Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2007, 18:15
Verwijderd
De nacht nadat ik met mijn nieuwe strip begonnen ben word ik altijd heel misselijk wakker. Dit heb ik sinds ik met de pil ben begonnen elke keer nog gehad. (4x)

Is dit normaal of is de pil te zwaar voor me ofzo?
Oud 20-04-2007, 21:53
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
Stefenootje schreef op 20-04-2007 @ 19:15 :
De nacht nadat ik met mijn nieuwe strip begonnen ben word ik altijd heel misselijk wakker. Dit heb ik sinds ik met de pil ben begonnen elke keer nog gehad. (4x)

Is dit normaal of is de pil te zwaar voor me ofzo?
Zeg er even bij welke pil je gebruikt. Misschien is het een bij de pil voorkomende bijwerking en zou een ander inderdaad een oplossing zijn.
__________________
Recht voor je raapje!
Oud 21-04-2007, 09:03
Verwijderd
Ik gebruik de microgynon 30.

Verder heb ik niet echt last van bijwerkingen, alleen grotere borsten gekregen, waar ik al bang voor was.
Oud 21-04-2007, 18:10
Anika
Citaat:
Stefenootje schreef op 20-04-2007 @ 19:15 :
De nacht nadat ik met mijn nieuwe strip begonnen ben word ik altijd heel misselijk wakker. Dit heb ik sinds ik met de pil ben begonnen elke keer nog gehad. (4x)

Is dit normaal of is de pil te zwaar voor me ofzo?
Had ik ook in het begin met microgynon 30, maar na twee doosjes was het wel over geloof ik. Dus er is nog hoop voor je
Oud 22-04-2007, 19:28
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik wil misschien de pil gaan slikken als middel om m'n menstruatie weer regelmatig te krijgen (is nogal onregelmatig geweest de laatste tijd, ben nog niet naar een huisarts geweest want deze is op vakantie tot 30 april). Maar mijn ervaringen met de pil zijn niet zo geweldig. Ik heb eerst de microgynon30 geslikt, daarvan raakte ik geheel in een dip. Toen ik er mee stopte was het over (mijn moeder heeft dit ook). Daarna heb ik de Yasmin geslikt maar dat was nog vervelender, daarvan kreeg ik spontaan huilbuien. Een keer of 4 per dag. Toen ik stopte was het over, en toen ik 'm nog een keer een maand slikte om te kijken of het echt daardoor kwam, heb ik weer een maand huilend door gebracht.

Ik wil dus graag weten: is het wel verstandig om de pil hiervoor te gaan gebruiken? (ik denk dat er niet echt iets mis is, mocht dat wel het geval zijn dan geldt deze vraag natuurlijk niet) En is er dan een pil die ik wel kan slikken zonder geheel depressief te worden?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 22-04-2007, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Stefenootje schreef op 21-04-2007 @ 10:03 :
Ik gebruik de microgynon 30.

Verder heb ik niet echt last van bijwerkingen, alleen grotere borsten gekregen, waar ik al bang voor was.
waarom is dat altijd bij de mensen die het liever niet hebben
Oud 22-04-2007, 20:34
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 22-04-2007 @ 20:51 :
waarom is dat altijd bij de mensen die het liever niet hebben
Die zijn er nou net gevoeliger voor, want daardoor waren ze al groot in the first place. Dat zijn ook altijd net de mensen bij wie de borsten groeien als ze aankomen.

Grl: misschien is de minipil wat? Daar zit alleen progesteron in, dus alvast één hormoon minder om bijwerkingen van te krijgen. Hij beschermt wel minder goed tegen zwangerschap dan de gewone pil (namelijk ongeveer 95 %), maar als je het combineert met een condoom is het gewoon veilig.
Oud 22-04-2007, 20:54
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 22-04-2007 @ 21:34 :
Die zijn er nou net gevoeliger voor, want daardoor waren ze al groot in the first place. Dat zijn ook altijd net de mensen bij wie de borsten groeien als ze aankomen.
muh so unfair
Oud 23-04-2007, 12:27
Verwijderd
ik ben 2 dagen eerder begonnen met mijn nieuwe strip dan gebruikelijk. ik gebruik diane35. heeft dat invloed op de veiligheid van mijn pil?
Oud 23-04-2007, 12:51
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 23-04-2007 @ 13:27 :
ik ben 2 dagen eerder begonnen met mijn nieuwe strip dan gebruikelijk. ik gebruik diane35. heeft dat invloed op de veiligheid van mijn pil?
Nee een kortere stopweek mag altijd
Oud 23-04-2007, 20:43
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Bingo, ik ben gisteren mijn pil vergeten in te nemen.
Dat is mij dus nog nooit overkomen (dat ik er ná 12 uur pas achter kwam).

