Oud 08-04-2005, 16:41
ANGE
ANGE is offline
Vandaag was het weer niets, vanwege een enorm slecht humeur en allemaal vervelende dingetjes.... Ik heb ook helemaal geen zin meer om zo m'n best te doen. Tis goed....
Oud 08-04-2005, 16:49
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 08-04-2005 @ 17:41 :
Vandaag was het weer niets, vanwege een enorm slecht humeur en allemaal vervelende dingetjes.... Ik heb ook helemaal geen zin meer om zo m'n best te doen. Tis goed....
Vervelend dat je je zo rot voelt. Hopelijk lukt het je toch om iig wat te eten (misschien niet nu, maar wie weet dan wel morgen of anders overmorgen). En als je je bedenkt, zoek dan ajb toch hulp. (Ik geef het op en zal het aan blijven raden. )
Oud 08-04-2005, 17:19
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2005 @ 17:49 :
Vervelend dat je je zo rot voelt. Hopelijk lukt het je toch om iig wat te eten (misschien niet nu, maar wie weet dan wel morgen of anders overmorgen). En als je je bedenkt, zoek dan ajb toch hulp. (Ik geef het op en zal het aan blijven raden. )
Het kan me echt niet meer schelen. D'r zijn nu gewoon dingen gebeurd, die... ja, die echt pijn doen.
Oud 08-04-2005, 17:21
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 08-04-2005 @ 18:19 :
Het kan me echt niet meer schelen. D'r zijn nu gewoon dingen gebeurd, die... ja, die echt pijn doen.
Mij kan het wel schelen en daardoor blijf ik het toch steeds zeggen.

Klote dat er dergelijke dingen gebeurd zijn. Maar moet je daarom je lichaam kapot maken/laten gaan?
Oud 08-04-2005, 17:22
Mara
Mara is offline
Vandaag kut gegeten.

Had tentamen, maar ik heb faalangst. Ik raakte dus al in paniek op de fiets, heb 10 minuten in lokaal gezeten en barstte bijna in tranen uit. Ben toen weggegaan, met lerares gaan praten die me daar training in heeft gegeven. Ik moet het tentamen gewoon inhalen met de zieken. Daar bij haar barstte ik wel in tranen uit, voelde me echt kut

Ben daarna heel stom naar de supermarkt gegaan, reep chocola en zo'n bakje met van die ijscups gehaald. Ik voelde me zo depri
Heb half bakje van die dingen (100g) gegeten, hoofdbestanddeel is vet. Nog een 35g pure chocola (swiss, dus 72% cacao) en 's middags 3 pannenkoeken. Als ontbijt had ik 3 boterhammen. Ook heb ik nog 2 plakjes indische cake gehad. Avondeten was macaroni.

Al met al zal 't wel hoog uitkomen ben ik bang, maar 't maakt me niet uit. Normaal refeed op zaterdag, nu dan maar vrijdag.

Ik voelde me ook zo beroerd
Oud 08-04-2005, 17:23
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-04-2005 @ 18:22 :
Ik voelde me ook zo beroerd
Is nog geen excuus om dan maar te gaan eten...juist dan zou je moeten proberen het niet te doen...je voelt je er niet beter door, toch? (Ik snap dat het niet zo simpel is...)

(})
Oud 08-04-2005, 17:25
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 08-04-2005 @ 18:23 :
Is nog geen excuus om dan maar te gaan eten...juist dan zou je moeten proberen het niet te doen...je voelt je er niet beter door, toch? (Ik snap dat het niet zo simpel is...heb er zelf ook wel eens last van...maar toch...)

(})
Ik weet het wel, en ik doe het ook praktisch nooit meer, emotie-eten. Ik kon het nu echter niet tegenhouden, kon niet meer helder denken ofzo.

