Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-06-2005, 19:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En weer een nieuwe dan maar weer

De vorige is hier te vinden
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 18-06-2005, 19:54
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Ok
Ik ga binnenkort op vakantie en volgens mij is dat net in de week dat in ongesteld moet gaan worden. Mijn pil is best wel licht (marvelon) kan ik hem doorslikken zonder ongesteld te worden? Of kan dat niet bij lichte pillen (of niet zo goed)
Ik word soms ongesteld terwijl ik de strip nog niet eens af heb.
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 18-06-2005, 22:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
cookie16 schreef op 18-06-2005 @ 20:54 :
Ok
Ik ga binnenkort op vakantie en volgens mij is dat net in de week dat in ongesteld moet gaan worden. Mijn pil is best wel licht (marvelon) kan ik hem doorslikken zonder ongesteld te worden? Of kan dat niet bij lichte pillen (of niet zo goed)
Ik word soms ongesteld terwijl ik de strip nog niet eens af heb.
Je KAN iig wel doorslikken maar ik betwijfel of het goed valt bij je aangezien je nu ook al ongesteld wordt terwijl je je pil gewoon slikt. Wat je natuurlijk wel kan doen is nu zo schuiven dat je tijdens je vakantie gewoon met je pil bezig bent. Je zou dan bijvoorbeeld nu een keer door kunnen slikken terwijl je niet op vakantie bent (dan is het minder erg als je ongesteld wordt lijkt me) en dan in je vakantie gewoon zoals normaal.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-06-2005, 08:49
Verwijderd
Ik slik nu een jaartje of 2, 3 (denk ik), de Diane 35 en ik slik ook geregeld 2 strips achter elkaar. Nu ben ik gisteren begonnen met kleine beetje bloed verliezen, roze van kleur, bij mijn 'normale afscheiding'.
Is dit dan een doorbraakbloeding, of moet ik gewoon ongesteld worden? Want van buikpijn enzo heb ik geen last.

Oja, ik moet nog een pil of 8-9 slikken van de 2e strip, en dan pas is de stopweek.

Weet iemand wat dit precies is, en wanneer het ongeveer op kan houden?
Oud 19-06-2005, 08:59
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Je kunt 2 dingen doen:
- je strip afmaken (je hebt een doorbraakbloeding)
- nu stoppen en een stopweek inlasssen zodat je ongesteld wordt: je bent dan gewoon veilig omdat je al in je 5e week ofzo zit.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 19-06-2005, 09:01
Verwijderd
Aah, maar je weet zeker dat het een doorbraakbloeding is? Dat is in ieder geval al een opluchting. Ik heb dat echt nog nooit gehad...

Hmm, denk dat ik de strip maar afmaak. Blijf ik dan bloeden tot ik een stopweek hou?
Oud 19-06-2005, 09:03
Verwijderd
Citaat:
Daydream-ster schreef op 19-06-2005 @ 10:01 :
Aah, maar je weet zeker dat het een doorbraakbloeding is? Dat is in ieder geval al een opluchting. Ik heb dat echt nog nooit gehad...
Met 100% zekerheid is dat nooit te zeggen, maar de kans is wel groot. 'Gewoon ongesteld' worden doe je ook niet als je de pil slikt, voor zo ver ik weet dan iig...als je stopt met de pil wordt je ongesteld omdat je stopt met de pil (maar die ongesteldheid is anders dan wanneer je de pil niet slikt, omdat je geen eisprong hebt doordat je pil slikt, dacht ik).

Citaat:
Hmm, denk dat ik de strip maar afmaak. Blijf ik dan bloeden tot ik een stopweek hou?
Waarschijnlijk wel.
Oud 19-06-2005, 09:09
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 19-06-2005 @ 10:03 :
Met 100% zekerheid is dat nooit te zeggen, maar de kans is wel groot. 'Gewoon ongesteld' worden doe je ook niet als je de pil slikt, voor zo ver ik weet dan iig...als je stopt met de pil wordt je ongesteld omdat je stopt met de pil (maar die ongesteldheid is anders dan wanneer je de pil niet slikt, omdat je geen eisprong hebt doordat je pil slikt, dacht ik).



