Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2006, 18:27
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
nou, ik weet het niet precies, maar ik sport zo'n 6 dagen per week dus ik denk dat het minimaal 6 keer per week is. Het zou best kunnen dat ik die ene dag per week dat ik niet sport ook niet douche.
__________________
Tsja
Oud 08-05-2006, 18:28
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Maharani schreef op 08-05-2006 @ 19:17 :
Ja.
Want?
Oud 08-05-2006, 18:56
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Ik douche me ook ongeveer om de dag, zo'n 4 keer per week.
Dit komt omdat ik geleerd heb dat je niet per se elke dag hoeft te douchen om hygienisch te zijn, en dat het een enorme waterverspilling is om dat wel te doen. Ook moet ik altijd mn haar wassen als ik douche omdat het vet wordt als het wel nat wordt, maar niet gewassen. En elke dag wassen wordt het ook weer vet van.
Ik zit normaal gesproken hele dagen thuis, dus word ik ook niet echt vies ofzo.
Nu ik wat vaker werk douche ik wel elke dag dat ik werk, zeker met dit weer. Ik douche altijd maar een paar minuten, meer heb ik niet nodig (maar dat komt ook omdat we met zn 2en een 1persoonsboiler hebben).
Als ik niet douche was ik me met een washandje.
__________________
Keep on rockin'
Oud 08-05-2006, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 08-05-2006 @ 15:55 :
Voor de mensen die wel elke dag douchen: vinden jullie iemand anders die dat niet doet (en van wie je dat dus weet) 'vies'?
Ja. Gevoelsmatig.
En het idee dat als je naar de wc bent geweest wanneer je hebt gedrukt dat het wc-papier dan helpt de boel weg te vegen, maar nooit voor 100% alles weghaalt, dat vinnik ook niet zo puik, dan vind ik het schoner om me twee keer per dag te douchen.
En dat als je in de bus zit, dan zit je op een plaats waar bijzonder veel mensen zitten, waar ze winden laten, zweten, etc. Stel dat je dan niet doucht, dan heb je nog deels hun geur/oid op je lijf. Vinnik vies.

Maar dit is waarschijnlijk een beetje smetvrees ofzo. Of een overdreven gevoel voor wat wel en niet schoon is. Of ik reis teveel met ov.
Oud 08-05-2006, 19:34
belli
belli is offline
Ik douche 2 x per dag. Niet omdat ik zo vies ben anders, maar omdat ik zonder douchen sochtends niet wakker word, en savonds neit in slaap kom. Maar als ik alleen douche douche ik maar iets van 5 minuten ofzo. Dus dat valt mee. Dan was ik dus ook me haar, dat doe ik elke dag

Ik vind mensen die sochtends niet douchen niet echt fris. Vaak ruik je het gewoon aan mensen dat ze niet gedoucht zijn, zoon muffe slaap lucht. en dat vind ik vies
Oud 08-05-2006, 19:41
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Hier is het topic
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1275614

Ik douche 's ochtends elke dag, ik voel me gewoon niet fijn als ik niet douche. Ik was trouwens niet elke keer mijn haar als ik douche. Ik was mijn haar om de 3/4 dagen ongeveer. Soms douche ik 2 keer per dag omdat ik 's avonds schoon naar bed wil gaan.

Citaat:
Missy1234567890 schreef op 08-05-2006 @ 16:40 :
Hij houdt ook gewoon van mij bij hoevaak ik douche: "Je hebt gister ook al niet gedoucht, je moet nu echt douchen hoor."
Ik snap hem wel, ik zou het ook niet fijn vinden als mijn vriend niet elke dag gaat douchen.
__________________
Geen juist moment
Oud 08-05-2006, 20:04
Tijdschrift
Avatar van Tijdschrift
Tijdschrift is offline
Gemiddeld wel ongeveer 7x per week denk ik. Maar soms doe ik het niet, soms twee keer als ik het 's ochtends heb gedaan en dan ook nog na sport ofzo.
Oud 08-05-2006, 20:05
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Zwoek schreef op 08-05-2006 @ 20:41 :
Ik snap hem wel, ik zou het ook niet fijn vinden als mijn vriend niet elke dag gaat douchen.
Als ik net zoals hij snel zou zweten, zou ik misschien ook wel vaker douchen. Maar dat is niet zo, dus vind ik het overdreven.
Hij heeft het inmiddels geaccepteerd dat ik dat vind. Maar waarom z'n moeder zich er ineens mee moet gaan bemoeien Zeg het dan gewoon tegen me, niet via m'n vriend.
Oud 08-05-2006, 20:10
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 08-05-2006 @ 21:05 :
Als ik net zoals hij snel zou zweten, zou ik misschien ook wel vaker douchen. Maar dat is niet zo, dus vind ik het overdreven.
Hij heeft het inmiddels geaccepteerd dat ik dat vind. Maar waarom z'n moeder zich er ineens mee moet gaan bemoeien Zeg het dan gewoon tegen me, niet via m'n vriend.
Ja daar heb je gelijk in.

