Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-03-2005, 13:13
Mara
Mara is offline
Je eet ook best wel weinig ja, ik moet je zus en moeder wel gelijk geven.

Kijk, de enige manier om die angst kwijt te raken is om te ervaren dat als je wat meer eet dát je dan niet meteen aankomt.

Als ik jouw was zou ik je vetpercentage laten meten, uitrekenen hoeveel kcal je nodig hebt en dat gewoon eten op een dag. Dan wéét je dat je niet aankomt. Als je daarnaast nog sport (dan heb je dus eigenlijk zelfs nog meer nodig) zal je heus niet aankomen
Oud 04-03-2005, 13:15
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 04-03-2005 @ 14:09 :
ontbijt: 1 boterham met beleg (geen boter)
lunch: 2 boterhammen met beleg (geen boter), als ik op school lunch dan eet ik er meestal ook nog soep bij.
avondeten: nou ja gewoon wat ik kook, of wat ik bij andere te eten krijg ...
Ik vind het ook veel te weinig en als 5 boterhammen of een keer een stuk taart niet goed voelt, dan vind ik dat idd wel een beetje zorgwekkend.

Als jij gewoon normaal leeft (dus genoeg beweegt ed) en een normale stofwisseling hebt (en daar zou ik gewoon van uit gaan), dan kun je rustig 5-8 boterhammen eten zonder dat je daar dik van wordt. En af en toe een stuk taart kan ook best.

Als je hier zelf niet van af kunt komen, dan zou ik toch een keer overleggen met je huisarts...je lichaam komt nu waarschijnlijk gewoon wat te kort (qua hoeveelheid, maar ik denk ook qua voedingsstoffen), bovendien is het onterecht dat je je voelt zoals je je voelt.
Oud 04-03-2005, 13:23
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 04-03-2005 @ 14:09 :
Zelfde hier, maar meestal hou ik me in. Als ik nu ontbijt dan kan ik de hele dag door eten. Eigenlijk wíl ik dus niet ontbijten, omdat ik dan de rest vd dag minder honger/trek heb, maar m'n verstand wint 't in dit geval van m'n gevoel
Dat herken ik best wel. Als ik niet ontbijt heb ik ook minder honger. Maarja, ik ga ook uit van m'n verstand
Oud 04-03-2005, 13:27
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 04-03-2005 @ 14:13 :
Als ik jouw was zou ik je vetpercentage laten meten, uitrekenen hoeveel kcal je nodig hebt en dat gewoon eten op een dag. Dan wéét je dat je niet aankomt. Als je daarnaast nog sport (dan heb je dus eigenlijk zelfs nog meer nodig) zal je heus niet aankomen
Dat zou ik inderdaad ook doen. En dan kan je meer eten dan nu, en kom je toch niet aan. Niks om je druk om te maken dus, want je weet precies hoeveel je kan eten.
Oud 04-03-2005, 13:28
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 04-03-2005 @ 14:15 :
Als jij gewoon normaal leeft (dus genoeg beweegt ed) en een normale stofwisseling hebt (en daar zou ik gewoon van uit gaan), dan kun je rustig 5-8 boterhammen eten zonder dat je daar dik van wordt. En af en toe een stuk taart kan ook best.

Nou ja ik val van zo weinig eten ook niet af, dus ik vraag me af of, wanneer ik meer ga eten, of ik dan niet zal aankomen.

En verder denk ik dat ik wel erg gezond eet, en dat mijn lichaam wel veel goede dingen binnen krijgt hoor .
Oud 04-03-2005, 13:34
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 04-03-2005 @ 14:28 :
Nou ja ik val van zo weinig eten ook niet af, dus ik vraag me af of, wanneer ik meer ga eten, of ik dan niet zal aankomen.
Ik kan natuurlijk niets met 100% zekerheid zeggen, maar ik denk dat je best wat meer kunt eten zonder dat je aan zult komen. Ik ken genoeg mensen die ook niet afvielen met weinig eten, maar ook niet aankwamen met meer eten.

Citaat:
En verder denk ik dat ik wel erg gezond eet, en dat mijn lichaam wel veel goede dingen binnen krijgt hoor .
Te weinig eten is ook ongezond en de kans dat je dingen mist is dan ook erg groot, hoe gezond wat je eet ook is.
Oud 04-03-2005, 13:36
Mara
Mara is offline
Citaat:
MevrouwM schreef op 04-03-2005 @ 14:28 :
Nou ja ik val van zo weinig eten ook niet af, dus ik vraag me af of, wanneer ik meer ga eten, of ik dan niet zal aankomen.

