Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2008, 19:44
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
La Notte: zie het korte commentaar dat ik bij L'Avventura gaf, met als enige kanttekening dat hier iets meer gebeurde dan in de eerdergenoemde film. Alleen jammer dat met de intrede van de wonderschone Vitti de nadruk iets te veel begon te liggen op de dialogen. Antonioni moet het eerder van zijn - toch al goed voor zichzelf - sprekende beelden hebben dan van de inhoud van zijn dialogen.

Earth: zoals verwacht prachtige beelden van de aardkloot, alleen jammer dat de ervaring van de esthetische schoonheid op het einde even ruw werd verstoord door de drammerige, bijna evangelische preek en oproep dat wij, de verantwoordelijke mensensoort maar snel wat aan de hele situatie moeten doen.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2008, 20:31
Velma
Avatar van Velma
Velma is offline
Horton hears a Who

Allemensen.
__________________
'There was no part of that that wasn't fun.'
Met citaat reageren
Oud 30-04-2008, 20:33
botulismf
Avatar van botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Haha, waarom niet?
Ik had niet echt verwacht dat jij zou genieten van Johnny Knoxville en zijn vriendjes die vuurpijlen in elkaars ani steken.
__________________
In what scientists are calling "pretty gay", I can't find my shoes.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 11:45
Verwijderd
Into the wild
Ik heb me goed ''vermaakt'' maar ik geen de resencies gelijk op het punt dat het soms erg veel weg heeft van een Malboro reclame. Ook werd het huis-tuin-en-keuken-gefilosofeer me soms iets te veel. Maar wat zeur ik, het waren prachtige beelden, overtuigend geacteerd en ontroerend verhaal.
8/10
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 12:10
Verwijderd
Paranoid Park
Jammer dat de film drie keer van de projector gleed en dat de projectie niet helemaal scherp was, maar de film zelf was echt perfect. Zo horen films te zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 14:14
Cesar
Avatar van Cesar
Cesar is offline
Big Fish
Mooi. Vooral die sfeer. Einde blijft het mooist.

The guns of Navarone
Jeugdsentiment. De uitstraling van Gregory Peck is indrukwekkend. Alleen die stem al.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 15:13
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
teeth
meisje heeft tanden in dr kutje, bijt een paar piemels eraf en toen was de film afgelopen. oh sorry spoil ik nou? wat een pulp.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 16:18
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Hmm, Teeth staat al een hele tijd in m'n planning. Toch maar eens kijken dan.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 18:09
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
nou, maak je borst maar vast nat want dat wordt lachen-gieren-brullen geblazen.
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 18:12
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Teeth wou ik ook wel zien. Ik vind die chick wel heet.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2008, 19:19
BendeBen
Avatar van BendeBen
BendeBen is offline
getande kutjes zijn jouw ding ja?
__________________
man, it must be great being you watching me.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 00:35
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Dunya en Desie.
Ja leuk, vermakelijk. Maar ook niet meer dan dat.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 00:40
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
National treasure: book of secrets

erg vermakelijke film
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 01:28
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Back to the Future 2 en 3. Gelukkig nog steeds leuk, nostalgie <3.
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 09:38
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Face/Off - 7/10

Erg vermakelijke film. Woo, Cage en Travolta weten het ronduit idiote gegeven enigszins geloofwaardig te maken. Ja ja, relatief begrip, blablabla. I noez. Maar het lukt wel.

De hoofdmoot is uiteraard de gestileerde actie van Woo, die mij altijd erg goed bevalt.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 10:00
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
En vanavond naar Iron Man
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 10:27
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Idi I Smotri: ik was best wel siked dat ik 'm eindelijk in de bioscoop kon zien, maar het scherm (afmetingen 1:1, zo leek het wel) in combinatie met de stoelen (funest voor de bips) en het teleurstellende feit dat het niet meer was dan een DVD'tje dat vergroot werd afgespeeld, zorgde voor een wat treurige kijkervaring. Maar toch, de vervreemdende kop van de hoofdrolspeler beklijft en laat nooit meer los, of je nu in Filmhuis Cavia zit of niet.

