Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-03-2005, 19:23
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 08-03-2005 @ 20:12 :
Sneeuwvlokje je bent echt niet de enige die zo denkt hoor Ik zie mezelf niet dikker als ik ben, maar ik moet mezelf steeds weer inpeperen dat ik wel mag afvallen om mij beter in mijn vel te voelen, maar niet dat ik dan gelukkiger zal zijn (wat 99% kans ook niet oz is, maar zo voelt het wel). Dus beschamend moet je het echt niet vinden
Ik ben eigenlijk helemaal niet gelukkiger geworden doordat ik ben afgevallen, en ik ben wel zo'n 13 kg afgevallen. In het begin voelde ik me wel beter, omdat ik trots op mezelf was en omdat ik complimenten kreeg van o.a. vrienden, familieleden en zelfs leraren. Maar toen ik langere tijd op mijn streefgewicht zat werd ik steeds minder tevreden met mezelf, en kreeg ik steeds meer het idee dat ik (nog steeds) te dik was. En toen ik laatst die 2 kg aangekomen was voelde ik me al helemaal niet goed. Gelukkig is die er weer af, dat voelt wel weer ietsje beter, maar tevreden ben ik niet.

Bovendien ben ik nu veel ontevredener over mijzelf en mijn lichaam dan toen ik nog 71 kg woog. Toen was ik er helemaal niet bezig verder, en ik dacht er verder niet veel over na of ik nou te dik was of niet. Maar naar mate ik meer afviel werd ik steeds kritischer op mezelf en kreeg ik steeds meer het idee dat ik (te) dik was.
Oud 08-03-2005, 19:45
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
kliwie schreef op 08-03-2005 @ 19:42 :
sorry.. nee dat wist ik niet.
geeft niet, maar ik heb wel degelijk ondergewicht. Zoals ik in het vorige topic zei, 20 is de absolute medische ondergrens. Ook voor jongeren, zeker jongeren die uitgegroeid zijn, zoals ik. Daarbij ben ik erg breed gebouwd, en heb ik kenmerken van ondergewicht: oververmoeidheid, bloedarmoede, duizelingen, geen menstruatie, erge haaruitval, snel last van moeizaam verdwijnende infecties e.d.
Ik zie er ook niet mager uit, dat is allemaal het lastige.
Heel vervelend als je 10 kg moet aankomen en iedereen zegt van: wow je hebt echt een mooi figuur nu je afgevallen bent!

(vroeger had ik wel een gezond bmi)
Oud 08-03-2005, 19:48
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-03-2005 @ 20:09 :
Ik moet toch nog even iets kwijt.

Ik zit nu op mijn streefgewicht, maar nog voel ik me niet goed. Als ik mezelf in de spiegel zie heb ik nog (te vaak) de gedachte dat ik dik en/of mollig ben. Mijn streefgewicht verder verlagen wil ik niet, want ik ben nog maar 3 kg van een BMI van 18,5 verwijderd. Ondergewicht krijgen wil ik echt niet, en mijn lichaam verpesten ook niet. Dus is er eigenlijk maar een optie, en dat is aan mijn zelfbeeld werken. Alleen ik weet niet goed hoe, en het is heel moeilijk voor me. Ik hoop dat jullie deze post een beetje serieus nemen (Ook al hoort hij niet helemaal in dit topic), want ik vind het toch een beetje 'beschamend'.
Het enige wat ik kan zeggen is: val niet meer af. Namelijk stel dat je een bmi van 18,5 zou hebben, je zou het zelfde gevoel hebben, ookal denk je nu van niet. Dat dacht ik namelijk ook niet.
Wat je zou kunnen doen is spieroefeningen, maar niet overdrijven. Als je geen resultaat ziet, heb je mogelijk zelfs te weinig vet, er is dan namelijk niets te 'modeleren'. (dan is het helemaal zeker dat het echt je verkeerde zelfbeeld is)

bovendien je post is absoluut niet beschamend...
Oud 08-03-2005, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Sassiefje schreef op 08-03-2005 @ 20:48 :
Het enige wat ik kan zeggen is: val niet meer af. Namelijk stel dat je een bmi van 18,5 zou hebben, je zou het zelfde gevoel hebben, ookal denk je nu van niet. Dat dacht ik namelijk ook niet.
Wat je zou kunnen doen is spieroefeningen, maar niet overdrijven. Als je geen resultaat ziet, heb je mogelijk zelfs te weinig vet, er is dan namelijk niets te 'modeleren'. (dan is het helemaal zeker dat het echt je verkeerde zelfbeeld is)

bovendien je post is absoluut niet beschamend...
Ik weet dat ik me met een BMI van 18,5 (of lager) toch hetzelfde zou voelen, dus verder afvallen heeft geen zin. Lichte krachttraining doe ik al bijna een half jaar lang 2 a 3 x per week, dus ik heb wel redelijk wat spiermassa en het is allemaal wel redelijk strak. Maar toch ben ik niet tevreden.
Oud 08-03-2005, 19:56
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-03-2005 @ 20:09 :
Ik moet toch nog even iets kwijt.

