Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-09-2006, 16:50
Alizée!
Avatar van Alizée!
Alizée! is offline
dat is voor mensen met een es meestal moeilijk om het dan echt te geloven
Oud 02-09-2006, 17:02
zus
Avatar van zus
zus is offline
Citaat:
Alizée! schreef op 02-09-2006 @ 17:50 :
dat is voor mensen met een es meestal moeilijk om het dan echt te geloven
I know, heb zelf ook een es Maar als ik voor bijvoorbeeld mijn broertje ga nadenken of het normaal zou zijn voor hem, dan kan ik wel logisch nadenken. Snap je?
__________________
Dare to fly!
Oud 02-09-2006, 17:44
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
zus schreef op 02-09-2006 @ 16:10 :
Maar kun je zelf niet verzinnen wat zo'n bakje met je doet? Wat zou jij tegen aan ander zeggen als deze dit vroeg? (Dit bedenk ik mezelf altijd..)
de eetstoornis spreekt mn verstand gewoon heel erg tegen dus dan MOET ik het van anderen horen dat het geen kwaad kan, dán pas kan ik het met een gerust hart eten.. (ook al blijft de angst er dat het niet goed is)
miss heel dom maar zo zit het echt

edit: om 7uur (2 uur na het avondeten) toch de magere kwark gegeten en daarna nog een grote mok sterrenmunt thee. Zat nog te twijfelen maar toch goed naar mn lichaam geluisterd en ik moet vanavond ook nog even dus voelt oke

Laatst gewijzigd op 02-09-2006 om 18:36.
Oud 02-09-2006, 18:52
zus
Avatar van zus
zus is offline
Citaat:
liek88 schreef op 02-09-2006 @ 18:44 :
de eetstoornis spreekt mn verstand gewoon heel erg tegen dus dan MOET ik het van anderen horen dat het geen kwaad kan, dán pas kan ik het met een gerust hart eten.. (ook al blijft de angst er dat het niet goed is)
miss heel dom maar zo zit het echt
Ik vind het niet dom, ik herken het maar al te goed. Maar je moet toch leren ook op je reëele verstand af te gaan ooit een keer...
__________________
Dare to fly!
Oud 02-09-2006, 19:48
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Ik ben de laatste tijd juist heel veel meer gaan eten en voel me daardoor veel fitter op een dag (in combinatie met een uurtje bewegen). Wat ik eerst altijd als avondeten at, is nu echt veel te weinig en heb dan na een half uur al weer honger =S.
Wat dat betreft heeft die introductie me goed gedaan. Ik ben mezelf ook gaan dwingen om iedere dag goed te eten, terwijl ik voorheen altijd de kans greep als er een mogelijkheid bestond om niet of minder te eten.
Vandaag was alleen iets teveel van het goede. Ik had vooral 's middags heel veel gegeten (gezond eten, maar ook een paar snoepjes en koekjes) en dan 's avonds 375 gram spaghetti en een waterijsje toe... Ik lig nu met buipijn op bed, maar probeer er wel alles aan te doen het eten binnen te houden.
In het begin kwam ik er toch wel wat van aan, van dat meer eten, maar nu blijf ik zo goed als stabiel. Voorlopig wil ik het nog even zo houden om helemaal te wennen aan deze hoeveelheden.