Waarschijnlijk wel.
Ja, dat eerste dacht ik dus ook.. Mja, heb dit ook nog nooit gehad. Het is iig niet zo heftig als een gewone ongesteldheid, heb ook nog geen dagen op bed gelegen (wat normaal wel zo is). Heb dus ook geen pijn..

En als dat waarschijnlijk wel zo is, dan denk ik dat ik toch maar die stopweek hou, met dit lekker warme weer... Mjuh, beter als 2 weken bloed verliezen

Dank jullie wel!
Oud 19-06-2005, 15:40
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Nog maar ff een vraagje die ook al in het vorige topic stond:

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je weer ongesteld wordt als je met de pil gestopt bent? 3 weken? 4 weken? 5 weken?
Oud 19-06-2005, 16:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Nonaj schreef op 19-06-2005 @ 16:40 :
Nog maar ff een vraagje die ook al in het vorige topic stond:

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je weer ongesteld wordt als je met de pil gestopt bent? 3 weken? 4 weken? 5 weken?
Dat ligt heel erg aan je lichaam. Bij mij duurde het vier maanden maar dat is geloof ik wel erg extreem. Het ligt er denk ik ook aan hoe zwaar je pil is en in hoeverre je pil echt al je natuurlijke mechanismen onderdrukt en hoelang het duurt voordat dat effect volledig weg is.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-06-2005, 16:30
Nonaj
Avatar van Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 19-06-2005 @ 17:17 :
Dat ligt heel erg aan je lichaam. Bij mij duurde het vier maanden maar dat is geloof ik wel erg extreem. Het ligt er denk ik ook aan hoe zwaar je pil is en in hoeverre je pil echt al je natuurlijke mechanismen onderdrukt en hoelang het duurt voordat dat effect volledig weg is.
4 maanden
Ik heb 13 mei mn laatste pil genomen, 17 t/m 21 mei ben ik ongesteld geweest dacht ik (dat was mijn stopweek dus)...de 21e moest ik weer beginnen met slikken, maar dat heb ik toen niet gedaan. Ik was altijd heel zwaar ongesteld (met bijna flauwvallen enzo), maar wel vrij regelmatig. Ik gebruikte trouwens microgynon 30. Dat bij elkaar opgeteld had ik volgens mij al ongesteld moeten wezen, maar ik zie het wel
Oud 21-06-2005, 08:51
justhanna
Avatar van justhanna
justhanna is offline
Ik slik de pil nu anderhalf jaar, en ik stop altijd op donderdag en wordt dan altijd maandagochtend ongesteld...
1 keer eerder is het voorgekomen dat ik het pas dinsdag werd, was toen enorm in de stress...

Nu is het weer dinsdag en voor de verandering weer eens nog niet ongesteld... Maak me op zich wel zorgen, omdat ik het normaal gesproken altijd zo regelmatig ben...

Weet iemand waar het aan kan liggen dat ik het nog niet ben?
Kan het weer (hoge temperaturen) ook meespelen hierin?
__________________
> Zou het leven ook een eigen kijk op mij hebben? <
Oud 21-06-2005, 18:03
Verwijderd
is het erg als je de ochtend nadat je de pil hebt geslikt over je nek gaat? in de zin van of het veilig is zegmaar
Oud 21-06-2005, 18:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
koekjes schreef op 21-06-2005 @ 19:03 :
is het erg als je de ochtend nadat je de pil hebt geslikt over je nek gaat? in de zin van of het veilig is zegmaar
Als je binnen vier uur na het innemen van je pil overgeeft dan moet je binnen 12 uur een nieuwe innemen, anders staat het gelijk aan het vergeten van een pil.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-06-2005, 20:32
H4NS0
H4NS0 is offline
Ik heb 2 vragen.

Als je in de stopweek diarree hebt of moet overgeven, heeft dit effect op de betrouwbaarheid van de pil?

2de vraag:

Stel je moet op dinsdag beginnen met de pil en je neem die ook op die dag in, maar op de strip neem je maandag in. De week erop kom je erachter dat dat je telling met de dag niet klopt en je denkt dat je er 1 vergeten bent. Dus je neemt er nog 1tje, zodat je gelijk loopt met de dag.

