Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2006, 19:18
create
Avatar van create
create is offline
Vraag: als ik na de eerste week van mijn pil stop met deze te gebruiken en over stap op andere vormen van anticonceptie (condoom in combinatie met nuvaring), heb ik dan nog bescherming van die eerste week?

Laatst gewijzigd op 27-04-2006 om 19:33.
Oud 28-04-2006, 12:45
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Is het zo dat als je een bloeding krijgt buiten je stopweek de pil niet veilig is?
Oud 28-04-2006, 15:39
Verwijderd
Even een vraagje en ik hoop dat sommige meiden dit herkennen:

Ik ben net klaar met mijn tweede pilstrip (ben dus net begonnen met de pil). Ik heb gewoon elke dag mijn pil geslikt rond dezelfde tijd en gewoon een stopweek van 7 dagen gehouden. Niks raars dus en niks vergeten.

Maar ik voel me nu een beetje slap, af en toe misselijk een raar gevoel (steken) in mijn buik, zere benen en ik haal me de engste dingen in m'n hoofd. Drie weken geleden ben ik even ziek geweest (gewoon koorts, slap en niet lekker, maar geen diarree ofzo), maar daarna voelde ik me gewoon weer prima.
Ik heb tijdens het slikken van de eerste strip dit ook al een beetje gehad en toen werd ik gewoon ongesteld, maar het lijkt nu wel anders te voelen allemaal

Ben ik gewoon panisch en is er niks aan de hand? de kans is toch heel klein dat ik zwanger ben? Volgensmij kan het niet, en dat zeg ik ook de hele tijd tegen mezelf.
Ik wil vragen of meer meiden dit herkennen. Dat gevoel...misselijk enzo. Ik weet dat het een bijwerking kan zijn, maar ik heb het alleen de week voor ik ongesteld moet worden geloof ik. Oja, ik slik de mycrogynon 30. Ook wel handig om te weten.

Thanks!
Oud 28-04-2006, 16:30
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 28-04-2006 @ 13:45 :
Is het zo dat als je een bloeding krijgt buiten je stopweek de pil niet veilig is?
Nee hoor, als je trouw de pil hebt geslikt en je een doorbraakbloeding krijgt (spotting) doet dat niet af aan de betrouwbaarheid van de anticonceptie
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Oud 28-04-2006, 17:58
Verwijderd
Citaat:
RebEls schreef op 28-04-2006 @ 16:39 :
Even een vraagje en ik hoop dat sommige meiden dit herkennen:

Ik ben net klaar met mijn tweede pilstrip (ben dus net begonnen met de pil). Ik heb gewoon elke dag mijn pil geslikt rond dezelfde tijd en gewoon een stopweek van 7 dagen gehouden. Niks raars dus en niks vergeten.

Maar ik voel me nu een beetje slap, af en toe misselijk een raar gevoel (steken) in mijn buik, zere benen en ik haal me de engste dingen in m'n hoofd. Drie weken geleden ben ik even ziek geweest (gewoon koorts, slap en niet lekker, maar geen diarree ofzo), maar daarna voelde ik me gewoon weer prima.
Ik heb tijdens het slikken van de eerste strip dit ook al een beetje gehad en toen werd ik gewoon ongesteld, maar het lijkt nu wel anders te voelen allemaal

Ben ik gewoon panisch en is er niks aan de hand? de kans is toch heel klein dat ik zwanger ben? Volgensmij kan het niet, en dat zeg ik ook de hele tijd tegen mezelf.
Ik wil vragen of meer meiden dit herkennen. Dat gevoel...misselijk enzo. Ik weet dat het een bijwerking kan zijn, maar ik heb het alleen de week voor ik ongesteld moet worden geloof ik. Oja, ik slik de mycrogynon 30. Ook wel handig om te weten.

