Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2004, 06:45
merijn
Avatar van merijn
merijn is offline
Een topic voor alle gelovigen hier. Hoe en wanneer hebben jullie je coming out gehad? Hoe was dat? Wat vond je omgeving er van dat je gelovig geworden bent?

Omdat de TS begint:
Ik heb nog geen coming out gehad, want ik ben niet gelovig.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2004, 09:57
Dame Blanche
Dame Blanche is offline
Toen ik vertelde aan mijn omgeving dat ik christelijk was (18 jr.) reageerden de christenen heel enthousiast (zij dachtten dat er weer een zieltje gered was) en de niet-christenen reageerden met allemaal argumenten waarom zíj niet christen waren.

Toen ik vertelde dat ik niet meer christelijk was, dachtten de christenen dat ik naar de hel ging en de niet-christenen vonden dat ik weer met beide benen op de grond stond.

Zijn alle christenen zo?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Dame Blanche schreef op 10-07-2004 @ 10:57 :
Toen ik vertelde aan mijn omgeving dat ik christelijk was (18 jr.) reageerden de christenen heel enthousiast (zij dachtten dat er weer een zieltje gered was) en de niet-christenen reageerden met allemaal argumenten waarom zíj niet christen waren.

Toen ik vertelde dat ik niet meer christelijk was, dachtten de christenen dat ik naar de hel ging en de niet-christenen vonden dat ik weer met beide benen op de grond stond.

Zijn alle christenen zo?
Ik ben toch wel benieuwd naar hoe je christelijk bent geworden en een jaar later daarvan weer afstapt. (ervan uitgaande dat je ook 19j bent)
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 10:18
Dame Blanche
Dame Blanche is offline
Citaat:
alluman schreef op 10-07-2004 @ 11:06 :
Ik ben toch wel benieuwd naar hoe je christelijk bent geworden en een jaar later daarvan weer afstapt. (ervan uitgaande dat je ook 19j bent)
Ja tis een hele korte periode. Ik ben ermee gestopt toen in 'een cursus in wonderen' ontdekte. Dat boek staat wel uitgebreid beschreven in dat andere topic. Ik was eerst van plan de bijbel en de cursus te combineren, maar dat ging niet.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 10:30
phensicske
Avatar van phensicske
phensicske is offline
'k Heb nog geen coming out gehad, aangezien ik nog steeds op zoek ben naar een geloof dat het dichtst bij mijn levenswijze (en denkwijze) ligt.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Dame Blanche schreef op 10-07-2004 @ 10:57 :
Toen ik vertelde aan mijn omgeving dat ik christelijk was (18 jr.) reageerden de christenen heel enthousiast (zij dachtten dat er weer een zieltje gered was) en de niet-christenen reageerden met allemaal argumenten waarom zíj niet christen waren.

Toen ik vertelde dat ik niet meer christelijk was, dachtten de christenen dat ik naar de hel ging en de niet-christenen vonden dat ik weer met beide benen op de grond stond.

Zijn alle christenen zo?
nee. het is heel krom van christenen als ze dan gaan zeggen dat je naar de hel gaat. Daar mogen zij niet over oordelen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 11:47
Verwijderd
Citaat:
Dame Blanche schreef op 10-07-2004 @ 10:57 :
Toen ik vertelde aan mijn omgeving dat ik christelijk was (18 jr.) reageerden de christenen heel enthousiast (zij dachtten dat er weer een zieltje gered was) en de niet-christenen reageerden met allemaal argumenten waarom zíj niet christen waren.

Toen ik vertelde dat ik niet meer christelijk was, dachtten de christenen dat ik naar de hel ging en de niet-christenen vonden dat ik weer met beide benen op de grond stond.

