Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2003, 20:42
Brain-Damage
Avatar van Brain-Damage
Brain-Damage is offline
26/6/2003 20:58

Het duel tussen Kameroen en Colombia in de halve finale van de Confederations Cup heeft een bizar einde gekregen. Marc-Vivien Foé is tijdens na de wedstrijd overleden. De Kameroense middenvelder was tijdens de partij onwel geworden.
Onverwacht raakte Foé in de 72ste minuut buiten bewustzijn. Hij werd snel vervangen. In de kleedkamer probeerde men hem nog gedurende 45 minuten te reanimeren, maar tevergeefs. De preciese doodsoorzaak is nog niet bekend.

Foé was 28 jaar oud en speelde meer dan zestig interlands voor de Ontembare Leeuwen. Het afgelopen seizoen kwam hij uit voor Manchester City, dat hem had gehuurd van Olympique Lyon. De lange Kameroener begon zijn carrière in 1994 bij RC Lens. Bij Sang et Or bouwde hij direct een reputatie op als controlerende middenvelder. Bovendien veroverde hij met die club in 1998 de Franse titel.

Vervolgens verhuisde hij in november 1999 naar West Ham United. Na twee seizoenen bij de Londense club, keerde hij terug naar Frankrijk, ditmaal naar Lyon. Ook met die club pakte hij de Franse titel. Vorige zomer verhuisde hij op huurbasis naar Manchester City, waar hij 35 duels speelde en negen keer scoorde.

Het overlijden van Foé was voor de FIFA geen reden om het tweede duel in de halve finale, tussen Frankrijk en Turkije, af te gelasten.



__________________
Zuur...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-06-2003, 20:51
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Kende die hele kerel niet
Maar vreemde dood Misschien werd die overbelast door die Confederations Cup en besluit de FIFA eindelijk eens dat waardeloze toernooi te stoppen..
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 20:53
B@RTOLI
Avatar van B@RTOLI
B@RTOLI is offline
tsja was een goede voetballer volgens mij, maar ut is triest
__________________
http://www.cyclingfx.nl/MarcoPinotti en http://www.wop2008.nl, http://www.cyclingfx.nl check it out
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 21:01
Verwijderd
Foé kende ik wel, goede speler. Hij zal misschien verborgen hartproblemen hebben gehad, net als Kanu heeft gehad.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 21:18
El Dar
El Dar is offline
Citaat:
Brain-Damage schreef op 26-06-2003 @ 21:42:
26/6/2003 20:58

Het overlijden van Foé was voor de FIFA geen reden om het tweede duel in de halve finale, tussen Frankrijk en Turkije, af te gelasten.



Dat vind ik dus echt schandalig. Verder vind ik het jammer voor die jongen. HIj heeft nog meegedaan aan het WK '98 met kameroen enzo. Maar ja zo gaan die dingen nu eenmaal.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 21:23
houn
Avatar van houn
houn is offline
jezus jong! niet best, was een goeie speler..
__________________
Kein Geloel
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 21:37
L1
Avatar van L1
L1 is offline
Hij speelde bij City, was een goede speler. Jammer dat hij zo heel plots is overleden. Ik kon het niet geloven toen ik het op teletekst las.
__________________
No intensity, no victory
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 22:04
Verwijderd
Echt een blamage van de FIFA om de finale en ook de andere halve finale nog gewoon door te laten gaan... het lijkt me echt moeilijk voor de spelers om te spelen als je weet (en misschien ook wel gezien hebt) dat er een collega is gestorven!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 22:14
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Ja zijn medespelers hebben het ook gezien, gebeurde in de middencirckel. De wedstrijd was live op Eurosport en toevallig zapte ik net ff langs om naar het einde te kijken. Plotseling zakte een speler in elkaar. En de FIFA laat alles gewoon doorspelen, triest..
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 22:15
ThE MaSTeR 2oo3
ThE MaSTeR 2oo3 is offline
Ik denk dat Kameroen het finale niet gaat spelen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 22:21
houn
Avatar van houn
houn is offline
en als ze het wel doen, dan wordt het een makkie voor frankrijk, want dan zijn ze er met hun hoofd toch niet bij..
__________________
Kein Geloel
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 22:53
Mitros
Avatar van Mitros
Mitros is offline
Citaat:
ThE MaSTeR 2oo3 schreef op 26-06-2003 @ 23:15:
Ik denk dat Kameroen het finale niet gaat spelen.
Misschien doen ze het juist wel als eerbetoon aan Foe
EN dan moet Frankrijk oppassen, want als die Kameroenezen het op hun heupen krijgen
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 23:04
Verwijderd
FIFA dorks.
dat ze die andere wedstrijd door laten gaan

R.I.P.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 23:25
Joey Tribbiani
Avatar van Joey Tribbiani
Joey Tribbiani is offline
Marc-Vivien Foé R.I.P.
__________________
Goes Down Under 28-09-2003
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 00:25
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
jammer...
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 00:36
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
Triest. Ik zou wel willen weten waardoor hij is overleden, alleen vrees ik dat de waarheid niet makkelijk boven water komt.