Maar, ook al zweet je niet erg, je kunt toch wel gaan stinken (hoeft niet, kan). Ik vind het ook niet zo hygiënisch als je niet elke dag je geslachtsdeel wast eigenlijk.
__________________
Geen juist moment
Oud 08-05-2006, 21:04
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Zwoek schreef op 08-05-2006 @ 21:10 :
Ja daar heb je gelijk in.

Maar, ook al zweet je niet erg, je kunt toch wel gaan stinken (hoeft niet, kan). Ik vind het ook niet zo hygiënisch als je niet elke dag je geslachtsdeel wast eigenlijk.
Om iets te wassen hoef je niet te douchen hoor, daar zijn washandjes voor.
__________________
Keep on rockin'
Oud 08-05-2006, 21:04
Verwijderd
mja en op de vraag of ik het smerig vind als iemand niet elke dag doucht: ja sorry, maar je gaat echt stinken als je niet doucht en die geur krijg je echt niet weg met deo en dan zie je er zo viezig uit en je geslachtsdelen niet elke dag wassen is echt ranzig en om maar niet te beginnen over mensen die niet poetsen.
en ja ik weet dat ik veel geld wegspoel als ik douche maar ik ben liever schoon en een beetje armer als smerig en rijk
Oud 08-05-2006, 21:25
mar87
mar87 is offline
nou ik vind het onzin dat je gaat stinken wanneer je je 1 dag niet douched...
bij ons thuis doet niemand dat en ik d'r is toch ook echt niemand die stinkt...

als je je gewoon wast op de dagen dat je niet douched dan hou je de boel echt wel schoon...

en natuurlijk douche je je op warme, zweterige dagen wel iedere dag maar wanneer je gewoon de hele dag op school zit of kantoorwerk doet of weet ik veel wat dan hoeft dat echt niet.

maargoed, ik denk dat je het jezelf ook aan kunt wennen...dat je je na een dag al vies en goor voelt ofzo..
Oud 08-05-2006, 21:27
Verwijderd
ja dat laatste heb ik ook last van, maar ik voel me echt plakkerig en bah na een gewone dag maar dat kan ook komen omdat ik niet echt voorzichtig ben en dus altijd smerig word met wat ik ook doe
Oud 08-05-2006, 21:37
Skilly
Avatar van Skilly
Skilly is offline
10-14 keer per week.

Ben het volledig met koekjes eens. Mensen die niet elke dag douchen ruiken naar bed/kantoor/muf. En dat stink vindt ik. Ik weet echt niet hoe mensen 1 dag niet kunnen douchen of in de ochtend ook niet

Ik bedoel s morgens minimaal douchen. Want je zweet in de avond. Dan zit ik in de bus met zwetendgeurende mensen >_<
__________________
Als ik de mensen soms hoor zeggen: het leven is hard, vraag ik me altijd af: in vergelijking met wat ?

Laatst gewijzigd op 08-05-2006 om 21:44.
Oud 08-05-2006, 21:59
Verwijderd
Dus jij ruikt aan mensen hoe vaak ze douchen? Knap.

Mh, ik ben het er niet mee eens. Ik ken mensen die dagelijks douchen en toch regelmatig naar zweet stinken, en mensen die om de zoveel dagen douchen die je nooit ruikt (verklaart ws. ook waarom ze niet elke dag douchen ).
Oud 08-05-2006, 22:27
Verwijderd
Een keer of 7 denk ik. Als ik er 's ochtends een keer geen zin in heb voel ik me daarna toch niet lekker en doe ik het meestal 's avonds wel.