Naja, het was de eerste week, neem zometeen de pil van vandaag maar in & dan de komende 7dagen extra alert zijn

Is het trouwens 7 dagen vanaf vandaag? (dus tot maandag) of 7 dagen vanaf gisteren, omdat ik hem gisteren ben vergeten?
Oud 24-04-2007, 09:17
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
grl schreef op 22-04-2007 @ 20:28 :

Ik wil dus graag weten: is het wel verstandig om de pil hiervoor te gaan gebruiken? (ik denk dat er niet echt iets mis is, mocht dat wel het geval zijn dan geldt deze vraag natuurlijk niet) En is er dan een pil die ik wel kan slikken zonder geheel depressief te worden?
Je zou id de minipil kunnen doen, of dat je twee weken na je menstruatie 12x hormoonpreparaat(ik dacht progesteron weenie zeker) slikt. Als je stopt ga je menstrueren, vervolgens weer 2 weken niks, 12 dagen slikken etc etc.
Het is nogal lastig, maar heeft als voordeel dat je niet de bijwerkingen van de minipil krijgt, want dan menstrueer je helemaal niet of nauwelijks en kan je spotting krijgen. En je bent onregelmatig, en dat was toch net wat je wilde voorkomen.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 24-04-2007, 10:54
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 24-04-2007 @ 10:17 :
Je zou id de minipil kunnen doen, of dat je twee weken na je menstruatie 12x hormoonpreparaat(ik dacht progesteron weenie zeker) slikt. Als je stopt ga je menstrueren, vervolgens weer 2 weken niks, 12 dagen slikken etc etc.
Het is nogal lastig, maar heeft als voordeel dat je niet de bijwerkingen van de minipil krijgt, want dan menstrueer je helemaal niet of nauwelijks en kan je spotting krijgen. En je bent onregelmatig, en dat was toch net wat je wilde voorkomen.
Hmm. Daar had ik uberhaupt nog nooit van gehoord =)
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 24-04-2007, 16:25
deoxyribose
deoxyribose is offline
Vraagje:

Ik ben (weer) aan de pil begonnen(Rigevidon) en heb net mijn eerste strip afgemaakt. Alleen heb ik net een reis achter de rug, ivm hectiek en vele activiteiten heb ik mijn pil een beetje onregelmatig geslikt. Overigens was dit tijdens de 3de week. Nu wil ik voor de zekerheid verdergaan met een nieuwe strip zonder stopweek in te lassen. Heeft dit mogelijk negatieve effecten aangezien ik pas begonnen ben met de pil? Ik heb tot nu toe geen bijwerkingen ondervonden, behalve opgezette borsten.
Oud 24-04-2007, 16:30
Verwijderd
Citaat:
deoxyribose schreef op 24-04-2007 @ 17:25 :
Vraagje:

Ik ben (weer) aan de pil begonnen(Rigevidon) en heb net mijn eerste strip afgemaakt. Alleen heb ik net een reis achter de rug, ivm hectiek en vele activiteiten heb ik mijn pil een beetje onregelmatig geslikt. Overigens was dit tijdens de 3de week. Nu wil ik voor de zekerheid verdergaan met een nieuwe strip zonder stopweek in te lassen. Heeft dit mogelijk negatieve effecten aangezien ik pas begonnen ben met de pil? Ik heb tot nu toe geen bijwerkingen ondervonden, behalve opgezette borsten.
Het kan zijn dat je nu bijwerkingen krijgt die je alleen krijgt als je doorslikt en dus niet als je gewoon steeds een stopweek houdt - de kans dat dat gebeurt is wel wat groter als je net weer begonnen bent. Maar verder zijn er geen negatieve effecten van.
Oud 24-04-2007, 17:09
mar87
mar87 is offline
Citaat:
mar87 schreef op 20-04-2007 @ 09:34 :
Ik ga overstappen van de Rigevidon naar de Trinordio (driefasenpil). Nu staat er in de bijsluiter dat je kunt overstappen door na de laatste Rigevidon pil de eerste Trinordiol pil te slikken. Maar je kunt ook een stopweek zoals normaal gebruiken en daarna beginnen met de nieuwe pil.
Ik vraag me nu af of je dan ook minder beschermd bent tegen zwangerschap wanneer je wel een stopweek inlast. In de bijsluiter staat hierover niets vermeld. Het kon beide. En nu lees ik hierboven dat je dan 7 dagen of een maand misschien niet beschermd bent.