.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 11:02
Verwijderd
Citaat:
En vanavond naar Iron Man
Laat even weten hoe kut hij precies was.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 11:31
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Nou, de critici zijn opvallend eensgestemd. 96% op RT, met een gemiddelde van 7.6 op tot nu toe 118 recensies

Niet slecht. Ik ben benieuwd.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 12:55
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Monsterhouse

Ik denk dat dit de engste kinderfilm is die ik ooit heb gezien. Omg... als ik die had gezien toen ik 6 was, platvoettaferelen...
__________________
I love mittens made out of kittens
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 16:47
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Taken, met Liam Neeson en Famke Jansen

Standaard actiethriller met dunne plot, onwaarschijnlijke gebeurtenissen en toevalligheden, en buitensporig geweld. De hoofdrolspeler martelt en moordt zonder morele bedenkingen zijn weg vrij naar zijn ontvoerde dochter.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 19:56
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
L'Eclisse: , .
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 20:20
Velma
Avatar van Velma
Velma is offline
Iron Man

Yeah, Robert Downey Jr.! Gwyneth was schattig en onopvallend, de deuken in het verhaal vielen niet zo heel erg op.
__________________
'There was no part of that that wasn't fun.'
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 23:47
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Ying Xiong: een wat flauwig verhaal - Rashomon-ripoff -, dat echter volledig wordt gecompenseerd door de meest prachtige kleurencombinaties die je maar kan bedenken. Celluloid gewassen met Robijn, me dunkt.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 02:51
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
Zombie strippers

Erg leuke en vermakelijke zombie film met Jenna Jameson en Robert Englund. Verhaal is standaard maar erg grappig, veel bloot en wat leuke gore
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 07:36
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
Waterworld Om de een of andere reden blijft deze film mij maar achtervolgen. Ik vond 'm wel cool. Dennis Hopper. Wridde. Alleen die surrogaat Bruce Willis in de vorm van Kevin Costner was wat minder. Maarja.

Daarna was het tijd voor Hans Klok documentaire See you in Vegas. En die was nog best leuk. Ik was een beetje lacherig in het begin, maar dat veranderde snel. 'See you in Vegas volgt Hans Klok in de drie jaar waarin hij van lokale bekendheid in Nederland de stap maakt naar het wereldpodium.'
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 10:09
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Sword of the Stranger - 7/10

Mooie samurai epic die beter eindigt dan hij begint. De groeiende band tussen de samurai en dat jochie is aardig uitgevoerd en geeft de film wat diepgang. De animaties zijn helaas van lage kwaliteit. Behalve de opzwepende vechtscenes ziet het er namelijk niet zo smooth uit. De artwork is eveneens minder dan ik gewend ben van dit soort films en geeft het een beetje een kaal uiterlijk met veel focus op licht. Er zijn momenten dat het wel redelijk werkt, maar meestal niet echt.

Maar ja, de film bevat desondanks voldoende kwaliteiten (muziek in de tweede helft, slotstuk, toffe dialogen) om toch boven de middelmaat uit te steken.

The Living and the Dead -2/10

Haha, toen ik deze zag staan bij de bieb, viel mijn oog meteen op een rijtje met quotes van bekende horrormags (waaronder Fangoria). Maar mensen, wat een debiele film bleek dit te zijn

Slecht acteerwerk (sinds wanneer gedraagt een schizo zich als iemand met het Down-Syndroom?), beroerde vormgeving, een stompzinnig verhaal dat vooral in het middenstuk vreselijk saai is en totaal niet spannend of eng. Yuck.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 12:06
MILLENIUMFALC0N
Avatar van MILLENIUMFALC0N
MILLENIUMFALC0N is offline
sonatine, yakuza moet onderduiken op strandhuis in mooie omgeving en gaat om de tijd te doden "kinderachtige" spelletjes spelen, kitano is niet alleen een van de beste regisseurs maar kan ook acteren
__________________
dj the millenium falcon
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 18:01
Verwijderd
The Dreamers
Een sexy film, leuke hoofdrolspelers. Alleen jammer dat het verhaal niet echt goed uitgewerkt is, want er gebeurt vrij weinig, en hij is opeens afgelopen.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 18:10
Verwijderd
Stardust

