Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2005, 15:55
Verwijderd
Citaat:
sheepdog schreef op 18-03-2005 @ 16:53 :

Vandaag:
11.30 schaaltje magere yoghurt
16.00 anderhalf bord kip hawaii met meergranenrijst
Is dat wat je vandaag gegeten hebt? Het is veel te weinig, maar goed, dat zal je zelf ook wel begrijpen.

Mbt de "alcoholvraag": ik drink eigenlijk nooit alcohol (hééééél af en toe wel eens iets, maar dan niet veel).
Oud 18-03-2005, 15:56
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 18-03-2005 @ 16:52 :
Nou ja, ik vind 4 aardappels en 4 opscheplepels groente erg veel.


Hmmpf, ik ga er ook geen woorden meer aan vuil maken verder. Wat ik er van vind kun je terug vinden in mijn vorige posts. De dingen die ik heb gepost zijn waar en berusten op feiten en/of onderzoek. Als jij het niet wil geloven, moet je dat zelf weten. Maar blijf dan weg uit dit topic en hou op met mekkeren.
Oud 18-03-2005, 15:56
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-03-2005 @ 16:54 :
Dat is inmiddels duidelijk.
Mooi. Maar serieus, kun jij dan zoveel eten?
Oud 18-03-2005, 15:57
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 18-03-2005 @ 16:56 :


Hmmpf, ik ga er ook geen woorden meer aan vuil maken verder. Wat ik er van vind kun je terug vinden in mijn vorige posts. De dingen die ik heb gepost zijn waar en berusten op feiten en/of onderzoek. Als jij het niet wil geloven, moet je dat zelf weten. Maar blijf dan weg uit dit topic en hou op met mekkeren.
Ik mekker niet en ik kom waar ik komen wil. Buiten dat, dank ik je voor de discussie.
Oud 18-03-2005, 15:57
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 18-03-2005 @ 16:55 :
Ach ja, liever eigenwijs dan met alle winden mee. Maar je begrijpt dat ik het lastig vind om te geloven dat je zoveel nodig hebt als je zoveel mensen ziet die prima met minder kunnen? Gewoon iets minder, die gewoon gezond eten enzo... Ja, ik zou dan gewoon eigenlijk niet weten waarom je meer zou moeten hebben.
Niemand hier gaat met "alle winden mee", wat je zegt gaat dus niet op. Ik begrijp best dat je het lastig vind om het te geloven, daarom probeer ik uit te leggen waarom dat zo is. Ik weet niet of je minder altijd kunt zien als gezond, omdat de kans dat je voedingsstoffen mist best groot is. Waarom je meer nodig hebt? Eén logische reden kan ik al verzinnen: omdat je meer nodig hebt (zodat je lichaam niet op de spaarstand hoeft te staan).
Oud 18-03-2005, 15:58
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 18-03-2005 @ 16:56 :
Mooi. Maar serieus, kun jij dan zoveel eten?
Daar heb ik absoluut geen moeite mee... Als ik zoveel eet als ik honger heb, dan kom ik daar met gemak aan...ik heb dagen dat ik er makkelijk boven zou kunnen komen.
Oud 18-03-2005, 15:58
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-03-2005 @ 16:55 :
Is dat wat je vandaag gegeten hebt? Het is veel te weinig, maar goed, dat zal je zelf ook wel begrijpen.

Mbt de "alcoholvraag": ik drink eigenlijk nooit alcohol (hééééél af en toe wel eens iets, maar dan niet veel).
Citaat:
sheepdog schreef op 18-03-2005 @ 11:21:
Gisteren:
10.30 grote bak magere yoghurt met een appel en muesli er in
14.00 2 multivitamineboterhammen met een half gebakken ei
15.00 kiwi
16.30 appel
18.30 2 stukken pizza met mais, rode ui en bacon
23.00 2 handjes studentenhaver
Daarna gedronken, teveel en dus uitgekotst