Ik zit nu op mijn streefgewicht, maar nog voel ik me niet goed. Als ik mezelf in de spiegel zie heb ik nog (te vaak) de gedachte dat ik dik en/of mollig ben. Mijn streefgewicht verder verlagen wil ik niet, want ik ben nog maar 3 kg van een BMI van 18,5 verwijderd. Ondergewicht krijgen wil ik echt niet, en mijn lichaam verpesten ook niet. Dus is er eigenlijk maar een optie, en dat is aan mijn zelfbeeld werken. Alleen ik weet niet goed hoe, en het is heel moeilijk voor me. Ik hoop dat jullie deze post een beetje serieus nemen (Ook al hoort hij niet helemaal in dit topic), want ik vind het toch een beetje 'beschamend'.
Dat ligt inderdaad helemaal aan je zelfbeeld, want dik ben je zeker niet. Zelf heb ik een BMI van 21, precies gemiddeld dus, en ik voel me ook niet dik, ik ben zelfs heel tevreden met mezelf. Tja, wat je eraan kan doen weet ik niet, je moet jezelf gewoon proberen te accepteren...
Oud 08-03-2005, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 08-03-2005 @ 20:56 :
Dat ligt inderdaad helemaal aan je zelfbeeld, want dik ben je zeker niet. Zelf heb ik een BMI van 21, precies gemiddeld dus, en ik voel me ook niet dik, ik ben zelfs heel tevreden met mezelf. Tja, wat je eraan kan doen weet ik niet, je moet jezelf gewoon proberen te accepteren...
Het is ook mijn zelfbeeld, dat gaf ik ook al aan. Alleen ik weet echt niet hoe ik dit kan veranderen. Ik probeer mezelf al heel lang te accepteren, en soms lukt dat ook wel, maar mijn zelfbeeld is toch overwegend .
Oud 08-03-2005, 20:08
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-03-2005 @ 21:00 :
Het is ook mijn zelfbeeld, dat gaf ik ook al aan. Alleen ik weet echt niet hoe ik dit kan veranderen. Ik probeer mezelf al heel lang te accepteren, en soms lukt dat ook wel, maar mijn zelfbeeld is toch overwegend .
Ik weet niet wat je eraan kan doen. Zoals ik zelf al zei heb ik er zelf totaal geen last van, ik heb ook zelfvertrouwen genoeg etc. Vind je jezelf ook dik als je foto's van jezelf ziet? Ik vind mezelf op foto's namelijk altijd slanker dan als ik in de spiegel kijk, heel vreemd...
Oud 08-03-2005, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 08-03-2005 @ 21:08 :
Ik weet niet wat je eraan kan doen. Zoals ik zelf al zei heb ik er zelf totaal geen last van, ik heb ook zelfvertrouwen genoeg etc. Vind je jezelf ook dik als je foto's van jezelf ziet? Ik vind mezelf op foto's namelijk altijd slanker dan als ik in de spiegel kijk, heel vreemd...
Hmm, ik weet het niet. Ik heb een tijdje terug een aantal foto's op het 'Gewaagde-foto-topic' gepost en daar vind ik het nog wel mee vallen. Daar vind ik mezelf niet écht dik, anders had ik ze ook niet gepost. Maar slank vind ik mezelf er ook niet op. En het wisselt ook sterk, het ene moment voel ik me beter/mooier/slanker dan het andere moment. Stomme moodswings.
Oud 08-03-2005, 20:32
-(L)-
Ik kan die foto's zo snel niet vinden, zou je hier ff de link willen neerzetten of een PM sturen met de link, ik ben er eigenlijk wel benieuwd heen. Maar toch weet ik zeker dat je absoluut niet dik bent...
Oud 08-03-2005, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 08-03-2005 @ 21:32 :
Ik kan die foto's zo snel niet vinden, zou je hier ff de link willen neerzetten of een PM sturen met de link, ik ben er eigenlijk wel benieuwd heen. Maar toch weet ik zeker dat je absoluut niet dik bent...
Ik PM de link wel.
Oud 08-03-2005, 20:35
-(L)-
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-03-2005 @ 21:34 :
Ik PM de link wel.
Okee
Oud 08-03-2005, 20:40
-(L)-
Ik zet m'n reactie hier maar ff neer; maar ik vind je dus absoluut niet te dik. Maar zoals je zelf al aangeeft weet je dat zelf ook wel. Onzeker zijn is echt niet nodig, ik heb echt veel wat meer 'vet' op m'n buik, en zelfs ik ben niet dik (en ik vind mezelf ook niet dik). Ik snap dat 't moelijk is je lichaam te accepteren, maar je moet 't toch proberen. Er is niks om je druk over te maken... Als het je inderdaad niet lukt om je zelf te nemen zoals je bent, is het verstandig eens bij een dokter langs te gaan, maar je kan het natuurlijk eerst nog eens aanzien zo.
Oud 08-03-2005, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Happyyy schreef op 08-03-2005 @ 21:40 :
Ik zet m'n reactie hier maar ff neer; maar ik vind je dus absoluut niet te dik. Maar zoals je zelf al aangeeft weet je dat zelf ook wel. Onzeker zijn is echt niet nodig, ik heb echt veel wat meer 'vet' op m'n buik, en zelfs ik ben niet dik (en ik vind mezelf ook niet dik). Ik snap dat 't moelijk is je lichaam te accepteren, maar je moet 't toch proberen. Er is niks om je druk over te maken... Als het je inderdaad niet lukt om je zelf te nemen zoals je bent, is het verstandig eens bij een dokter langs te gaan, maar je kan het natuurlijk eerst nog eens aanzien zo.
Bedankt voor je reactie.