En verder denk ik dat ik wel erg gezond eet, en dat mijn lichaam wel veel goede dingen binnen krijgt hoor .
Dat komt doordat je lichaam nu op survivalmode staat, bij wijze van spreken. Het is gewend aan zo weinig eten.
Oud 04-03-2005, 15:21
-(L)-
Citaat:
Leonoor schreef op 04-03-2005 @ 14:34 :
Ik kan natuurlijk niets met 100% zekerheid zeggen, maar ik denk dat je best wat meer kunt eten zonder dat je aan zult komen. Ik ken genoeg mensen die ook niet afvielen met weinig eten, maar ook niet aankwamen met meer eten.
Precies. Ik eet ook een stuk meer, en ik kom ook niet aan. Toen ik nog moest afvallen at ik ook minder, en nu ik meer ben gaan eten kom ik heus niet aan. Je kan 't op z'n minst proberen.
Oud 04-03-2005, 15:22
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 04-03-2005 @ 14:36 :
Dat komt doordat je lichaam nu op survivalmode staat, bij wijze van spreken. Het is gewend aan zo weinig eten.
En net daarom zou ik geleidelijk aan meer gaan eten als ik jou was. Als je het opbouwt kom je heus niet aan.
Oud 04-03-2005, 15:25
Mara
Mara is offline
Vandaag raar.

Ontbijt
4 boterhammen. 2x appelstroop 2x rookvlees

Tussendoor
200g kwark
2 schijven ananas

Lunch
2 boterhammen 2x rookvlees

Tussendoor
1 pakje sultana
1 plak kruidkoek
4 paaseitjes (Ze zijn nu wel op gelukkig)

Avondeten
Aardappelen, koolrapen en vlees (wat weet ik niet)

Avond
Magere melk


Exclusief vlees en suiker die gebruikt wordt voor de bereiding van de koolraap zit ik op 1664 kcal. Totaal zal dus op 200kcal of iets minder uitkomen. Niet veel te veel, maar ook niet weinig genoeg
Oud 04-03-2005, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 04-03-2005 @ 10:33 :
Je schrijft dat je een stukje worst op hebt...als het alleen daar door komt, dan moet het best een flink stukje geweest zijn of niet?
Ik neem expres een wat kleiner stukje.. Ik had liever mager vlees gehad dan kon ik er een normaal stuk van nemen..
Een klein stukje worst is nog steeds vetter dan een wat groter stuk kip..
Maar zo erg is het niet hoor..
Oud 04-03-2005, 15:51
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 04-03-2005 @ 16:25 :
Vandaag raar.

Ontbijt
4 boterhammen. 2x appelstroop 2x rookvlees

Tussendoor
200g kwark
2 schijven ananas

Lunch
2 boterhammen 2x rookvlees

Tussendoor
1 pakje sultana
1 plak kruidkoek
4 paaseitjes (Ze zijn nu wel op gelukkig)

Avondeten
Aardappelen, koolrapen en vlees (wat weet ik niet)

Avond
Magere melk


Exclusief vlees en suiker die gebruikt wordt voor de bereiding van de koolraap zit ik op 1664 kcal. Totaal zal dus op 200kcal of iets minder uitkomen. Niet veel te veel, maar ook niet weinig genoeg
Ik vind je verdeling en hoeveelheid in ieder geval heel goed Wat betreft de paaseitjes en de kruidkoek; je had beter iets anders kunnen nemen natuurlijk, maar dat snap je natuurlijk zelf ook wel. Doe je trouwens aan refeeddagen? Anders kan je vandaag misschien als refeeddag zien...
Oud 04-03-2005, 15:55
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 04-03-2005 @ 16:51 :
Ik vind je verdeling en hoeveelheid in ieder geval heel goed Wat betreft de paaseitjes en de kruidkoek; je had beter iets anders kunnen nemen natuurlijk, maar dat snap je natuurlijk zelf ook wel. Doe je trouwens aan refeeddagen? Anders kan je vandaag misschien als refeeddag zien...
Nee, laatste tijd niet meer, want ik eet nu belabberd omdat ik me kut voel. Eerst maar een week goed eten, dan doe ik wel weer een officiele refeed.
Gisteren was helemaaal rampzalig met die paaseitjes