Nu moet ik echt niet aan eten denken maar mijn buik rammelt dus ik pak een schaaltje yoghurt zonder iets er in en wat sinaasappelsap. Pfff.
Oud 18-03-2005, 15:59
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-03-2005 @ 16:57 :
Niemand hier gaat met "alle winden mee", wat je zegt gaat dus niet op. Ik begrijp best dat je het lastig vind om het te geloven, daarom probeer ik uit te leggen waarom dat zo is. Ik weet niet of je minder altijd kunt zien als gezond, omdat de kans dat je voedingsstoffen mist best groot is. Waarom je meer nodig hebt? Eén logische reden kan ik al verzinnen: omdat je meer nodig hebt (zodat je lichaam niet op de spaarstand hoeft te staan).
Ik had het ook niet over mensen hier. Ik praat graag 'in het algemeen'. Enne... waarom je meer nodig hebt: omdat je meer nodig hebt... ja, je zult dan toch met betere argumenten moeten komen hè...
Oud 18-03-2005, 15:59
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-03-2005 @ 16:58 :
Daar heb ik absoluut geen moeite mee... Als ik zoveel eet als ik honger heb, dan kom ik daar met gemak aan...ik heb dagen dat ik er makkelijk boven zou kunnen komen.
Ja, dat vind ik dus een vreemde zaak.
Oud 18-03-2005, 16:01
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 18-03-2005 @ 16:59 :
Ik had het ook niet over mensen hier. Ik praat graag 'in het algemeen'. Enne... waarom je meer nodig hebt: omdat je meer nodig hebt... ja, je zult dan toch met betere argumenten moeten komen hè...
Maar je discussieerd wel met mensen hier, waarom het dan over andere mensen gaan hebben?

Wat voor argumenten wil je dan horen? Dat je dood gaat met een boterham minder dan geadviseerd wordt? Dat is natuurlijk onzin. Als "je hebt meer nodig" niet goed genoeg voor je is, dan is dat jammer, ik vind dat argument goed genoeg en ik snap ook niet waarom het dat niet zou zijn.

@sheepdog: oké.
Oud 18-03-2005, 16:01
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 18-03-2005 @ 16:59 :
Ja, dat vind ik dus een vreemde zaak.
Oke, post eens wat jij dan eet op een normale dag. Maak eens een lijstje van wat je gister en/of vandaag hebt gegeten.
Oud 18-03-2005, 16:02
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 18-03-2005 @ 16:59 :
Ja, dat vind ik dus een vreemde zaak.
Ik ook (dat ik meer kan eten en dan nog honger heb dan ).

De meeste mensen die ik ken eten minstens 6 boterhammen op een dag en ook gewoon avondeten en dan nog een aantal tussendoortjes. Is niets vreemds aan in mijn ogen, integendeel zelfs.
Oud 18-03-2005, 16:04
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-03-2005 @ 17:01 :
Maar je discussieerd wel met mensen hier, waarom het dan over andere mensen gaan hebben?

Wat voor argumenten wil je dan horen? Dat je dood gaat met een boterham minder dan geadviseerd wordt? Dat is natuurlijk onzin. Als "je hebt meer nodig" niet goed genoeg voor je is, dan is dat jammer, ik vind dat argument goed genoeg en ik snap ook niet waarom het dat niet zou zijn.

@sheepdog: oké.
Als in: Ik (dan wel een willekeurig ander iemand op deze aardbol) liever eigenwijs dan met alle winden mee. Dus je kunt beter eigenwijs zijn dan geen eigen mening hebben. Dus daar bedoelde ik verder helemaal niemand mee. Snaps?

