Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2004, 12:37
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Zoveel berichten, en niet in 1 bericht een rede waarom het verboden zou moeten worden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2004, 12:59
Verwijderd
Sommige mensen zijn nou eenmaal helaas niet tolerant.
Je weet hoe dat gaat in een maatschappy als dit.
Je ziet er anders uit, dus word je gepest.
Men begrijpt je niet, dus word je gepest.
Het is net als de middelbare.

Jammer is dat...mensen vrezen het onbekende.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 13:29
Legend Of Rusj@
Avatar van Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
Ik denk dat maken heeft met de nieuwe Moslim haat, veel van die nazi type's haten Moslims omdat een paar verkeerde moslim de laaste tijd niet veel goede dingen hebben gedaan in naam van Allah (in naam van hun zelf maarja) En als een paar mensen het doen is gelijk het geloof slecht
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Justjoop schreef op 27-05-2004 @ 14:29 :
Ik denk dat maken heeft met de nieuwe Moslim haat, veel van die nazi type's haten Moslims omdat een paar verkeerde moslim de laaste tijd niet veel goede dingen hebben gedaan in naam van Allah (in naam van hun zelf maarja) En als een paar mensen het doen is gelijk het geloof slecht
Precies, nu denken sommige mensen, die nogal kortzichtig zijn, dat iedere moslim vliegtuigen wil kapen, dynamiet riemen omhebben ect ect.

Maar gelukkig ken ik geen mensen die moslims haten. Ik ben er zelf nog nooit 1 tegen gekomen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 13:46
Bart Klink
Bart Klink is offline
Nederland is een geseculariseerde staat, dat wil zeggen dat kerk een staat gescheiden zijn. Geen religieuze symbolen in ambtelijke functies dus.

Wat mensen daarbuiten doen, maat mij niet uit.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 13:50
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 27-05-2004 @ 13:59 :
Sommige mensen zijn nou eenmaal helaas niet tolerant.
Je weet hoe dat gaat in een maatschappy als dit.
Je ziet er anders uit, dus word je gepest.
Men begrijpt je niet, dus word je gepest.
Het is net als de middelbare.

Jammer is dat...mensen vrezen het onbekende.
Je overdrijft schromelijk. Hoezo worden moslims gepest?
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 13:59
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 27-05-2004 @ 14:50 :
Je overdrijft schromelijk. Hoezo worden moslims gepest?
Ik bedoel niet letterlijk 'pesten'. T was een vergelijking met de middelbare waar sommige kinderen grpest worden.
Ik heb het blijkbaar niet duidelijk neergezet.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 14:01
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Omdat het een plicht is, geen functioneel nu heeft, lelijk is, ongezond is en in een andere cultuur thuishoort.
Ik loop ook niet met een speer door de stad, doen ze in Afrika ook.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 14:21
Verwijderd
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 27-05-2004 @ 15:01 :
doen ze in Afrika ook.
Correctie: dat doen sommige volkeren in Afrika. En nog sommige indianen in Amerika en de inboorlingen van Australie.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 14:21
Verwijderd
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 27-05-2004 @ 15:01 :

Ik loop ook niet met een speer door de stad, doen ze in Afrika ook.


Dat heeft dan ook niets met een godsdienst te maken, maar als jij je daar prettig bij voelt, wie houdt je tegen..?

De Islam hoort bij geen enkele CULTUUR. Houd dat effe gescheiden, wil je?

Enneuh..Ik heb niets tegen een hoofddoek, ieder mag zelf bepalen wat ie aan wilt, daar hoort niemand over te beslissen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 14:23
Verwijderd
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 27-05-2004 @ 15:01 :
Omdat het een plicht is, geen functioneel nu heeft, lelijk is, ongezond is en in een andere cultuur thuishoort.
Ik loop ook niet met een speer door de stad, doen ze in Afrika ook.
EDIT: Mu verwoorde het beter hieronder.

@Mu

Laatst gewijzigd op 27-05-2004 om 14:51.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 14:25
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 27-05-2004 @ 14:46 :
Nederland is een geseculariseerde staat, dat wil zeggen dat kerk een staat gescheiden zijn. Geen religieuze symbolen in ambtelijke functies dus.

Wat mensen daarbuiten doen, maat mij niet uit.
Je vergeet dat geseculariseerdheid geen atheďsme veronderstelt, maar juist ontkerklijkte Godsdienstvrijheid.