Opzich weet ik wel dat ik niet te dik ben, maar ik voel me vooral dik. En met een dokter praten heeft verder niet veel zin, ik ben namelijk niet van plan verder af te vallen of een eetstoornis te krijgen. En ik zie verder ook in dat mijn zelfbeeld gewoon niet goed is, en wil er ook iets aan doen. Dat lijkt me tenminste al iets.
Oud 08-03-2005, 20:45
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-03-2005 @ 21:44 :
Bedankt voor je reactie.

Opzich weet ik wel dat ik niet te dik ben, maar ik voel me vooral dik. En met een dokter praten heeft verder niet veel zin, ik ben namelijk niet van plan verder af te vallen of een eetstoornis te krijgen. En ik zie verder ook in dat mijn zelfbeeld gewoon niet goed is, en wil er ook iets aan doen. Dat lijkt me tenminste al iets.
Een psycholoog kan je helpen je zelfbeeld te veranderen. Ik zeg niet dat je erheen moet, maar als dit gevoel na maanden nog niet weg is zou je er allicht aan kunnen denken
Oud 08-03-2005, 20:47
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Net nog komkommer en een sinaasappel gegeten (nr 3 voor vandaag, kan ook niet goed zijn ) en nu moet ik mij inhouden om niet weer iets te nemen. Niet dat ik echt honger heb maar ik verveel me en .. bah
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 08-03-2005, 20:49
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-03-2005 @ 21:34 :
Ik PM de link wel.
Mag ik hem ook?

Trouwens, je buikomtrek is echt heel laag, echt superslank... Ze zeggen tegen mij dat ik mager ben en dun, en mijn buikomtrek is een stuk meer dan de jouwe...

Snap je nu trouwens waarom ik zo huiverig was voor die 2 kilo? En waarom ik zei dat je die 2 kilo niet zou zien?
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-03-2005, 20:50
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-03-2005 @ 21:45 :
Een psycholoog kan je helpen je zelfbeeld te veranderen. Ik zeg niet dat je erheen moet, maar als dit gevoel na maanden nog niet weg is zou je er allicht aan kunnen denken
Een psycholoog vind ik meteen weer zo, hoe zeg je dat? Zo 'groots' als het ware. En ik ben ook bang dat mensen me niet serieus nemen en reageren zo van: 'Oh, daar heb je weer zo'n puber-meisje dat klaagt over d'r uiterlijk.'

Ik denk dat ik me gewoon wat meer moet richten op dingen waar ik wel tevreden over ben en mijn leven niet te veel door mijn gewicht/zelfbeeld moet laten beïnvloed. Me gewoon niet te druk er over maken.