Ik heb geprobeerd het uit te leggen. En met een redenering als die jij gaf: En waarom heb je meer nodig? Omdat je meer nodig hebt. Ja.. daar kom je ook niet verder mee.
Oud 18-03-2005, 16:04
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 18-03-2005 @ 17:01 :
Oke, post eens wat jij dan eet op een normale dag. Maak eens een lijstje van wat je gister en/of vandaag hebt gegeten.
Het gaat niet over mij. Het gaat mij erom dat er zoveel mensen zijn die niet zoveel hoeven te eten.
Oud 18-03-2005, 16:05
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 18-03-2005 @ 17:04 :
Ik heb geprobeerd het uit te leggen. En met een redenering als die jij gaf: En waarom heb je meer nodig? Omdat je meer nodig hebt. Ja.. daar kom je ook niet verder mee.
Laat ik het dan anders formuleren: Omdat je lichaam dan beter functioneert? Omdat je lichaam meer nodig heeft op de normale manier/niet op de spaarstand te functioneren? Dat wel goed? (Er staat dus hetzelfde, maar goed, misschien is het zo beter?)
Oud 18-03-2005, 16:07
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 18-03-2005 @ 17:04 :
Het gaat niet over mij. Het gaat mij erom dat er zoveel mensen zijn die niet zoveel hoeven te eten.
Het gaat ook om gemiddeldes en geen mens is gemiddeld, lmd.

Iemand die de hele dag geen flikker uitvoert, kan idd met minder aan dan het maximum. Iemand die 1,50m is, kan ook met wat minder aan dan het maximum. Maar de gemiddelde mens, zal het niet redden met 3 boterhammen en twee happen groente.
Oud 18-03-2005, 16:07
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 18-03-2005 @ 17:04 :
Het gaat niet over mij. Het gaat mij erom dat er zoveel mensen zijn die niet zoveel hoeven te eten.
Hoe weet jij hoeveel mensen eten? Jij bent toch niet 24 uur per dag bij ze? En het gaat ook over jou, want jij eet ook blijkbaar ook veel minder. Anders zou je die hoeveelheden van het Voedinscentrum niet 'belachelijk veel' vinden.

Wat is je gewicht + lengte eigenlijk
Oud 18-03-2005, 16:08
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-03-2005 @ 17:05 :
Laat ik het dan anders formuleren: Omdat je lichaam dan beter functioneert? Omdat je lichaam meer nodig heeft op de normale manier/niet op de spaarstand te functioneren? Dat wel goed? (Er staat dus hetzelfde, maar goed, misschien is het zo beter?)
Het wordt beter. Ik hou namelijk niet zo van drogredenen enzo.
Oud 18-03-2005, 16:09
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 18-03-2005 @ 17:07 :
Hoe weet jij hoeveel mensen eten? Jij bent toch niet 24 uur per dag bij ze? En het gaat ook over jou, want jij eet ook blijkbaar ook veel minder. Anders zou je die hoeveelheden van het Voedinscentrum niet 'belachelijk veel' vinden.

Wat is je gewicht + lengte eigenlijk
1.70 en ja.. ongeveer 76 kilo denk ik.
Oud 18-03-2005, 16:10
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ANGE schreef op 18-03-2005 @ 17:09 :
1.70 en ja.. ongeveer 76 kilo denk ik.
Ik weet niet of je wil afvallen, maar een goede manier die een hoop mensen hier volgen, is om de 2/3 uur iets eten, een boterham bv. Er zijn een hoop mensen in dit topic op deze manier afgevallen, met 6 boterhammen per dag ja. Terwijl er hier veel mensen beginnen met weinig eten en die klagen dat ze aankomen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 18-03-2005, 16:15
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-03-2005 @ 17:10 :
Ik weet niet of je wil afvallen, maar een goede manier die een hoop mensen hier volgen, is om de 2/3 uur iets eten, een boterham bv. Er zijn een hoop mensen in dit topic op deze manier afgevallen, met 6 boterhammen per dag ja. Terwijl er hier veel mensen beginnen met weinig eten en die klagen dat ze aankomen...
Ik heb het gelezen ja...
Oud 18-03-2005, 16:24
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ANGE schreef op 18-03-2005 @ 17:15 :
Ik heb het gelezen ja...
Ik vond het vroegr ook veel. Ik at 1 boterham en alles ging prima. Ik voelde me goed en had ook geen honger. Nu eet ik 6 boterhammen en ik voel me zoveel beter. Terwijl ik al dacht dat ik me goed voelde. En ik ben GEEEN KILO aangekomen, niets, helemaal niets.
En ik vind lekker eten heerlijk. Ik vind het nu fijn om te eten.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 18-03-2005, 16:27
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-03-2005 @ 17:24 :
Ik vond het vroegr ook veel. Ik at 1 boterham en alles ging prima. Ik voelde me goed en had ook geen honger. Nu eet ik 6 boterhammen en ik voel me zoveel beter. Terwijl ik al dacht dat ik me goed voelde. En ik ben GEEEN KILO aangekomen, niets, helemaal niets.
En ik vind lekker eten heerlijk. Ik vind het nu fijn om te eten.
Zoals ik al zei: het gaat niet over heel erg weinig eten, maar gewoon wat minder dan daar staat.
Oud 18-03-2005, 16:34
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ANGE schreef op 18-03-2005 @ 17:27 :
Zoals ik al zei: het gaat niet over heel erg weinig eten, maar gewoon wat minder dan daar staat.
Waarom zou je je lichaam te kort doen? Je zult echt merken dat je je gewoon stukken beter voelt. Het wordt niet voor niets door mensen die er verstand van hebben aangeraden.