Thanks!
Het kan gebeuren dat een bijwerkingen alleen in de 3e slikweek optreedt, ik krijg zelf altijd hoofdpijn in een 4e slikweek (als ik doorslik dus) en verder meestal niet (ja soms, maar dat is normaal). Naarmate je langer achter elkaar slikt bouwt je lichaam een iets hoger niveau aan werkzame (en dus mogelijk bijwerkingen veroorzakende) stoffen op. Dus als je het telkens in de 3e week hebt, zou het aan de pil kunnen liggen en kan een ander type pil misschien beter zijn. Misselijkheid kan echter ook samenhangen met stress; als je steeds zenuwachtig bent of je wel ongesteld zal worden, kan je hierdoor misselijk worden.
Als je 'm elke dag op ongeveer dezelfde tijd slikt (en niet vlak na het innemen hebt overgegeven of extreem dunne diarree hebt gehad) is er echt praktisch geen kans op zwangerschap
Oud 29-04-2006, 13:42
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Effe een vraagje:
Kan alcohol je maandstonden beïnvloeden? Want normaal verlies ik nooit veel bloed ofzo, maar gisteren was ik dus uitgegaan en heel veel gedronken en vanmorgen lekte ik al door na amper 3 uur (en dat op de 3de dag) 'k Vond trouwens ook dat het eerder leek op echte maandstonden (zoals toen ik nog niet de pil slikte) Maja, zal waarschijnlijk wel toeval zijn?
Oud 29-04-2006, 14:07
Saarah
Saarah is offline
Ik ben gisteren (vrijdag dus) vergeten mijn pil te slikken. Normaal slik ik ze rond 17u, maar ik ben het dus gewoon vergeten .

Ik heb ze daarnet geslikt (rond 14u ongeveer), nu moet ik toch om 17u gewoon de volgende (dus die van vandaag) slikken hé?

En ben ik nog beschermd, of moet ik een bepaalde tijd seks hebben met condoom?

Bedankt alvast!
Oud 29-04-2006, 14:42
Verwijderd
Citaat:
vosje16 schreef op 29-04-2006 @ 14:42 :
Effe een vraagje:
Kan alcohol je maandstonden beïnvloeden? Want normaal verlies ik nooit veel bloed ofzo, maar gisteren was ik dus uitgegaan en heel veel gedronken en vanmorgen lekte ik al door na amper 3 uur (en dat op de 3de dag) 'k Vond trouwens ook dat het eerder leek op echte maandstonden (zoals toen ik nog niet de pil slikte) Maja, zal waarschijnlijk wel toeval zijn?
Alcohol verdunt je bloed, dus het kan er wel mee te maken hebben.
Oud 29-04-2006, 17:39
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Saarah schreef op 29-04-2006 @ 15:07 :
Ik ben gisteren (vrijdag dus) vergeten mijn pil te slikken. Normaal slik ik ze rond 17u, maar ik ben het dus gewoon vergeten .

Ik heb ze daarnet geslikt (rond 14u ongeveer), nu moet ik toch om 17u gewoon de volgende (dus die van vandaag) slikken hé?

En ben ik nog beschermd, of moet ik een bepaalde tijd seks hebben met condoom?

Bedankt alvast!
In welke week van je pil ben je die pil vergeten? Kijk anders even op www.pilvergeten.nl
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-04-2006, 13:22
PV
PV is offline
Misschien een beetje offtopic, maar is de pil ineens goedkoper geworden normaal stond er altijd 15,35 euro op (twee doosjes), nu was het maar 11,36? Gaat om Microgynon 30. Of heeft dat te maken met overstappen van verzekering of zo?
Oud 30-04-2006, 13:55
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Ik neem nu sinds 1,5 jaar de pil. Toen ik voor het eerst een voorschrift vroeg, was het niet bij mijn huisdokter omdat die op vakantie was. Nu was ik onlangs de bijsluiter aan het lezen en daar stond in dat je elk jaar op controle moest gaan, maar daar had die andere dokter mij dus nix over gezegd...Mijn huisdokter weet nu ook wel dat ik aan de pil ben, maar hij heeft ook nog nooit iets over een controle gezegd ofzo. Ben trouwens ook nog nooit nr een gynecoloog geweest...miss best eens gaan ofzo?
Oud 30-04-2006, 14:02
PV
PV is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 30-04-2006 @ 14:55 :
Ik neem nu sinds 1,5 jaar de pil. Toen ik voor het eerst een voorschrift vroeg, was het niet bij mijn huisdokter omdat die op vakantie was. Nu was ik onlangs de bijsluiter aan het lezen en daar stond in dat je elk jaar op controle moest gaan, maar daar had die andere dokter mij dus nix over gezegd...Mijn huisdokter weet nu ook wel dat ik aan de pil ben, maar hij heeft ook nog nooit iets over een controle gezegd ofzo. Ben trouwens ook nog nooit nr een gynecoloog geweest...miss best eens gaan ofzo?
Ach.. bij mij zeggen ze elk jaar wel een keer 'de volgende keer moet je op controle'. En dan zeggen ze de keer daarna weer niks. Ik zie het nut niet zo in van een controle als je verder geen problemen hebt ofzo.. wat zouden ze willen controleren
Oud 30-04-2006, 15:18
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 29-04-2006 @ 18:39 :
In welke week van je pil ben je die pil vergeten? Kijk anders even op www.pilvergeten.nl
Het was de eerste week, en bedankt voor je site!
Maareh, op die site staat:
Citaat:
De vergeten pil alsnog innemen en gebruik de eerste komende 7 dagen naast de pil bij de gemeenschap een condoom.

