Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2005, 21:53
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 08-05-2005 @ 22:41 :
Correct, de hersenen draaien bij gebrek aan glucose idd op ketonen en glycagonese lijkt me snachts niet van toepassing want je spant je immers niet in.

Atkins doet daar ook iets mee toch? Dat je je ketonen moet meten met die sticks in je urine, om te kijken of je vet aan het verbranden bent ofzo?

't Klinkt mij te ingewikkeld in elk geval Ik weet alleen dat veel anorexia patiënten ook een 'onaangename mondgeur' hebben doordat ze nauwelijks eten.

Meelfriek *knuf*. Als je zo'n schema hebt hoef je misschien ook geen kcal meer te tellen? Misschien als je er wat minder mee bezig bent dat het dan ook beter gaat. Sterkte iig.
Oud 08-05-2005, 22:06
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-05-2005 @ 22:53 :
Atkins doet daar ook iets mee toch? Dat je je ketonen moet meten met die sticks in je urine, om te kijken of je vet aan het verbranden bent ofzo?

't Klinkt mij te ingewikkeld in elk geval Ik weet alleen dat veel anorexia patiënten ook een 'onaangename mondgeur' hebben doordat ze nauwelijks eten.

Meelfriek *knuf*. Als je zo'n schema hebt hoef je misschien ook geen kcal meer te tellen? Misschien als je er wat minder mee bezig bent dat het dan ook beter gaat. Sterkte iig.
Ketodieten ja, ontstaan uit de atkinsfilosofie. Nooit zo in verdiept want ik zou ze werkelijk nooit iemand aanraden.

Leuk voor een of 2, hooguit 3 dagen achter elkaar, niet langer. Het uitbannen van een voedingsstof is nooit goed.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 09-05-2005, 05:49
Verwijderd
Citaat:
Hagel schreef op 08-05-2005 @ 22:43 :
daar gaat het met mij ook altijd de fout in. Dan ben ik aan het eten en dan nhou ik ineens niet meer op, gewoon doorschuiven die hap. Ik eet zo 8 boterhammen naar binnen. Of ik denk ik heb nu al ee week niet gesnoept en dan ga ik gelijk 1 gehele dag dik de fout in. Dan kan het me allemaal ineens niks meer schelen en dan daarna komt de spijt
Hmm jah, dit heb ik ook, meestal ongeveer een week per maand voordat ik ongesteld moet worden. (Dus niet constant, maar eens per maand)
Het is heel erg vervelend, en ik zit daar soms dan en ik weet dat ik superslecht aan het eten ben maar ik stop het niet. Mjah.

Meelfriek: Succes meid

Ik ga d'r vanaf morgenvroeg weer keihard tegenaan, gisteravond was superslecht, veel te veel drankjes gehad, vandaag pannekoeken voor ontbijt, en op wrk in mn pauze heb ik patat met mayo, een hamburger en cola gehad, nahja.
Oud 09-05-2005, 06:28
11568
11568 is offline
Zo, ik ga er ook weer voor.

Ontbijt:
2 bruine boterhammen met kaas en halvarine
beker thee met wat halfvolle melk
zometeen een banaan
Oud 09-05-2005, 06:52
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 08-05-2005 @ 22:30 :
Ik heb een standaard-schema gemaakt voor alle dagen. Voor schooldagen heb ik 2 mogelijkheden, hangt af van m'n uren e.d.
Kijk je wel erg uit met het aantal calorien...? Je moet wel flink wat vlees, groenten, fruit en andere mogelijke tussendoortjes eten om nog een beetje redelijk uit te komen, volgens mij. Als je weinig groenten en vlees eet (of heel mager) en geen tussendoortjes, dan eet je dus gewoon te weinig.
Oud 09-05-2005, 08:08
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-05-2005 @ 07:52 :
Kijk je wel erg uit met het aantal calorien...? Je moet wel flink wat vlees, groenten, fruit en andere mogelijke tussendoortjes eten om nog een beetje redelijk uit te komen, volgens mij. Als je weinig groenten en vlees eet (of heel mager) en geen tussendoortjes, dan eet je dus gewoon te weinig.
Ik eet een normaal portie vlees, wat meestal uitkomt op zo'n 200-250kcal.

Fruit mééstal banaan + appel, dus 124 + 60kcal

2 rijstwafels is 50kcal.