Ik maak me er alleen niet al te druk om, dit is de eerste keer dat dit gebeurd en de kans dat het nogmaals voorkomt is enorm klein.
Oud 08-04-2005, 17:46
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Pff weer zo een kutdag Maar ik heb met tot nu toe goed kunnen inhouden kwa eten, alleen een klein kaascakeje (101cal) gegeten als 'comfort' food
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 08-04-2005, 18:00
Verwijderd
Ik dacht vandaag veel gegeten te hebben maar dat valt achteraf nog heel erg mee. Na het avondeten zat ik echt heel erg vol en had ik zelfs een beetje buikpijn. Ik kan mezelf toch moeilijk misselijk gaan eten?

8:00
3 x sultana naturel

10:00
2 x volkorenboterham met halvajam

12:30
2 x volkorenboterham met halvajam
1 x appel

15:00-16:00
1 x appel
1 handje maltesers

17:30
1 x pittabroodje
200 gram ijsbergsla
150 gram varkensschnitzel (in reepjes met shoarma kruiden)

18:30
200 gram kiwi
200 gram meloen
Oud 08-04-2005, 18:03
Mara
Mara is offline
@Sneeuwvlokje: Lijkt me wel weinig. Hoeveel kcal is 't?
Oud 08-04-2005, 18:04
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-04-2005 @ 19:03 :
@Sneeuwvlokje: Lijkt me wel weinig. Hoeveel kcal is 't?
Tussen de 1200 en 1300.
Oud 08-04-2005, 18:04
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-04-2005 @ 19:04 :
Tussen de 1200 en 1300.
Dat ís idd weinig. Ga je er vanavond wat meer bijeten?
Oud 08-04-2005, 18:07
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-04-2005 @ 19:04 :
Dat ís idd weinig. Ga je er vanavond wat meer bijeten?
Lijkt me wel verstandig, alleen mijn buik voelt nu echt niet fijn. Sinds die (vr)eetbui van maandagavond heb ik erge last van mijn buik. Ik drink nu thee, misschien dat mijn buik daar ietsje van kalmeert. Vanavond eet ik nog wel wat yoghurt en ik heb ook nog wat kiwi en meloen over die ik net niet heb opgegeten.
Oud 08-04-2005, 18:23
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
ANGE schreef op 08-04-2005 @ 18:19 :
Het kan me echt niet meer schelen. D'r zijn nu gewoon dingen gebeurd, die... ja, die echt pijn doen.
ANGE, ik zeg het nog één keer tegen je: ga alsjeblieft hulp zoeken. Want alleen red je het niet, hoe graag je dat ook wilt. En wat voor dingen er ook gebeurd mogen zijn, zoals Leonoor al zegt, ze zijn het niet waard je lichaam kapot te maken. Je moet zelf nu sterker maken, eerst lichamelijk en dan geestelijk. Dan kun je alles zeker veel beter verwerken.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 08-04-2005, 18:28
jemappelebas
Avatar van jemappelebas
jemappelebas is offline
Wat ik allemaal eet op een dag

Bij het opstaan 5 gr Creatine, 1/2 liter vruchtensap, 1 gr Vit C
1/2 uur later 8 boterhammen; 4 met een mix van 3 gebakken eieren en 20+ kaas / 4 met honing, jam, stroop etc. 1 glas jus d´orange
Maaltijd 2 4 sneetjes ontbijtkoek
Tussendoor 5 gr creatine, 1/2 liter vruchtensap
Maaltijd 3 1/2 liter magere yoghurt met 100 gr Cruesli
Maaltijd 4 Een bakje vruchtenkwark en 4 krentenbollen, 1 glas jus d´orange
7 gr glutamine
5 gr Creatine en 7 gr glutamine, 1/2 liter vruchtensap
Maaltijd 5 200 gr rijst, saus en 200 gr kipfilet
Tussendoor 5 gr creatine, 1/2 liter vruchtensap
Maaltijd 6 1 blikje tonijn met een beetje ananas
Voor het slapen gaan 5 gr Glutamine, 5 gr creatine, 1/2 liter vruchtensap
Oud 08-04-2005, 18:42
Verwijderd
Citaat:
jemappelebas schreef op 08-04-2005 @ 19:28 :
Wat ik allemaal eet op een dag

