Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2002, 21:15
Bram
Bram is offline
Nu wat vonden jullie van de topper? Met voetbal had het weinig te maken, maar soms had het ook wel iets, die knok-en schoffelpartijen. En al bij al kan ik de woede van de RSCA-spelers wel verstaan, want de rode kaarten, en dan vooral die voor De Boeck waren ronduit belachelijk. Die van Maertens vond ik dan wel weer correct. Hendrixk moest vanzelfsprekend ook rood krijgen, maar dat was kort voor het einde, toen was de match al gespeeld.
__________________
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2002, 21:55
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
het is 2-1 geworden geloof ik

hier krijg ik er niet niet veel meer van mee dan de uitslag in de krant
__________________
De man die bakt

Laatst gewijzigd op 09-12-2002 om 21:57.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 22:15
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Ik heb alleen in de (Belgische) Metro gelezen dat het een veldslag was met 9 gele en 3 rode kaarten
En dat Club maar weer eens bewijst dat de titelstrijd in België zo goed als over is.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 23:26
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
De enigste goede op het veld was de scheidsrechter.


Verder een wedstrijd zoals de kranten hem omschreven, een ouderwedse veldslag.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2002, 23:27
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Citaat:
Tofke_H schreef:
De enigste goede op het veld was de scheidsrechter.

Het huis van die scheidsrechter zou ook zijn aangevallen oid? En hij wist nog niet of hij zijn volgende wedstrijd wel zou fluiten
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 04:23
Cart0sa
Cart0sa is offline
*was aanwezig*

Naar mijn mening waren de drie rode kaarten zeer terecht.
Die van De Boeck ook, daar hij er wel letterlijk om vroeg..en na elke overtreding de scheidsrechter ging uitdagen.
Die van jestrovic zat inderdaad een reukje aan, maar een schwalbe is een schwalbe en dus terecht geel. (2e = rood)
Ook hendricx (elleboog op vd heyden), aruna (3 smerige fouten in evenveel minuten), verheyen (trap in kruis) en de bilde (tweemaal middelvinger) verdienden in theorie een rode kaart.

De frustratie van anderlecht is ronduit belachelijk, 50 minuten lang met 11 man hebben ze maar één kansje afgedwongen. En meteen na rust kropen ze terug met een man meer en maakten 30 overtredingen.
Brugge verdiende de zege zowel met 10 tegen 11, 10 tegen 10 of 10 tegen 9.
Pluim ook voor timmy simmons en gaetan englebert die heel proper bleven spelen.
Het is alleen jammer dat zoveel profs zich gaan verlagen tot een partij schenen stampen, dit leken niet echt de twee grootste belgische clubs

Zielige reactie van 'rsca-supps' die ramen van het huis vd ref gingen stukgooien.
__________________
trilili & TRALALALA :-----------) -groetjes aan lieve pv en p-chez-
Met citaat reageren
Oud 10-12-2002, 21:45
scara
scara is offline
Citaat:
Cart0sa schreef:
[BPluim ook voor timmy simmons en gaetan englebert die heel proper bleven spelen.
Het is alleen jammer dat zoveel profs zich gaan verlagen tot een partij schenen stampen, dit leken niet echt de twee grootste belgische clubs

Zielige reactie van 'rsca-supps' die ramen van het huis vd ref gingen stukgooien. [/B]
ook een dikke proficiat van mij voor simons en englebert, maar vergeet er ook niet bij te zeggen dat de keepers (naar mijn weten) ook geen provocerend gedrag vertoonden

enne hugo broos, trainer van anderlecht, een schande dat hij zich zo liet gelden

enne, et kunnen evengoed brugge-sups geweest zijn, die anderlecht iets in de schoenen wilden schuiven
__________________
[ krababelaskovitschka]
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 09:32
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Volgens mij waren het de hooligans van Mechelen of wellicht die van Racing Genk, die lopen toch altijd met een fietsketting in hun handen.

Heel raar.
Lachgas, bus 9 en 10 in Antwerpen, waterkanons, de grens overgetrapt worden na een gezellig dagje Gent, WK kwalificaties in Brussel en Belgen in Sittard.

We wachten vol verwachting op de volgende GBA - Antwerp...!!
Maar misschien is een wedstrijd tussen Anderlecht en Brugge ook wel een keertje gezellig.
Als ik vertel dat ik geen Ajacied en geen Hagenees ben, is het dan makkelijk om aan kaartjes te komen voor zo'n wedstrijd?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 16:05
Bram
Bram is offline
zielige reactie van Anderlecht-fans??? Ok, gisteren is bekend geraakt dat het club-fans waren die rsca-fans in een slecht daglicht wilden brengen, wat vind je daarvan?
En de enige goede de scheidsrechter?? De Bleeckere liet de match totaal uit de hand lopen, de kaart van De Boeck was een duel zoals er 100 in een match gebeuren.
__________________
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 16:38
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Bram schreef:
zielige reactie van Anderlecht-fans??? Ok, gisteren is bekend geraakt dat het club-fans waren die rsca-fans in een slecht daglicht wilden brengen, wat vind je daarvan?
En de enige goede de scheidsrechter?? De Bleeckere liet de match totaal uit de hand lopen, de kaart van De Boeck was een duel zoals er 100 in een match gebeuren.
Die mannen waren betrapt toen ze in 't café aan het opscheppen waren over hun daad...