En natuurlijk overleefd het lichaam met minder... Het is alleen minder gezond. En het nadeel is dat je lichaam op spaarstand moet en extra veel opslaat wat niet fijn is als je niet wilt aankomen... ik zou juist dan een snelle spijsvertering willen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 18-03-2005, 16:35
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-03-2005 @ 17:34 :
Waarom zou je je lichaam te kort doen? Je zult echt merken dat je je gewoon stukken beter voelt. Het wordt niet voor niets door mensen die er verstand van hebben aangeraden.

En natuurlijk overleefd het lichaam met minder... Het is alleen minder gezond. En het nadeel is dat je lichaam op spaarstand moet en extra veel opslaat wat niet fijn is als je niet wilt aankomen... ik zou juist dan een snelle spijsvertering willen...
Ja, die discussie heb ik al gevoerd.
Oud 18-03-2005, 16:37
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 18-03-2005 @ 17:27 :
Zoals ik al zei: het gaat niet over heel erg weinig eten, maar gewoon wat minder dan daar staat.
Mens, luister dan toch, leonoor lult niet zomaar uit d'r nek, dit zijn feiten, niet meningen en als jij het veel vind, dat wat je lichaam op een dag nodig heeft om goed te functioneren, dan eet je dat toch niet? Da's jou zaak maar hou dan op met zeuren dat het zoveel is en hou je opmerkingen voor je. Jou mening, fijn. De meeste mensen die hier met jou in discussie gaan hebben ook hun meningen alleen zijn die veelal berust op feiten en research; iets wat ik van jou niet zie. (Bovendien kan dit eindeloos doorgaan en dat is niet fijn voor de sfeer hier, er zijn mensen die hier komen omdat ze hier steun vinden en dat is voo rhun ook niet leuk)

En ik wil niet heel erg sjaggereinig klinken, maar ik heb net de laatste 3 pagina's ff vlug doorgelezen en je bent een stijfkop!
Oud 18-03-2005, 16:38
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Arenda schreef op 18-03-2005 @ 17:37 :
Mens, luister dan toch, leonoor lult niet zomaar uit d'r nek, dit zijn feiten, niet meningen en als jij het veel vind, dat wat je lichaam op een dag nodig heeft om goed te functioneren, dan eet je dat toch niet? Da's jou zaak maar hou dan op met zeuren dat het zoveel is en hou je opmerkingen voor je. Jou mening, fijn. De meeste mensen die hier met jou in discussie gaan hebben ook hun meningen alleen zijn die veelal berust op feiten en research; iets wat ik van jou niet zie. (Bovendien kan dit eindeloos doorgaan en dat is niet fijn voor de sfeer hier, er zijn mensen die hier komen omdat ze hier steun vinden en dat is voo rhun ook niet fijn)