Je bent en blijft beschermd tegen een ongewenste zwangerschap.
Ik zal wel een condoom gebruiken hoor, maar dat eerste en het tweede zinnetje zijn toch met elkaar in tegenspraak?
Oud 30-04-2006, 15:55
lennuzz
Avatar van lennuzz
lennuzz is offline
Citaat:
Jadis schreef op 10-04-2006 @ 20:09 :
hoi, ik ben sinds 2 weken geleden op donderdag weer aan de pil. Maar nu ging ik het afgelopen weekend naar mijn ouders en in mijn haast was ik natuurlijk dat kleine stripje met die krengen vergeten. Nu heb ik zaterdag en zondag pas vanmorgen ingenomen, samen met mijn pil van vandaag. Denken jullie dat het nog steeds veilig is?

bedankt.
Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan, alleen dan 2 pillen vergeten en in die 2 dagen sex gehad...
daarna alle pillen maar in 1x genomen en lekker door blijven slikken maar ik werd daarna ongesteld! een heel klein beetje maar, maar het duurde tot aan het einde van de strip en nu ik in de stopweek zit ben ik ineens heftig aan het bloeden terwijl ik dat normaal nooit heb...
zou ik alsnog zwanger kunnen zijn? omdat ik toch ongesteld word? en waar komt die andere bloeding van 2 weken lang vandaan, is dat die fake-bloeding door de hormonen?
en wanneer zou ik dan een test moeten doen
__________________
Talk that kinky shit up in my ear, buy me pink pretty underwear!
Oud 30-04-2006, 16:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Saarah schreef op 30-04-2006 @ 16:18 :
Het was de eerste week, en bedankt voor je site!
Maareh, op die site staat:


Ik zal wel een condoom gebruiken hoor, maar dat eerste en het tweede zinnetje zijn toch met elkaar in tegenspraak?
Als je doet wat er staat en dus je pil nog neemt en de komende zeven dagen een condoom gebruikt dan blijf je beschermt tegen zwangerschap, anders niet. Denk dat ze dat bedoelen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 30-04-2006, 16:37
Saarah
Saarah is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 30-04-2006 @ 17:24 :
Als je doet wat er staat en dus je pil nog neemt en de komende zeven dagen een condoom gebruikt dan blijf je beschermt tegen zwangerschap, anders niet. Denk dat ze dat bedoelen
Oké
Oud 01-05-2006, 10:25
saartje19
saartje19 is offline
Citaat:
Katje schreef op 29-04-2006 @ 15:42 :
Alcohol verdunt je bloed, dus het kan er wel mee te maken hebben.
Het kan niks met de alcohol te maken hebben, want het bloed dat je verliest, komt niet zomaar uit je lijf, maar uit je baarmoeder. Als je de avond ervoor alcohol drinkt kan het bloed daar niet verdund door worden!
__________________
hoy te prometo amor eterno, ser para siempre tuyo en el bien y en el mal
Oud 01-05-2006, 13:32
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Ik ben bezig aan een strip microgynon 30 maar stap over naar yasmin, moet ik dan eerst die strip afmaken of kan ik meteen overstappen (kan het niet vinden in bijsluiter)?
Oud 01-05-2006, 15:47
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 01-05-2006 @ 14:32 :
Ik ben bezig aan een strip microgynon 30 maar stap over naar yasmin, moet ik dan eerst die strip afmaken of kan ik meteen overstappen (kan het niet vinden in bijsluiter)?
Je kunt het beste je microgynon strip afmaken, gewoon een stopweek inlassen en dan beginnen met je nieuwe strip.
De samenstelling van die yasmin pil is (volgens mij) net iets anders dan die van microgynon.
Daarom zou ik niet zomaar overstappen middenin een strip.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 01-05-2006, 16:00
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Roos schreef op 01-05-2006 @ 16:47 :
Je kunt het beste je microgynon strip afmaken, gewoon een stopweek inlassen en dan beginnen met je nieuwe strip.
De samenstelling van die yasmin pil is (volgens mij) net iets anders dan die van microgynon.
Daarom zou ik niet zomaar overstappen middenin een strip.
Ja, samenstelling is idd anders (een van de redenen waarom ik overstap )
Oud 02-05-2006, 10:15
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 26-04-2006 @ 16:39 :
Lijkt me verstandig, je komt idd wel eens wat stressig over mbt de pil. Maar goed, ik denk dat je dan beter je hersenspinsels kunt aanpakken: je gedachten kunnen met de NuVa-ring ook op de loop gaan. (Als je begrijpt wat ik bedoel (heb ik em wel goed ingebracht, kan ik hierbij een paracetamol slikken etc)

