Oud 19-08-2006, 18:20
Verwijderd
Als niemand een nieuwe durft te openen doe ik het wel .

De regels:

Net als voorheen kun je dit topic je vragen en ervaringen kwijt betreffende je voeding en je gezondheid. Dit kunnen vragen zijn met betrekking tot afvallen, maar het kunnen ook vragen zijn over aankomen, gezond eten, voedselallergie/-intolerantie, enz. Dat is dus hetzelfde gebleven.

Wat er anders is, is dat er in dit topic, naar de algemene forumregels, een aantal extra regels gelden over wat wel en wat niet mag.

Wel mag:
- specifieke vragen stellen
- als je op iemand reageert met een quote, quote dan alleen het stukje tekst waar je op reageert en niet de hele lap tekst (dit ivm de overzichtelijkheid)

Niet mag:
- keer op keer posten wat je gegeten hebt op een dag
- posts mbt de ‘psychische kant’ van eten horen meer op psychologie, nu is het niet volledig verboden om hier mbt dat iets te posten, maar probeer het met mate te doen (ik denk dat ieder voor zich wel kan beoordelen waar die grens ligt en voor de mensen die dat niet kunnen zullen de forumbazen dat doen )

De algemene informatie met betrekking tot afvallen is verhuisd. Klik hier om er naar toe te gaan.
Het maximum aantal posts in dit topic is terug gebracht tot 250, om zo het overzicht beter te kunnen bewaren en om zo hopelijk ook voor elkaar te krijgen dat iedereen (iig de nieuwe bezoekers van dit topic) regelmatig de eerste post te zien krijgt (en hopelijk ook leest).


quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Leonoor schreef op 02-11-2005 @ 18:07 :

Zelf ben ik op zich niet tegen een nieuwe topic, ik ga er alleen niet in lopen politie-agenten. Het is dus aan de vaste bezokers van dat topic hoe het topic loopt en daarmee dus ook of het open blijft.

Brand maar los met al uw vragen



En het vorige topic is te vinden op de volgende link:
http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1432314
Oud 19-08-2006, 18:23
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nog een reactie op het vorige topic: ik snoep ook veel minder als ik op mijn kamer ben dan wanneer ik een weekend thuis ben. Volgens mij komt dat ook omdat ik het niet gezellig vind om een zak chips in mijn eentje weg te werken op de bank achter de tv terwijl ik het thuis met meerdere mensen er wel bij vind horen voor de gezelligheid. Bij mij speelt dat wel een grote rol.

Ook kookt mijn moeder veel vetter dan ik zelf, dat scheelt natuurlijk ook.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 19-08-2006, 19:41
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Juist als je lijnt of minder eet dan nodig is het goed om minstens 1 dag per week meer te eten, gewoon waar je zin in hebt. Op die manier vul je je reserves aan en die voorkomen verdere eetbuien, zeker als je het jezelf verbiedt. Verder gaat je lichaam zich aanpassen aan minder cal inname, dus af en toe dus bv in het weekend gewoon lekker te eten waar je zin in hebt, voorkom je dat neveneffect ook...

Dus je bent juist goed bezig. Het weekend is om lekker te genieten .


Ik had het zelf ook, kocht ook geen lekkere dingen en geen kaas door de weeks, daardoor had ik er extra veel zin in in het weekend. Dit los je op door gewoon af en toe het wel te eten door de weeks. Zelfde als je jezelf snoep en chocolade ed verbied, krijg je extra veel zin erin ...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 19-08-2006, 20:11
Verwijderd
Wat is nou eigenlijk een beetje de normale hoeveelheid calorieën als je wat af wil vallen?

Ben nu dus bezig om elke dag de calorieënchecker in te vullen op de site van het voedingscentrum en kom erachter dat als ik een beetje bewust let op wat ik eet, ik ongeveer 1600 tot 1700 calorieën binnenkrijg.
Kwam er ook achter dat ik ongeveer 2100 mag hebben door mijn leeftijd en redelijk actieve levenstijl (sport bijna niet, maar werk in de tuinbouw waardoor ik redelijk wat lichamelijk zwaar werk doe).

Ben 68 kg en 1,63 lang, dus zou graag weer naar de 60 kg willen.

Wil dat afvallen graag doen door meer op mijn eetgewoonten te letten. Wil niet heel hard gaan lijnen omdat ik het jojo-effect wil voorkomen.