Leuk hoe de bekende acteurs/actrices zichzelf bespotten in hun rollen: Michelle Pfeiffer en het verzakken van haar tieten, Robert de Niro die zijn pukkel beschildert tot een hartje. En Ricky Gervais was ook leuk, al vond ik zijn rol een beetje saaiig.
Verder wel een standaard fantasy-verhaaltje dat reuzevoorspelbaar is, maar met een dikke knipoog, gelukkig.

6/10
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 19:07
Cesar
Avatar van Cesar
Cesar is offline
A Guide to Recognizing Your Saints

Echt geweldig. Ik wou `em al zo lang zien. Echt fijn geacteerd.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 21:49
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Point Blank: De opeenvolging van gewelddadigheden deed me af en toe wat gekunsteld aan. Het gemak en de indifferentie waarmee Walker z'n vijanden om het leven bracht, zorgde voor een enorme distantie die mooi aansloot bij het verder nogal trage tempo van de film en de rechtlijnige architectuur in de mise-en-scene: maar echt bevorderlijk voor een prettige kijkervaring was het niet. Ik vraag me af of Boorman niet teveel tussen twee 'kampen' aan het hinken was: enerzijds het willen maken van een toffe genrefilm en anderzijds de wens om aansluiting te vinden bij een soort Europese art cinema. De combinatie tussen die twee kwam niet zo lekker uit de verf.

Overigens, anti-held of niet, Walker is echt een loser pur sang. Hij was ook niet cool.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2008, 21:56
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Extras Christmas Special

Mooi einde van de serie, dat meer als tv-film aandoet dan als aflevering. De scènes met de beroemdheden, waar het vroeger om ging, zijn nu naar de achtergrond verdwenen en hebben weinig met de plot te maken. Mooi om te zien hoe de serie ook in de laatste aflevering nog blijft vernieuwen.
Veel geslaagde sfeermontages met treurige muziek. Maggie's nieuwe apartement was ronduit deprimerend. Meer sentimenteel gedoe ook, maar op een eerlijke, werkende manier. Gervais zet in de climax één van de hoogepunten uit zijn carrière neer als het op acteren aankomt.
Verder zorgen Darren en Barry nog altijd voor geslaagde (soms iets te sitcomachtige) kolder en When the wistle blows blijft heel leuk om te zien.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2008, 08:53
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
My little Chickadee haha. Wat een vreemde film. Maar wat een helden zeg, Mae en W.C.
Spoiler
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2008, 20:01
Verwijderd
Ratatouille
Wel schattig, maar niet iets dat ik nog eens ga zien. Niet grappig genoeg.

The Matrix
Blijft ook na vier keer geweldig.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2008, 20:23
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
2001: ASO - 7/10

Ik kon hem gisteravond niet kijken, dus maar de DVD erbij gepakt. Mja, een visueel meesterwerkje, natuurlijk.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2008, 20:47
Verwijderd
Michael Clayton - 8.5/10

Ik heb me kostelijk vermaakt.
Al wil dat niet zeggen dat ik een wat grotere film had verwacht. Geeft uiteindelijk niks. De acteerprestaties waren echter zeer boven de maat en Clooney en Wilkinson tillen de film naar een hoger niveau.