En ik vind het raar dat die moeder zich daarmee wil bemoeien en ook dat je vriend dat nog eens doorgeeft. Als hij zich er zelf 'bij neergelegd' heeft, moet hij er eigenlijk ook niet meer over beginnen, al helemaal niet namens zijn moeder.

Ik vind 4 keer per week of zo in ieder geval niet per se te weinig, zou het zelf alleen niet echt prettig vinden.
Oud 08-05-2006, 22:53
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ieder iig elke ochtend (en ja ik douche ook minstens een kwartier). Verder als ik heb gesport (zo'n 1 of 2 keer per week), of hard heb gelopen/gefietst. In het weekend bij mijn ouders wil ik nog weleens een bad nemen ipv douchen, of 's avonds lekker een bad. Ik was elke dag mijn haar (anders wordt het ook heel vet ). Als ik s ochtends niet douche dan voel ik me de hele dag vies .
En ja ik vindt het niet heel hygienisch als mensen niet elke dag douchen. Ik "ruik" andere mensen ook weleens, en dat heeft niet altijd te maken met te weinig douchen, maar vaak wel. Ik snap ook niet waarom je niet elke dag zou douchen (of je moet het om het geld doen, maar zoveel kost een douche ook niet, bezuinig dan op andere dingen) en de tijd die kost is wat mij betreft meer dan effectief.
Oud 08-05-2006, 22:54
Missy1234567890
Avatar van Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Thoughtful schreef op 08-05-2006 @ 23:27 :
En ik vind het raar dat die moeder zich daarmee wil bemoeien en ook dat je vriend dat nog eens doorgeeft. Als hij zich er zelf 'bij neergelegd' heeft, moet hij er eigenlijk ook niet meer over beginnen, al helemaal niet namens zijn moeder.
Ja, vind/vond ik ook. Ik heb hem net heel duidelijk gezegd wat ik van die opmerking vond, maar hij zei dat ik de spottende ondertoon gemist had Z'n moeder had het wel gezegd, maar dat was niet serieus bedoeld zei hij en zijn opmerking dus ook niet. Nou, ik zal hem maar geloven hè.
Oud 08-05-2006, 22:59
Rodion
Rodion is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 08-05-2006 @ 15:12 :
Douchen is een chille manier om de dag mee te beginnen dus ik doe het elke dag.
Oud 08-05-2006, 23:20
Verwijderd
maar je hebt gewoon een bedgeur als je niet douched, gewoon zo muffig enzo, iig, vind ik
Oud 08-05-2006, 23:22
Hagel
Hagel is offline
ik douche elke dag minstens 1x, als ik sport sowieso daarna en soms ook nog als ik gewoon zin heb. Gemiddeld zo'n 10 a 12x per week denk ik?
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 08-05-2006, 23:31
weirdone666
Avatar van weirdone666
weirdone666 is offline
Ik douche ongeveer 2x per dag... heel soms meer/
Iig elke ochtend en de rests na trainen en dan soms nog een keer afhankelijk van de avond.
Dit is wel de pest voor mijn huid als ik geen exrta creme zou smeren.
Probeer dan ook te minderen.
__________________
POIT
Oud 09-05-2006, 05:11
Verwijderd
@TS: het is je vriend, hebben jullie seks? Daar ga je tich (mneem ik aan) meer van zweten? Douche jij niet standaard na seks?
Oud 09-05-2006, 08:18
Verwijderd
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 08-05-2006 @ 23:54 :
Ja, vind/vond ik ook. Ik heb hem net heel duidelijk gezegd wat ik van die opmerking vond, maar hij zei dat ik de spottende ondertoon gemist had Z'n moeder had het wel gezegd, maar dat was niet serieus bedoeld zei hij en zijn opmerking dus ook niet. Nou, ik zal hem maar geloven hè.
ik zou 'm héél vies hebben bekeken en eventueel zelfs een mep rond zijn oren verkocht hebben.