Bij het opstaan 5 gr Creatine, 1/2 liter vruchtensap, 1 gr Vit C
1/2 uur later 8 boterhammen; 4 met een mix van 3 gebakken eieren en 20+ kaas / 4 met honing, jam, stroop etc. 1 glas jus d´orange
Maaltijd 2 4 sneetjes ontbijtkoek
Tussendoor 5 gr creatine, 1/2 liter vruchtensap
Maaltijd 3 1/2 liter magere yoghurt met 100 gr Cruesli
Maaltijd 4 Een bakje vruchtenkwark en 4 krentenbollen, 1 glas jus d´orange
7 gr glutamine
5 gr Creatine en 7 gr glutamine, 1/2 liter vruchtensap
Maaltijd 5 200 gr rijst, saus en 200 gr kipfilet
Tussendoor 5 gr creatine, 1/2 liter vruchtensap
Maaltijd 6 1 blikje tonijn met een beetje ananas
Voor het slapen gaan 5 gr Glutamine, 5 gr creatine, 1/2 liter vruchtensap
En op hoeveel kcal kom je dan ongeveer per dag?
Oud 08-04-2005, 18:44
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Woohoo! Ik ben afgevallen!!

Ik kon niet meer wachten en ben stiekem op de weegschaal gaan staan. Aangezien je 's avonds meer weegt... en ik woog onder de 84 kg

Maar, morgenochten, voor het ontbijt, weeg ik mezelf officieel, dus dan zal ik jullie ook blij maken met mijn aantal verloren kilo's
__________________
<):o)
Oud 08-04-2005, 18:53
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 08-04-2005 @ 19:28 :
Wat ik allemaal eet op een dag

Bij het opstaan 5 gr Creatine, 1/2 liter vruchtensap, 1 gr Vit C
1/2 uur later 8 boterhammen; 4 met een mix van 3 gebakken eieren en 20+ kaas / 4 met honing, jam, stroop etc. 1 glas jus d´orange
Maaltijd 2 4 sneetjes ontbijtkoek
Tussendoor 5 gr creatine, 1/2 liter vruchtensap
Maaltijd 3 1/2 liter magere yoghurt met 100 gr Cruesli
Maaltijd 4 Een bakje vruchtenkwark en 4 krentenbollen, 1 glas jus d´orange
7 gr glutamine
5 gr Creatine en 7 gr glutamine, 1/2 liter vruchtensap
Maaltijd 5 200 gr rijst, saus en 200 gr kipfilet
Tussendoor 5 gr creatine, 1/2 liter vruchtensap
Maaltijd 6 1 blikje tonijn met een beetje ananas
Voor het slapen gaan 5 gr Glutamine, 5 gr creatine, 1/2 liter vruchtensap
Hehe heb je mn raad opgevolgd. Uitgerekend?

Maaltijd 3 en 4 zou ik wat meer proteine aan toevoegen en dan eventueel bij maaltijd 5 80 gram kip minder. Dan is het wat evenwichtiger over de dag.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 08-04-2005, 18:53
jemappelebas
Avatar van jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-04-2005 @ 19:42 :
En op hoeveel kcal kom je dan ongeveer per dag?
ongeveer 3000
Oud 08-04-2005, 18:54
jemappelebas
Avatar van jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 08-04-2005 @ 19:53 :
Hehe heb je mn raad opgevolgd. Uitgerekend?

