Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2005, 20:28
Verwijderd
Ik heb mijn verschrikkelijke chocolade-vreetbui (2 bb met dikke laag chocopasta, daarna nog iets van 8 theelepels pasta los en nog iets van 8 blokjes witte chocola) een beetje goed gemaakt door 40 minuten te gaan hardlopen en buikspier oefeningen te doen

Morgen weer goed mn best doen Lukt wel denk ik aangezien ik de hele dag op school zit waar ik eten meeneem en eigenlijk nooit wat koop..
Dus dan moet ik me wel houden aan wat ik van tevoren klaarmaak
Oud 03-05-2005, 20:36
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik zag niet die optimel reclame weer voorbij komen, en het klinkt misschien een beetje truttig, maar ik vind het wel een mooie slogan voor hier

'Het mooiste gewicht is evenwicht'.
Oud 03-05-2005, 21:07
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Hagel schreef op 03-05-2005 @ 19:34 :
13.00 2 boterhammen (zelfgebakken dus grote) met cervelaat gegeten en een glas cola light
tussendoor 500 ml water
16.00 enorme bak magere yoghurt met cruesli, ananasstukjes en perzik en glas cola light
17.30 150 gram rauwkost (wortel, witte kool, paprika)
19.30 avondeten, 2 pistoletjes met zalm en een glas roosvicee
straks nog een klein blikje tomatensoep (hoort bij avondeten maar ik heb geen trek meer)
en nog wat yoghurt en fruit.

Tis niet veel denk ik, maar een keer zo'n dagje kan geen kwaad lijkt me. Ik heb sowieso als de zon schijnt minder trek?
soep toch niet meer gegeten
kom nu uit op:
13.00 2 boterhammen (zelfgebakken dus grote) met cervelaat gegeten en een glas cola light
tussendoor 500 ml water
16.00 enorme bak magere yoghurt met cruesli, ananasstukjes en perzik en glas cola light
17.30 150 gram rauwkost (wortel, witte kool, paprika)
19.30 avondeten, 2 pistoletjes met zalm en een glas roosvicee
21.00 kiwi
21.45 pakje liga milkbreak duo (2 dus) en glas cola light

ik kom rond de 1250 kcal uit, had eigenlijk minder gehoopt omdat ik vrij weinig gegeten had, maarja wel calorierijke dingen
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties

Laatst gewijzigd op 03-05-2005 om 21:12.
Oud 03-05-2005, 21:33
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Sarah schreef op 03-05-2005 @ 21:25 :
eens in de 5 jaar is 5 mei een Officiele Nationale Feestdag. De andere jaren niet, ik weet ook niet precies waarom, misschien omdat er anders te veel feestdagen komen.
is dat niet alleen als zowel hemelvaart als 5 mei op 1 dag is?
__________________
I love dr Phil :D
Oud 03-05-2005, 21:38
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Gothic schreef op 03-05-2005 @ 19:41 :
Te weinig, zeker als je sport. Wit brood is niet echt goed, maar volgens mij is dat al eerder gezegd. Volgens mij moest jij ook helemaal niet afvallen met jouw lengte en gewicht.
maar een uurtje gesport, niet intensief ook
het ging regenen

maar wit brood
jah dat vind ik lekker
het is al beter dan geen brood eten, heb ik ook een tijdje gedaan.

ik kan eigenlijk helemaal niet inschatten hoeveel het in kcal is wat ik heb gegeten.
als ik zo'n becel ofzo invul staan de proucten er weer niet bij enzo.
hoe doen jullie dat?
__________________
I love dr Phil :D
Oud 03-05-2005, 21:39
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Hallo mensen, even serieus.
Dit topic is niet bedoeld om de nationale feestdagen of de openingstijden van de supermarkt met elkaar te bespreken, toch?