Maar nu wil dus graag weten wat voor mijn een beetje de optimale hoeveelheid calorieën zou zijn.
Merk dat er hier redelijk wat mensen ervaring mee hebben, dus vandaar dat ik het hier vraag.
Oud 19-08-2006, 20:16
Sherco
Avatar van Sherco
Sherco is offline
Ik eet juist als ik alleen op mijn kamer zit veel meer ongezonde en vette dingen dan als ik thuis ben. Mijn ouders eten een stuk minder dan ik, en toen ik op kamers ging ben ik meer gaan eten, en meer ongezonde dingen gaan kopen.
Ik probeer het af te leren door het gewoon niet in huis te halen, maar het is gewoon makkelijker om een tweede koekje bij de thee te nemen als ik op mijn kamer zit dan onder de oordelende ogen van mijn moeder
__________________
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid - Loesje
Oud 19-08-2006, 22:06
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 19-08-2006 @ 20:11 :
Wat is nou eigenlijk een beetje de normale hoeveelheid calorieën als je wat af wil vallen?

Ben nu dus bezig om elke dag de calorieënchecker in te vullen op de site van het voedingscentrum en kom erachter dat als ik een beetje bewust let op wat ik eet, ik ongeveer 1600 tot 1700 calorieën binnenkrijg.
Kwam er ook achter dat ik ongeveer 2100 mag hebben door mijn leeftijd en redelijk actieve levenstijl (sport bijna niet, maar werk in de tuinbouw waardoor ik redelijk wat lichamelijk zwaar werk doe).

Ben 68 kg en 1,63 lang, dus zou graag weer naar de 60 kg willen.

Wil dat afvallen graag doen door meer op mijn eetgewoonten te letten. Wil niet heel hard gaan lijnen omdat ik het jojo-effect wil voorkomen.

Maar nu wil dus graag weten wat voor mijn een beetje de optimale hoeveelheid calorieën zou zijn.
Merk dat er hier redelijk wat mensen ervaring mee hebben, dus vandaar dat ik het hier vraag.
1600 cal is prima, je valt geleidelijk af en minder kans op jojo-effect als je die vult met genoeg brood (6) en andere tussendoortjes (kwark, yoghurt, fruit of gewoon brood)...

dan is het namelijk gemakkelijk dat eetpatroon iets aan te passen als je weer op gewicht bent door bv iets calorierijker beleg te nemen ofzo...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 20-08-2006, 08:37
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Liek88: Ga hier maar even verder over dat beleg, want dat pastte beter hier zei iemand op Eet en drink topic...
Knap dat je over wil gaan op normale pindakaas en 30+ kaas!! Misschien idd ook iets normaalder besmeren? Als je minder dan 15 gram pindakaas doet is dat wel erg weinig...en met sandwichspread stelt dat natuuriljk helemaal niks voor
Ik bedoelde btw margarine onder je beleg, dus boterham met margarine EN beleg! Ik luste het eerst ook niet, maar je moet er idd aan wennen...ik vind het nu juist veel lekkerder
Oud 20-08-2006, 16:09
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Geen nuttige opmerking, maar ben vanaf april bezig met afvallen...inmiddels 38kg lichter!
(onder begeleiding van een diëtiste)

Zoiets kan dus écht je leven veranderen. Je krijgt zoveel meer energie!
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Oud 20-08-2006, 16:29
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 20-08-2006 @ 16:09 :
Geen nuttige opmerking, maar ben vanaf april bezig met afvallen...inmiddels 38kg lichter!
(onder begeleiding van een diëtiste)

Zoiets kan dus écht je leven veranderen. Je krijgt zoveel meer energie!
wow
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 20-08-2006, 17:34
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 20-08-2006 @ 08:37 :
Liek88: Ga hier maar even verder over dat beleg, want dat pastte beter hier zei iemand op Eet en drink topic...
Knap dat je over wil gaan op normale pindakaas en 30+ kaas!! Misschien idd ook iets normaalder besmeren? Als je minder dan 15 gram pindakaas doet is dat wel erg weinig...en met sandwichspread stelt dat natuuriljk helemaal niks voor
Ik bedoelde btw margarine onder je beleg, dus boterham met margarine EN beleg! Ik luste het eerst ook niet, maar je moet er idd aan wennen...ik vind het nu juist veel lekkerder
15gr pindakaas is geen dun laagje beleg ofzo maar wel erg lekker dus dat moet lukken om elke dag 1 boterham met pindakaas te eten!
Dat margarine op brood idd maar even proberen en dr aan wennen wat voor beleg kan je eigenlijk op margarine doen naast vleeswaren en dingen als hagelslag?