Ik weet niet of dit een slimme zet is om het even rustiger aan te doen, maar ik wil liever niet iedere dag zo misselijk zijn als vandaag.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 02-09-2006, 21:05
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Ik heb me voorgenomen om veel water in plaats van frisdrank enzo te drinken. Maar water verveelt me af en toe een beetje, ik vind roosvicee wel heel erg lekker, is dat een beetje een vervanger voor water? Ik kan er niet op aflezen hoeveel calorieen er in een verdund glas zitten. En ja, ik weet dat er sowieso meer calorieen in zitten. Als het niet echt gezond is, heeft iemand dan nog een idee?
Oud 02-09-2006, 21:10
Verwijderd
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 02-09-2006 @ 22:05 :
Ik kan er niet op aflezen hoeveel calorieen er in een verdund glas zitten.
Nogal logisch, lijkt me, ligt er aan hoeveel je gebruikt en dat kunnen zij niet raden. Schatten hoeveel je gebruikt dus en dan omrekenen naar wat er op de fles staat (per 100 ml ofzo zal het er vast wel op staan). Roosvicee is iig een heel stuk gezonder dan cola ed.
Oud 02-09-2006, 21:28
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 02-09-2006 @ 22:05 :
Ik heb me voorgenomen om veel water in plaats van frisdrank enzo te drinken. Maar water verveelt me af en toe een beetje, ik vind roosvicee wel heel erg lekker, is dat een beetje een vervanger voor water? Ik kan er niet op aflezen hoeveel calorieen er in een verdund glas zitten. En ja, ik weet dat er sowieso meer calorieen in zitten. Als het niet echt gezond is, heeft iemand dan nog een idee?
Kun je best bedenken. Een glas is ongeveer tweehonderd ml, ze raden ongeveer één deel siroop aan op zeven delen water, dus 1/4 maal het aantal calorieën dat er in honderd ml siroop zit.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 02-09-2006, 21:48
Gothic
Avatar van Gothic
Gothic is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 02-09-2006 @ 20:48 :
Ik ben de laatste tijd juist heel veel meer gaan eten en voel me daardoor veel fitter op een dag (in combinatie met een uurtje bewegen). Wat ik eerst altijd als avondeten at, is nu echt veel te weinig en heb dan na een half uur al weer honger =S.
Wat dat betreft heeft die introductie me goed gedaan. Ik ben mezelf ook gaan dwingen om iedere dag goed te eten, terwijl ik voorheen altijd de kans greep als er een mogelijkheid bestond om niet of minder te eten.
Vandaag was alleen iets teveel van het goede. Ik had vooral 's middags heel veel gegeten (gezond eten, maar ook een paar snoepjes en koekjes) en dan 's avonds 375 gram spaghetti en een waterijsje toe... Ik lig nu met buipijn op bed, maar probeer er wel alles aan te doen het eten binnen te houden.
In het begin kwam ik er toch wel wat van aan, van dat meer eten, maar nu blijf ik zo goed als stabiel. Voorlopig wil ik het nog even zo houden om helemaal te wennen aan deze hoeveelheden.

Ik weet niet of dit een slimme zet is om het even rustiger aan te doen, maar ik wil liever niet iedere dag zo misselijk zijn als vandaag.
375 gram is wat aan de weinige kant, een volledige maaltijd zou uit ongeveer 500 gram bestaan. Maar hoed dat je al wat meer gaat eten. Maar probeer toch langzaam op te bouwen naar aankomen, want ik zag laats een foto van je (en dat bedoel ik niet lullig) maar ik vind het echt niet mooi zo dun als jij bent (en dan zeg ik het nog vriendelijk)...
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
Oud 02-09-2006, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Roosje schreef op 02-09-2006 @ 22:28 :
Kun je best bedenken. Een glas is ongeveer tweehonderd ml, ze raden ongeveer één deel siroop aan op zeven delen water, dus 1/4 maal het aantal calorieën dat er in honderd ml siroop zit.
Dat is wel erg veel hoor. Denk ik afhankelijk van hoe sterk je het wil drinken.
Zou neer komen op ruim 1 cm per glas.

Ik drink bijv. altijd citroenlimonade en als daar 2 mm siroop in gaat op een heel glas is het veel. Anders vind ik het gewoon niet lekker meer.
Oud 02-09-2006, 22:31
Roosje
Avatar van Roosje
Roosje is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 02-09-2006 @ 23:13 :
Dat is wel erg veel hoor. Denk ik afhankelijk van hoe sterk je het wil drinken.
Zou neer komen op ruim 1 cm per glas.

Ik drink bijv. altijd citroenlimonade en als daar 2 mm siroop in gaat op een heel glas is het veel. Anders vind ik het gewoon niet lekker meer.
Ik heb het niet bedacht, dit is wat ze aanraden op de bus zelf.
__________________
Veel lopen, langzaam water drinken.
Oud 02-09-2006, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Roosje schreef op 02-09-2006 @ 23:31 :
Ik heb het niet bedacht, dit is wat ze aanraden op de bus zelf.
Ja weet ik, maar ze willen natuurlijk ook verkopen

