Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2004, 00:41
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
Il organista schreef op 02-07-2004 @ 18:30 :
Waar haal je dat vandaan? Bij mijn weten is de degeneratietheorie net zo weerlegd als de evolutietheorie en dientengevolge ook net zo betrouwbaar als de evolutietheorie.

Ik ben wel benieuwd naar een bron die jouw stelling of bewijst, of, als dat niet mogelijk is, in ieder geval redelijkerwijs aannemelijk maakt. Of zeg je zomaar iets, wat je zelf bedacht hebt?
De degeneratie'theorie' (het is geen theorie maar een geloof) bestaat bij de gratie dat genetisch materiaal niet kan toenemen. Aangezien dit reeds vele malen is waargenomen is de degeneratietheorie weerlegd. Einde oefening voor Scheele.

Toch gaat hij vrolijk door met onwetende zieltjes winnen.......
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-07-2004, 00:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
alluman schreef op 01-07-2004 @ 10:57 :
, omdat deze door een persoon geschreven zou zijn.


je zegt het, het zou, niemand weet het zeker.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 00:45
Bart Klink
Bart Klink is offline
Citaat:
De Veroorzaker schreef op 02-07-2004 @ 21:06 :
Ik zag iemand zeggen 1 paar per soort, ik meen mij te herinneren van de reine dieren 7 en van de onreine 1 paar per soort?

@Bartklink: Scherp!
Daar is de bijbel het niet over eens:

Gen 6:19-20 Van alle dieren moet je één paar aan boord brengen, een mannetje en een wijfje. Zij zullen samen met jou gered worden. Eén paar van alle vogels, van alle dieren op het land, groot en klein, zal bij je komen.

Gen 7: 2 Neem van alle reine dieren zeven paar mee, telkens een mannetje en een wijfje, maar van alle dieren die onrein zijn één paar. 3 Ook van de vogels zeven paar, steeds een mannetje met een wijfje.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 08:56
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 03-07-2004 @ 01:43 :
je zegt het, het zou, niemand weet het zeker.
Je doet het lijken alsof dat bij de Bijbel niet het geval is.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 10:24
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Citaat:
Bart Klink schreef op 03-07-2004 @ 01:45 :
Daar is de bijbel het niet over eens:

Gen 6:19-20 Van alle dieren moet je één paar aan boord brengen, een mannetje en een wijfje. Zij zullen samen met jou gered worden. Eén paar van alle vogels, van alle dieren op het land, groot en klein, zal bij je komen.

Gen 7: 2 Neem van alle reine dieren zeven paar mee, telkens een mannetje en een wijfje, maar van alle dieren die onrein zijn één paar. 3 Ook van de vogels zeven paar, steeds een mannetje met een wijfje.
Ja, dan weet ik het ook niet, hoor....
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Bart Klink schreef op 03-07-2004 @ 01:45 :
Daar is de bijbel het niet over eens:

Gen 6:19-20 Van alle dieren moet je één paar aan boord brengen, een mannetje en een wijfje. Zij zullen samen met jou gered worden. Eén paar van alle vogels, van alle dieren op het land, groot en klein, zal bij je komen.

Gen 7: 2 Neem van alle reine dieren zeven paar mee, telkens een mannetje en een wijfje, maar van alle dieren die onrein zijn één paar. 3 Ook van de vogels zeven paar, steeds een mannetje met een wijfje.
Het is toch niet waar, zeg?! En ik was net overtuigd dat de Bijbel zo'n geweldig boek is, omdat "het duidelijk één boek [is], met een perfecte eenheid en consistentie" - zoals Saraï_h beweert in haar topic "Is de Bijbel waar?". Sh*t zeg.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 12:06
meisje
meisje is offline
Citaat:
Gatara schreef op 01-07-2004 @ 18:05 :
njah, dat snap ik ook niet helemaal. Eerst wordt er gezegd dat alle levende wezens behalve Noachs familie en de dieren die hij heeft verzameld op de ark om het leven zijn gekomen - dus Noach en zijn familie (zijn vrouw, zijn zonen en schoondochters) blijven over en alle nakomelingen zijn gewoon dus familie van Noach, maar opeens enkele generaties verder komen ze opeens egyptenaren tegen. Wie zijn die gasten dan opeens?
Kink in de kabel. Dat hele Boek klopt niet.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 13:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
meisje schreef op 03-07-2004 @ 13:06 :
Kink in de kabel. Dat hele Boek klopt niet.
De mens overdrijft graag. Ik wijt het daaraan
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 14:47
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
alluman schreef op 03-07-2004 @ 09:56 :
Je doet het lijken alsof dat bij de Bijbel niet het geval is.

