Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2004, 14:09
Verwijderd
Citaat:
WolterB schreef op 03-03-2004 @ 11:01:
kijk dat zijn nog eens OPMERKELIJKE sportberichten!!
Advertentie
Oud 03-03-2004, 14:11
Verwijderd
Citaat:
EmilioFCG schreef op 29-02-2004 @ 19:57:
Jaja ze KREGEN een blikje fris

Geweldige actie, alleen op derat.nl staat dat zoiets alleen zou kunnen bij NAC en dat is bullshit natuurlijk.
nee denk ik niet, dit komt maar zelden bij iemand op natuurlijk, net als die fietscombi naar wolluk vorig jaar. het begint altijd met een beetje hoogmoed en voor de leut, maar het wordt wel doorgezet, en dat heb ik bij andere clubs nog niet gezien! het wordt weer eens tijd voor een gezamelijk protest tegen de verplichte buscombis
Oud 03-03-2004, 17:28
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Bij vitesse is sowiezo een loop/fietscombi al onmogelijk. Denk niet dat het erg veilig is. Verder moeten het natuurlijk wel clubs zijn die dicht bij elkaar liggen en waar de rivaliteit niet erg hoog is.
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Oud 03-03-2004, 17:39
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 03-03-2004 @ 18:28:
Bij vitesse is sowiezo een loop/fietscombi al onmogelijk. Denk niet dat het erg veilig is. Verder moeten het natuurlijk wel clubs zijn die dicht bij elkaar liggen en waar de rivaliteit niet erg hoog is.
Bij met name rbc is de rivaliteit tussen Breda en Roosendaal er wel maar de politie weet ook dat rbc geen harde kern heeft daarom gaat het nooit fout.
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Oud 03-03-2004, 17:48
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
timbo85 schreef op 03-03-2004 @ 18:39:
Bij met name rbc is de rivaliteit tussen Breda en Roosendaal er wel maar de politie weet ook dat rbc geen harde kern heeft daarom gaat het nooit fout.
laat Paka het maar niet horen
maar rivaliteit moet misschien wel vervangen woorden door Mensen die het leuk vinden anderen de hersens in te slaan
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Oud 03-03-2004, 19:09
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
vijf schreef op 03-03-2004 @ 15:11:
nee denk ik niet, dit komt maar zelden bij iemand op natuurlijk, net als die fietscombi naar wolluk vorig jaar. het begint altijd met een beetje hoogmoed en voor de leut, maar het wordt wel doorgezet, en dat heb ik bij andere clubs nog niet gezien! het wordt weer eens tijd voor een gezamelijk protest tegen de verplichte buscombis
Loop/fiets combi is voor Groningen niks, veel te ver allemaal
Maar ik snap je punt.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Oud 03-03-2004, 20:45
Verwijderd
kwou al zeggen ik ( en volgens mij elke NAC-supporter) zien de supporters van RBC niet als rivalen,.....was wel oke op hemelvaartsdag vorig jaar!!!
Oud 04-03-2004, 12:07
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Uitbundig juichen kost Zürich bekerfinale

4/3/2004 11:15

Grasshoppers plaatste zich in Zwitserland voor de bekerfinale na een krankzinnige 6-5 zege op stadsrivaal FC Zürich. De meervoudige Zwitserse kampioen kwam in de bekerderby terug van een 2-5 achterstand.
Vanaf het moment dat Zürichs Braziliaan Cesar in de 63ste minuut zijn tweede gele kaart kreeg omdat hij te uitbundig zijn 2-5 vierde, knokte Grasshoppers zich terug in de wedstrijd. Voor Zürich had Daniel Gygax driemaal gescoord.

Pas in de 83ste minuut maakte Eduardo de 3-5, waarna dezelfde speler (ook zijn derde goal) en Mladen Petric in de laatste twee minuten van de officiële speeltijd de onwaarschijnlijke ontknoping inleidden. In de verlenging besliste topschutter Ricardo Nuñez de spectaculaire wedstrijd.

Grasshoppers speelt in de finale tegen Sankt Gallen of FC Wil

__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Oud 04-03-2004, 14:19
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Negen spelers Leicester opgepakt in Spanje

De Spaanse politie heeft negen spelers van Leicester City gearresteerd. Zij zouden drie vrouwen hebben lastig gevallen en zelfs hebben aangerand, zo maakte de politie van Cartagena bekend.
Op het vliegveld van Alicante deden de belaagde vrouwen aangifte, waarna de politie in actie kwam. Het drietal beweert dat de voetballers met geweld hun apartement in La Manga waren binnengevallen en hen vervolgens sexueel hebben misbruikt. De slachtoffers liepen daarbij verwondingen op, wat werd bevestigd door een arts van een ziekenhuis in Alicante.

Leicester City heeft beloofd volledig mee te zullen werken aan het onderzoek naar de vermeende aanrandingen. Coach Micky Adams bleef met de negen spelers achter in Spanje.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Oud 04-03-2004, 23:21
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Schotse Hearts wil thuisduel in Australië

3/3/2004 18:16

Heart of Midlothian heeft een verzoek ingediend bij de organisatie van de Schotse Premier League om volgend seizoen het thuisduel met Celtic in Australië (Melbourne) te mogen afwerken. De noodlijdende club uit Edinburgh ziet in het initiatief een mooie kans om nieuwe geldbronnen aan te boren.
'Dit is een fantastische mogelijkheid, waar iedereen enthousiast over is en die Hearts een stapje verder kan brengen', liet een woordvoerder van de club weten. 'De kans om in Australië te spelen geeft ons de kans Hearts op de kaart te zetten en en ons merk te introduceren in een nieuwe markt.'