Er zijn echt mensen die graag op hun voeding willen letten, maar die afhaken omdat de topics zo snel gaan! Het is moeilijk bij te houden voor mensen die bijvoorbeeld 1x per dag even forummen. Dat is toch zonde? Ik vind van wel.
Dit is niet hatelijk bedoeld maar serieus!
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 03-05-2005, 21:41
Verwijderd
Ook al vind ik al dat offtopic 'geblaat' best gezellig, ik ben het wel met Roos eens.
Daarom hier van mij een serieuze voedings-en-gezondheid-vraag:
welke zaden en nootjes zijn nu het 'gezondst'??
Mij werd aangeraden om veel pitten, noten en zaden te eten, maar welke kan ik dan het best hebben?
Oud 03-05-2005, 21:44
Isiyanka
Avatar van Isiyanka
Isiyanka is offline
Citaat:
Gothic schreef op 03-05-2005 @ 19:40 :
dan neem je nog wat brood na het eten (kan je nog gemakkelijk hebben), dan zit je vol en krijg je geen trek in chips en chocolade.
Dat heeft daar niet zoveel mee te maken, 't is gewoon erg makkelijk om een koekje te pakken als je bij iemand aan het oppassen bent 't Viel uiteindelijk wel mee, geloof ik, hoewel ik niet precies weet hoeveel er in bitterkoekjes zit.
__________________
Reina de la Calle
Oud 03-05-2005, 21:49
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
@ Leonoor: Even een reactie op jouw reactie op het vorige topic
Wat vind jij dan wel een realistisch doel? Ik ben misschien ook wat te optimistisch aangezien ik de laatste weken ook niets ben afgevallen en zelfs wat ben aangekomen. Wat zullen we zeggen, 69 of 69,5?

En over het witte brood, ik denk dat ik toch maar gewoon eet wat in huis is. Is wel zo makkelijk en ik merk gelukkig al dat er steeds meer bruin brood in huis wordt gehaald Toch bedankt voor de tip.
__________________
Oud 03-05-2005, 21:49
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Roos schreef op 03-05-2005 @ 22:39 :
Hallo mensen, even serieus.
Dit topic is niet bedoeld om de nationale feestdagen of de openingstijden van de supermarkt met elkaar te bespreken, toch?

Er zijn echt mensen die graag op hun voeding willen letten, maar die afhaken omdat de topics zo snel gaan! Het is moeilijk bij te houden voor mensen die bijvoorbeeld 1x per dag even forummen. Dat is toch zonde? Ik vind van wel.
Dit is niet hatelijk bedoeld maar serieus!
Ik snap je punt, maar je kunt er ook overheen scrollen toch? Ik lees ook niet altijd alles, als het weer over iets nuttigs gaat lees ik een paar posts terug en dan haal ik het belangrijkste er wel uit. Maar ik zal er iig wel op letten
Oud 03-05-2005, 21:49
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Roos schreef op 03-05-2005 @ 22:39 :
Hallo mensen, even serieus.
Dit topic is niet bedoeld om de nationale feestdagen of de openingstijden van de supermarkt met elkaar te bespreken, toch?

Er zijn echt mensen die graag op hun voeding willen letten, maar die afhaken omdat de topics zo snel gaan! Het is moeilijk bij te houden voor mensen die bijvoorbeeld 1x per dag even forummen. Dat is toch zonde? Ik vind van wel.
Dit is niet hatelijk bedoeld maar serieus!
is ook zo
maar wat is dan de consequentie?
dat mensen maar 1 x per dag hun menu mogen posten?

deze topic is meer een soort dieetgroepje , waar naast het pure 'zakelijke' eten, ook het emotionele deel van afvallen ed aan bod komt.

trouwens gooi deze discussie dan ook maar op beleidszaken ofzo, want nu wordt de topic vervuild
__________________
I love dr Phil :D
Oud 03-05-2005, 21:50
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
En oja, vanavond anderhalf uur getennist! Daarna wel een ijsje gehad bij de Italiaan maar ik vraag me echt af hoeveel kcal dat nou ongeveer bevat. Het waren 2 bolletjes (een aardbei en een nogatella) en dan zo'n hoorntje. Heb er 300 kcal voor geteld, zou dat ongeveer goed zijn?
__________________
Oud 03-05-2005, 21:53
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 03-05-2005 @ 22:50 :
En oja, vanavond anderhalf uur getennist! Daarna wel een ijsje gehad bij de Italiaan maar ik vraag me echt af hoeveel kcal dat nou ongeveer bevat. Het waren 2 bolletjes (een aardbei en een nogatella) en dan zo'n hoorntje. Heb er 300 kcal voor geteld, zou dat ongeveer goed zijn?
100 Gram roomijs is zo'n 120-130 kcal, en ik denk dat een bolletje idd zo'n 80-100 gram is, maar dat schat ik ook maar
Oud 03-05-2005, 22:04
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Bloem schreef op 03-05-2005 @ 22:53 :
100 Gram roomijs is zo'n 120-130 kcal, en ik denk dat een bolletje idd zo'n 80-100 gram is, maar dat schat ik ook maar
Hm oke, dan komt mijn schatting denk ik toch wel redelijk in de buurt. Vandaag in totaal 2085 kcal, maar wel anderhalf uur getennist en bij elkaar ruim een half uur gelopen/gefietst vandaag.
__________________
Oud 03-05-2005, 22:17
Mara
Mara is offline
@Isiyanka: Ook nog een banaan en een 'dragon fruit' vergeten erbij te zetten.