Samen: 434-484kcal erbij. Kom ik iets onder de 1500, maar dan heb ik de groente nog niet meegeteld.
Oud 09-05-2005, 08:20
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 09-05-2005 @ 09:08 :
maar dan heb ik de groente nog niet meegeteld.
Zoveel is dat over het algemeen ook niet.
Oud 09-05-2005, 08:39
gewoonik
gewoonik is offline
even weten of ik op de goede weg zit...
ontbijt 8.45: 2 boterhammen, 1 met brie en 1 met pasta + halve banaan
11 uur : beschuit met kaas en halve banaan
1 uur: 2 boterhammen met .. weet ik nog niet
half 4 : appel
6 uur : avondeten
8 uur: yoghurt..
of 6 uur avondeten + yoghurt en om 8 uur uhm koekje ofzo..

is dat goed om gewoon gezond te eten en beetje op gewicht te blijven.. zit bijna de hele dag thuis want ik heb vrij voor mn examens...
Oud 09-05-2005, 08:42
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-05-2005 @ 09:20 :
Zoveel is dat over het algemeen ook niet.
Nee, maar zelfs zonder zit ik al aan de 1500. Groente bevat tussen de 20-60kcal per 100g gemiddeld gok ik, 300 gram, komt er 60-180kcal bij.
Oud 09-05-2005, 08:42
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
gewoonik schreef op 09-05-2005 @ 09:39 :
even weten of ik op de goede weg zit...
ontbijt 8.45: 2 boterhammen, 1 met brie en 1 met pasta + halve banaan
11 uur : beschuit met kaas en halve banaan
1 uur: 2 boterhammen met .. weet ik nog niet
half 4 : appel
6 uur : avondeten
8 uur: yoghurt..
of 6 uur avondeten + yoghurt en om 8 uur uhm koekje ofzo..

is dat goed om gewoon gezond te eten en beetje op gewicht te blijven.. zit bijna de hele dag thuis want ik heb vrij voor mn examens...
als je op gewicht wil blijven, moet je wel iets meer eten, want hiermee kom je niet aan 2000 cal en val je dus geleidelijk af.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 09-05-2005, 08:43
Verwijderd
Citaat:
gewoonik schreef op 09-05-2005 @ 09:39 :
even weten of ik op de goede weg zit...
ontbijt 8.45: 2 boterhammen, 1 met brie en 1 met pasta + halve banaan
11 uur : beschuit met kaas en halve banaan
1 uur: 2 boterhammen met .. weet ik nog niet
half 4 : appel
6 uur : avondeten
8 uur: yoghurt..
of 6 uur avondeten + yoghurt en om 8 uur uhm koekje ofzo..

is dat goed om gewoon gezond te eten en beetje op gewicht te blijven.. zit bijna de hele dag thuis want ik heb vrij voor mn examens...
Je ontbijt is op zich goed, maar brie en ook pasta niet de meest gezonde dingen qua beleg, misschien dat je daar iets anders voor kunt verzinnen? Tussen de middag kan je misschien een boterham extra eten en misschien om half 4 nog een boterham? Dat met wat je zelf al op hebt geschreven lijkt me goed.
Oud 09-05-2005, 08:45
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 09-05-2005 @ 09:42 :
Nee, maar zelfs zonder zit ik al aan de 1500. Groente bevat tussen de 20-60kcal per 100g gemiddeld gok ik, 300 gram, komt er 60-180kcal bij.
Als je toevallig van alles het minste neemt, kom je op 1464 kcal.

Ik raad je alleen aan op te letten, meer niet.
Oud 09-05-2005, 08:49
gewoonik
gewoonik is offline
ok, bedankt...
mja er zijn natuurlijk ook dagen waarop ik bv een ijsje eet met t mooie weer of taart met verjaardagen.. dus dat afvallen zal denk ik wel meevallen.. en in t weekend eet ik wel een lekkere koek, die kopen mn ouders altijd dan en dan eet ik dat wel..
k moet mezelf weer een normaal eetpatroon aanwennen .. daarom post ik hier

brie eet ik bijna nooit en pasta ook maar iets van 3 keer per week.. we hebben nu toevallig brie omdat er bezoek was in t weekend en mn ouders toastjes met speciala kazen wilden.. en als t dan een keertje in huis is vind ik t jammer om t niet te eten omdat t toevallig minder gezond is.. meestal eet ik kaas 30 + huttenkase en komkommer en hagelslag ofzo op brood.. (dat voorkomt chocoladetrek buien wel) en af en toe iets minder gezonds op brood vind ik niet zo erg..