Succes
dank je
ik heb de nuvaring gekregen. komende donderdag slik ik mijn laatste pil en van de huisarts moet ik dezelfde dag (dus donderdag) of vrijdagochtend de nuvaring inbrengen, zodat deze meteen veilig is. was trouwens nog een gedoe: bij de apotheek zeiden ze dat ik wel een stopweek moest houden. ik dus weer terug naar de huisarts, maar die zei dus dat ik meteen die donderdag (of vrijdagochtend) moet beginnen. krijg je wel meer hormonen in 1 keer binnen, maar volgens de dokter+assistente maakte dat niks uit.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...

Laatst gewijzigd op 03-05-2006 om 09:04.
Oud 03-05-2006, 11:53
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Oke het gaat niet over de pil, maar over het (mirena) spiraaltje; heeft iemand daar ervaring mee? Goede/slechte? En voel je (of je vriend) het zitten tijdens de seks? Ik zit er over te denken er een te laten plaatsen, aangezien er minder/geen hormonen in zitten en er geen dierlijke bestanddelen in zitten.
__________________
look back and laugh
Oud 03-05-2006, 16:46
Onbekend
Onbekend is offline
Ik moest maandagavond beginnen met de pil. Maar dat was ik vergeten en heb hem toen dinsdag morgen ingenomen. Daarna heb ik gewoon savonds mijn 2de geslikt *die van dinsdag dus*
Ben ik nu gewoon veilig?
Oud 03-05-2006, 16:50
Verwijderd
Citaat:
Onbekend schreef op 03-05-2006 @ 17:46 :
Ik moest maandagavond beginnen met de pil. Maar dat was ik vergeten en heb hem toen dinsdag morgen ingenomen. Daarna heb ik gewoon savonds mijn 2de geslikt *die van dinsdag dus*
Ben ik nu gewoon veilig?
Ligt eraan hoe laat je hem maandagavond had moeten innemen en hoe laat je hem dinsdagochtend hebt ingenomen. Als er minder dan 12 uur zit tussen het moment dat het had gemoeten, en het moment dat je 'm nam, is er niets aan de hand. Als er meer dan 12 uur tussen zat, ben je niet meer veilig; de komende 7 dagen moet je dan een condoom erbij gebruiken en als je in je stopweek seks hebt gehad, kun je daarvan alsnog zwanger zijn geraakt (kleine kans hoor, maar het kan) en kun je beter een test doen.
Oud 04-05-2006, 08:36
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Zijn er echt mensen die de pil elke dag op de seconde na slikken? Ik heb dat in het begin wel geprobeerd, omdat ik wat onzeker was over de pil. Nu schommelt het, maar ik blijf wel binnen 6 uur.

(Ik slik de pil momenteel niet meer als een anticonceptiemiddel.) Stel ik ben een dag te laat begonnen, dan ben ik sowieso niet veilig. Wanneer dan wel? Na 7 dagen?

Dat lijkt me zo raar. Want stel, je hebt de pil de afgelopen maanden niet altijd even goed ingenomen en dan na de stopweek hoef je maar 7 dagen met condoom of iets te doen en je bent weer veilig?
Oud 04-05-2006, 08:37
Verwijderd
ja, als je voor het eerst met de pil begint ben je immers ook na 7 dagen al veilig

En er zijn vast wel mensen die de pil op de seconde slikken, maar ik denk niet dat het er erg veel zijn . Zo lang het ongeveer op dezelfde tijd is, is het wel goed. Bij hele lichte pillen zoals Yasmin (eigenlijk geldt dat alleen nog voor Yasmin, maar er komt binnen een paar jaar een pil op de markt die nog net iets lichter is, als het goed is) komt het iets nauwer, maar hoeft het nog niet tot op de seconde.
Oud 04-05-2006, 11:10
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 04-05-2006 @ 09:36 :
Zijn er echt mensen die de pil elke dag op de seconde na slikken? Ik heb dat in het begin wel geprobeerd, omdat ik wat onzeker was over de pil. Nu schommelt het, maar ik blijf wel binnen 6 uur.

(Ik slik de pil momenteel niet meer als een anticonceptiemiddel.) Stel ik ben een dag te laat begonnen, dan ben ik sowieso niet veilig. Wanneer dan wel? Na 7 dagen?