De fans van Hearts hoeven zich geen zorgen te maken te veel voor hun seizoenkaart te betalen. 'We zullen met de thuiswedstrijd minder in Schotland de prijs aanpassen van de seizoenkaarten, zodat niemand er verlies op lijdt.' Een woordvoerder van de Premier League vertelde het verzoek serieus te nemen.

Het spelen van nationale wedstrijden op vreemde bodem is niet nieuw. Zo werd de strijd om de Italiaanse supercup al eens gespeeld in New York (2003) en was ook Libië (2002) gastheer van dat duel.
Schotse Hearts wil thuisduel in Australië

3/3/2004 18:16

Heart of Midlothian heeft een verzoek ingediend bij de organisatie van de Schotse Premier League om volgend seizoen het thuisduel met Celtic in Australië (Melbourne) te mogen afwerken. De noodlijdende club uit Edinburgh ziet in het initiatief een mooie kans om nieuwe geldbronnen aan te boren.
'Dit is een fantastische mogelijkheid, waar iedereen enthousiast over is en die Hearts een stapje verder kan brengen', liet een woordvoerder van de club weten. 'De kans om in Australië te spelen geeft ons de kans Hearts op de kaart te zetten en en ons merk te introduceren in een nieuwe markt.'

De fans van Hearts hoeven zich geen zorgen te maken te veel voor hun seizoenkaart te betalen. 'We zullen met de thuiswedstrijd minder in Schotland de prijs aanpassen van de seizoenkaarten, zodat niemand er verlies op lijdt.' Een woordvoerder van de Premier League vertelde het verzoek serieus te nemen.

Het spelen van nationale wedstrijden op vreemde bodem is niet nieuw. Zo werd de strijd om de Italiaanse supercup al eens gespeeld in New York (2003) en was ook Libië (2002) gastheer van dat duel.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Oud 07-03-2004, 16:34
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Aankomend Feyenoord trainer Ruud Gullit heeft eindelijk een boekje open gedaan over zijn problemen met Alan Shearer in de tijd dat hij nog trainer was van Newcastle United. In een interview met het gerenomeerde BBC noemde hij de aanvaller onder andere ‘overschat’ en een ‘rotte appel’.

Aan leiding van deze uitspraken zijn de kritieken van Shearer aan het adres van huidig Newcastle trainer Sir Bobby Robson. Vijf jaar lang heeft Gullit gezwegen over zijn aanvaringen met Shearer, maar nu is het volgens hem tijd om de waarheid aan het licht te brengen. In de BBC rubriek News of the World zei hij het volgende:

“Het was van begin af aan al duidelijk dat Shearer en ik niet op één lijn lagen en als gevolg daarvan wilde hij niet onder mij spelen, toen heb ik hem recht in het gezicht gezegd dat ik hem de meest overschatte speler vond die ik ooit had gezien”.

”Hij denkt alleen maar aan zich zelf, hij had het altijd over zijn goals en nooit over de teamprestatie. Ik ben van mening dat wanneer je wilt slagen als team je dan ook in het belang van het team moet spelen, maar Alan weigerde dat”.

De gehele affaire had een te negatieve invloed op het presteren en op het eind werd het een strijd die ik niet kon winnen. Hij was op dat moment Engelands lieveling, aanvoerder en was zijn club trouw gebleven, dit zorgde er allemaal voor dat hij zich groter voelde dan de club”.

”Wat kon het bestuur doen? Wanner zei mij hadden gesteund dan hadden ze iedereen tegen zich opgezet. Daarnaast waren een aantal spelers die zich naast Shearer schaarde omdat ze bang waren voor het verliezen van hun plek in de selectie.”

”Als manager had ik hem verteld dat ik wilde dat hij veel ging scoren, maar op en andere manier. Hij was het hier niet mee eens en nam niet eens de moeite om het te proberen. Hierdoor zal hij nooit prijzen winnen, omdat hij zich simpelweg niet wil aanpassen.””Natuurlijk scoorde hij een aantal geweldige doelpunten, maar daarmee redt je het niet. Het gehele team moet er staan om prijzen te winnen, maar hij kon zich niet vinden in die visie, omdat hij dan niet meer het middelpunt van de aandacht was.”

”Ik weet hoe Shearer in werkelijkheid is, hij lijkt zo onschuldig, maar ik vond dat de buitenwereld ook eens de andere kant te horen kreeg. Het verbaasde me dan ook totaal niet dat nu ook Sir Bobby Robson problemen met hem heeft”.