En ik wil niet heel erg sjaggereinig klinken, maar ik heb net de laatste 3 pagina's ff vlug doorgelezen en je bent een stijfkop!
Ik luister ook, ben het er alleen niet mee eens. Of tenminste, ik kan en wil het niet geloven.
Oud 18-03-2005, 16:39
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 18-03-2005 @ 17:38 :
Ik luister ook, ben het er alleen niet mee eens. Of tenminste, ik kan en wil het niet geloven.
Dus jij gaat mij vertellen dat jij het beter weet dan de medische wereld?
Oud 18-03-2005, 16:39
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Arenda schreef op 18-03-2005 @ 17:39 :
Dus jij gaat mij vertellen dat jij het beter weet dan de medische wereld?
Nee.
Oud 18-03-2005, 16:54
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 18-03-2005 @ 17:39 :
Nee.
LOL

Anyway, vandaag junkdag

09:00 ham/kaas tostie, 100g chocolade pudding water
12:00 Salade (groenvoer/ham/kaas/kipfilet/light french dressing)
14:00 1 bb m halva, water
17:30 1 bb m halva, mok cappuccino
18:30 *Avondeten*
20:30 sinasappel, mok cappuccino, 1 caramel rijstwafel
22:30 Diet coke (of pepsi) 4 kaashapjes, ????
23:30 ????

Dat is het zo ongeveer, al met al hoop ik rond de 2100/2200 uit te komen... m'n avondeten wil ik ongeveer op 350cal houden, en met dat zit ik dan op 1930 calorien, dat laat nog wat ruimte over voor later op de avond...
Ga tussen 3 en half 5 sporten
Oud 18-03-2005, 17:02
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
ANGE schreef op 18-03-2005 @ 17:27 :
Zoals ik al zei: het gaat niet over heel erg weinig eten, maar gewoon wat minder dan daar staat.
Idd, zoals je zelf al zei, deze discussie is al gevoerd. Voor enige uitleg:

LEES DE LAATSTE 2 LIJNTOPICS VOOR DEZE EENS HELEMAAL DOOR EN LEES VOORAL MIJN POSTS OVER DIT ONDERWERP MBT DE TOEN NOG WANTROUWIGE DARK-SIDE!!

Ik heb namelijk echt he-le-maal geen zin meer om dit wéér uit te leggen en andere mensen zonder waterdichte onderbouwing ga jij met je stijfkoppigheid toch niet geloven.

Dus doe dat, of neem gewoon zonder dat te doen aan dat het waar is wat wij hier zeggen.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 18-03-2005, 17:06
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Bij deze zal ik toch nog even de PM's publiceren die ik DarkSide toen gestuurd heb dan heb je dat iig ook gelezen.

Citaat:
Het principe is heel simpel, het lichaam kan ruim voldoende caloriën verwerken, afhankelijek van je inspanning, echter, de manier waarop je eet, met name de frequentie, bepaald in welke mate de stofwisseling draait.

Indien je niet voldoende, en vooral niet váák genoeg eet gaat de knop omlaag, o.a. de gevoeligheid voor insuline in de spiercel neemt af en in de vetdepots neemt het toe. De leptine productie in de vetdepots neemt af, de hypofyse produceert minder T3/schildklier hormoon en minder groeihormoon etc etc.

Kortom, de complete stofwisseling verloopt trager. Vanuit de oertijd is dit de spaarstand. De toestand waarin het lichaam zoveel mogelijk caloriën spaart en opslaat en er zo min mogelijk verbrand om te overleven. Alles wat je op dit moment wél eet word in no time opgeslagen, een soort supercompensatie, uithongeren --> wel eten --> jojo-en. De negatieve spiraal waarin veel "lijners" zitten.

Dit hef je alleen op door vaker, veel vaker, te gaan eten. Minder eten maakt het proces alleen nog erger, het tekort aan caloriën maakt je slap, eventueel ziek, en kost je kilo's spiermassa. En ja, dat is erg, want tenslotte is het de spiermassa die energie verbruikt. Hoe meer massa, hoe meer energie je verbruikt.