Wat zijn hier de gevolgen van?
Oud 21-06-2005, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-06-2005 @ 19:24 :
Als je binnen vier uur na het innemen van je pil overgeeft dan moet je binnen 12 uur een nieuwe innemen, anders staat het gelijk aan het vergeten van een pil.
dus 8 uur erna maakt niet uit?
Oud 21-06-2005, 21:06
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
koekjes schreef op 21-06-2005 @ 22:03 :
dus 8 uur erna maakt niet uit?
Volgens mijn bijsluiter niet. Je kan nog ff in de jouwe kijken maar ik denk niet dat het per pil uitmaakt dus ik denk niet dat het kwaad kan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 21-06-2005, 21:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
H4NS0 schreef op 21-06-2005 @ 21:32 :
Ik heb 2 vragen.

Als je in de stopweek diarree hebt of moet overgeven, heeft dit effect op de betrouwbaarheid van de pil?

2de vraag:

Stel je moet op dinsdag beginnen met de pil en je neem die ook op die dag in, maar op de strip neem je maandag in. De week erop kom je erachter dat dat je telling met de dag niet klopt en je denkt dat je er 1 vergeten bent. Dus je neemt er nog 1tje, zodat je gelijk loopt met de dag.

Wat zijn hier de gevolgen van?
Vraag 1: Overgeven of diarree in de stopweek hebben maakt niet uit want je kan ook geen pillen weer terug uitspugen ofzo.

Vraag 2: Het kan geen kwaad dat je twee pillen op een dag inneemt maar als je er twee op een dag inneemt uit dezelfde strip dan kom je dus op een dag van die drie weken een pil te kort en dat kan wel kwaad. Waarschijnlijk kom je er dan aan het eind van je strip een te kort, in dat geval moet je doen wat je ook moet doen bij het vergeten van een pil in de derde week (gelijk stopweek houden of doorslikken).
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 22-06-2005, 23:08
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Ik ben vandaag mn pil vergeten, heb m 13/14 uur te laat ingenomen (12 is maximaal).
Het was een pil uit mn eerste week en ja ik heb 'gemeenschap' gehad de week ervoor(dat klinkt dom zeg).

Moet ik nu maatregelen nemen zoals een morning after pil? En heeft die nu nog zin? Of is de kans sowieso heel klein dat ik hier zwanger van word?

Help
__________________
That ís a tasty burger!
Oud 23-06-2005, 13:51
H4NS0
H4NS0 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-06-2005 @ 22:09 :
Vraag 1: Overgeven of diarree in de stopweek hebben maakt niet uit want je kan ook geen pillen weer terug uitspugen ofzo.

Vraag 2: Het kan geen kwaad dat je twee pillen op een dag inneemt maar als je er twee op een dag inneemt uit dezelfde strip dan kom je dus op een dag van die drie weken een pil te kort en dat kan wel kwaad. Waarschijnlijk kom je er dan aan het eind van je strip een te kort, in dat geval moet je doen wat je ook moet doen bij het vergeten van een pil in de derde week (gelijk stopweek houden of doorslikken).
Ja dan word je toch 1 dag eerder (ongeveer) ongesteld? En dan moet je gewoon, in plaats van maandag beginnen met de pil, op zondag beginnen? Of heb ik dat verekeerd?
Oud 23-06-2005, 13:59
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Phlox schreef op 23-06-2005 @ 00:08 :
Ik ben vandaag mn pil vergeten, heb m 13/14 uur te laat ingenomen (12 is maximaal).
Het was een pil uit mn eerste week en ja ik heb 'gemeenschap' gehad de week ervoor(dat klinkt dom zeg).

Moet ik nu maatregelen nemen zoals een morning after pil? En heeft die nu nog zin? Of is de kans sowieso heel klein dat ik hier zwanger van word?