Religie is namelijk zeer moeilijk te definiëren; zeer veel dingen kunnen onder religieuze uitingen vallen en zouden dan verboden moeten worden. Heeft de man in pak soms geen "pak-religie"?

Iets schrijft hem immers voor dat pak te dragen. In dit geval zou dat de overheid zijn. En dat is nou juist het punt van een samenleving waar vrijheid van Godsdienst is; de overheid is op dat punt God niet. De mens mag zelf zijn God en diens voorschriften kiezen. Wat dat betreft kunnen we zelfs aan Amerika nog een voorbeeld nemen, daar hebben ze het niet eens over dit soort troep.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 14:27
Mu
Avatar van Mu
Mu is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 27-05-2004 @ 15:01 :
Omdat het een plicht is, geen functioneel nu heeft, lelijk is, ongezond is en in een andere cultuur thuishoort.
Ik loop ook niet met een speer door de stad, doen ze in Afrika ook.
Al je argumenten hebben volledig geen fundering. Waar heb je het over?

Het gaat er juist om dat het lelijk is, zodat deze meisjes niet meer door hun mooie zwarte haren aantrekkelijk zijn voor mannen.

Functioneel nut heeft het dus ook.

Bovendien is het een deel van de Godsdienst geworden, en alleen daarom heeft het dus nut.

En cultuur is niet af te sluiten.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 15:35
Legend Of Rusj@
Avatar van Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
Is net zo zeggen dat joden geen keppeltje moggen dragen, en christenen geen kruisje mogen dragen
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 16:40
Verwijderd
er is niks met een hoofddoek en dat verbieden is bullshit... verbied dan alles wat met geloof te maken heeft.

en in vele oosterse landen loopt echt niet iedereen met een hoofddoek zoals men hier denkt heb ik me laten vertellen door n marokkaanse vriendin.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 16:50
professor2
professor2 is offline
Citaat:
S. schreef op 27-05-2004 @ 15:21 :


De Islam hoort bij geen enkele CULTUUR. Houd dat effe gescheiden, wil je?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 19:29
Gordijn
Gordijn is offline
Citaat:
koekjes schreef op 27-05-2004 @ 17:40 :

en in vele oosterse landen loopt echt niet iedereen met een hoofddoek zoals men hier denkt heb ik me laten vertellen door n marokkaanse vriendin.
Ja, het is idd zo dat eehm veel van de marokkanen die wij hier in Nederland zien behoorlijk achter zijn op hun vaderland. Vandaar dat ze hier veel extremer zijn, maar dat is dus normaal niet altijd zo.

Maar goed.
Mensen mogen hoofddoeken dragen. tjee, als we niet wisten wat die hoofd doek in hield zouden we gewoon denken bij het zien van zo iemand: ' hee, iemand met een doek op haar hoofd'

Dus waar erger je je nou aan zeg.
__________________
OLEE
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 20:09
Franse imbeciel
Avatar van Franse imbeciel
Franse imbeciel is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 27-05-2004 @ 13:37 :
Zoveel berichten, en niet in 1 bericht een rede waarom het verboden zou moeten worden.
Die zijn er ook niet. De enige mensen die het verbieden van hoofddoekjes ondersteunen, zijn mensen met een buitengewoon laag IQ in een kwetsbare periode van hun leven die partijen als de LPF aan gaan hangen. Neemt niet weg dat iedereen vrijheid van meningsuiting heeft. Maar dat geldt natuurlijk ook in de rechtzaal, het politiebureau of de basisschool. Sommige mensen nemen wel aanstoot aan hoofddoekjes, maar dat komt dan vooral omdat ze iets zoeken om aanstoot aan te nemen.

Bovendien, in een land, waar we drugs, euthanasie, abortus en prostitutie gedogen: waarom zouden we in hemelsnaam hoofddoekjes verbieden?

En de politiek is schandalig bezig. De VVD en de LPF roepen allerlei dingen over hoofddoekjes, alleen maar om te boek te komen te staan als partijen die 'zeggen waar het op staat'.