ik zou uit eerbetoon de boel willen aflassen, alleen heb je tegenwoordig teveel verplichtingen tegenover je geldschieters / sponsoren dat je niet kan zeggen "we spelen de finale niet".
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:36
pepijn 14
Avatar van pepijn 14
pepijn 14 is offline
we zijn het er dus allemaal over eens dat dit toernooi nooit meer gespeeld mg worden en dat de finale ook moet worden afgelast. het zou iig wel zo netjes zijn
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:52
walter
Avatar van walter
walter is offline
echt een schande van de fifa..
gaat alleen maar om geld ook he
respect voor foe
__________________
'de anus, de neger onder de lichaamsopeningen'
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-06-2003, 11:13
Verwijderd
Citaat:
pepijn 14 schreef op 27-06-2003 @ 11:36:
we zijn het er dus allemaal over eens dat dit toernooi nooit meer gespeeld mg worden en dat de finale ook moet worden afgelast. het zou iig wel zo netjes zijn
Zeker, en dan over een paar maanden een erewedstrijd: Kameroen - Frankrijk.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 13:07
vreselijke fout
Avatar van vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Echt raar hoe hij zomaar op met middenveld op de grond viel en die ogen

__________________
Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!! Hattrick is geen sport!!
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 14:33
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Verschikkelijk dat je zoiets kan gebeuren bij het voetbal...
Ook nog tijdens een bijna nietszeggend toernooi als veel spelers gewoon genieten van hun vakantie... maja, das niet de oorzaak van dit ongeval. Echt erg...
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:20
Hallelujah
Hallelujah is offline
Egt zielig, hij was maar 28!

Ben benieuwd wat de oorzaak ervan is. Als ut door overbelasting door ut drukke programma is, dan moeten ze die zinloze confederations cup eindelijk maar es afschaffen.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:29
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
t was er echt erg op de tv, ook hoorde ik dat de fransen moest huilen toen ze t hoorden, want er spelen ook enkele ex-ploeggenoten en anderen uit de franse en engelse cometitie in t nationale elftal

en wat de FIFA gedaan heeft daar zijn gewoon geen woorden voor, ronduit belachelijk dat ze de wedstrijden door leten gaan
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 16:55
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Volgens mijn info was de beslissing aan Kameroen, doorspelen of niet. Kameroen heeft aangegeven dat ze graag door wilde gaan en de finale spelen

Man City neemt nummer 23 uit de selectie als eerbetoon aan Foé
En Sepp Blatter denkt erover na om de naam van de cup te veranderen als eerbetoon aan Foé. (denk dus aan de Foé-cup)
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 17:44
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
Che Guevara schreef op 27-06-2003 @ 12:13:
Zeker, en dan over een paar maanden een erewedstrijd: Kameroen - Frankrijk.
Mede mogelijk gemaakt door KODAK, Mars, Ford en UNOX.
En 50 euro voor een kaartje.

Eurosport zal de wedstrijd waarschijnlijk uitzenden.
Als er tijd is, aangezien er ook nog een wedstrijd tussen Formule 1 coureurs en het nationale elftal van Singapore van '63 op het programma staat.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2003, 21:24
Verwijderd


Marc-Vivien Foé... Rest In Peace
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 21:25
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 27-06-2003 @ 16:29:
t was er echt erg op de tv, ook hoorde ik dat de fransen moest huilen toen ze t hoorden, want er spelen ook enkele ex-ploeggenoten en anderen uit de franse en engelse cometitie in t nationale elftal

en wat de FIFA gedaan heeft daar zijn gewoon geen woorden voor, ronduit belachelijk dat ze de wedstrijden door leten gaan
Kameroen heeft zelf besloten om die wedstrijd te spelen!!!!!!

als een soort van eerbetoon aan Foé...
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 21:38
Verwijderd
Citaat:
AGH schreef op 27-06-2003 @ 18:44:
Mede mogelijk gemaakt door KODAK, Mars, Ford en UNOX.
En 50 euro voor een kaartje.

Eurosport zal de wedstrijd waarschijnlijk uitzenden.
Als er tijd is, aangezien er ook nog een wedstrijd tussen Formule 1 coureurs en het nationale elftal van Singapore van '63 op het programma staat.
Bedoel je nu dat je zo'n erewedstrijd geen goed idee vindt?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 22:02
Verwijderd
Citaat:
Che Guevara schreef op 27-06-2003 @ 22:38:
Bedoel je nu dat je zo'n erewedstrijd geen goed idee vindt?
ik denk dat hij bedoelt dat het toch weer een wedstrijd wordt waar het eigenlijk niet om Foé gaat, maar dat de commerciële belangen weer belangrijker zijn dan de eigenlijke reden voor de wedstrijd.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 22:28
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Waarom zijn er hier zoveel mensen die kwaad op de FIFA zijn .