Wanneer je eenmaal frequenter eet zal het lichaam, ongeacht de hoeveelheid kcal, denken dat het in een voedingsrijke omgeving verkeerd en de interne thermostaat omhoog bijstellen. Kortom, er worden meer caloriën verbruikt ter herstel, onderhoud en energievoorziening.

Op dat punt kun je het aantal kcal opvoeren zonder vet aan te zetten, simpelweg omdat het metabolisme snel genoeg werkt om een flink aantal kcal te kunnen verwerken.

Daarbij komt nog eens dat op dat punt je spiermassa gespaard word en (gevoeligheid voor) bepaalde hormonen verbeterd, de insuline gevoeligheid in de spieren verhoogd --> gevolg, de spieren nemen meer koolhydraten op ipv het naar de vetcel te verwijzen. De leptine en ASP spiegels in de vetdepots stijgen --> leptine maakt vet vrij uit het depot, ASP transporteerd het naar de bloedbaan, dus, vet word makkelijker verbruikt als energie.

Enfin, ik denk dat dit stuk al lang genoeg is, ik kan het nog 20x zo lang maken maar dan snap je er waarschijnlijk niet méér van. Dit is de basis, simpel. In de openingspost van elk lijntopic staat een link "HIERMEE", download dat bestand en bereken het. Dat is het aantal caloriën dat je kunt verwerken wanneer je stofwisseling maximaal werkt.

Laatste, hoe krijg je die stofwisseling zo ver nu die eenmaal ingedut is?

EET ELK UUR!! No matter what, eet elk uur iets, al is het een halve boterham met pindakaas, een uur later een stuk fruit, weer een uur later 2 koekjes, weer een uur later een kom pudding, het doet er allemaal niet toe. Doe dat een week lang.

Alles wat telt in deze fase is die frequentie, elk uur eten. Na een paar dagen begint het lichaam gewend te raken aan de aanvoer van voeding om het uur en zal zich daaraan aanpassen. Je zult merken dat je steeds sneller honger krijgt.

Na een dag of 5 zul je merken dat je na 3 kwartier sterft van de honger, als dat gebeurt weet je dat de stofwisseling zich bijgesteld heeft. En dán, dán kun je bezig gaan om een dieet te ontwerpen op jou eigen behoeften en doelen. Het berekenen van de hoeveelheid macronutrienten, het bepalen van je calorietekort etc.

Uiteraard kun je dan ook weer niet té laat gaan in kcal want dan vertraagd het geheel weer.

Enfin, DOE dat nou maar eerst. Wat je eet doet er niet toe (oke overdrijf het niet, geen 6 frikadellen en 2 borden patat) maar eet ELK UUR IETS! Hou jezelf niet voor de gek, als je die frequentie niet vol kunt houden mentaal, doe het dan niet.

Succes!
Heel simpel en basaal uitgelegd is dat de werking van de menselijke vertering.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 18-03-2005, 17:15
Mindfields
Mindfields is offline
ik weer...

glas fruitontbijt als ontbijt

van 12.00 tot 18.00

2 bruine boterhammen met boterhamworst
een peer
een banaan
een sinasappel
bruine pistoletje
bruine muslibol

beetje weinig, kan beter 3 of 4 boterhammen eten denk ik
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 18-03-2005, 17:29
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Oke dit is het dus geworden :
10.15 : 2 bb met 100 ml magere melk en 20 gram musli
12.00 : 200 gram spinazie met 200 gram aardappelen , 100 gram kippefilet in margarine en een heel kleine gehaktbal
15.00 : appel
18.00 : kommetje aiki noodles , 2 bb met 1 snee frikandon (voor wie het niet kent , is vettig ) en een appel

Nu vroeg ik mij af hoeveel calorien die aiki noodles waren , op het zakje stond 85 gram , 208 cal per 100 gram , 200 ml water bijvoegen
Ik vraag mij af of je die 85 gram of die 200gram (na het koken) moet tellen, 416 cal voor zo iets klein lijkt me wel veel
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 18-03-2005, 17:32
Mindfields
Mindfields is offline
Op hoeveel calorieen mikken jullie per dag trouwens?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 18-03-2005, 17:56
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 18-03-2005 @ 18:32 :
Op hoeveel calorieen mikken jullie per dag trouwens?
4200
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 18-03-2005, 18:13
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 18-03-2005 @ 18:56 :
4200
Okay, iemand met zo'n lichaamsbouw wel ja.
Maar de meisjes die af willen vallen?