Dus ik denk dat ts zelf eens moet kijken hoeveel ze er nou ingooit. Kan door het op te meten. Ze kan natuurlijk ook ff kijken hoe lang ze met een fles doet.
Oud 03-09-2006, 00:00
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
Gothic schreef op 02-09-2006 @ 22:48 :
375 gram is wat aan de weinige kant, een volledige maaltijd zou uit ongeveer 500 gram bestaan. Maar hoed dat je al wat meer gaat eten. Maar probeer toch langzaam op te bouwen naar aankomen, want ik zag laats een foto van je (en dat bedoel ik niet lullig) maar ik vind het echt niet mooi zo dun als jij bent (en dan zeg ik het nog vriendelijk)...
Ik vond 375 gram al veel, zeker omdat ik nog niet zo lang geleden maar 250 gram at... Ik vond het al een grote stap in twee weken tijd...
Volgende week is mijn eerste doel constant blijven qua gewicht. (Voorkomen dat ik alles weer afval wat ik nu bereikt heb. Ik loop mee met de avondvierdaagse (18:00), waardoor ik 's avonds wel minder moet eten (veel eten en dan op een hoog tempo lopen gaat niet samen). Daarom ga ik proberen door de dag zelf wat meer (calorierijke dingen) te eten (en zorgen voor meer eetmomenten), zodat wat ik nu in totaal eet op een dag zeker niet minder wordt. Ook wil ik 's avonds als ik terugkom nog een extraatje pakken. Voor deze week moet dat maar, maar ik hoop toch dat ik vanaf komende zaterdag weer verder kan met opbouwen zoals ik nu bezig ben.

Dat van die foto's, wat je zegt, het is de reden dat ik maar heel af en toe foto's van mezelf op forums plaats. Anderen zien die dingen, ikzelf meestal niet (alleen soms in de raamspiegeling). Al was ik bijna twee kilo lichter op die foto's dan dat ik nu weeg en dat is wel te zien . Ik zal niet zeggen dat ik blij ben met wat ik nou weeg, maar ik probeer van alles om het te leren te accepteren.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 03-09-2006, 09:36
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Roosje schreef op 02-09-2006 @ 22:28 :
Kun je best bedenken. Een glas is ongeveer tweehonderd ml, ze raden ongeveer één deel siroop aan op zeven delen water, dus 1/4 maal het aantal calorieën dat er in honderd ml siroop zit.
Ik ben niet zo goed in dat soort dingen . Maar goed, dankjewel. En ik gooi er altijd behoorlijk wat in. Bedankt, weet ik dat ook weer .
Oud 03-09-2006, 15:51
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Is gedroogd fruit (abrikozen, pruimen) minder gezond dan een verse abrikoos of pruim of maakt dit helemaal niks uit? En hoe zit dat met rozijnen? Dat zijn toch gedroogde druiven ofzo?
Vroeg ik me even af
Oud 03-09-2006, 15:57
Larry Flint
Larry Flint is offline
ik denk dat de vitamines er dan wel uit zijn, maar het wordt er niet ongezond op volgens mij, en het is een heel goed tussendoortje.
gedroogde abrikozen zit geloof ik heel veel ijzer in?
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 03-09-2006, 15:57
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 03-09-2006 @ 16:51 :
Is gedroogd fruit (abrikozen, pruimen) minder gezond dan een verse abrikoos of pruim of maakt dit helemaal niks uit? En hoe zit dat met rozijnen? Dat zijn toch gedroogde druiven ofzo?
Vroeg ik me even af
Gedroogd fruit bevat veel minder vitaminen dan vers fruit, maar meer vezels en in verhouding (dus per 100 g) ook meer mineralen. En rozijnen zijn inderdaad gedroogde druiven
Ik vind gedroogd fruit niet echt een vervanging van vers fruit, maar het is wel een gezond en lekker iets om als (deel van een) tussendoortje te eten, door een gerecht te doen of (in stukjes) door de pap te doen . En voor af en toe kan het ook best als vervanging
Oud 03-09-2006, 15:58
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
Sarah schreef op 03-09-2006 @ 16:57 :
Gedroogd fruit bevat veel minder vitaminen dan vers fruit, maar meer vezels en in verhouding (dus per 100 g) ook meer mineralen. En rozijnen zijn inderdaad gedroogde druiven
Ik vind gedroogd fruit niet echt een vervanging van vers fruit, maar het is wel een gezond en lekker iets om als (deel van een) tussendoortje te eten, door een gerecht te doen of (in stukjes) door de pap te doen . En voor af en toe kan het ook best als vervanging
inderdaad, je moet het niet als vervanging van vers fruit doen, maar als gezond tussendoortje.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 03-09-2006, 16:20
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-09-2006 @ 22:10 :
Nogal logisch, lijkt me, ligt er aan hoeveel je gebruikt en dat kunnen zij niet raden. Schatten hoeveel je gebruikt dus en dan omrekenen naar wat er op de fles staat (per 100 ml ofzo zal het er vast wel op staan). Roosvicee is iig een heel stuk gezonder dan cola ed.
volgens mij is een glas limonade ongeveer 60 kcal...
Ik drink meestal slimpie, das ook limonade, maar dan light...maar 0,5 kcal per glas!
Oud 03-09-2006, 17:56
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
ikkuh15 schreef op 03-09-2006 @ 17:20 :
volgens mij is een glas limonade ongeveer 60 kcal...
Ik drink meestal slimpie, das ook limonade, maar dan light...maar 0,5 kcal per glas!
Ik ben niet zovan light, zit onmogelijk veel suikervervangende rotzooi in. Meestal dan . Kijk maar eens naar uhm, wat was het? Dubbel Fris en Dubbel Fris Light. De gewone had meer calorieen maar minder E-stoffen en andere engklinkende dingen, daarentegen had de lightversie veel meer toevoegingen. Wel minder calorieen.

