Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-11-2005, 14:13
Verwijderd
Ik ben tussen de periode februari en oktober 18 kilo afgevallen.
Ik ben 1.64 en 72.5 kilo, ik ben dan ook nog niet helemaal tevreden over het resultaat.Sinds een maand of wat val ik niet meer af

Ik loop één per dag en zwem 1x in de week twee uur
(andere dagen heb ik helaas geen tijd)

Dit is wat ik voornamelijk eet :

ontbijt : 1 bruine boterham met 20+ kaas
en komkommer en een kop koffie.

rond 10/11 uur : 2 mandarijnen/1 appel/1 peer

rond 12 uur : 1 bruine boterham met geitenkaas/
halva jam/boter met komkommer

rond 14/16/16 uur hetzelfde verhaal

het avondeten variërt nog al ik reken daar meestal
500/600 caloriën. Na het eten eet ik of niks maar als ik honger heb eet ik een cracker of een rijstewafel. Ik drink tussendoor water,
groene thee,sterrenmunt en af en toe cola light. Eén keer of
twee keer in de week drink ik bier of wijn.

Mijn vraag is : heeft iemand nog tips om 't proces toch nog
ietwat te versnellen?
Oud 08-11-2005, 14:16
Mara
Mara is offline
Je lichaam zit op spaarstand. Je eet momenteel véél te weinig, echt niet goed. Hierdoor is je spijsvertering helemaal kapot.

Eet een maand (of 2) weer 2000 kcal per dag. Dat is je behoefte. Misschien kom je 2 kilo weer aan, maar dat is wel zo gezond. Je stofwisseling gaat dan weer werken. Na die twee maanden kan je gezond gaan dieten en rustig en verantwoord verder afvallen. IK heb het gevoel dat je nu teveel te snel wilt, dat gaat helaas gewoonweg niet.
Oud 08-11-2005, 14:22
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Maija schreef op 08-11-2005 @ 14:44 :
Ik wist dat ik hier niet meer zou posten sorry,

Maar even over dat ongesteldheid, ik verwacht wel dat het door het lijnen komt. Ik zou even een tijdje beter gaan eten, en ik weet dat het als een overwinning voelt dat je niet meer ongesteld word.
Maar denk eens, wat wil je liever 2 kilo minder, of nooit meer kinderen. (ja je lichaam kan zo'n klap krijgen dat je nooit meer ongesteld kan worden)
Dat schrok mij heel erg, maarja, ik probeer alleen te helpen, want mijn eetgedrag is oook , maar ik wil het alleen even zeggen
dat even een tijdje beter eten klinkt heel gemakkelijk. Maar zo werkt het niet. Je lichaam gaat pas weer menstrueren als het gezond is. Bij mij heeft het maanden (tot jaren) geduurd voordat m'n menstruatie terug was, laat staan regelmatig. En m'n gewicht is al die tijd niet echt te laag geweest. Altijd BMI >19.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~

Laatst gewijzigd op 08-11-2005 om 16:28.
Oud 08-11-2005, 15:47
sheepdog
sheepdog is offline
Citaat:
Gothic schreef op 08-11-2005 @ 15:22 :
dat even een tijdje beter eten klinkt heel gemakkelijk. Maar zo werkt het niet. Je lichaam gaat pas weer menstrueren als het gezond is. Bij mij heeft het maanden (tot jaren) geduurd voordat m'n menstruatie terug was, laat staan regelmatig. En m'n gewicht is al die tijd niet echt te laag geweest. Altijd >19.
19? Bedoel je dan niet je BMI?
Oud 08-11-2005, 16:03
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Citaat:
Gothic schreef op 08-11-2005 @ 15:22 :
dat even een tijdje beter eten klinkt heel gemakkelijk. Maar zo werkt het niet. Je lichaam gaat pas weer menstrueren als het gezond is. Bij mij heeft het maanden (tot jaren) geduurd voordat m'n menstruatie terug was, laat staan regelmatig. En m'n gewicht is al die tijd niet echt te laag geweest. Altijd >19.