Laatst gewijzigd op 09-05-2005 om 08:54.
Oud 09-05-2005, 08:57
Verwijderd
Citaat:
gewoonik schreef op 09-05-2005 @ 09:49 :
ok, bedankt...
mja er zijn natuurlijk ook dagen waarop ik bv een ijsje eet met t mooie weer of taart met verjaardagen.. dus dat afvallen zal denk ik wel meevallen..
Alleen door die dagen komt dat echt niet goed. Bovendien is het belangrijk dat je gewoon elke dag voldoende binnen krijgt en dan met name voldoende voedingsstoffen.

Citaat:
k moet mezelf weer een normaal eetpatroon aanwennen .. daarom post ik hier[
En daarom geven wij advies.

Citaat:
brie eet ik bijna nooit en pasta ook maar iets van 3 keer per week..
Misschien is het dan handig om aan te geven wat voor jou wel gebruikelijk is? Dat kan iemand anders niet weten, hij/zij reageert op wat je hier post. Wel handig als dat dus een beetje representatief is voor wat je normaal eet, anders heeft het 'advies' ook weinig zin. (Af en toe brie is idd niet zo erg, maar ik kan niet vanaf hier ruiken dat je dat maar af en toe doet, toch? )
Oud 09-05-2005, 09:01
gewoonik
gewoonik is offline
maar daarom leg ik t ook even uit van die brie.. ik vind t niet erg dat ik daar eerst 'kritiek' op krijg, weet dat je niet kan weten dat ik t bijna nooit eet..
maar als ik kijk naar die 2 boterhammen erbij is t dus : 6 boterhammen 1 beschuit 2 stuks fruit avondeten en yoghurt...
lijkt me wel veel.. dan heb ik t idee dat ik de hele dag aan t eten ben.. moet dat echt? of kan t zo ook wel.?
ik neem ook elke dag vitamine pil en vitamine b pil omdat ik vegetarier ben.. dan krijg ik toch wel alle voedingsstoffen binnen?
Oud 09-05-2005, 09:04
Verwijderd
Citaat:
gewoonik schreef op 09-05-2005 @ 10:01 :
lijkt me wel veel.. dan heb ik t idee dat ik de hele dag aan t eten ben.. moet dat echt? of kan t zo ook wel.?
Niets moet, ik geef je alleen advies. Je kunt zelf beslissen of je het er mee eens bent en of je er wat mee wilt doen. Als je kijkt naar wat het voedingscentrum aanraad, dan komt dat ongeveer overeen met de dingen die ik noemde. En het valt best mee met 'heel de dag eten': je eet even vaak als dat je zelf al wilde doen, je eet alleen iets meer. (Je kunt met gemak nog veel meer eten zonder 'heel de dag te eten'. )

Vitaminepillen zijn bedoeld als aanvulling, niet als vervanging.
Oud 09-05-2005, 09:20
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
gewoonik schreef op 09-05-2005 @ 09:49 :
ok, bedankt...
mja er zijn natuurlijk ook dagen waarop ik bv een ijsje eet met t mooie weer of taart met verjaardagen.. dus dat afvallen zal denk ik wel meevallen.. en in t weekend eet ik wel een lekkere koek, die kopen mn ouders altijd dan en dan eet ik dat wel..
k moet mezelf weer een normaal eetpatroon aanwennen .. daarom post ik hier

brie eet ik bijna nooit en pasta ook maar iets van 3 keer per week.. we hebben nu toevallig brie omdat er bezoek was in t weekend en mn ouders toastjes met speciala kazen wilden.. en als t dan een keertje in huis is vind ik t jammer om t niet te eten omdat t toevallig minder gezond is.. meestal eet ik kaas 30 + huttenkase en komkommer en hagelslag ofzo op brood.. (dat voorkomt chocoladetrek buien wel) en af en toe iets minder gezonds op brood vind ik niet zo erg..
Je hoeft niet af te vallen, dus in principe kun je alles op brood eten wat je lekker vindt . Een keer een ijsje en een koek kan in principe elke dag, zolang je tegen de 2000 cal op een dag eet, zul je niet aankomen...
Met wat je had op geschreven, zit je misschien net aan de 1500 en dat is gewoon echt te weinig.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 09-05-2005, 09:26
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 09-05-2005 @ 10:20 :
Je hoeft niet af te vallen, dus in principe kun je alles op brood eten wat je lekker vindt . Een keer een ijsje en een koek kan in principe elke dag, zolang je tegen de 2000 cal op een dag eet, zul je niet aankomen...
Of het gezond is, is natuurlijk een tweede.