dat kwam dan verkeerd over, ik ben tegen het halen van feiten uit welke religieuze tekst dan ook. ten eerste omdat geen van de religieuze teksten vandaag de dag op betrouwbaarheid en waarheid te controleren zijn, en ten tweede omdat 'feiten' uit teksten nog steeds een interpretatie van de lezer zijn, en dus een mening en geen feit zijn.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 03-07-2004, 16:49
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 03-07-2004 @ 15:47 :
[...] en ten tweede omdat 'feiten' uit teksten nog steeds een interpretatie van de lezer zijn, en dus een mening en geen feit zijn.
Op die manier is alles een interpretatie...relativisme ten top.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Bart Klink schreef op 02-07-2004 @ 17:14 :
Sommige waterdieren kunnen absoluut niet tegen zout water. Hoe heeft Noch dat opgelost?
Ik zei toch "zeedieren"?
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 18:50
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 04-07-2004 @ 16:23 :
Ik zei toch "zeedieren"?

gaaf, daar hadden wij het op school laatst ook over, zoetwatervissen. dit betekend dus dat er behalve jampotjes ook aquaria aanwezig waren?
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 08:20
Verwijderd
Citaat:
JaJ schreef op 04-07-2004 @ 19:50 :
gaaf, daar hadden wij het op school laatst ook over, zoetwatervissen. dit betekend dus dat er behalve jampotjes ook aquaria aanwezig waren?
Blijkbaar.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 08:21
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 03-07-2004 @ 14:59 :
De mens overdrijft graag. Ik wijt het daaraan
Citaat:
Dr Zoidberg schreef op 02-07-2004 @ 09:37 :
Als je tegenwoordig kijkt naar al het water op deze planeet, dan is dat te weinig om de hele aarde te bedekken.

Ik denk dat er alleen een groot deel van de aarde is overspoelt. Op die manier hoeven minder dieren mee. En vogels en andere vliegende dieren konden makkelijk dan overleven door naar het overgebleven land te vliegen.

Vergeet trouwens alle zeedieren, die hoefden niet mee natuurlijk.

Ik denk dat het verhaal flink is overdreven door de schrijvers.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 15:19
Realmoslim
Realmoslim is offline
Dat is dan volgens de christendom zo, maar volgens de Quran is niet de hele wereld onder water gekomen alleen dat deel waar Noah zat. God straft alleen een volk als Hij er een boodschapper naartoe heeft gestuurd.

Profeet Noah(vzmh) was een Moslim, Jezus, Moses, Mohammed(vzmh) enz ook. Islam was het geloof dat ze allemaal brachten, de Koran is de 19de boek en de laatste, en is niet veranderd.
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 17:03
Verwijderd
Het Hof van Eden was voor zover ik weet een rivierdelta ergens in Irak of de buurt ervan, (Eufraat, Tigris). Het is dus heel goed denkbaar dat er ooit een grote vloed is geweest in dit gebied en de inwoners van dit gebied de oorzaak zochten in het goddelijke.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Realmoslim schreef op 05-07-2004 @ 16:19 :
Dat is dan volgens de christendom zo, maar volgens de Quran is niet de hele wereld onder water gekomen alleen dat deel waar Noah zat. God straft alleen een volk als Hij er een boodschapper naartoe heeft gestuurd.

Profeet Noah(vzmh) was een Moslim, Jezus, Moses, Mohammed(vzmh) enz ook. Islam was het geloof dat ze allemaal brachten, de Koran is de 19de boek en de laatste, en is niet veranderd.
Hoe kun je Moslim zijn als pas rond 650 AD de Qu'ran is geschreven?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 18:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
goeie vraag.

ow, ik denk dat realmoslim het ziet alsof alle zogenaamde profeten dezelfde boodschap kwamen brengen maar dat alleen de moslims het punt begrepen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 23:13
Saeed al-Sahaf
Avatar van Saeed al-Sahaf
Saeed al-Sahaf is offline
Citaat:
alluman schreef op 05-07-2004 @ 18:14 :
Hoe kun je Moslim zijn als pas rond 650 AD de Qu'ran is geschreven?
net als dat er al mensen waren voordat de term 'mens' er was
__________________
Forumbaas+

Laatst gewijzigd op 05-07-2004 om 23:16.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 23:20
Verwijderd
mos·lim (de ~ (m.), ~s)
1 belijder van de islamitische godsdienst => islamiet, muzelman

Conclusie: voor de Koran er was waren er geen moslims.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 23:23
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Saeed al-Sahaf schreef op 06-07-2004 @ 00:13 :
net als dat er al mensen waren voordat de term 'mens' er was
da's een term die er later voor gegeven is, voordat je een geloof aanhangt moet je het eerst zelf denken, zou ik zeggen.