Dat lijkt me zo raar. Want stel, je hebt de pil de afgelopen maanden niet altijd even goed ingenomen en dan na de stopweek hoef je maar 7 dagen met condoom of iets te doen en je bent weer veilig?
Het gaat erom dat als je de pil te laat begint na de stopweek, je lichaam gewoon een eisprong begint voor te bereiden. Hierdoor ben je dus 7 dagen niet/minder veilig.

Ik neem de pil zeker niet op de seconde. Altijd voor het naar bed gaan, wat dus neerkomt op varierend van 10 tot 12, met af en toe uitschieters naar 's nachts (na het uitgaan bv).
__________________
Keep on rockin'
Oud 04-05-2006, 11:34
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 04-05-2006 @ 09:37 :
ja, als je voor het eerst met de pil begint ben je immers ook na 7 dagen al veilig

En er zijn vast wel mensen die de pil op de seconde slikken, maar ik denk niet dat het er erg veel zijn . Zo lang het ongeveer op dezelfde tijd is, is het wel goed. Bij hele lichte pillen zoals Yasmin (eigenlijk geldt dat alleen nog voor Yasmin, maar er komt binnen een paar jaar een pil op de markt die nog net iets lichter is, als het goed is) komt het iets nauwer, maar hoeft het nog niet tot op de seconde.
Ik slik Yasmin en ik neem hem vrijwel altijd tussen tien en half een 's avonds, dat lijkt me wel nauwkeurig genoeg. Ik dacht trouwens dat er maar een pil was (de enige echte minipil) waarbij het echt heel nauwkeurig kwam, maar niet met Yasmin.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 04-05-2006, 11:46
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 04-05-2006 @ 12:34 :
Ik slik Yasmin en ik neem hem vrijwel altijd tussen tien en half een 's avonds, dat lijkt me wel nauwkeurig genoeg. Ik dacht trouwens dat er maar een pil was (de enige echte minipil) waarbij het echt heel nauwkeurig kwam, maar niet met Yasmin.
oh ik had begrepen dat het daarmee ook nauwe kram, maar als jij 'm zelf gebruikt zul jij 't wel beter weten
Oud 04-05-2006, 12:01
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 04-05-2006 @ 12:46 :
oh ik had begrepen dat het daarmee ook nauwe kram, maar als jij 'm zelf gebruikt zul jij 't wel beter weten
Mijn huisarts heeft het iig niet gezegd en ik heb het ook nog nooit in de bijsluiter zien staan dus ik denk dat het wel meevalt, ik weet het eigenlijk niet zo goed.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 05-05-2006, 17:28
Italiana
Italiana is offline
Hallo,ik ben hier nieuw en vind dit forum egt wel handig!

Ik heb nl een probleem,ik neem de pil al meer dan een jaar,enheb dus ook geslachtsgemeenschap met mijn vriend.Nu vrijdag heb ik voor het innemen van mijn pil en ook erna een klein beetje diarree gehad,( eerder plat,niet waterig )niet veel maar toch..en nu had ik zaterdag overdag ook diarree,maar ook niet 'lopend' zal ik zeggen,ik heb zaterdag avond dan ook gemeenschap gehad met mijn vriend,hij is wel in mijgeweest,maar is niet in me klaargekomen,zaterdag avond heb ik mijn pil ingenomen,en heb diaree gehad binnen de 4 uur na het inemen van mij pil,dus heb ik uit een reserve strip nog een pil genomen,vandaag tegen de middag had ik weer diaree,maar niet veel,het is aan het minderen.is er nu een kans op zwangerschap? dit is mijn eerste week van mijn pil,. ik heb naar verschillende dokters gebeld,de 1 zegt : het is niet erg,zolang ik nu mijn pil maar goed blijf innemen,de ander zegt : ik moet oppassen en met condoom vrijen,maar heb ik nu een kans om zwanger te zijn? of is het een kleine kans? of helemaal niet? ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen!
Ik heb ook naar mijn echte dokter gebeld ( niet daar die van wacht ) en die zei dat ik me geen zorgen moet maken omdat het niet waterig was en omdat ik in mijn eerste week zit.het kan zijn,maar normaal heb ik geen kans ..

Ik weet het niet hoor,ben erg bang..Alvast bedankt voor het lezen van mijn mail en het eventueel terug signen! Groetjes
Oud 05-05-2006, 17:32
Italiana
Italiana is offline
Citaat:
Italiana schreef op 05-05-2006 @ 18:28 :
Hallo,ik ben hier nieuw en vind dit forum egt wel handig!