En het lijkt me ook wel belangrijk om dat in het oog te houden. (Ik bedoel dus dat als je én brie én een koek én een ijsje eet (ligt natuurlijk wel aan wat voor koek en wat voor ijsje) je al snel vrij hoog in de kcal zit en je dan dus andere dingen misschien moet laten staan...dat lijkt me dan niet echt goed. Plus dat je met al die dingen ook al snel aan een flink aantal vetten zit en dat zijn dan niet de meest gezonde vetten.)
Oud 09-05-2005, 09:33
Freestyler*
Freestyler* is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 08-05-2005 @ 20:25 :
Ik weet niet hoeveel je weegt, maar soms wil je lichaam inderdaad bij een bepaald (te? laag) gewicht niet afvallen. Toen ik ong. 57 kg woog (ietsje minder dan nu dus) wilde ik perse nog meer afvallen, en ging daarom heel weinig eten. Maar hoe weinig ik ook at, ik viel geen gram meer af. Mijn lichaam blijkt dus ook niet onder de 57 te willen.

Een dagje volvreten mag wel, zolang je je er maar niet te rot bij voelt. Ik denk dat je vast wel iets afgevallen bent in cm's, en bekijk het anders positief: Je hebt de energie die je er in gestoken hebt wel nuttig besteed, want je bent bezig geweest met het ontwikkelen van een gezond eetpatroon. Dus gewoon weer gemotiveerd verder gaan, je kunt het best!
centimeters hetzeflde
maar bedankt voor de support

gister met al die ongezonde dingen zat ik rond de 2400 kcal
__________________
I love dr Phil :D
Oud 09-05-2005, 10:11
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Allereerst: bedankt voor alle felicitaties

Met mijn verjaardag is het helemaal goedgekomen. Ik heb in het hele weekend twee puntjes taart gegeten en wat chips maar verder gewoon avondeten en brood enzo en ik heb me niet eens ingehouden.

Net nog wel een chocoladecake gebakken voor de gang om te trakteren maar het is maar een kleintje en als we er met tien van eten is het per persoon toch niet meer dan een plakje.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 09-05-2005, 10:31
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-05-2005 @ 10:26 :
Of het gezond is, is natuurlijk een tweede.

En het lijkt me ook wel belangrijk om dat in het oog te houden. (Ik bedoel dus dat als je én brie én een koek én een ijsje eet (ligt natuurlijk wel aan wat voor koek en wat voor ijsje) je al snel vrij hoog in de kcal zit en je dan dus andere dingen misschien moet laten staan...dat lijkt me dan niet echt goed. Plus dat je met al die dingen ook al snel aan een flink aantal vetten zit en dat zijn dan niet de meest gezonde vetten.)
Ik kan 7 boterhammen per dag eten (mét hagelslag en pasta), gewoon avondeten met vlees ed en een koekje (chocolade koekje of een sprits of 2 sultana's) en een ijsje eten. Aangezien een koekje en een ijsje 200 cal zijn. En dan kom ik uit op 2000 cal, soms zelfs minder.

Is chocolade zo ongezond? Valt wel mee lijkt me. Dan kun je alles wel schrappen, want behalve groente zijn er maar weinig dingen gezond. Overal zit wel iets in dat niet gezond is...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 09-05-2005, 10:41
Isiyanka
Avatar van Isiyanka
Isiyanka is offline
Citaat:
Gothic schreef op 09-05-2005 @ 11:31 :
Ik kan 7 boterhammen per dag eten (mét hagelslag en pasta), gewoon avondeten met vlees ed en een koekje (chocolade koekje of een sprits of 2 sultana's) en een ijsje eten. Aangezien een koekje en een ijsje 200 cal zijn. En dan kom ik uit op 2000 cal, soms zelfs minder.

Is chocolade zo ongezond? Valt wel mee lijkt me. Dan kun je alles wel schrappen, want behalve groente zijn er maar weinig dingen gezond. Overal zit wel iets in dat niet gezond is...
Het verschil tussen chocolade en bv brood lijkt me dan dat er in chocolade geen echte gezonde dingen zitten en in brood wel? Niet dat ik het niet met je eens ben dat gewoonik op haar brood moet kunnen eten wat ze wil hoor Als je niet af hoeft te vallen en niet om een andere reden op hoeft te letten, moet je niet overdreven gaan doen, vind ik.