En morgen moet ik de hele dag werken, wordt helemaal ramp. Even goed plannen wordt dat.
Oud 04-03-2005, 16:18
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 04-03-2005 @ 16:55 :
Nee, laatste tijd niet meer, want ik eet nu belabberd omdat ik me kut voel. Eerst maar een week goed eten, dan doe ik wel weer een officiele refeed.
Gisteren was helemaaal rampzalig met die paaseitjes

En morgen moet ik de hele dag werken, wordt helemaal ramp. Even goed plannen wordt dat.
Inderdaad
Iik ga morgen naar de stad, dus moet ook maar ff kijken wat ik dan ga eten. Meestal neem ik brood mee, of koop een broodje in de stad En dan als ik thuis kom eet ik gewoon avondeten mee.
Oud 04-03-2005, 16:28
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 04-03-2005 @ 17:18 :
Inderdaad
Iik ga morgen naar de stad, dus moet ook maar ff kijken wat ik dan ga eten. Meestal neem ik brood mee, of koop een broodje in de stad En dan als ik thuis kom eet ik gewoon avondeten mee.
Werk is onhandig, pauze's zijn niet regelmatig ivm met drukte.

Vlees was trouwens schouderkarbonade, dat is hartstikke vet Heb 't kleinste stuk genomen.
Oud 04-03-2005, 16:42
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 04-03-2005 @ 17:28 :
Vlees was trouwens schouderkarbonade, dat is hartstikke vet Heb 't kleinste stuk genomen.
Dat is inderdaad minder. Kun je geen ander vlees eten? Of vinden je ouders 't onzin om voor jou iets anders klaar te maken?
Oud 04-03-2005, 18:05
Verwijderd
Heb me niet helemaal aan mn schema gehouden vandaag.. had 'smiddags uit school erge trek en heb toen wat meer genomen dan de planning was.. Op zich niet heel erg..

8.00
2 boterhammen sandwichspread

10.30
2 rijstwafels honing

11.30
1 appel

12.30
2 boterhammen kipfilet
1 kom champignonsoep

15.00
1 banaan

16.30
1 beschuit met boter, kaas en een plak roggebrood
1 rijstwafel honing
1 mok warme choc (halfvolle melk + schepje cacao)

18.00
1 klein stukje worst (50g)
2 aardappelen
veel brocolli + wortelen (geen saus)

Zo hardlopen..

Vanavond:
1 peer
1/2 schaaltje yoghurt


kcal 1639,1
eiwit 53,88
koolhydraten 215,665
vet 49,585

Ik vind het wat teveel kcal.. Had liever rond de 1500 gezeten.. Maar zo is op zich ook prima. Ik probeer wel onder de 1700 te blijven..
Oud 04-03-2005, 18:17
Verwijderd
Mijn planning voor morgen. Ik moet morgen de hele dag werken dus kan eten wanneer ik dat wil maar alleen in de pauzes.. maarja, niet aan te doen..

6.00
2 boterhammen sandwichspread
thee

8.00
1 broodje kipfilet
thee

12.30
1 meergranenbol (a 2 boterhammen) met filet americain
1 glas melk

14.30
1 pistoletje kipfilet
thee

17.30
1 bord avondeten (weet nog niet wat)

's avonds:
1 schaaltje yoghurt
1 peer
1 rijstwafel honing


Zonder avondeten komt dat op:
1006 kcal
26 g vet
Oud 04-03-2005, 18:25
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Koel schreef op 04-03-2005 @ 19:05 :
Heb me niet helemaal aan mn schema gehouden vandaag.. had 'smiddags uit school erge trek en heb toen wat meer genomen dan de planning was.. Op zich niet heel erg..

8.00
2 boterhammen sandwichspread

10.30
2 rijstwafels honing

11.30
1 appel

12.30
2 boterhammen kipfilet
1 kom champignonsoep

15.00
1 banaan

16.30
1 beschuit met boter, kaas en een plak roggebrood
1 rijstwafel honing
1 mok warme choc (halfvolle melk + schepje cacao)

18.00
1 klein stukje worst (50g)
2 aardappelen
veel brocolli + wortelen (geen saus)

Zo hardlopen..