Maaltijd 3 en 4 zou ik wat meer proteine aan toevoegen en dan eventueel bij maaltijd 5 80 gram kip minder. Dan is het wat evenwichtiger over de dag.
thnx, voor de verbetering

Btw, die eieren stop ik er nog wel in, maar we hebben geen eieren in huis, zaterdag boodschappen doen

Laatst gewijzigd op 08-04-2005 om 18:57.
Oud 08-04-2005, 18:58
Verwijderd
Citaat:
jemappelebas schreef op 08-04-2005 @ 19:53 :
ongeveer 3000
Ghe, dubbel zoveel wat ik eet, maar goed, jou doel is dan ook om dubbel zo groot als mij te zijn.
Sorry :$ ik vond die 3000 zo grappig staan vergeleken met de rest die zo hun best doen om rond de 1600/1700 te blijven.
Oud 08-04-2005, 19:00
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
jemappelebas schreef op 08-04-2005 @ 19:54 :
thnx, voor de verbetering
Maaltijd 2 is ook te weinig, die peperkoek kan beter wat anders zijn. Brinta bijv, drink daar dan nog een shake bij dan is die maaltijd opgevuld.

Maaltijd 3 met yoghurt en cruesli zou je beter tonijn nemen ipv yoghurt, en dan de kwark in de avond voor het slapen gaan met 2 lepels lijnzaadolie, aangezien casseine (in kwark) en het vet in de olie de opname vertragen en zo de aanvoer over de nacht rekken.

Ik denk dat er nog wel wat caloriën bij mogen, maar je ben iig op de goede weg. Hoewel ik wel vind dat er wat veel "lege" kcal in zitten, yoghurt bijv, peperkoek enz.

Wat ik van jou weet maakt dat voor jou lichaam niet zoveel uit, maar het moet niet zo zijn dat je verder niets meer op kunt, in dat geval kies je beter voor bronnen die meer opleveren maar kleiner zijn qua volume.

@ Arenda, die 3000 is nog weinig. Ga maar eens richting 3500 Bas.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 08-04-2005, 19:04
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 08-04-2005 @ 20:00 :
@ Arenda, die 3000 is nog weinig. Ga maar eens richting 3500 Bas.
*kuch*

Oud 08-04-2005, 19:05
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Vandaag :
tussen 8 en 9: 2x griesmeelpudding (400cal) , 1 appel (60cal), 1bb (20gram) (50cal)

tond 12 : 1 pick en croque (101cal) en 2bb (40gram) (100cal) met 1 smeerkaasje (47cal)

14.30 : 200 ml magere melk (66cal) met een banaan (124cal) en zoetstof (5cal)

16.30 : een tuc koekje (?) en een cakeje (101cal)

18.30 : sinaasappel : 40cal

19.00 : 250 gram aardappelen (+-220cal) en 250 gram spinazie (+-40cal)

20.00 : yoghurt van danio met musli achtig iets( kleine 300cal)

Dik 1600 dus
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 08-04-2005, 19:08
Verwijderd
Oh, iemand vroeg welke maat ik had? Ik zit nu op 29 spijkerbroek (geloof ik, ligt aan de broek) qua (strakke) topjes meestal een M, en da's ongeveer een kleine 38 denk ik? En met die maten ben ik best tevreden hoor, heel wat beter dan vorig zomer maar ik ga door naar de 58 omdat dan m'n borsten nog een beetje kleiner worden samen met een aantal andere plekken, anderen zullen dat mischien niet zien; Ik wel als ik naar bh's moet zoeken
Oud 08-04-2005, 19:10
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Arenda schreef op 08-04-2005 @ 20:04 :
*kuch*

Ter vergelijking, ik zit aan 4200 en moet me nog vaak beheersen er niet meer bij te duwen.

Veel eten went.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 08-04-2005, 19:11
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 08-04-2005 @ 20:05 :
Vandaag :


Dik 1600 dus
Eh? Wat ister mis met 1600, in mijn ogen is dat goed? (Tenzij je 1.85 bent of bv 1.30m) Wat was je doel