Bron: voetbalzone.nl

Ik vind het een beetje kinderachtig om hem na 5 jaar, nog na te trappen.
Oud 08-03-2004, 08:12
Verwijderd
mjuh, maar aan de andere kant, als Gullit gelijk heeft, dan is het wel een enorme lul die Shearer...en een te groot ego heeft die gast, maar dat weet iedereen...
Oud 08-03-2004, 09:32
Verwijderd
Citaat:
Alexanchez schreef op 07-03-2004 @ 17:34:
Ik vind het een beetje kinderachtig om hem na 5 jaar, nog na te trappen.
Ik niet, het is gebeurd, en het zal voor de rest toch geen invloed meer hebben op Shaerer denk ik. Wel een arrogante zak zeg, als we Gullit moeten geloven. Dat had ik niet van Shaerer gedacht eerlijk gezegd.
Oud 08-03-2004, 09:52
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Voordat dit verhaal bekent werd wist toch iedereen wel dat Alan Shearer een arrogante lul was?
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Oud 08-03-2004, 11:34
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
de manier van juichen van Shearer vind ik nog het ergst
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Oud 08-03-2004, 15:27
L1
Avatar van L1
L1 is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 08-03-2004 @ 12:34:
de manier van juichen van Shearer vind ik nog het ergst
ik vond het altijd wel een sympathieke gozer....niet dus

het juichen is wel
__________________
No intensity, no victory
Oud 08-03-2004, 15:50
Alexanchez
Avatar van Alexanchez
Alexanchez is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 08-03-2004 @ 12:34:
de manier van juichen van Shearer vind ik nog het ergst
Shearers manier van juichen =
Oud 08-03-2004, 19:40
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
hup rechterhand omhoog en een eind weg rennen

nog een leuke;

Beckham: 'Ik kost voor Abramovich 196 miljoen euro'

Als Roman Abramovich volgend seizoen David Beckham aan zijn selectie wil toevoegen, zal hij met 196 miljoen euro over de brug moeten komen. Beckham heeft in zijn contract met Real Madrid namelijk een 'buy-out' clausule opgenomen, die op 140 miljoen pond ligt. Dit vertelde Beckham aan The Sun.

Mocht Abramovich wel kooplustig Beckham willen halen, dan wordt de 28-jarige Engels international in één klap 's werelds duurste speler. Hij zal daarmee het drievoudige kosten van wat Real Madrid in 2001 voor Zinedine Zidane betaalde, namelijk een slordige 66 miljoen euro.
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Oud 08-03-2004, 19:56
L1
Avatar van L1
L1 is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 08-03-2004 @ 20:40:
hup rechterhand omhoog en een eind weg rennen

nog een leuke;

Beckham: 'Ik kost voor Abramovich 196 miljoen euro'

Als Roman Abramovich volgend seizoen David Beckham aan zijn selectie wil toevoegen, zal hij met 196 miljoen euro over de brug moeten komen. Beckham heeft in zijn contract met Real Madrid namelijk een 'buy-out' clausule opgenomen, die op 140 miljoen pond ligt. Dit vertelde Beckham aan The Sun.

Mocht Abramovich wel kooplustig Beckham willen halen, dan wordt de 28-jarige Engels international in één klap 's werelds duurste speler. Hij zal daarmee het drievoudige kosten van wat Real Madrid in 2001 voor Zinedine Zidane betaalde, namelijk een slordige 66 miljoen euro.
Al wil die Abramovich 3 Beckhammen kopen
__________________
No intensity, no victory
Oud 08-03-2004, 20:15
Uitgeluld
Avatar van Uitgeluld
Uitgeluld is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 08-03-2004 @ 20:40:
hup rechterhand omhoog en een eind weg rennen

nog een leuke;

Beckham: 'Ik kost voor Abramovich 196 miljoen euro'

Als Roman Abramovich volgend seizoen David Beckham aan zijn selectie wil toevoegen, zal hij met 196 miljoen euro over de brug moeten komen. Beckham heeft in zijn contract met Real Madrid namelijk een 'buy-out' clausule opgenomen, die op 140 miljoen pond ligt. Dit vertelde Beckham aan The Sun.

Mocht Abramovich wel kooplustig Beckham willen halen, dan wordt de 28-jarige Engels international in één klap 's werelds duurste speler. Hij zal daarmee het drievoudige kosten van wat Real Madrid in 2001 voor Zinedine Zidane betaalde, namelijk een slordige 66 miljoen euro.
Dit is niet lief meer..
__________________
VAK 410->RED&WHITE FIGHTERS
Oud 08-03-2004, 21:12
Verwijderd
Even tussendoor, deze vond ik in het online 't Wereldje op www.vi.nl:

• Ronald Koeman heeft een verklaring gevonden voor het slechte spel van Ajax: 'De spelers zijn zenuwachtig over de uitslag van hun CITO-toets.'
Oud 08-03-2004, 21:19
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Citaat:
Nixje schreef op 08-03-2004 @ 22:12:
Even tussendoor, deze vond ik in het online 't Wereldje op www.vi.nl:

• Ronald Koeman heeft een verklaring gevonden voor het slechte spel van Ajax: 'De spelers zijn zenuwachtig over de uitslag van hun CITO-toets.'
ja die was geweldig
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Oud 09-03-2004, 09:54
Verwijderd
NAC Fansite www.derat.nl beste site van heel Brabant
--> http://www.derat.nl/int/nl/nieuws/ni...uw.asp?id=6275
Oud 09-03-2004, 12:24
mrhanky
Avatar van mrhanky
mrhanky is offline
Ook wel een apart bericht van vi.nl

'Finale 74 overspelen of beker naar Nederland'