Help
Hoe lang is het geleden dat je seks gehad hebt? Als het minder dan 72 uur geleden is heeft de Morning Afterpil nog zin, anders niet. Je moet sowieso even contact opnemen met je huisarts en de komende zeven dagen een condoom gebruiken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-06-2005, 14:00
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
H4NS0 schreef op 23-06-2005 @ 14:51 :
Ja dan word je toch 1 dag eerder (ongeveer) ongesteld? En dan moet je gewoon, in plaats van maandag beginnen met de pil, op zondag beginnen? Of heb ik dat verekeerd?
Je mag niet maar 20 pillen slikken, dan is de pil niet veilig. Je moet er echt minstens 21 slikken. Je moet er dus een extra pakken uit een reservestrip om te zorgen dat je toch 21 dagen een pil geslikt hebt. Verder klopt het wel wat je zegt maar dan is het gewoon niet veilig
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-06-2005, 14:01
snoepje_snoep
snoepje_snoep is offline
Ik ben afgelopen zaterdag de pil vergeten de volgende ochtend 2(kweet, niet super slim) genomen.

Nou heb ik kort geleden sex gehad. En vandaag zou het de laatste dag zijn.

Wat moet ik nu doen? Morgingafter pil of is er niks aan de hand?
Plz help
Oud 23-06-2005, 14:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
snoepje_snoep schreef op 23-06-2005 @ 15:01 :
Ik ben afgelopen zaterdag de pil vergeten de volgende ochtend 2(kweet, niet super slim) genomen.

Nou heb ik kort geleden sex gehad. En vandaag zou het de laatste dag zijn.

Wat moet ik nu doen? Morgingafter pil of is er niks aan de hand?
Plz help
In welke week ben je een pil vergeten?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-06-2005, 14:12
snoepje_snoep
snoepje_snoep is offline
Is vandaag de laatste dag. Dus week 3 denk ik.
Oud 23-06-2005, 14:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
snoepje_snoep schreef op 23-06-2005 @ 15:12 :
Is vandaag de laatste dag. Dus week 3 denk ik.
In dat geval moet je of hierna direct nog een strip slikken (helemaal afmaken dacht ik). Je zou normaal gesproken ook gelijk kunnen stoppen met die strip en stopweek houden maar je hebt die pil nog geslikt dus dat kan niet meer. Volgens mij heb je geen Morning Afterpil oid nodig.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-06-2005, 15:21
snoepje_snoep
snoepje_snoep is offline
Ben maar naar de apotheek voor advies gevraagd. En daar denken ze dat er helemaal niks aan de hand is. Wat ben ik nu blij om ongesteld te gaan worden.
Oud 23-06-2005, 16:09
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
H4NS0 schreef op 21-06-2005 @ 21:32 :
2de vraag:

Stel je moet op dinsdag beginnen met de pil en je neem die ook op die dag in, maar op de strip neem je maandag in. De week erop kom je erachter dat dat je telling met de dag niet klopt en je denkt dat je er 1 vergeten bent. Dus je neemt er nog 1tje, zodat je gelijk loopt met de dag.

Wat zijn hier de gevolgen van?
[edit] Ik had een oplossing, maar die klopt niet, geloof ik. Nieuwe poging: Omdat je dinsdag de maandag pil hebt geslikt, moet je steeds de pil van 'gisteren' slikken. Denk eraan dat je niet de pil van 'vandaag' er ook bij slikt, anders kom je niet uit.

Je kunt dus niet twee pillen nemen, omdat één pil al werkt, dan werkt die extra pil niet voor dezelfde dag. Als je dat wel doet, heb je 20 werkzame pillen geslikt en niet 21. En als dat het geval is, ben je niet veilig.

Laatst gewijzigd op 23-06-2005 om 16:12.
Oud 23-06-2005, 16:41
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-06-2005 @ 14:59 :
Hoe lang is het geleden dat je seks gehad hebt? Als het minder dan 72 uur geleden is heeft de Morning Afterpil nog zin, anders niet. Je moet sowieso even contact opnemen met je huisarts en de komende zeven dagen een condoom gebruiken.