Het klinkt alleen makkelijker dan het in werkelijkheid is

@Gothic: Ja ik begrijp het wel, en ik zie het inderdaad niet. Maar het voelt tenminste al een stukje beter zónder die 2 kg. Ik PM je de foto's zo wel. En ik verbaasde me trouwens ook over mijn buikomtrek, ik dacht dat hij rond de 70 zou zijn. Maar hij was dus vanmiddag 64, en nu is hij 65. Ik heb heb een uur geleden nog een keer gemeten.
Oud 08-03-2005, 20:50
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-03-2005 @ 21:45 :
Een psycholoog kan je helpen je zelfbeeld te veranderen. Ik zeg niet dat je erheen moet, maar als dit gevoel na maanden nog niet weg is zou je er allicht aan kunnen denken
Dat duidde ik ook op, aangezien een dokter je door kan sturen.
Oud 08-03-2005, 20:52
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 08-03-2005 @ 21:47 :
Net nog komkommer en een sinaasappel gegeten (nr 3 voor vandaag, kan ook niet goed zijn ) en nu moet ik mij inhouden om niet weer iets te nemen. Niet dat ik echt honger heb maar ik verveel me en .. bah
Je hoeft niet te bezuinigen op groente en fruit hoor. En 3 stuks fruit op een dag moet kunnen, ik ga daar met gemak overheen.
Oud 08-03-2005, 20:58
Mara
Mara is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 08-03-2005 @ 21:52 :
Je hoeft niet te bezuinigen op groente en fruit hoor. En 3 stuks fruit op een dag moet kunnen, ik ga daar met gemak overheen.
Misschien kan ze dan beter niet 3x sinaasappel nemen, dat zuur lijkt me niet te best voor je tanden.
Oud 08-03-2005, 21:05
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-03-2005 @ 21:58 :
Misschien kan ze dan beter niet 3x sinaasappel nemen, dat zuur lijkt me niet te best voor je tanden.
Dat is waar, maar als je naar de gezondheid kijkt is 't niet heel slecht. Beter dan te gaan snacken en ongezonde dingen nemen.
Oud 08-03-2005, 21:11
Verwijderd
@Gothic: Je hebt PM.
Oud 08-03-2005, 21:15
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Gaat niet echt om die sinaasappel Gewoon het feit dat ik eten vaak zie als 'tijdverdrijf' of troost
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 08-03-2005, 21:17
-(L)-
@ Kellytje; dat heb ik ook. Maar zolang je dan iets gezonds neemt zoals een sinaasappel of iets anders van fruit, kan dat echt geen kwaad.
Oud 08-03-2005, 21:19
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ja nu was het een sinaasappel omdat dat er was, soms is het brood, soms snoep, ... Hangt er van af. En in brood ofzo lopen da calorien al gauw op
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 08-03-2005, 21:26
-(L)-
Citaat:
kellytje schreef op 08-03-2005 @ 22:19 :
Ja nu was het een sinaasappel omdat dat er was, soms is het brood, soms snoep, ... Hangt er van af. En in brood ofzo lopen da calorien al gauw op
Dat is waar. Maarjah, je hebt 't nu in ieder geval goed opgelost
Oud 08-03-2005, 21:29
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
*voelt zich weer wat beter*
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 08-03-2005, 21:34
-(L)-
Ik zit hier van die hotchocolade te drinken die ik vanmiddag in huis had gehaald, lekker gezond weer
Maar goed, vanaf morgen blijf ik er wel vanaf
Oud 08-03-2005, 21:41
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
Happyyy schreef op 08-03-2005 @ 22:34 :
Ik zit hier van die hotchocolade te drinken die ik vanmiddag in huis had gehaald, lekker gezond weer
Maar goed, vanaf morgen blijf ik er wel vanaf
ahjoh, geniet er maar lekker van!
__________________
I'm in the forest
Oud 08-03-2005, 21:42
-(L)-
Citaat:
cerys schreef op 08-03-2005 @ 22:41 :
ahjoh, geniet er maar lekker van!
Doe ik ook hoor
Oud 08-03-2005, 23:13
Verwijderd
Ik zal even mijn dagschema opnoemen.