Ik heb nl een probleem,ik neem de pil al meer dan een jaar,enheb dus ook geslachtsgemeenschap met mijn vriend.Nu vrijdag heb ik voor het innemen van mijn pil en ook erna een klein beetje diarree gehad,( eerder plat,niet waterig )niet veel maar toch..en nu had ik zaterdag overdag ook diarree,maar ook niet 'lopend' zal ik zeggen,ik heb zaterdag avond dan ook gemeenschap gehad met mijn vriend,hij is wel in mijgeweest,maar is niet in me klaargekomen,zaterdag avond heb ik mijn pil ingenomen,en heb diaree gehad binnen de 4 uur na het inemen van mij pil,dus heb ik uit een reserve strip nog een pil genomen,vandaag tegen de middag had ik weer diaree,maar niet veel,het is aan het minderen.is er nu een kans op zwangerschap? dit is mijn eerste week van mijn pil,. ik heb naar verschillende dokters gebeld,de 1 zegt : het is niet erg,zolang ik nu mijn pil maar goed blijf innemen,de ander zegt : ik moet oppassen en met condoom vrijen,maar heb ik nu een kans om zwanger te zijn? of is het een kleine kans? of helemaal niet? ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen!
Ik heb ook naar mijn echte dokter gebeld ( niet daar die van wacht ) en die zei dat ik me geen zorgen moet maken omdat het niet waterig was en omdat ik in mijn eerste week zit.het kan zijn,maar normaal heb ik geen kans ..

Ik weet het niet hoor,ben erg bang..Alvast bedankt voor het lezen van mijn mail en het eventueel terug signen! Groetjes

Ow hier staat dat ik M ben,maar dattis dus niet kanje dat veranderen?X
Oud 05-05-2006, 20:14
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
*dat m kan je veranderen in je profiel (links boven onder het kopje 'mijn profiel')

ik denk dat die kans wel heel klein is. je hebt een extra pil genomen en bovendien staat bij mij in de bijsluiter dan de werkzaamheid alleen verminderd is bij ernstige/heftige diarree.. maar daar was bij jou geen sprake van toch?
als je er erg zenuwwachtig over bent moet je gewoon eventjes met condoom doen...
Oud 05-05-2006, 20:56
Italiana
Italiana is offline
Citaat:
Sassiefje schreef op 05-05-2006 @ 21:14 :
*dat m kan je veranderen in je profiel (links boven onder het kopje 'mijn profiel')

ik denk dat die kans wel heel klein is. je hebt een extra pil genomen en bovendien staat bij mij in de bijsluiter dan de werkzaamheid alleen verminderd is bij ernstige/heftige diarree.. maar daar was bij jou geen sprake van toch?
als je er erg zenuwwachtig over bent moet je gewoon eventjes met condoom doen...
Neej ik zal het zo zeggen : het was plat..
maar kmoet nog 3 weken doordoen vooraleer ik mijn maandstonden krijg,dus ik ben op van de zenuwenX dankjewel voor je reactie!!
Oud 05-05-2006, 21:14
koekiemonstertje
Avatar van koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
Vorige 2 strippen (microgynon 30) heb ik niet echt zorgvuldig geslikt. Beide keren ben ik een keertje de pil vergeten (ook eens na 7 dagen) en ik heb ze lang niet altijd op hetzelfde tijdstip ingenomen...

Na een stopweek heb ik deze periode heb ik juist wel goed en regelmatig geslikt... Het condoom is alleen gescheurt op de 14e dag van mijn strip...

Kan mijn slikgedrag van de vorige periodes invloed hebben op mijn bescherming tegen zwangerschap?
__________________
Dromendief
Oud 05-05-2006, 21:53
Verwijderd
Citaat:
koekiemonstertje schreef op 05-05-2006 @ 22:14 :
Vorige 2 strippen (microgynon 30) heb ik niet echt zorgvuldig geslikt. Beide keren ben ik een keertje de pil vergeten (ook eens na 7 dagen) en ik heb ze lang niet altijd op hetzelfde tijdstip ingenomen...

Na een stopweek heb ik deze periode heb ik juist wel goed en regelmatig geslikt... Het condoom is alleen gescheurt op de 14e dag van mijn strip...

Kan mijn slikgedrag van de vorige periodes invloed hebben op mijn bescherming tegen zwangerschap?
Nee, als je je 7 dagen goed aan het slikken hebt gehouden is het daarna weer goed
Oud 05-05-2006, 22:18
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Heet Microgynon 30 bij jullie nu ook Rigevidon? Zelfde samenstelling, alleen een andere naam.

Of is dit alleen mijn apotheek?
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 06-05-2006, 08:20
Nebel
Avatar van Nebel
Nebel is offline
Citaat:
Roos schreef op 05-05-2006 @ 23:18 :
Heet Microgynon 30 bij jullie nu ook Rigevidon? Zelfde samenstelling, alleen een andere naam.