Trouwens... vd week beginnen mn sporten weer: 2x id week tennis, 2x dansen, ik kan weer naar de sportschool en begin september weer 1x in de week pilates.
Nou is het niet zo dat ik de hele vakantie niks heb gedaan (heb elke dag 20-30minuten intensief oefeningetjes gedaan thuis en meestal daarnaast ook nog een half uur op de fiets) maar heb het wel bewust iets rustiger aan gedaan, ook omdat het lichamelijk minder ging.
Ben bang dat ik het allemaal lichamelijk niet zo makkelijk volhou omdat het allemaal best wel intensief is... Ik ben nu al wel bezig met langzaam opbouwen maar iemand nog tips? Zou het nl heel jammer vinden als ik iets op zou moeten geven ofzo..
Oud 20-08-2006, 17:47
Verwijderd
@liek88: Ik blijf in herhaling vallen, maar ook daarvoor geldt weer: meer eten. Dat is toch echt het eerste wat je zult moeten doen als je dingen vol wilt houden en minder klachten wilt hebben ed.
Oud 20-08-2006, 17:50
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-08-2006 @ 17:47 :
@liek88: Ik blijf in herhaling vallen, maar ook daarvoor geldt weer: meer eten. Dat is toch echt het eerste wat je zult moeten doen als je dingen vol wilt houden en minder klachten wilt hebben ed.
als iemand mij nou met 100% zekerheid zou kunnen zeggen dat ik er NIET van aankom dan zou het een stuk makkelijker gaan. zolang ik die zekerheid niet heb lukt het zoals ik het nu doe.
vandaar dat ik ook tips hier vraag enzo
Oud 20-08-2006, 17:56
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 20-08-2006 @ 17:50 :
als iemand mij nou met 100% zekerheid zou kunnen zeggen dat ik er NIET van aankom dan zou het een stuk makkelijker gaan. zolang ik die zekerheid niet heb lukt het zoals ik het nu doe.
vandaar dat ik ook tips hier vraag enzo
Lieve schat, het is juist de bedoeling dat je er van aankomt. Behalve dat je veel te weinig eet, ben je veel te licht en daardoor krijg je klachten. Zolang jij weinig blijft eten en te weinig blijft wegen, blijven die klachten ook bestaan. Mijn tip is en blijft daarom: meer eten.
Oud 20-08-2006, 17:59
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
misschien een domme vraag dan maar wat als ik geleidelijk meer ga eten maar hetzelfde blijf wegen? doordat ik nu al iets meer eet en ook al om 8uur smorgens wat, voel ik me lichamelijk wel wat beter.
Oud 20-08-2006, 18:03
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 20-08-2006 @ 17:59 :
misschien een domme vraag dan maar wat als ik geleidelijk meer ga eten maar hetzelfde blijf wegen? doordat ik nu al iets meer eet en ook al om 8uur smorgens wat, voel ik me lichamelijk wel wat beter.
Dat lijkt me logisch. Meer eten is sowieso noodzakelijk als je je lichamelijk beter wilt voelen. Ontbijt is zo ongeveer de belangrijkste maaltijd van de dag. Ik denk alleen dat als je naar school wilt gaan en vijf keer per week wilt sporten en dan ook misschien nog naar de sportschool gaat en alle andere dingen, je 'gewoon' (veel) meer moet eten en ook meer moet gaan wegen als je dat vol wilt houden.
Oud 20-08-2006, 18:10
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-08-2006 @ 18:03 :
Dat lijkt me logisch. Meer eten is sowieso noodzakelijk als je je lichamelijk beter wilt voelen. Ontbijt is zo ongeveer de belangrijkste maaltijd van de dag. Ik denk alleen dat als je naar school wilt gaan en vijf keer per week wilt sporten en dan ook misschien nog naar de sportschool gaat en alle andere dingen, je 'gewoon' (veel) meer moet eten en ook meer moet gaan wegen als je dat vol wilt houden.
hmm nouja even zien hoe dat van de week allemaal gaat dan met sporten
ik ga sowieso naar een dietiste van de eetstoorniskliniek binnenkort zodat ze me hopelijk verder kan helpen met het opbouwen, merk dat dat toch wel erg lastig is.. (ook met verdeling koolhydraten/eiwitten/vetten enz)
Iig bedankt voor je reacties, geeft me toch wel n soort van extra zetje tot doorzetten
Oud 20-08-2006, 18:12
Verwijderd
Goed van je dat je naar die dietiste gaat, hulp bij zo iets is heel erg handig. Succes.
Oud 20-08-2006, 21:16
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
liek88 schreef op 20-08-2006 @ 17:34 :
15gr pindakaas is geen dun laagje beleg ofzo maar wel erg lekker dus dat moet lukken om elke dag 1 boterham met pindakaas te eten!
Dat margarine op brood idd maar even proberen en dr aan wennen wat voor beleg kan je eigenlijk op margarine doen naast vleeswaren en dingen als hagelslag?