Net nog plakje indische cake gehad. Kom op een kleine 1500 voor vandaag.
Oud 03-05-2005, 22:25
Mara
Mara is offline
Vetpercentage gemeten: 31.5%
Nog steeds uberdramatisch maar lager dan de vorige keer, toen was 't iets van 33/34%.

VVM is 49,9kg, gezakt dus vergeleken met enkele maanden terug. Maargoed, toen zat ik sowieso beter. Ben al blij dat d'r weer een dalende lijn in zit
Oud 03-05-2005, 22:29
Verwijderd
Kom ondanks mn chocoladeuitbarsting op 2090 kcal, helemaal niet slecht dus.
Maar 112 gram vet Asociaal veel...
Zoals ik al eerder zei, morgen weer goed bezig
Oud 03-05-2005, 22:29
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 03-05-2005 @ 23:25 :
Vetpercentage gemeten: 31.5%
Nog steeds uberdramatisch maar lager dan de vorige keer, toen was 't iets van 33/34%.
Beter toch! Goedzo!
Oud 04-05-2005, 04:28
Verwijderd
Hmm, net thuis van werk, een van mn broodjes niet opgegeten op werk en heb nu superhonger: bak groentesoep en en witbolletje met een dikke laag kaas... mischien niet heel erg slecht.. maar t'was toch niet de bedoeling. Mjah.
Oud 04-05-2005, 06:47
Verwijderd
Citaat:
Freestyler* schreef op 03-05-2005 @ 22:33 :
is dat niet alleen als zowel hemelvaart als 5 mei op 1 dag is?
Volgens mij niet? In 2010 is hemelvaart volgens mij niet op 5 mei nl. Het is nu maar één keer in de 5 jaar omdat de echte bevrijding nu al "zo lang geleden is" (en volgens mij idd ook omdat er anders idd teveel feestdagen waren oid).

Citaat:
Dreamzy schreef op 03-05-2005 @ 22:49 :
@ Leonoor: Even een reactie op jouw reactie op het vorige topic
Wat vind jij dan wel een realistisch doel? Ik ben misschien ook wat te optimistisch aangezien ik de laatste weken ook niets ben afgevallen en zelfs wat ben aangekomen. Wat zullen we zeggen, 69 of 69,5?
69,5 als doel, maar 69 proberen? (Want daar hoop ik eigenlijk toch wel op. )
Oud 04-05-2005, 06:49
Verwijderd
Citaat:
Arenda schreef op 04-05-2005 @ 05:28 :
Hmm, net thuis van werk, een van mn broodjes niet opgegeten op werk en heb nu superhonger: bak groentesoep en en witbolletje met een dikke laag kaas... mischien niet heel erg slecht.. maar t'was toch niet de bedoeling. Mjah.
Misschien een teken dat je gewoon meer moet eten?
Of iig anders verspreid over de dag oid?

Hoe laat is 5.28u bij jou btw? En als je hier post wat je eet met tijden, gebruik je dan de tijden bij jou? (Want dan eet je idd wel erg laat nog, misschien kun je dat dan beter wat eerder eten ofzo?)
Oud 04-05-2005, 07:39
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-05-2005 @ 07:47 :
Volgens mij niet? In 2010 is hemelvaart volgens mij niet op 5 mei nl. Het is nu maar één keer in de 5 jaar omdat de echte bevrijding nu al "zo lang geleden is" (en volgens mij idd ook omdat er anders idd teveel feestdagen waren oid).