Hmm geen idee hoe lang geleden het precies is, ik denk rond de 72 uur.
Vanochtend even de dokter gebeld, die achtte de kans zeer klein dat ik hiervan zwanger kon zijn/worden maar liet de beslissing om een morning after pil te nemen aan mij over. Heb er toen geen genomen (werd ik een keer eerder ontzettend ziek van).
Nu maar hopen dat het goed is
__________________
That ís a tasty burger!
Oud 23-06-2005, 16:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Phlox schreef op 23-06-2005 @ 17:41 :
Hmm geen idee hoe lang geleden het precies is, ik denk rond de 72 uur.
Vanochtend even de dokter gebeld, die achtte de kans zeer klein dat ik hiervan zwanger kon zijn/worden maar liet de beslissing om een morning after pil te nemen aan mij over. Heb er toen geen genomen (werd ik een keer eerder ontzettend ziek van).
Nu maar hopen dat het goed is
Verstandig dat je gebeld hebt en ik hoop met je mee dat er niets aan de hand is
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 23-06-2005, 22:19
H4NS0
H4NS0 is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 23-06-2005 @ 17:09 :
[edit] Ik had een oplossing, maar die klopt niet, geloof ik. Nieuwe poging: Omdat je dinsdag de maandag pil hebt geslikt, moet je steeds de pil van 'gisteren' slikken. Denk eraan dat je niet de pil van 'vandaag' er ook bij slikt, anders kom je niet uit.

Je kunt dus niet twee pillen nemen, omdat één pil al werkt, dan werkt die extra pil niet voor dezelfde dag. Als je dat wel doet, heb je 20 werkzame pillen geslikt en niet 21. En als dat het geval is, ben je niet veilig.
Ja, dat laaste wat je zei klopt. Dan zijn er dus 20 werkzame pillen ingenomen. Maar ze is ongesteld, godzijdank Bedankt voor jullie reacties (btw, ze is inderdaad 1 dag eerder ongesteld geworden)
Oud 24-06-2005, 14:26
wendytjuh9
Avatar van wendytjuh9
wendytjuh9 is offline
Hallo,

ik heb een nieuwe pil kom ik nu ook aan?

Want van me anderen pil ben ik ook aan gekomen dus ik hoop niet dat ik van me nieuwe pil ook aan kom.
__________________
whahaha
Oud 24-06-2005, 15:35
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
wendytjuh9 schreef op 24-06-2005 @ 15:26 :
Hallo,

ik heb een nieuwe pil kom ik nu ook aan?

Want van me anderen pil ben ik ook aan gekomen dus ik hoop niet dat ik van me nieuwe pil ook aan kom.
Dat kan, maar dat hoeft niet.
Meestal krijg je ineens meer trek als je aan de pil gaat, maar als jij de verleidingen kunt weerstaan, kom je niet echt aan.
Als je de pil slikt, houd je wat meer vocht vast, maar dan kom je ook niet meteen 5 kilo van aan. (aangezien je nu alleen van pil wisselt.)
Oud 25-06-2005, 17:49
Diana's~Acolyte
Diana's~Acolyte is offline
12 uur de pilvergeten op de laatste dag, is dat heel erg?
sex gehad op dezelfde avond.
Oud 25-06-2005, 17:57
Diana's~Acolyte
Diana's~Acolyte is offline
ohja en de pil wel ingenomen, zo'n 12 uur later dan normaal dus
Oud 25-06-2005, 19:32
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Ik zelf slik al een tijdje de pil, maar ik had een vraagje.

Het zusje van mijn beste vriendin, wilt graag aan de pil omdat ze nadat ze een week ongesteld is geweest (7 dagen,) en 2 weken later weer ongesteld word.
Dat is toch best vroeg dacht ik(21 dagen). En zelf wou ze dat ook weer graag gaan verlengen enz.
Is het dan verstandig om met de pil te beginnen?
__________________
Oud 25-06-2005, 19:40
Dís
Avatar van Dís
Dís is offline
haizz
ik heb een vraagje
ik heb gedurende 2 jaar microgynon 30 gebruikt,mar ben wegens te licht(cystevorming)overgeschakeld sinds 3 dagen nu op microgynon 50.
kan het zyn dat mn maandstonden hierdoor lichter worden of een dag later beginnen ofzo?
__________________
Ice ice baby
Oud 25-06-2005, 19:45
Dís
Avatar van Dís
Dís is offline
Citaat:
Maija schreef op 25-06-2005 @ 20:32 :
Ik zelf slik al een tijdje de pil, maar ik had een vraagje.