En dat tucje en een cakeje vind ik een beetje, een minder tussendoortje, en griesmeel pudding voor het ontbijt vind ik persoonlijk ook niet zo geslaagd.
Oud 08-04-2005, 19:12
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ja het is wel goed op zich maar ik ga straks nog bij een vriend en das altijd chips, limonade, koekjes , ... en ik vrees dat ik me niet ga kunnen inhouden. Die pudding was idd niet goed, zeker geen 2 bakjes maar ik kon het neit helpen Niet meer kopen dus.
En ik zou het liefst een 1500cal hebben.
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 08-04-2005, 19:12
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
hi
ik ben een paar daagjes niet geweest--> computer was dood
naja, ik ben woensdag naar ziekenhuis geweest.. woog 's ochtends thuis 61.8 dus was weer afgevallen.. maar heb het in het ziekenhuis naar 67 gebracht, en omdat die mevrouw me verkeerd meette, kwam ik op een paar centimeter kleiner uit, waardoor ik een bmi van 20,3 zou hebben . Dus goed afgelopen.. heb me sindsdien niet meer gewogen, vind mezelf er nu wel mooi uitzien.. zal wel ongeveer 63 kg zijn. ik mag weer sporten dus ga morgen lekker beginnen met rennen, maar moet dan wel wat meer van mezelf eten.. ik denk wel dat ik gewoon op dit gewicht wil blijven als ik goed eet en gewoon blijf menstrueren enzo... ik zie wel.. maak morgen wel voor en achterkant foto's...
Oud 08-04-2005, 19:14
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 08-04-2005 @ 20:10 :

Veel eten went.
Da's waar, vraagje, ik wil/ga straks, met anderhalf maand) ook beginnen met meer sporten en wil dan vooral iets meer ga leren over krachtraining enzovoorts. (Waar ik dusop dit moment geen snars van snap, eerlijk gezegd, ik voel me totaal niet comfortabel in de beneden verdieping van mijn sportschool: Er lopen vrijwel alleen bb-ers en wannabee-bbers rond) Maar ehm zou jij mij dan kunnen helpen met eten e.d? (Of anders pm ik je dan wel)
Oud 08-04-2005, 19:15
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 08-04-2005 @ 20:12 :
hi
ik ben een paar daagjes niet geweest--> computer was dood
naja, ik ben woensdag naar ziekenhuis geweest.. woog 's ochtends thuis 61.8 dus was weer afgevallen.. maar heb het in het ziekenhuis naar 67 gebracht, en omdat die mevrouw me verkeerd meette, kwam ik op een paar centimeter kleiner uit, waardoor ik een bmi van 20,3 zou hebben . Dus goed afgelopen.. heb me sindsdien niet meer gewogen, vind mezelf er nu wel mooi uitzien.. zal wel ongeveer 63 kg zijn. ik mag weer sporten dus ga morgen lekker beginnen met rennen, maar moet dan wel wat meer van mezelf eten.. ik denk wel dat ik gewoon op dit gewicht wil blijven als ik goed eet en gewoon blijf menstrueren enzo... ik zie wel.. maak morgen wel voor en achterkant foto's...
Doe nou niet! Je zit nog niet op een gezond gewicht, kom op, dat laatste beetje moet er ook nog bij!
Oud 08-04-2005, 19:16
Verwijderd
Citaat:
kellytje schreef op 08-04-2005 @ 20:12 :
Ja het is wel goed op zich maar ik ga straks nog bij een vriend en das altijd chips, limonade, koekjes , ... en ik vrees dat ik me niet ga kunnen inhouden. Die pudding was idd niet goed, zeker geen 2 bakjes maar ik kon het neit helpen Niet meer kopen dus.
En ik zou het liefst een 1500cal hebben.
Zelfbeheersing is een kunst, je zou ook gewoon wat rijstwafels of iets anders me ekunnen nemen, dat doe ik ook, mijn vriend eet graag en vaak chips en di eweet ik dan af te slaan als ik zelf wat meeneem om op te munchen. Mischien is dat een idee, en griesmeel pudding is trouwens wel erg lekker, lol.
Oud 08-04-2005, 19:17
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Arenda schreef op 08-04-2005 @ 20:14 :
Da's waar, vraagje, ik wil/ga straks, met anderhalf maand) ook beginnen met meer sporten en wil dan vooral iets meer ga leren over krachtraining enzovoorts. (Waar ik dusop dit moment geen snars van snap, eerlijk gezegd, ik voel me totaal niet comfortabel in de beneden verdieping van mijn sportschool: Er lopen vrijwel alleen bb-ers en wannabee-bbers rond) Maar ehm zou jij mij dan kunnen helpen met eten e.d? (Of anders pm ik je dan wel)
Ik dacht dat je daar al mee bezig was, je zat al op dbb en b&f toen je die andere nick nog had toch?