Ja, oke.. je hebt gelijk, ik wou alleen even zeggen dat het heel belangrijk was om weer gezond te lijnen.
__________________
Oud 08-11-2005, 16:28
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Maija schreef op 08-11-2005 @ 17:03 :
Ja, oke.. je hebt gelijk, ik wou alleen even zeggen dat het heel belangrijk was om weer gezond te lijnen.
als je menstruatie ophoudt, moet (moet je natuurlijk zelf weten, maar als je gezond wilt blijven/worden...) je stoppen met lijnen, niet gezond lijnen. Genoeg eten. Dat kan (ze) niet met lijnen, want dan creeer je een tekort.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 09-11-2005, 11:51
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
Citaat:
Voormalig wonderkind en dieetgoeroe Emiel is een ervaringsdeskundige. Na een jeugd vol overgewicht ontwikkelde Emiel een website voor mensen die proberen af te vallen: www.valtaf.nl. Dit bleek een schot in de roos. Door deze website raakte Emiel in een mum van tijd twintig kilo kwijt en groeide hij tegelijkertijd uit tot dieetgoeroe.
De spaarstand
“Pas op dat je niet minder eet dan 1200 kilocaloriën per dag, want dan raakt je lichaam in de spaarstand en val je bijna niks meer af.”

Dit belachelijke idee, en variaties daarop, hoor je regelmatig. Als je een tijdje gaat surfen op het internet dan kom je deze onzin zelfs tegen op websites van ervaringsdeskundigen en op websites van professionele gewichtsconsulenten en diëtisten. Volgens de spaarstandtheorie heeft het lichaam twee verschillende standen: een gewone stand en een spaarstand. In de gewone stand is er niks aan de hand: je lichaam gebruikt een normale hoeveelheid energie en de stofwisseling verloopt normaal. Maar pas op voor de spaarstand: als je lichaam in de spaarstand raakt, dan zou je lichaam volgens deze theorie opeens een stuk minder energie verbruiken. Je valt niet meer af en als je weer gewoon gaat eten, dan blijft je lichaam in de spaarstand staan en kom je in een razend tempo weer aan.

Het menselijk lichaam is een onvoorstelbaar ingewikkeld organisme en, laten we eerlijk zijn, wij mensen hebben geen flauw idee hoe het werkt. Om de werking van het menselijk lichaam toch een beetje te kunnen verklaren worden vaak vergelijkingen met moderne technologie gemaakt. Het is best grappig om te zien hoe door de eeuwen heen de wetenschap en de techniek zich ontwikkelt, en hoe in ons taalgebruik steeds weer nieuwe vergelijkingen tussen het menselijk lichaam en de laatste techniek worden gelegd.

In de renaissance ontstond een heel optimistische wetenschapsfilosofie. De natuur werd vergeleken met een boek en net als bij een gewoon boek kon de natuur worden doorgrond door het boek simpelweg te lezen. Als we maar ons best zouden doen, dan zouden we vanzelf achter alle systemen en processen van de natuur komen. Ook de menselijke geest werd met een boek vergeleken en in ons taalgebruik zie je dat nog steeds terug in de uitdrukking “iemands gedachten lezen.”

Een paar eeuwen later werd de stoommachine uitgevonden wat leidde tot de industriële revolutie. De stoommachine was in die tijd het toppunt van complexiteit en ingewikkeldheid en het kon natuurlijk niet uitblijven of mensen gingen het menselijk lichaam en de menselijke geest vergelijken met de stoomketel. Mensen die met stoommachines werken weten hoe belangrijk het is om de druk in de ketel goed in de gaten te houden, omdat de ketel bij een te grote druk kan ontploffen. Deze theorie werd ook op mensen toegepast: “Pas op dat je emoties niet opkropt want anders kun je er aan onderdoor gaan.” Ook dit zie je terug in ons taalgebruik: hoeveel mensen nemen niet een paar dagen vrij “om stoom af te blazen” of zeggen dat de “druk van de ketel” is als een drukke periode is afgerond?

Tegenwoordig leven we in het computertijdperk en, je raadt het al, nu doen wij met zijn allen alsof de mens een soort computer is. Ik vertelde afgelopen vrijdag aan een collega een onzinnig weetje (“Het nummer Libera l’anima is gemaakt door Jovanotti”) en hij reageerde hierop verbaasd: “Vind je het niet zonde van die megabytes om dat te onthouden?” vroeg hij oprecht.