Mijn mening is dus, dat mensen die aanstoot nemen aan hoofddoekjes een stelletje zielepoten zijn.
__________________
un petit coup de chance, c'est toujours lŕ.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-05-2004, 20:56
Verwijderd
Omdat een zakdoek in je broek hoort en een gordijn aan de muur


Schijt
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 21:23
Legend Of Rusj@
Avatar van Legend Of Rusj@
Legend Of Rusj@ is offline
dat is echt een domme uitspraak maarja jij kan ook niks aan doen dat je met laag Nazi-IQ bent geboren
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 21:35
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Justjoop schreef op 27-05-2004 @ 22:23 :
dat is echt een domme uitspraak maarja jij kan ook niks aan doen dat je met laag Nazi-IQ bent geboren
Zijn uitspraak was dom, maar jouw reactie daarop is werkelijk geen HAAR beter.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 23:38
Verwijderd
Waar gaat deze topic nou eigenlijk over?
Over het feit dat er een mensen zijn die hoofddoekjes altijd stom vinden of over het feit dat mensen bij een ambtelijke functie en op school er geen mogen dragen?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 23:57
Karimm
Avatar van Karimm
Karimm is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 27-05-2004 @ 21:09 :
, in een land, waar we drugs, euthanasie, abortus en prostitutie gedogen: waarom zouden we in hemelsnaam hoofddoekjes verbieden?

Mijn mening is dus, dat mensen die aanstoot nemen aan hoofddoekjes een stelletje zielepoten zijn.

__________________
{ I always tell the truth, even when I lie }
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 07:54
*Madel*
Avatar van *Madel*
*Madel* is offline
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 27-05-2004 @ 21:09 :
Die zijn er ook niet. De enige mensen die het verbieden van hoofddoekjes ondersteunen, zijn mensen met een buitengewoon laag IQ in een kwetsbare periode van hun leven die partijen als de LPF aan gaan hangen.

En de politiek is schandalig bezig. De VVD en de LPF roepen allerlei dingen over hoofddoekjes, alleen maar om te boek te komen te staan als partijen die 'zeggen waar het op staat'.
De VVD is nu niet bepaald een partij van de allerarmsten. Het zijn juist de rijke zakenlui die stemmen op de VVD om hun inkomen te behouden en te zorgen dat ze geen cent hoeven af te geven. Mensen voor de inkomensverschillen. Je conclusie dat het altijd de 'LPF lopers' en de mensen met een laag IQ zijn die de hoofddoekjes willen verbieden, slaat dus nergens op.

Dit wil niet zeggen dat ik tegen het dragen van hoofddoekjes ben, ieder dat maar wat hij of zij wilt. Moeten ons daar niet aan gaan ergeren.
__________________
*Amegi de Floko*
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 08:39
Verwijderd
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 27-05-2004 @ 21:09 :
Die zijn er ook niet. De enige mensen die het verbieden van hoofddoekjes ondersteunen, zijn mensen met een buitengewoon laag IQ in een kwetsbare periode van hun leven die partijen als de LPF aan gaan hangen. Neemt niet weg dat iedereen vrijheid van meningsuiting heeft. Maar dat geldt natuurlijk ook in de rechtzaal, het politiebureau of de basisschool. Sommige mensen nemen wel aanstoot aan hoofddoekjes, maar dat komt dan vooral omdat ze iets zoeken om aanstoot aan te nemen.

Bovendien, in een land, waar we drugs, euthanasie, abortus en prostitutie gedogen: waarom zouden we in hemelsnaam hoofddoekjes verbieden?

En de politiek is schandalig bezig. De VVD en de LPF roepen allerlei dingen over hoofddoekjes, alleen maar om te boek te komen te staan als partijen die 'zeggen waar het op staat'.

Mijn mening is dus, dat mensen die aanstoot nemen aan hoofddoekjes een stelletje zielepoten zijn.
*applaus*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2004, 10:20
Verwijderd
Citaat:
Justjoop schreef op 27-05-2004 @ 22:23 :
dat is echt een domme uitspraak maarja jij kan ook niks aan doen dat je met laag Nazi-IQ bent geboren
Moehahahahaha !!!

Jij bent echt triest
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 10:28
Verwijderd
Citaat:
Franse imbeciel schreef op 27-05-2004 @ 21:09 :
Die zijn er ook niet. De enige mensen die het verbieden van hoofddoekjes ondersteunen, zijn mensen met een buitengewoon laag IQ in een kwetsbare periode van hun leven die partijen als de LPF aan gaan hangen.
Waar baseer jij in hemelsnaam deze uitspraak op? Is het op je eigen kortzichtigheid of op de kwetsbare periode in je leven?

Citaat:
Neemt niet weg dat iedereen vrijheid van meningsuiting heeft. Maar dat geldt natuurlijk ook in de rechtzaal, het politiebureau of de basisschool. Sommige mensen nemen wel aanstoot aan hoofddoekjes, maar dat komt dan vooral omdat ze iets zoeken om aanstoot aan te nemen.
Misschien heeft het ermee te maken dat in Europa er 2000 jaar strijd voor nodig was om de staat seculier te krijgen en dat mensen met cultuurhistorisch besef hier waarde aan hechten?