Wat is het nu precies??
Oud 24-04-2007, 20:39
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
grl schreef op 24-04-2007 @ 11:54 :
Hmm. Daar had ik uberhaupt nog nooit van gehoord =)
het is ook niet heel erg gangbaar, want tis nogal een rompslomp he. Maar ik sommige gevallen kan het een uitkomst zijn, onze werkgroepdocente (gyneacoloog) stond er niet achter, want zij schreef liever de pil voor. Maar als dat niet kan, zoals in jou geval zou je hier aan kunnen denken. Of dit nog bepaalde specifieke bijwerkingen heeft, ik weet het niet.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Oud 25-04-2007, 13:17
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ja, kan ik me voorstellen.

Ik hoorde trouwens een tijdje geleden van iemand dat die ook problemen had met microgynon en yasmin maar toen lovette is gaan slikken en dat gaf geen problemen. Misschien is dat nog een optie? *shrug*



Ik heb trouwens een vraagje uit nieuwsgierigheid:

Stel je slikt de pil en je bent in de eerste of tweede week (voor m'n vraag maakt het niet uit, voor het antwoord misschien wel), je hebt dagelijks seks en ergens halverwege de strip stop je. Die is dan niet meer veilig en je stapt over op condooms. Vormt het feit dat je wel seks hebt gehad zonder condooms in de periode dat je de pil nog wel slikte dan ook een gevaar voor zwangerschap?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 25-04-2007, 14:36
Verwijderd
Ja, want sperma blijft een dag of vier in leven in de baarmoeder en soms zelfs zeven. Dus als je binnen een week na het stoppen een ovulatie krijgt, kan de eicel worden bevrucht door sperma dat er nog is. De kans dat je een ovulatie krijgt kort na het stoppen is groter als je in de 1e week stopt dan wanneer je in de 2e week stopt.

En mijn zus gebruikt lovette en heeft daar geen problemen mee, van microgynon30 kreeg ze aanhoudende hoofdpijn. Ik geloof dat ze ook nog een andere pil heeft geprobeerd maar ik weet niet of dat yasmin was of niet.
Oud 25-04-2007, 17:08
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Rachel schreef op 23-04-2007 @ 21:43 :
Bingo, ik ben gisteren mijn pil vergeten in te nemen.
Dat is mij dus nog nooit overkomen (dat ik er ná 12 uur pas achter kwam).

Naja, het was de eerste week, neem zometeen de pil van vandaag maar in & dan de komende 7dagen extra alert zijn

Is het trouwens 7 dagen vanaf vandaag? (dus tot maandag) of 7 dagen vanaf gisteren, omdat ik hem gisteren ben vergeten?
Oud 25-04-2007, 19:50
honnybun
Avatar van honnybun
honnybun is offline
heej ik heb nog een vraag,
ik heb net om 8 uur de pil ingenomen, dit in plaats van morgenochtend om 8 uur. Het is mijn 2e pil, dus ik zit nog in de eerste week. Wat moet ik doen om weer normaal beschermd te zijn tegen zwangerschappen?
Oud 25-04-2007, 20:05
Verwijderd
Citaat:
honnybun schreef op 25-04-2007 @ 20:50 :
heej ik heb nog een vraag,
ik heb net om 8 uur de pil ingenomen, dit in plaats van morgenochtend om 8 uur. Het is mijn 2e pil, dus ik zit nog in de eerste week. Wat moet ik doen om weer normaal beschermd te zijn tegen zwangerschappen?
Wat je kunt doen:
- morgenochtend een pil nemen uit een reservestrip, daarna gewoon verder gaan (risico is dat je een beetje misselijk wordt na de pil van morgenochtend)
of
- overmorgen uiterlijk 36 uur na die pil van net een pil nemen (bijvoorbeeld om 6 uur 's ochtends), die van 8 uur dan natuurlijk niet, daarna gewoon verder gaan (hierbij moet je vooral oppassen dat er echt echt echt niet meer dan 36 uur tussen de twee pillen zit!)