Roep maar als het nodig is

Praktisch advies: Praat eens met de sympathiekst ogende "big guy" of nog liever, "big woman" over zijn haar geschiedenis in de sport. Vraag naar hun theoriën over trainen, eten etc en lees de internet boards.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae

Laatst gewijzigd op 08-04-2005 om 19:19.
Oud 08-04-2005, 19:18
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Idd het is lekker.
Ik moet gewoon niet meer eten nu ... Mss nog stukje fruit. Zelfs al neem ik eten mee, dan snoep ik wsl toch ook...Of ik eet het hele pak rijstkoeken op
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 08-04-2005, 19:20
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 08-04-2005 @ 20:17 :
Ik dacht dat je daar al mee bezig was, je zat al op dbb en b&f toen je die andere nick nog had toch?

Roep maar als het nodig is
Ik snap geen snars van dbb (mss ligt het aan mijn browser) maar ik probeer wel mee te lezen, had er tot voor kort alleen niet genoeg tijd voor, nu wel.
Stumptuous.com is trouwens ook een geweldige site (voor mij dan) En ja me tmijn andere nick was ik daar al in geintereseerd, maar wou eerst afvallen, nu heb ik voor mijzelf echte plannen en doelen gemaakt dus mjah, thanks, en je hoort het wel
Oud 08-04-2005, 19:23
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Arenda schreef op 08-04-2005 @ 20:08 :
Oh, iemand vroeg welke maat ik had? Ik zit nu op 29 spijkerbroek (geloof ik, ligt aan de broek) qua (strakke) topjes meestal een M, en da's ongeveer een kleine 38 denk ik? En met die maten ben ik best tevreden hoor, heel wat beter dan vorig zomer maar ik ga door naar de 58 omdat dan m'n borsten nog een beetje kleiner worden samen met een aantal andere plekken, anderen zullen dat mischien niet zien; Ik wel als ik naar bh's moet zoeken
Hoe lang was je? Want met deze maten ben je gewoon heel slank... en snap ik eigenlijk niet waarom je nog moet afvallen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-04-2005, 19:24
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Arenda schreef op 08-04-2005 @ 20:20 :
Ik snap geen snars van dbb (mss ligt het aan mijn browser) maar ik probeer wel mee te lezen, had er tot voor kort alleen niet genoeg tijd voor, nu wel.
Stumptuous.com is trouwens ook een geweldige site (voor mij dan) En ja me tmijn andere nick was ik daar al in geintereseerd, maar wou eerst afvallen, nu heb ik voor mijzelf echte plannen en doelen gemaakt dus mjah, thanks, en je hoort het wel
Lees de artikels op bodybuilding.com dan ook maar eens. De standaard fora zijn idd wat chaotisch voor beginners. Dat is het nadeel, als je zelf ervaring hebt is het allemaal heel logisch maar het is bijna onmogelijk het een beginner uit te leggen en te zorgen dat hij/zij het helemaal snapt.