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 18:46
Mad Ruda
Avatar van Mad Ruda
Mad Ruda is offline
Citaat:
REIE schreef:
Die mannen waren betrapt toen ze in 't café aan het opscheppen waren over hun daad...

REIE
O, o, o. Zulke dingen kunnen ook alleen maar in den Belgique gebeuren.

Neem een voorbeeld aan ons: organiseer ook eens een Beverwijk middagje. Zo heb je een leuke, slagvaardige dag...en je bent er ook weer eens uit he?
__________________
Ik zeg wadappez y'all?!? Zal ik je natte dot ff volblaffen met lauwe butt?? Legalize it!!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 14:59
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
Mad Ruda schreef:
O, o, o. Zulke dingen kunnen ook alleen maar in den Belgique gebeuren.

Neem een voorbeeld aan ons: organiseer ook eens een Beverwijk middagje. Zo heb je een leuke, slagvaardige dag...en je bent er ook weer eens uit he?
Tja, je kan zeggen wat je wilt maar wat dat betreft doen ze het in Belgie toch stukken beter.
April 1997, in een bos bij Brugge tussen Antwerp en Brugge.
Een kwartier lang vechten zonder dat de politie ertussen komt.
Zegt overigens wel iets over de verschillen in het politiebeleid, want in Belgie kan veel en veel meer.

Je celdeur eruit schoppen in Gent, mobiel contact zonder afgeluisterd te worden, met een grote groep naar Brussel reizen voor een WK kwalificatiewedstrijd en zeggen dat het allemaal studenten zijn voor een studentenfeestje....
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 15:08
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Belgie is een grote speeltuin, alleen wel jammer dat er alleen belgen mogen spelen...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 17:24
mobie
mobie is offline
Er hebben er hier een paar testosteron gegeten zeker als ontbijt, misschien nog overgoten met een machosausje

De scheids heeft de wedstrijd uit de hand laten lopen. Eigen fout.
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 10:25
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef:
Belgie is een grote speeltuin, alleen wel jammer dat er alleen belgen mogen spelen...
Ja, inderdaad. Paar weken geleden bij Antwerp - Germinal Beerschot kunnen twee combibussen ongehinderd stoppen en uit de bussen springen, terwijl een groep Nederlanders voor de wedstrijd al wordt opgepakt voor het alleen al aanwezig zijn.


En mobie, het was geen testosteron hoor!
Ik ben maar een klein en iel mannetje.
Toen ik nog bij de Lampionnen Jongeren Kern zat, snoven we Lampionnensaus als ontbijt en dronken we onze boswortelsap puur. Wat wil je nog meer horen?
Dat ik m'n vriendin sla?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 13:40
mobie
mobie is offline
Citaat:
AGH schreef:
Ja, inderdaad. Paar weken geleden bij Antwerp - Germinal Beerschot kunnen twee combibussen ongehinderd stoppen en uit de bussen springen, terwijl een groep Nederlanders voor de wedstrijd al wordt opgepakt voor het alleen al aanwezig zijn.


En mobie, het was geen testosteron hoor!
Ik ben maar een klein en iel mannetje.
Toen ik nog bij de Lampionnen Jongeren Kern zat, snoven we Lampionnensaus als ontbijt en dronken we onze boswortelsap puur. Wat wil je nog meer horen?
Dat ik m'n vriendin sla?
Ga dan hooligannetje spelen bij de duivensport in Zuid-West Sri Lanka, de nationale diepzeeschakencompetitie,.... whatever, zo hebben miljoenen mensen er tenminste geen last van.
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 21:07
my iron lung
Avatar van my iron lung
my iron lung is offline
wiej! er krijgen 3 (of waren het er 2?) spelers een geldboete wegens "obsceen gedrag". wie het is willen ze niet zeggen, maar het is vast de bilde die zn middelvinger opstak naar het brugse publiek.