trouwens..... die naam.... al-Sahaf, was dat niet een van de kopstukken van Al-Qai'da? is die naam dan niet behoorlijk extreem?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 23:42
Saeed al-Sahaf
Avatar van Saeed al-Sahaf
Saeed al-Sahaf is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-07-2004 @ 00:20 :
mos·lim (de ~ (m.), ~s)
1 belijder van de islamitische godsdienst => islamiet, muzelman

Conclusie: voor de Koran er was waren er geen moslims.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moslim

Het begrip Moslim (Arabisch: moeslim) betekent: Iemand die zich overgeeft (aan Allah)) en van wie de religie de Islam is.

jammer dat van Dale de eerste gedeelte van deze vertaling weglaat, want in die zin waren er wel moslims voor de Koran



en de wereld bestond ook al voordat atlassen werden vervaardigd
__________________
Forumbaas+

Laatst gewijzigd op 05-07-2004 om 23:47.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Saeed al-Sahaf schreef op 06-07-2004 @ 00:42 :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Moslim

Het begrip Moslim (Arabisch: moeslim) betekent: Iemand die zich overgeeft (aan Allah)) en van wie de religie de Islam is.

jammer dat van Dale de eerste gedeelte van deze vertaling weglaat, want in die zin waren er wel moslims voor de Koran
Eh?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 23:50
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 23:51
Saeed al-Sahaf
Avatar van Saeed al-Sahaf
Saeed al-Sahaf is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-07-2004 @ 00:47 :
Eh?

de Islam heeft altijd al bestaan. De Koran is de vastlegging hiervan in een boek.
__________________
Forumbaas+
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 23:52
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
legt nog steeds niet uit hoe er gelovigen kunnen zijn zonder dat hun religie bestaat.

anyways... wat was het begin van deze topic ook alweer? ik ben het onderhand vergeten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 23:58
Verwijderd
Citaat:
Saeed al-Sahaf schreef op 06-07-2004 @ 00:51 :
de Islam heeft altijd al bestaan. De Koran is de vastlegging hiervan in een boek.
Crap. De Koran zal ongetwijfeld geïnspireerd zijn door gedachten en gevoelens die al vóór zijn opschriftstelling leefden, maar dat wil niet zeggen dat die 'moslims avant la lettre' ook dezelfde moslims waren als die er nu zijn. Met andere woorden, de Koran is ook slechts een momentopname, die jaren daarvóór heel anders had uitgepakt.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 07:50
meisje
meisje is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-07-2004 @ 00:58 :
Crap. De Koran zal ongetwijfeld geïnspireerd zijn door gedachten en gevoelens die al vóór zijn opschriftstelling leefden, maar dat wil niet zeggen dat die 'moslims avant la lettre' ook dezelfde moslims waren als die er nu zijn. Met andere woorden, de Koran is ook slechts een momentopname, die jaren daarvóór heel anders had uitgepakt.
Ik denk het ook ja, Mohammed heeft deze religie gebaseerd op het christendom.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 12:30
Verwijderd
De singulariteit voor de oerknal bestond dus blijkbaar uit moslimdeeltjes.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 14:12
Saeed al-Sahaf
Avatar van Saeed al-Sahaf
Saeed al-Sahaf is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 06-07-2004 @ 13:30 :
De singulariteit voor de oerknal bestond dus blijkbaar uit moslimdeeltjes.
uit de singulatiteit voor de oerknal zijn deeltjes onstaan die zich onderwerpen aan de wetten van Allah, dus zijn ze moslim
__________________
Forumbaas+
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 14:14
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Saeed al-Sahaf schreef op 06-07-2004 @ 15:12 :
uit de singulatiteit voor de oerknal zijn deeltjes onstaan die zich onderwerpen aan de wetten van Allah, dus zijn ze moslim
hahahaha Dan zijn we stiekem allemaal moslim. hahaha
__________________
Welcome to your mom's house!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine Omgwtfbbq!
Missy
145 22-07-2009 10:15
Levensbeschouwing & Filosofie Ik wil graag de mening van aanhangers van godsdiensten.
Verwijderd
167 19-09-2008 23:15
De Kantine Wat saai zeg #20
Verwijderd
500 15-09-2007 23:08
Muziek 10 februari: Jiggy Djé & Tifèn
Goudvishal
4 01-02-2007 19:35
Levensbeschouwing & Filosofie Dat zijn een hoop beestjes...
akumabito
498 23-12-2006 23:08
Muziek cocorosie topic
antigone
39 29-11-2005 22:41


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10.