Ochtend:
-2 volkorenboterhammen met jam
-1 waldkornboterham met halvajam
-1 beker karnemelk

Tussendoor:
-1 plak cake
-1 kop koffie met suiker
-1 bekertje 200 ml karnemelk

Lunch:
-2 croissants

Diner:
-1 pizza tutti frutti (pizzeria)

Daarnaast:
-3 biertjes


Ik weet dat jullie mijn manier van eten van vandaag af zullen wijzen, vooral de croissants, de plak cake en de biertjes, maar dan moeten jullie wel bedenken dat ik van 11 's ochtends tot 12 's avonds constant in de weer ben geweest en qua eten weinig andere keus had. Die 3 biertjes was heel erg gematigd voor mezelf, aangezien ik om 4 uur vanmiddag ben begonnen tot 12 uur en voor de rest cola light heb gedronken.

Mijn excuses aan de mensen die ik beledigd heb door mijn insinuaties. Het is voor mij gewoon erg frustrerend dat ik te dik ben en weet dat meer eten me niet gaat helpen. Dat zou ik niet op de mensen hier af mogen reageren, waarvan ik weet dat ze het goed bedoelen. Mijn overgewicht is tenslotte mijn eigen probleem. Ik geloof echt dat jullie het goed bedoelen, maar de tips dat ik meer moet eten gaan gewoon niet effectief zijn.
Oud 09-03-2005, 01:36
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 00:13 :
Ik geloof echt dat jullie het goed bedoelen, maar de tips dat ik meer moet eten gaan gewoon niet effectief zijn.
En Eend is weer eens laat op en gaat uitleg geven. Waarschijnlijk lees je hier overheen dus ik zal je morgen een PM sturen met wat uitleg over het hoe en waarom van voeding en diëetiek.

Als je dat hebt gelezen stap je waarschijnlijk van je overtuiging van weinig eten = goed, veel eten = slecht af. Heel begrijpelijke overtuiging voor de onwetende mens, maar volstrekt verkeerd.

Het menselijk lichaam, en in dit geval het metabolisme in het bijzonder, is een complex systeem van met elkaar samenwerkende hormonen en nutrienten, en zoals je weet, een ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Voeding is de primaire prikkel. Timing, soort, en hoeveelheid daarvan bepaald het verloop van het hele proces.

Zit er 1 aspect verkeerd dan schopt dat ongetwijfeld alle anderen ook in de war.

Laatste vraag, misschien wat bot, maar je hoeft niet te antwoorden. Hoe weet je zo zeker dat het je niet lukt? Als je weet wat je moet doen, heb je dan de discipline niet door een psychische oorzaak?

Of bereik je gewoon geen resultaat/heb je honger omdat je van toeten nog blazen weet wat de materie betreft?

Belangrijk om die 2 redenen even van elkaar te onderscheiden.

However. Morgen meer. Eend gaat slaapjes doen.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae

Laatst gewijzigd op 09-03-2005 om 01:47.
Oud 09-03-2005, 07:07
Verwijderd
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 00:13 :
Ik weet dat jullie mijn manier van eten van vandaag af zullen wijzen, vooral de croissants, de plak cake en de biertjes, maar dan moeten jullie wel bedenken dat ik van 11 's ochtends tot 12 's avonds constant in de weer ben geweest en qua eten weinig andere keus had.
Jij denkt dat anderen de hele dag thuis zitten en niets doen? Die werken net zo goed, moeten net zo goed naar school, gaan ook uit, enz. Zeggen dat je geen keus had is jezelf voor de gek houden, als je echt wilt, dan kan er veel. Je kunt brood en wat fruit meenemen, dat doen anderen ook, waarom zou jij dat niet kunnen? En je gaat mij niet vertellen dat ze nergens een kraan hebben waar gewoon water uit komt. Je hebt genoeg keus, je moet hem alleen willen maken.

Citaat:
Het is voor mij gewoon erg frustrerend dat ik te dik ben en weet dat meer eten me niet gaat helpen.
Wat iig wel zou helpen is anders eten. Niemand verplicht je om cake, croissants en pizza te eten en bier te drinken. Als je het echt zo erg vindt dat je te dik bent, dan zou je kunnen beginnen met die dingen te schrappen en ipv die dingen andere gezonde dingen te eten en te drinken. En ja, dan kun je wat meer eten, simpelweg omdat de dingen die je nu eet erg veel calorien en vet bevatten. Oftewel, je kan dus meer eten, maar minder/evenveel kcal en vet binnen krijgen en dat zal over het algemeen logischerwijs tot gevolg hebben dat je afvalt.
Oud 09-03-2005, 07:56
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 09-03-2005 @ 08:07 :
Jij denkt dat anderen de hele dag thuis zitten en niets doen? Die werken net zo goed, moeten net zo goed naar school, gaan ook uit, enz. Zeggen dat je geen keus had is jezelf voor de gek houden, als je echt wilt, dan kan er veel. Je kunt brood en wat fruit meenemen, dat doen anderen ook, waarom zou jij dat niet kunnen? En je gaat mij niet vertellen dat ze nergens een kraan hebben waar gewoon water uit komt. Je hebt genoeg keus, je moet hem alleen willen maken.
Alsof jij weet wat ik gisteren gedaan heb en waar ik gisteren geweest ben