Of heb jij wel een idee?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 18-03-2005, 18:19
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Ondertussen weet ik wel goed hoe een gezond eetpatroon en een dieet werken, wat je daarvoor moet eten en hoe vaak, dat soort dingen. En dat vooral botherhammen goed zijn, regelmatig en een stuk of 6 per dag.

Nu is het probleem dat ik gewoon niet zo van brood houd. Ik vind brood wel oké, maar daar is ook alles mee gezegd. Tenzij het geroosterd is, dan vind ik het echt heel lekker, maar je kunt nou eenmaal niet een broodrooster mee naar school of je werk nemen Ciabatta, Focaccia, Meergranenbolletjes en dat soort dingen vind ik wel heerlijk, maar die zijn weer slechter qua caloriën natuurlijk...

Misschien heeft het ermee te maken dat ik vegetarisch ben, dan is de keuze uit broodbeleg al een stuk minder. Heeft iemand hier tips om (ongeroosterd, gewoon een bruin sneetje) brood voor mij aantrekkelijker te maken om te eten? Ik weet dat dat me al een stuk op weg zal helpen in een gezond eetpatroon. Ik eet nu namelijk gewoon gezond, alleen vrij weinig brood, wat het al niet helemáál gezond maakt natuurlijk.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 18-03-2005, 18:36
freakje
Avatar van freakje
freakje is offline
@ blurred:

Varieer met kaas en brood, verschillende soorten kaas in lichte variant, zoals bvb. mosterdkaas, kaas met italiaanse kruiden, ... of franse kazen maar dan in minder vette vorm. Die kan je hier (in België) allemaal in de winkel vinden.

Je kan ook bvb. je boterham opfleuren met augurk, sla, tomaat, komkommer, appelschijfjes, ananasschijfjes ... Of philadelphia light met tuinkruiden of magere verse kaas met radijsjes.

Van echt vegetarisch broodbeleg ken ik niet zoveel, maar ik weet wel dat ze dat in natuurwinkels verkopen, weet alleen niet hoe vet deze zijn. Je kan misschien daar eens gaan navragen of deze eventueel ook in lichtere vormen bestaan?

Je kan misschien soep bij je brood nemen, dat is altijd lekker en gezond imo.
__________________
--- Aan de andere kant van de regenboog staat een GROTE pot met goud ---
Oud 18-03-2005, 18:37
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 18-03-2005 @ 19:13 :
Okay, iemand met zo'n lichaamsbouw wel ja.
Maar de meisjes die af willen vallen?

Of heb jij wel een idee?
1800 ofzo als je echt nodig wil/moet afvallen... Met écht overgewicht kun je wat lager gaan zitten, maar je moet gewoon ontzettend oppassen met het jojo effect.

Ik probeer trouwens om niet af te vallen of aan te komen en probeer per dag de 2000 te halen. Hiermee kom ik iig niet aan en ik geloof zelfs dat ik een kilo was afgevallen hiermee, maar dat kan ook gewichtschommeling zijn.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 18-03-2005, 18:40
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-03-2005 @ 19:37 :
1800 ofzo als je echt nodig wil/moet afvallen... Met écht overgewicht kun je wat lager gaan zitten, maar je moet gewoon ontzettend oppassen met het jojo effect.