waarom mag beckham dat wel en hij niet?
__________________
It's easy to be miserable. Being happier is tougher, and cooler. -Thom Yorke
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 11:57
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
mobie schreef:
Ga dan hooligannetje spelen bij de duivensport in Zuid-West Sri Lanka, de nationale diepzeeschakencompetitie,.... whatever, zo hebben miljoenen mensen er tenminste geen last van.
Volgens mij maak je bij deze conclusie toch wel twee opmerkelijke fouten.
Punt 1. Omdat ik met een aantal feiten kom omtrent voetbalgeweld wil nog niet direct zeggen dat ik zelf hooligan ben, dan wel mij schuldig maak aan agressief gedrag.
Het weet me te intrigeren, maar ben zelf uiteraard niet aanwezig geweest in het bos nabij Brugge in april ’97.
Bovendien is aanwezig zijn iets heel anders dan jezelf schuldig maken aan. Geheel vlekkeloos is het natuurlijk niet, maar direct schuldig ook niet. Tussen schuldig en onschuldig zit nog een kleine speling.
Punt 2. Je denkt dat er op dit moment miljoenen mensen last hebben van voetbalgeweld.
Wat op zich opmerkelijk is, want ik kan me geen situatie herinneren waar mensen direct last hebben gehad van het fenomeen voetbalgeweld.
En zeker niet in hooliganparadijs België, waar geen verplichte combi’s bestaan, nauwelijks stadionverboden worden uitgedeeld, de politie niet altijd even kordaat optreedt en je geen publiekelijk stigma opgedrukt krijgt.
De ruiten van een scheidsrechter is natuurlijk een bijzonder zielige, maar zeker ook laffe daad. De aanleiding is helemaal kinderachtig, namelijk de Anderlecht supporters in een kwaad daglicht brengen.

Dat vechten op 4 km. beneden de zeespiegel geen sores met zich mee zullen brengen voor onschuldige mensen is me duidelijk, maar noem eens een concreet voorbeeld waar jij als, onschuldige supporter, de dupe was van supportersgeweld.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-12-2002, 12:43
mobie
mobie is offline
Citaat:
AGH schreef:
[BDat vechten op 4 km. beneden de zeespiegel geen sores met zich mee zullen brengen voor onschuldige mensen is me duidelijk, maar noem eens een concreet voorbeeld waar jij als, onschuldige supporter, de dupe was van supportersgeweld. [/B]
De footballfancard.
Je krijgt nog nauwelijks kaarten om op verplaatsing te gaan kijken (in de toekomst waarschijnlijk wedstrijden zonder bezoekende supporters)
Combi regelingen als je op verplaatsing een wedstrijd wil volgen.
De huizen, auto's, winkels, cafees in de buurt van de stadions die steeds weer gemolesteerd worden.
Wie betaalt die politiemachten omheen de stadions denk je?
Op de dag vd wedstrijd kun je nog nauwelijks kaarten krijgen.
....
(zal vast nog wel argumenten kunnen bedenken)
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 17:11
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Ok, geen antwoord op de vraag waar JIJ direct slachtoffer was geworden van voetbalgeweld, maar op deze argumenten aangaande de gehele samenleving wil ik ook wel reageren.

De footballfancard (in Nederland de clubcard) is inderdaad een hele vervelende regel die helaas niet werkt. Omdat het bestuur van mijn favoriete club vind dat deze club overal met de verplichte buscombi naar toe, zitten wij dit jaar en waarschijnlijk ook de komende jaren aan belachelijke buscombi’s vast. Toch ben ik in elk stadion nog gewoon binnengekomen, zonder de daarvoor bestemde buscombi te gebruiken. TOP Oss daargelaten, omdat ik daar met een noodverordening op zak ben teruggestuurd en in Sittard moest ik vanwege omstandigheden aldaar ook de wedstrijd missen.
Kortom, de footballfancard werkt niet en al helemaal niet in België.

Combiregelingen in België zijn er naar mijn weten niet of nauwelijks, behalve bij bepaalde risicowedstrijden. Bijkomend feit is dat de gewone supporters eigenlijk nooit problemen hebben met de combiregelingen, omdat zo’n bus gezellig schijnt te zijn.
In feite is de combibus zelfs een oplossing voor de feestsupporters, bovendien kun je de combiregeling altijd ontlopen als je dat graag wilt.
Zo lastig is dat niet, als je maar niet met 80 man op stap gaat.
Gewoon rustig voetbal kijken kan overal, zolang je maar geen bekende bent van de politie en als je van te voren kaarten regelt.

Het vernielen van huizen, auto’s (incidenten daargelaten), winkels en café’s is volgens mij sinds de ‘demonstratie’ van Marokkanen in Antwerpen niet meer gebeurd.
Wanneer was de laatste slooppartij rondom een voetbalwedstrijd? Zal ergens in de midden jaren ’90 geweest zijn denk ik…..
Bovendien worden er na een avond stappen meer auto’s gesloopt dan na een voetbalwedstrijd.
Mijn auto is in ieder geval nog nooit gesloopt bij voetbal, iets wat ik niet kan zeggen van een avondje stappen.