Vandaag:
- 9:30: twee bb 1x 20+kaas 1x kaassmeersel met weinig vet
- 10:30: banaan
- zometeen: schaaltje muesli met yoghurt, mss nog een boterham of ontbijtkoek ofzo
__________________
Reina de la Calle
Oud 09-05-2005, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 09-05-2005 @ 11:31 :
Ik kan 7 boterhammen per dag eten (mét hagelslag en pasta), gewoon avondeten met vlees ed en een koekje (chocolade koekje of een sprits of 2 sultana's) en een ijsje eten. Aangezien een koekje en een ijsje 200 cal zijn. En dan kom ik uit op 2000 cal, soms zelfs minder.
7 boterhammen = 525 kcal
voor 7 boterhammen pasta = 607 kcal
twee sultana's = 114 kcal
ijsje (nu even cornetto gerekend) = 262 kcal
200 gram aardappelen = 152 kcal
200 gram sperziebonen = 68 kcal
hamburger = 192 kcal

Is in totaal 1950. Maar dan mis je nog twee stuks fruit. En olie voor de bereiding en drinken dat ook kcal kan bevatten heb ik dan ook niet meegerekend. (En ja, natuurlijk maakt het verschil als je bv. een waterijsje neemt en bv. mager vlees ipv een hamburger en bv. bloemkool ipv sperziebonen eet, maar echt heel vreemde dingen heb ik niet gerekend, volgens mij.)

En dan heb ik geen aandacht geschonken aan het percentage vetten (wat denk ik behoorlijk hoog ligt - oa door de chocopasta), iets waar je, lijkt mij, toch ook wel rekening mee moet houden.

Laatst gewijzigd op 09-05-2005 om 10:47.
Oud 09-05-2005, 11:00
Matjong
Avatar van Matjong
Matjong is offline
Citaat:
Sarah schreef op 08-05-2005 @ 22:07 :
een genegeerde post

Nee hoor, je verbrandt ook calorieën terwijl je slaapt; over het algemeen verbranden mensen juist vet terwijl ze slapen (daar krijg je ook een ochtend-adem van!) en zetten ze dat dan weer aan als ze wakker zijn. Je lichaam moet zichzelf in leven houden, en dat kost ook energie! Iemand van 85 kg verbrandt in 8 uur slaap ongeveer 600 kcal.
Daarbij heb je uren gedanst en daarbij waarschijnlijk een hoop energie verbruikt. Op een dag dat je meer verbruikt mag je echt wel wat meer eten, ook als je wil afvallen .
Hmm, ok Ik maak het eigenlijk elke avond vrij laat (ben altijd weg, bij vrienden, uit, wat drinken etc.) waar ik dus ook niks eet... Als ik dan dus terug ben heb ik altijd behoorlijke honger (toch meestal van uur of 7 tot 1 's nachts dat ik niks gegeten heb), zeker nu ik 's avonds minder eet dan ik gewend ben.
Oud 09-05-2005, 11:07
Hagel
Hagel is offline
vandaag een frisse start (nieuwe week, blablabla, ik praat afgelopen week voor mezelf goed )

10.30 1 boterham met leverworst

- helemaal naar de apotheek gelopen door de regen en weer terug
hehe, iets van beweging toch

12.00 2 boterhammen met halvajam

straks wat fruit? en nog wat brood

rond 15.00 bakje yoghurt metwat fruit


avondeten moet ik nog zien wat het wordt, straks boodschappen doen
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 09-05-2005, 11:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Hagel schreef op 09-05-2005 @ 12:07 :
vandaag een frisse start (nieuwe week, blablabla, ik praat afgelopen week voor mezelf goed )

10.30 1 boterham met leverworst

- helemaal naar de apotheek gelopen door de regen en weer terug
hehe, iets van beweging toch

12.00 2 boterhammen met halvajam

straks wat fruit? en nog wat brood

rond 15.00 bakje yoghurt metwat fruit


avondeten moet ik nog zien wat het wordt, straks boodschappen doen
Je mag wel wat meer brood eten hoor. Dit zijn maar drie boterhammetjes per dag en dat is echt wel te weinig.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 09-05-2005, 11:19
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 09-05-2005 @ 12:18 :
Je mag wel wat meer brood eten hoor. Dit zijn maar drie boterhammetjes per dag en dat is echt wel te weinig.
"straks nog wat brood"
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 09-05-2005, 11:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Hagel schreef op 09-05-2005 @ 12:19 :
"straks nog wat brood"
Als je daar dan maar wel meer dan een of twee boterhammen mee bedoelt is het goed
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 09-05-2005, 13:46
Mara
Mara is offline
Zit op school, dus even tijd om te posten

Voor vandaag heb ik dit:

Ontbijt
1 bb light-jam
1 bb kalkoenfilet

Tussendoor
1 banaan

Lunch
2 bb rookvlees


Als ik thuis kom neem ik ook nog een boterham en wat fruit (druiven denk ik). Avondeten is vrij vroeg (17u) omdat ik moet werken. Na het werk iig 250g kwark en 200mL magere melk, verder moet ik even zien wat ik doe. Misschien nog een stukje vis. Ligt er ook aan wat het avondeten is voor groente, hoeveel ik daarvan eet en wat voor vlees we hebben

Ik moet zeggen dat dit schema me wel bevalt. Geen honger over 't algemeen. Ja, de les voor de pauze begint m'n maag te knorren maar dat komt ook omdat m'n lijf weet dat 't bijna etenstijd is.
Oud 09-05-2005, 13:48
11568
11568 is offline
Citaat:
11568 schreef op 09-05-2005 @ 07:28 :
Zo, ik ga er ook weer voor.