Citaat:
Bovendien, in een land, waar we drugs, euthanasie, abortus en prostitutie gedogen: waarom zouden we in hemelsnaam hoofddoekjes verbieden?
Een tip: lees de krant en kijk naar 2vandaag in plaats van gtst. Het gaat niet om een verbod van hoofddoekjes, maar om een verbod op religieuse symbolen in openbare functies. Uniformiteit van de overheid dus.

Citaat:
En de politiek is schandalig bezig. De VVD en de LPF roepen allerlei dingen over hoofddoekjes, alleen maar om te boek te komen te staan als partijen die 'zeggen waar het op staat'.

Mijn mening is dus, dat mensen die aanstoot nemen aan hoofddoekjes een stelletje zielepoten zijn.
Inderdaad, mensen die enkel aanstoot nemen aan hoofddoekjes zijn zielepoten. Maar mensen die vinden dat alles maar moet kunnen zijn naďvelingen en moeten ook hun verantwoordelijkheid nemen wanneer er bloedbaden uitbreken.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 10:42
jeroen87
jeroen87 is offline
als mensen hoofd doekjes dragen lijkt het net alsof ze zich wilen verbergen .
En of ze iets te verbergren hebben .Jah daar neem ik aanstoot aan.I
k kijk dan niet naar de godsdienstige reden maar puur naar dat het storend .
Staat net zo als imand met een hanenkam ook vaak voor asociaal word uit gemaakt om dat hij wil opvallen.
Dat is denk ik ook bij mensen die hoofddoekjes aan de had ze willen in een samen leven wat overhersend christenlijk is hum moslim gloof overduidelijk uiten.
Dat moeten ze niet willen ik zou zeggen geloof gerust maar ik loop ook niet met een kruis over straat te zeulen.

Laatst gewijzigd op 28-05-2004 om 10:47.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 10:47
Ischenbaert
Avatar van Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Citaat:
Justjoop schreef op 27-05-2004 @ 22:23 :
dat is echt een domme uitspraak maarja jij kan ook niks aan doen dat je met laag Nazi-IQ bent geboren
neo-nazi's hebben over het algemeen geen lager iq dan het linkse volk, zie mij
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 10:53
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Hoofddoekjes zijn duidelijk wapens, je kunt er met gemak iemand mee laten stikken.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 11:44
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 28-05-2004 @ 11:28 :
Een tip: lees de krant en kijk naar 2vandaag in plaats van gtst. Het gaat niet om een verbod van hoofddoekjes, maar om een verbod op religieuse symbolen in openbare functies. Uniformiteit van de overheid dus.
Ik krijg steeds meer het idee dat het verbieden van alle religieuze symbolen voornamelijk wordt gebruikt als dekmantel om hoofddoekjes te verbieden.

Ik vind die heisa over hoofddoekjes trouwens ronduit belachelijk. Overal op de wereld worden aanslagen gepleegd, oorlogen gevoerd, mensen sterven aan honger en aids, vrouwen worden onderdrukt en dichtgenaaid, homo's hebben het meer dan moeilijk, en wij lopen te zeiken over hoofddoekjes! Fuck man, word wakker Nederland! De wereld staat in de fik!
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 12:21
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 28-05-2004 @ 12:44 :
Ik krijg steeds meer het idee dat het verbieden van alle religieuze symbolen voornamelijk wordt gebruikt als dekmantel om hoofddoekjes te verbieden.
Ik heb bijvoorveeld nooit ophef gehoort over een ambtenaar die een kruis aan zijn ketting heeft hangen. Of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 12:28
BaBe
BaBe is offline
Haaaaaj! Ik vind dat iedereen vrij mag zijn om te doen wat hij of in dit geval zij wil! Ik bedoel wij vinden het niet erg als iemand zijn haar knalblauw verft maar een hoofddoekje mag dan weer niet om de een of andere reden! In de grondwet staat dat je niet mag discrimineren op geloof waarom doen we dat in Nederland dan wel? Ik vind dit allemaal onzin en zou willen zeggen: doe wat je wil, het is je wil die hoet doet!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 12:35
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 28-05-2004 @ 13:21 :
Ik heb bijvoorveeld nooit ophef gehoort over een ambtenaar die een kruis aan zijn ketting heeft hangen. Of iets dergelijks.
Tja, kettingen aan je kruis zijn toch ook niet verboden ?
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 12:46
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 28-05-2004 @ 13:35 :
Tja, kettingen aan je kruis zijn toch ook niet verboden ?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 13:31
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
EggeD schreef op 28-05-2004 @ 13:35 :
Tja, kettingen aan je kruis zijn toch ook niet verboden ?
Au.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 28-05-2004, 16:40
ValliantWarrior
Avatar van ValliantWarrior
ValliantWarrior is offline
Citaat:
EggeD schreef op 28-05-2004 @ 13:35 :
Tja, kettingen aan je kruis zijn toch ook niet verboden ?
Oe , dat moet pijn doen
__________________
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 20:30
Oum Taqiyyah
Avatar van Oum Taqiyyah
Oum Taqiyyah is offline
Citaat:
EggeD schreef op 28-05-2004 @ 11:53 :
Hoofddoekjes zijn duidelijk wapens, je kunt er met gemak iemand mee laten stikken.