Of is dit alleen mijn apotheek?
Bij mij werd het ook rigevidon ja...
Oud 06-05-2006, 09:59
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 05-05-2006 @ 23:18 :
Heet Microgynon 30 bij jullie nu ook Rigevidon? Zelfde samenstelling, alleen een andere naam.

Of is dit alleen mijn apotheek?
Ja, ik heb nu ook al een paar maanden Rigevidon. Ze zeiden dat dat was omdat die verpakking goedkoper is.
Oud 06-05-2006, 13:35
sharky007
Avatar van sharky007
sharky007 is offline
Hoi mensen,

Ik ben stom geweest.... heeeel stom! Geloof ik.
Ik ben namelijk vorige week, zaterdag, voor mij op de 1e dag van week 3 mijn pil vergeten. Dat wil zeggen ik heb hem op de vrijdag dus de dag daarvoor, m gepakt om 9.30 's ochtends, en op zaterdagavond om 23.30 volgens mij.
Dezelfde nacht heb ik nog sex gehad..
Ben ik inderdaad stom geweest?
Ik heb de bijsluiter gevolgd en ben nu bezig met minstens 7 dagen doorslikken van de pil..
Kan iemand mnij advies geven?? Of goeie raad.. wat het dan ook mag zijn..?
Zsm !!!
Oud 06-05-2006, 13:47
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Roos schreef op 05-05-2006 @ 23:18 :
Heet Microgynon 30 bij jullie nu ook Rigevidon? Zelfde samenstelling, alleen een andere naam.

Of is dit alleen mijn apotheek?
Geen idee, ga van de week naar de apotheek, als ik mijn herhalingsrecept kan vinden.

Maar is het zo dat er alleen sprake is van een naamswijziging? Als de samenstelling hetzelfde is, dan kan het toch zo zijn dat ze andere verhoudingen hebben? Of maakt dat niet uit?
Oud 06-05-2006, 16:47
Verwijderd
Hoi,

Weer een vraagje;
Ik had gisteravond rond 10 uur mijn eerste pil van de nieuwe strip weer moeten nemen, maar die ben ik vergeten. Het is nu dus meer dan 12 uur geleden. Ik moet die vergeten pil toch nu innemen en dan vanavond gewoon de tweede? Ik weet dat ik nu de eerste week niet veilig ben. Dus dat hoeven jullie niet meer te vertellen
Als ik me hieraan houd is het toch goed nu?

Alvast bedankt!
Oud 06-05-2006, 18:21
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
RebEls schreef op 06-05-2006 @ 17:47 :
Hoi,

Weer een vraagje;
Ik had gisteravond rond 10 uur mijn eerste pil van de nieuwe strip weer moeten nemen, maar die ben ik vergeten. Het is nu dus meer dan 12 uur geleden. Ik moet die vergeten pil toch nu innemen en dan vanavond gewoon de tweede? Ik weet dat ik nu de eerste week niet veilig ben. Dus dat hoeven jullie niet meer te vertellen
Als ik me hieraan houd is het toch goed nu?

Alvast bedankt!
Je weet ook dat je de afgelopen 7 dagen ook niet veilig bent geweest?
Als je de voorgaande 7 dagen geen seks hebt gehad, dan moet je de vergeten pil alsnog slikken en de strip afmaken (en de eerste 7 dagen met condoom).
Indien wel, dan raadt www.pilvergeten.nl je aan om naar de huisarts te gaan voor een MAP.
Oud 06-05-2006, 19:00
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Citaat:
sharky007 schreef op 06-05-2006 @ 14:35 :
Hoi mensen,

Ik ben stom geweest.... heeeel stom! Geloof ik.
Ik ben namelijk vorige week, zaterdag, voor mij op de 1e dag van week 3 mijn pil vergeten. Dat wil zeggen ik heb hem op de vrijdag dus de dag daarvoor, m gepakt om 9.30 's ochtends, en op zaterdagavond om 23.30 volgens mij.
Dezelfde nacht heb ik nog sex gehad..
Ben ik inderdaad stom geweest?
Ik heb de bijsluiter gevolgd en ben nu bezig met minstens 7 dagen doorslikken van de pil..
Kan iemand mnij advies geven?? Of goeie raad.. wat het dan ook mag zijn..?
Zsm !!!
Als je nu de stopweek overslaat, is hij veilig.