Vanavond:
1 peer
1/2 schaaltje yoghurt


kcal 1639,1
eiwit 53,88
koolhydraten 215,665
vet 49,585

Ik vind het wat teveel kcal.. Had liever rond de 1500 gezeten.. Maar zo is op zich ook prima. Ik probeer wel onder de 1700 te blijven..
teveel cal? Te weinig, want je gaat hardlopen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 04-03-2005, 18:27
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 04-03-2005 @ 19:25 :
teveel cal? Te weinig, want je gaat hardlopen...
Te weinig? Ik wil nog wel afvallen he..
Of is dit echt veel te weinig..?
Mijn normale energiebehoefte is bijna 1900 kcal.. daar zit ik nu iets meer als 250 onder..
Oud 04-03-2005, 18:30
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Koel schreef op 04-03-2005 @ 19:27 :
Te weinig? Ik wil nog wel afvallen he..
Of is dit echt veel te weinig..?
Mijn normale energiebehoefte is bijna 1900 kcal.. daar zit ik nu iets meer als 250 onder..
1900 als je niet sport. Je valt dus al af als je eronder zit en bovenop ga je nog sporten. Eigenlijk zou je dan meer 'moeten/mogen/kunnen' eten. Ik snap wel dat je dat liever niet wil (ik zou eht zelf ook zien als extra 'afvallen' naast het te weinig eten), maar het is dus zeker niet teveel. Ik weet niet hoe serieus je moet afvallen, maar als het een paar kilo is, hoef je niet 500 cal minder te eten, dan kan je beter gewoon eten zoals je de rest van je leven kan eten en geleidelijk afvallen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 04-03-2005, 18:37
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Vandaag :
10.30 : 2 kleine boterhammen en een half potje yoghurt (vond het niet lekker)
11.30 : stukje biefstuk (schat zo een 100gram) , veel savooien en witte kool
15.30 : een broodje (half stokbroodje met kaas en groentjes)
18.30 : appel
19.00 : 2 eieren met chapignons gebakken in een kl margarine en 4 bruine boterhammen

Ik weet eigelijk niet goed of dit nu genoeg of te weinig is (kan dat broodje niet zo goed schatten)
Oud 04-03-2005, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 04-03-2005 @ 19:30 :
Ik weet niet hoe serieus je moet afvallen, maar als het een paar kilo is, hoef je niet 500 cal minder te eten, dan kan je beter gewoon eten zoals je de rest van je leven kan eten en geleidelijk afvallen...
Ja, je hebt wel gelijk.. mag ook best wat meer eten.. Mja, zie het inderdaad als extra afvallen Ach, misschien heb ik straks na het hardlopen nog trek en neem ik nog wel iets van een rijstwafel of beschuit met kaas.. mag best qua calorieen.. het is meer dat ik van tevoren een schema maak.. en me daar dan niet aan houd.. Maarja, misschien maak ik wel een streng schema

Ik hoef trouwens niet meer perse af te vallen.
Ik ben 1.74 m en weeg 68 kg (dit was een jaar geleden ofzo 75 kg), maar ik wil er nog wel een paar kilo'tjes af.. Ik ga denk ik tot de 64 ofzo..
Oud 04-03-2005, 18:42
Verwijderd
Alwéér een verjaardag, al de 3e in een week tijd. Deze keer heb ik me wat minder kunnen beheersen. Ik heb een klein stuk slagroomtaart gehad, wat zoute stengels en wat stokbrood. Nou goed, het valt nog mee dus.

Heeft iemand enig idee hoeveel kleren wegen? Ik wilde me vanmorgen wegen, maar toen ik er aan dacht had ik mijn kleren al aan, en ik had geen zin om die weer uit te doen. Ik woog 59 kg, en ik had aan: ondergoed, sokken, hemdje, ribfluwelenbroek en een trui. Hoeveel zou dat ongeveer zijn?

@Kelly: Het lijkt me vrij weinig? Hoeveel kcal zijn het (zonder dat stokbroodje), of heb je dat niet uitgerekend?
Oud 04-03-2005, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 04-03-2005 @ 16:21 :
Precies. Ik eet ook een stuk meer, en ik kom ook niet aan. Toen ik nog moest afvallen at ik ook minder, en nu ik meer ben gaan eten kom ik heus niet aan. Je kan 't op z'n minst proberen.
Nou ja ik heb wel echt de angst om weer zo te worden als eerst; dik, maar weinig eten, en niet afvallen. Ik weet niet toen vond ik dat natuurlijk al wel erg, maar de werking die dat dan nu nog op mij heeft.
Het is wel echt een angst; ik heb ook in mijn kop zitten dat ik dik word als ik meer ga eten, beetje stom. Daarnaast vind ik het op een bepaalde manier ook ''fijn'' om zo weinig te kunnen eten

Ik kom met al mijn uitspraken mss wel een beetje gestoord over, maar dat valt reuze mee. Het is ook echt niet zo dat ik dun ben; ik ben gewoon een gezonde Hollandse meid . Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet de hele dag bezig met eten en willen afvallen. Het beheerst mijn leven totaal niet. Maar op sommige dagen toch wel wat meer (zoals vandaag ).

