Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2004, 11:37
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 03-07-2004 @ 02:03 :
Mensen sterven door honger.
Zware oorlogen woedde in de wereld
en jullie maken je druk om
dat mijn zusters hoofddoeken dragen?


schaam jullie diep
Mensen sterven door honger.
Zware oorlogen woedde in de wereld
en jij bent op een forum aan het posten
in plaats van iets te doen voor die mensen?


Heerlijk hypocriet
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2004, 13:06
A Narrator
Avatar van A Narrator
A Narrator is offline
Zelf vind ik dat er niets mis is met een hoofddoekje maar op een school kan ik me voorstellen dat een leraar zoiets heeft van met wie of wat ben ik nou aan het praten?
Snappie zo makkelijk is het.
__________________
Man is the Unnatural Animal, the Rebel Child of Nature, and more and more does He turn himself against the Harsh and Fitful Hand that reared Him.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 14:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 03-07-2004 @ 02:03 :
Mensen sterven door honger.
Zware oorlogen woedde in de wereld
en jullie maken je druk om
dat mijn zusters hoofddoeken dragen?


schaam jullie diep

tja, en als we dat dan niet doen hoeft dat niet per definitie fout te zijn.

laten we het eens omdraaien:

uit naam van de islam wordt nog steeds gemoord
overal dient de islam als sanctionering van onderdrukkende en geweldadige acties
geestelijken misbruiken de islam om hun macht te vergroten
en jij gaat nog steeds deze religie aanprijzen
in plaats van deze misstanden eerst op te lossen?
schaam je diep.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 17:23
Beloved
Beloved is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 27-05-2004 @ 14:46 :
Nederland is een geseculariseerde staat, dat wil zeggen dat kerk een staat gescheiden zijn. Geen religieuze symbolen in ambtelijke functies dus.

Wat mensen daarbuiten doen, maat mij niet uit.
Dit is eigenlijk meer een vraag. Dus jij volgens jou mogen Christenen ook geen ketting met een kruisje eraan dragen als zij een ambtelijke functie vervullen?
__________________
Came to spread my love
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 17:24
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Beloved schreef op 03-07-2004 @ 18:23 :
Dit is eigenlijk meer een vraag. Dus jij volgens jou mogen Christenen ook geen ketting met een kruisje eraan dragen als zij een ambtelijke functie vervullen?
Dat zegt hij toch?
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 17:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Beloved schreef op 03-07-2004 @ 18:23 :
Dus jij volgens jou mogen Christenen ook geen ketting met een kruisje eraan dragen als zij een ambtelijke functie vervullen?

ja, het geld voor alle symbolen van alle godsdiensten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 22:22
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
T_ID schreef op 03-07-2004 @ 15:52 :
tja, en als we dat dan niet doen hoeft dat niet per definitie fout te zijn.

laten we het eens omdraaien:

uit naam van de islam wordt nog steeds gemoord
overal dient de islam als sanctionering van onderdrukkende en geweldadige acties
geestelijken misbruiken de islam om hun macht te vergroten
en jij gaat nog steeds deze religie aanprijzen
in plaats van deze misstanden eerst op te lossen?
schaam je diep.
Door de woorden "misbruiken", "misstanden" en "uit naam van" te gebruiken geef je zelf al aan dat de religie zelf wellicht anders in elkaar steekt dan bepaalde figuren willen doen geloven. Dus waarom zou hij zijn religie niet aan mogen prijzen wat hij overigens in mijn ogen helemaal niet deed met zijn post?
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 22:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
omdat we eerst het verwijt krijgen ons te ergeren aan iets 'triviaals' voordat we grote problemen oplossen, ik geef precies hetzelfde aan, alleen dan over de islam, precies zoals ik zei, laten we het eens omdraaien.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 00:39
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 03-07-2004 @ 12:37 :
Mensen sterven door honger.
Zware oorlogen woedde in de wereld
en jij bent op een forum aan het posten
in plaats van iets te doen voor die mensen?