Trouwens... vd week beginnen mn sporten weer: 2x id week tennis, 2x dansen, ik kan weer naar de sportschool en begin september weer 1x in de week pilates.
Nou is het niet zo dat ik de hele vakantie niks heb gedaan (heb elke dag 20-30minuten intensief oefeningetjes gedaan thuis en meestal daarnaast ook nog een half uur op de fiets) maar heb het wel bewust iets rustiger aan gedaan, ook omdat het lichamelijk minder ging.
Ben bang dat ik het allemaal lichamelijk niet zo makkelijk volhou omdat het allemaal best wel intensief is... Ik ben nu al wel bezig met langzaam opbouwen maar iemand nog tips? Zou het nl heel jammer vinden als ik iets op zou moeten geven ofzo..
Volgens mij is 15 gram echt het minimum hoor
Elk beleg kan op margarine hoor....vruchtenhagel, hagelslag, vlokken, jam, appelstroop, kaas, vleeswaar, sandwichspread, smeerkaas, chocopasta, pindakaas...ga zo maar door

Lijkt mij eerlijk gezegd geen goed idee om zoveel te gaan sporten!! Als je nu al afvalt, hoe wil je dat dan gaan doen met zoveel sport?
Of je moet natuurlijk meer eten...ik heb pas een programma gezien over eetstoornissen en daarbij zeiden ze dat je als je 1 uur sport je 1 boterham en 1 pakje vruchtensap extra moet eten...
Misschien kan je beter 1 of 2 dingen uitkiezen? Niet gelijk zoveel...is ook echt niet gezond op ondergewicht!! Meestal mag je met BMI 17 weer gaan sporten (rustig aan)
Oud 21-08-2006, 00:55
Jones
Even een vraagje over mijn eetgewoontes

Ik heb het idee dat ik (te) veel eet op een dag maar toch kom ik niet aan. Sterker nog, ik ben de maand voordat ik op vakantie ging met hetzelfde eetpatroon kilo's afgevallen.

Wat ik die maand heb gegeten:

Ontbijt:
halve liter yoghurt met all brain granen gedoe (of 3-4 boterhammen)

Lunch:
6 boterhammen (bruin brood) met kaas/komkommer/tomaat, ei of jam

Avondeten:
Verschillend maar gemiddeld 175 gram vlees, 200 gram groente en 150 tot 200 gram pasta/aardappelen/rijst. (Dit komt soms veel hoger uit, zoals vanavond: 220 gram vlees, 200 gram groente, 450 gram aardappelen en halve liter yoghurt. Dit is niet echt uitzonderlijk)

Dessert:
1/3 liter yoghurt met fruit

Snacks:
Mueslirepen, soms toast met brie of nootjes.

Drinken:
2 liter thee per dag en 2 liter aanmaaklimonade (handig tijdens m'n werk )

Beweging:
5 km fietsen naar m'n werk, tijdens m'n werk 1 uur lang dozen van 5-10 kilo op een lopende band gooien, 5km terug fietsen en daarnaast 5x in de week 25 km op racefiets.

Als ik lees wat sommigen (vooral meisjes) hier eten is dit echt veel en veel meer maar toch ben ik hiermee afgevallen? Hoe kan dit en hoe kan ik dit stoppen? Ik ben ondertussen 78 kilo en 1.85 dus wil graag op dit gewicht blijven.

P.S. Dit was dus tijdens m'n vakantiewerk, normaal studeer ik en gaat er dus ook wel eens een biertje in.
Oud 21-08-2006, 01:42
-(L)-
Aangezien jongens zo'n 3000ckal per dag nodig hebben en meisjes maar zo'n 2000ckal, is 't logisch dat dat een stuk minder is. Bovendien willen de meeste meisjes hier afvallen, waardoor ze zelfs onder die 2000ckal zitten.