9/3/2004 10:03

Vraag Nederlandse voetballiefhebbers welk voetbalmoment hen de meeste frustraties bezorgt, dan zal de meerderheid verwijzen naar de verloren WK-finale van 1974. 'Zijn we er toch ingetuind', gilde tv-verslaggever Herman Kuiphof destijds al tijdens de live-reportage. Harry Walstra, een voetballiefhebber uit Sneek wil de wedstrijd over laten spelen, omdat de Duitsers met een niet-speelgerechtigde speler aan de aftrap waren verschenen.
De speler in kwestie is Rainer Bonhof, de huidige assistent van de Schotse bondscoach Berti Vogts. En de aanleiding van het verhaal is gedateerd. In 1981 vertelde de middenvelder in Voetbal International dat hij was geboren als Nederlander, zij het in de Duitse stad Emmerich, net over de grens. Vanwege zijn voetbaltalent haalde de Duitse voetbalbond (DFB) Bonhof over om van nationaliteit te veranderen. Hetgeen gebeurde in 1970, en ook de andere gezinsleden kregen de Duitse nationaliteit dankzij de DFB.

Maar, zo bekende Bonhof, voordat hij de Duitse nationaliteit kreeg, had hij al voor een West-Duitse nationale jeugdploeg gespeeld. Dat deed Bonni op 18 oktober 1969, nota bene in Geleen tegen Nederland. Harry Walstra, een voetballiefhebber uit Sneek, deed onlangs navraag en kreeg bevestiging van de voormalig woordvoerder van de DFB, Wolfgang Niersbach: 'Er is een overtreding gemaakt. Rainer Bonhof had in München hooguit in Oranje-shirt mogen meedoen.' Walstra in de Leeuwarder Courant: 'Ik heb ook een document van Bonhofs oude club Borussia Mönchengladbach. Daarin staat dat hij nooit voor het Duitse team had mogen spelen.'

Het meespelen van Bonhof in de finale van 1974 zit Walstra zo dwars, dat hij probeert die eindstrijd over te laten spelen. Het liefst op 7 juli in Emmerich, exact dertig jaar na het gewraakte duel in München. Hij zou al toezeggingen hebben van René van de Kerkhof, Johnny Rep, George Schwarzenbeck, Jurgen Grabowski, Bernd Holzenbein en Wolfgang Overath.

'Lukt dat niet, dan moet de uitslag ongeldig verklaard worden. Regels zijn regels, in plaats van 2-1 moet er 0-3 in de geschiedenisboeken komen te staan.' En nog stelliger: 'Rainer Bonhof is als Nederlander geboren en omdat hij in de WK-finale van 1974 tègen Oranje speelde, moet Franz Beckenbauer persoonlijk de wereldbeker naar Amsterdam brengen.'
__________________
toch best interessant zo'n sig. Je zit er al paar seconde naar te kijken en je hebt er nu nog steeds geen genoeg van? Nou vooruit dan maar, ik stop nu
Oud 09-03-2004, 17:31
nickèsz
nickèsz is offline
vind ik wel!!
__________________
een echte vent word geen agent!:D
Oud 09-03-2004, 22:38
mrhanky
Avatar van mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
nickèsz schreef op 09-03-2004 @ 18:31:
vind ik wel!!
En dan, een tocht door de grachten? heel nederland feesten?
__________________
toch best interessant zo'n sig. Je zit er al paar seconde naar te kijken en je hebt er nu nog steeds geen genoeg van? Nou vooruit dan maar, ik stop nu
Oud 09-03-2004, 22:44
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
mrhanky schreef op 09-03-2004 @ 23:38:
En dan, een tocht door de grachten? heel nederland feesten?
In de grachten van welke stad dan ook behalve Amsterdam? Goed plan
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Oud 10-03-2004, 07:27
mrhanky
Avatar van mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 09-03-2004 @ 23:44:
In de grachten van welke stad dan ook behalve Amsterdam? Goed plan
Heeft groning dan zoveel km aan grachten?
__________________
toch best interessant zo'n sig. Je zit er al paar seconde naar te kijken en je hebt er nu nog steeds geen genoeg van? Nou vooruit dan maar, ik stop nu
Oud 10-03-2004, 10:35
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
mrhanky schreef op 10-03-2004 @ 08:27:
Heeft groning dan zoveel km aan grachten?
Ga er niet vanuit maar dat boeit niet.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Oud 10-03-2004, 13:26
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
mrhanky schreef op 09-03-2004 @ 13:24:
Ook wel een apart bericht van vi.nl

'Finale 74 overspelen of beker naar Nederland'

9/3/2004 10:03

Vraag Nederlandse voetballiefhebbers welk voetbalmoment hen de meeste frustraties bezorgt, dan zal de meerderheid verwijzen naar de verloren WK-finale van 1974. 'Zijn we er toch ingetuind', gilde tv-verslaggever Herman Kuiphof destijds al tijdens de live-reportage. Harry Walstra, een voetballiefhebber uit Sneek wil de wedstrijd over laten spelen, omdat de Duitsers met een niet-speelgerechtigde speler aan de aftrap waren verschenen.
De speler in kwestie is Rainer Bonhof, de huidige assistent van de Schotse bondscoach Berti Vogts. En de aanleiding van het verhaal is gedateerd. In 1981 vertelde de middenvelder in Voetbal International dat hij was geboren als Nederlander, zij het in de Duitse stad Emmerich, net over de grens. Vanwege zijn voetbaltalent haalde de Duitse voetbalbond (DFB) Bonhof over om van nationaliteit te veranderen. Hetgeen gebeurde in 1970, en ook de andere gezinsleden kregen de Duitse nationaliteit dankzij de DFB.