Mensen, wij weten zo onderhand toch wel beter? Een mens is geen boek dat je kunt doorgronden door het te lezen. Een mens is geen stoomketel die af en toe stoom moet afblazen en onze hersenen zijn geen harde schijf met een gelimiteerde opslagcapaciteit. Er zijn mensen die al hun emoties hun leven lang opkroppen en daar heel gelukkig mee worden en als je iets nieuws leert betekent dat niet dat er automatisch iets anders uit je hersenen moet worden verwijderd. Een mens is een onvoorstelbaar ingewikkeld biologisch systeem dat met geen enkel apparaat kan worden vergeleken. Het idee dat de mens lijkt op een soort verwarmingsinstallatie met een schakelaar voor een spaarstand is dan ook onzinnig.

Veronderstel nou dat het menselijk lichaam WEL twee standen heeft: een gewone stand en een spaarstand. In de gewone stand zou het lichaam dan onnodig veel meer energie verbruiken dan in de spaarstand. Er zou in de gewone stand allemaal energie worden verspild. In werkelijkheid gebeurt dit niet. Er wordt geen energie verspild. Sterker nog, het menselijk lichaam gaat zeer efficiënt om met energie. Zelfs het kleinste kruimeltje wordt optimaal benut. Een mens heeft helemaal geen energieverslindend lichaam waar nog ruimte is voor een energiezuinige spaarkant. Het menselijk lichaam werkt al op zijn zuinigst. Zuiniger dan dit kan niet.

“Maar,” zul je je nu afvragen, “als die spaarstand niet bestaat, kan ik dan gewoon gaan afvallen door de komende periode maar 500 kilocalorieën per dag te gaan eten?” Ja hoor, dat kan best. Je hoeft niet bang te zijn voor de spaarstand. “Zijn er dan geen nadelen verbonden aan zo’n extreem dieet?” Ja, die zijn er zeker wel: je wordt slap als een vaatdoek, je valt bijna flauw en bovendien krijg je het hartstikke koud. Als je wilt afvallen en ook nog een leuk en energiek leven wilt leiden, dan moet je wel voldoende blijven eten. Dat heeft echter niks met een spaarstand te maken.
Bron. www.dieetgoeroe.nl


verklaring?
__________________
Oud 09-11-2005, 11:59
Verwijderd
Dit bericht is geschreven door een IT'er die zich zelf tot dieetgoeroe heeft verklaard op grond van het feit dat hij een calorie-tel-website heeft gemaakt. IT'ers hebben niet noodzakelijk verstand van de werking van het menselijk lichaam. Hij heeft geen bronnenonderzoek gedaan voordat hij het stukje schreef (zo wel, dan is hij vergeten die te vermelden en is het plagiaat), en heeft het dus allemaal gewoon zelf verzonnen.

Bij de 'spaarstand' wordt inderdaad geen schakelaartje overgehaald. Wel gaat de schildklier stapje voor stapje langzamer werken, waardoor allerlei lichamelijke processen minder verlopen; de hersenen krijgen minder glucose (concentratievermogen, oriëntatie en leervermogen zal dan minder zijn) en uiteindelijk nog maar net genoeg om te voorkomen dat je in coma raakt; je spijsverteringsorganen kneden je voedsel minder (als je nog geen tekorten aan vitaminen en mineralen had, kun je die dan krijgen omdat je het niet meer goed opneemt; ook kun je constipatie krijgen); enzovoort... met andere woorden: je basaalmetabolisme (het aantal kcal dat je verbruikt als je 24/7 stil ligt) wordt minder. Daardoor heeft het lichaam minder caloriën nodig; het blijft wel functioneren, maar het functioneert niet meer optimaal.
Oud 09-11-2005, 12:22
Maija
Avatar van Maija
Maija is offline
oke,

Dat is pas informatie
__________________
Oud 09-11-2005, 12:52
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Hij zegt het zelf al, je lichaamstemperatuur gaat omlaag, en je krijgt minder energie. Dat doet je lijf om energie te sparen, om de belangrijke functies (je organen enzo) zo lang mogelijk goed te laten functioneren. (Tenminste, als ik het nu goed zeg )
Oud 10-11-2005, 08:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik zit weer op mijn oude gewicht maar ik pas echt niet mijn broek van toen Ik weet wel waar het aan ligt, want ik heb niet echt gelijnd. Nu pas besef ik me hoeveel spieren ik had toen ik danste en dat deze dus aan het afbouwen zijn, jammer