Ik moet overigens zeggen dat ik je eetpatroon erg goed vind. En nee, ik vind het niet veel ofzo.

(Als ik naar behoefte zou eten, zou ik hetzelfde wegwerken. Maar ik kan dan sowieso erg veel eten zonder me misselijk te voelen ofzo).

Je moet er wel rekening mee houden dat je aardig veel beweegt. Ik denk dat je moet proberen een belans te vinden tussen voeding en beweging. Dit te beginnen door nog iets meer te eten, of net iets minder te sporten.
Oud 21-08-2006, 10:14
Verwijderd
Ik vind mijn BMI ineens zorgelijk. Ik ben de afgelopen vakantie nog eens twee extra kilo's kwijtgeraakt (waarschijnlijk door kamperen want zo goed aten we daar niet, maar ik ben nu al een week of twee terug en ben nog helemaal niets weer aangekomen ), en weeg nu nog maar 61 kilo bij 1.84 m. Dus een BMI van nog nét 18.
Hiervoor woog ik altijd iets van 65 kilo.

Ik vind mezelf niet overdreven dun of zo, maar is dit niet net iets té laag?

Ik sport nu helemaal niet (wel voldoende fietsen enzo) en eet gewoon wanneer en wat ik wil. En niet minder dan anders. Hoe krijg ik het er nu weer bij? Of valt het allemaal nog wel mee?
Oud 21-08-2006, 10:47
Verwijderd
Het klopt toch dat pindakaas in principe wel gezond is? Ik wil namelijk afvallen en vroeg me af of het verstandig zou zijn om geen pindakaas meer als beleg te nemen vanwege het hoge aantal kcal. Ik eet nu 2 boterhammen met pindakaas per dag.

(ik ben vegetariër trouwens, dus leek me verstandig om vanwege de noten en gezonde vetten enzo pindakaas te blijven eten)

En is het beter om bijvoorbeeld om 10u twee boterhammen te eten, of om 10uur één en om 11u nog een boterham te eten?
Oud 21-08-2006, 10:58
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Ave schreef op 21-08-2006 @ 10:47 :
Het klopt toch dat pindakaas in principe wel gezond is? Ik wil namelijk afvallen en vroeg me af of het verstandig zou zijn om geen pindakaas meer als beleg te nemen vanwege het hoge aantal kcal. Ik eet nu 2 boterhammen met pindakaas per dag.

(ik ben vegetariër trouwens, dus leek me verstandig om vanwege de noten en gezonde vetten enzo pindakaas te blijven eten)

En is het beter om bijvoorbeeld om 10u twee boterhammen te eten, of om 10uur één en om 11u nog een boterham te eten?
Pindakaas is niet 'slecht' omdat de vetten die erin zitten voor het grootste deel onverzadigd zijn. Verder bevat het veel eiwit (uit de pinda's) wat inderdaad extra belangrijk is als je vegetariër bent. Gewoon (met mate) blijven eten dus lijkt mij.
__________________
Oud 21-08-2006, 11:02
Verwijderd
Citaat:
ikkuh15 schreef op 20-08-2006 @ 21:16 :
Of je moet natuurlijk meer eten...ik heb pas een programma gezien over eetstoornissen en daarbij zeiden ze dat je als je 1 uur sport je 1 boterham en 1 pakje vruchtensap extra moet eten...
Nee, zíj moest dat extra eten als ze ging sporten. Je weet niet hoeveel zij normaal at en wat voor sport ze doet.
Liek88; je weegt te weinig, eet te weinig en sport nogal veel. Eigenlijk denk ik dat jij wel meer extra kan/moet eten dan één boterham en één pakje sap. Maar ik las dat je naar een diëtist gaat. Zij kan je het beste helpen!
Oud 21-08-2006, 17:57
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 20-08-2006 @ 21:16 :