Ik douche trouwens om de andere dag, dus drie à vier keer per week.
Oud 09-05-2006, 08:35
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Ik douche ongeveer 8 of 9 keer per week. Zowiezo iedere morgen en dan na het sporten nog eventjes. Ik vind mensen die niet iedere dag douchen niet per definitie vies, maar vind het wel beter als je het wel doet.
Oud 09-05-2006, 08:41
Sasjeliefff
Avatar van Sasjeliefff
Sasjeliefff is offline
Ik iedere dag twee keer, smorgens even snel om wakker en fris te worden En savonds want ik kan er niet tegen in mijn eigen zweet naar bed te gaan
En ik ga ook nog lekker in bad
Ik hou van douchen en badderen
__________________
Zo niet, dan toch!!!! | Truth is beautiful, without doubt. So are lies.
Oud 09-05-2006, 08:46
Verwijderd
Pfft, laat elkaar toch lekker. Ik neem aan dat iedereen wel zichzelf kan inschatten of hij/zij elke dag douchen moet of niet. Mensen die vinden dat ze elke dag moeten douchen: relax! Gooi eens een plens water in je gezicht, daar wordt word je ook wel wakker van

Laatst gewijzigd op 09-05-2006 om 21:01.
Oud 09-05-2006, 08:47
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Ik douche dan wel praktisch elke dag kort, maar wilde toch ff reageren op mensen die niet dagelijks douchen niet hygienisch vinden: wassen is ook heel hygienisch. Volgens mij zijn mensen tegenwoordig onnodig vies van zichzelf. Waarom moet alles naar bloemetjes en zeep ruiken? Gewoon geen geur is toch ook prima?
Vrienden van me douchen 2 keer per week omdat ze geen douche hebben en dus ergens anders moeten douchen. Ze stinken geen van allen, met uitzondering van één, maar die wast zijn kleren bijna nooit en daarom: mensen die niet al te fris ruiken, ruiken volgens mij zo omdat ze hun kleren te lang dragen, niet omdat ze niet douchen, maar zich wassen. Ik zou ook een uur in de wind stinken als ik kleren weken lang iedere dag draag ook al douche ik iedere dag.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Oud 09-05-2006, 08:59
lennuzz
Avatar van lennuzz
lennuzz is offline
Citaat:
Bloem schreef op 08-05-2006 @ 16:10 :
Wat anders kan de definitie van douchen zijn dan dat je onder een douchekop gaat staan waar water uitkomt
ik kan op duizenden manieren douchen hoor! alleen afspoelen, alleen mn gezicht wassen (en onder wassen versta ik dan, schoonmaken met iets dat schuimt), mn haar wel/niet wassen, douchegel gebruiken of alleen afspoelen, scheer ik iets of is het niet nodig... maar ik ben dan ook een douchefreak

verder: ik douche zo vaak mogelijk en vind dat iedereen toch elke dag moet douchen, minstens 1 keer en vaker als je actief geweest bent. je kunt wel zeggen: ik zweet niet, of ik word niet vies. maar je hebt een lichaamsgeur en miljoenen bacteriën op en om je en die zitten toch juist waar je kleren draagt? denk aan je oksels, schaamstreek of je nek. ik geloof ook niet dat wassen met een washandje volstaat, dat is eerder voor de geestelijke geruststelling ('ik heb me gewassen')

en ja, als iemand tegen me zegt dat-ie niet gedoucht heeft vind ik dat vies. daarom schrok ik me de ziekte van al die mensen die 'maar' 2 of 3 keer per week douchen. op een ggm bereik je toch een leeftijd waarop er vanalles in je lichaam gebeurt wat de nodige geurtjes met zich meebrengt?

btw: het kan inderdaad heel veel schelen om alleen al schone kleren aan te doen. stel je voor dat je op stap gaat tot 6 uur, dan uitgebreid gaat douchen/badderen en je stapkleren weer aan doet :/ gegarandeerd dat niemand je gelooft als je zegt dat je gedoucht hebt.
__________________
Talk that kinky shit up in my ear, buy me pink pretty underwear!
Oud 09-05-2006, 09:41
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
koekjes schreef op 08-05-2006 @ 22:04 :
en ja ik weet dat ik veel geld wegspoel als ik douche maar ik ben liever schoon en een beetje armer als smerig en rijk
Hoe naief ben jij?
Het gaat niet om jouw geld, het gaat erom dat je liters en liters en liters schoon drinkwater wegspoelt!
__________________
Keep on rockin'
Oud 09-05-2006, 09:49
Syzygy
Avatar van Syzygy
Syzygy is offline
Ik douche nooit ga altijd in bad, zo'n 6x per week, in de winter minder in de zomer ga ik wel elke dag, heeeeel soms twee keer even snel als ik hard heb gezweet (heb ik nog al snel last van) maar anders zou ik geen twee keer gaan. En andere kleren aantrekken wil ook nog wel eens helpen.