Heerlijk hypocriet
maar kben ook heel evil

met andere woorden, dit hoofddoekjes probleem is weer zoiets typisch om moslims klein te maken. Maarja ondanks alles blijven wij groeien en groeien
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 00:41
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 03-07-2004 @ 15:52 :
tja, en als we dat dan niet doen hoeft dat niet per definitie fout te zijn.

laten we het eens omdraaien:

uit naam van de islam wordt nog steeds gemoord
overal dient de islam als sanctionering van onderdrukkende en geweldadige acties
geestelijken misbruiken de islam om hun macht te vergroten
en jij gaat nog steeds deze religie aanprijzen
in plaats van deze misstanden eerst op te lossen?
schaam je diep.
Ja, en voor de fouten van de mensen die de islam verkeerd interpetreren moet ik me schamen?

Laten we niet vergeten wat voor vreselijke dingen amerika heeft gedaan onder de naam van de democratie.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 01:00
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 04-07-2004 @ 01:41 :
Ja, en voor de fouten van de mensen die de islam verkeerd interpetreren moet ik me schamen?

Laten we niet vergeten wat voor vreselijke dingen amerika heeft gedaan onder de naam van de democratie.
Of we vergeten beide wel.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 01:11
Verwijderd
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 04-07-2004 @ 02:00 :
Of we vergeten beide wel.
?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 10:56
Verwijderd
Citaat:
Optima schreef op 03-07-2004 @ 11:35 :
[persoonlijk ben ik tegen hoofddoekjes, en daarmee voor een verbod erop.
Dat is te zien, je argumenten tegen hoofddoekjes zijn gefundeerd door o.a. de Koran, terwijl je argumenten voor enkel emotionele argumenten en aanname's zijn

Laatst gewijzigd op 04-07-2004 om 10:59.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 10:59
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 04-07-2004 @ 01:39 :
maar kben ook heel evil

met andere woorden, dit hoofddoekjes probleem is weer zoiets typisch om moslims klein te maken. Maarja ondanks alles blijven wij groeien en groeien
correctie: hoofdoekjes houden moslima's klein. En in Nederland zijn man & vrouw gelijk bij wet, en dat steekt de moslimmannen, zoals jij met je reacties wel aangeeft
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 04-07-2004 @ 01:39 :
maar kben ook heel evil

met andere woorden, dit hoofddoekjes probleem is weer zoiets typisch om moslims klein te maken. Maarja ondanks alles blijven wij groeien en groeien
Pas je wel op dan? Op dit moment dreig jij de intellectuele verheffing van moslims namelijk wel een beetje mis te lopen, als ik jouw posts lees.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 23:36
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 04-07-2004 @ 12:06 :
Pas je wel op dan? Op dit moment dreig jij de intellectuele verheffing van moslims namelijk wel een beetje mis te lopen, als ik jouw posts lees.
he wat jammer nou
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 23:36
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 04-07-2004 @ 11:59 :
correctie: hoofdoekjes houden moslima's klein. En in Nederland zijn man & vrouw gelijk bij wet, en dat steekt de moslimmannen, zoals jij met je reacties wel aangeeft
Mijn (nederlandse) moeder, die is met der hoofddoek toch redelijk lang hoor
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 12:12
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 05-07-2004 @ 00:36 :
Mijn (nederlandse) moeder, die is met der hoofddoek toch redelijk lang hoor
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 12:33
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 04-07-2004 @ 11:59 :
correctie: hoofdoekjes houden moslima's klein. En in Nederland zijn man & vrouw gelijk bij wet, en dat steekt de moslimmannen, zoals jij met je reacties wel aangeeft
nee, gezien worden als lustobject maakt je meer waard
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 12:46
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-07-2004 @ 13:33 :
nee, gezien worden als lustobject maakt je meer waard
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 13:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 05-07-2004 @ 13:33 :
nee, gezien worden als lustobject maakt je meer waard
als je dat wilt wel.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 05-07-2004 @ 13:33 :
nee, gezien worden als lustobject maakt je meer waard
Zeker, mannen luisteren er dan met open mond naar