Verder weet ik ook wel dat ik me aanstel en dat ik best wat meer kan eten; en dit mss ook wel gezonder is ofzo. Heb vandaag wat meer brood gegeten ...
Oud 04-03-2005, 18:46
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
@sneeuwvlokje : nee , ben een beetje lui en aangezien ik toch niet weet hoeveel dat broodje is ...
Oud 04-03-2005, 19:01
Verwijderd
@Kelly:

Yoghurt mager* 1 schaaltje 50 kcal
Bruinbrood 2 snee 170 kcal

Biefstuk rund* 100 gram 140 kcal
Savooiekool* 4 opscheplepel 40 kcal
Witte kool* 4 opscheplepel 20 kcal

Appel* 1 één 60 kcal

Bruinbrood 4 snee 340 kcal
Omelet 2 van 1 ei 220 kcal
Champignons gebakken 2 opscheplepel 50 kcal


Dus 1090 kcal zónder dat stokbroodje. Ik weet natuurlijk niet wat voor brood je gegeten hebt, en hoeveel witte kool & savooien, maar 1000-1100 kcal zal een redelijk goede schatting. Redelijk weinig dus.

Note: Nee ik heb echt niets beters te doen. Ik verveel me gruwelijk, en dat op een vrijdagavond.
Oud 04-03-2005, 19:08
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Thx Maar ik ga straks bij mijn vriend dus daar wordt toch nog altijd iets gensnopet/gegeten. Straks weer wat extra lichaamsbewiging ... mijn ouders vinden het te glad om met de brommer te rijden , dus het word de fiets
Oud 04-03-2005, 19:15
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 04-03-2005 @ 19:43 :
Het is wel echt een angst; ik heb ook in mijn kop zitten dat ik dik word als ik meer ga eten, beetje stom. Daarnaast vind ik het op een bepaalde manier ook ''fijn'' om zo weinig te kunnen eten

Ik kom met al mijn uitspraken mss wel een beetje gestoord over, maar dat valt reuze mee. Het is ook echt niet zo dat ik dun ben; ik ben gewoon een gezonde Hollandse meid . Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet de hele dag bezig met eten en willen afvallen. Het beheerst mijn leven totaal niet. Maar op sommige dagen toch wel wat meer (zoals vandaag ).
Ik snap de zorgen van je zus/ouders wel, als ik je zo hoor...je klinkt niet gestoord, maar het klinkt ook niet gezond. En ik kan me niet voorstellen dat het je leven niet beheerst als ik je zo hoor.

Wanneer je zelf niet van dergelijke gedachten af kunt komen en zelf niet wat meer kunt gaan eten, dan lijkt het me geen slecht idee om het er iig een keer met je huisarts over te hebben te vragen wat hij/zij er van vindt...
Oud 04-03-2005, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 04-03-2005 @ 20:15 :
Ik snap de zorgen van je zus/ouders wel, als ik je zo hoor...je klinkt niet gestoord, maar het klinkt ook niet gezond. En ik kan me niet voorstellen dat het je leven niet beheerst als ik je zo hoor.

Wanneer je zelf niet van dergelijke gedachten af kunt komen en zelf niet wat meer kunt gaan eten, dan lijkt het me geen slecht idee om het er iig een keer met je huisarts over te hebben te vragen wat hij/zij er van vindt...
Wat je leest op een forum is toch anders dan wanneer je mij in het echt zou kennen denk ik .
Daarnaast, het is vooral als ik alleen eet zeg maar (door de weeks dus). Als ik in het weekend bij mijn moeder ben, tafel 3x per dag gedekt enzo, dan eet je toch makkelijker. OF als je samen thee/ koffie drinkt, dan hoort daar een koekje bij, maar alleen heb ik daar geen eens behoefte aan.
Oud 04-03-2005, 19:49
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 04-03-2005 @ 20:43 :
Wat je leest op een forum is toch anders dan wanneer je mij in het echt zou kennen denk ik .
Al zou dat zo zijn, het blijft een feit dat je (te) weinig eet en dat je dergelijke gedachten hebt, daar veranderd het via het forum of irl kennen weinig aan, lijkt mij, en dan kun je het afdoen met "je kent me niet irl", "het is niet zo erg als het lijkt" enz....maar ik denk dat je dan toch jezelf ook een beetje voor de gek houdt. (Mensen met een eetstoornis zeggen btw ook vaak dingen als "het is niet zo erg als het lijkt"...nu zeg ik niet dat jij een eetstoornis hebt...meer "ter informatie" zeg maar.)