Maar, zo bekende Bonhof, voordat hij de Duitse nationaliteit kreeg, had hij al voor een West-Duitse nationale jeugdploeg gespeeld. Dat deed Bonni op 18 oktober 1969, nota bene in Geleen tegen Nederland. Harry Walstra, een voetballiefhebber uit Sneek, deed onlangs navraag en kreeg bevestiging van de voormalig woordvoerder van de DFB, Wolfgang Niersbach: 'Er is een overtreding gemaakt. Rainer Bonhof had in München hooguit in Oranje-shirt mogen meedoen.' Walstra in de Leeuwarder Courant: 'Ik heb ook een document van Bonhofs oude club Borussia Mönchengladbach. Daarin staat dat hij nooit voor het Duitse team had mogen spelen.'

Het meespelen van Bonhof in de finale van 1974 zit Walstra zo dwars, dat hij probeert die eindstrijd over te laten spelen. Het liefst op 7 juli in Emmerich, exact dertig jaar na het gewraakte duel in München. Hij zou al toezeggingen hebben van René van de Kerkhof, Johnny Rep, George Schwarzenbeck, Jurgen Grabowski, Bernd Holzenbein en Wolfgang Overath.

'Lukt dat niet, dan moet de uitslag ongeldig verklaard worden. Regels zijn regels, in plaats van 2-1 moet er 0-3 in de geschiedenisboeken komen te staan.' En nog stelliger: 'Rainer Bonhof is als Nederlander geboren en omdat hij in de WK-finale van 1974 tègen Oranje speelde, moet Franz Beckenbauer persoonlijk de wereldbeker naar Amsterdam brengen.'
Ik wilde dit net posten

Reactie van Duitsland:

Duitsland heeft zijn excuses aangeboeden en heeft voorgesteld dat vijf spelers die toen op het veld stonden een penalty zouden nemen.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 10-03-2004, 13:33
Verwijderd
Ronaldo wordt in eigen land een stripheld, zo meldt het Algemeen Dagblad. De aanvaller van Real Madrid en het Braziliaanse nationale elftal zal vanaf juli dit jaar een tijdschrift uitgeven, waarin zijn avonturen op en buiten de velden worden weergegeven in een strip.

De Braziliaanse kunstenaar Mauricio de Sousa zal de strip gaan tekenen. Eerder tekende Mauricio al soortgelijke strips over Pele en de in 1994 verongelukte Formule-I-coureur Ayrton Senna. Ronaldo meldde overigens ook dat hij plannen heeft om een animatiefilm over zijn loopbaan te maken.

www.voetbalzone.nl
Oud 10-03-2004, 13:49
mrhanky
Avatar van mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 10-03-2004 @ 14:26:
Ik wilde dit net posten

Reactie van Duitsland:

Duitsland heeft zijn excuses aangeboeden en heeft voorgesteld dat vijf spelers die toen op het veld stonden een penalty zouden nemen.
da's niet eerlijk, ze weten dat penalty's onze zwakte is
__________________
toch best interessant zo'n sig. Je zit er al paar seconde naar te kijken en je hebt er nu nog steeds geen genoeg van? Nou vooruit dan maar, ik stop nu
Oud 10-03-2004, 13:50
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
mrhanky schreef op 10-03-2004 @ 14:49:
da's niet eerlijk, ze weten dat penalty's onze zwakte is
Da's de mop juist.


Dit is niet de officiële reactie van Duitsland trouwens.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 10-03-2004, 14:17
mrhanky
Avatar van mrhanky
mrhanky is offline
Citaat:
Methuselah schreef op 10-03-2004 @ 14:50:
Da's de mop juist.


Dit is niet de officiële reactie van Duitsland trouwens.
k had al zo'n vermoeden , Maar ach, beetje posten is nooit weg
__________________
toch best interessant zo'n sig. Je zit er al paar seconde naar te kijken en je hebt er nu nog steeds geen genoeg van? Nou vooruit dan maar, ik stop nu
Oud 10-03-2004, 15:42
nickèsz
nickèsz is offline
zou nou niet echt blij zijn om op die manier wereldkampioen te worden, maar ach als je duitsland er mee kan naaien
__________________
een echte vent word geen agent!:D
Oud 11-03-2004, 11:07
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Stadionverbod voor eieren gooien

Zes fans van Go Ahead Eagles hebben een stadionverbod van 2 jaar gekregen, omdat ze vrijdag de spelersbus van hun eigen club met eieren bekogeld hadden.

Go Ahead verloor vrijdag bij Sparta. In een open brief lieten de fans weten, dat ze alleen hun onvrede wilden uiten over de slechte prestaties van hun club.


Een verslag:

Quote:
Een ei hoort erbij

Vrijdag is de spelersbus bekogeld met eieren. Het was de bedoeling dat dit een ludieke actie zou worden, maar is door de media erg negatief onder de aandacht gebracht. Ik wil hierbij uitleggen waarom dit gebeurd is en hoe het zover gekomen is.

