussie ).
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Oud 24-02-2005, 07:43
Verwijderd
Neiu ik denk dat je bij je lunch best nog een boterham had kunnen doen, of anders 's middags maar da's misschien lastig als je weinig tijd hebt.
Oud 24-02-2005, 08:18
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 24-02-2005 @ 08:43 :
Neiu ik denk dat je bij je lunch best nog een boterham had kunnen doen, of anders 's middags maar da's misschien lastig als je weinig tijd hebt.
meenemen is dan de oplossing... onderweg is er altijd wel een moment om even 2 boterhammen te eten...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-02-2005, 09:44
Mara
Mara is offline
Ok, na gisteren vrij depri me helemaal volgepropt te hebben omdat m'n gewicht weer helemaal terug is ga ik vandaag maar weer vol 'goede' moed beginnen. Ik zit nu eigenlijk in de fase 'stik maar', waar ik jammer genoeg té vaak heb gezeten waardoor het altijd verkeerd is gegaan.

Ben net m'n bed uit, heb een sinaasappel en 2 boterhammen gegeten. Ik ga nog niks plannen, ik zie wel wat ik doe maar hou me wel aan de goede hoeveelheden.

__ < euforisch
|
|
|
|
__ < gemiddeld persoon
|
|
|
|
__ < ik
Oud 24-02-2005, 11:55
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 24-02-2005 @ 10:44 :
Ok, na gisteren vrij depri me helemaal volgepropt te hebben omdat m'n gewicht weer helemaal terug is ga ik vandaag maar weer vol 'goede' moed beginnen. Ik zit nu eigenlijk in de fase 'stik maar', waar ik jammer genoeg té vaak heb gezeten waardoor het altijd verkeerd is gegaan.

Ben net m'n bed uit, heb een sinaasappel en 2 boterhammen gegeten. Ik ga nog niks plannen, ik zie wel wat ik doe maar hou me wel aan de goede hoeveelheden.

__ < euforisch
|
|
|
|
__ < gemiddeld persoon
|
|
|
|
__ < ik
aw meid. zet hem op he wie weet lukt het deze keer!
__________________
I'm in the forest
Oud 24-02-2005, 14:02
Mara
Mara is offline
Citaat:
cerys schreef op 24-02-2005 @ 12:55 :
aw meid. zet hem op he wie weet lukt het deze keer!
Achja, maar m'n humeur wordt d'r niet beter op..

Vandaag (tot nu toe)
Ontbijt (vrij laat):
2 boterhammen, 1x light-jam 1x appelstroop
1 sinaasappel

Lunch (12:30u):
100g gebakken kipfilet

Tussendoor:
14:00 1 boterham, 0,5 appelstroop 0,5 light-jam

Vanmiddag nog een knackebrot met kaas, misschien nog een extra boterham. 100g gebakken kipfilet is 187kcal, staat gelijk aan ruim 2 boterhammen.

Avondeten is iig weer kip (wist ik ook niet van tevoren ), aardappelen en de groente weet ik niet. Ik zie wel, maak me er niet druk om, het vlees is over 't algemeen de grootste 'valkuil'. Toetje hebben we caramel/peer-vla, gisteren van gehad en 't is heerlijk. Normaal eet ik geen vla, maar dit was nieuw en heb 't geprobeerd. Vandaag weiger ik 't echter weer, het is nl 110kcal per 100ml

Ook neem ik vandaag nog wat worteltjes en vanavond een kleine beker (200ml) magere melk.
Oud 24-02-2005, 14:15
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 24-02-2005 @ 15:02 :
het vlees is over 't algemeen de grootste 'valkuil'.
Inderdaad, vlees kan t bij mij ook helemaal verpesten. Voornamelijk omdat ik best wel een vleeseter ben en dus veel vlees eet. Veel succes verder in ieder geval

Ik moet zeggen dat ik nu nog niet helemaal goed zit. Ik eet wel wat minder, maar nog steeds veel. Het enige positieve is dat ik bijna alleen maar gezonde dingen eet nu en zo weinig mogelijk ongezond (2 koekjes per dag ofzo, en dat is weinig voor mij! ). Maar het lukt me nog steeds niet om echt te minderen.

Ik heb 4 sneetjes brood op mn programma, 2 plakken kruidkoek, minstens 2 stukken fruit en avondeten.