69,5 als doel, maar 69 proberen? (Want daar hoop ik eigenlijk toch wel op. )
Een keer in de 5 jaar is 5 mei een feestdag. Helaas valt het nu samen met een andere feestdag, namelijk Hemelvaart. We zijn nu dus gewoon vrij donderdag, maar dat zouden we ook zijn als het geen Hemelvaart was.

Deal We gaan ervoor!
__________________
Oud 04-05-2005, 07:58
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 03-05-2005 @ 17:57 :
Maar nu moet je wel ook je avondeten nemen he? Anders maakt het nog geen fluit uit.
Ja hoor. Ook al gedaan. Niet zo heel erg veel, voelde me erg vol, maar ik heb wel wat gehad. En ik ben vanochtend de dag begonnen met 2 (!!!) boterhammen.... *misselijk*
Oud 04-05-2005, 10:39
Hagel
Hagel is offline
vanochtend een grote schaal magere yoghurt met een beetje cruesli, een halve perzik in stukjes en een 2 lepels met stukjes ananas op. het begoin goed maar het is zo benauwd buiten dat mijn darmen opspelen en ik enorme kramp heb, hoop dat het straks beter gaat want ik wil nog wel goed eten voordat ik moet werken.

edit: nu net 2 boterhammen met nog wat gerookte zalm (van gister over) gegeten
en nu nog een banaan (14.23)
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties

Laatst gewijzigd op 04-05-2005 om 13:24.
Oud 04-05-2005, 10:55
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik heb een nieuw plan van aanpak Het eten ging heel goed toen ik weer kon sporten, toen vond ik het niet erg om wat meer te eten. Maar dat sporten lukt nu even niet, en toen zat ik al heel snel weer terug op 1500 kcal per dag, en daar moest ik echt 'tegen eten', anders kwam ik vaak nog lager uit. Dat wil ik niet, dus deze week ga ik erg mijn best doen om er per dag 1600 te halen, kom ik dan niet aan, eet ik de week erop 1700, enz. Kom ik wel aan blijf ik een week langer op 1600 zitten. Zo wil ik op +/- 1900 kcal uitkomen, bij verschillende berekeningen kom ik altijd daar op uit. Daarbij kan ik nog 1,5 week zelf koken omdat mijn moeder op vakantie is, dus dat geeft een beetje een gevoel van zekerheid, dat ik niet ineens 's avonds voor verrassingen kom te staan. Ik hoop dat het gaat lukken, vandaag is mijn planning iig als volgt:

11.00: 2 Volkoren boterhammen met 20+ kaas, 250 gram kwark met een appel.
14.00: 2 Volkoren boterhammen met tonijn, 2 met pindakaas.
16.00: 250 Gram kwark met een appel.
18.00: Koolvis, aardappelpuree en broccoli. 250 Gram kwark na.
20.00: 1 Beker cappuccino (= zwarte koffie met 150 ml halfvolle melk).

Misschien dat ik mijn toetje ook wel later op de avond op eet, maar dat heb ik een paar keer geprobeert en dan word ik 's nachts vaak misselijk wakker, dus na het avondeten niet meer eten gaat beter. Daarbij vult zo'n beker cappuccino bij mij ook al ontzettend, en heb geen zin om uit elkaar te ploffen
Oud 04-05-2005, 11:35
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ontbijt : 2bb met 20+kaas , 1 rijstpapje (111cal)
lunch : een pak friet met andalouse saus ( had gene tijd om te koken)
Ik ga zometeen werken van 1-8 , rond alf 6 heb ik een half uur pauze, en dan ga ik een groentesalade met dressing eten en mss een yoghurtje
Vanavond nog een boterham en fruit
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 04-05-2005, 11:43
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
kellytje schreef op 04-05-2005 @ 12:35 :
Ontbijt : 2bb met 20+kaas , 1 rijstpapje (111cal)
lunch : een pak friet met andalouse saus ( had gene tijd om te koken)
Ik ga zometeen werken van 1-8 , rond alf 6 heb ik een half uur pauze, en dan ga ik een groentesalade met dressing eten en mss een yoghurtje
Vanavond nog een boterham en fruit
heb je tussen 1 en half 6 niet tijd om nog een boterham ofzo te eten? want anders zit er wel lange tijd tussen, of een soepje/fruit ofzo?
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 04-05-2005, 11:49
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Maryk schreef op 03-05-2005 @ 22:41 :
Ook al vind ik al dat offtopic 'geblaat' best gezellig, ik ben het wel met Roos eens.
Daarom hier van mij een serieuze voedings-en-gezondheid-vraag:
welke zaden en nootjes zijn nu het 'gezondst'??
Mij werd aangeraden om veel pitten, noten en zaden te eten, maar welke kan ik dan het best hebben?
Zonnebloempitten, walnoten, onbewerkte pinda's eventueel. Rijk aan onverzadigde vetten, DHA EPA, proteinen en enkele vitaminen en mineralen. Hou het beschaafd, ze zijn uiteraard ook rijk aan caloriën.