Citaat:
Wat iig wel zou helpen is anders eten. Niemand verplicht je om cake, croissants en pizza te eten en bier te drinken. Als je het echt zo erg vindt dat je te dik bent, dan zou je kunnen beginnen met die dingen te schrappen en ipv die dingen andere gezonde dingen te eten en te drinken. En ja, dan kun je wat meer eten, simpelweg omdat de dingen die je nu eet erg veel calorien en vet bevatten. Oftewel, je kan dus meer eten, maar minder/evenveel kcal en vet binnen krijgen en dat zal over het algemeen logischerwijs tot gevolg hebben dat je afvalt.
Ja, water. Ammehoela. Ik had gister om 11 uur nationale geografendag. Eerst lezingen. Vervolgens gingen we om 4 uur bowlen, daarna meteen door naar de pizzeria, toen ogenblikkelijk naar een activiteit van Jonge Democraten, toen weer door naar de borrel van de studievereniging. Dan vind ik het heel netjes van mezelf dat ik de controle heb gehad om het bij 3 biertjes te houden. Er wordt hier zo makkelijk geoordeeld over mensen. Ik post hier om tips te krijgen voor m'n lijn, niet om door jou veroordeeld te worden.

Tuurlijk had ik ook niet mee kunnen gaan naar de pizzeria. Ik zou zelfs m'n hele sociale leven wel overboord kunnen gooien, maar gaat dat niet wat ver? Naast afvallen heb ik ook nog een leven en dat houdt soms in dat je gezellig meegaat eten met de rest.
Oud 09-03-2005, 08:02
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 09-03-2005 @ 02:36 :
En Eend is weer eens laat op en gaat uitleg geven. Waarschijnlijk lees je hier overheen dus ik zal je morgen een PM sturen met wat uitleg over het hoe en waarom van voeding en diëetiek.

Als je dat hebt gelezen stap je waarschijnlijk van je overtuiging van weinig eten = goed, veel eten = slecht af. Heel begrijpelijke overtuiging voor de onwetende mens, maar volstrekt verkeerd.

Het menselijk lichaam, en in dit geval het metabolisme in het bijzonder, is een complex systeem van met elkaar samenwerkende hormonen en nutrienten, en zoals je weet, een ketting is zo sterk als de zwakste schakel. Voeding is de primaire prikkel. Timing, soort, en hoeveelheid daarvan bepaald het verloop van het hele proces.

Zit er 1 aspect verkeerd dan schopt dat ongetwijfeld alle anderen ook in de war.

Laatste vraag, misschien wat bot, maar je hoeft niet te antwoorden. Hoe weet je zo zeker dat het je niet lukt? Als je weet wat je moet doen, heb je dan de discipline niet door een psychische oorzaak?

Of bereik je gewoon geen resultaat/heb je honger omdat je van toeten nog blazen weet wat de materie betreft?

Belangrijk om die 2 redenen even van elkaar te onderscheiden.

However. Morgen meer. Eend gaat slaapjes doen.
Ik weet dat het niet lukt met meer eten, omdat ik met weinig eten al zo slecht afval. Als ik meer calorieen naar binnen zou werken wordt het alleen maar erger.
Oud 09-03-2005, 08:03
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Jij zegt wel dat je luistert maar eigleijk heb je nog geen reet begrepen van al wat we hier gezegd hebben he...
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 09-03-2005, 08:05
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 09-03-2005 @ 09:03 :
Jij zegt wel dat je luistert maar eigleijk heb je nog geen reet begrepen van al wat we hier gezegd hebben he...
Ik luister, maar ik kan niet in de dingen geloven die jullie verkondigen. Bovendien word ik door sommige mensen gewoon keihard veroordeeld omdat ik een bepaald belang hecht aan m'n sociale leven en daarom dan maar mee ga naar de pizzeria.
Oud 09-03-2005, 08:08
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Denk je dat wij nooit eens pizza eten ofzo ? Het gaat er gewoon om dat je dat niet elke dag moet doen, je hebt keuzes in wat je eet. Als je zelf geen karakter genoeg hebt om al eens nee te zeggen , sorry maar dan kunnen wij je niet helpen en ga je wsl niet/ongezond afvallen.
En NOGMAALS : je lichaam wordt gewend aan weinig eigen, hoe verklaar jij anders dat ik nu niet dikker ben dan toen ik niet ontbeet/lunchte ?
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 09-03-2005, 08:27
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 09-03-2005 @ 09:08 :
Denk je dat wij nooit eens pizza eten ofzo ? Het gaat er gewoon om dat je dat niet elke dag moet doen, je hebt keuzes in wat je eet. Als je zelf geen karakter genoeg hebt om al eens nee te zeggen , sorry maar dan kunnen wij je niet helpen en ga je wsl niet/ongezond afvallen.
En NOGMAALS : je lichaam wordt gewend aan weinig eigen, hoe verklaar jij anders dat ik nu niet dikker ben dan toen ik niet ontbeet/lunchte ?
Maar als je lichaam er dus aan gewend is dan kan je lichaam de extra calorieen als je meer gaat eten al helemaal niet verwerken.