Ennehm over microgynon: de samenstelling is hetzelfde, ook de hoeveelheden.
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Oud 07-05-2006, 10:42
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 06-05-2006 @ 19:21 :
Je weet ook dat je de afgelopen 7 dagen ook niet veilig bent geweest?
Als je de voorgaande 7 dagen geen seks hebt gehad, dan moet je de vergeten pil alsnog slikken en de strip afmaken (en de eerste 7 dagen met condoom).
Indien wel, dan raadt www.pilvergeten.nl je aan om naar de huisarts te gaan voor een MAP.
Maar die moet je toch binnen zoveel uur innemen ofzo? Ik heb dus seks gehad ja afgelopen woensdag. Is de kans groot dat het toch mis is gegaan? Of niet? Mijn huisarts is op vakantie tot volgende week. Als ik aankomende week een test doe, is die dan al betrouwbaar?

Ow, ik baal hier zo van he!
Oud 07-05-2006, 12:45
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
RebEls schreef op 07-05-2006 @ 11:42 :
Maar die moet je toch binnen zoveel uur innemen ofzo? Ik heb dus seks gehad ja afgelopen woensdag. Is de kans groot dat het toch mis is gegaan? Of niet? Mijn huisarts is op vakantie tot volgende week. Als ik aankomende week een test doe, is die dan al betrouwbaar?

Ow, ik baal hier zo van he!
Het zit zo: je moet je eerste pil van je nieuwe strip op tijd slikken, anders ben je niet veilig geweest in je stopweek.
De kans is niet groot, hoor. Maar zeker weten doe je dat nooit.
Ik zou gewoon de strip netjes afmaken en vooral komende week met condoom. Over die test, ik weet het niet zo goed.
Oud 07-05-2006, 12:51
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 07-05-2006 @ 13:45 :
Het zit zo: je moet je eerste pil van je nieuwe strip op tijd slikken, anders ben je niet veilig geweest in je stopweek.
De kans is niet groot, hoor. Maar zeker weten doe je dat nooit.
Ik zou gewoon de strip netjes afmaken en vooral komende week met condoom. Over die test, ik weet het niet zo goed.
Ik ben blij dat je zegt dat de kans niet groot is. Dat zei mijn vriend ook al. Ik vraag het wel aan mijn moeder, van die test. En als die betrouwbaar is doe ik die gewoon. Dat zal me weer een hoop rust geven.

Thanks!
Oud 07-05-2006, 22:09
Envye
Envye is offline
Hoi,
Ik heb de pil vanochtend geslikt(de eerste na de stopweek), maar eigenlijk moest ik deze gisteravond slikken. Nu heb ik seks gehad, en is er iets mis gegaan met het condoom..
Nu is het ook nog zo dat ik de laatste pil van de vorige 'periode'(voor de stopweek) ben vergeten. Toen heb ik dus meteen een stopweek ingelast. Is het nu veilig?
Oud 08-05-2006, 08:08
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Envye schreef op 07-05-2006 @ 23:09 :
Hoi,
Ik heb de pil vanochtend geslikt(de eerste na de stopweek), maar eigenlijk moest ik deze gisteravond slikken. Nu heb ik seks gehad, en is er iets mis gegaan met het condoom..
Nu is het ook nog zo dat ik de laatste pil van de vorige 'periode'(voor de stopweek) ben vergeten. Toen heb ik dus meteen een stopweek ingelast. Is het nu veilig?
Als je die dag van de vergeten pil van de laatste strip al hebt meegeteld als dag van je stopweek (dus je stopweek is niet langer dan 7 dagen geweest), en je hebt deze nieuwe pil wel binnen 12 uur van je normale tijd geslikt, dan is er niks aan de hand.
__________________
Keep on rockin'
Oud 08-05-2006, 09:39
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
ik gebruik sinds donderdag de nuvaring en ben er heel tevreden over. het inbrengen ging makkelijk en ik voel m niet zitten. wel voel ik regelmatig of ie er nog zit. ik vind t nog steeds een raar idee dat zoiets als een ring kan werken, maar anders werd het niet op de markt gebracht, lijkt me. ik heb geen last van bijwerkingen (al heb ik t idee dat mn vagina wat vochtiger is).
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit Zwanger???
sweetgirl00
20 12-04-2006 17:05
Lichaam & Gezondheid Dringende vraag
Sexiejjj!!
2 02-01-2005 15:00
Lichaam & Gezondheid problemen
xeen
36 19-11-2004 10:14
Seksualiteit Sex in stopweek
Kleintjeyakult
29 03-08-2003 00:16
Liefde & Relatie GROOT meningsverschil..
theekopje
54 17-07-2003 17:48
Lichaam & Gezondheid pil 2 x achter elkaar vergeten
lake bodom
8 16-06-2003 13:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.