Probeer ook eens kokosnoten, lekker, best gezond, en zo'n drinknap van een halve noot ziet er zo exotisch uit
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 04-05-2005, 11:52
11568
11568 is offline
Ontbijt:
thee
3 boterhammen waarvan 2 met halvajam en een met kaas

Lunch:

2 boterhammen met halvajam
Optimel

[Ohja en per ongelu k nog thee met 3 suikerklontjes, iemand wist nog niet van mijn nieuwe patroon af ]

Nu: 1 boterham [het is zulk goddelijk brood] met kaas en komkommer

En thee

Laatst gewijzigd op 04-05-2005 om 14:04.
Oud 04-05-2005, 13:00
Mara
Mara is offline
Ok, wil ik vanochtend op tijd op staan. Ik word wakker, kijk op klok, wat zie ik: 7:30. Dat kan nog wel even denk ik, nog even 1/1,5 uurtje liggen. Dus ik ga verder slapen, word weer wakker, kijk op klok: 7:30. Hmm. Kijk op wekker: 12:30 Klok stond dus stil. Ben daarom ook maar niet wezen joggen

Ontbijt
1 bb, 0,5x jam 1x kalkoenfilet
1 knackebrot 20+ kaas
300g komkommer


Dat was om 13u, het is nu 14u en ik ga zo maar weer een paar boterhammen naar binnen werken
Oud 04-05-2005, 13:25
Hagel
Hagel is offline
ontbijt 10.45
grote schaal magere yoghurt met een beetje cruesli, een halve perzik in stukjes en een 2 lepels met stukjes ananas op

middag 13.30 ongeveer
2 boterhammen zalm

tussendoor 14.30 ongeveer
banaan

en zometeen 150 gram rauwkost, want ik moet om 3 uur werken
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 04-05-2005, 13:33
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Bloem schreef op 04-05-2005 @ 11:55 :
Ik heb een nieuw plan van aanpak Het eten ging heel goed toen ik weer kon sporten, toen vond ik het niet erg om wat meer te eten. Maar dat sporten lukt nu even niet, en toen zat ik al heel snel weer terug op 1500 kcal per dag, en daar moest ik echt 'tegen eten', anders kwam ik vaak nog lager uit. Dat wil ik niet, dus deze week ga ik erg mijn best doen om er per dag 1600 te halen, kom ik dan niet aan, eet ik de week erop 1700, enz. Kom ik wel aan blijf ik een week langer op 1600 zitten. Zo wil ik op +/- 1900 kcal uitkomen, bij verschillende berekeningen kom ik altijd daar op uit. Daarbij kan ik nog 1,5 week zelf koken omdat mijn moeder op vakantie is, dus dat geeft een beetje een gevoel van zekerheid, dat ik niet ineens 's avonds voor verrassingen kom te staan. Ik hoop dat het gaat lukken, vandaag is mijn planning iig als volgt:

11.00: 2 Volkoren boterhammen met 20+ kaas, 250 gram kwark met een appel.
14.00: 2 Volkoren boterhammen met tonijn, 2 met pindakaas.
16.00: 250 Gram kwark met een appel.
18.00: Koolvis, aardappelpuree en broccoli. 250 Gram kwark na.
20.00: 1 Beker cappuccino (= zwarte koffie met 150 ml halfvolle melk).