Volgende film op het programma: Good Bye Lenin (nog nooit gezien :$ )
Met citaat reageren
Oud 04-05-2008, 21:12
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Scaphandre et le Papillon: saaie en bij vlagen ook echt strontvervelende film. Overigens heb ik zelden een karakter in een film gezien dat nietszeggender en saaier was dan de protagonist Jean-Do. Het uitgangspunt was leuk, maar liever had ik gezien dat het een lange aaneenschakeling van pov-shots was - voorwaarde is dan natuurlijk wel dat de hoofdrolspeler wel wat boeiends te melden heeft en niet als een volkomen malloot al hijgend flarden commentaar geeft op de dingen om hem heen. De soundtrack is ook echt verschrikkelijk trouwens, afgezien van een mooi nummer op het eind, dat ook alleen mooi is omdat ik het met de laatste scene van Les Quatres Cents Coup associeer. En de continue herhaling van de letters om woorden te kunnen vormen, natuurlijk is het functioneel en noodzakelijk, maar het werkt wel enorm op de zenuwen. Wat rest is de aanwezigheid van enkele mooie shots - een dromerigheid a la Paranoid Park - en een eindscene waarin geluid en beeld mooi asynchroon wordt voorgeschoteld.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.

Laatst gewijzigd op 04-05-2008 om 21:18.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2008, 21:25
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
The Diving Bell And The Butterfly.
Een twee uur lange film met een verhaallijn van een half uur.
__________________
tirade
Met citaat reageren
Oud 04-05-2008, 22:56
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
An american crime

Hij is minder schokkend dan de girl next door maar wel meer waarheidsgetrouw
Maar wow dit echt een zieke en nare film, en dan voor te stellen dat het in het echt nog zo 10 keer erger was wat ze met dat meisje deden. En dan na 20 jaar alweer vrijgekomen wegens goed gedrag. Ellen Page speelt de rol van Sylvia Likens erg goed 7/10
Met citaat reageren
Oud 04-05-2008, 22:59
DanielC
Avatar van DanielC
DanielC is offline
HenkMul en PNTIL. Doen jullie het met elkaar?
__________________
Willem was in zijn leven een doorzetter.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2008, 00:38
Drez
Avatar van Drez
Drez is offline
Night of the Lepus en Basket Case. Was grappig, grote konijnen en stop-motion freaks. .
__________________
Jusqu´ici tout va bien...
Met citaat reageren
Oud 05-05-2008, 10:12
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Death Bed: The bed that eats - 4/10

Erg slechte film, maar ik moest af en toe wel lachen om het acteerwerk en de beroerde effecten. Het tempo is te laag om de film tot een fatsoenlijke guilty pleasure te maken, helaas.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2008, 10:57
Verwijderd
Citaat:
Taken, met Liam Neeson en Famke Jansen

Standaard actiethriller met dunne plot, onwaarschijnlijke gebeurtenissen en toevalligheden, en buitensporig geweld. De hoofdrolspeler martelt en moordt zonder morele bedenkingen zijn weg vrij naar zijn ontvoerde dochter.
heb hem ook gezien ja, en die andere meiden helpt hij ok niet even, die laat ie gewoon liggen
Met citaat reageren
Oud 05-05-2008, 14:04
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
In de vakantie maar weer eens Amelie en Love Actually gekeken. Gewoon fijn tijdverdrijf
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Met citaat reageren
Oud 05-05-2008, 18:20
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Old School: flauwe komedie, meer niet.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2008, 22:08
Ford Prefect
Avatar van Ford Prefect
Ford Prefect is offline
Punch Drunk Love: een van de weinige films (de enige. De enige!!) met Adam Sandler die ik echt leuk vond. En het is ook best een lieve film.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 12:37
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Arahan - 7/10

Vermakelijk en lekker vlot filmpje. Met de typische humor die je vaak ziet in Koreaanse actiefilms.

Edit: lolz, die film staat ook nog op Youtube.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 19:49
HenkMul
Avatar van HenkMul
HenkMul is offline
Caddyshack: shit, wat een slechte 'humor'.
__________________
Uit de slobber gewassen kluit.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 21:45
Rooster
Avatar van Rooster
Rooster is offline
The Hitchhiker's Guide to the Galaxy:
ja leuk hoor
4/5
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.