Ik probeer trouwens om niet af te vallen of aan te komen en probeer per dag de 2000 te halen. Hiermee kom ik iig niet aan en ik geloof zelfs dat ik een kilo was afgevallen hiermee, maar dat kan ook gewichtschommeling zijn.
2000 is wel redelijk denk ik, aangezien je per dag 2200 nodig hebt ofzo. Ik zat vandaag op de 1400, gisteren ook, zonder honger te hebben, met gezonden doch lekkere dingen. Maar dit is dus eigenlijk te weinig?
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 18-03-2005, 18:43
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 18-03-2005 @ 19:40 :
2000 is wel redelijk denk ik, aangezien je per dag 2200 nodig hebt ofzo. Ik zat vandaag op de 1400, gisteren ook, zonder honger te hebben, met gezonden doch lekkere dingen. Maar dit is dus eigenlijk te weinig?
Ja eigenlijk wel. Ik weet niet goed meer hoeveel je weegt.

Dat je geen honger hebt, zegt niet. Als je te weinig eet past je lichaam zich er op aan en is je lichaam eraan gewend en krijg je idd geen honger meer. Je moet naar je verstand luisteren wat dat betreft, niet naar je hongergevoel of het ontbreken daaraan.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 18-03-2005, 18:45
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Gothic schreef op 18-03-2005 @ 19:43 :
Ja eigenlijk wel. Ik weet niet goed meer hoeveel je weegt.

Dat je geen honger hebt, zegt niet. Als je te weinig eet past je lichaam zich er op aan en is je lichaam eraan gewend en krijg je idd geen honger meer. Je moet naar je verstand luisteren wat dat betreft, niet naar je hongergevoel of het ontbreken daaraan.
Okay. Dus nog een extra boterham. Ik weet niet precies hoeveel ik weeg, weegschaal is broke, maar ik ben 1.66 en mijn gewicht ligt enkele kilo's daarboven. Dus er mag echt wel iets af.
__________________
No Bad Religion song can make your life complete
Oud 18-03-2005, 19:04
Verwijderd
Citaat:
Mindfields schreef op 18-03-2005 @ 18:32 :
Op hoeveel calorieen mikken jullie per dag trouwens?
Zo rond de 1800 kcal als ik niet sport. Maar ik hoef ook niet meer af te vallen.

Hoewel ik dit stiekem wel wil.
Oud 18-03-2005, 19:07
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Denk dat ik vandaag een goede 2000cal zal binnenhebben , maar ik blijf wel minstens tot 4 uur op dus dan kan het toch geen kwaad dat ik wat meer gegeten heb ?
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 18-03-2005, 19:07
-(L)-
Wow, het topic schiet echt voor uit. Ben ik 2 dagen niet geweest en is er alweer een nieuw topic!

Owjah, ik moet nog ff melden dat ik gisterenavond een milkshake heb gehad, maarja eigenlijk is 't niet zo erg. Verder wel goed gegeten
Oud 18-03-2005, 19:50
Verwijderd
Ik heb me gisteravond schandalig laten gaan aan de Beerenburg cola en niet eens spijt van
Oud 18-03-2005, 20:47
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
@Sassiefje: ik heb het via de huisarts (op aanraden van de
diëtiste overigens, maar als ik het via de huisarts kreeg werd
het vergoed, en bij de diëtiste niet) gekregen..

Je kan het gewoon bij de apotheek halen (zonder recept ook
volgens mij), maar je krijgt het niet per definitie vergoed, dus
in die zin is het misschien handiger eerst naar de huisarts te
gaan..

Je hebt ook verschillende soorten btw (Fortimel/fortifresh, nutri's,
ensini), dus is het sowieso wel handig om te overleggen denk
ik..
__________________
Drie.
Oud 18-03-2005, 20:49
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Oh: dit is wel een goeie site erover volgens mij.
__________________
Drie.
Oud 18-03-2005, 20:53
Mara
Mara is offline
Ik mik op 1500-1600 per dag.

Heb net tóch weer twee plakken indische cake genomen. Weeeer twee, zo voorspelbaar. Verder nog 1 sultana (uit zo'n pakje van 3 stuks eentje, dus niet heel pakje).

Kom uit op 1635kcal, maar dat is excl. de bereiding van de rode kool.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:47.