Misschien dat ik mijn toetje ook wel later op de avond op eet, maar dat heb ik een paar keer geprobeert en dan word ik 's nachts vaak misselijk wakker, dus na het avondeten niet meer eten gaat beter. Daarbij vult zo'n beker cappuccino bij mij ook al ontzettend, en heb geen zin om uit elkaar te ploffen
dan eet je 750 gram kwark vind je dat niet wat veel, saai om maar zo te zeggen? ik moet er niet aan denken dat ik meer dan een hakve kilo kwark op een dag naar binnen werk
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 04-05-2005, 14:14
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 04-05-2005 @ 12:49 :

Probeer ook eens kokosnoten, lekker, best gezond, en zo'n drinknap van een halve noot ziet er zo exotisch uit
Veel verzadigd vet!

Koop bij de notenboer op de markt ofzo gewoon een zakje ongezouten gemengde noten (zonder rozijnen etc), dan verveelt het ook niet zo snel. Ik vind het namelijk helemaal niet lekker om 50 gram walnoten te eten, dat wordt zo saai.

Vandaag:

8.30
200 ml sojamelk
50 gr havermout

11.45
3 bb
1 × fruitbeleg
2 × tartex

14.30
Kom linzensoep (3 soeplepels)
1 tl creme fraiche (bijna over datum dus moest op )
2 bb
200 ml Flevosap

16.00
Grapefruit
Peer

Avondeten
Bonen
notenrijst
tofu
Oud 04-05-2005, 14:35
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 04-05-2005 @ 07:49 :
Misschien een teken dat je gewoon meer moet eten?
Of iig anders verspreid over de dag oid?

Hoe laat is 5.28u bij jou btw? En als je hier post wat je eet met tijden, gebruik je dan de tijden bij jou? (Want dan eet je idd wel erg laat nog, misschien kun je dat dan beter wat eerder eten ofzo?)
Ehm, half zes is hier half 11, geloof ik? 5 uur tijdsverschil.
Op zich kan ik 1700c gewoon goed over de dag verspreiden zonder honger te krijgen, gisteravond had ik alleen geen zin om dat broodje nog op te gaan eten en heb dus na half negen niet meer gegeten... en was pas om half 1 vrij... En ja ik eet vaak ongeveer een uur half/uur voor ik op bed ga nog.. ik kan niet op een lege maag slapen.

Blergh, vandaag beter, moet nu eerst bij een aantal bedrijven langs (ga soliciteren) daarna sporten en daarna zit ik tot half 10 thuis... wordt nog wat. Ik ben zo'n ik-verveel-me-iktrek-de-kast-open-mens, niet fijn.
Oud 04-05-2005, 15:02
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Leonoor en ik hebben vandaag gratis ons vetpercentage laten meten...

15,6 - 9,0 kg. Geloof er niets van. Geloofde ik al niet, want ze vullen je gewicht en lengte en leeftijd al in, dus als iemand anders hem vast houdt, krijg je er vast hetzelfde uit, maar ja... Ik ga het nog een keer berekenen met die site en dan eens kijken waar ik dan op uitkom. Als ik dit al heb, wat moet Sarah of Sneeuwvlokje/Sassefietje dan wel niet hebben ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 04-05-2005, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 04-05-2005 @ 16:02 :
Leonoor en ik hebben vandaag gratis ons vetpercentage laten meten...

15,6 - 9,0 kg. Geloof er niets van. Geloofde ik al niet, want ze vullen je gewicht en lengte en leeftijd al in, dus als iemand anders hem vast houdt, krijg je er vast hetzelfde uit, maar ja...
Dit snap ik niet zo goed, je bedoelt dat het bijv. niet uitmaakt of jij of bijv. MeelFriek dat ding zou vasthouden, als ze al je gegevens hebben ingevoerd?
Oud 04-05-2005, 15:33
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Hagel schreef op 04-05-2005 @ 14:33 :
dan eet je 750 gram kwark vind je dat niet wat veel, saai om maar zo te zeggen? ik moet er niet aan denken dat ik meer dan een hakve kilo kwark op een dag naar binnen werk
Nee ik ben gek op kwark, zou er nog meer van kunnen eten, maar dat wordt me dan een beetje te gek