Maar wat is dat Slimpie dan precies? Heb ik nog nooit van gehoord .
Oud 03-09-2006, 18:10
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 03-09-2006 @ 16:58 :
inderdaad, je moet het niet als vervanging van vers fruit doen, maar als gezond tussendoortje.
hmm oke dankje voor de info, heb weleens dat ik 1 stuk fruit vervang door bv 3 gewelde abrikozen omdat ik dan ergens heen moet en het dan gewoon makkelijker is mee te nemen als vers fruit.. maja dan doe ik in het vervolg gewoon iets in een plastic bakje ofzo
Oud 03-09-2006, 18:20
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 03-09-2006 @ 18:56 :
Ik ben niet zovan light, zit onmogelijk veel suikervervangende rotzooi in. Meestal dan . Kijk maar eens naar uhm, wat was het? Dubbel Fris en Dubbel Fris Light. De gewone had meer calorieen maar minder E-stoffen en andere engklinkende dingen, daarentegen had de lightversie veel meer toevoegingen. Wel minder calorieen.

Maar wat is dat Slimpie dan precies? Heb ik nog nooit van gehoord .
Ja wel veel andere toevoegingen denk ik idd...maja, het gaat mij meer om hoeveelheid calorieen..

Uhm, slimpie is ook limonade...slimpie is zo'n merk met allemaal light-acthtige dingen. Op www.slimpie.com staat het wel
Oud 03-09-2006, 18:43
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
hmm die slimpie limonade ga ik eens proberen van alleen thee en water wordt je op een gegeven moment ook wel een beetje simpel
wat voor smaak vind je t lekkerst?
Oud 03-09-2006, 18:46
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Citaat:
liek88 schreef op 03-09-2006 @ 19:43 :
hmm die slimpie limonade ga ik eens proberen van alleen thee en water wordt je op een gegeven moment ook wel een beetje simpel
wat voor smaak vind je t lekkerst?
Ja idd...en ik lust geen thee en alleen water is helemaal niet zo geweldig
Ik heb tot nu toe alleen nog maar framboos op, die is lekker, maar ik denk dat ik volgende keer eens aardbei neem
Oud 03-09-2006, 19:05
Popgamer1989
Avatar van Popgamer1989
Popgamer1989 is offline
Ben opeens helemaal into pap Nou vroeg ik me af met hoeveel boterhammen een bord pap (warm) overeenkomt? Ik dacht zelf zoiets aan 2.. of is dat nu wel wat overdreven?
Oud 03-09-2006, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Popgamer1989 schreef op 03-09-2006 @ 20:05 :
Ben opeens helemaal into pap Nou vroeg ik me af met hoeveel boterhammen een bord pap (warm) overeenkomt? Ik dacht zelf zoiets aan 2.. of is dat nu wel wat overdreven?
Bij brinta of havermout is 40 gram (droog) vergelijkbaar met 2 sneetjes brood . Dat is 4 eetlepels met een flinke kop erop, of 8 afgestreken eetlepels. En exclusief de melk natuurlijk.

Laatst gewijzigd op 03-09-2006 om 19:11.
Oud 03-09-2006, 19:49
rosu
rosu is offline
Ik heb een vraagje, weet niet of hij al eerder gesteld is, sorry in dat geval. Ik ben op dit moment bezig met afvallen en dat gaat wel goed, ben nu 5 kilo afgevallen in 6 weken, dus daar ben ik erg blij mee. Maar ik lees nu onder andere hier over eetlijsten en dergelijke en over aanbevolen hoeveelheden enzo. Kom tot de conclusie dat ik dus te weinig eet. Maar goed ik wil dan ook afvallen, dus moet ook iets minder eten dan. Mijn vraag is: hoeveel moet ik dan ongeveer minder eten dan het normale?
En op welk gebied moet je juist wel minderen en op welk gebied niet? Ik zal even zeggen wat ik eet op een dag ongeveer:

ontbijt: 2 boterhammen (volkoren) 2 plakjes kipfilet
lunch: magere yoghurt met in stukjes gesneden banaan erdoor
avondeten: veel groente, beetje vlees, weinig rijst/aardappel
tussendoor meestal nog een appel en een rijstwafel ofzo.