We hebben de spelers het hele seizoen gesteund met veel liefde maar zodra er spelers een aanbieding van een andere club kregen, werd het minder van hun kant. De prestaties op het veld werden minder, want ze hadden het contract toch al binnen en keken als bijvoorbeeld Yildirim alleen nog maar naar Hoerenveen of die wel Europees voetbal zouden halen. Ze lopen als zoutzakken in het veld en lijken met hun hoofd al helemaal niet meer in Deventer.

Door die slechte prestaties komt er bij de fanatieke supporters een bepaalde emotie naar boven die veel mensen misschien niet zullen begrijpen. Zoals wat er vrijdag na de uitwedstrijd tegen Sparta is gebeurd is helemaal geen verkeerde bedoeling geweest, maar omdat wij een paar eieren gooiden vond de politie het nodig ons neer te slaan of ons met honden op te jagen en zelfs met pepperspray te spuiten. Daardoor krijgen wij als supporter, die een hart voor de club hebben een verkeerde stempel van buitenstaanders, terwijl we die niet verdienen. Wij zijn net als elke andere supporter, maar misschien iets fanatieker in bepaalde dingen. De actie van afgelopen vrijdag was om de spelers duidelijk te maken dat wij betere prestaties willen zien en niet een slappe hap op het veld.

De actie wordt door Go Ahead Eagles en de media nu alleen maar gebruikt om ons een slechte naam te geven en die naam is al niet zo goed meer. Wij zijn jongens die altijd achter de club hebben gestaan. Jongens die hun club altijd uit en thuis hebben gesteund en dan krijg je als antwoord van Directeur Swart dat ze die jongens niet meer in het stadion willen hebben. Ik vind dat te schandalig voor woorden dat hij dat durft te zeggen. Hij heeft ook nooit eens een kijkje bij de jongens genomen of proberen contact te zoeken om zo dichter bij elkaar te komen.
Ik hoop dat met deze brief de buitenstaanders duidelijk is gemaakt waarom we deze actie gedaan hebben om zo eventuele vooroordelen de kop in te drukken. bron: http://www.roodgeel.com/
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Oud 11-03-2004, 13:16
Verwijderd
Toeschouwer trekt broek grensrechter omlaag

11/3/2004 12:07

De toeschouwers bij het duel tussen Young Stars Eeklo en FC Zelzate in de Oost-Vlaamse derde provinciale waren dit weekend getuige van een opmerkelijk voorval. Bij grensrechter Jacky Temmerman werd tijdens de wedstrijd zijn broek naar beneden getrokken, waarna de wedstrijd werd gestaakt. De dader was toeschouwer Thomas De Meyere, een negentienjarige speler van het naburige KFC Eeklo.
'Normaal doe ik zoiets niet, maar we hadden al de hele wedstrijd grapjes gemaakt met die lijnrechter. Het leek me een toffe vent en plots kwam er het idee om zijn broek af te trekken. Ik was in een jolige bui en opgefokt door vrienden', gaf de Belgische broekaftrekker De Meyere toe in Het Laatste Nieuws.

Spijt had hij al snel van de opmerkelijke actie. 'Ik deed het niet voor geld of bier, maar voor de lol. Stom en kinderachtig, ik weet het. Maar ja, nu is het te laat, hè. Jammer genoeg kan ik de klok niet terugdraaien. Weet je dat ik beschaamd ben om op straat te komen? Ik hoop dat de lijnrechter mijn excuses aanvaardt en dat iedereen beseft dat ik enorm veel spijt heb.'

De kans dat slachtoffer Temmerman hem vergeeft, lijkt klein. 'Ik stond daar schoon met mijn billen bloot. Ik ben belachelijk gemaakt voor ruim honderd mensen. Omdat dat ventje dat plezant vond. Ik hoop dat de dader een gepaste straf krijgt', aldus Temmerman, die stopt met vlaggen. 'Dat ze maar een andere zot zoeken die zijn broek wil laten aftrekken voor 20 euro per match.'

De Meyere bestrijdt overigens dat de grensrechter in zijn blote kont te kijk stond. 'Ik trok enkel zijn broek omlaag, zijn onderbroek bleef op zijn plaats. En gelukkig had hij een lang shirt aan zodat alles bedekt bleef.'

Buiten Temmerman heeft De Meyere zich ook niet populair gemaakt bij Young Boys. 'We zitten in acuut degradatiegevaar. We leidden met 3-1 tegen de nummer twee! En dan dit. Onze spelers, die door het incident geen winstpremies kregen, zijn woest op dat gastje', liet een woordvoerder van de club weten.
Oud 11-03-2004, 15:36
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Citaat:
Nixje schreef op 11-03-2004 @ 14:16:
Toeschouwer trekt broek grensrechter omlaag

11/3/2004 12:07

*knip*
Shit je was me voor
Oud 11-03-2004, 18:31
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
www.langsdelijn.nl

Tonnie van Leeuwen: al bij leven een legende

Een vroege dood heeft altijd iets onrechtvaardigs. Een gevoel dat bij het overlijden van een groot talent een extra dimensie krijgt: de tragiek van een nooit, of onvolledig ingeloste belofte. In de nacht van 14 op 15 juni 1971 verongelukte op 28-jarige leeftijd Tonnie van Leeuwen, volgens velen de beste clubkeeper die Nederland heeft gekend. De 'Leeuw van Groningen' reed, door slaap overmand, tussen Zwolle en Meppel frontaal met zijn witte Mercedes in op een vrachtwagen met betonbuizen en overleed ter plekke. Hij liet een vrouw, een zoontje, een dochtertje en, zo bleek vele jaren later, nog een zoontje achter.