@ Rachel: bij die 7 dagen moet je de dag van de vergeten pil niet mee tellen.

Laatst gewijzigd op 25-04-2007 om 20:24.
Oud 25-04-2007, 20:52
Rachel
Avatar van Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Sarah schreef op 25-04-2007 @ 21:05 :
@ Rachel: bij die 7 dagen moet je de dag van de vergeten pil niet mee tellen.
Oké, dankje
Dan weet ik waar ik rekening mee moet houden
Oud 26-04-2007, 14:22
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Ik moet 2 soorten oordruppels nemen waar antibiotica inzit: Terra Cortil en De icol. Heeft dit invloed op de pil?
Oud 27-04-2007, 16:16
bagel
Avatar van bagel
bagel is offline
vraagje..

net begonnen met de pil.. 5 dagen na begin van de menstruatie.. eerste pil was zaterdag.. zondag was de ongesteldheid over alleen ik druppel nog steeds een beetje zeg maar.. is seks dan wel veilig na 7 dagen of moet ik een hele strip wachten als er geen condoom gebruikt wordt?
Oud 27-04-2007, 18:13
Verwijderd
Citaat:
vosje16 schreef op 26-04-2007 @ 15:22 :
Ik moet 2 soorten oordruppels nemen waar antibiotica inzit: Terra Cortil en De icol. Heeft dit invloed op de pil?
Dat staat in de bijsluiter van de oordruppels.
Oud 27-04-2007, 18:14
Verwijderd
Citaat:
bagel schreef op 27-04-2007 @ 17:16 :
vraagje..

net begonnen met de pil.. 5 dagen na begin van de menstruatie.. eerste pil was zaterdag.. zondag was de ongesteldheid over alleen ik druppel nog steeds een beetje zeg maar.. is seks dan wel veilig na 7 dagen of moet ik een hele strip wachten als er geen condoom gebruikt wordt?
'spotting' tijdens de eerste pilstrip komt voor bij ongeveer een kwart van de vrouwen die met de pil begint, het heeft geen invloed op de werkzaamheid en gaat vanzelf over
Oud 28-04-2007, 21:51
Charl0tteee
Avatar van Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Hallo!

Ik heb 'n probleempje.

Ik zit nu in m'n 4e pilstrip, en afgezien van de 1e maand nooit problemen met bloeden enzo gehad, tot vanavond.

Toen ik seks had met mijn vriend merkte ik dat ik bloedde. Dat gebeurd wel eens vaker als ik 'n wondje heb of wat, maar dat is meestal een stuk minder. Wat kan dit zijn, en is het normaal?

Alvast bedankt, xxx
__________________
Zoveel dromen en te weinig nachtrust.
Oud 28-04-2007, 23:35
Verwijderd
Citaat:
Charl0tteee schreef op 28-04-2007 @ 22:51 :
Hallo!

Ik heb 'n probleempje.

Ik zit nu in m'n 4e pilstrip, en afgezien van de 1e maand nooit problemen met bloeden enzo gehad, tot vanavond.

Toen ik seks had met mijn vriend merkte ik dat ik bloedde. Dat gebeurd wel eens vaker als ik 'n wondje heb of wat, maar dat is meestal een stuk minder. Wat kan dit zijn, en is het normaal?