De tijd voor nemen en alles lezen wat je vind.

lees ook sport&fitness, erg handig blad voor beginners en soms gevorderden
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 08-04-2005, 19:24
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-04-2005 @ 20:15 :
Doe nou niet! Je zit nog niet op een gezond gewicht, kom op, dat laatste beetje moet er ook nog bij!
ja is wel zo... maar kreeg al de opmerking: jij bent ook bol geworden
Oud 08-04-2005, 19:24
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
kellytje schreef op 08-04-2005 @ 20:18 :
Idd het is lekker.
Ik moet gewoon niet meer eten nu ... Mss nog stukje fruit. Zelfs al neem ik eten mee, dan snoep ik wsl toch ook...Of ik eet het hele pak rijstkoeken op
Je moet overdag juist meer eten, met zo weinig eten vind ik het niet gek dat je naar snoep ed grijpt, je lichaam heeft gewoon meer nodig en daar krijg je (lekkere) trek van...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-04-2005, 19:26
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Overdag meer eten ? Wat bedoel je , welke uren dan ?
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 08-04-2005, 19:27
Mara
Mara is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 08-04-2005 @ 20:24 :
ja is wel zo... maar kreeg al de opmerking: jij bent ook bol geworden
Je bent natuurlijk dikker geworden, maar dat moet ook. De reden dat mensen dat zeggen is omdat ze dat zien, maar je kennen als extreem dun. Relatief gezien ben je dus bol geworden, want je bent idd dikker dan eerst.

Maar dat betekent niet dat je bol bent!
Oud 08-04-2005, 19:39
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-04-2005 @ 20:27 :
Je bent natuurlijk dikker geworden, maar dat moet ook. De reden dat mensen dat zeggen is omdat ze dat zien, maar je kennen als extreem dun. Relatief gezien ben je dus bol geworden, want je bent idd dikker dan eerst.

Maar dat betekent niet dat je bol bent!
Precies. Er is een verschil dus dik en dikker. En inderaad, probeer die laatste kilo's er nog even aan te eten, het lukt je vast!
Oud 08-04-2005, 19:43
x-spekkie-x
Avatar van x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Lezen jullie zomaar over mijn berichtje heen. En ik was nog wel zo blij
__________________
<):o)
Oud 08-04-2005, 19:53
Verwijderd
Deze week kreeg ik van iemand op school een compliment dat ik mooi slank was! Dat was echt een enorme oppeper voor mijn zelfvertrouwen. Ik weet dat jullie mij in dit topic ook vaak genoeg zeggen dat ik niet dik maar juist dun ben, maar als je het face-to-face hoort komt 't toch anders op je over.

Bovendien heb ik even een 'change of plans' gemaakt. Ik ben het echt helemaal beu, het calorieën tellen de hele dag. Maar van de andere kant heb ik wel een soort van 'houvast' nodig (een schema om me aan te houden) want anders ga ik - net als vandaag - te weinig eten. Dus ik heb zostraks even een schema gemaakt, aangepast op de pauze's die ik op school heb, zodat ik genoeg en goed verdeeld eet.

7:45
2 x boterham
1 x kaas
2 x boter

10:00
1 x fruit

12:00
2 x boterham
2 x zoet beleg

14:15
2 x boterham
2 x vleeswaren
2 x boter

16:30
1 x fruit

18:00
avondeten

20:00
yoghurt/kwark/fruit


Als ik qua producten de magere variant of de 'middenweg' kies kom ik zo rond de 1500 kcal uit. Dat betekent dat ik dan nog 300-500 kcal over heb om wat te 'snoepen'. Of om een extra boterham/fruit te eten mocht ik honger hebben. Wat vinden jullie van dit schema? Goed, of moet ik iets veranderen qua hoeveelheden, verdeling, noem maar op?

@x-spekkie-x: Gefeliciteerd! Hoeveel ben je nu afgevallen dan? Waarschijnlijk is je gewicht morgenvroeg nog ietsje lager, want over het algemeen ben je 's avonds zwaarder dan 's morgens.
Oud 08-04-2005, 20:01
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-04-2005 @ 20:53 :
Deze week kreeg ik van iemand op school een compliment dat ik mooi slank was! Dat was echt een enorme oppeper voor mijn zelfvertrouwen. Ik weet dat jullie mij in dit topic ook vaak genoeg zeggen dat ik niet dik maar juist dun ben, maar als je het face-to-face hoort komt 't toch anders op je over.