Van Leeuwen was in gezelschap van zijn vrouw op de terugweg vanuit Rotterdam. Daar had hij, wrang genoeg, een prijs ontvangen voor de minst gepasseerde doelman uit het betaald voetbal. Er was voor hem een kamer in het Hilton gereserveerd, maar die sloeg hij af. Zijn vrouw wilde graag terug naar Peize. Martin Koeman en Piet Fransen, destijds ploeggenoten bij GVAV, herinneren zich de onheilstijding nog als de dag gisteren. "Het had heel anders kunnen lopen", stelt Koeman met spijt in zijn stem. "We waren uitgenodigd om met z'n allen met de bus naar Rotterdam te gaan. Omdat verscheidene spelers er niet waren, bleven er te weinig over. Daarop ging Van Leeuwen met de auto." Fransen's eerste reactie was vol ongeloof. "Dat is onmogelijk, reageerde ik toen in het nieuws hoorde", weet Fransen nog. "Toen bleek dat het waar was, heb ik echt een verschrikkelijke blackout gehad".

Bij leven was Tonnie van Leeuwen, vooral in Groningen, al een legende. GVAV nam de Gouwenaar in 1963 over van Sparta, als vervanger voor Otto Roffel. Aanvankelijk speelde hij achter Pim Doesburg de tweede viool, maar al snel zou Van Leeuwen uitgroeien tot de vaste sluitpost van de Groningers. Wie hem heeft zien spelen, is eensluidend in zijn oordeel. Van Leeuwen was van het kaliber-Jasjin: een geweldenaar, een onverschrokken heerser in 'de zestien-meter'. Wie niet het geluk heeft hem in levende lijve te hebben aanschouwd, raakt alleen van de actiefoto's al onder de indruk. Prachtige houding, atletische sprongen: de stijl en klasse druipen er vanaf.

Niet alleen de dood is er debet aan dat de naam en faam van 'de leeuw' zich niet tot ver over de landsgrenzen verspreidde. Van Leeuwens optreden op het internationale toneel vloekte hardgrondig met zijn prestaties bij GVAV. Slechts twee caps verzamelde de doelman. Beide EK-kwalificatieduels in 1967 (4-3 in Leipzig tegen de DDR en 2-1 in Boedapest tegen Hongarije) gingen verloren. Bij de nederlaag in de DDR liet Van Leeuwen zich verrassen door hoge inswingers. Vier corners, vier goals. Waren het zenuwen, was het de deprimerende entourage in de communistische heilstaat of misschien toch gewoon het verblindende kunstlicht dat de doelman de das omdeed? Zeker zullen we het nooit weten. In ieder geval kreeg de sluitpost in de pers en van zijn medespelers de Zwartepiet toegeschoven.

In een legendarische wedstrijd bij Ajax (0-1 winst voor GVAV) nam Van Leeuwen zijn sportieve revanche. Koeman: "Dat vergeet ik mijn hele leven niet. Vooral in de eerste tien minuten was het een bombardement van Ajax' kant . Van Leeuwen pakte alles met fenomenale reddingen. Hij ging op de schouders van Ajax-supporters van het veld." Zijn beloning was een tweede uitnodiging uit Zeist. In Boedapest volgde ruim een maand later na het echec van Leipzig een nieuwe desillusie. De doelman werd tegen de Hongaren in de rust gewisseld. Te nerveus, zo luidde het vernietigende oordeel. Een nieuwe invitatie van de bond bleef uit.

Enige jaren geleden beleefden de kenners van het fenomeen-Van Leeuwen een déjà vu, toen Veendam-doelman Richard Vennema wereldkundig maakte de (buitenechtelijke) zoon van Van Leeuwen te zijn. De gelijkenis met zijn vader was in vele opzichten treffend. Piet Fransen, die altijd al had geweten van de gevolgen van het slippertje van zijn vriend, kreeg er de rillingen van als hij Vennema zag keepen: "Het was één en al Van Leeuwen". Ook Vennema's keeperscarrière kwam nooit tot volle wasdom. Net voordat hij de overstap naar FC Groningen zou maken, gooide een blessure roet in het eten.

Eén dag na het overlijden van zijn beroemdste speler ging ook de club GVAV ter ziele. De club ging verder als FC Groningen, waarvoor Van Leeuwen dus nooit uitkwam. Een tribune in het Oosterpark draagt desalniettemin de naam van Van Leeuwen, de beste clubkeeper van Nederland.
Wist niet waar het moest maar het is wel een leuk verhaal over de legende van Groningen.
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Oud 16-03-2004, 15:15
mrhanky
Avatar van mrhanky
mrhanky is offline
Politie lacht niet om Beerschot-mooners