STEL nu dat deze jammerlijke dood te wijden was aan drugs/doping/... dan zou de FIFA dat soort praktijken...
Ondertussen weten we dat het waarschijnlijk te maken heeft met de naweeën van een ziekte die hij had. Maar toch.

Kameroen heeft zelf besloten om die wedstrijd te spelen, gaan jullie nu ook kwaad worden op die bond en spelers? Het trekt er toch niet op!

Nee, het is topsport, en dat molentje moet blijven draaien...



Uiteraard vind ik het zeer jammer dit voorval, en wens ik alle goede toe aan de dichtbijzijnde familie, vrienden,...
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 22:57
El Dar
El Dar is offline
Eerst vond ik het fout dat de finale met kameroen erin gewoon gespeeld werd. Maar als het in het kader van een soort erewedstrijd voor Foé gebeurd kan ik alleen maar positief zijn.

Het zou wel leuk zijn als de FIFA de opbrengst aan de nabestaanden zou geven. Of een deel ervan ofzo, maar dat zal natuurlijk niet gebeuren...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 03:22
Enfant Terrible
Avatar van Enfant Terrible
Enfant Terrible is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 27-06-2003 @ 17:55:
En Sepp Blatter denkt erover na om de naam van de cup te veranderen als eerbetoon aan Foé. (denk dus aan de Foé-cup)
dat vind ik dus echt onzin he, ik bedoel het is spijtig voor die gast en iedereen die wat om m geeft dat ie dood is, maar om dat fucking toernooi naar hem te noemen vind ik echt belachelijk, t is niet dat ie iets speciaals gedaan heeft ofzo.

Maar goed.. RIP
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 10:27
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
de tranen stonden mij bijna in mijn ogen, ondanks dat ik die speler niet kende, toen ik die Franse coach (of wie het ook was) en al die spelers zag huilen, liepen de rillingen mij over de rug.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:14
Verwijderd
Citaat:
de ballonnenman schreef op 27-06-2003 @ 23:02:
ik denk dat hij bedoelt dat het toch weer een wedstrijd wordt waar het eigenlijk niet om Foé gaat, maar dat de commerciële belangen weer belangrijker zijn dan de eigenlijke reden voor de wedstrijd.
Dat is bij èlke voetbalwedstrijd zo.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:15
Verwijderd
Citaat:
Tweety2k schreef op 28-06-2003 @ 11:27:
de tranen stonden mij bijna in mijn ogen, ondanks dat ik die speler niet kende, toen ik die Franse coach (of wie het ook was) en al die spelers zag huilen, liepen de rillingen mij over de rug.
Ik heb de beelden niet gezien, maar kan het me wel voorstellen dat het erg emotioneel is ja.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 16:11
Verwijderd
Bondscoach Schäfer wilde Foé wisselen

28/6/2003 16:49

De dood van Marc-Vivien Foé wordt steeds tragischer. Bondscoach Winfried Schäfer wilde de international wisselen, maar de lange middenvelder weigerde, zo bevestigde de Duitse trainer in The Guardian. Bovendien verklaarde mevrouw Foé dat haar man ziek was in de voorbereiding op de halve finale tegen Colombia, in het toernooi om de Confederations Cup.
Schäfer was van plan om Foé naar de kant te halen, vlak voordat de 28-jarige speler tegen het gras ging. 'Zowel de teamarts als ik dacht dat Foé geen energie meer had en steeds trager werd', verklaarde Schäfer in The Guardian. 'We gaven hem door dat we een frisse speler wilde inbrengen, maar hij weigerde. Marc zei dat hij zich goed voelde en dat hij wilde blijven staan om Kameroen naar de finale te loodsen. Een paar minuten later zakte hij ineen.'

Marie-Louise Foé beweert dat haar man vlak voor het duel last had van buikloop, maar dat hij volhardde omdat hij graag wilde spelen in Lyon, in het stadion van de club waar hij nog onder contract stond. 'Hij zou helemaal niet hebben moeten spelen', treurt de vrouw van de speler. 'Hij had al een dag of drie last van dysenterie. Waarschijnlijk wist hij dat hij niet fit genoeg was om te spelen.'

Marc-Vivien Foé zou op de wedstrijddag zelf nog met een dokter hebben gesproken. 'Hij wilde zó graag spelen voor zijn land en in zijn tweede thuis, Lyon. Maar de dokters hadden hem moeten stoppen.'

www.vi.nl

Maakt het idd alleen maar tragischer...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-06-2003, 16:13
El Dar
El Dar is offline
Het pleit wel voor hem een echte bikkel die strijdend ten onder gaat. Letterlijk helaas
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 00:05
Verwijderd
Beetje 'griezelig': Eto'o heeft dit weekend met Real Mallorca de finale om Spaanse beker gespeeld (en gewonnen). Eto'o scoorde het tweede doelpunt en droeg deze op aan Foe. Opmerkelijk: Hij scoorde in de 72ste minuut, dezelfde minuut waarin Foe onderuit zakte.

bron: http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/co...0112/sc=bf51c7
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.