Ik vind mensen die niet vaak douchen echt niet vies zolang ze niet stinken.
D'r zei net iemand dat ze 's avonds de zwetende mensen in de bus ruikt, nou ik ga zowat elke dag met de bus en ik heb het nog nooit geroken.
Het is heel overdreven om mensen die minder douchen dan jij meteen vies te noemen, laat iedereen lekker zelf bepalen hoe vaak die zich wast.
Dan kun je ook zeggen dat mensen die zich standaard twee keer per dag douchen, zelfs in de winter, smetvrezerige aanstellers zijn.
__________________
Ha ! I laugh at danger and drop ice cubes down the vest of fear.
Oud 09-05-2006, 10:39
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
elke ochtend en na sport/werk
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Oud 09-05-2006, 10:43
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
bijna elke dag, soms eens ene dagje niet, maar meestal 7 dagen per week.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Oud 09-05-2006, 10:46
@Moon
@Moon is offline
Meestal iedere dag. Alleen in de winter soms iets minder, 5 á 7x per week.
Oud 09-05-2006, 10:50
Verwijderd
Ik heb toch zo'n vreselijke hekel aan 's ochtends douchen! Je moet er vroeger je bed voor uit, ik kan namelijk niet in 5 minuten douchen, heb toch zeker een kwartier nodig.

Ik douche me ongeveer 3 a 4 keer in de week, maar het gebeurt ook wel eens dat ik me maar 2 keer in de week douche. Daarbij als ik een dag niet douche, was ik me verder ook niet met een washandje. Het is helemaal niet gezond om je geslachtsdelen dagelijks te wassen. Je wast er namelijk allemaal goede bacterien mee af, daardoor heb je een grotere kans op het krijgen van een schimmelinfectie. Ik heb dan ook nog nooit een schimmelinfectie gehad.

Moet er wel bij zeggen dat ik uiteraard wel me handen was voor het eten en na het plassen en dergelijke.

Nog nooit is er tegen mij gezegd dat ik stink of iets dergelijks. Mijn voeten zweten al helemaal nooit, heb eigenlijk vrijwel altijd koude voeten. En m'n haar wordt alleen maar sneller vet naarmate ik vaker douche. Trek wel om de dag schone bovenkleding aan en ondergoed en sokken doe ik iedere dag schoon aan.

Ik denk als je je perse 2 keer per dag moet douchen omdat je je anders vies voelt, je toch wel redelijk dwangmatig bent. Dat zit echt compleet tussen de oren! Tenzij je de hele dag in de vistent vis verkoopt, paling rookt of boven de dampende frituurvet staat.

Ik voel me niet vies en ben niet vies! Dus mocht de moeder van mijn vriend zoiets zeggen, (wat ze niet zal doen aangezien ze zelf even vaak/weinig doucht), dan zou ik het wel vervelend vinden. Ik zou me alleen niet vaker gaan douchen omdat de moeder van mijn vriend of mijn vriend zelf dat schoner vind. Nee dan zou ik me juist 5 dagen niet douchen en dan bij ze langsgaan, zo ben ik dan ook wel weer.
Oud 09-05-2006, 11:08
lennuzz
Avatar van lennuzz
lennuzz is offline
Citaat:
ik ben T@M@R@ schreef op 09-05-2006 @ 11:50 :
Het is helemaal niet gezond om je geslachtsdelen dagelijks te wassen. Je wast er namelijk allemaal goede bacterien mee af, daardoor heb je een grotere kans op het krijgen van een schimmelinfectie. Ik heb dan ook nog nooit een schimmelinfectie gehad.
ga toch weg... met zeep wassen is slecht ja. met water krijg je die bacteriën niet weg. dat zou het einde van de douchegel en de shampoo zijn.
__________________
Talk that kinky shit up in my ear, buy me pink pretty underwear!
Oud 09-05-2006, 11:39
Verwijderd
Citaat:
lennuzz schreef op 09-05-2006 @ 12:08 :
ga toch weg... met zeep wassen is slecht ja. met water krijg je die bacteriën niet weg. dat zou het einde van de douchegel en de shampoo zijn.
Ik heb het even nagezocht en het is toch echt zo.