Hoeveel calorieën rekenen jullie voor je avondeten? Voor mn gevoel is dat altijd een bom ofzo En hoeveel calorieën proberen jullie per dag te eten?
Oud 24-02-2005, 14:24
kliwie
kliwie is offline
heb vandaag al weer iets beter gegeten.

ontbijt: kiwi en brinta

tussendoor: boterham kipfilet met roomboter
en een glas limonade en 2 dadels

lunch:
boterham met bertolli boter en filet americain
100 gr zalm met 4 olijven en komkommer

straks ga ik misschien nog soep eten en oja ik heb ook aardbijen gegeten. vanavond gaan we een spruitjesschotel eten.
Oud 24-02-2005, 14:30
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 24-02-2005 @ 15:15 :
Inderdaad, vlees kan t bij mij ook helemaal verpesten. Voornamelijk omdat ik best wel een vleeseter ben en dus veel vlees eet. Veel succes verder in ieder geval

Ik moet zeggen dat ik nu nog niet helemaal goed zit. Ik eet wel wat minder, maar nog steeds veel. Het enige positieve is dat ik bijna alleen maar gezonde dingen eet nu en zo weinig mogelijk ongezond (2 koekjes per dag ofzo, en dat is weinig voor mij! ). Maar het lukt me nog steeds niet om echt te minderen.

Ik heb 4 sneetjes brood op mn programma, 2 plakken kruidkoek, minstens 2 stukken fruit en avondeten.

Hoeveel calorieën rekenen jullie voor je avondeten? Voor mn gevoel is dat altijd een bom ofzo En hoeveel calorieën proberen jullie per dag te eten?
Ik probeer zeker niet te bezuinigen op avondeten. Kijk als je kunt kiezen tussen saus over al je eten of geen saus, neem ik geen saus, maar dat is vooral omdat ik het niet lekker vind. Als je gewoon aardappels/pasta/rijst, groente en vlees(vervanger) eet, is het gewoon prima. Je mag/moet 2200 cal eten per dag, bijna niemand hier komt daaraan, dus je hoeft echt niet te bezuinigen op avondeten.
Kleine keuzes als gebakken/gefrituurde aardappels of gekookt, of gepaneerd vlees of niet, daar kun evt op bezuinigen, maar zeker niet op hoeveelheden...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-02-2005, 14:31
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kliwie schreef op 24-02-2005 @ 15:24 :
heb vandaag al weer iets beter gegeten.

ontbijt: kiwi en brinta

tussendoor: boterham kipfilet met roomboter
en een glas limonade en 2 dadels

lunch:
boterham met bertolli boter en filet americain
100 gr zalm met 4 olijven en komkommer

straks ga ik misschien nog soep eten en oja ik heb ook aardbijen gegeten. vanavond gaan we een spruitjesschotel eten.
Het spijt me zeer om het weer te zeggen, maar ik vind dat je veel te weinig eet. Heb je uberhaupt gekeken naar de aangeraden hoeveelheden?
En dat je nu meer vet moet gaan eten, betekent in mijn ogen niet dat je dan maar moet gaan bezuinigen op ander eten... (negeer deze opmerking als jij niet dat topic had geopend over meer vet eten)

[edit] als dit meer is dan normaal, dan zit je op de goede weg, want minder dat dit is helemaal vreselijk slecht... maar je zult toch nog dit moeten verdubbelen ongeveer om genoeg binnen te krijgen waarmee je lichaam normaal kan functioneren...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-02-2005, 14:33
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Vanmiddag naar mijn gevoel veel te veel gegeten maar kom het was lekker
Nu juist een yoghurtje gegeten (yoghurt des alpes heeel lekker en slechts 40cal/100 ml)
Oud 24-02-2005, 15:00
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
vandaag:

ontbijt (7 uur): 2 kleintjes knäckebröd (7granen dingen, 20 kcal p.s.), 2x0.5 20+kaas

tussendoor (10 uur): evergreen (hm 75 kcal), 2 volkorenboterhammen, 2x0.5 20+kaas

lunch (1 uur): 2 kleintjes knäckebrod, 1 volkorenboterham, 2x0.5 kaas

tussendoor om 2 uur: klein beetje magere yoghurt

tussendoor (half 4): 1 klein mandarijntje + 1 kiwi

tussendoor (5 uur): 1 rijstwafel

straks diner: aardappelen, bonen, spinazierondo.
veel water gedronken al vandaag, komt meer bij. normaal drink ik ook magere melk maar daar had ik vandaag geen trek in.

hoe slecht vinden jullie het? of is het wel ok.