Zijn alle christenen zo?
Volgens mij denken veel stiekem inderdaad wel "haha, jij gaat lekker naar de hel" maar zeggen ze het niet (althans niet op dit forum) omdat ze geen zin hebben in ruzie.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 11:48
Dame Blanche
Dame Blanche is offline
Citaat:
rspct schreef op 10-07-2004 @ 12:32 :
nee. het is heel krom van christenen als ze dan gaan zeggen dat je naar de hel gaat. Daar mogen zij niet over oordelen.
Wat voor reden zou een christen dan kunnen hebben om iemand te bekeren?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 11:49
EggeD
Avatar van EggeD
EggeD is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-07-2004 @ 12:47 :
Volgens mij denken veel stiekem inderdaad wel "haha, jij gaat lekker naar de hel" maar zeggen ze het niet (althans niet op dit forum) omdat ze geen zin hebben in ruzie.
Dat zijn ook geen echte gelovigen - die zouden niet moeten haten, of in dit geval, leedvermaak hebben oid.
__________________
Lampaan.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 11:55
Verwijderd
precies
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Dame Blanche schreef op 10-07-2004 @ 12:48 :
Wat voor reden zou een christen dan kunnen hebben om iemand te bekeren?
omdat christenen zelf veel baat hebben bij hun geloof en ze willen dat andere mensen dat ook hebben. Het is dus uit liefde.
Ze willen niet dat andere mensen verloren gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 11:57
Dame Blanche
Dame Blanche is offline
Citaat:
rspct schreef op 10-07-2004 @ 12:56 :
omdat christenen zelf veel baat hebben bij hun geloof en ze willen dat andere mensen dat ook hebben. Het is dus uit liefde.
Ze willen niet dat andere mensen verloren gaan.
Maar dan beweer jij toch ook dat andere mensen verloren gaan zonder het christendom?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 11:59
Verwijderd
ja dat is wat christenen geloven.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 12:24
Dame Blanche
Dame Blanche is offline
Citaat:
rspct schreef op 10-07-2004 @ 12:59 :
ja dat is wat christenen geloven.
Je spreekt jezelf tegen.

- Christenen weten dat alleen christenen naar de hemel gaat, de rest gaat naar de hel;
- Christenen weten wie wel en wie niet christen is;
- Christenen kunnen de mensen eruit pikken die naar de hemel gaan.

Dit is geen oordelen, dit is gewoon een logische oorzaak-gevolg situatie.

Waarom zeg jij dan dat je niet kunt zeggen wie naar de hemel gaan? Je hebt immers alle informatie die je nodig hebt?
Christenen vinden volgens mij bekering zeer belangrijk. Het is nogal een serieuze zaak of een aardige persoon voor eeuwig in de hemel vertoeft, of voor eeuwig in de hel!
Ik zou niet met het idee om kunnen gaan dat al die leuke mensen in het eeuwige vuur worden gegooid.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 13:00
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Dame Blanche schreef op 10-07-2004 @ 13:24 :
Je spreekt jezelf tegen.

- Christenen weten dat alleen christenen naar de hemel gaat, de rest gaat naar de hel;
- Christenen weten wie wel en wie niet christen is;
- Christenen kunnen de mensen eruit pikken die naar de hemel gaan.

Dit is geen oordelen, dit is gewoon een logische oorzaak-gevolg situatie.

Waarom zeg jij dan dat je niet kunt zeggen wie naar de hemel gaan? Je hebt immers alle informatie die je nodig hebt?
Christenen vinden volgens mij bekering zeer belangrijk. Het is nogal een serieuze zaak of een aardige persoon voor eeuwig in de hemel vertoeft, of voor eeuwig in de hel!

Ik zou niet met het idee om kunnen gaan dat al die leuke mensen in het eeuwige vuur worden gegooid.
en DAAROM probeert de Christen te bekeren
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 13:29
Verwijderd
Denken Christenen dat ze standaard in de hemel komen?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 13:30
Verwijderd
Citaat:
JaJ schreef op 10-07-2004 @ 14:00 :
en DAAROM probeert de Christen te bekeren
heuj moslim worden?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 13:33
Jennita
Jennita is offline
Wat is een coming out?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 10-07-2004, 13:35
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dame Blanche schreef op 10-07-2004 @ 13:24 :
- Christenen weten dat alleen christenen naar de hemel gaat, de rest gaat naar de hel;

elke aanhanger van elke religie is hiervan overtuigt, dat spreekt elkaar ook tegen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 13:36
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 10-07-2004 @ 14:35 :
elke aanhanger van elke religie is hiervan overtuigt, dat spreekt elkaar ook tegen.
Dat is dus niet zo, want veel religies kennen niet eens een hemel en/of hel.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 15:16
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 10-07-2004 @ 12:49 :
Dat zijn ook geen echte gelovigen - die zouden niet moeten haten, of in dit geval, leedvermaak hebben oid.
Dat is toch wel zo ontzettend gemakzuchtig. Op het moment dat een gelovig mens 'slechte' gevoelens heeft (afgunst, haat, leedvermaak) dan is het ineens geen 'echte' of 'goede' gelovige meer? Kom eens met wat beters in plaats van telkens de regels aan te passen op het moment dat je tegen de rand van het speelveld aanloopt.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 17:16
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 10-07-2004 @ 14:30 :
heuj moslim worden?