Voor de mensen die het interesseert, ik heb op valtaf.nl nieuwe foto's staan, en voor het eerst had ik het gevoel dat ik echt blij ben met mijn lijf. Tuurlijk zijn er dingen die ik liever anders had gezien, maar het is goed zo. En dat voelt ook goed
Oud 04-05-2005, 15:33
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Gothic, wat had Leonoor dan, was dat ook heel laag?
Oud 04-05-2005, 15:34
ANGE
ANGE is offline
Na vanochtend 2 boterhammen, nog 2 boterhammen, 4 crackers (die zijn toch makkelijker te eten dan brood) en een appel. Zal je zien zeg, eet ik straks toch nog wat ik moet eten op een dag...

Da's eigenlijk best een goede vraag: hoever zit ik nu nog af met wat ik moet eten op een dag (uitgaande van wat ik vandaag gegeten heb)? Ik had overal netjes beleg op gedaan. Iemand enig idee?
Oud 04-05-2005, 15:39
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 04-05-2005 @ 16:34 :
Na vanochtend 2 boterhammen, nog 2 boterhammen, 4 crackers (die zijn toch makkelijker te eten dan brood) en een appel. Zal je zien zeg, eet ik straks toch nog wat ik moet eten op een dag...

Da's eigenlijk best een goede vraag: hoever zit ik nu nog af met wat ik moet eten op een dag (uitgaande van wat ik vandaag gegeten heb)? Ik had overal netjes beleg op gedaan. Iemand enig idee?
bord avondeten, melkproducten en nog een stukje fruit. je bent heel erg de goeie weg op!!
Oud 04-05-2005, 15:39
Mara
Mara is offline
Eten gaat íets beter, maar nog niet helemaal goed. Ontbijt was om 13:00, dus was qua tijd meer lunch.

Ontbijt
1 bb, 1x kalkoenfilet 0,5x light-jam
1 knacebrot 20+ kaas
300g komkommer

Middag
3 bb, 1x rookvlees 1x kalkoenfilet 150g aardbeien
1 banaan
30g indische cake

Avondeten
200g aardappelen
200g rode bieten (hou ik niet zo van )
100g ribkarbonade

Avond
250g magere kwark
200mL magere melk
Oud 04-05-2005, 15:39
Verwijderd
Citaat:
ANGE schreef op 04-05-2005 @ 16:34 :
Na vanochtend 2 boterhammen, nog 2 boterhammen, 4 crackers (die zijn toch makkelijker te eten dan brood) en een appel. Zal je zien zeg, eet ik straks toch nog wat ik moet eten op een dag...

Da's eigenlijk best een goede vraag: hoever zit ik nu nog af met wat ik moet eten op een dag (uitgaande van wat ik vandaag gegeten heb)? Ik had overal netjes beleg op gedaan. Iemand enig idee?
Je zit nu (even 'vertaald') op ongeveer 6 boterhammen dus dat is hardstikke goed . Wat je er nog bij zou moeten eten:

- Nog 1 stuk fruit (2 dus in totaal)
- Zuivel of zuivelvervangende producten, mik op ongeveer 400 ml per dag (dus 1 bakje yoghurt +1 glas melk o.i.d.) je kan om het brood af te wisselen ook eens een keertje yoghurt met 40 gram muesli of cruesli nemen.

Ik weet niet precies wat voor avondeten je neemt, maar mik daarbij op
- Minstens 200 gram groenten, meer mag altijd en bevat toch nauwelijks calorieën
- 100-150 gram vlees of vleesvervangende producten
- 2 à 3 aardappels, of rijst of pasta of couscous.

En bouw het rustig op
Oud 04-05-2005, 15:40
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Minimum is, uit mijn hoofd, 5-6 boterhammen (2 crackers kun je geloof ik voor 1 boterham tellen), 2 keer fruit, 2 melkproducten en een fatsoenlijk bord avondeten. Daar zit je dus al heel erg bij in de buurt zo Maar dat is wel het minimum, 2000 kcal vul je daar niet mee op.
Oud 04-05-2005, 15:41
Mara
Mara is offline
Citaat:
ANGE schreef op 04-05-2005 @ 16:34 :
Na vanochtend 2 boterhammen, nog 2 boterhammen, 4 crackers (die zijn toch makkelijker te eten dan brood) en een appel. Zal je zien zeg, eet ik straks toch nog wat ik moet eten op een dag...