Nou snap ik ondertussen wel dat dit te weinig is, maar wat moet ik dan ongeveer wel eten? Want die eetlijsten e.d. is om op gewicht te blijven of aan te komen. En ik wil nog wel ietsje afvallen. Kan iemand me helpen?
Oud 03-09-2006, 19:55
Verwijderd
http://www.voedingscentrum.nl/voedin...heden+per+dag/

Hier staan aanbevolen hoeveelheden. Als je daarvan steeds het maximale eet plus nog wat snoep en fris enzovoort, blijf je op gewicht. Als je steeds alleen het minimale eet, val je een halve tot een hele kilo per week af.
Oud 04-09-2006, 16:55
Verwijderd
Als ik die lijst bekijk eet ik ook veel te weinig.

Maar zonder afvallen at ik dan al te weinig denk ik.
Wel apart, want ben juist aan de zware kant At alleen wel vrij veel extraatjes, zullen de schuldigen wel zijn.

Nu ik die geschrapt heb, kom ik rond de 1700 cal per dag, maar eet ik echt nog steeds veel minder als wat in die lijst staat
Oud 04-09-2006, 17:02
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 04-09-2006 @ 17:55 :
Als ik die lijst bekijk eet ik ook veel te weinig.

Maar zonder afvallen at ik dan al te weinig denk ik.
Wel apart, want ben juist aan de zware kant At alleen wel vrij veel extraatjes, zullen de schuldigen wel zijn.

Nu ik die geschrapt heb, kom ik rond de 1700 cal per dag, maar eet ik echt nog steeds veel minder als wat in die lijst staat
maak eens een lijstje dan?
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 04-09-2006, 19:49
Verwijderd
Het is elke dag eigenlijk wel verschillend, maar bijv voor vandaag (was ook alweer andere dag omdat we vandaag tussen de middag warm aten omdat iedereen thuis was)

Ontbijt:
Schaaltje muesli met halfvolle yoghurt
glas citroenlimonade

tussendoor:
Glaasje cola (doe ik normaal eignelijk niet)

Middageten:
2 opscheplepels sperziebonen
2 hele kleine aardappeltjes
gepaneerde schnitzel
half schaaltje vruchtenvla

tussendoor:
Glas citroenlimonade

Avondeten:
2 sneetjes waldkorn met brandnetelkaas
blokje brandnetelkaas
Glas citroenlimonade

avond:
Net een klein stukje zelfgebakken perziktaart (doe ik normaal dus ook niet)

Totaal volgens de caloriechecker 1570 cal. Maar zal vanavond nog wel een appel of crackers oid eten.

Maar dit verschilt eigenlijk per dag.
Ik ontbijt wel bijna standaard met muesli. Tussen de middag is het meestal hooguit 2 sneetjes brood met beleg.
En avondeten is eigenlijk altijd groenten en vlees met yoghurt of vanillevla toe.
Qua drinken is het meestal 3 glazen limonade en de rest water.
Oud 04-09-2006, 19:56
Larry Flint
Larry Flint is offline
misschien beweeg je te weinig en blijf je daardoor gewoon op gewicht? ik weet het ook niet.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 04-09-2006, 20:09
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 04-09-2006 @ 20:49 :
Het is elke dag eigenlijk wel verschillend, maar bijv voor vandaag (was ook alweer andere dag omdat we vandaag tussen de middag warm aten omdat iedereen thuis was)

Ontbijt:
Schaaltje muesli met halfvolle yoghurt
glas citroenlimonade

tussendoor:
Glaasje cola (doe ik normaal eignelijk niet)

Middageten:
2 opscheplepels sperziebonen
2 hele kleine aardappeltjes
gepaneerde schnitzel
half schaaltje vruchtenvla

tussendoor:
Glas citroenlimonade

Avondeten:
2 sneetjes waldkorn met brandnetelkaas
blokje brandnetelkaas
Glas citroenlimonade

avond:
Net een klein stukje zelfgebakken perziktaart (doe ik normaal dus ook niet)

Totaal volgens de caloriechecker 1570 cal. Maar zal vanavond nog wel een appel of crackers oid eten.