Dat je geen behoefte hebt aan een koekje, oké, koekjes zijn ook niet per se nodig, maar gewoon drie keer per dag eten is gewoon nodig (en het liefst ook nog wat tussendoortjes, bv. wat fruit ofzo eigenlijk ook).
Oud 04-03-2005, 20:07
Verwijderd
Net lekker gerend (40 min)
Voelt goed

Ik was van plan zo een schaaltje yoghurt en een stuk fruit te nemen..
Is dat genoeg voor na het hardlopen..? (Ik heb nu geen honger ofzo trouwens..)
Of is het beter als ik ook nog iets van een cracker ofzo neem (ook als het al zo laat is)?
Oud 04-03-2005, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 04-03-2005 @ 20:49 :
Dat je geen behoefte hebt aan een koekje, oké, koekjes zijn ook niet per se nodig, maar gewoon drie keer per dag eten is gewoon nodig (en het liefst ook nog wat tussendoortjes, bv. wat fruit ofzo eigenlijk ook).
Ik heb ook nooit beweerd dat ik niet 3 keer per dag eet. Dat doe ik wel hoor! (Anders krijg ik migraine, en daar zit ik echt NIET op te wachten...). Zeker avond eten eet ik goed (vooral als ik met andere mensen eet, maar anders eet ik zeker meer dan voldoende +toetje). Verder zou ik ook bijvoorbeeld er ook niet over nadenken om geen jus ofzo over mijn aardappels (als ik die eet ) te doen (terwijl ik dat vroeger wel bewust niet deed).

En ik eet dus ook als tussendoortje fruit. Ja, minstens 2 keer fruit per dag he .
Maar ja ff genoeg over mij .

@ koel: hardlopen eist natuurlijk wel energie van je, dus waarschijnlijk kan het geen kwaad ook nog een crackertje te eten. Zeker omdat je anders mss vanavond in bed honger krijgt.
Oud 04-03-2005, 20:20
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 04-03-2005 @ 21:17 :

@ koel: hardlopen eist natuurlijk wel energie van je, dus waarschijnlijk kan het geen kwaad ook nog een crackertje te eten. Zeker omdat je anders mss vanavond in bed honger krijgt.
Nee, het kan ook vast geen kwaad.. Maar ik heb vandaag eigenlijk wel genoeg gegeten en had dus genoeg energie om te rennen.. en aangezien ik vanavond alleen nog maar tv ga kijken denk ik niet dat ik nog veel energie nodig heb...
Wat ik me dus afvraag is of het BETER is om nog een cracker te nemen.. of dat yoghurt en fruit genoeg is..
(als ik trek krijg kan ik natuurlijk altijd nog een cracker nemen..)
Oud 04-03-2005, 20:21
Verwijderd
Citaat:
MevrouwM schreef op 04-03-2005 @ 21:17 :
Ik heb ook nooit beweerd dat ik niet 3 keer per dag eet. Dat doe ik wel hoor!
Het gaat ook om de hoeveelheid. Iemand die drie keer per dag een doperwtje eet kan ook zeggen dat hij drie keer per dag eet en dan liegt hij niet. <- Dat is even extreem, maar het gaat om het principe.
Oud 04-03-2005, 21:27
marla
Avatar van marla
marla is offline
Hier is wat ik heb gegeten vandaag:

's ochtends:
- havermout

tussendoor:
stukje kaas
2 koekjes (alweer iets fouts echt slecht van mij)

lunch:
Appel
Good noodles tandoori (is wel lekker maar ook veel calorieen zag ik pas toen ik t zakje las...)

tussendoor:
2 rijstwafels
130 gr nootjes heet gezondheidsmix is ook met gedroogd fruit, zal waarschijnlijk ook suiker inzitten denk ik.

avond eten:
macaroni met kaassaus (het zat er door heen, en als ik het niet had willen eten als het apart was dan moest ik t eten van me moeder denk ik.)