Ontbijt:
2 bruine boterhammen met kaas en halvarine
beker thee met wat halfvolle melk
zometeen een banaan
Tussendoor: kaascroissantje, bakje fruit

Lunch: 2 boterhammen met kaas

Tussendoor: flesje Knorr Vie [niet echt lekker trouwens en belachelijk duur] en een snack a jack

Laatst gewijzigd op 09-05-2005 om 14:14.
Oud 09-05-2005, 14:39
Verwijderd
Pff, vandaag ben ik weer raar aan het eten. Rare verdeling, rare dingen en rare tijden. Ik dacht al heel veel op te hebben, maar dat viel achteraf nog wel mee.

200 ml optimel yoghurt
1 x kellogs reep

2 x snee volkorenbrood
2 x dun laagje brunch

1 x appel
1 x doosje smint

40 gr. cereal hazelnoot
30 gr. snack-a-jacks

2 x snee volkorenbrood
1 x dun laagje chocopasta

300 ml optimel yoghurt

35 gr. welness flakes
200 ml magere yoghurt

2 x cracker
2 x dun laagje brunch
200 gr. aardbeien


Ik weet de tijden niet meer precies, maar ik heb het wel in die volgorde gegeten. In totaal zijn het 1380 kcal. Genoeg brood (4 sneeën en die welness flakes tellen ook voor 2 boterhammen), genoeg fruit (1 appel + 200 gr. aardbeien) en meer als genoeg zuivel (700 ml yoghurt, en die brunch is een broodsmeersel op yoghurt-basis.) Opzich vrij goed, al had ik dat reepje hazelnoten chocolade (wel suikervrij, dus maar 410 kcal/100 gram!) en dat zakje snack-a-jacks beter achterwege kunnen, maar ach. Ik ben benieuwd wat we als avondeten krijgen.

Laatst gewijzigd op 09-05-2005 om 14:44.
Oud 09-05-2005, 14:52
kellytje
Avatar van kellytje
kellytje is offline
Ik vroeg me af hoeveel ik zou kunnen tellen voor een broodje gezond
-meergranenstokbroodje (gok een dikke 100gram )
- light kruidenkaas
-groentjes

Ik dacht een 500cal ?
__________________
*You stay inside my mind, ain't no denying that.And only you can do those things that got me coming back*
Oud 09-05-2005, 14:55
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-05-2005 @ 11:44 :
7 boterhammen = 525 kcal
voor 7 boterhammen pasta = 607 kcal
twee sultana's = 114 kcal
ijsje (nu even cornetto gerekend) = 262 kcal
200 gram aardappelen = 152 kcal
200 gram sperziebonen = 68 kcal
hamburger = 192 kcal

Is in totaal 1950. Maar dan mis je nog twee stuks fruit. En olie voor de bereiding en drinken dat ook kcal kan bevatten heb ik dan ook niet meegerekend. (En ja, natuurlijk maakt het verschil als je bv. een waterijsje neemt en bv. mager vlees ipv een hamburger en bv. bloemkool ipv sperziebonen eet, maar echt heel vreemde dingen heb ik niet gerekend, volgens mij.)

En dan heb ik geen aandacht geschonken aan het percentage vetten (wat denk ik behoorlijk hoog ligt - oa door de chocopasta), iets waar je, lijkt mij, toch ook wel rekening mee moet houden.
ik eet een solero , dan kom je dus wel uit...

alleen reken jij erg veel voor pasta, op de site die ik gebruik kom ik daar lager uit... bereiding vlees is bij mij verwaarloosbaar.

Met 6 boterhammen kom je dus zelfs onder de 2000 uit waarbij je nog geleidelijk afvalt ook...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 09-05-2005, 14:58
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 09-05-2005 @ 15:39 :
*knip*
Misschien genoeg brood (vraag ik me af, maar ok), maar wel te weinig cal (ligt er natuurlijk aan hoeveel avondeten wordt), hoe je dat opvult maakt mij weinig uit, maar je kunt niet zeggen van ik heb genoeg brood gegeten, dus dan maakt het niet meer uit hoe veel of weinig cal je binnen krijgt...
maar als je nog 620 aan avondeten besteed, wat ik niet verwacht, zit je goed ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 09-05-2005, 14:59
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Ik heb eens zitten rekenen, deze week hou ik het op onderhoud, zo'n 3200kcal. (rustdagen) Volgende week maandag start ik de dieetfase definitief.