Of heb jij dat nog nooit gemerkt?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 18:14
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Luisteren doe je niet met je ogen Benfatto
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 11:22
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 05-07-2004 @ 19:14 :
Luisteren doe je niet met je ogen Benfatto
jij vat t niet
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 11:26
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 06-07-2004 @ 12:22 :
jij vat t niet
dat jij gatara een lekker ding vindt? Misschien wordt het tijd dat ze zich gaat sluieren zodat er beter naar haar geluisterd wordt.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 11:28
Verwijderd
pff, nog steeds aan het discussieren over een mogelijk hoofddoekverbod...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 11:28
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 06-07-2004 @ 12:26 :
dat jij gatara een lekker ding vindt? Misschien wordt het tijd dat ze zich gaat sluieren zodat er beter naar haar geluisterd wordt.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 11:45
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 06-07-2004 @ 12:28 :
pff, nog steeds aan het discussieren over een mogelijk hoofddoekverbod...
T had inderdaad allang moeten worden doorgevoerd.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 11:47
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 06-07-2004 @ 12:26 :
dat jij gatara een lekker ding vindt? Misschien wordt het tijd dat ze zich gaat sluieren zodat er beter naar haar geluisterd wordt.
Mijn punt is, dat er dan juist minder naar haar geluisterd wordt.
Neem bijvoorbeeld Femke Halsema. Er komt geen zinnig woord uit dat mens en toch luistert men ernaar. Zou men dat ook doen als ze gesluierd was, of erger, er uit zag als Erica Terpstra?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 06-07-2004 @ 12:45 :
T had inderdaad allang moeten worden doorgevoerd.
je bedoelt: Nederlanders zijn veel verstandiger dan die Fransen, hier zal een dergelijk domme, discriminerende wet hopelijk niet worden doorgevoerd...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 11:54
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 06-07-2004 @ 12:26 :
dat jij gatara een lekker ding vindt? Misschien wordt het tijd dat ze zich gaat sluieren zodat er beter naar haar geluisterd wordt.
ZELFS jij kijkt écht wel liever naar een lekker ding in gewone, stijlvolle kleren, dan naar een ingepakte pinguïn die met dertig graden in de zon met vijf lagen stof over de straat waggelt.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 11:56
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 06-07-2004 @ 12:47 :
Mijn punt is, dat er dan juist minder naar haar geluisterd wordt.
Neem bijvoorbeeld Femke Halsema. Er komt geen zinnig woord uit dat mens en toch luistert men ernaar. Zou men dat ook doen als ze gesluierd was, of erger, er uit zag als Erica Terpstra?
Wat een onzin, heb jij een luisterpeiling gehouden ofzo? Ik irriteer me dood aan Femka Halsema en dat heeft niks met haar krullenbol te maken maar met haar irritante accent alsof ze haar kaken op elkaar houdt. Daar valt dus gewoon niet naar de luisteren. Ik zie niet in waarom er niet geluisterd zou worden naar iemand met een hoofddoek om, echt complete onzin, dat ligt helemaal aan de instelling van de luisteraar.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 11:59
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-07-2004 @ 12:54 :
ZELFS jij kijkt écht wel liever naar een lekker ding in gewone, stijlvolle kleren, dan naar een ingepakte pinguïn die met dertig graden in de zon met vijf lagen stof over de straat waggelt.
Zelfs ik? Als we het hebben over kijken voor genot dan valt er aan een gesluierde inderdaad niet veel te zien, maar het ging toch over luisteren?! Femke Halsema erbij halen is in mijn ogen geen goed voorbeeld want ik vind het een koude kip, maar als het om politieke figuren gaat, hoeven ze van mij geen vlees te tonen om gehoord te worden. Meiden met een hoofddoek lopen er trouwens vaak zat stijlvol in normale kleding bij, misschien wel vaker dan de niet-gehoofddoekte.

ps. ik verwacht niet dat vrouwen over straat gaan om mijn of andermans ogen te strelen.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...

Laatst gewijzigd op 06-07-2004 om 12:02.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 12:04
Verwijderd
Ook als we het hebben over luisteren ben je met hoofddoek in het nadeel. Het is standaardpsychologie dat mensen die er aantrekkelijker uitzien, als opener worden ervaren, aardiger worden gevonden, als slimmer worden beschouwd. Dat geldt voor gezichtsesthetiek maar ook voor het lichaam. Iemand die is ingepakt in lompen wordt anders (negatiever) ervaren dan iemand die zich stijlvol kleedt.