totale calorien: 1816. Ja het is echt veel, ook groot verschil met gisteren. Ik ga voortaan maar weer gewoon brood eten.
__________________
Het is beter een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
Oud 04-03-2005, 21:50
Verwijderd
Citaat:
marla schreef op 04-03-2005 @ 22:27 :
totale calorien: 1816. Ja het is echt veel, ook groot verschil met gisteren. Ik ga voortaan maar weer gewoon brood eten.
Je eet opzich niet echt veel te veel oid, meer de verkeerde dingen, denk ik. Havermout is best oké. Tussendoor kun je ipv voor kaas en koekjes beter voor wat fruit kiezen (kies iets dat je lekker vindt, dan mis je de koekjes ook niet zo). Als je iets kant-en-klaars eet, dan kun je het best eerst de verpakking bekijken ipv achteraf, dan weet je wat je eet. Tweede tussendoortje, 130gram nootjes is volgens mij best aardig wat, misschien dat je iets minder kunt nemen, bv. één handje oid? En qua avondeten...kun je niet eens met je moeder er over praten of ze een beetje rekening met je wil houden? (Een beetje kaassaus is niet zo heel erg, maar misschien dan idd dat ze het apart maakt, kun je een klein beetje doen, voor de smaak.)
Oud 04-03-2005, 22:47
Mara
Mara is offline
Citaat:
marla schreef op 04-03-2005 @ 22:27 :
Hier is wat ik heb gegeten vandaag:

's ochtends:
- havermout

tussendoor:
stukje kaas
2 koekjes (alweer iets fouts echt slecht van mij)

lunch:
Appel
Good noodles tandoori (is wel lekker maar ook veel calorieen zag ik pas toen ik t zakje las...)

tussendoor:
2 rijstwafels
130 gr nootjes heet gezondheidsmix is ook met gedroogd fruit, zal waarschijnlijk ook suiker inzitten denk ik.

avond eten:
macaroni met kaassaus (het zat er door heen, en als ik het niet had willen eten als het apart was dan moest ik t eten van me moeder denk ik.)

totale calorien: 1816. Ja het is echt veel, ook groot verschil met gisteren. Ik ga voortaan maar weer gewoon brood eten.
Waar doe je de havermout in? Mager?
Kaas bevat veel kcal. Schrappen, tenzij op brood. Koekjes zijn slecht, streng zijn is 't devies.
Nootjes bevatten véél kcal. 100gram nootjes al snel iets van 500/600kcal. Per 100gram vaak meer dan 30g vet. Handje dus ok, geen 130gram.
Macaroni bevat veel kcal. Neem dus één bord, hou 't daarbij. Kaassaus is erg slecht, maar dat weet je zelf al.
Oud 05-03-2005, 12:20
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Idd, ik heb gister 75 gram pistache nootjes gegeten, en dat was 445 calorieën. Wel overdag een beetje rekening mee gehouden Maar 130 gram nootjes is dus heel veel calorieën, ook al ziet het er in een schaaltje niet uit als heel veel eten.
Oud 05-03-2005, 13:35
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Het snoepen gisterenavond is nog meegevallen
Ik ben nog maar een klein uurtje op dus geen ontbijt gehad
lunch : 100 gram (ongekookt) volkorenpasta (332cal) , 50 gram champignons (5cal) , 120 gram vis (weet ni welke soort) en 25 gram gemalen kaas (100cal) Ik gok alles bij elkaar een kleine 600cal . En het vult nog goed ook.
Oud 05-03-2005, 13:37
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bloem schreef op 05-03-2005 @ 13:20 :
Idd, ik heb gister 75 gram pistache nootjes gegeten, en dat was 445 calorieën. Wel overdag een beetje rekening mee gehouden Maar 130 gram nootjes is dus heel veel calorieën, ook al ziet het er in een schaaltje niet uit als heel veel eten.
Ik denk dat de meeste mensen hier sowieso veel te weinig vet binnen krijgen, dus dat het toch wel goed is om af en toe nootjes te eten...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 05-03-2005, 14:07
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Owjee, vandaag is een rampdag...

Ontbijt:
2x bbroodje, 1x kaas, 1x chocopasta

15 uur:
2x wboterham, halve banaan

17 uur:
patat en alles wat daarbij hoort

vanaf 22 uur verjaardag:
kaas, chips, frituur, alcohol enz

Maar anderhalf uur intensief gesport (1,5 wedstrijd)... kweet niet of dat enigsinds compenseerd?