hahahaha
__________________
,.-~*'¨Ż¨'*·~-."Zet nooit een komma, waar Allah een punt heeft gezet"...-~*'¨Ż¨'*·~-.¸
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 19:15
actionhank
actionhank is offline
Citaat:
OPGEROTH schreef op 28-05-2004 @ 11:47 :
neo-nazi's hebben over het algemeen geen lager iq dan het linkse volk, zie mij
Jawel hoor.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 21:50
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Misschien dat ze volgend jaar bij die BNN nationale IQ-test een vak indelen onder de categorie "neo-nazi's".
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 00:22
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 28-05-2004 @ 12:44 :
Ik krijg steeds meer het idee dat het verbieden van alle religieuze symbolen voornamelijk wordt gebruikt als dekmantel om hoofddoekjes te verbieden.

Ik vind die heisa over hoofddoekjes trouwens ronduit belachelijk. Overal op de wereld worden aanslagen gepleegd, oorlogen gevoerd, mensen sterven aan honger en aids, vrouwen worden onderdrukt en dichtgenaaid, homo's hebben het meer dan moeilijk, en wij lopen te zeiken over hoofddoekjes! Fuck man, word wakker Nederland! De wereld staat in de fik!
Met het jaar budget van elk land kan en je bijna alle problemen ter wereld verhelpen, jammer dat dat niet zo snel zal gebeuren.

hoe toepasselijk het nummer Killing in the name of van R.A.T.M. begin net
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 11:42
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 27-05-2004 @ 21:56 :
Omdat een zakdoek in je broek hoort en een gordijn aan de muur


Schijt

notitie gemaakt
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 13:37
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Mu schreef op 27-05-2004 @ 15:25 :
Je vergeet dat geseculariseerdheid geen atheďsme veronderstelt, maar juist ontkerklijkte Godsdienstvrijheid.

Beweer ik dat ergens dan?
Citaat:
Religie is namelijk zeer moeilijk te definiëren; zeer veel dingen kunnen onder religieuze uitingen vallen en zouden dan verboden moeten worden. Heeft de man in pak soms geen "pak-religie"?
Waar slaat pak-religie op? Iedereen weet dat een hoofddoek een uiting is van de islam, een religie. Een ambtenaar hoort uniform te zijn in een geseculariseerde staat, juist omdat Nederland zo multicultureel is!

Citaat:
Iets schrijft hem immers voor dat pak te dragen. In dit geval zou dat de overheid zijn. En dat is nou juist het punt van een samenleving waar vrijheid van Godsdienst is; de overheid is op dat punt God niet. De mens mag zelf zijn God en diens voorschriften kiezen. Wat dat betreft kunnen we zelfs aan Amerika nog een voorbeeld nemen, daar hebben ze het niet eens over dit soort troep.
Iemand draagt een pak uit functionaliteit in zijn functie, dat heeft totaal niets met religie te maken.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 15:34
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 30-05-2004 @ 14:37 :

Iemand draagt een pak uit functionaliteit in zijn functie, dat heeft totaal niets met religie te maken.
Wat is de functie van een pak? Het maakt onderscheid tussen man en vrouw en een stropdas kan gevaarlijk zijn als je ergens achter blijft hangen! (dezelfde flauwe smoesjes worden voor de hoofddoek genoemd).