Maar even terug naar het gezicht, waarvan het haar een zeer belangrijk onderdeel uitmaakt. Het is natuurlijk nonsens dat naar een vrouw beter wordt geluisterd wanneer ze een hoofddoek draagt. Dat is een verzinsel van bepaalde lieden om tenminste een excuus te hebben voor het dragen van een hoofddoek.

Dit heeft ook niets met cultuur te maken. Ook in landen waar het normaal is dat men zich anders kleedt, geldt het bovenstaande. De neiging een mooi gezicht en een goed uitkomend figuur als 'mooi' te beschouwen (en dus als aardig, slim, intelligent) is biologisch en geldt overal.

En natuurlijk zijn er genoeg mensen, zowel mannen als vrouwen, die over straat lopen en zich kleden om andermans ogen te strelen. Het is namelijk een fijn gevoel als je merkt dat mensen je aantrekkelijk vinden, als je complimentjes krijgt. Kleding als een burqa zorgt ervoor dat dat (psychologisch zeer belangrijke) aspect van eigenwaarde niet goed tot uiting komt. Vervolgens krampachtig de nadruk leggen op 'het innerlijk van de moslimvrouw' doet daar niets aan af.

Laatst gewijzigd op 06-07-2004 om 12:07.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 12:14
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Een vrouw met een hoofddoek hoeft niet minder aantrekkelijk te zijn, misschien trekt het in deze westerse samenleving wel extra de aandacht omdat mensen het enigzins misterieus vinden. Er wordt nu meteen uitgegaan van ingepakte pinguins en burqa's, beetje onrealistisch want hoevaak kom je nou een burqa tegen op straat? En al helemaal niet in een sprekerspositie.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 19:05
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 06-07-2004 @ 13:14 :
Een vrouw met een hoofddoek hoeft niet minder aantrekkelijk te zijn,
Maar wordt wel als dusdanig ervaren. Wat natuurlijk ook de bedoeling is van dat ding
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 19:26
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 06-07-2004 @ 20:05 :
Maar wordt wel als dusdanig ervaren. Wat natuurlijk ook de bedoeling is van dat ding
En dus luister je niet naar iemand met hoofddoek? Volgens mij is 90% van de hoge pieten in dit land oerlelijk dus moeten we daar ook maar niet naar luisteren want volgens nare man is dat nou eenmaal eigen aan de mens

Als de niet-moslim zich te goed voelt om wat aan te nemen van een hoofddoekdraagster, dan is die niet-moslim degene die haar onderdrukt en niet de moslimman of de hoofddoek.
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 19:34
00chatslet00
Avatar van 00chatslet00
00chatslet00 is offline
hey ff serieus dit heeft NIX met nazi's te maken hoor!
wat we erop tegen hebben?
Het ziet eruit alsof jullie iets te verbergen hebben
en ook op scholen vinden Nederlandse (en dan vooral HAAGSE!)kinderen het bloedirritant om de hele dag tegen een gekleurd hoofddoekje aan te moeten kijken ipv van een bos haar.
een Nederlands kind zou eens met een petje de les in moeten komen! Dan wordt er meteen gesnauwd: Petje af!
Niet erg fair tog?
en ik weet er alles vanaf, want ik zit zelf op een multicultureleschool met meer dan 50 culturen dus met heel veel theedoeken op school!
ook is het zo dat je in NL woont, dus zou je je ook aan NL moeten aanpassen...
als ik in Turkije in het Oranje zou gaan lopen zouden die mensen mij egt raar aankijken...
Nou hier in NL is het dus andersom...
en het heeft dus nix met loyaliteit or whatver dan ook te maken maar met respect te maken. iedereen zegt dan wel: (de meeste) Nederlanders hebben geen respect voor buitenlanders en vluchtelingen... Maar hoe zit het andersom? Ze respecteren onze normen en waarden ook niet!!

Of wel?


Dus hoofddoekjes zouden gewoon afgeschaft moeten worden...!