Alvast bedankt, xxx
beetje te lomp bezig geweest?
Oud 29-04-2007, 09:29
Charl0tteee
Avatar van Charl0tteee
Charl0tteee is offline
Citaat:
koekjes schreef op 29-04-2007 @ 00:35 :
beetje te lomp bezig geweest?
Nou nee. Maar m'n zus is ook aan de pil en die heeft soms last van tussentijdse bloedingen ofzo. Dat hoor ik haar teminste vaak tegen m'n moeder zeggen. Dus ik vroeg me af of ik daar misschien ook last van heb, maar weet niet of het erg is?
__________________
Zoveel dromen en te weinig nachtrust.
Oud 29-04-2007, 15:54
tja...
tja... is offline
hey,
ik hbe een vraagje..
want 1. ik wil de pil gaan slikken heel binnenkort
en 2. het liefst woensdag (over 3 dagen dus) niet ongesteld zijn
maar ik ben vandaag de eerste dag ongesteld. en ik had gehoord dat je moet beginnen met de pil op de eerste dag dat je ongesteld bent. zou ik vandaag misschien kunnen beginnen met de pil, en dan mijn ongesteldheidsweekje kunnen verplaatsen zeg maar? dus dat ik dan woensdag ook niet ongesteld ben?
Oud 29-04-2007, 16:39
tja...
tja... is offline
Citaat:
tja... schreef op 29-04-2007 @ 16:54 :
... kan ik nu aan de pil beginnen? ...
Hm weet iemand het misschien?? en zou een huisarts überhaupt nu nog open zijn?
Bedankt alvast!!
Oud 29-04-2007, 17:02
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
1) Ik denk niet dat je de pil nu nog zult gaan krijgen (zondag, vakantie, etc)
2) Om je menstruatie te "verzetten" moet je in principe al aan de pil zijn, minstens een maand. De pil gaat nu niets meer aan jouw menstruatie doen. Het enige zou zijn dat de pil je menstruatie misschien verkort, maar ook dat is alleen maar een "misschien".

Dus ik geef je weinig kans.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 29-04-2007, 17:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nee dat lukt je niet. Sowieso kan je in het weekend alleen naar de huisartsenpost en dat is alleen voor dingen die niet kunnen wachten tot je eigen huisarts weer bereikbaar is. Naar mijn idee valt dit daar niet onder. Sowieso ben je niet gelijk niet meer ongesteld als je begint met het slikken van de pil. Als je morgen of zelfs vandaag begint dan is de kans nog groot dat je woensdag gewoon nog ongesteld bent. Zeker als dit de eerste keer is dat je de pil gaat slikken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 01-05-2007, 12:38
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Charl0tteee schreef op 29-04-2007 @ 10:29 :
Nou nee. Maar m'n zus is ook aan de pil en die heeft soms last van tussentijdse bloedingen ofzo. Dat hoor ik haar teminste vaak tegen m'n moeder zeggen. Dus ik vroeg me af of ik daar misschien ook last van heb, maar weet niet of het erg is?
Dat kan inderdaad een tussentijdse bloeding zijn, je bent nog niet zo heel lang aan de pil.
Controleer nog even een keer of het inderdaad niet komt omdat je er eentje vergeten bent, en dan is er verder niks aan de hand.
Het enige vervelende is, dat het waarschijnlijk door blijft gaan tot het einde van je strip.
__________________
Keep on rockin'
Oud 01-05-2007, 13:25
tja...
tja... is offline
@ Grl en Daantje_0705 bedankt!
Oud 04-05-2007, 18:30
kroelbeestje
kroelbeestje is offline
hoi

Ik heb de pil doorgeslikt (ben nu met de 1e week van een 2e strip bezig. heb btw microgynon 30) omdat het me niet goed uitkwam. Maar de hele strip afmaken en dan ongesteld worden komt ook niet uit omdat ik dan midden in me examens zit. Kan ik nu anders al gewoon stoppen en ongesteld worden? en ben ik dan gewoon veilig of loop ik risico?
En als het bovenstaande kan en ik neem morgen (zaterdag) mn laatste pil in, dan moet ik toch zondag met een nieuwe strip beginnen? Of zaterdag?