Ik ging laatst weer eens hardlopen na een half jaar en ik bakte er niets meer van Terwijl ik toen een half uur aan 1 stuk liep! Nu lukte 5 minuten me nog niet eens meer (terwijl ik niet stil heb gezeten, ik heb 2 keer per week 2 uur toch wel vrij intensief gedanst). En een steken dat ik kreeg! Weet nog steeds niemand het verlossende antwoord voor steken? Want dan ben ik nog niet eens moe, terwijl ik dan door die steken moet stoppen! En als ik dan mijn ademhaling naar 'laag' probeer te sturen, krijg ik geen steken meer in mn zij, maar in mn onderbuik Op t laatste had ik zelfs in mn hele buik steken. En had wel gedronken en ook 2 uur daarvoor gewoon gegeten.

Weet iemand het antwoord?
Oud 10-11-2005, 08:33
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Anders gebruik je ff 5 verschillende smileys in 1 post
Oud 10-11-2005, 09:14
Verwijderd
Regelmatig ademhalen en in een constant tempo lopen (alle passen even groot en even veel tijd er tussen) en naar de horizon kijken (rug recht, dus) helpt ook. Maar ik weet helaas ook geen wondermiddel... heb er zelf ook last van.
Oud 10-11-2005, 15:07
-(L)-
Ik ben een hele tijd terug ineens 'n kilo of 6 aangekomen, zoals ik wel eens eerder gepost heb. De reden ervan heb ik nog steeds niet achterhaald Ik ben niet slechter gaan eten, en sporten deed ik sowieso al niet.
Maar goed, ik ben in augustus wel gaan sporten; 4x per weer intensief fitnessen (Per keer: uur cardio, half uur kracht) en 't heeft geholpen. Ik weeg nu 71 kg bij 'n lengte van 1,82 (en de 6 aangekomen kilo's zijn er hiermee weer af )
Ik ga iig 't topic weer meevolgen vanaf nu
Oud 10-11-2005, 15:32
-(L)-
Citaat:
MeelFriek schreef op 07-11-2005 @ 12:34 :

Wat is jullie probleem wat betreft dieten? Hebben jullie ook echt honger, of is het voornamelijk lekkere trek of is 't gewoonte geworden?
Bij mij is 't voornamelijk de trek in lekkere dingen, en dat komt denk ik doordat 't 'niet mag' tijdens 't dieten. Als ik niet dieet heb ik er namelijk helemaal niet zo'n behoefte aan.
Oud 10-11-2005, 15:36
cerys
Avatar van cerys
cerys is offline
dag schatten,
heeeeeeeele poos geleden dat ik hier gepost heb!
in de tussentijd heb ik geschommeld tussen de 71 en 76 kilo
mijn streefgewicht is al eeuwen 70 kilo, ik ben van 78 naar 71 gegaan en nu zit ik weer even tussen de 75 en 76.
maar het lukt me niet echt om af te vallen, ook al eet ik wel redelijk gezond.
maar goed, heb een sportkaart gehaald bij de universiteit dus wie weet lukt het met sporten erbij wel!
Ik heb iig niet zo'n heel erge obsessie voor eten meer.
zo, dat was mijn nieuws
nu moet ik tentamen leren en dan ga ik straks alles lezen want het is echt eeuwen geleden dat ik hier kwam.
__________________
I'm in the forest
Oud 10-11-2005, 15:37
-(L)-
Citaat:
Balance schreef op 08-11-2005 @ 00:05 :
Ik ben vooral een, hoe noemen ze dat, emotionele eter? Dus als ik me goed voel kan ik een dieet uitstekend volhouden, maar als ik me slechter ga voelen dan komt de chocola en chips weer uit de kast. En geregeld lekkere trek ja. Maar als ik me goed voel kan ik dat meestal wel weerstaan.
Ik herken 't wel. Ik snap alleen 1 ding niet;
Waarom doe ik 't toch keer op keer weer, terwijl ik al vaak genoeg heb gemerkt dat ik me er heus niet beter (eerder slechter) door ga voelen
Oud 10-11-2005, 16:30
Verwijderd
Ik heb een tijdje gelijnd enzo. Maar dat is 1 keer beetje uitde hand gelopen. En door vrienden ben ik weer normala gaan eten. En laatste keer hebbe ze zoohw op me nek gezeten da ik normaal moest eten.
maar ik wil weer gaan lijnen. Want ik voel me dik. Kweet da ik het niet doen maar tog..
Oud 10-11-2005, 16:54
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Bitchy14 schreef op 10-11-2005 @ 17:30 :
Ik heb een tijdje gelijnd enzo. Maar dat is 1 keer beetje uitde hand gelopen. En door vrienden ben ik weer normala gaan eten. En laatste keer hebbe ze zoohw op me nek gezeten da ik normaal moest eten.
maar ik wil weer gaan lijnen. Want ik voel me dik. Kweet da ik het niet doen maar tog..
heb je ooit je bmi uitgerekend? Als die boven de 25 is, is het verstandig om een dietiste te raadplegen zodat je gezond kunt afvallen. Is je BMI tussen de 18-25 heb je een gezond gewicht en hoef je niet af te vallen. Misschien kun je aan je zelfvertrouwen gaan werken, zeker als het vorige keer fout is gegaan met eten is het niet verstandig om in je eentje af te gaan vallen. Praat erover met je moeder. Misschien kan ze gezondere dingen kopen of anders koken of praat eens met je huisarts.