kijk maar:

Oorzaken hiervan kunnen zijn:

* Het veelvuldig spoelen en/of inwendig wassen van de vagina. Door veelvuldig wassen kunnen de bacteriën die nodig zijn voor de balans in de vagina verdwijnen. Vooral wassen met zeep wordt afgeraden

* Zwangerschap

* Oestrogeenhormoon (anticonceptie, 'de pil')

* Het spiraaltje (anticonceptie)

* (Vergeten) tampons

* Diabetes (suikerziekte)

* Het slikken van bijnierschorshormoon, het gaat hier om ontstekingsremmende medicijnen, bijvoorbeeld het middel prednison.

* Een antibioticumkuur

* Aandoeningen die de weerstand verminderen

Bron

Er staat toch echt dat het ook door veelvuldig wassen komt. Zeep erbij verergert het weliswaar, maar ook veelvuldig wassen schijnt toch niet goed te zijn.
Oud 09-05-2006, 13:15
create
Avatar van create
create is offline
Ik douche meestal om de dag en afentoe wissel ik het af met in bad gaan.
Oud 09-05-2006, 13:49
Verwijderd
Citaat:
ik ben T@M@R@ schreef op 09-05-2006 @ 11:50 :
Ik heb toch zo'n vreselijke hekel aan 's ochtends douchen! Je moet er vroeger je bed voor uit, ik kan namelijk niet in 5 minuten douchen, heb toch zeker een kwartier nodig.

Ik douche me ongeveer 3 a 4 keer in de week, maar het gebeurt ook wel eens dat ik me maar 2 keer in de week douche. Daarbij als ik een dag niet douche, was ik me verder ook niet met een washandje. Het is helemaal niet gezond om je geslachtsdelen dagelijks te wassen. Je wast er namelijk allemaal goede bacterien mee af, daardoor heb je een grotere kans op het krijgen van een schimmelinfectie. Ik heb dan ook nog nooit een schimmelinfectie gehad.

Moet er wel bij zeggen dat ik uiteraard wel me handen was voor het eten en na het plassen en dergelijke.

Nog nooit is er tegen mij gezegd dat ik stink of iets dergelijks. Mijn voeten zweten al helemaal nooit, heb eigenlijk vrijwel altijd koude voeten. En m'n haar wordt alleen maar sneller vet naarmate ik vaker douche. Trek wel om de dag schone bovenkleding aan en ondergoed en sokken doe ik iedere dag schoon aan.

Ik denk als je je perse 2 keer per dag moet douchen omdat je je anders vies voelt, je toch wel redelijk dwangmatig bent. Dat zit echt compleet tussen de oren! Tenzij je de hele dag in de vistent vis verkoopt, paling rookt of boven de dampende frituurvet staat.
Oh, ik heb ook nog nooit een schimmelinfectie gehad en ik douche me gemiddeld twee keer per dag, ben ik dan een uitzondering op de regel, omdat ik bij mijn schaamstraak geen ranzige bacteriën kweek? Ik was mijn handen na het naar de wc gaan ook en voor het eten ook. Vreemd! Waar blijft mijn schimmelinfectie?

Zeg jij het dan wel tegen iemand als hij stinkt? De meeste mensen doen dat niet, om die genante momenten te voorkomen.

Voor mij is het niet dwangmatig, zeer zeker niet. Ik douche als ik daar behoefte aan heb, om de slaap weg te spoelen of sportzweet of gewoon lekker een verkoelende douche voor het slapen gaan.