@kellytje: klinkt lekker, waar smaakt die yoghurt naar?
__________________
I'm in the forest

Laatst gewijzigd op 24-02-2005 om 15:51.
Oud 24-02-2005, 15:19
-(L)-
@ MeelFriek: Hoe kan je nou ineens die 4 kg zijn bijgekomen? Je hebt toch niet slecht gegeten de afgelopen tijd? Of heb ik iets gemist in 't vorige topic? (Toen ben ik er namelijk een keer 2 dagen niet geweest en heb niet meer alles gelezen...)
Oud 24-02-2005, 15:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb zo'n honger nu en ik heb vandaag al zo vreselijk veel gegeten (misschien alleen een beetje slecht verdeeld maar ik heb de hele dag al zo'n honger ) Ik heb tot nu toe gegeten:

8.00 uur: twee boterhammen met honing, een met niets en een glas melk

11.00 uur: pakje sultana naturel

12.00 uur: twee boterhammen met boterhamworst, twee met light smeerkaas, een appel en cup a soup curry

15.30 uur: druiven

Ik ga vanavond pizza eten dus ik wil niet nu nog van alles eten.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 24-02-2005, 16:04
Verwijderd
Ik ben ook een beetje gedemotiveerd nu. Ik heb lange tijd 'netjes' op mijn streefgewicht (58 kg) gezeten - soms zelfs ietsje er onder - en nu zit ik er - mede door de vakantie - 2 kg boven. En die 2 kg willen er niet meer vanaf lijkt het. En nu ben ik ook nog ziek, alweer ja. Ik denk griep ofzo, ik ben heel moe - terwijl ik veel slaap - en ik voel me lamlendig, slap en heb hoofdpijn. En daarbovenop ben ik óók nog eens ongesteld, dus mijn humeur is ook niet om te harden.
(Wat ben ik toch heerlijk aan het klagen.. )

Goed, wat ik tot nu toe gegeten heb:

10:00
1 appel
1 snee roggebrood met appelstroop

13:00
2 sneeën volkorenbrood met vruchtenhagel

15:00
2 koppen bouillon met 2 crackers

16.30
thee met 4 (maria)biscuittjes


En de rest van de dag heb ik ook veel thee gedronken. Met het bovenstaande kom ik op +/- 600 kcal. Wat ik als avondeten ga eten weet ik nog niet.
Oud 24-02-2005, 16:05
kliwie
kliwie is offline
Citaat:
Gothic schreef op 24-02-2005 @ 15:31 :
Het spijt me zeer om het weer te zeggen, maar ik vind dat je veel te weinig eet. Heb je uberhaupt gekeken naar de aangeraden hoeveelheden?
En dat je nu meer vet moet gaan eten, betekent in mijn ogen niet dat je dan maar moet gaan bezuinigen op ander eten... (negeer deze opmerking als jij niet dat topic had geopend over meer vet eten)

[edit] als dit meer is dan normaal, dan zit je op de goede weg, want minder dat dit is helemaal vreselijk slecht... maar je zult toch nog dit moeten verdubbelen ongeveer om genoeg binnen te krijgen waarmee je lichaam normaal kan functioneren...
ja ik ben het helemaal met je eens. het is niet veel, maar meer dan eerst, ik denk dat ik het beter een beetje kan opbouwen, of denken jullie hier anders over? ik was het inderdaad die dat over die vetten schreef. maar bezuinig hierdoor niet op mijn gewone eten. als het goed is krijg ik met het avondeten erbij 1000 calorien binnen vandaag.

ik doe gewoon elke dag wat meer eten, totdat het goed is. ik vind het nog lastig maar heb wel het gevoel dat ik het kan.

morgen wil ik dit graag eten:
7.15 uur magere kwark met beetje magere yoghurt met aardbeien

10 uur appel

12.30- uur 1 boterham met bertolli boter met filet americain
1 boterham met bertolli boter en pindakaas

14 uur een kiwi of een ander fruit iets

17.30 uur avondeten, ik geloof sla met een taco
Oud 24-02-2005, 16:15
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 24-02-2005 @ 15:33 :
Vanmiddag naar mijn gevoel veel te veel gegeten maar kom het was lekker
Nu juist een yoghurtje gegeten (yoghurt des alpes heeel lekker en slechts 40cal/100 ml)
Die nieuwe Vitalinea Delight met frambozentaart-smaak (Ja, die van reclame ) is ook heel erg lekker! En ook niet zo heel veel calorieën, 88 per bakje van 125 ml.