Vandaag maar refeeddag ofzo, ookal doe ik daar niet aan ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 05-03-2005, 15:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Mijn vriend gaat maandag ook beginnen met afvallen Ben ik wel blij mee want wanneer hij lekkere dingen eet ga ik vaak mee-eten en dan verpest ik t weer voor mezelf Dus hopelijk gaat dit wat beter werken

Mn vriend is overigens niet echt te dik ofzo, maar hij schommelt wel altijd heel erg met zn gewicht en zit nu eigenlijk weer 8 kilo boven zn streefgewicht.

En van de week ga ik maar weer rustig proberen te hardlopen... Ben blij dat ik voor mn werk wel iedere dag een half uurtje fiets, is in ieder geval wat.
Oud 05-03-2005, 16:39
Verwijderd
Kleine wijzigingen t.o.v. mn gisteren opgestelde schema: bij de lunch een gekookt ei extra.. en de melk vervangen door karnemelk..

Tot nu toe netjes aan mn schema gehouden -->

6.00
2 boterhammen sandwichspread

8.00
1 broodje kipfilet

12.30
1 meergranenbol (a 2 boterhammen) met filet americain +ei
1 glas karnemelk

14.30
1 pistoletje kipfilet

17.30
1 bord rijst + kipkerrie

straks waarschijnlijk nog:
1 schaaltje yoghurt
1 peer
1 rijstwafel honing


Totaal:
1586 kcal
44,5 g vet
Oud 05-03-2005, 17:12
-(L)-
Ik ben vandaag in de stad geweest, heb een halve mars gehad. Maarja, de rest van de dag gewoon brood, fruit en net avondeten
Oud 05-03-2005, 18:14
Mara
Mara is offline
Vandaag moest ik werken.Beetje slecht, wel veel.

Ontbijt
2 boterhammen, 1x rookvlees 1x light-jam

Tussendoor
2 boterhammen rookvlees
1 mineola

Lunch
5 boterhammen rookvlees

Tussendoor
2 croissantjes Wou meergranenbolletjes maar al 't brood was verder uitverkocht
1 mineola
1 plak indische cake (traktatie)

Avondeten
Bruine bonen, augurk en zilveruitjes. 3 reepjes spek ofzo uit de pan gepikt, vrij verwaarloosbaar.
1 Grapefruit


Ga vanavond misschien naar vrienden, water drinken wordt dat. Er is verder nl alleen maar frisdrank, en nóóit light want dat is eng ofzo
Oud 05-03-2005, 18:20
Mara
Mara is offline
Kom excl. augurk, zilverui en 3 stukjes spek op zo'n 1800kcal. Al met al vind ik 't dus teveel
Oud 05-03-2005, 18:34
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-03-2005 @ 19:20 :
Kom excl. augurk, zilverui en 3 stukjes spek op zo'n 1800kcal. Al met al vind ik 't dus teveel
Als 't daarbij blijft vanavond valt t nog mee. Maar als je wil afvallen idd iets te veel waarschijnlijk. Misschien kun je je broodbeleg schrappen als je moet werken? Dat spaart ckal en je kan dan eventueel wat extra's eten.
Oud 05-03-2005, 18:37
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 05-03-2005 @ 19:34 :
Als 't daarbij blijft vanavond valt t nog mee. Maar als je wil afvallen idd iets te veel waarschijnlijk. Misschien kun je je broodbeleg schrappen als je moet werken? Dat spaart ckal en je kan dan eventueel wat extra's eten.
Heb 'in principe' m'n werkdag als refeed ingezet. Omdat ik dan dus wat meer wíl eten, omdat ik 't haat om met een knorrende maag achter de kassa te zitten. Wat dát betreft is 't dus wel goed. Maar ach, doordat ik de vorige dagen zo slecht bezig was wou ik eigenlijk vandaag gewoon aan de 1500kcal zitten. Maar dat kan dus gewoon niet op een zaterdag merk ik wel

Oh, en ik zie net dat ik een typfout heb gemaakt: Zit nu op 1670kcal exl dat spul. Dus incl dat spul zo'n 1700-1720kcal?
Oud 05-03-2005, 18:51
-(L)-
Zou inderdaad wel kunnen. Dan is 't wel goed als refeeddag ja. Morgen dan gewoon weer goed eten, en 't probleem is opgelost. En hopelijk gaat 't volgende week goed dan
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:51.