Citaat:
ik ben T@M@R@ schreef op 09-05-2006 @ 12:39 :
* Het veelvuldig spoelen en/of inwendig wassen van de vagina. Door veelvuldig wassen kunnen de bacteriën die nodig zijn voor de balans in de vagina verdwijnen. Vooral wassen met zeep wordt afgeraden
Er staat toch echt dat het ook door veelvuldig wassen komt. Zeep erbij verergert het weliswaar, maar ook veelvuldig wassen schijnt toch niet goed te zijn.
Het gaat hier wel om het inwendig wassen eh, hoevaak zet jij de doucheslang aan/in/iets dergelijks je vagina?
Onderscheid. Ik denk dat het merendeel van de meiden die hier heeft gezegd elke dag of twee keer per dag te douchen (of meer) daan niet haar vagina spoelt of inwendig wast.
Ik bedoel dat iig niet met 'douchen'.
Oud 09-05-2006, 14:26
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Citaat:
koekjes schreef op 09-05-2006 @ 00:20 :
maar je hebt gewoon een bedgeur als je niet douched, gewoon zo muffig enzo, iig, vind ik
Misschien moet je je bed eens verschonen.
__________________
To eu zèn
Oud 09-05-2006, 15:19
Mara
Mara is offline
Citaat:
ik ben T@M@R@ schreef op 09-05-2006 @ 12:39 :
Oorzaken hiervan kunnen zijn:
Het veelvuldig spoelen en/of inwendig wassen van de vagina. Door veelvuldig wassen kunnen de bacteriën die nodig zijn voor de balans in de vagina verdwijnen. Vooral wassen met zeep wordt afgeraden
Inwendig. Volgens mij was je je vooral uitwendig.

Ik moet wel zeggen dat ik sommige mensen wel enorm mieperig vind met elke dag douchen. 2x per dag douchen vind ik helemaal onzinnig, alleen als het bijv. heel warm is en je je 's avonds even een minuutje afspoelt, ok. Maar elke dag een kwartier onder de douche staan vind ik ook redelijk overdreven, je kan dan als argument niet meer gebruiken 'omdat het fris is' want daar heb je geen kwartier voor nodig.
Oud 09-05-2006, 15:19
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Citaat:
Konijn schreef op 08-05-2006 @ 22:04 :
Om iets te wassen hoef je niet te douchen hoor, daar zijn washandjes voor.
Onder douchen versta ik ook 3 minuten afspoelen, dat gaat toch ook sneller en beter dan een washandje?
__________________
Geen juist moment
Oud 09-05-2006, 15:25
Flijn
Avatar van Flijn
Flijn is offline
Ik loop drie keer per week hard, daarna douche ik en was ik m'n haar. Dagen dat ik naar college moet neem ik een snelle douche (ik ben slecht met wastafels ). In het weekend douche ik meestal één keer, dan doe ik toch niets noemenswaardigs.
Dus in totaal 6 keer per week, drie keer kort en drie keer lang.

Iemand die om de dag doucht vind ik daardoor niet vies. Twee keer per dag snel douchen kan ik nog wel begrijpen, maar twee keer in bad vind ik eerlijk gezegd waterverspilling.
Oud 09-05-2006, 15:26
Amma
Avatar van Amma
Amma is offline
Ik douche 1 keer per dag, 2 keer per dag vind ik ook onzin, tenzij het ontzettend heet weer is en je de hele dag hebt gezweet.
Als je een dag niks hebt gedaan en ook niet hebt gezweet is het misschien niet nodig om uitgebreid te gaan douchen (ookal scheid je ook vocht af zonder te zweten), maar ik vind wel dat oksels en geslachtsdelen elke dag gewassen moeten worden.
Oud 09-05-2006, 15:38
lennuzz
Avatar van lennuzz
lennuzz is offline
Citaat:
ik ben T@M@R@ schreef op 09-05-2006 @ 12:39 :
Ik heb het even nagezocht en het is toch echt zo.

kijk maar:

Oorzaken hiervan kunnen zijn:

* Het veelvuldig spoelen en/of inwendig wassen van de vagina. Door veelvuldig wassen kunnen de bacteriën die nodig zijn voor de balans in de vagina verdwijnen. Vooral wassen met zeep wordt afgeraden

* Zwangerschap

* Oestrogeenhormoon (anticonceptie, 'de pil')

* Het spiraaltje (anticonceptie)

* (Vergeten) tampons

* Diabetes (suikerziekte)

* Het slikken van bijnierschorshormoon, het gaat hier om ontstekingsremmende medicijnen, bijvoorbeeld het middel prednison.