Lijkt mij eerlijk gezegd geen goed idee om zoveel te gaan sporten!! Als je nu al afvalt, hoe wil je dat dan gaan doen met zoveel sport?
Of je moet natuurlijk meer eten...ik heb pas een programma gezien over eetstoornissen en daarbij zeiden ze dat je als je 1 uur sport je 1 boterham en 1 pakje vruchtensap extra moet eten...
Misschien kan je beter 1 of 2 dingen uitkiezen? Niet gelijk zoveel...is ook echt niet gezond op ondergewicht!! Meestal mag je met BMI 17 weer gaan sporten (rustig aan)
tennis en dansen is gewoon les dus 3x id week staat dat vast. Pilates betaal je per maand dus misschien kan ik daar nog van zeggen: even niet nu, misschien als het weer wat beter gaat. Maar tennis en dansen is iets wat ik jammer zou vinden op te geven, zit toch ook zeker wel een stuk gezelligheid en ontspanning in en gaat het niet zozeer om calorieen moeten verbranden (wat bij fitness en thuis oefeningen doen wel het geval is )
ik heb iig voor morgen (tennisles) de verdeling van calorieen iets aangepast zodat ik 's avonds hopelijk ietsje meer energie heb ik kijk gewoon wel even hoe het gaat deze week met sporten!
Oud 21-08-2006, 18:29
-(L)-
Na maanden lang niet meer in dit topic te hebben gepost (op vannacht na) heb ik besloten om me toch weer bij jullie aan te sluiten

Zoals enkelen van jullie vast nog kunnen herinneren ben ik 1,82 groot en ben ik afgevallen van ongeveer 82 kg naar 70 kg. Dat heb ik een tijd lang gehouden waarna het weer de verkeerde kant opging.

Momenteel weeg ik 77 kg, en ik wil graag terug naar 72 kg
Een vriendin (die overigens niet lid is van dit forum) deelt haar ervaringen met mij. Ook zij wil enkele kilo's afvallen (door gezond te eten). Zij weegt 't zelfde als ik, maar is daarentegen maar 1,64 groot.

Ik ben benieuwd hoe 't gaat lopen!
Oud 21-08-2006, 19:26
Verwijderd
Ik probeer nu een beetje 1600 tot 1700 kcal per dag aan te houden om dus wat af te vallen.

Maar wat is jullie ervaring met afvallen? Hoeveel mag ik per week ongeveer verwachten of is dat echt te verschillend per persoon?
Ben nu een halve week bezig, maar merk dus nog helemaal niets, val nog niets af.
Is dat normaal, of mag je toch wel minimaal een kilo per week verwachten?

Is nl. voor het eerst dat ik echt probeer af te vallen, dus heb er niet echt ervaring mee.
Oud 21-08-2006, 19:28
Verwijderd
als je normaal 2100 verbruikt en nu 1600-1700 eet, kun je rekenen op ongeveer een halve kilo per week
dit is niet op ervaring gebaseerd maar op een vrij gemakkelijke berekening: vet levert 9 kcal per gram. Het kost je lichaam 2 kcal per gram om vet op te nemen. Om 1 gram vet te verbranden, moet je dus een 'tekort' van 7 kcal hebben. Jij hebt een tekort van ongeveer 400-500 kcal per dag, daarmee verbrand je 57,1-71,4 gram per dag en dus 400-500 gram per week
Maar omdat je bij afvallen uiteindelijk ook vocht verliest, is het in de praktijk heel ietsje meer.

Laatst gewijzigd op 21-08-2006 om 19:32.
Oud 21-08-2006, 19:31
Verwijderd
Ok dank je, weet ik een beetje waar ik aan toe ben.

Gaat dan wel lang duren zeg, voor ik die 8 kg kwijt ben

Nou ja, zolang ik iig maar niet meer aankom.

Elk half jaar minimaal een kilo erbij terwijl je niet overdreven veel of raar eet is ook niet leuk

Edit:
Berekening is idd vrij logisch ja, wist alleen niet hoeveel cal het per gram enzo was

Misschien toch ook maar proberen om regelmatig een half uurtje op de hometrainer te gaan als ik er tijd voor heb.

Laatst gewijzigd op 21-08-2006 om 19:33.
Oud 21-08-2006, 22:53
Mara
Mara is offline
Citaat:
Jones schreef op 21-08-2006 @ 00:55 :
-verhaal-
Eten is niet altijd regeltjes. Je moet ook nog een béétje gevoelsmatig te werk gaan, in ieder geval bij gevallen als dit. Je eet zoveel, je komt niet aan, goed toch? Merk je dat je meer wil eten, dan doe je dat. Kom je dan wel aan, dan ga je weer schrappen. Simpel. Als jij zoveel kan eten, de goede voedingsstoffen binnenkrijgt en niet aankomt is er niks aan de hand. Als je straks weer een normaal ritme krijgt, minder actief bent en dus aankomt ga je bijv. wat snacks schrappen oid. Gewoon een beetje kijken wat werkt
Oud 22-08-2006, 13:40
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Heey
ik heb al lang niet meer gepost hier maar heb toch even een vraagje.