Mocht je jezelf lelijk vinden en te dik terwijl je gewicht goedi s, raad ik je aan eens op psychologie te kijken en daar wat te posten, want de kans is groot dat je door onzekerheid of problemen thuis of op school verkeerd naar jezelf kijkt en omdat je zo negatief over jezelf denkt, wil gaan afvallen. Alleen zul je je dan niet beter voelen als je dunner bent.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 10-11-2005, 17:58
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 10-11-2005 @ 09:32 :

Ik ging laatst weer eens hardlopen na een half jaar en ik bakte er niets meer van Terwijl ik toen een half uur aan 1 stuk liep! Nu lukte 5 minuten me nog niet eens meer (terwijl ik niet stil heb gezeten, ik heb 2 keer per week 2 uur toch wel vrij intensief gedanst).
Volgens mij komt dat gewoon omdat je een ander 'soort' conditie heb bij dansen, als je begrijpt wat ik bedoel. En dat het zo hard achteruitgaat die conditie heb ik ook gehad, heb een keer 3 weken lang IEDERE dag 20 min. hardgelopen, een week niet gedaan en hup, het was weg.
Oud 10-11-2005, 19:00
slaagroom
slaagroom is offline
ik heb ooit gelezen dat je stofwisseling sneller gaat als je ongesteld bent
klopt dit??

want als ik ongesteld ben vreet ik me helemaal vol
naja vanmiddag
2 boterhammen 1 met pasta 1 met pindakaas en hagelslag
1 appel
hand tijgernoten
stuk chocola

khoop maar dat ik er niet veel van aankom door me menstruatie
__________________
...
Oud 10-11-2005, 19:29
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Nou, als je dat jezelf 'helemaal volvreten' vindt, vraag ik me af of je een fatsoenlijk beeld hebt van wat je op een dag allemaal 'moet' eten.
Oud 10-11-2005, 19:49
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
slaagroom schreef op 10-11-2005 @ 20:00 :
ik heb ooit gelezen dat je stofwisseling sneller gaat als je ongesteld bent
klopt dit??

want als ik ongesteld ben vreet ik me helemaal vol
naja vanmiddag
2 boterhammen 1 met pasta 1 met pindakaas en hagelslag
1 appel
hand tijgernoten
stuk chocola