Ik weet niet of jullie nooit pizza eten, maar ik kreeg een beetje de indruk van Leonoor dat ze me meteen veroordeelt op basis van het feit dat ik een drukke dag had en dus weinig tijd om echt gezond te eten.
Oud 09-03-2005, 08:31
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Nee, jij gebruikt het feit dat je het 'druk' hebt gewoon als excuus, dat is een verschil. Als je tijd had om croissants te kopen/meenemen, kon je evengoed brood kopen , ...
In de eerste instantie kan je mss een klein beetje bijkomen, maar daarna gaat je lichaam weer gewoon functioneren en kom je dus niet aan/val je af.
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 09-03-2005, 08:48
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 09-03-2005 @ 09:31 :
Nee, jij gebruikt het feit dat je het 'druk' hebt gewoon als excuus, dat is een verschil. Als je tijd had om croissants te kopen/meenemen, kon je evengoed brood kopen , ...
In de eerste instantie kan je mss een klein beetje bijkomen, maar daarna gaat je lichaam weer gewoon functioneren en kom je dus niet aan/val je af.
Oordeel alstjeblieft niet zo over me. Ik heb me in dit topic misschien niet altijd even aardig opgesteld, maar ik oordeel ook niet over jullie persoonlijk. Ik vind het heel vervelend om constant van mensen te horen dat ik eigenlijk niet af wil vallen.

Aankomen? Met dat idee ben ik niet begonnen te lijnen. Bovendien moet ik dan alsnog minder calorieen binnen krijgen dan ik verbrand om af te vallen. Waarom zou mijn lichaam zich daar niet opnieuw aan aanpassen, waardoor ik daar opnieuw doorheen moet en aankomen, om weer af te vallen? Zo kom je een beetje in een vicieuze cirkel terecht. Die hele theorie is dus niet hanteerbaar om af te vallen.
Oud 09-03-2005, 08:48
Verwijderd
Ik vraag het maar even hier

Ik heb 3 preien liggen, weten jullie een recept voor een lekkere vegetarische preischotel van max 400 cal per persoon (dan past het namelijk in mijn schema )? Ik vind het altijd moeilijk om het aantal cal. van een gerecht te schatten.



@ Sneeuwvlokje: Dat heb ik ook, ik zit vandaag bijna op mijn streefgewicht (nog een halve kilo maar die zie je eigenlijk toch niet?) en ik vind mezelf nog steeds niet goed, terwijl ik nog net iets zwaarder weeg dan jij (1.73-60.5 kg). En ik weet dat het onzin is maar ik zou het liefst ook nog 2 kilo kwijtraken, maar dat gaat me niet lukken. En nodig is het ook niet.
Oud 09-03-2005, 09:30
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
@ Darkside , hoe verklaar jij dan al die mensen die hier wel afgevallen zijn ? Puur toeval
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 09-03-2005, 09:33
Verwijderd
Ik stel alleen maar kritische kanttekeningen, maar daarom ben ik nog wel bereid te aanvaarden dat het wellicht anders kan zijn.
Oud 09-03-2005, 10:35
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
darkside, doe eens niet zo puberaal man. eerst zeg je sorry dat je 'ons' zo aanvalt, en vervolgens als je logischerwijs weer commentaar krijgt op je voedingspatroon, doe je weer precies hetzelfde..