Ter voorbeeld alvast 2 schetsen hoe het word, een trainingsdag + 1 refeeddag (waarop uiteraard ook getraind word)

notes:

- op trainingsdagen doe ik voor het ontbijt een half uur cardio. Dat scheelt alweer een 300kcal.
- refeeds starten in de namiddag na het trainen.

http://members.home.nl/petcho/trainingsdag.xls

http://members.home.nl/petcho/refeeddag.xls

Het oorspronkelijke 2-refeeds-per-week concept komt van een vriend van me, her en der heb ik wat dingen aangepast en dat blijf ik de komende week nog wel doen, het zal vast nog een aantal rekenfouten bevatten maargoed.

Als voorbeeld voor wie geinteresseerd is. Ik schat, en hoop uiteraard, de komende 6 tot 8 weken zo'n 8kg lichaamsvet te verliezen..
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae

Laatst gewijzigd op 09-05-2005 om 15:21.
Oud 09-05-2005, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 09-05-2005 @ 15:58 :
Misschien genoeg brood (vraag ik me af, maar ok), maar wel te weinig cal (ligt er natuurlijk aan hoeveel avondeten wordt), hoe je dat opvult maakt mij weinig uit, maar je kunt niet zeggen van ik heb genoeg brood gegeten, dus dan maakt het niet meer uit hoe veel of weinig cal je binnen krijgt...
maar als je nog 620 aan avondeten besteed, wat ik niet verwacht, zit je goed ...
Ik weet nog niet of het 'te weinig' kcal zijn, dat weet ik pas als ik weer op de weegschaal ga staan. Maar durf eigenlijk nog niet.
Oud 09-05-2005, 15:01
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 09-05-2005 @ 15:59 :
Ik heb eens zitten rekenen, deze week hou ik het op onderhoud, zo'n 3200kcal. Volgende week maandag start ik de dieetfase definitief.

Ter voorbeeld alvast 2 schetsen hoe het word, een trainingsdag + 1 refeeddag (waarop uiteraard ook getraind word)

notes:

- op trainingsdagen doe ik voor het ontbijt een half uur cardio. Dat scheelt alweer een 300kcal.
- refeeds starten in de namiddag na het trainen.

http://members.home.nl/petcho/refeeddag.xls

http://members.home.nl/petcho/refeeddag.xls

Het oorspronkelijke 2-refeeds-per-week concept komt van een vriend van me, her en der heb ik wat dingen aangepast en dat blijf ik de komende week nog wel doen, het zal vast nog een aantal rekenfouten bevatten maargoed.

Als voorbeeld voor wie geinteresseerd is
Er staat 2 x hetzelfde bestand gelinkt?
Oud 09-05-2005, 15:03
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 09-05-2005 @ 16:01 :
Er staat 2 x hetzelfde bestand gelinkt?
Edit, dat was niet de bedoeling natuurlijk
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 09-05-2005, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 09-05-2005 @ 15:55 :
Alleen reken jij erg veel voor pasta, op de site die ik gebruik kom ik daar lager uit...
1 beleg chocopasta is ong. 80-90 kcal, dus dan kom je met 7 x beleg wel aan de 600 kcal. Maar ik verwacht eigenlijk niet dat jij iedere boterham apart belegt, maar 1 beleg per 2 boterhammen eet. Dat is wat ik ook doe, 1 boterham besmeren met pasta en dan nog een boterham er bovenop en doorsnijden.
Oud 09-05-2005, 15:05
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 09-05-2005 @ 15:59 :
Ik weet nog niet of het 'te weinig' kcal zijn, dat weet ik pas als ik weer op de weegschaal ga staan.
Voor zo ver ik weet werkt het niet echt op die manier...
Oud 09-05-2005, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 09-05-2005 @ 16:05 :
Voor zo ver ik weet werkt het niet echt op die manier...
Hoe bedoel je?
Oud 09-05-2005, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 09-05-2005 @ 15:55 :
ik eet een solero , dan kom je dus wel uit...
Zo zal het bij iedereen dus verschillend zijn, ligt er maar net aan wat je precies eet ed.
Citaat:

alleen reken jij erg veel voor pasta, op de site die ik gebruik kom ik daar lager uit...
Ik weet niet hoeveel gram pasta iemand op zijn of haar brood smeert, ik heb ook maar wat gegokt.