De politiemacht is een goed argument wat ik zelf ook ten zeerste betreur, aangezien deze politiemacht vaak overbodig is en ten tweede veelal zelf aanleiding is voor ongeregeldheden.
Waarom 250 man politie voor een wedstrijdje GAE – Den Haag, waar toch maar 40 Hagenezen op af komen?
Voor die politiemacht kiezen de supporters zelf niet, dat beslissen de autoriteiten.

Dat je geen kaartjes op de wedstrijddag kunt kopen is niet direct gevolg van eventueel voetbalgeweld, daar zitten ook allerlei rare sponsorgeurtjes aan.
Live voetbal op Canal+ etc.
En het spelen zonder supporters is natuurlijk een utopie voor de mensen die zulke dingen willen doorvoeren.
Want wie maken in feite het voetbal nu echt kapot?
Blätter en consorten dragen daar meerdere steentjes aan bij dan de gemiddelde hooligan die eens in de vier maanden een baksteen naar een bus gooit.


De persoonlijke aantijging dat ik hooligan zou zijn, maakt me niet zoveel uit.
Volgens de ongeschreven wet in Nederland ben ik ook hooligan.
Ik heb wel eens een blikje bier op straat opgedronken, ik heb me ooit wel eens schuldig gemaakt aan wildplassen, ik reis buiten de verplichte combi om naar wedstrijden en heb ooit wel eens gescholden in het stadion.
We hebben deze discussie al eens eerder gevoerd, maar realiseer je dat er tussen kennis en daadkracht een groot gat zit.
Ik zou er zo een mooie SIRE reclame van kunnen maken, maar denk niet in hokjes. Dan denk je 90% goed, maar 10% gigantisch fout.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 16:47
mobie
mobie is offline
De Brugse politie heeft na de wedstrijd ook nog 2 pv's opgesteld. Niet voor supporters echter, maar wel voor 2 spelers: Olivier De Cock (Brugge) en Gilles De Bilde (Anderlecht).
De Bilde zou de middenvingertjes opgestoken hebben naar de Brugse fans en De Cock zou een 'fuck you' - gebaar naar de Anderlechtfans gedaan hebben.

-> Dom vind ik dat de politie dit moet doen (niet echt objectief me dunkt). Dit is iets waar de bond duidelijke richtlijnen zou moeten over hebben, bv een schorsing ofzo opleggen.

----
Enne AGH ik spreek niet over mezelf, maar over al de gewone supporters die zowel onrechtstreeks als rechtstreeks de dupe zijn van het geweld van enkelen.
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 18-12-2002, 15:04
Ocharme ik
Avatar van Ocharme ik
Ocharme ik is offline
Club Brugge is door zo over hun toeren gedraaid dat ze de mannen van anderlecht zot hebben geschopt, anderlecht heeft twee rorde kaartjes, tjah, den arbiter kan er nie aan doen, die deed zen werk, de spelers van brugge zijn arrogant en die van anderlecht zouden hun er niks van moeten aantrekken, ma ja, wie ben, ik om da te zeggen?
__________________
"There's a crack in everything, that's how the light gets in"
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 16:52
mobie
mobie is offline
Citaat:
mobie schreef:
De Brugse politie heeft na de wedstrijd ook nog 2 pv's opgesteld. Niet voor supporters echter, maar wel voor 2 spelers: Olivier De Cock (Brugge) en Gilles De Bilde (Anderlecht).
De Bilde zou de middenvingertjes opgestoken hebben naar de Brugse fans en De Cock zou een 'fuck you' - gebaar naar de Anderlechtfans gedaan hebben.
.
Ook de Koreaan Seol mag zich nog aan een pv verwachten.
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 17:04
mobie
mobie is offline
Citaat:
mobie schreef:
De Brugse politie heeft na de wedstrijd ook nog 2 pv's opgesteld. Niet voor supporters echter, maar wel voor 2 spelers: Olivier De Cock (Brugge) en Gilles De Bilde (Anderlecht).
De Bilde zou de middenvingertjes opgestoken hebben naar de Brugse fans en De Cock zou een 'fuck you' - gebaar naar de Anderlechtfans gedaan hebben.
.
Ook de Koreaan Seol mag zich nog aan een pv verwachten.
__________________
Lang leve de Aha-erlebnis!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Topper RSCA-Club Brugge!
Methuselah
19 05-10-2003 21:42
Vrije tijd CL voorrondes
Tofke_H
92 28-08-2003 15:40
Vrije tijd Belgische clubs voorronde CL
mobie
4 26-07-2003 11:48
Vrije tijd [voetbal]RSCA-Club Bruhhe
Methuselah
12 26-03-2003 00:55
Vrije tijd Anderlecht - Westerlo 0-2
The Senna Fan
19 26-01-2003 17:21
Vrije tijd Anderlecht wint de topper tegen Club Brugge
- Praga Khan -
17 24-12-2001 11:53


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:25.