hmm, wat bied je? van de Christenen krijg ik een oneindig gelukzalig leven in de hemel
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 17:17
Verwijderd
Citaat:
JaJ schreef op 10-07-2004 @ 18:16 :
hmm, wat bied je? van de Christenen krijg ik een oneindig gelukzalig leven in de hemel
Ja volgens hun bijbel die al tig keer bewerkt, herschreven, vertaald en gewijzigd is. Islam is puur
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 10-07-2004 @ 18:17 :
Ja volgens hun bijbel die al tig keer bewerkt, herschreven, vertaald en gewijzigd is. Islam is puur
Allemachtig gast, wat kun jij mekkeren zeg. Ben je nou echt dat 'mijn geloof is lekkur het bestuh!'-stadium nog niet voorbij?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 17:35
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 10-07-2004 @ 18:34 :
Allemachtig gast, wat kun jij mekkeren zeg. Ben je nou echt dat 'mijn geloof is lekkur het bestuh!'-stadium nog niet voorbij?
mééééééééh

mijn opmerking was dan ook niet zo serieus bedoeld.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2004, 17:38
Verwijderd
Goed dat je dat er nog even bijzet, dat is namelijk niet altijd even duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 17:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 10-07-2004 @ 18:38 :
Goed dat je dat er nog even bijzet, dat is namelijk niet altijd even duidelijk.
kom ik zo dom over dan?
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 20:27
Mimosa
Avatar van Mimosa
Mimosa is offline
Citaat:
nare man schreef op 10-07-2004 @ 12:47 :
Volgens mij denken veel stiekem inderdaad wel "haha, jij gaat lekker naar de hel" maar zeggen ze het niet (althans niet op dit forum) omdat ze geen zin hebben in ruzie.
Inderdaad
__________________
And touch we touched the soul, the very soul, the soul of what we were then
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 20:37
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Heb je tegenwoordig comings out voor christenen? Dit moet voor Amerikanen buitengewoon vermakelijk zijn
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 10-07-2004 @ 18:40 :
kom ik zo dom over dan?
Dom zou ik het niet direct willen noemen. Wel een beetje kortzichtig, ik volg je discussie met Bart Klink in een ander topic al een tijdje met grote belangstelling. Vandaar.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 22:16
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Dame Blanche schreef op 10-07-2004 @ 10:57 :
Toen ik vertelde dat ik niet meer christelijk was, dachtten de christenen dat ik naar de hel ging en de niet-christenen vonden dat ik weer met beide benen op de grond stond.
Citaat:
Dame Blanche schreef op 10-07-2004 @ 11:18 :
Ik ben ermee gestopt toen in 'een cursus in wonderen' ontdekte.
Het verbaast me dat de niet-christenen zeggen dat je weer met beide benen op de grond staat na de overstap van de bijbel op dit boek.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 23:29
Slobber
Slobber is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 10-07-2004 @ 23:16 :
Het verbaast me dat de niet-christenen zeggen dat je weer met beide benen op de grond staat na de overstap van de bijbel op dit boek.
Hij heeft de niet-christenen stiekem niet verteld over dat andere boek.

Maar christenen zeggen dus dat iedereen die niet in het christendom gelooft na zijn dood voor eeuwig zal branden in de hel?

Luister: ik ben een goed mens. Ik ben, zonder gebruik te maken van drogredenaties, generalisering en/of onlogica, zeer moeilijk haatbaar en makkelijk liefkoosbaar. Ik ben aardig of eerlijk tegen een persoon naar inschatting van zijn/haar verdraagsaamheid jegens beide eigenschappen om pijnlijke momenten tot het minimum te beperken. Ik ben zo ongeveer de liefste persoon die ik ken. Beetje arrogant misschien, maar daar heb ik het recht toe; ik ben beter dan jullie allemaal!
En de algoede god van de christenen zou het dus rechtvaardig vinden om mij voor eeuwig te laten branden in de hel omdat ik tijdens mijn leven niet in hem heb geloofd (voltooid verleden tijd, omdat ik, als ik oog in oog sta met de schepper ik moeilijk kan gaan zeggen dat hij nog niet bestaat)? Zou een beetje kortzichtig zijn van die god, niet?
__________________
Shit happens = Poep gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 00:30
Tińo
Avatar van Tińo
Tińo is offline
Citaat:
Slobber schreef op 11-07-2004 @ 00:29 :
Hij heeft de niet-christenen stiekem niet verteld over dat andere boek.