Maar dit verschilt eigenlijk per dag.
Ik ontbijt wel bijna standaard met muesli. Tussen de middag is het meestal hooguit 2 sneetjes brood met beleg.
En avondeten is eigenlijk altijd groenten en vlees met yoghurt of vanillevla toe.
Qua drinken is het meestal 3 glazen limonade en de rest water.
verder geen zuivel en fruit? Ik zou echt proberen om het minimale te eten wat er op voedingscentrum.nl staat. gewoon ook om de dingen binnen te krijgen die je allemaal nodig hebt.
Oud 04-09-2006, 20:34
mar87
mar87 is offline
Ik heb eigenlijk hetzelfde als AB-girl. Ik wil ongeveer 5 kilo afvallen. Ik ben nu 65 kg en 1,68 meter lang. Op zich niet te zwaar maar ik heb een buikje gekregen en wat dikke benen en dat wil ik gewoon kwijt.

Maar sinds vorige week probeer ik gewoon het normale wat ik altijd eet te eten en het ongezonde, chips, koek en snoep te laten staan.
Verder sport ik wel aardig. Het was altijd 2x in de week 90 min. skeelertraining en dan deed ik thuis ook nog 'n keer 60 min. En sinds afgelopen week probeer ik ook iedere avond minimaal 30 minuten te fietsen (hometrainen) of te lopen. Maargoed, kben nu misschien een halve kilo afgevallen en heb toch best vaak / bijna altijd gesnoep enzo laten staan. Ik ban het snoepen niet helemaal uit omdat dat wss toch het effect heeft dat ik op een gegeven moment zóveel zin krijg dat ik een zak leegvreet en zo af en toe een beetje lijkt me ook nog niet zo heel erg. Ik wil niet dat hele krampachtige om elk calorietje en vetje.

Maar als ik dan een lijstje invul dan eet ik toch weer te weinig...

Ontbijt:
2 snee bruin brood met (sinds kort) becel pro activ en kaas / ham / gebraden gehakt oid
1/2 glazen water / sinaasappelsap / melk

Tussendoortje: koek

Lunch:
3 snee bruin brood met hetzelfde beleg als het ontbijt
1 kom soep (250 ml)

Tussendoortje: sultana

Avondeten:
150 / 200 gram aardappels
150 / 200 gram groente
100 / 200 gram vlees
250 ml vla / yoghurt whatever

Doordeweeks 's avonds eet ik niets meer en in 't weekend nog wel 's chips ed.

Verder drink ik 1 - 2 liter water en behoorlijk wat thee.

maargoed, misschien ben ik gewoon wat te ongeduldig en moet ik maar gewoon stug volhouden met minder te snoepen en te blijven sporten.
Oud 04-09-2006, 21:04
Verwijderd
Citaat:
liek88 schreef op 04-09-2006 @ 21:09 :
verder geen zuivel en fruit? Ik zou echt proberen om het minimale te eten wat er op voedingscentrum.nl staat. gewoon ook om de dingen binnen te krijgen die je allemaal nodig hebt.
Zijn yoghurt en vla geen zuivel dan?

En zoals ik al zei pak ik zometeen nog een appel. Eet normaal opzich wel fruit hoor. Maar ben niet zo gek op appels en sinaasappels en dat is wat we meestal in huis hebben.

Zorg nu zelf al weleens voor een ananas, mango, perziken en dat soort dingen. En pak ook 's avonds nog weleens een paprika of wat cherrytomaatjes.

Oh ja, bedenk me dat ik bij het avondeten al wel een appel op heb, vergeten erbij te zetten.

@ larry flint: ik val nu dus wel af. Niet heel hard, maar dat hoeft ook niet. Als ik maar gewoon rustig aan weer naar de 60 kg kan.
En qua bewegen begint tafeltennis binnenkort weer en ik probeer nu ongeveer 3 keer per week een half uur op de hometrainer te gaan (65-70% hartslag)

Laatst gewijzigd op 04-09-2006 om 21:07.
Oud 05-09-2006, 06:33
Verwijderd
Als je een flinke hoeveelheid muesli neemt, telt dat wel als 2 sneetjes brood. En 2 crackers is ook vergelijkbaar met 1 sneetje brood. Dus het enige wat je dan minder eet dan die minimale lijst, is dat je minder groente neemt (nouja die leveren sowieso bijna geen caloriën) en dat je minder aardappelen neemt, waardoor je 100 kcal lager uitkomt - maar je neemt wel weer 2 glazen fris waardoor het weer 150 hoger wordt, en een stukje taart. Als je die normaal niet zou nemen en nu rond de 1600 zit, zou je anders dus rond de 1300 zitten - 2 kleine aardappeltjes en 2 opscheplepels groente erbij en het is 1400.


En mar87, jij mist uit 't minimalelijstje alleen fruit. Maar je eet wél weer 4 koeken (3 sultana's en één 's ochtends).