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd op 04-05-2007 om 18:33.
Oud 04-05-2007, 19:48
Zut Alors!
Avatar van Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
kroelbeestje schreef op 04-05-2007 @ 19:30 :
hoi

Ik heb de pil doorgeslikt (ben nu met de 1e week van een 2e strip bezig. heb btw microgynon 30) omdat het me niet goed uitkwam. Maar de hele strip afmaken en dan ongesteld worden komt ook niet uit omdat ik dan midden in me examens zit. Kan ik nu anders al gewoon stoppen en ongesteld worden? en ben ik dan gewoon veilig of loop ik risico?
En als het bovenstaande kan en ik neem morgen (zaterdag) mn laatste pil in, dan moet ik toch zondag met een nieuwe strip beginnen? Of zaterdag?

Alvast bedankt!
Elke pil die je na je strip extra slikt (dus elke pil van een nieuwe strip) moet je zien als een 'week 3'-pil. Je kunt dus stoppen wanneer je wilt, als je maar na 7 dagen weer begint.
__________________
Recht voor je raapje!
Oud 04-05-2007, 22:06
kroelbeestje
kroelbeestje is offline
Citaat:
Zut Alors! schreef op 04-05-2007 @ 20:48 :
Elke pil die je na je strip extra slikt (dus elke pil van een nieuwe strip) moet je zien als een 'week 3'-pil. Je kunt dus stoppen wanneer je wilt, als je maar na 7 dagen weer begint.
Oke dank je wel! maar blijft hij ook gewoon veilig dan? Want als je hem in week 3 'vergeet' is hij niet meer veilig toch? of werkt dat net zo ?
Oud 05-05-2007, 10:42
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
kroelbeestje schreef op 04-05-2007 @ 23:06 :
Oke dank je wel! maar blijft hij ook gewoon veilig dan? Want als je hem in week 3 'vergeet' is hij niet meer veilig toch? of werkt dat net zo ?
Juist wel. Als je hem in week drie vergeet, kun je of gelijk stoppen en een stopweek houden, of moet je minimaal een strip erachteraan slikken zonder stoppen.
Jij doet dus de eerste optie, niks aan de hand.
__________________
Keep on rockin'
Oud 05-05-2007, 11:07
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ben nu m'n pil aan het doorslikken, maar ik wil door de examens eigenlijk nóg een strip doorslikken. Maar heb je meer kans op 'spotings' (ofzo?) als je een 3e strip door slikt? Of wordt dat niet meer als bij een 2e strip doorslikken?

Anders stop ik gewoon na deze strip en word ik maar ongesteld tijdens de examens.

(Slik trouwens diane)
Oud 05-05-2007, 11:42
Verwijderd
Citaat:
duivelaartje schreef op 05-05-2007 @ 12:07 :
Ik ben nu m'n pil aan het doorslikken, maar ik wil door de examens eigenlijk nóg een strip doorslikken. Maar heb je meer kans op 'spotings' (ofzo?) als je een 3e strip door slikt? Of wordt dat niet meer als bij een 2e strip doorslikken?

Anders stop ik gewoon na deze strip en word ik maar ongesteld tijdens de examens.

(Slik trouwens diane)
Hoe langer je doorslikt, hoe groter de kans op spotting. Maar je kunt het er natuurlijk ook maar gewoon op wagen, mischien heb je nergens last van
Oud 05-05-2007, 12:12
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-05-2007 @ 12:42 :
Hoe langer je doorslikt, hoe groter de kans op spotting. Maar je kunt het er natuurlijk ook maar gewoon op wagen, mischien heb je nergens last van
Dat is waar. En als het te erg wordt kan ik dan ook altijd stoppen.
Oud 05-05-2007, 16:59
telefoontje
telefoontje is offline
Vraag:

Lovette pil:

1ste dag van de menstruatie beginnen = veilig? ( want er staat in de bijsluiter dat je moet beginnen op de eerste dag van je mesntruatie, maar er staat niet verder bij van "...dan ben je ook beschermd" Maar er staat wel bij de volgende regel "wanneer je op de 2-5 dag begint moet je een extra voorbehoedsmiddel nemen)


???
Oud 05-05-2007, 17:00
Verwijderd
Citaat:
telefoontje schreef op 05-05-2007 @ 17:59 :
Vraag:

Lovette pil:

1ste dag van de menstruatie beginnen = veilig? ( want er staat in de bijsluiter dat je moet beginnen op de eerste dag van je mesntruatie, maar er staat niet verder bij van "...dan ben je ook beschermd" Maar er staat wel bij de volgende regel "wanneer je op de 2-5 dag begint moet je een extra voorbehoedsmiddel nemen)