Ik eet elke dag een tomaat. Gewoon op een cracker met roomkaas enz.
Nu hoor ik vaak dat tomaten gezond zijn maar is echt elke dag een tomaat niet een beetje teveel van het goede? Of kan het makkelijk?
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 22-08-2006, 13:47
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Cookie schreef op 22-08-2006 @ 13:40 :
Heey
ik heb al lang niet meer gepost hier maar heb toch even een vraagje.

Ik eet elke dag een tomaat. Gewoon op een cracker met roomkaas enz.
Nu hoor ik vaak dat tomaten gezond zijn maar is echt elke dag een tomaat niet een beetje teveel van het goede? Of kan het makkelijk?
1 tomaat per dag kan voor zover ik weet geen kwaad zolang je verder maar gevarieerd groenten blijft eten en niet alleen máár tomaten
Oud 22-08-2006, 13:48
Mara
Mara is offline
Kan makkelijk, is hartstikke gezond (anti-oxidanten blabla ). Zou je elke dag een kilo opeten zou ik je toch even raar aankijken, maar elke dag een tomaat is echt niet erg.
Oud 22-08-2006, 14:01
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Zo, ik post ook nog maar eens wat Ik heb een vraagje: ik ben al een tijdje helemaal verslaafd aan fruit. Ik vind het zo lekker! Kan het ook zijn dat er een maximum aan het eten vam fruit is? Ik heb vandaag nl al op: een kiwi, 2 appels en 3 mandarijnen. Kan het slecht zijn voor bijv. mijn darmen?

(het gaat trouwens echt heel erg goed met mn gewicht. Ik ben al een tijdje stabiel en eet weer helemaal genoeg en gevarieerd
Oud 22-08-2006, 15:12
Cookie
Avatar van Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 22-08-2006 @ 14:01 :
Zo, ik post ook nog maar eens wat Ik heb een vraagje: ik ben al een tijdje helemaal verslaafd aan fruit. Ik vind het zo lekker! Kan het ook zijn dat er een maximum aan het eten vam fruit is? Ik heb vandaag nl al op: een kiwi, 2 appels en 3 mandarijnen. Kan het slecht zijn voor bijv. mijn darmen?

(het gaat trouwens echt heel erg goed met mn gewicht. Ik ben al een tijdje stabiel en eet weer helemaal genoeg en gevarieerd
Heb ik ook last van de laatste tijd...(2dagen)
__________________
Tumtiedum hups.
Oud 22-08-2006, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 22-08-2006 @ 14:01 :
Zo, ik post ook nog maar eens wat Ik heb een vraagje: ik ben al een tijdje helemaal verslaafd aan fruit. Ik vind het zo lekker! Kan het ook zijn dat er een maximum aan het eten vam fruit is? Ik heb vandaag nl al op: een kiwi, 2 appels en 3 mandarijnen. Kan het slecht zijn voor bijv. mijn darmen?

(het gaat trouwens echt heel erg goed met mn gewicht. Ik ben al een tijdje stabiel en eet weer helemaal genoeg en gevarieerd
Lijkt me op zich geen probleem, zolang je geen diaree krijgt, maar je mag het natuurlijk niet in plaats van bijvoorbeeld brood eten, dan krijg je te weinig voedingsstoffen binnen.
Oud 22-08-2006, 15:42
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Nee nee, ik eet het ook bij het brood ja. Er is net nog een mandarijntje bijgekomen en heb vandaag al 6 boterhammen op dus
Oud 22-08-2006, 18:16
Verwijderd
Ik bladerde net door mijn Biodata (wat een geweldig boek!) en heb gelezen dat een overschot aan vitamine C diarree, te hoge ijzerabsorbtie in de darm en nierstenen kan veroorzaken... Ik zal even voor je opzoeken wanneer je te veel vitamine C binnenkrijgt.

edit: de aanbevolen hoeveelheid is 65mg voor jou (tenminste, ik heb maar aangenomen dat je tussen de 16 en 19 jaar oud bent). Maar de tox-waarde moet ik nog even voor je gaan zoeken.