Maar christenen zeggen dus dat iedereen die niet in het christendom gelooft na zijn dood voor eeuwig zal branden in de hel?

Luister: ik ben een goed mens. Ik ben, zonder gebruik te maken van drogredenaties, generalisering en/of onlogica, zeer moeilijk haatbaar en makkelijk liefkoosbaar. Ik ben aardig of eerlijk tegen een persoon naar inschatting van zijn/haar verdraagsaamheid jegens beide eigenschappen om pijnlijke momenten tot het minimum te beperken. Ik ben zo ongeveer de liefste persoon die ik ken. Beetje arrogant misschien, maar daar heb ik het recht toe; ik ben beter dan jullie allemaal!
En de algoede god van de christenen zou het dus rechtvaardig vinden om mij voor eeuwig te laten branden in de hel omdat ik tijdens mijn leven niet in hem heb geloofd (voltooid verleden tijd, omdat ik, als ik oog in oog sta met de schepper ik moeilijk kan gaan zeggen dat hij nog niet bestaat)? Zou een beetje kortzichtig zijn van die god, niet?
jazeker, dat is ook de rede dat de afgelope 40jaar steeds meer mensen tot het inzicht zijn gekomen dat geloven iets is voor domme kortzichtige mensen in een dorp.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 11:53
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Slobber schreef op 11-07-2004 @ 00:29 :
Hij heeft de niet-christenen stiekem niet verteld over dat andere boek.

Maar christenen zeggen dus dat iedereen die niet in het christendom gelooft na zijn dood voor eeuwig zal branden in de hel?

Luister: ik ben een goed mens. Ik ben, zonder gebruik te maken van drogredenaties, generalisering en/of onlogica, zeer moeilijk haatbaar en makkelijk liefkoosbaar. Ik ben aardig of eerlijk tegen een persoon naar inschatting van zijn/haar verdraagsaamheid jegens beide eigenschappen om pijnlijke momenten tot het minimum te beperken. Ik ben zo ongeveer de liefste persoon die ik ken. Beetje arrogant misschien, maar daar heb ik het recht toe; ik ben beter dan jullie allemaal!
En de algoede god van de christenen zou het dus rechtvaardig vinden om mij voor eeuwig te laten branden in de hel omdat ik tijdens mijn leven niet in hem heb geloofd (voltooid verleden tijd, omdat ik, als ik oog in oog sta met de schepper ik moeilijk kan gaan zeggen dat hij nog niet bestaat)? Zou een beetje kortzichtig zijn van die god, niet?

Briljant

na, weet je wat het probleem is? je komt niet in de hemel als je goed leeft, je komt pas in de hemel als je leeft naar de 10 geboden. en wat is het eerste gebod? dat je in god gelooft (als enige nog wel). De regels zijn bekend, en iedereen kan voor zichzelf bepalen of hij er naar wil leven of niet. en vanwege het feit dat jij en ik niet eens 10 simpele regeltjes kunnen naleven, gaan wij niet naar de hemel. id dat zo moeilijk? is dat kortzichtig van die God? hij is nochthans heel duidelijk geweest. Jij vind dat je goed leeft, en ik ben het met je eens, maar de Christelijke norm vind dat je niet goed leeft, en in de hemel wordt met een Christelijke maat gemeten.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 13:13
Dame Blanche
Dame Blanche is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 10-07-2004 @ 23:16 :
Het verbaast me dat de niet-christenen zeggen dat je weer met beide benen op de grond staat na de overstap van de bijbel op dit boek.
Dat zijn de niet-christenen die mijn geloof in 'een cursus in wonderen' delen. De mensen die dat niet doen vinden inderdaad niet dat ik met beide benen op de grond sta.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 13:25
Hydrogen
Hydrogen is offline
Probeer eens de islam. Geen vooroordelen, alleen onderzoeken en je eigen conclusies trekken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-07-2004, 16:24
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Dame Blanche schreef op 11-07-2004 @ 14:13 :
Dat zijn de niet-christenen die mijn geloof in 'een cursus in wonderen' delen. De mensen die dat niet doen vinden inderdaad niet dat ik met beide benen op de grond sta.
ahh, dus die mensen die die cursus aan hangen zijn eigenlijk een zoveelste groep figuren die vinden dat alleen zij met beide benen op de grond staan.
*sigh*
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 01:23
Daevrem
Daevrem is offline
Die extreme (pseudo-)christenen die beweren dat je als je niet in (hun) christus geloofd en dat je je moet verantwoorden en dat je in de hel komt vindt ik maar lachwekkend.