???
Ja, als je op de eerste dag begint ben je meteen veilig
Oud 05-05-2007, 17:07
Anetj
Anetj is offline
Ik heb op die site gekeken maar die gaven mij geen verdere informatie...
Ik ben op dag6 de pil vergeten (microgynon 20). Ik wist niet dat je dan na een dag ofzo die pil alsnog in moest nemen en dat heb ik nu wel gelezen dus die pil zit gewoon nog in het stripje en ik ben ondertussen een week verder... Wat is nu verstandig om te doen? En wanneer kan ik veilig vrijen?
__________________
It's like picking up trash in dresses.
Oud 05-05-2007, 17:23
Verwijderd
Nou een pil vergeten in week 1 is sowieso onveilig dus het maakt ook niet alles uit of je 'm wel of niet alsnog neemt, behalve dan dat het minder onveilig was als je hem wel nog genomen had.
Dus wat je moet doen: als je menstruatie uitblijft een zwangerschapstest en een condoom erbij gebruiken voor minstens 7 dagen na het vergeten. Als je daar niet helemaal op vertrouwt kun je ook aanhouden dat je vanaf de volgende strip weer beschermd bent, want dat is altijd zekerweten goed.

En misschien is het voortaan handig om, als je een pil vergeet, metéén in de bijsluiter of op pilvergeten.nl te kijken
Oud 05-05-2007, 17:29
Anetj
Anetj is offline
Citaat:
Sarah schreef op 05-05-2007 @ 18:23 :
Nou een pil vergeten in week 1 is sowieso onveilig dus het maakt ook niet alles uit of je 'm wel of niet alsnog neemt, behalve dan dat het minder onveilig was als je hem wel nog genomen had.
Dus wat je moet doen: als je menstruatie uitblijft een zwangerschapstest en een condoom erbij gebruiken voor minstens 7 dagen na het vergeten. Als je daar niet helemaal op vertrouwt kun je ook aanhouden dat je vanaf de volgende strip weer beschermd bent, want dat is altijd zekerweten goed.

En misschien is het voortaan handig om, als je een pil vergeet, metéén in de bijsluiter of op pilvergeten.nl te kijken
Dankje
Ja, ik dacht dat als ik de pil een keer vergeet dat ik het dan zo moest doen zoals ik het gedaan heb en dat het dan een week niet meer betrouwbaar zou zijn. Volgende keer beter lezen.
Toch bedankt! Het heeft natuurlijk nu geen zin meer om die pil alsnog in te nemen? Dat staat wel in de bijsluiter maar of dat na een week nog geld?
__________________
It's like picking up trash in dresses.
Oud 05-05-2007, 17:34
Verwijderd
Nee, dat heeft nu geen zin meer. Het alsnog innemen van de pil is bedoeld om te zorgen dat het niveau van de hormonen in je bloed niet ál te sterk daalt, maar na een week heb je dat niveau al weer opgebouwd.
Oud 06-05-2007, 16:39
liek88
Avatar van liek88
liek88 is offline
Als je al een hele poos niet ongesteld bent geweest, is het dan een goed idee om de pil te gaan slikken om je hormonen weer een beetje op gang te helpen? M'n moeder begon hier over. Ze zei dat m'n hormoonstelsel helemaal plat ligt maar ik heb hier totaal geen verstand van dus klopt dat een beetje? En is het dan slim om de pil te gaan slikken ivm de hormonen?

Ik weet dat het aan het ondergewicht ligt en hier probeer ik heel hard aan te werken maar dat gaat helaas niet zo makkelijk/snel
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Media en de islam
juno
20 25-11-2005 10:35
Liefde & Relatie Zwangerschap, defenitieve stap in relatie ?
Zottuh
66 10-09-2004 17:00
Lichaam & Gezondheid Ja, de afspraak staat definitief genoteerd!
*Cayenne*
218 24-06-2004 07:20
Lichaam & Gezondheid Het grote piltopic #7
Verwijderd
500 20-05-2004 18:38
Lichaam & Gezondheid de pil
een meiske
2 18-05-2004 14:44


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:17.