Maar mijn favoriete yoghurt blijft de yoghurt van de Optimel, en dan vooral de smaken aardbei en bosvruchten. Heerlijk! En die yoghurt bevat ook nog eens weinig calorieën, 35/100 ml. Alleen jammer dat hij best duur is, en verder staat dat spul stijf van de asprataam.
Oud 24-02-2005, 16:24
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Het is yoghurt van de Aldi Onderin zit een laagje fruit en daarboven gewoon witte (iets korrelige) yoghurt Kvind hem lekkerder dan die van vitalinea en nog minder suiker ook

vandaag :
ontbijt : ww rijstpapje , 15 gram cracotten, een banaan
tussendoor : een appel
lunch : 150 gram volkoren pasta met veel prei, wortel en champignon en 45 gram emmenthaler light en 100 gram ofzo (een stuk of 8) scampi's
tussendoor : iets nieuw van kinder : een chocolade neushoorntje met witte vulling 25gram dus viel nog mee en een yoghurtje
avond : 3à 4 boterhammen met 2 borden verse groentensoep en een yoghurtje

straks nog een stukje fruit
Oud 24-02-2005, 16:30
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kliwie schreef op 24-02-2005 @ 17:05 :
ja ik ben het helemaal met je eens. het is niet veel, maar meer dan eerst, ik denk dat ik het beter een beetje kan opbouwen, of denken jullie hier anders over? ik was het inderdaad die dat over die vetten schreef. maar bezuinig hierdoor niet op mijn gewone eten. als het goed is krijg ik met het avondeten erbij 1000 calorien binnen vandaag.

ik doe gewoon elke dag wat meer eten, totdat het goed is. ik vind het nog lastig maar heb wel het gevoel dat ik het kan.

morgen wil ik dit graag eten:
7.15 uur magere kwark met beetje magere yoghurt met aardbeien

10 uur appel

12.30- uur 1 boterham met bertolli boter met filet americain
1 boterham met bertolli boter en pindakaas

14 uur een kiwi of een ander fruit iets

17.30 uur avondeten, ik geloof sla met een taco
Ik zelf heb het ook opgebouwd, ik denk in ongeveer 2 weken ofzo. Begon met lunch meenemen naar school, 2 boterhammen. En toen dat goed ging, at ik om 4 uur ook nog eens 2 boterhammen.
Eigenlijk vind ik dat je meer moet ontbijten. Ontbijt is de belangrijkste maatijd vd dat. En jij neemt dan alleen yogurt. Probeer dan brood of havermout of musli of ander serial te eten, vezels. Zeker als je pas om half 1 brood eet. Dat is echt niet goed voor je lichaam. 's Nachts verbrandt ze heel veel en daarom moet je 's ochtends een goede basis tot je nemen. Dus als je meer gaat eten, begin echt met 1, liefst 2 boterhammen oid als ontbijt...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-02-2005, 16:31
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 24-02-2005 @ 17:04 :
Ik ben ook een beetje gedemotiveerd nu. Ik heb lange tijd 'netjes' op mijn streefgewicht (58 kg) gezeten - soms zelfs ietsje er onder - en nu zit ik er - mede door de vakantie - 2 kg boven. En die 2 kg willen er niet meer vanaf lijkt het. En nu ben ik ook nog ziek, alweer ja. Ik denk griep ofzo, ik ben heel moe - terwijl ik veel slaap - en ik voel me lamlendig, slap en heb hoofdpijn. En daarbovenop ben ik óók nog eens ongesteld, dus mijn humeur is ook niet om te harden.
(Wat ben ik toch heerlijk aan het klagen.. )

Goed, wat ik tot nu toe gegeten heb:

10:00
1 appel
1 snee roggebrood met appelstroop

13:00
2 sneeën volkorenbrood met vruchtenhagel

15:00
2 koppen bouillon met 2 crackers

16.30
thee met 4 (maria)biscuittjes


En de rest van de dag heb ik ook veel thee gedronken. Met het bovenstaande kom ik op +/- 600 kcal. Wat ik als avondeten ga eten weet ik nog niet.
hoe lang was je?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-02-2005, 16:34
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 24-02-2005 @ 17:31 :
hoe lang was je?
1.72 m
Oud 24-02-2005, 16:38
-(L)-
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-02-2005 @ 16:45 :
Ik heb zo'n honger nu en ik heb vandaag al zo vreselijk veel gegeten (misschien alleen een beetje slecht verdeeld maar ik heb de hele dag al zo'n honger ) Ik heb tot nu toe gegeten:

8.00 uur: twee boterhammen met honing, een met niets en een glas melk

11.00 uur: pakje sultana naturel

12.00 uur: twee boterhammen met boterhamworst, twee met light smeerkaas, een appel en cup a soup curry

15.30 uur: druiven

Ik ga vanavond pizza eten dus ik wil niet nu nog van alles eten.
Ik zie nu 't woord curry staan, weet iemand of er veel calorieen in curry zitten? Anders ga ik daar eens een fles van halen
Overigens vind ik dat je best nog een boterham kan eten als je honger hebt, al is het maar eentje.
Wat voor pizza ga je eten? En neem je een hele? Nou ja, verder heb ik er niet zoveel verstand van want zelf eet ik nooit pizza
Oud 24-02-2005, 16:40
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 24-02-2005 @ 17:04 :
Ik ben ook een beetje gedemotiveerd nu. Ik heb lange tijd 'netjes' op mijn streefgewicht (58 kg) gezeten - soms zelfs ietsje er onder - en nu zit ik er - mede door de vakantie - 2 kg boven. En die 2 kg willen er niet meer vanaf lijkt het. En nu ben ik ook nog ziek, alweer ja. Ik denk griep ofzo, ik ben heel moe - terwijl ik veel slaap - en ik voel me lamlendig, slap en heb hoofdpijn. En daarbovenop ben ik óók nog eens ongesteld, dus mijn humeur is ook niet om te harden.
(Wat ben ik toch heerlijk aan het klagen.. )

Goed, wat ik tot nu toe gegeten heb:

10:00
1 appel
1 snee roggebrood met appelstroop

13:00
2 sneeën volkorenbrood met vruchtenhagel

15:00
2 koppen bouillon met 2 crackers

16.30
thee met 4 (maria)biscuittjes


En de rest van de dag heb ik ook veel thee gedronken. Met het bovenstaande kom ik op +/- 600 kcal. Wat ik als avondeten ga eten weet ik nog niet.
Ik vertel je waarschijnlijk niets nieuws door te zeggen dat dit wel erg weinig is. Hopelijk komt er toch nog genoeg avondeten bij, en misschien in de loop van de avond ook nog iets.
Oud 24-02-2005, 16:43
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 24-02-2005 @ 17:15 :
Maar mijn favoriete yoghurt blijft de yoghurt van de Optimel, en dan vooral de smaken aardbei en bosvruchten. Heerlijk! En die yoghurt bevat ook nog eens weinig calorieën, 35/100 ml. Alleen jammer dat hij best duur is, en verder staat dat spul stijf van de asprataam.
De gewone vanille yoghurt van Vifit is ook lekker (Ik bedoel dus niet de vla van vifit)
Oud 24-02-2005, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 24-02-2005 @ 17:40 :
Ik vertel je waarschijnlijk niets nieuws door te zeggen dat dit wel erg weinig is. Hopelijk komt er toch nog genoeg avondeten bij, en misschien in de loop van de avond ook nog iets.
Nee, ik weet zelf ook dat het weinig is. Normaal eet ik wel meer, alleen nu ik me niet zo goed voel heb ik ook totaal geen eetlust. Toch wel vreemd, want normaal als ik ongesteld ben heb ik het idee dat ik de hele koelkast leeg kan eten.

Ik wil wel een 'goede' avondmaaltijd gaan eten ja, ik weet alleen nog niet wat. Mijn ouders zijn beide werken, en ik moet dus zelf iets klaarmaken. Iemand ideeën?
Oud 24-02-2005, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 24-02-2005 @ 16:45 :

12.00 uur: twee boterhammen met boterhamworst
Boterhamworst zit best veel vet enzo in dacht ik, kun je daar niet beter ham voor in de plaats nemen? Of lust je dat niet?
Oud 24-02-2005, 16:48
Verwijderd
Gister had ik de hele dag trek (zelfs na het avondeten)
Vandaag heb ik geen trek, lol, t'is wat.