Laatst gewijzigd op 05-09-2006 om 06:35.
Oud 05-09-2006, 09:03
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 04-09-2006 @ 22:04 :
Zijn yoghurt en vla geen zuivel dan?

En zoals ik al zei pak ik zometeen nog een appel. Eet normaal opzich wel fruit hoor. Maar ben niet zo gek op appels en sinaasappels en dat is wat we meestal in huis hebben.

Zorg nu zelf al weleens voor een ananas, mango, perziken en dat soort dingen. En pak ook 's avonds nog weleens een paprika of wat cherrytomaatjes.

Oh ja, bedenk me dat ik bij het avondeten al wel een appel op heb, vergeten erbij te zetten.

nouja als je in totaal ong 400ml zuivel binnenkrijgt is het in orde maar ik zag ook geen hoeveelheden dr bij staan vandaar
Oud 05-09-2006, 10:24
Mara
Mara is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 04-09-2006 @ 20:49 :
Het is elke dag eigenlijk wel verschillend, maar bijv voor vandaag (was ook alweer andere dag omdat we vandaag tussen de middag warm aten omdat iedereen thuis was)

Ontbijt:
Schaaltje muesli met halfvolle yoghurt
glas citroenlimonade

tussendoor:
Glaasje cola (doe ik normaal eignelijk niet)

Middageten:
2 opscheplepels sperziebonen
2 hele kleine aardappeltjes
gepaneerde schnitzel
half schaaltje vruchtenvla

tussendoor:
Glas citroenlimonade

Avondeten:
2 sneetjes waldkorn met brandnetelkaas
blokje brandnetelkaas
Glas citroenlimonade

avond:
Net een klein stukje zelfgebakken perziktaart (doe ik normaal dus ook niet)

Totaal volgens de caloriechecker 1570 cal. Maar zal vanavond nog wel een appel of crackers oid eten.

Maar dit verschilt eigenlijk per dag.
Ik ontbijt wel bijna standaard met muesli. Tussen de middag is het meestal hooguit 2 sneetjes brood met beleg.
En avondeten is eigenlijk altijd groenten en vlees met yoghurt of vanillevla toe.
Qua drinken is het meestal 3 glazen limonade en de rest water.
Kortom, wat je op een dag eet is:
- Muesli
- 2 Sneetjes brood
- Avondeten
- Fruit e.d.

Dat is te weinig
Oud 05-09-2006, 10:54
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Voor mij begint vandaag de avondvierdaagse, dus het is met eten een beetje een gedoe. Ik hoop dat dit op een dag genoeg is om in ieder geval stabiel te blijven:

9:00
~ 1 beker sojamelk.
~ 1 ding Activia met All Bran.
~ 1 beker sojamelk met brinta.

12:00
~ 1 glas water.
~ 1/2 buine boterham met Maaslander halfvolle kaas, 1/2 met hagelslag.

13:45
~ 1 bruine boterham (is in ieder geval de bedoeling).
~ 1 pakje liga Evergreen kers.
~ Water.

15:30
~ 1 bruine boterham.
~ Water.

16:30
~ Twee bruine boterhammen met kaas, vegetarische ham, sla en tomatenketchup.

18:00 - 19:30 (avondvierdaagse)
~ 1 flesje Aquarius.

22:00
~ Koekje/liga?
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 05-09-2006, 10:57
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 05-09-2006 @ 11:24 :
Kortom, wat je op een dag eet is:
- Muesli
- 2 Sneetjes brood
- Avondeten
- Fruit e.d.

Dat is te weinig
Dat doe ik al jaren, want heb nooit van brood gehouden en ben toch te zwaar.
Moet zeggen dat ik normaal dus wel wat meer tussendoortjes at, maar dat even geminderd heb om af te vallen.
En pak ook geen lightproducten ofzo, dus dat zal ook wel schelen.
Oud 05-09-2006, 11:10
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
girl-in-trouble schreef op 05-09-2006 @ 11:54 :
Voor mij begint vandaag de avondvierdaagse, dus het is met eten een beetje een gedoe. Ik hoop dat dit op een dag genoeg is om in ieder geval stabiel te blijven:

9:00
~ 1 beker sojamelk.
~ 1 ding Activia met All Bran.
~ 1 beker sojamelk met brinta.

12:00
~ 1 glas water.
~ 1/2 buine boterham met Maaslander halfvolle kaas, 1/2 met hagelslag.

13:45
~ 1 bruine boterham (is in ieder geval de bedoeling).
~ 1 pakje liga Evergreen kers.
~ Water.

15:30
~ 1 bruine boterham.
~ Water.