Het zusje van mijn beste vriendin, wilt graag aan de pil omdat ze nadat ze een week ongesteld is geweest (7 dagen,) en 2 weken later weer ongesteld word.
Dat is toch best vroeg dacht ik(21 dagen). En zelf wou ze dat ook weer graag gaan verlengen enz.
Is het dan verstandig om met de pil te beginnen?
ik heb dat ook gehad,te pas en te onpas mn maandstonden,soms met 2 weken verschil,soms met 3 dagen verschil.het is best om dan de pil te gebruiken,dan zyn ze regelmatig.
__________________
Ice ice baby
Oud 25-06-2005, 23:18
flower19
flower19 is offline
Ik ben gister met de pil begonnen (microgynon 30), en heb sindsdien menstruatiepijn en misselijkheid.. moet mijn lichaam gewoon even wennen, en gaat het dan weer over? hope so!
Oud 25-06-2005, 23:26
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Citaat:
Diana's~Acolyte schreef op 25-06-2005 @ 18:49 :
12 uur de pilvergeten op de laatste dag, is dat heel erg?
sex gehad op dezelfde avond.
volgens mij ben je dan nog net op tijd, maar kijk voor de zekerheid even op: www.pilvergeten.nl
__________________
That ís a tasty burger!
Oud 25-06-2005, 23:27
Phlox
Avatar van Phlox
Phlox is offline
Citaat:
flower19 schreef op 26-06-2005 @ 00:18 :
Ik ben gister met de pil begonnen (microgynon 30), en heb sindsdien menstruatiepijn en misselijkheid.. moet mijn lichaam gewoon even wennen, en gaat het dan weer over? hope so!
Je lichaam moet vaak wel even wennen aan een pil ja, als het erg lang duurt kan je misschien op een andere pil overgaan.
__________________
That ís a tasty burger!
Oud 26-06-2005, 16:22
Verwijderd
deze vraag is vast wel al 2000x geweest maar toch maar nog n x omdat ik te lui ben om te zoeken, als je op een maandag stopt welke dag moet je dan na een stopweek beginnen?
Oud 26-06-2005, 19:05
flower19
flower19 is offline
maandag laatste pil: dinsdag eerste dag zonder, dinsdag weer beginnen
zondag laatste pil: maandag eerste dag zonder, maandag weer beginnen
Oud 27-06-2005, 12:56
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Dís schreef op 25-06-2005 @ 20:40 :
haizz
ik heb een vraagje
ik heb gedurende 2 jaar microgynon 30 gebruikt,mar ben wegens te licht(cystevorming)overgeschakeld sinds 3 dagen nu op microgynon 50.
kan het zyn dat mn maandstonden hierdoor lichter worden of een dag later beginnen ofzo?
Het zou heel goed kunnen dat je nu lichter ongesteld bent of dat het langer duurt voordag je ongesteld wordt maar het hoeft niet. Ik slikte eerst microgynon 30 en nu Yasmin, Yasmin is lichter en ik ben nu lichter ongesteld met een lichtere pil maar het duurt wel korter voor ik ongesteld wordt idd. Tis afwachten denk ik dus
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-06-2005, 13:28
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
koekjes schreef op 26-06-2005 @ 17:22 :
deze vraag is vast wel al 2000x geweest maar toch maar nog n x omdat ik te lui ben om te zoeken, als je op een maandag stopt welke dag moet je dan na een stopweek beginnen?
maandag laatste pil, 7 dagen géén pil (= dinsdag t/m maandag)
----> Op de 8e dag eerste pil van de nieuwe strip: dinsdag.
(als je een kortere stopweek houdt, dan geldt dit natuurlijk niet)
Handig is om een kalender of agenda er bij te houden.
Oud 27-06-2005, 14:12
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 27-06-2005 @ 14:28 :
maandag laatste pil, 7 dagen géén pil (= dinsdag t/m maandag)
----> Op de 8e dag eerste pil van de nieuwe strip: dinsdag.
(als je een kortere stopweek houdt, dan geldt dit natuurlijk niet)
Handig is om een kalender of agenda er bij te houden.
Het is ook handig om op alle strips de begindatum van je pil in te kleuren met een merkstift. Ik moet altijd op maandag beginnen en kleur als ik een doosje pillen krijg van vijf van de zes strips de maandag vast in zodat ik altijd weet wanneer ik moet beginnen en ik ook niet per ongeluk de verkeerde kant op kan slikken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-06-2005, 16:07
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 27-06-2005 @ 15:12 :
Het is ook handig om op alle strips de begindatum van je pil in te kleuren met een merkstift. Ik moet altijd op maandag beginnen en kleur als ik een doosje pillen krijg van vijf van de zes strips de maandag vast in zodat ik altijd weet wanneer ik moet beginnen en ik ook niet per ongeluk de verkeerde kant op kan slikken.
Ik ga gewoon altijd met de klok mee (er staan ook pijlen op) en ik onthoud die start-dag wel.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 28-06-2005, 09:03
Jude
Avatar van Jude
Jude is offline
Hoe groot is de kans dat je een doorbraakbloeding krijgt als je de pil doorslikt? Wat is jullie ervaring daarmee?