khoop maar dat ik er niet veel van aankom door me menstruatie
hahahahaha Niet lullig bedoelt, maar onder volvreten versta ik zakken chips, buizen pringles en chocolade repen a la 1 meter formaat naar binnen werken (bijwijze van ) Tijdens mijn menstruatie weeg ik juist altijd wat zwaarder omdat ik vocht vasthoud. Snellere stofwisseling ten tijde van menstruatie heb ik overigens ook nog nooit van gehoord
Ik doe momenteel het weet hoe je eet dieet. Hun motto is dat je elke 2 a 3 uur wat (eiwitrijks) moet eten zodat je stofwisseling de hele tijd blijft werken..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 10-11-2005, 21:56
-(L)-
Net terug van 't fitnessen. Ik heb na 'n aantal maanden zo'n 4x per week sporten mn vetpercentage nog 'n keer laten meten. Het is gedaald van 28,4 naar 23,1
Nu vraag ik me eigenlijk af; wat is nu een normaal vetpercentage? In de sportschool kreeg ik als antwoord 'onder de 30', maar dat kan toch bijna niet kloppen?
Oud 11-11-2005, 08:11
Verwijderd
Toen in de vierde met gym het vet% van iedereen uit de klas werd gemeten zeiden ze dat het voor meisjes 20-25 % mocht zijn, 15-20 % mocht ook als je niet te licht was, en voor jongens 15-20 %, 10-15 % mocht ook als je niet te licht was. Maar dat gaat dan over 16jarigen, ik weet niet of het voor volwassenen anders ligt.

edit: oh wacht je bent 17. Dan zal het wel kloppen

Laatst gewijzigd op 11-11-2005 om 09:54.
Oud 11-11-2005, 09:50
Mara
Mara is offline
@Happyyy: Voor 'onze' leeftijdscategorie is tussen de 18-27% in principe 'goed'. Jij zit dus goed momenteel
Oud 12-11-2005, 23:00
J3s
Avatar van J3s
J3s is offline
Vraagje:

Ik vind het zelf redelijk moeilijk in te schatten hoeveel gram iets is. Weet ook iemand een site met bijv. aantal gram groente per eetlepel etc. ?
__________________
We never will think, we never will think..That's wonderfull, that's life...
Oud 12-11-2005, 23:20
Fietsertje
Fietsertje is offline
Als ik een paar overtollige kilo's kwijt wil sta ik 's morgens op, eet een Snickers, verder niets. Stap op mn fiets, ga 3 uurtjes rijden op een lage hartslag zodat ik veel vet verbrand. Neem ik helemaal geen water mee, en als ik dan thuis kom alleen een klein beetje koolhydraten aanvullen en mondjesmaat je vocht terug op peil brengen. Moet je eens kijken wat je dan afvalt. 4 kilo op een dag
__________________
Have fun, ride bikes!
Oud 12-11-2005, 23:23
Fietsertje
Fietsertje is offline
Citaat:
Toen in de vierde met gym het vet% van iedereen uit de klas werd gemeten zeiden ze dat het voor meisjes 20-25 % mocht zijn, 15-20 % mocht ook als je niet te licht was, en voor jongens 15-20 %, 10-15 % mocht ook als je niet te licht was. Maar dat gaat dan over 16jarigen, ik weet niet of het voor volwassenen anders ligt.
Ohoh.. ik zit nu zelfs beneden de 10..

Dames tussen de 20 en 25 is nog steeds goed (onafhankelijk van leeftijd) , heren tussen de 15 en 20% klopt ook. Indien je veel sport kan het percentage flink zakken. Armstrong zit op 6%, en dat, is op het randje van gezond.
__________________
Have fun, ride bikes!
Oud 13-11-2005, 07:53
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Fietsertje schreef op 13-11-2005 @ 00:20 :
Als ik een paar overtollige kilo's kwijt wil sta ik 's morgens op, eet een Snickers, verder niets. Stap op mn fiets, ga 3 uurtjes rijden op een lage hartslag zodat ik veel vet verbrand. Neem ik helemaal geen water mee, en als ik dan thuis kom alleen een klein beetje koolhydraten aanvullen en mondjesmaat je vocht terug op peil brengen. Moet je eens kijken wat je dan afvalt. 4 kilo op een dag
Maar dit is het voeding en gezondheidstopic. Hier wordt verteld hoe je gezond kunt afvallen/aankomen en dit soort dingen zijn ongezond. Dus misschien is het verstandig om dit soort opmerkingen achterwege te laten, omdat er hier ook een hoop mensen met een eetstoornis zitten, die nu denken dat ze het beter zo kunnen doen en die denken dat ze veel te veel eten.