16/3/2004 13:19

De vier spelers van GB Antwerpen die na de streekderby tegen SK Beveren (0-0) hun blote kont toonden aan de fans van Beveren, kunnen rekenen op een bekeuring. Het moonen als antwoord op het gesar van de Beveren-aanhang vond geen goedkeuring bij een plaatselijke politie-agent.
België is de laatste tijd sowieso in de ban van de blote billen. Bij het duel in de Oost-Vlaamse derde provinciale tussen Young Stars Eeklo en FC Zelzate trok een toeschouwer de broek van een grensrechter uit joligheid naar beneden. Tot groot ongenoegen van het slachtoffer, die stopt als lijnrechter. 'Dat ze maar een andere zot zoeken die zijn broek wil laten aftrekken voor 20 euro per match.'
__________________
toch best interessant zo'n sig. Je zit er al paar seconde naar te kijken en je hebt er nu nog steeds geen genoeg van? Nou vooruit dan maar, ik stop nu
Oud 16-03-2004, 18:26
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Beerschot
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Oud 16-03-2004, 21:09
tinus11
Avatar van tinus11
tinus11 is offline
Citaat:
mrhanky schreef op 16-03-2004 @ 16:15:
Politie lacht niet om Beerschot-mooners

'Dat ze maar een andere zot zoeken die zijn broek wil laten aftrekken voor 20 euro per match.'
voor 20 euro?? en dan zeggen ze dat vlagzwaaiers hier weinig betaald krijgen...
of zouden de lijnracers daar bijsnabbelen bij bepaalde feestjes...

over opmerkelijk gesproken
__________________
"Uit goude korenaren schiep God de Schaijkenaren, en uit het restant de rest van Nederland"
Oud 16-03-2004, 21:30
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
tinus11 schreef op 16-03-2004 @ 22:09:
voor 20 euro?? en dan zeggen ze dat vlagzwaaiers hier weinig betaald krijgen...
of zouden de lijnracers daar bijsnabbelen bij bepaalde feestjes...

over opmerkelijk gesproken
Jij kent het verhaal niet dus

Dat ging om een weddenschap tussen een aantal supporters in een melige bui, 1 van die supporters trok dus de broek omlaag van die grens voor 20€
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Oud 17-03-2004, 21:32
Ketjing
Avatar van Ketjing
Ketjing is offline
Geen bericht, maar een raar iets wat ik gezien heb.
Aleksander Rankovic kreeg het van binnen de 16 voor elkaar tegen de onderste dwarsbalk te schieten van de dakondersteuning. Hieronder is te zien hoe hoog dat wel niet is
__________________
[QUOTE=Miek;29666509]Ik dacht dat Ketjing een buitenlander was :p[/QUOTE][QUOTE=Lilith;30445293]Ketjing is.. knap. :eek:[/QUOTE]
Oud 17-03-2004, 22:54
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
Ketjing schreef op 17-03-2004 @ 22:32:
Geen bericht, maar een raar iets wat ik gezien heb.
Aleksander Rankovic kreeg het van binnen de 16 voor elkaar tegen de onderste dwarsbalk te schieten van de dakondersteuning. Hieronder is te zien hoe hoog dat wel niet is
[afbeelding]
Daar zouden ze 2goals voor moeten krijgen
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Oud 18-03-2004, 18:19
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
EmilioFCG schreef op 16-03-2004 @ 22:30:
Jij kent het verhaal niet dus

Dat ging om een weddenschap tussen een aantal supporters in een melige bui, 1 van die supporters trok dus de broek omlaag van die grens voor 20€
Jij kent 't ook niet. He did it just for fun. Geen weddenschap, die grensrechter leek hem gewoon wel 'n coole kerel die dat wel kon hebben. Leuk om zo iemand z'n hobby af te nemen.


€20 is niet veel, maar ook niet weinig: derde provinciale is't op één na laagste niveau dat je hebt in België. (1ste klasse, 2de klasse, 3de klasse A en B, 4de klasse A, B, C en D (ook wel bevordering genoemd), 1ste provinciale (verschillende reeksen per provincie, A, B, C enzovoort), 2de provinciale, 3de provinciale en 4de provinciale. Daaronder heb je cafévoetbal.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Oud 18-03-2004, 18:39
tinus11
Avatar van tinus11
tinus11 is offline
dan is het idd niet respectabel weinig idd. ik wil ook wel voor 20 jeuro een vlag 90 minuten vasthouden bij ons 1e.

bij ons doen clubvlaggers dat. dus is het bericht dat ze in belgie betaalde grensjagers bij de lagere amateurklasse hebben al opmerkelijk
__________________
"Uit goude korenaren schiep God de Schaijkenaren, en uit het restant de rest van Nederland"
Oud 19-03-2004, 14:13
EmilioFCG
Avatar van EmilioFCG
EmilioFCG is offline
__________________
Wie weet wat je hier neer moet zetten?
Oud 19-03-2004, 14:16
tinus11
Avatar van tinus11
tinus11 is offline
geweldig plaatje...
__________________
"Uit goude korenaren schiep God de Schaijkenaren, en uit het restant de rest van Nederland"
Oud 19-03-2004, 14:27
Verwijderd
whaha
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Vrije tijd Opmerkelijke Sportberichten, deel IV.
Verwijderd
332 17-12-2008 11:58
Vrije tijd Opmerkelijke Sportberichten, deel III
Gimme more beer
500 29-09-2006 14:00
Vrije tijd Eredivisie topic 2005 - 2006, deel II
Gimme more beer
500 26-03-2006 20:37
Vrije tijd Opmerkelijke sportberichten
USPalermo
500 01-01-2005 23:01
Vrije tijd 'Zidane stopt als Frans international'
MissCzechMeOut
14 17-08-2004 21:04
De Kantine Spam
sextinction
52 27-03-2004 12:12


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.