Bovendien heb ik even een 'change of plans' gemaakt. Ik ben het echt helemaal beu, het calorieën tellen de hele dag. Maar van de andere kant heb ik wel een soort van 'houvast' nodig (een schema om me aan te houden) want anders ga ik - net als vandaag - te weinig eten. Dus ik heb zostraks even een schema gemaakt, aangepast op de pauze's die ik op school heb, zodat ik genoeg en goed verdeeld eet.

7:45
2 x boterham
1 x kaas
2 x boter

10:00
1 x fruit

12:00
2 x boterham
2 x zoet beleg

14:15
2 x boterham
2 x vleeswaren
2 x boter

16:30
1 x fruit

18:00
avondeten

20:00
yoghurt/kwark/fruit


Als ik qua producten de magere variant of de 'middenweg' kies kom ik zo rond de 1500 kcal uit. Dat betekent dat ik dan nog 300-500 kcal over heb om wat te 'snoepen'. Of om een extra boterham/fruit te eten mocht ik honger hebben. Wat vinden jullie van dit schema? Goed, of moet ik iets veranderen qua hoeveelheden, verdeling, noem maar op?
Opzich is het best goed, maar qua cal te weinig om op gewicht te blijven, hiermee val je af namelijk. Ik zou dan om 20 uur nog een boterham kaas nemen of om half 5 ofzo of om 10 uur, omdat je best een lange dag maakt.

Maar dit is idd ook hoe ik het aanpak, geen cal, maar weten wat ik op een dag minimaal moet eten . Ook weet ik dat ik altijd 2 á 3 extra boterhammen kan eten...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 08-04-2005, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 08-04-2005 @ 20:23 :
Hoe lang was je? Want met deze maten ben je gewoon heel slank... en snap ik eigenlijk niet waarom je nog moet afvallen...
1.67, en ja ik heb een gezond bmi (21.6 om precies te zijn)
en ja ik wil nog afvallen, mede maar niet alleen om de reden die ik noemde. 58kg is geen gek laag of gek hoog gewicht, en is ook niet een onredelijk streven, als ik nu nog 10 kilo af zou willen vallen kan ik je opmerking begrijpen... maar dat is het geval niet. (MeeLFriek streeft naar ergens rond hetzelfde, meen ik?)
Oud 08-04-2005, 20:09
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 08-04-2005 @ 20:43 :
Lezen jullie zomaar over mijn berichtje heen. En ik was nog wel zo blij
Feli (En ik had er idd een beetje overheen gelezen )
Oud 08-04-2005, 20:09
Mara
Mara is offline
Klopt, 1,66m en 58kg.
Oud 08-04-2005, 20:12
Mara
Mara is offline
Alhoewel ik nu trouwens bedenk dat ik dat toch niet ga halen, maar dat dat niet erg is.

Mijn top VVM was 51kg. Terwijl ik maar 1,66m ben. Relatief hoog dus. Zou ik geen VVM verliezen en 58kg weten dan zou ik een vetpercentage hebben van 7/58*100=14%. Dat is idioot laag. Ik zal natuurlijk wel wat VVM verliezen, maar ik moet maar zien.

58 is ook meer een houvast-getalletje voor me. Ja, een streven, maar ik heb me er niet op vastgepind.
Oud 08-04-2005, 20:21
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-04-2005 @ 21:12 :

58 is ook meer een houvast-getalletje voor me. Ja, een streven, maar ik heb me er niet op vastgepind.
Idd, is ook geen goed idee, dan stel je jezelf alleen maar teleur als je dat niet haalt...

En gothic ik snap waar je bang voor bent, ik heb een reel zelfbeeld, ik ben slank, ik ben niet dik en heb ook niet te veel rolletjes, ik zal niet zeggen dat de kans er niet is dat het fout gaat (zeg nooit nooit, right?) Maar mij dunkt dat ik verstandig bezig ben en me geen gekke dingen in mn hoofd heb gehaald.. Mijn punt is... nahja, snap je me een beetje? En mijn motieven? het is ook moeilijk om iemands motieven echt te detecteren alleen door dit forum.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23.