Da's eigenlijk best een goede vraag: hoever zit ik nu nog af met wat ik moet eten op een dag (uitgaande van wat ik vandaag gegeten heb)? Ik had overal netjes beleg op gedaan. Iemand enig idee?
Zoals ze zeggen: Avondeten, fruit en genoeg groenten.

Maar bedenk, dan krijg je alleen nog maar binnen wat je echt nodig hebt! Meer mag absoluut. Misschien kan je er uiteindelijk naar toe werken om ook 's een tussendoortje te nemen? Je kan bijv. beginnen met een volkorenbiscuitje, weinig kcal en niet heel ongezond
Oud 04-05-2005, 15:43
Verwijderd
Ik heb net trouwens 20 gram pinda's en 1 kleine chocolademuffin gegeten . >Honger. Vroeg eten gelukkig wat moet 17.45 met een poesje naar de dierenarts
Oud 04-05-2005, 15:43
ANGE
ANGE is offline
Citaat:
Moenbloem schreef op 04-05-2005 @ 16:39 :
Je zit nu (even 'vertaald') op ongeveer 6 boterhammen dus dat is hardstikke goed . Wat je er nog bij zou moeten eten:

- Nog 1 stuk fruit (2 dus in totaal)
- Zuivel of zuivelvervangende producten, mik op ongeveer 400 ml per dag (dus 1 bakje yoghurt +1 glas melk o.i.d.) je kan om het brood af te wisselen ook eens een keertje yoghurt met 40 gram muesli of cruesli nemen.

Ik weet niet precies wat voor avondeten je neemt, maar mik daarbij op
- Minstens 200 gram groenten, meer mag altijd en bevat toch nauwelijks calorieën
- 100-150 gram vlees of vleesvervangende producten
- 2 à 3 aardappels, of rijst of pasta of couscous.

En bouw het rustig op
Zuivel haal ik wel. Ruim. Aan melk enzo. Fruit lukt misschien ook nog wel. Bij groente hè, als daar zo af en toe wat tomaat en sla enzo bij doe, dat telt ook niet? Dat vlees haal ik echt niet, dat ga ik ook niet proberen, dat is echt veel te veel, of mag ik vleeswaren ook meetellen? En aardappels.. ja ik weet niet, is ook wel veel. Maar buiten vlees en aardappels ga ik het misschien wel bijna halen.
Oud 04-05-2005, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 04-05-2005 @ 16:33 :
Gothic, wat had Leonoor dan, was dat ook heel laag?
Dat kggebeuren weet ik niet, maar vetpercentage bij mij was 24,6%.

En ik werd 16 geschat.
Oud 04-05-2005, 15:48
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-05-2005 @ 16:45 :
Dat kggebeuren weet ik niet, maar vetpercentage bij mij was 24,6%.

En ik werd 16 geschat.
Nou dat klinkt wel normaal dan. Sport je eigenlijk veel Gothic? Want het is idd wel erg laag, maar wie weet klopt het toch

Oh troost je, ik 17 pas
Oud 04-05-2005, 15:50
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 04-05-2005 @ 16:45 :
Dat kggebeuren weet ik niet, maar vetpercentage bij mij was 24,6%.

En ik werd 16 geschat.
Mooi percentage

Ach, positief inzien, heb je als je ouder wordt ook nog een jonge look
Oud 04-05-2005, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Bloem schreef op 04-05-2005 @ 16:48 :
Sport je eigenlijk veel Gothic?
Dat vroeg die vrouw ook.

Ik zit er ook niet mee dat ze me 16 schatten, gebeurd wel vaker. (Hoewel 16 is tot nog toe wel het jongst dat ze me geschat hebben. ) En is idd alleen maar 'voordelig' als ik ouder ben.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28
Beleidszaken Dieet/gewicht/lijf topics op L&G
Bloem
180 24-11-2005 15:42
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Levensbeschouwing & Filosofie kerstofobie: IK HAAT KERST!
frankzinnig
71 30-03-2003 07:46
Flora & Fauna 50 eenden, kippen ganzen en ander gevogelte gedood
Kupu
87 13-10-2002 08:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:36.