Laatst gewijzigd op 22-08-2006 om 18:20.
Oud 22-08-2006, 18:18
Verwijderd
voor een teveel aan vitamine c moet je zó veel binnenkrijgen dat je dat eigenlijk alleen met vitaminepillen kunt bereiken en niet gewoon met fruit
Oud 22-08-2006, 18:22
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 22-08-2006 @ 18:18 :
voor een teveel aan vitamine c moet je zó veel binnenkrijgen dat je dat eigenlijk alleen met vitaminepillen kunt bereiken en niet gewoon met fruit
Inderdaad, de tox-waarde is 2000 mg (33 sinaasappels). Ik neem aan dat je zó veel nou ook weer niet eet .
Oud 22-08-2006, 22:01
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Haha nee hoor dat nu ook weer niet dus!
Oud 24-08-2006, 20:56
Verwijderd
Ik heb weer een vraagje: hoeveel avondeten eten jullie? Ik heb sinds een week een keukenweegschaal en ik dacht altijd dat ik wel behoorlijke porties eten naar binnen werkte, maar ik eet maar 50gr rijst ipv 200gr, maar 100gr groente ipv 200gr en ik heb vanaaf maar 1 ei gegeten ipv de twee die je nodig hebt om vlees te vervangen... Maar meer krijg ik niet op en ik vraag me af of anderen dat wel op krijgen .
Oud 24-08-2006, 21:43
-(L)-
Ja. Ik krijg ook wel 3x zo veel op. (En nee, ik overdrijf niet. Ik eet gewoon veel).
Oud 24-08-2006, 21:48
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
wat rijst/aardappelen/pasta betreft eet ik ook niet gigantisch veel (aardappel max 150gr rijst/pasta max 60 ongekookt)
maar ik eet wel veeel groente, het komt wel eens voor dat ik 500gr groente op mn bord heb liggen verder gewoon normale portie vlees/vleesvervanger
Oud 24-08-2006, 22:27
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 24-08-2006 @ 20:56 :
Ik heb weer een vraagje: hoeveel avondeten eten jullie? Ik heb sinds een week een keukenweegschaal en ik dacht altijd dat ik wel behoorlijke porties eten naar binnen werkte, maar ik eet maar 50gr rijst ipv 200gr, maar 100gr groente ipv 200gr en ik heb vanaaf maar 1 ei gegeten ipv de twee die je nodig hebt om vlees te vervangen... Maar meer krijg ik niet op en ik vraag me af of anderen dat wel op krijgen .
ik denk dat je het niet kunnen opkrijgen verward met het niet willen opeten
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 24-08-2006, 22:32
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
ik eet 80 gram ongekookte rijst, wat volgens het pak een normale portie is... geen idee hoeveel dat gekookt is...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 24-08-2006, 22:42
Hagel
Hagel is offline
Citaat:
Gothic schreef op 24-08-2006 @ 22:32 :
ik eet 80 gram ongekookte rijst, wat volgens het pak een normale portie is... geen idee hoeveel dat gekookt is...
iets meer dan het dubbele geloof ik
__________________
tell me where the pretty girls are, those demigods with their Nine-Inch nails and little fascist panties
Oud 24-08-2006, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Hagel schreef op 24-08-2006 @ 22:27 :
ik denk dat je het niet kunnen opkrijgen verward met het niet willen opeten
hoezo? Ik weet het verschil wel hoor.
Oud 24-08-2006, 22:46
Verwijderd
Citaat:
Hagel schreef op 24-08-2006 @ 22:42 :
iets meer dan het dubbele geloof ik
aah, natuurlijk. De adviezen van het voedingscentrum gaan om gekookte rijst/pasta en niet om de ongekookte . Eet ik nog niet genoeg, maar dat maakt het al iets minder schrikwekkend.
Oud 25-08-2006, 09:05
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
me blackrose schreef op 24-08-2006 @ 22:46 :
aah, natuurlijk. De adviezen van het voedingscentrum gaan om gekookte rijst/pasta en niet om de ongekookte . Eet ik nog niet genoeg, maar dat maakt het al iets minder schrikwekkend.
Volgen een eetlijst hier is 150 gram rijst voldoende....wel 200 gram aardappels of pasta, maar van rijst maar 150 gram. Dus daarmee zit je dan goed
Ik heb avondeten een tijdje afgewogen en at toen vleesvervanger, 150 gram aardappel en 150 gram groente (soms ook wel 200 gram groente). Nu weeg ik het eigenlijk niet meer af, maar zal het ook wel zoiets zijn...
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding- en Gezondheidstopic #15
Mara
500 07-12-2006 12:17
Lichaam & Gezondheid Hoeveel eten op een dag is gezond?
Verwijderd
6 14-06-2006 15:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.