08:00 tostie kaas (2xbb, 1xcheddar) thee
10:00 hot chocolate (poederspul)
11:00 1 bb m jam
12:00 175g magere yoghurt, 1 bb m jam, kiwi
14:00 125g ananas
15:00 1 bb m jam
16:30 1bb m tomaat/kaas/ui/ananas uit de oven.


Hierna nog avondeten,
en dan een appel, thee en wss nog twee kleine snacks oid, ligt eraan of ik wel of niet werk.
Pfft als ik mn avondeten op ongeveer 450cal heb zit ik dan nog maar op 1480 totaal (had 1700 moeten zijn) En ja, ik wee tdat ik vanochtend best weinig gegeten heb.
NIet gesport.
Oud 24-02-2005, 16:50
kliwie
kliwie is offline
Citaat:
Gothic schreef op 24-02-2005 @ 17:30 :
Ik zelf heb het ook opgebouwd, ik denk in ongeveer 2 weken ofzo. Begon met lunch meenemen naar school, 2 boterhammen. En toen dat goed ging, at ik om 4 uur ook nog eens 2 boterhammen.
Eigenlijk vind ik dat je meer moet ontbijten. Ontbijt is de belangrijkste maatijd vd dat. En jij neemt dan alleen yogurt. Probeer dan brood of havermout of musli of ander serial te eten, vezels. Zeker als je pas om half 1 brood eet. Dat is echt niet goed voor je lichaam. 's Nachts verbrandt ze heel veel en daarom moet je 's ochtends een goede basis tot je nemen. Dus als je meer gaat eten, begin echt met 1, liefst 2 boterhammen oid als ontbijt...
hmm ja je hebt gelijk, ik ga morgenochtend wel brinta eten, dat versta je toch ook onder havermout? lijkt mij wel. neem ik daar een paar aardbeien bij en dan is het inderdaad al wel beter. ja vind kwark gewoon erg lekker... maar kan beter dan 's avonds een keer wat kwark nemen. is dan denk ik beter of niet?
Oud 24-02-2005, 16:52
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 24-02-2005 @ 17:47 :
Ik wil wel een 'goede' avondmaaltijd gaan eten ja, ik weet alleen nog niet wat. Mijn ouders zijn beide werken, en ik moet dus zelf iets klaarmaken. Iemand ideeën?
Ik weet niet wat er in huis is... Ik zou in ieder geval voor aardappelen met groente kiezen. En vlees erbij als je dat lust... En erna yoghurt ofzo, van Vifit
Oud 24-02-2005, 16:52
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 24-02-2005 @ 17:47 :
Boterhamworst zit best veel vet enzo in dacht ik, kun je daar niet beter ham voor in de plaats nemen? Of lust je dat niet?
Daantje hoeft niet af te vallen .
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-02-2005, 16:54
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 24-02-2005 @ 17:47 :
Nee, ik weet zelf ook dat het weinig is. Normaal eet ik wel meer, alleen nu ik me niet zo goed voel heb ik ook totaal geen eetlust. Toch wel vreemd, want normaal als ik ongesteld ben heb ik het idee dat ik de hele koelkast leeg kan eten.

Ik wil wel een 'goede' avondmaaltijd gaan eten ja, ik weet alleen nog niet wat. Mijn ouders zijn beide werken, en ik moet dus zelf iets klaarmaken. Iemand ideeën?
Dan weet je zelf waarschijnlijk ook wel dat 60 kilo bij 1m72 prima is en eerder aan de lage kant dan aan de hoge...

rijst, groente en iets vlees erbij... doe ik als ik zelf moet koken, is allemaal in 10 min klaar
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-02-2005, 16:54
-(L)-
Citaat:
sweetsterretje schreef op 24-02-2005 @ 17:48 :
10:00 hot chocolate (poederspul)
Is dat zo'n zakje waar je warm water bij moet doen? Vroeger was ik daar zo ongeveer verslaafd aan
Kun je eens kijken hoeveel calorieen en vet er in 1 zakje zitten?
*Haalt ongezonde verslaving weer terug in huis *
Oud 24-02-2005, 16:57
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kliwie schreef op 24-02-2005 @ 17:50 :
hmm ja je hebt gelijk, ik ga morgenochtend wel brinta eten, dat versta je toch ook onder havermout? lijkt mij wel. neem ik daar een paar aardbeien bij en dan is het inderdaad al wel beter. ja vind kwark gewoon erg lekker... maar kan beter dan 's avonds een keer wat kwark nemen. is dan denk ik beter of niet?
Wat havermout erbij is al beter dan geen... daar zit tenminste iets in. Met yogurt/kwark kan je lichaam minder.