En krijg je die dan meteen in de eerste week van de nieuwe strip, of kan dat ook later komen?

En tenslotte: blijft die doorbraakbloeding doorgaan tot het moment dat je een stopweek houdt?

Ik wil op vakantie niet ongesteld zijn, maar het risico van een doorbraakbloeding spreekt me ook niet zo aan.
__________________
coffee and tv
Oud 28-06-2005, 10:13
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Jude schreef op 28-06-2005 @ 10:03 :
Hoe groot is de kans dat je een doorbraakbloeding krijgt als je de pil doorslikt? Wat is jullie ervaring daarmee?

En krijg je die dan meteen in de eerste week van de nieuwe strip, of kan dat ook later komen?

En tenslotte: blijft die doorbraakbloeding doorgaan tot het moment dat je een stopweek houdt?

Ik wil op vakantie niet ongesteld zijn, maar het risico van een doorbraakbloeding spreekt me ook niet zo aan.
Ik slikte in de vakantie ook vaak door en heb nooit echt een doorbraakbloeding gehad. Het ligt er ook wel aan of je pil zwaar of licht is en hoe jij daarop reageert. Bij een lichte pil krijg je sneller een doorbraakbloeding maar ik heb zelfs bij Yasmin nergens last van.

Als je een doorbraakbloeding krijgt dan krijg je die waarschijnlijk pas terwijl je al een tijdje met je nieuwe strip bezig bent, hoe langer je doorslikt, hoe groter de kans op een doorbraakbloeding. Als je er een krijgt dan gaat ie meestal door tot je stopt met de pil en ongesteld wordt.

Wanneer ga je op vakantie? Kan je niet nu doorslikken en dan stopweek houden zodat je in je vakantie gewoon met je strip bezig bent en niet door hoeft te slikken. Je kan dan beter van te voren wat schuiven zodat het niet zo erg is als je dan een doorbraakbloeding krijgt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 28-06-2005, 10:31
Jude
Avatar van Jude
Jude is offline
Dankje!

Ik heb microgynon 30, dus een vrij lichte pil.

Ik ga dit weekend voor 10 dagen op vakantie, en zou op zondag mijn laatste pil moeten slikken. Ik heb dus 3 mogelijkheden:

1. gewoon stopweek houden na de strip, dan ben ik de laatste helft van mijn vakantie ongesteld.
2. nu stopweek houden (ik gebruik de pil op dit moment niet voor anticonceptie, dus om de veiligheid hoef ik het niet te doen), maar dan ben ik tijdens het reizen nog ongesteld.
3. doorslikken met risico op doorbraakbloeding.

Wat raad je aan?
__________________
coffee and tv
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Zwanger???
sweetgirl00
20 12-04-2006 17:05
Lichaam & Gezondheid onregelmatig pil innemen --> buikpijn?
Sasjeliefff
2 10-11-2005 17:47
Seksualiteit Zwanger?
kikkervisje
4 17-04-2005 11:07
Lichaam & Gezondheid Emotioneel door pil?
Laudate Dominum
10 05-02-2004 14:44
Lichaam & Gezondheid Morning after: Vraagje
Verwijderd
6 03-12-2003 10:35
Liefde & Relatie GROOT meningsverschil..
theekopje
54 17-07-2003 17:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.