En ik geef toe dat ik op sommige gebieden erg racistisch ben maar dat doe ik dan om dingen die mensen doen of denken en niet om het cultuur.
Om de theedoeken zoals ik ze noemen ben ik dus ook racistisch omdat ik het er niet mee eens ben!
__________________
I Love My Life.. But I Still Miss Andy When He Isn't With Me...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 19:36
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ga hockeyen ofzo.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 19:52
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
00chatslet00 schreef op 06-07-2004 @ 20:34 :
hey ff serieus dit heeft NIX met nazi's te maken hoor!
wat we erop tegen hebben?
Het ziet eruit alsof jullie iets te verbergen hebben
en ook op scholen vinden Nederlandse (en dan vooral HAAGSE!)kinderen het bloedirritant om de hele dag tegen een gekleurd hoofddoekje aan te moeten kijken ipv van een bos haar.
een Nederlands kind zou eens met een petje de les in moeten komen! Dan wordt er meteen gesnauwd: Petje af!
Niet erg fair tog?
en ik weet er alles vanaf, want ik zit zelf op een multicultureleschool met meer dan 50 culturen dus met heel veel theedoeken op school!
ook is het zo dat je in NL woont, dus zou je je ook aan NL moeten aanpassen...
als ik in Turkije in het Oranje zou gaan lopen zouden die mensen mij egt raar aankijken...
Nou hier in NL is het dus andersom...
en het heeft dus nix met loyaliteit or whatver dan ook te maken maar met respect te maken. iedereen zegt dan wel: (de meeste) Nederlanders hebben geen respect voor buitenlanders en vluchtelingen... Maar hoe zit het andersom? Ze respecteren onze normen en waarden ook niet!!

Of wel?


Dus hoofddoekjes zouden gewoon afgeschaft moeten worden...!

En ik geef toe dat ik op sommige gebieden erg racistisch ben maar dat doe ik dan om dingen die mensen doen of denken en niet om het cultuur.
Om de theedoeken zoals ik ze noemen ben ik dus ook racistisch omdat ik het er niet mee eens ben!
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

iemand nog iets aan toe te voegen?
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 19:54
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
LaResistance schreef op 06-07-2004 @ 20:52 :
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

iemand nog iets aan toe te voegen?
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 06-07-2004 @ 20:36 :
Ga hockeyen ofzo.
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 20:04
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 06-07-2004 @ 20:52 :
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

iemand nog iets aan toe te voegen?
Ja, over jou, jij bent echt triest
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 20:05
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 06-07-2004 @ 21:04 :
Ja, over jou, jij bent echt triest
dat accepteer ik binnen het kader van vrijheid van meningsuiting, ik zal maar zo beleefd zijn om mijn indrukken van jou voor me te houden
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 20:57
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Citaat:
00chatslet00 schreef op 06-07-2004 @ 20:34 :
hey ff serieus dit heeft NIX met nazi's te maken hoor!
wat we erop tegen hebben?
Het ziet eruit alsof jullie iets te verbergen hebben
en ook op scholen vinden Nederlandse (en dan vooral HAAGSE!)kinderen het bloedirritant om de hele dag tegen een gekleurd hoofddoekje aan te moeten kijken ipv van een bos haar.
een Nederlands kind zou eens met een petje de les in moeten komen! Dan wordt er meteen gesnauwd: Petje af!
Niet erg fair tog?
en ik weet er alles vanaf, want ik zit zelf op een multicultureleschool met meer dan 50 culturen dus met heel veel theedoeken op school!
ook is het zo dat je in NL woont, dus zou je je ook aan NL moeten aanpassen...
als ik in Turkije in het Oranje zou gaan lopen zouden die mensen mij egt raar aankijken...
Nou hier in NL is het dus andersom...
en het heeft dus nix met loyaliteit or whatver dan ook te maken maar met respect te maken. iedereen zegt dan wel: (de meeste) Nederlanders hebben geen respect voor buitenlanders en vluchtelingen... Maar hoe zit het andersom? Ze respecteren onze normen en waarden ook niet!!

Of wel?


Dus hoofddoekjes zouden gewoon afgeschaft moeten worden...!