Face it, wat is er nu moeilijk aan je te verantwoorden aan god als zij zo is als die christenen zeggen? En wat is er zo erg aan de hel als alle 'normale' mensen er heen gaan?

Weet je, als die mensen echt gelijk hebben vind ik ze alleen nog maar erger. Dan zijn ze niet alleen dom/ge-indonctrineerd/wat-dan-ook. Dan zijn ze gewoon slecht.

Als god zo is als zei beweren dan ben ik blij dat ik niet een van hen ben. Ookal is god almachtig, als hij slecht is dan kan hij de pot op. Als Lucifer morgen almachtig is dan ga je die toch ook niet aanbidden?

Ik zie het probleem niet.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Face it, wat is er nu moeilijk aan je te verantwoorden aan god als zij zo is als die christenen zeggen?
het feit dat jij denkt dat dat makkelijk zal zijn heeft te maken met een gebrek aan kennis.

Citaat:
En wat is er zo erg aan de hel als alle 'normale' mensen er heen gaan?
de hel is geen fijne plek.

Citaat:
Weet je, als die mensen echt gelijk hebben vind ik ze alleen nog maar erger. Dan zijn ze niet alleen dom/ge-indonctrineerd/wat-dan-ook. Dan zijn ze gewoon slecht.
waarom?

Citaat:
Als god zo is als zei beweren dan ben ik blij dat ik niet een van hen ben. Ookal is god almachtig, als hij slecht is dan kan hij de pot op. Als Lucifer morgen almachtig is dan ga je die toch ook niet aanbidden?
je kent God niet.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 18:33
Verwijderd
In wat voor samenleving leven we als uitkomen voor je geloof al een 'coming out' genoemd wordt?

Alsof het een schande is

Zelf ben ik niet gelovig trouwens. Ik laat voor mezelf het bestaan van een god in het midden. Misschien bestaat zoiets, misschien ook niet.. er zijn geen harde bewijzen voor of tegen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 18:33
Daevrem
Daevrem is offline
Nou, liever naar de hel dan immoreel zijn.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 22:06
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
rspct schreef op 13-07-2004 @ 19:16 :
het feit dat jij denkt dat dat makkelijk zal zijn heeft te maken met een gebrek aan kennis.


de hel is geen fijne plek.


waarom?


je kent God niet.
hij heeft gebrek aan kennis, de Christenen evengoed, maar die pretenderen alles zo goed te weten. (dat daar aan getwijfeld mag worden kunnen we afleiden uit de miljoenen Christelijke groeperingen en afschedingen)

en de hemel dus wel? weet jij wat er in de hel is? behalve gesmolten zwavel en tandengeknars. weet jij wat er in de hemel is, behalve 7 maal 7 keer de straling van de zon? oh wel, prettige plek is relatief
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 22:26
Verwijderd
'De hel is geen fijne plek.'

Nee, zo ver waren wij ook al, Sherlock!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 00:21
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
******** schreef op 13-07-2004 @ 19:33 :
In wat voor samenleving leven we als uitkomen voor je geloof al een 'coming out' genoemd wordt?

Alsof het een schande is
we leven niet zo ver van het tijdperk waarin je na je 'coming out' als atheist op zijn minst discriminatie en geweld kon verwachten.

dus vertel me inderdaad, in wat voor samenleving leven we?




okay, dit was lachen:

"de hel is geen fijne plek"

de hel is een verzinsel, hetzelfde geld voor de hemel, ik denk dat ik een derde 'kosmische plaats' ga verzinnen:

het lachhokje: waar alle atheisten na hun dood heengaan om te zien hoe gelovigen erachter komen dat er geen hemel bestaat, en dat ze daar niet heengaan, en waar ze daarom kunnen lachen.


komt dit cynisch of beledigend op je over? denk dan even dat alle discussies over hemel of hel, argumenten gebaseert op hemel of hel, precies zo overkomen op atheisten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle

Laatst gewijzigd op 14-07-2004 om 01:25.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 01:17
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
JaJ schreef op 13-07-2004 @ 23:06 :
behalve 7 maal 7 keer de straling van de zon? oh wel, prettige plek is relatief
Ooh ja. De christenen altijd maar zeiken hoe heet de hel wel is, staat er gewoon in de bijbel dat de hel zeker minder dan 445(zwavel(brimstone) verdampt anders) graden C is en de hemel 525(de maan plus 7 x 7 de zon) graden C is.