Overgens is het grootste gedeelte vocht wat je afvalt. Je kunt namelijk niet 4 kilo vet afvallen op 1 dag.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 13-11-2005, 13:16
Verwijderd
Citaat:
Fietsertje schreef op 13-11-2005 @ 00:20 :
Als ik een paar overtollige kilo's kwijt wil sta ik 's morgens op, eet een Snickers, verder niets. Stap op mn fiets, ga 3 uurtjes rijden op een lage hartslag zodat ik veel vet verbrand. Neem ik helemaal geen water mee, en als ik dan thuis kom alleen een klein beetje koolhydraten aanvullen en mondjesmaat je vocht terug op peil brengen. Moet je eens kijken wat je dan afvalt. 4 kilo op een dag
waarom snickers als je wilt afvallen?
Oud 13-11-2005, 13:20
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Rammetjuh87 schreef op 13-11-2005 @ 14:16 :
waarom snickers als je wilt afvallen?
Ga hier dan ook niet op in alsjeblieft. Snickers zit veel suiker in, schiet je bloedsuikerspiegel omhoog en kun je even goed preseteren.

Maar lees ff de regels door van het nieuwe topic, als je graag wil dat het blijft.
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 13-11-2005, 13:23
Verwijderd
Oke sorry ! , njah maar ik bedoel serieus als je af wil vallen eet je echt geen vette snickers !
Oud 13-11-2005, 14:10
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Fietsertje was niet serieus bezig.

Natuurlijk val je af maar dat is gewoon water.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 13-11-2005, 14:32
-(L)-
Citaat:
Fietsertje schreef op 13-11-2005 @ 00:23 :
Armstrong zit op 6%, en dat, is op het randje van gezond.
Ik praatte gisteren met een vriend over dat ik was gaan fitnessen en over de daling van mn vetpercentage. Hij sport helemaal niet, en had een vetpercentage van 4%. (Een tijdje later toen hij liet meten was 't 6%). Hoe is dat te verklaren Hij heeft wel een gezond gewicht (BMI=20).
Oud 13-11-2005, 15:23
Verwijderd
Is hij bouwvakker of een ander beroep waarbij je je spieren veel gebruikt?
Oud 13-11-2005, 15:30
Verwijderd
Citaat:
J3s schreef op 13-11-2005 @ 00:00 :
Vraagje:

Ik vind het zelf redelijk moeilijk in te schatten hoeveel gram iets is. Weet ook iemand een site met bijv. aantal gram groente per eetlepel etc. ?
Ik weet geen site, ik kan je wel een lijstje geven van wat ik ervan weet:

snee brood, plakje cake: 30-35 gram
broodje: 50-60 gram
plakje ontbijtkoek: 25 gram
opscheplepel gekookte groente, aardappels, macaroni: 50 gram
opscheplepel gekookte rijst: 60 gram
sauslepel saus, appelmoes, jus: 25 gram
snoepje: 5 gram
normale hamburger, schnitzel, hamlapje, runderlapje, braadworst, portie rookworst, visfilet, visburger: 100 gram
normaal sucadelapje: 75 gram
normale kipfilet, portie vis-op-graat: 150 gram
portie kaas: 20 gram
portie vleeswaar: 15-20 gram
bescheiden portie boter, margarine, halvarine: 5 gram
portie jam, pindakaas, chocopasta, hagelslag: 15 gram
portie stroop, honing: 10-15 gram

...wat is er nog meer?
Oud 13-11-2005, 15:53
-(L)-
Citaat:
Sarah schreef op 13-11-2005 @ 16:23 :
Is hij bouwvakker of een ander beroep waarbij je je spieren veel gebruikt?
Nee, hij is een luie student die bijna niet sport...
Oud 13-11-2005, 17:29
J3s
Avatar van J3s
J3s is offline
Citaat:
Sarah schreef op 13-11-2005 @ 16:30 :
Lijst
Super, bedankt!!
__________________
We never will think, we never will think..That's wonderfull, that's life...
Oud 14-11-2005, 18:24
Verwijderd
Je BMI is 0,73 en dat betekent dat je te licht bent.

Er zijn geen medische redenen voor je om af te vallen. Afvallen kan je gezondheid zelfs schaden. We raden je af lid te worden van Fitclub. Gezond leven zou je doel moeten zijn - niet afvallen. Succes!
Oud 14-11-2005, 20:10
-(L)-
Citaat:
Paranoide schreef op 14-11-2005 @ 19:24 :
Je BMI is 0,73 en dat betekent dat je te licht bent.