Kwark kun je altijd nemen, als tussendoortje, maar idd ook 's avonds. Beste is dan om niet gelijk als toetjes te nemen, maar tegen 8-9 uur. Dan krijg ik meestal honger, dus dat kun je dan nemen.

Ik heb zelf trouwens weer ontdekt hoe lekker yogurt of kwark met een vruchtje erin is... Weinig mensen komen aan 2 vruchten per dag, dus dat is een goede oplossing.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-02-2005, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 24-02-2005 @ 17:54 :
Dan weet je zelf waarschijnlijk ook wel dat 60 kilo bij 1m72 prima is en eerder aan de lage kant dan aan de hoge...

rijst, groente en iets vlees erbij... doe ik als ik zelf moet koken, is allemaal in 10 min klaar
Het is in ieder geval niet te veel, 60 kg bij 1,72 m. Maar het is ook niet aan de lage kant. Bovendien is 58 kg gewoon 'mijn gewicht', waar ik me prettig bij voel. Misschien is het voornamelijk iets psychisch, maar ik wil die 2 kg toch (weer) kwijt, als is het maar voor mijn gevoel.

Ik eet nu trouwens een bananentosti. Twee sneetjes volkorenbrood, wat plakjes banaan er tussen, een beetje cacaopoeder er overheen en dan in het tostiapparaat. Echt heel lekker!

En ik hoef straks toch niet zelf te koken, ik was vergeten dat er nog een bordje in de koelkast stond van gisteren. Spruitjesstampot met kipfilet, dus groente + aardappels + kip. Lijkt me wel goed.
Oud 24-02-2005, 17:41
Verwijderd
Vandaag

8.30
200 ml sojamelk
50 gram havermout
Grapefruit

10.20
Halve boterham oerbrood met suikerarme jam
halve wortel.

12.30
2, 5 oerboterhammen waarvan 2 met suikerarme jam
(dat halfje zonder beleg)
Een mars Delight (gatver wat zijn die dingen smerig en nog 222 cal ook )

15.30
Bakje magere yoghurt
3 el muesli

16.30
2 plakjes ontbijtkoek

18.00
Bord sla met ui en olijven en dressing (bij elkaar 3 el dressing denk ik)
1 paprika gevuld met 3 opschelepels rijst en een half ei, en 5 gram geraspte kaas
Bakje yoghurt met 1/2 el honing




Ik kom uit op ongeveer 1700 cal en dat lijkt me redelijk
Oud 24-02-2005, 17:49
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 24-02-2005 @ 18:15 :
Het is in ieder geval niet te veel, 60 kg bij 1,72 m. Maar het is ook niet aan de lage kant. Bovendien is 58 kg gewoon 'mijn gewicht', waar ik me prettig bij voel. Misschien is het voornamelijk iets psychisch, maar ik wil die 2 kg toch (weer) kwijt, als is het maar voor mijn gevoel.
Ik denk dat je er toch er zult moeten wennen dat je nog wel meer zult aankomen. Je bent op een leeftijd dat je gewoon nog groeit, in de lengte misschien niet zoveel meer, maar je lichaam verandert en dat betekent toch helaas dat je best nog wel zou kunnen aankomen. Ik weet niet of je al aan de pil bent of er ooit aan wil beginnen, maar ook dat zorgt bij veel meisjes voor extra gewicht.
Dat psychische is niet goed. Je kunt niet 58 blijven wegen. Als je 25 bent, dan kun je misschien van jezelf verwachten dat je dat gewicht biljft houden, maar op deze leeftijd toch echt nog niet. Op deze manier belet je je lichaam om zich te ontwikkelen en dat is niet gezond.
Maar als jij gezond eet en niet lijnt nu, dan zal ik niets meer zeggen, maar ik heb toch het gevoel dat jij een eetpatroon hebt wat echt gericht is op afvallen... als dat niet zo is, corrigeer me...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-02-2005, 17:50
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 24-02-2005 @ 18:41 :
Vandaag