* Een antibioticumkuur

* Aandoeningen die de weerstand verminderen

Bron

Er staat toch echt dat het ook door veelvuldig wassen komt. Zeep erbij verergert het weliswaar, maar ook veelvuldig wassen schijnt toch niet goed te zijn.
en wat is dan veelvuldig? wat voor infecties krijg je als je niet wast? en wat wordt er verstaan onder wassen? en wat is inwendig??
mij maak je niets wijs; kijk maar eens hoe het eruit ziet/ruikt als je het een paar dagen niet 'wast'. spoelt dus.

Edit :
Citaat:
Het gaat hier wel om het inwendig wassen eh, hoevaak zet jij de doucheslang aan/in/iets dergelijks je vagina?
Onderscheid. Ik denk dat het merendeel van de meiden die hier heeft gezegd elke dag of twee keer per dag te douchen (of meer) daan niet haar vagina spoelt of inwendig wast.
Ik bedoel dat iig niet met 'douchen'.
wat een verschillen hier
for the record, over het 'wassen' van de schaamstreek: zet de douchekop op de stand van hogedrukreiniger en spoelen maar. En dat is gewoon iets dat áltijd hoort bij douchen, net als het wassen van de oksels en het gezicht.

Edit: ik overdrijf altijd dingen, ik bedoel daar níet mee dat ik m écht op de hardste stand zet want das niet fijn natuurlijk.
hoofdgedachte is dat er gewoon goed gespoeld word, zo ver als maar kan.

Ik ben nu wel heel benieuwd naar wat anderen precies (!!!) doen onder de douche
__________________
Talk that kinky shit up in my ear, buy me pink pretty underwear!

Laatst gewijzigd op 09-05-2006 om 15:49.
Oud 09-05-2006, 15:55
Yaris
Yaris is offline
Ik geloof dat er in dit topic behoorlijk wat mensen smetvrees hebben
Oud 09-05-2006, 16:24
Zwoek
Avatar van Zwoek
Zwoek is offline
Onder douchen versta ik van snel 2minuutjes afspoelen tot een uitgebreide douche met haren wassen en scheren enzo.
En nog steeds vind ik het onhygiënisch als mensen niet elke dag douchen. Ze hoeven er dan geen kwartier onder te staan, maar gewoon afspoelen, dat kan toch geen kwaad? Dat is toch ook geen waterverspilling? En het kost nouwelijks meer tijd dan wassen met een washandje bij de wasbak
__________________
Geen juist moment
Oud 09-05-2006, 16:31
Silverchoice
Avatar van Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Frostbite schreef op 08-05-2006 @ 15:12 :
Douchen is een chille manier om de dag mee te beginnen dus ik doe het elke dag.
__________________
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Oud 09-05-2006, 16:31
Verwijderd
Citaat:
lennuzz schreef op 09-05-2006 @ 16:38 :

Edit :
wat een verschillen hier
for the record, over het 'wassen' van de schaamstreek: zet de douchekop op de stand van hogedrukreiniger en spoelen maar. En dat is gewoon iets dat áltijd hoort bij douchen, net als het wassen van de oksels en het gezicht.


Ik douche me doorgaans nooit langer dan vijf minuten, tenzij ik vind dat ik dat nodig heb om te relaxen, dit komt ongeveer 1x per week voor.
Oud 09-05-2006, 17:00
Verwijderd
Bij mij verschilt het. De ene week douche ik om de dag (dat in ieder geval), de andere week elke dag, weer een andere week soms 2x per dag (als het heel warm is of ik heb gesport). Maar als ik douche doe ik het ook wel uitgebreid. Ik bedoel, ik kan elke ochtend er 3 minuten onderspringen, maar ik voel mezelf dan eigenlijk nog viezer dan eerst, dan ben je ook nog nat en ik heb dan niet het gevoel dat ik alles van me heb afgespoeld. Liever om de dag uitgebreid met een lekkere douchegel, mn haar doen, eventueel scheren, facewash, enz.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Saaichael Palin #1943
Holland Oates
500 30-11-2015 01:08
Lichaam & Gezondheid tattoo
Verwijderd
8 06-03-2007 23:53
De Kantine Hoevaak douche je je per week?
Kimmi3girl
221 29-01-2004 17:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.