Citaat:
Met 6 boterhammen kom je dus zelfs onder de 2000 uit waarbij je nog geleidelijk afvalt ook...
Of je wel of niet af valt met 6 boterhammen + de rest lijkt me iets dat per persoon verschilt, geen feit (en zo breng je het nu wel ).
Oud 09-05-2005, 15:08
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 09-05-2005 @ 16:06 :
Hoe bedoel je?
Dat je niet aan de weegschaal kunt zien of je genoeg, te veel of te weinig calorien binnen krijgt. (Ik snap dat jij het waarschijnlijk zo ziet van 'teveel = aankomen', 'te weinig = afvallen', maar dat hoeft niet zo te zijn. Bovendien lijkt het me ook nogal erg globaal ed (te weinig kan dan ook veel te weinig zijn, zodat je lichaam amper meer kan functioneren ed).)
Oud 09-05-2005, 15:14
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 09-05-2005 @ 16:08 :
Dat je niet aan de weegschaal kunt zien of je genoeg, te veel of te weinig calorien binnen krijgt. (Ik snap dat jij het waarschijnlijk zo ziet van 'teveel = aankomen', 'te weinig = afvallen', maar dat hoeft niet zo te zijn. Bovendien lijkt het me ook nogal erg globaal ed (te weinig kan dan ook veel te weinig zijn, zodat je lichaam amper meer kan functioneren ed).)
Oh, op die manier. Maar zo bedoelde ik het niet.

Ik woog altijd 58 kg en vorige week (voor de vakantie) woog ik na een dagje veel eten 60 kg ipv 58. In de tussentijd heb ik me niet meer gewogen. Maar als ik me binnenkort weer weg en het is nog steeds 60 kg dan is het aantal kcal níet te weinig, want dan wil ik weer graag naar de 58 kg en mag ik best iestje minder kcal binnenkrijgen.

Ik weet dat ik nu waarschijnlijk kritiek krijg op het feit dat ik graag 58 kg wil (blijven) wegen, maar ik voel me hier gewoon het meest prettig bij. Ik weet dat het verschil tussen 60 en 58 niet zo groot is, maar het is ook meer iets psychisch. Ik heb tijdenlang veel minder dan 58 kg willen wegen, dus voor mij is het al moeilijk geweest om die 58 te accepteren, en die wil ook graag behouden.
Oud 09-05-2005, 15:18
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 09-05-2005 @ 16:14 :
Maar zo bedoelde ik het niet.
Uit je uitleg haal ik eigenlijk hetzelfde als wat ik bedoel?

Zolang je jezelf maar niet uit gaat hongeren om op die 58 terecht te komen...je bent al dun (als ik het me goed herinner), dus eet ajb wel gewoon gezond en genoeg ed.
Oud 09-05-2005, 15:20
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Sneeuwvlokkie schat... luister nou maar gewoon naar mij, lees die thread @dbb nog maar eens door.
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 09-05-2005, 15:21
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 09-05-2005 @ 16:20 :
Sneeuwvlokkie schat... luister nou maar gewoon naar mij, lees die thread @dbb nog maar eens door.
Welke?

@Leonoor: Ik honger mezelf echt niet uit hoor. Met avondeten erbij alleen zit ik al aan de 1800 kcal ongeveer, en ik eet vanavond vast nog wel iets. Dat is toch geen uithongeren?
Oud 09-05-2005, 15:22
MightyDuck
Avatar van MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Sneeuwvlokje schreef op 09-05-2005 @ 16:21 :
Welke?

@Leonoor: Ik honger mezelf echt niet uit hoor. Met avondeten erbij alleen zit ik al aan de 1800 kcal ongeveer, en ik eet vanavond vast nog wel iets. Dat is toch geen uithongeren?
Die waar je kont gekust word
__________________
Est unusquisque faber ipsae suae fortunae
Oud 09-05-2005, 15:22
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 09-05-2005 @ 16:22 :
Die waar je kont gekust word
Ik weet van niks.

Oud 09-05-2005, 15:26
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 09-05-2005 @ 16:07 :
Of je wel of niet af valt met 6 boterhammen + de rest lijkt me iets dat per persoon verschilt, geen feit (en zo breng je het nu wel ).
Als je te weinig cal binnen krijgt, val je af. Dus ja, met 6 boterhammen per dag, krijg je niet genoeg binnen, dus val je af.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Zelfmoord en pijn...
Jaymes
12 20-08-2013 00:28


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.