8.30
200 ml sojamelk
50 gram havermout
Grapefruit

10.20
Halve boterham oerbrood met suikerarme jam
halve wortel.

12.30
2, 5 oerboterhammen waarvan 2 met suikerarme jam
(dat halfje zonder beleg)
Een mars Delight (gatver wat zijn die dingen smerig en nog 222 cal ook )

15.30
Bakje magere yoghurt
3 el muesli

16.30
2 plakjes ontbijtkoek

18.00
Bord sla met ui en olijven en dressing (bij elkaar 3 el dressing denk ik)
1 paprika gevuld met 3 opschelepels rijst en een half ei, en 5 gram geraspte kaas
Bakje yoghurt met 1/2 el honing




Ik kom uit op ongeveer 1700 cal en dat lijkt me redelijk
wat is een oerboterham?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-02-2005, 17:53
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
oh bah vandaag ging slecht
Was de stad in en heb daar pizzabroodje en toblerone gegeten.
Maar ook een albert heijn fruitsmoothie, voelde het toch nog een beetje alsof ik gezond bezig was
Oud 24-02-2005, 18:10
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
weet iemand trouwens hoeveel cal een normale swirl is (0,4L)?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-02-2005, 18:11
-(L)-
Citaat:
Gothic schreef op 24-02-2005 @ 19:10 :
weet iemand trouwens hoeveel cal een normale swirl is (0,4L)?
Om eerlijk te zijn weet ik niet eens wat een swirl is
Oud 24-02-2005, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 24-02-2005 @ 18:50 :
wat is een oerboterham?
Ken je dat niet, oerbrood? Ga je schamen Dat is echt superlekker brood.

Maar die boterhammen zijn echt heel groot, vandaar dat halfje.
Oud 24-02-2005, 18:13
Mara
Mara is offline
@Happyyy: Ik snap het ook niet, dat is ook deels waarom ik me er zo klote over voel.

Vandaag in totaal:

Ontbijt
11:00 2 Boterhammen, 1x light-jam 1x appelstroop
1 sinaasappel

Lunch
12:30 100g gebakken kipfilet

Tussendoor
14:00 1 boterham, 0,5 appelstroop 0,5 light-jam
15:30 1 knackebrot met 20+ kaas
16:30 1 pakje sultana naturel

Avondeten
Aardappelen, appelmoes en 'kipkarbonade' (poot zonder poot ofzo ) waar ik 't vel zo goed en kwaad als 't kan vanaf heb gehaald.
Beetje kwark na.

Avond
1 Rijstwafel


Bij elkaar zo'n 1750kcal En dan komen er nog zo'n 70kcal bij van een mok melk, en ik zal vanavond ook nog wel íets te eten nemen
Oud 24-02-2005, 18:21
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 24-02-2005 @ 19:13 :
@Happyyy: Ik snap het ook niet, dat is ook deels waarom ik me er zo klote over voel.

Vandaag in totaal:

Ontbijt
11:00 2 Boterhammen, 1x light-jam 1x appelstroop
1 sinaasappel

Lunch
12:30 100g gebakken kipfilet

Tussendoor
14:00 1 boterham, 0,5 appelstroop 0,5 light-jam
15:30 1 knackebrot met 20+ kaas
16:30 1 pakje sultana naturel

Avondeten
Aardappelen, appelmoes en 'kipkarbonade' (poot zonder poot ofzo ) waar ik 't vel zo goed en kwaad als 't kan vanaf heb gehaald.
Beetje kwark na.

Avond
1 Rijstwafel


Bij elkaar zo'n 1750kcal En dan komen er nog zo'n 70kcal bij van een mok melk, en ik zal vanavond ook nog wel íets te eten nemen
Ik vind 't er goed uitzien. Waar heb je die kipfilet in gebakken? En is 't niet verstandiger die appelmoes weg te laten? Of is dat niet veel calorieen? (Zelf heb ik 't namelijk geschrapt )
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Lichaam & Gezondheid B-12 doordat je vegetarisch/veganist bent..
K-elli-e
46 26-06-2004 01:34


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.