16:30
~ Twee bruine boterhammen met kaas, vegetarische ham, sla en tomatenketchup.

18:00 - 19:30 (avondvierdaagse)
~ 1 flesje Aquarius.

22:00
~ Koekje/liga?
Waar is je warme maaltijd?
Oud 05-09-2006, 11:13
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Citaat:
reine claude schreef op 05-09-2006 @ 12:10 :
Waar is je warme maaltijd?
Vandaag eten we niet warm thuis, dat is bijna geen doen omdat ik om half 5 al moet eten. Anders kan ik nooit op een hoog tempo lopen tijdens de avondvierdaagse. Daarom probeer ik door de dag heen wat meer te eten.
Morgen eten we waarschijnlijk pannenkoeken en donderdag pizza (omdat dat makkelijk op te warmen is). Niet echt gezond, maar ja.
__________________
Je laat me vliegen... naar het maximum! Je laat me rennen... veel harder dan voorheen. Op de lange weg... richting het geluk...!
Oud 05-09-2006, 11:24
reine claude
reine claude is offline
Ik eet ook weleens tussen de middag warm, als ik 's avonds geen tijd heb.
Oud 05-09-2006, 11:36
Larry Flint
Larry Flint is offline
inderdaad, eet dan 's middags al warm, want dit is echt veel te weinig als je de avondvierdaagse loopt. zorg dat je sowieso ook iets van komkommer/cherry tomaatjes en een liga ofzo mee hebt en 2 flesjes water.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 05-09-2006, 13:08
Mara
Mara is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 05-09-2006 @ 11:57 :
Dat doe ik al jaren, want heb nooit van brood gehouden en ben toch te zwaar.
Moet zeggen dat ik normaal dus wel wat meer tussendoortjes at, maar dat even geminderd heb om af te vallen.
En pak ook geen lightproducten ofzo, dus dat zal ook wel schelen.
Raar maar waar, je kan te zwaar worden door te weinig te eten. Je lichaam went eraan, dan heb je even een periode dat je wat meer eet/snoept, en tadaa, je komt aan.
Oud 05-09-2006, 17:24
mar87
mar87 is offline
Citaat:
En mar87, jij mist uit 't minimalelijstje alleen fruit. Maar je eet wél weer 4 koeken (3 sultana's en één 's ochtends).
Sultana is toch een gezond tussendoortje? Dat staat tenminste wel op verschillende sites. En die koek...tja...dat eet ik niet standaard maar zo af en toe toch wel eens.

Fruit mist inderdaad en dat eet ik ook veel te weinig. Simpelweg omdat ik het meeste fruit niet lekker vind. Kiwi, kersen, druiven en perziken gaan nog wel maar verder. Maargoed die soorten die'k wel lust, die zijn weer niet altijd in huis dus eet ik bijzonder weinig fruit.
Oud 05-09-2006, 17:32
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
mar87 schreef op 05-09-2006 @ 18:24 :
Sultana is toch een gezond tussendoortje? Dat staat tenminste wel op verschillende sites. En die koek...tja...dat eet ik niet standaard maar zo af en toe toch wel eens.

Fruit mist inderdaad en dat eet ik ook veel te weinig. Simpelweg omdat ik het meeste fruit niet lekker vind. Kiwi, kersen, druiven en perziken gaan nog wel maar verder. Maargoed die soorten die'k wel lust, die zijn weer niet altijd in huis dus eet ik bijzonder weinig fruit.
Je kan ook fruit ergsn doorheen doen, door yoghurt, of er een shake van maken, een smoothie of hoe je het wil noemen. Misschien iets midner gezond maar je krijgt iig wat binnen.
Oud 05-09-2006, 17:39
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 05-09-2006 @ 18:32 :
Je kan ook fruit ergsn doorheen doen, door yoghurt, of er een shake van maken, een smoothie of hoe je het wil noemen. Misschien iets midner gezond maar je krijgt iig wat binnen.
hoezo zou het minder gezond zijn als je het door de blender gooit?
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Oud 05-09-2006, 18:13
LiefsvanHier
Avatar van LiefsvanHier
LiefsvanHier is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 05-09-2006 @ 18:39 :
hoezo zou het minder gezond zijn als je het door de blender gooit?
Vezels?
Oud 05-09-2006, 18:15
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
LiefsvanHier schreef op 05-09-2006 @ 19:13 :
Vezels?
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Voeding- en Gezondheidstopic #15
Mara
500 07-12-2006 11:17
Lichaam & Gezondheid Hoeveel eten op een dag is gezond?
Verwijderd
6 14-06-2006 14:09


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:20.