En ik geef toe dat ik op sommige gebieden erg racistisch ben maar dat doe ik dan om dingen die mensen doen of denken en niet om het cultuur.
Om de theedoeken zoals ik ze noemen ben ik dus ook racistisch omdat ik het er niet mee eens ben!
Zit wel wat in: waarom mag je geen petje en wel een hoofddoek op in de klas? Misschien moeten we allemaal maar met een petje naar school komen en zeggen dat het van onze religie moet.
Het tweede punt was ook wel goed, ben zelf eens op vakantie naar Tunesie geweest en toen wij een moskee gingen bezoeken moesten we perse traditionele tunesische kleding aan. Op zich was dat juist wel weer leuk maar buitenlanders passen zich niet aan onze kledingstijl aan, onze kleding past nou eenmaal bij onze over het algemeen liberaal atheistische samenleving.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 22:44
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Lotte schreef op 06-07-2004 @ 21:57 :
Zit wel wat in: waarom mag je geen petje en wel een hoofddoek op in de klas? Misschien moeten we allemaal maar met een petje naar school komen en zeggen dat het van onze religie moet.
Helaas zou dat dan wel een leugen zijn.
Citaat:

Het tweede punt was ook wel goed, ben zelf eens op vakantie naar Tunesie geweest en toen wij een moskee gingen bezoeken moesten we perse traditionele tunesische kleding aan. Op zich was dat juist wel weer leuk maar buitenlanders passen zich niet aan onze kledingstijl aan, onze kleding past nou eenmaal bij onze over het algemeen liberaal atheistische samenleving.
Dus, mag je een kerk wel in met een hoofddoek in nederland? Of wil je nu het openbare leven in NL vergelijken met een moskee in tunesie?

__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 01:51
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 06-07-2004 @ 12:45 :
T had inderdaad allang moeten worden doorgevoerd.
Waarom toch? Ik heb in dit hele topic nog niet één goede (dat wil zeggen: enigszins objectieve en rationele, en nog niet afgeschoten) reden gelezen waarom de hoofddoek verboden zou moeten worden.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:

Laatst gewijzigd op 07-07-2004 om 01:53.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 09:53
LaResistance
Avatar van LaResistance
LaResistance is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 07-07-2004 @ 02:51 :
Waarom toch? Ik heb in dit hele topic nog niet één goede (dat wil zeggen: enigszins objectieve en rationele, en nog niet afgeschoten) reden gelezen waarom de hoofddoek verboden zou moeten worden.
Die is er toch ook gewoon niet, het is puur gebaseerd op afkeer. Alleen dat stukje van die chatslet al die het niet uit kan staan om tegen een doekje aan te kijken ipv tegen een bos haar, hoe achterlijk is dat...
__________________
I got a way with words, I use words in ways...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 10:16
Verwijderd
Citaat:
naam onbekend schreef op 07-07-2004 @ 02:51 :
Waarom toch? Ik heb in dit hele topic nog niet één goede (dat wil zeggen: enigszins objectieve en rationele, en nog niet afgeschoten) reden gelezen waarom de hoofddoek verboden zou moeten worden.
Volgens mij is de scheiding tussen kerk en staat een niet te bagetaliseren reden
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 10:17
Verwijderd
Citaat:
LaResistance schreef op 07-07-2004 @ 10:53 :
Die is er toch ook gewoon niet, het is puur gebaseerd op afkeer. Alleen dat stukje van die chatslet al die het niet uit kan staan om tegen een doekje aan te kijken ipv tegen een bos haar, hoe achterlijk is dat...
Inderdaad, altijd handig om je neus in te snuiten
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 10:56
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 07-07-2004 @ 11:16 :
Volgens mij is de scheiding tussen kerk en staat een niet te bagetaliseren reden
Alsof die in gevaar komt door zo'n stukje stof Wat een non-argument.

Verder is het bagatelliseren.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Op welke partij zou jij stemmen als er nu verkiezingen waren?
Hongaar
456 07-11-2005 14:40
Levensbeschouwing & Filosofie Betoog hoofddoeken, hulp gevraagd
Ronaldox
85 30-06-2005 13:10
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Islamitische cultuur gevaarlijk?
jeas
53 18-03-2004 16:19
Algemene schoolzaken hoofddoeken op school?
Apomes
54 20-01-2004 13:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Hbo's willen hoofddoek in de ban doen!
e r t a njunior
126 04-12-2003 15:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Amerika of het midden oosten, ik vrees beide!
*Finding*Niki*
57 13-10-2002 16:13


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:42.