Afgezien van het feit dat 'hel' in het oude testament enkel 'graf' en de begraafplaats bij Jerusalem betekend en dat dus 'je gaat naar de hel' enkel 'je gaat naar het graf' betekend natuurlijk...

('Sheol' is hebreeuws voor 'graf', 'hades' is 'sheol' en 'Gehenna' is die begraafplaats.)

Dus, terwijl christenen eeuwig branden in de hemel gaan de ongelovigen gewoon dood. Veel plezier
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 13:25
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 14-07-2004 @ 02:17 :
Ooh ja. De christenen altijd maar zeiken hoe heet de hel wel is, staat er gewoon in de bijbel dat de hel zeker minder dan 445(zwavel(brimstone) verdampt anders) graden C is en de hemel 525(de maan plus 7 x 7 de zon) graden C is.
idd, briljant he en denk eens aan al die huidkanker die men daar krijgt
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 13:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
JaJ schreef op 13-07-2004 @ 23:06 :
en de hemel dus wel? weet jij wat er in de hel is? behalve gesmolten zwavel en tandengeknars. weet jij wat er in de hemel is, behalve 7 maal 7 keer de straling van de zon? oh wel, prettige plek is relatief

49 keer de directe straling van de zon?

wauw, dan ben je binnen een paar uur in de hemel al je genetische informatie kwijt, en veranderd je lichaam in een groot kankergezwel. (op aanvraag kan ik dit medisch toelichten, voor mensen die minder bekend zijn met het ontstaan van kankercellen)

tja, ik kan dan maar beter een zware zondaar worden, in de hel verander je tenminste niet in een homp vlees zonder doel of bewustzijn..

__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 13:42
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-07-2004 @ 14:33 :
49 keer de directe straling van de zon?

wauw, dan ben je binnen een paar uur in de hemel al je genetische informatie kwijt, en veranderd je lichaam in een groot kankergezwel. (op aanvraag kan ik dit medisch toelichten, voor mensen die minder bekend zijn met het ontstaan van kankercellen)

tja, ik kan dan maar beter een zware zondaar worden, in de hel verander je tenminste niet in een homp vlees zonder doel of bewustzijn..

*aanvraag*
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 13:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
JaJ schreef op 14-07-2004 @ 14:42 :
*aanvraag*
kankercellen zijn in feite cellen die er eerder ook al waren.

een kankercel krijgt zijn gedrag doordat externe invloeden (straling for instance) de genetische informatie in een cel vernietigen.

is het DNA voldoende afgetakeld dan 'weet de cel niet meer wat ie moest doen' en wordt improductief. omdat het DNA ook de 'bouwtekeningen' voor een menselijk lichaam bevat weet de nieuwbakken kankercel ook niet wanneer hij moet stoppen met delen, en gaat zich dus splitsen op een onverantwoorde snelheid. (word ook asosociale deling genoemd) daardoor ontstaan op den duur gezwellen, omdat de kankercellen niet stoppen met zich te delen.

zo dus.. duidelijk?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 14:02
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-07-2004 @ 14:49 :
kankercellen zijn in feite cellen die er eerder ook al waren.

een kankercel krijgt zijn gedrag doordat externe invloeden (straling for instance) de genetische informatie in een cel vernietigen.

is het DNA voldoende afgetakeld dan 'weet de cel niet meer wat ie moest doen' en wordt improductief. omdat het DNA ook de 'bouwtekeningen' voor een menselijk lichaam bevat weet de nieuwbakken kankercel ook niet wanneer hij moet stoppen met delen, en gaat zich dus splitsen op een onverantwoorde snelheid. (word ook asosociale deling genoemd) daardoor ontstaan op den duur gezwellen, omdat de kankercellen niet stoppen met zich te delen.

zo dus.. duidelijk?
jup, mijn dank
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine goeie moppen
Eye of Sauron
271 16-06-2011 00:24
De Kantine Paassaaitjes verstoppen! #577
TopDrop
500 13-04-2009 19:51
Muziek Trance
lucienvdmooren
23 29-01-2005 15:48
Liefde & Relatie Coming-out
Niemande
19 29-05-2003 18:00
Muziek Echte Hiphop???
Otis
33 25-07-2002 16:23
Verhalen & Gedichten Nobody
Jesse_For You
0 19-06-2002 09:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.