Als het niets met religie te maken heeft, is die persoon in pak dan neutraal?
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 17:49
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Sommige mensen schijnen zich aangestoten te voelen door een mevrouw die een hoofddoek op heeft.
TIP: Dan kijk je toch lekker niet.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 18:01
jajahierbenik
jajahierbenik is offline
hoofddoekjes in openbare functies moeten worden verboden omdat zo iemand neutraal moet zijn.

hoofddoekjes hoeven neit verboden te worden in het dagelijks leven.

het heeft niet eens met religie te maken want NERGENS in de Koran staat dat je ze moet dragen. In turkye loopt zelfs maar een heel klein deel met een hoofddoek.
het stamt eigenlijk af van de boeren, die hun haar niet in het gezicht wilden hebben en met het zand enzo.

dat ze zeggen dat het voor religie is is bullshit, maar als je het wil dragen omdat je het mooi vind, dan mag je t zelf weten.

maar ga het niet dragen omdat "allah" zegt dat je het moet dragen.
want anders mochten mannen zich aan een vrouw vergrijpen, toch? als ze mannen uitdaagde door met los haar te lopen (of zoiets).

ik vind dat ze eigenlijk dus gewoon wegmogen, maar dat moet iedere islamiet zelf beslissen. IK zou iig niet voor mijn "geloof" dingen doen of dingen laten.
Je gaat toch wel dood, of je nu doet wat dat boekje zegt of niet
__________________
la la lala la
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 00:26
JCG
Avatar van JCG
JCG is offline
Citaat:
jajahierbenik schreef op 30-05-2004 @ 19:01 :

maar ga het niet dragen omdat "allah" zegt dat je het moet dragen.
want anders mochten mannen zich aan een vrouw vergrijpen, toch? als ze mannen uitdaagde door met los haar te lopen (of zoiets).
doet me denken aan hans teeuwen
__________________
Disgustibus non est disputandem
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 12:11
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 27-05-2004 @ 15:01 :
Omdat het een plicht is, geen functioneel nu heeft, lelijk is, ongezond is en in een andere cultuur thuishoort.
Ik loop ook niet met een speer door de stad, doen ze in Afrika ook.
Gefeliciteerd
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 12:13
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
jajahierbenik schreef op 30-05-2004 @ 19:01 :
hoofddoekjes in openbare functies moeten worden verboden omdat zo iemand neutraal moet zijn.

hoofddoekjes hoeven neit verboden te worden in het dagelijks leven.

het heeft niet eens met religie te maken want NERGENS in de Koran staat dat je ze moet dragen. In turkye loopt zelfs maar een heel klein deel met een hoofddoek.
het stamt eigenlijk af van de boeren, die hun haar niet in het gezicht wilden hebben en met het zand enzo.

dat ze zeggen dat het voor religie is is bullshit, maar als je het wil dragen omdat je het mooi vind, dan mag je t zelf weten.

maar ga het niet dragen omdat "allah" zegt dat je het moet dragen.
want anders mochten mannen zich aan een vrouw vergrijpen, toch? als ze mannen uitdaagde door met los haar te lopen (of zoiets).

ik vind dat ze eigenlijk dus gewoon wegmogen, maar dat moet iedere islamiet zelf beslissen. IK zou iig niet voor mijn "geloof" dingen doen of dingen laten.
Je gaat toch wel dood, of je nu doet wat dat boekje zegt of niet
In turkije is het in openbare gebouwen verboden. Ik ben voor persoonlijke vrijheid, kortom als jij een hoofddoek wil dragen moeten mensen niet zeiken en je in je waarde laten.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Justjoop schreef op 27-05-2004 @ 14:29 :
Ik denk dat maken heeft met de nieuwe Moslim haat, veel van die nazi type's haten Moslims omdat een paar verkeerde moslim de laaste tijd niet veel goede dingen hebben gedaan in naam van Allah (in naam van hun zelf maarja) En als een paar mensen het doen is gelijk het geloof slecht
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Op welke partij zou jij stemmen als er nu verkiezingen waren?
Hongaar
456 07-11-2005 14:40
Levensbeschouwing & Filosofie Betoog hoofddoeken, hulp gevraagd
Ronaldox
85 30-06-2005 13:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Islamitische cultuur gevaarlijk?
jeas
53 18-03-2004 16:19
Algemene schoolzaken hoofddoeken op school?
Apomes
54 20-01-2004 13:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hbo's willen hoofddoek in de ban doen!
e r t a njunior
126 04-12-2003 15:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Amerika of het midden oosten, ik vrees beide!
*Finding*Niki*
57 13-10-2002 16:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.