&cerys hoopt op nog een mooi verhaal van onze eend! vind het wel interessant om alles te lezen.
__________________
I'm in the forest
Oud 09-03-2005, 11:11
muziekvlinder
Avatar van muziekvlinder
muziekvlinder is offline
oeh, dankjewel iedereen, voor het succes wensen<3
alleen gaat het nu alweer fout, hahah
net een twee croissantjes op. oeps.
weet je wat het vervelende is aan dieeten...of bij mij althans. ik vergeet steeds dat ik aan het dieeten ben

maar goed
eergister heb ik overdag veel boterhammen met kaas en 2 appels gegeten, en mn avondeten was veel roerbakgroenten met kip.

gisteren heb ik rond een uur of 12 vier crackers met slankie (smeerkaas, caloriearm) gegeten. rond een uur of 2 heb ik bak yoghurt met muesli gegeten. en rond een uur of 8 mn avondmaaltijd met prei, champignons, kip, en aardappelkroketjes.

ik denk dat ik mn eten maar meer moet verspreided. kleine hapjes over de hele dag, want eigenlijk heb ik altijd honger
__________________
a pill-popping jukebox
Oud 09-03-2005, 11:16
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
Citaat:
muziekvlinder schreef op 09-03-2005 @ 12:11 :


ik denk dat ik mn eten maar meer moet verspreided. kleine hapjes over de hele dag, want eigenlijk heb ik altijd honger
je eten verspreiden over de dag is inderdaad goed. Niet alleen om je hongergevoel een beetje weg te houden, maar ook voor je metabolisme enzo. Je verbrandt sneller als je meerdere keren per dag eet (hoop dat ik het goed zeg?). you go girl!

ik heb net een paaskoekje op. maar hij was maar 7 gram. dus dat valt mee
verder ontbeten met 2 volkorenboterhammen; 1 met kaas en een met vega paté. en net een appel gegeten. begint wel aardig op zich, alleen dat paaskoekje he maar ach.
__________________
I'm in the forest
Oud 09-03-2005, 11:18
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 10:33 :
Ik stel alleen maar kritische kanttekeningen, maar daarom ben ik nog wel bereid te aanvaarden dat het wellicht anders kan zijn.
Je hebt nog niet eens geprobeerd om meer te eten, maar dan op een gezonde manier. En toch keur je het meteen al af. Je wéét toch onderhand dat je op de manier waar je nu bezig bent niet afvalt, probeer dan eens 2 weken wat anders. Als het dan niet werkt mag je terug komen, maar je keurt alles al af voordat je het geprobeert hebt.

Ik ben 7 kilo afgevallen door meer te eten, maar dan op een gezonde manier. Dus het werkt wél, niet alleen voor mij, maar voor veel meer mensen hier.
Oud 09-03-2005, 11:22
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 09-03-2005 @ 09:48 :
Ik vraag het maar even hier

Ik heb 3 preien liggen, weten jullie een recept voor een lekkere vegetarische preischotel van max 400 cal per persoon (dan past het namelijk in mijn schema )? Ik vind het altijd moeilijk om het aantal cal. van een gerecht te schatten.


Je hebt van die ovenschotel mix, van ovendagschotel van Maggi dacht ik, en daar is ook een prei variant van. Wij hebben het pas met quorn gegeten, er gaan aardappelschijfjes in, en prei dus. In die saus zitten niet zo veel calorieën dacht ik, er moet alleen wel een ei in, ik weet niet of je die wel eet.

En ik bedenk me nu, ik weet eigenlijk ook niet zeker of het helemaal vrij is van enige dierlijke toevoegingen Dus misschien heb je hier toch wel niet zoveel aan, maar dan zou je even op het pakje moeten kijken
Oud 09-03-2005, 11:37
-(L)-
Citaat:
DarkSide schreef op 09-03-2005 @ 09:02 :
Ik weet dat het niet lukt met meer eten, omdat ik met weinig eten al zo slecht afval. Als ik meer calorieen naar binnen zou werken wordt het alleen maar erger.
Volgens mij snap je het nog steeds niet. Het weinige eten wat jij doet is ongezond, en bevat veel calorieen. Als je die dingen schrapt en gezond eet, zit je op minder calorieen. Zo weinig zelfs, dat je er dan nog best iets gezonds bij kan eten, om op het zelfde aantal calorieen uit te komen als wat jij nu binnenkrijgt met je weinig ongezonde eten.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Lichaam & Gezondheid Wat helpt nou... E-C-H-T??!!
Roffachick
79 19-09-2005 12:29
Levensbeschouwing & Filosofie Hoelang heeft de mensheid nog?
Severus
26 16-09-2002 02:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:41.