Er zijn geen medische redenen voor je om af te vallen. Afvallen kan je gezondheid zelfs schaden. We raden je af lid te worden van Fitclub. Gezond leven zou je doel moeten zijn - niet afvallen. Succes!
Oud 14-11-2005, 21:50
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 14-11-2005 @ 19:24 :
Je BMI is 0,73 en dat betekent dat je te licht bent.
Iemand met een BMI van 0,73 zou in theorie niet meer tot het rijk der levenden behoren...
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 14-11-2005, 23:01
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Uhh ja ga er serieus op in
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 15-11-2005, 09:45
blurred
Avatar van blurred
blurred is offline
Het is sarcastisch bedoeld.
__________________
没有什么不能够面对!
Oud 15-11-2005, 10:21
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Op maandag, Nederland 1, 19:30 komt een programma over afvallen en gezond eten.
"Voor Dik en Dun" heet het. Misschien interessant om te kijken?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Oud 15-11-2005, 12:31
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ekki schreef op 15-11-2005 @ 11:21 :
Op maandag, Nederland 1, 19:30 komt een programma over afvallen en gezond eten.
"Voor Dik en Dun" heet het. Misschien interessant om te kijken?
Vanavond in klokhuis gaat het over eetproblemen...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 15-11-2005, 14:25
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Om het lijstje tv-programma's nog even aan te vullen; op maandagavond om 20.00 uur op NL2 is er het programma Vet!, over jongeren met overgewicht die proberen af te vallen. Is alleen al wel even bezig, geloof ik.
Oud 15-11-2005, 14:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik wil niet afvallen maar gewoon gezond eten en op gewicht blijven en dat lukt me ook wel aardig. Ik heb alleen een 'probleem'. Ik heb echt heel weinig vrije tijd en in de tijd die ik dan heb heb ik echt geen zin om te gaan sporten maar ik vind het toch belangrijk om te bewegen. Hoe kan ik zorgen dat ik ondanks mijn gebrek aan tijd toch genoeg beweging krijg? Ik neem al de trap in plaats van de lift of de roltrap, fiets naar het station in plaats van met de bus, loop in het weekend soms een heel eind over strand etc. Iemand nog meer tips?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 15-11-2005, 15:14
-(L)-
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-11-2005 @ 15:34 :
Ik wil niet afvallen maar gewoon gezond eten en op gewicht blijven en dat lukt me ook wel aardig. Ik heb alleen een 'probleem'. Ik heb echt heel weinig vrije tijd en in de tijd die ik dan heb heb ik echt geen zin om te gaan sporten maar ik vind het toch belangrijk om te bewegen. Hoe kan ik zorgen dat ik ondanks mijn gebrek aan tijd toch genoeg beweging krijg? Ik neem al de trap in plaats van de lift of de roltrap, fiets naar het station in plaats van met de bus, loop in het weekend soms een heel eind over strand etc. Iemand nog meer tips?
Ik maak zelf in t begin van de week een planning. Niet altijd op papier, vaak ook gewoon in gedachten. Dan bekijk ik wat ik nog allemaal moet doen, en wanneer dat 't beste uitkomt. Ook tijden waarop ik wil sporten 'rooster ik in'. Over 't algemeen werkt dat voor mij wel goed, maar ik houd me niet altijd aan m'n voornemens (soms lopen dingen gewoon anders en KAN ik me er ook niet aan houden). Misschien zou je kunnen proberen iets beter te plannen (in 't begin van de week)? Of bv de helft van je vrije tijd besteden aan sporten?
Oud 15-11-2005, 17:20
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-11-2005 @ 15:34 :
Iemand nog meer tips?
Misschien kun je thuis op muziek wat fitness-achtige oefeningen doen? Zijn wel op internet en in tijdschriften te vinden. Kost net zo veel tijd als je er zelf insteekt, en je kan het ook helemaal zelf inplannen. 1 keer per week een uur of juist 10 x 5 minuten, enzovoort.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Het grote voeding- en gezondheidstopic #10
Verwijderd
351 30-01-2006 07:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.